پچ پنل چیست؟
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل چیست؟

پچ پنل شبکه یک قطعه سخت‌افزاری مستطیل شکل است که دارای تعدادی پورت برای اتصال انواع کابل‌ها مانند: کابل‌های LAN یا فیبر نوری می‌ باشد. Patch Panelها می‌توانند شامل چند پورت بوده و بسیار کوچک باشد و یا شامل تعداد زیادی پورت بوده و بسیار بزرگ باشد. همچنین این نوع ابزار سخت‌افزاری قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف IT را داشته و می‌تواند آن‌ها را نیز به یکدیگر وصل کند.

به عبارتی دیگر، پچ پنل شامل مجموعه‌ای از پورت‌ها است. هر پورت از طریق این قطعه، می‌تواند با پورتی که در محل دیگری واقع شده است، ارتباط برقرار کند پچ پنل‌ها یکی از قدیمی‌ترین انواع تجهیزات شبکه محسوب می‌شود و همچنان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. آن‌ها از نظر طراحی و عملکرد، کاملا ساده و جزو تجهیزات پسیو شبکه هستند؛ اما در عین حال، به بهبود سازمان و عملکرد یک مرکز داده یا تقریبا هر محیط دیگری با تجهیزات زیاد، کمک می‌کنند.

نحوه نصب پچ پنل شبکه:

برای نصب اصولی پچ پنل در سیستم شبکه به تعداد ابزار آلاتی از جمله: آچار پانچ، کاتر کابل، سیم چین، کابل (معمولا cat6 یا cat5e) احتیاج داریم. نصب پچ پنل شبکه بسیار حائز اهمیت است و در صورت نصب اشتباه، ناچار به نصب مجدد و متحمل شدن هزینه‌های ناخواسته میشوید.

پس لازمه نکات کلیدی، اشتباهات رایج و مراحل رو یک بار با جزئیات مرور کنیم. نحوه نصب پچ پنل به صورت حرفه‌ای موضوعی است که می‌خواهیم در ادامه به آن بپردازیم. توجه داشته باشید که پچ پنل‌ها عمدتا در رک شبکه نصب شده و در آنجا وظیفه هدایت و محافظت از کابل‌ها را انجام میدهند. همچنین توجه داشته باشید قبل از شروع کار باید با رنگ بندی کابل شبکه و استانداردهای آن آشنا باشید تا زوج سیم‌ها رو در جای درست قرار بدید.

  1.  در ابتدا باید روکش یا پوسته‌ کابل را از آن جدا کنید. این کار به دقت زیادی نیاز دارد، چرا که ممکن است زوج سیم‌های به هم تابیده رو قطع کنید.
  2. قبل از اتصال کابل به پچ پنل باید زوج سیم‌ها رو از هم باز کنید تا راحت آنها را در جهت‌های مختلف حرکت بدید.

  3.  براساس یکی از استانداردها 568A یا 568B سیم‌های رنگی رو به کیستون موجود روی پچ پنل وصل کنید.

  4. و در آخرین مرحله باید سیم‌های اضافه رو قطع کنید تا پچ پنل شما ظاهر آراسته‌ای به خودش بگیرد.

 

منبع : پچ پنل چیست ؟





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: