Telnet چیست
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو را نیز می توان با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور مدیریت و پیکربندی کرد. در این مقاله ما قصد داریم تا در رابطه با نحوه فعال سازی Telnet در سوئیچ سیسکو و Telnet چیست را به شما توضیحاتی ارائه دهیم با ما در ادامه این مقابه همراه باشید.

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق telnet بسیار ساده است چرا که فقط به چند دستور نیاز دارید تا دستگاه شما، چه روتر سیسکو و چه سوئیچ شبکه سیسکو، آماده دسترسی از یک مکان ریموت باشد.

Telnet چیست:

Telnet یک پروتکل شبکه است که مخفف Terminal Network می‌باشد و برای ارتباط با دستگاه‌ها از راه دور و از طریق خط فرمان CMD (Command Prompt) مورداستفاده قرار می‌گیرد. همانطور که متوجه شدید اکثراً از Telnet برای راه اندازی اولیه و مدیریت از راه دور تجهیزات شبکه، سیستم و سرورهای شبکه استفاده می‌شود.

به طور کلی تجهیزات سیسکو از قبیل روتر و سوئیچ برای پیکربندی اولیه از کابل کنسول استفاده می‌شوند اما مشکلی که وجود دارد این است که ارتباط کنسول نیازمند دسترسی فیزیکی به دستگاه می‌باشد اما همیشه این دسترسی به دلایلی چون دور بودن فاصله یا نقاط دسترسی امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل باید این تجهیزات را از راه دور پیکربندی کنیم.

با استفاده از Telnet، می‌توانید به سوئیچ سیسکو متصل شوید و دستورات مدیریتی را از راه دور ارسال کنید. با اتصال به سوئیچ سیسکو توسط Telnet، شما می‌توانید تنظیمات سوئیچ را تغییر دهید، وضعیت سوئیچ را بررسی کنید، اطلاعات را مشاهده کنید و به طور کلی کنترل کاملی بر روی سوئیچ داشته باشید.

هرچند که Telnet برای مدیریت از راه دور مفید است، اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از فعال‌سازی Telnet در سوئیچ و روتر سیسکو بدانید این است که Telnet یک پروتکل امن نیست. زمانی که اطلاعاتی بین کلاینت و سرور یا تجهیزات دیگر مثل نام کاربری و رمز عبور از راه دور انتقال پیدا می‌کند، این انتقال به‌صورت متن‌باز (Clear Text) انجام می‌شود.

منبع : معرفی Telnet چیست

 





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: