نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر

یکی دیگر از تجهیزات شبکه، روتر می باشد که جهت اتصال به اینترنت و شبکه های مختلف مورد  استفاده قرار می گیرد. روترها امکان اتصال چند کامپیوتر یا دستگاه از طریق اتصال واحد به اینترنت را فراهم می کند. روترها بسته های داده را در بین شبکه منتقل می کنند تا ارتباط بین دو قسمت را در یک کار اینترنتی برقرار و حفظ نماید. علاوه بر این، آنها به طور خودکار مسیرها را مطابق با شرایط انتخاب و تنظیم می کنند و سیگنال ها را در مسیر بهینه به ترتیب ارسال می کنند. روتر در لایه سوم (لایه شبکه) مدل OSI کار می کند. این دستگاه ها از طریق آدرس IP مقصد را مشخص می کنند تا مشخص شود بسته به کجا قرار است ارسال شود.

از طرفی روترها جریان را به گونه ای مدیریت می کنند که هر کامپیوتر حتماً اطلاعات صحیحی را که لازم دارد دریافت کند. البته لازم به ذکر است، از روتر نیز می توان برای اتصال چندین شبکه به یکدیگر نیز استفاده نمود. روترها در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که در این میان می توان به روتر سیسکو و روتر میکروتیک اشاره کرد. روترها از جمله تجهیزات اکتیو شبکه هستند که وظیقه دارند داده‌ها را بین شبکه‌های مختلف مسیریابی و منتقل کنند. اگر ما فقط یک شبکه داشته باشیم که در یک محدوده و رنج IP فعالیت می‌کند، نیازی به استفاده از روتر نیست. البته اگر فعالیت کاربران در درون شبکه باشد و با خارج از شبکه ارتباطی صورت نگیرد.

منبع : خرید روتر

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رم سرور

رم سرور چیست:

کلمة RAM کوتاه شده عبارت “Random Access Memory” است که به معنای حافظه دسترسی تصادفی است. رم یکی از اجزای سخت‌افزاری در وسایل الکتریکی مانند: کامپیوتر، لپ تاب، تبلت، سرور و تلفن‌های هوشمند است. حافظه رم سرور در رایانه‌ها اصولاً به‌عنوان ماژول مانند DIMM یا SO-DIMMs نصب می‌شود و در تلفن همراه و تبلت‌ها عمدتاً این حافظه بر روی دستگاه به‌صورت ادغام شده است و کاربران نمی‌تواند از روی دستگاه بردارند و یا حذف کنند. در حقیقت اندازه رم رابطه مستقیم با سرعت و عملکرد سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی دیگر دارد. گرچه حافظه رم یک حافظه موقت برای ذخیره‌سازی اطلاعات است و کارکرد آن با هارد دیسک‌ها کاملاً متفاوت است، چرا که این دستگاه هنگامی که سیستم روشن است اطلاعات را در درون خودش ذخیره می‌کند و زمانی که سیستم خاموش می‌شود اطلاعات ذخیره شده در آن از بین می‌رود.

 

منبع : خرید رم سرور



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

HCI یا Hyper-converged Infrastructure چیست:

Hyper-converged Infrastructure یا (HCI) یک سیستم یکپارچه است که مجازی سازی، محاسبات، شبکه و ذخیره سازی را در یک پلتفرم واحد ترکیب می کند. این امر پیچیدگی و هزینه ها را کاهش می دهد و در عین حال مقیاس پذیری، انعطاف پذیری و سرعت بهتری را در مدیریت و به کارگیری منابع IT امکان پذیر می سازد.

HPE SimpliVity نمونه ای از راه حل HCI است که با هدف ساده سازی مدیریت و استقرار بارهای کاری مجازی شده در مراکز داده و دفاتر راه دور به وجود آمده است. به منظور کاهش ردپای داده و افزایش کارایی ذخیره سازی، HPE SimpliVity از تکنیک های پیشرفته بهینه سازی داده ها از جمله حذف، فشرده سازی و بهینه سازی استفاده می کند. همچنین امنیت داده های قوی و قابلیت های بازیابی فاجعه را ارائه می دهد. همانطور که شرکت ها به دنبال ارتقاء زیرساخت فناوری اطلاعات و افزایش چابکی هستند، راه حل HCI مانند: HPE SimpliVity روز به روز محبوب تر می شوند.

 

منبع: HCI یا Hyper-converged Infrastructure چیست



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس یکی از محصولات کمپانی نگزنس از بزرگترین تولید کنندگان کابل مسی و فیبر نوری در جهان می باشد. شرکت نگزنس یک کمپانی فرانسوی می باشد که محصولاتی با بالاترین کیفیت را به بازار تجهیزات شبکه عرضه می کند. کابل شبکه یکی از تجهیزات پسیو و الزامی شبکه به شمار می روند که توجه به کیفیت آنها باعث افزایش کارایی تمامی اجزای شبکه و عدم توجه به کیفیت و نگه داری از آنها باعث از کار افتادن تمام شبکه و زیر ساخت های آن خواهد شد. در واقع این کابل ها هستند که سبب ارتباط میان دستگاه های مختلف در شبکه مانند: سرورها، سوئیچ شبکه، روترها، کامپیوترها مختلف و دیگر تجهیزات شبکه برای انتقال اطلاعات می گردند.

 

منبع : خرید کابل شبکه نگزنس



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کارت ماژول سیسکو C9300X-NM-8Y یک ماژول شبکه است که هشت پورت 25 گیگابیتی اترنت (GbE) را برای سوئیچ های سیسکو سری 9300X فراهم می کند. کارت ماژول سیسکو C9300X-NM-8Y از هر دو فرستنده و گیرنده +SFP و SFP28 پشتیبانی می کند و می توان از آن برای اتصال به دستگاه های مختلف مانند: سرورها، روترها و دستگاه های ذخیره سازی استفاده کرد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

کارت ماژول سیسکو C9300X-NM-8Y دارای ویژگی های مختلفی مانند: سوئیچینگ لایه 2 و لایه 3، کیفیت خدمات (QoS) و امنیت است. سوئیچ‌های سری Cisco Catalyst 9300، پلتفرم های سوئیچینگ دسترسی سازمانی با قابلیت Stack دارند و به‌ عنوان بخشی از خانواده Catalyst 9000، به شمار می روند تا شبکه محل کارتان را در هر مکان،  مدیریت میکند و همچنین نقاط پایانی یا همان مقصد هرجایی که باشد را در سرتاسر شبکه میزبانی می کند.

کارت ماژول سیسکو C9300X-NM-8Y از جمله مدل‌های جدید Catalyst 9300X است که همچنان به شکل‌دهی آینده با نوآوری ادامه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ارتباطات را دوباره تصور کنید، امنیت را تقویت کنید و تجربه را برای نیروی کار هیبریدی بزرگ و کوچک خود تعریف کنید. با سوئیچ های Catalyst 9300، نحوه مدیریت شبکه خود را در محل، مجازی یا از طریق ابر انتخاب می کنید.

 

منبع : خرید کارت ماژول سیسکو C9300X-NM-8Y



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

وایرلس یا بی سیم جز تجهیزاتی است که امروزه همه ما از آن استفاده می کنیم. اینکه وایرلس دقیقا چیست؟ شاید سوال خیلی از ما باشد. با ما همراه باشید تا پاسخ به سوال خود را دریافت کنید. وایرلس دارای امواج الکترومغناطیسی (به جای سیم) است که سیگنال های ارتباطی را دریافت و آن ها را حمل می کنند. تجهیزات وایرلس در ابتدای قرن بیستم در رادیو تلگراف ها پدیدار شدند و به تدریج به خاطر مدلاسیون بودن، امکان انتقال صدا نیز در آن ها فراهم شد، این چنین شد که رادیو ها به وجود آمدند. با طراحی و تولید تلویزیون، فکس و.. استفاده بهتر از آن به عمل آمد و امروزه به توسعه ای چشمگیر مبدل شده است

. به طور کلی تکنولوژی ارتباطی که به جای استفاده از سیم، با امواج رادیویی ارتباط برقرار می گردد را وایرلس می گویند. جهت آشنایی با نحوه کارکرد تجهیزات وایرلس می توان گفت، اطلاعات در نقطه مبدا به امواج رادیویی تبدیل می شوند و سپس به سمت مقصد ارسال می شوند. در نقطه مقصد امواج رادیویی دریافت شده و تبدیل به دیتا می شود و مجددا به سمت مبدا ارسال می شوند. لازم به ذکر است جهت راه اندازی یک شبکه اینترنتی، باید از قطعات، ابزار و نرم افزارهای خاص استفاده کنیم که از مهم ترین تجهیزات در راه اندازی شبکه های بی سیم، روترها و آنتن ها هستند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراگیری اینترنت در سراسر دنیا و در همه جوانب زندگی روزمره ما، ایجاد شبکه و اتصال اینترنت از طریق کابل شبکه به یک روش تقریبا قدیمی تبدیل گشته است، البته این بدین معنا نیست که کابل شبکه از اتصالات اینترنتی حذف گردیده بلکه نشان دهنده اهمیت تجهیزات وایرلس در برقراری اینترنت می باشد. اگر از اینترنت پرسرعت استفاده می کنید قاعدتا اسم رادیو وایرلس، وای فای و یا برخی دیگر از تجهیزات وایرلس را شنیده اید، در ادامه هر یک از آن ها را به شما معرفی کرده و کاربردشان را مطرح می کنیم.

 

منبع : خرید تجهیزات وایرلس



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

این سوئیچ از سوئیچ های سری Cisco Catalyst 9500 می باشد که در واقع از زمره سوئیچ های لایه ای تجمیعی و هسته ای حرفه ای هستند و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند. این سوئیچ قابلیت هایی چون سرویس دهی و برنامه ریزی دارد.

بسیاری معتقدند که سوئیچ سیسکو C9500-48Y4C-E  آینده را شکل می دهد، زیرا با داشتن قابلیت هایی همچون ارتباطات بسیارقوی، امنیت بالا و هیبریدی بودن، یکی از بهترین گزینه ها می باشد. سوئیچ های سری 9500 سیسکو، جز اولین سوئیچ های خطی 25، 100 و 400 گیگابیت بر ثانیه هستند که unmatched table scale یا مقیاس جدول بی همتا (ACL/ROUTE/MAC) و بافرینگ را ارائه می دهند.

این سوئیچ با آدرس مک 82K به راحتی می تواند 82 هزار کاربر را ساپورت کند. سوئیچ های سری 9500 از فناوری Cisco Silicon One Q200 ASIC پشتیبانی می کنند که به آن ها این امکان را می دهد بتوانند ارتباطات را به صورت برنامه ریزی شده انتقال و توسعه دهند و از پورت های اترنت 40، 100، 200 و 400 برخوردارند. این پورت ارتباطات شما را بسیار گسترده کرده و امکانات زیادی را برای شما فراهم می آورد.

سوئیچ سیسکو C9500-48Y4C-E جز اولین سوئیچ ها با سوئیچینگ حرفه ای و متراکم است که هسته ثابتی دارد، از این رو برای حفظ امنیت IoT، فضای ابری در سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی می توان گفت جدید ترین و به روز ترین فناوری ها از ویژگی های این سوئیچ شبکه می باشند و از آن ها پشیبانی می کنند.

 

منبع : خرید سوئیچ سیسکو C9500-48Y4C-E



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

NAT (Network Address Translation) روشی برای حفاظت از آدرس IP است. NAT آدرس های IP موجود در یک شبکه داخلی(private) را به یک آدرس IP واحد ترجمه می کند. در واقع NAT، آی پی Private در شبکه ی داخلی را به IP Public برای استفاده در اینترنت تبدیل می کند. این آدرس (Public) اغلب توسط روتر مورد استفاده قرار می گیرد که pc ها را به اینترنت متصل می کند.

ایده NAT این است که به چندین دستگاه اجازه می دهد از طریق یک آدرس عمومی به اینترنت دسترسی پیدا کنند. NAT اجازه می دهد تا یک دستگاه مانند روتر یا فایروال، به عنوان عامل بین اینترنت (یا شبکه عمومی) و یک شبکه محلی (یا شبکه داخلی) عمل کند، این بدان معنی است که فقط یک آدرس IP را برای کل شبکه به دنیای خارج ارائه می دهد.

این امر با مخفی کردن کل شبکه داخلی در پشت آن آدرس IP، امنیت بیشتری را ایجاد می کند. هنگامی که به دنیای خارج از شبکه اجازه دسترسی به سیستم های درون شبکه داخلی داده می شود، سپس آدرسIP عمومی (IP Public) به آدرس IPخصوصی (IP Private) ترجمه می شود.

ایده NAT این است که به چندین دستگاه اجازه می دهد از طریق یک آدرس عمومی به اینترنت دسترسی پیدا کنند. NAT اجازه می دهد تا یک دستگاه مانند روتر یا فایروال، به عنوان عامل بین اینترنت (یا شبکه عمومی) و یک شبکه محلی (یا شبکه داخلی) عمل کند، این بدان معنی است که فقط یک آدرس IP را برای کل شبکه به دنیای خارج ارائه می دهد.

این امر با مخفی کردن کل شبکه داخلی در پشت آن آدرس IP، امنیت بیشتری را ایجاد می کند. هنگامی که به دنیای خارج از شبکه اجازه دسترسی به سیستم های درون شبکه داخلی داده می شود، سپس آدرسIP عمومی (IP Public) به آدرس IPخصوصی (IP Private) ترجمه می شود.

 منبع : NAT چیست و چه کاربردی دارد؟ به همراه ویدئو

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سرورهای شبکه، دستگاه های ارایه دهنده خدمات به کلاینت ها یا همان کاربران شبکه هستند که یکی از مهمترین وظایف شبکه را بر عهده دارند چرا که اگر این دستگاه به مشکل برخورد کند و از ارایه سرویس خارج شود در این صورت کاربران شبکه با مشکل جدی رو به رو خواهند شد پس یکی از عناصر مهم در یک شبکه سرور ها هستند. این دستگاه ها توسط برندهای مختلف و در مدل های مختلفی به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند. در این میان سرورهای HP در دنیا بسیار پر طرفدار می باشند. همانطور که گفته شد سرور شبکه یک دستگاه ضروری جهت ذخیره فایل ها، اجرای برنامه ها، بهبود کارایی یا افزایش قابلیت اطمینان در اشتراک گذاری منابع مورد نیاز یک شبکه است. با توجه به عملکردها و ویژگی های مختلف، انتخاب سرور مناسب ممکن است کار سختی به نظر بیاید، اما ما سعی داریم با درکی از دانش ابتدایی از سرورهای شبکه، آن را ساده تر کنیم.

 با پیشرفت فناوری، سرورهای شبکه به طور فزاینده ای پیچیده و قدرتمند شده اند. آنها نه تنها هسته معماری های شبکه مدرن هستند، بلکه زیربنایی هستند که از عملیات تجاری و کامپیوتر ابری پشتیبانی می کنند. طیف گسترده ای از سرورهای شبکه که از فاکتورهای شکلی مختلف، معماری مجموعه دستورالعمل ها و تعداد پرذازنده ها گرفته تا سرورهایی که برای برنامه های خاص طراحی شده اند و نیازهای متنوع کاربران را برآورده می کنند، وجود دارد. همان طور که تقاضای تجاری و فناوری تکامل می یابد، سرورهای شبکه به پیشرفت خود ادامه می دهند و خدمات ایمن، قابل اعتماد و انعطاف پذیر را به کاربران ارائه می دهد. همچنین یکی از عوامل رشد در تجارت، استفاده از سرور شبکه است که بر اساس درخواست کاربر به راحتی از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

 

منبع : خرید سرور



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

چیزی که باید بدانید، این است؛ سری های فرسوده یا آسیب دیده کابل را جدا کنید. پوشش پلاستیکی را از انتهای بریده شده، جدا کرده تا زمانی که سیم کافی برای قرار گرفتن در یک ترمینال فلزی در معرض دید قرار گیرد.

انتهای جدا شده را در پایانه های فلزی قرار دهید، سپس پایانه ها را با استفاده از فیبرنوری کریپر کنید. از یک کانکتور داخلی برای اتصال پایانه های فلزی چین دار استفاده کنید، سپس پوشش پلاستیکی کانکتور داخلی را در جای خود اضافه کنید.

انتهای بریده شده را از نظر آسیب بررسی کنید و به هر انتهای بریده شده کابل نگاه کنید و ببینید آیا پارگی در پوشش بیرونی یا فیبرهای نوری در معرض و فرسوده وجود دارد یا خیر. این به شما این امکان را می دهد تا قبل از اینکه آنها را دوباره به هم وصل کنید، تعیین کنید که کجا باید انتهای کابل را برش دهید.توجه داشته باشید که کابل‌های فیبر نوری معمولاً دارای پوشش بیرونی نارنجی یا قهوه‌ای هستند که به شما امکان می‌دهد زمانی که بخشی از بسته‌ای از کابل‌های مختلف هستند، آنها را شناسایی کنید.

 

منبع : چگونه کابل فیبر نوری بریده شده را تعمیر کنیم همراه با تصویر



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

طراحی توری این رادیو وایرلس محافظت در برابر باد را تضمین می کند. این رادیو وایرلس دارای ابعاد 391×222 میلیمتر می باشد و با توجه به حجم مناسب، حمل آسانی دارد. همچنین در بسته بندی این رادیو یک آداپتور کوچک برای تغییر جهت آنتن به پنج درجه نسبت به موقعیت اصلی آن و امکان نصب آسان آن با کمک پایه quickMOUNT و LHG mount را فراهم می اورد.

سیستم عامل استفاده شده برای این دستگاه RouterOS با لایسنس سطح 3 می باشد. همچنین لازم به ذکر است این رادیو می تواند تصاویر ذخیره شده توسط دوربین مداربسته را به دستگاه ضبط در شبکه ارسال کند و قادر به انجام این کار در فواصل طولانی می باشد. این رادیو وایرلس با آنتن های بیسیمی که دارد برای شما این امکان را فراهم می کند که به علاوه بر عکس های ذخیره شده بتوانید دیتاهای مختلف را نیز منتقل کنید.

رادیو وایرلس را به سوئیچ متصل می کنند و زمانی که تصاویر را دریافت نمود، آن ها را با امواج رادیویی به مقصد می فرستند. رادیو میکروتیک LHG 5 از یک پورت اترنت بهره می برد، که سرعتی برابر با 10/100BaseT دارد و می توانید آن را به دستگاه های خود متصل کنید.

این دستگاه دارای یک پردازنده تک هسته ای AR9344 است که برای پردازش دقیق تره داده ها از حافظه رم این دستگاه که ظرفیتی برابر با 64MB دارد، استفاده می کند. همچنین می توانید برای ذخیره سازی داده های خود از حافظه 16MB این دستگاه که از نوع FLASH می باشد، بهره ببرید.

 

منبع: خرید رادیو وایرلس میکروتیک LHG 5

 

 


:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کانفیگ سوئیچ سیسکو یکی از کاربردی ترین موضوعات در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می رود. شاید بهتر است بدانید که تمامی تجهیزات شبکه به کانفینگ احتیاج دارند، سوئیچ سیسکو هم از این قاعده جدا نیست. نکته قابل‌ توجهی که باید بعد از خریدن و یا ریست فکتوری سوئیچ به آن دقت کنید این است که در ابتدا باید سوئیچ را پیکربندی کنید. مسیر پیکربندی سوئیچ می‌تواند ساده و یا حتی پیچیده باشد که این موضوع به مکانی که قرار است آن را استفاده کنید بستگی دارد.

برای مثال افراد و کاربران خانگی نیاز به تنظیم خاصی ندارند چرا که آن‌ها از سوئیچ‌های مدیریتی استفاده می‌کنند. استفاده از سوئیچ‌های مدیریتی در سازمان‌ها و شرکت‌ها نیاز به پیکربندی پیچیده خواهد داشت.

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق کابل کنسول:

بر روی سوئیچ‌های شبکه یک عدد پورت RJ45 یا پورت شبکه وجود دارد که به‌عنوان کنسول شناخته می‌شود. کانفیگ سوئیچ سیسکو از این طریق انجام می‌گردد. البته لازم به ذکر است که سوئیچ‌های جدید دارای پورت‌های USB هستند. به‌ طورکلی کانفیگ سوئیچ سیسکو توسط اتصال کابل کنسول به لپ‌تاپ و سوئیچ امکان‌پذیر است. اما اگر از سوئیچ‌های قدیمی استفاده می‌کنید برای کانفیگ سوئیچ سیسکو در هنگام استفاده از کابل کنسول باید در کنار آن از یک مبدل سریال USB نیز استفاده کنید.

 

برای خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: 

کانفینگ سوئیچ سیسکو



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

تانل IPIP چیست:

Tunnel IPIP یا (IP Inside IP) یک پروتکل تونلینگ است که برای ایجاد تونل بین دو شبکه به وسیله پروتکل IP از آن استفاده می‌شود. در این پروتکل، بسته‌های IP از داخل یک پروتکل IP دیگر (به عنوان بسته دوم) جابجا می‌شوند. به عبارت دیگر، در فرآیند تونلینگ IPIP، بسته‌های IP مبدا روی سربرگ IP جدیدی قرار می‌گیرند که مقصد آن سرور تونلینگ است.

از این پروتکل به عنوان راهکاری برای اتصال دو شبکه مجاور با استفاده از اینترنت استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای این پروتکل، اتصال دو شبکه LAN از طریق اینترنت است. در این حالت، بسته‌های IP از شبکه مبدا، به صورت تونل شده، از طریق اینترنت به شبکه مقصد رسانده می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توان از این پروتکل برای ایجاد ارتباط بین دو شبکه در دو ساختمان مجاور استفاده کرد.

 

منبع : نحوه راه اندازی تانل IPIP در میکروتیک



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

 

سوئیچ سیسکو سری C9300 طراحی و تولید شده توسط شرکت سیسکو می‌باشد که مناسب برای سیستم های امنیتی، IoT، Mobility و Cloud است. این سوئیچ نسل جدید پلت فرم سوئیچینگ نصب گسترده در صنعت هستند. سوئیچ سیسکو سری C9300 دارای مجموعه‌ امکانات اولیه برای Access Defined Software) SD-Access) است که جزئی از معماری شرکت سیسکو می‌باشد.

سوئیچ سری C9300 دارای اولین پلت فرم بهینه سازی برای تراکم بالا با استاندارد 802.11ac Wave2 می باشد. که حداکثر مقیاس را برای شبکه تنظیم می‌کنند. این سوئیچ با معماری پردازنده x86 و حافظه بیشتر نسبت به سوئیچ‌های قبلی، قادر به میزبانی و اجرای برنامه‌های شرکت‌های دیگر و اسکریپت‌های Native در داخل سوئیچ می‌باشد.

سوئیچ سری C9300 با تکنولوژی StackWise سیسکو طراحی شده است که دارای نصب انعطاف پذیر می باشد که با پشتیبانی از ارسال داده بدون توقف با امکان تغییر وضعیت (NSF / SSO) استکینگ (Stacking)، انعطاف پذیرترین معماری را با Sub-50-ms ارائه می دهد.

سوئیچ سری C9300 براساس معماری Cisco Unified Access Data Plane 2.0 (UADP) 2.0 طراحی شده است که نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود، بلکه به شما اجازه‌ی داشتن حجم بیشتری از داده ها و توان بالاتر را می دهد و  دارای قابلیت هایی مانند Cisco IOS XE (ارائه‌ی برنامه ریزی)، قابلیت‌های پیشرفته امنیتی و همگرایی اینترنت اشیاء (IoT) در یک سیستم عامل جدید می باشد.

 

منبع : خرید سوئیچ سیسکو سری C9300



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

وقتی صحبت از دسترسی امن به داده ها و عملیات سیستم های کامپیوتری یا شبکه می شود. فایروال Firewall دقیقا به همین منظور اختراع شده است. فایروال سخت افزار یا نرم افزار کامپیوتری‌ است که سیستم شما را در مقابل نفوذ مهاجمین، دسترسی‌های غیرمجاز، ترافیک‌های مخرب و حملات هکرها محافظت کند. فایروال در حقیقت یک ابزار امنیتی است که می‌تواند یک برنامه‌ی نرم‌افزاری یا یک دستگاه فیزیکی شبکه و یا حتی ابری باشد.اگر فایروال وجود نداشت، ایده اینترنت هم کمی بعد از به وجود آمدن، ناپدید می شد. پس نتیجه می گیریم که دنیای وب با مفهوم  Firewall است که معنا پیدا می کند. به طور کلی باید بگوییم فایروال ها به دودسته فایروال های سخت افزاری و فایروال های نرم افزاری تقسیم شده اند.

مزیت های اصلی فایروال ها، سبب کاهش تعداد تجهیزات شبکه، کاهش میزان هزینه نگهداری، کاهش نیروی انسانی لازم برای مدیریت هر کدام از آنها است. از طرفی نیز، مدیریت آسان تر در مقایسه با قراردادن چندین تجهیز امنیتی مختلف کنار هم را فراهم می کند. همچنین برای سازمان ‌ها با تعداد زیادی از تجهیزات شبکه، عیب یابی و رفع مشکل ارتباطی بسیار پیچیده تر و طولانی تر از زمانی است که از سامانه مدیریت یکپارجه تهدیدات استفاده می کنند. مزایای استفاده از فایروال عبارتنداز:

 

منبع : خرید فایروال



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

 

این روتر سوئیچ برای بالا بردن سرعت فضای کاری شما بسیار مناسب است. روتر سوئیچ میکروتیک CRS310-8G+2S+IN که از سری سوئیچ روترهای CRS محسوب می شود، از جدیدترین محصولاتی است که توسط شرکت میکروتیک وارد بازار تجهیزات شبکه گردیده است.

این روتر سوئیچ دارای 8 پورت اترنت 2.5 گیگابیتی و دو درگاه 10 گیگابیتی SFP+ است که پورت های SFP+ آن می توانند داده ها را با سرعت های متفاوت ارسال کنند. سرعت ارسال داده ها می تواند 1G، 2.5G و 10G باشد. بنابراین می توان گفت روتر سوئیچ میکروتیک CRS310-8G+2S+IN بسیار منعطف است و آن را یک روتر سوئیچ کلاسیک می نامند.

منبع : خرید روتر سوئیچ میکروتیک CRS310-8G+2S+IN



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

سوئیچ سیسکو CBS250-8T-E-2G یک سوئیچ مدیریتی است که بسیار مقرون به صرفه بوده و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط متناسب است همچنین می تواند داده ها را با سرعت بالا و امنیت عالی انتقال دهد، این محصول با کیفیت که توسط کمپانی سیسکو طراحی و تولید گردیده است، در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

این سوئیچ از خانواده سوئیچ های شبکه سری 250 محسوب می شود که برای اتصال کامپیوتر، تلفن و اکسس پوینت های وایرلس مورد استفاده قرار می گیرد. این سوئیچ، داده ها را به صورت آنلاین اشتراک گذاری می کند و از آن برای اضافه کردن تجهیزات وایرلس استفاده می کنند و در این زمینه بسیار بی نقص می باشد؛ زیرا دارای ویژگی های امنیتی، قابلیت PoEVLAN و QOS می باشد.

سوئیچ سیسکو CBS250-8T-E-2G با داشتن قابلیت QOS می تواند ترافیک شبکه را بر اساس حساس بودن داده ها اولویت بندی کند. این سوئیچ به گونه ای طراحی شده است که برای مشاغل کوچک تا نیمه بزرگ بسیار مناسب است و می تواند انتقال داده ها و سرعت بخشیدن به عملکرد آن ها را کاملا بی نقص انجام دهد.

سوئیچ های سیسکو سری 250 می توانند به سرعت و ایمن کارمندانی را که در دفاتر کوچک کار می کنند با یکدیگر و با همه چاپگرها، سرورها و سایر دستگاه های شبکه متصل شوند.

عملکرد بالا و اتصال قابل اعتماد و همچنین پردازش داده ها موجب بهبود زمان پردازش شده و بهره وری و راندمان کارمندان را بالا می برد. اتصال بی سیم انعطاف پذیر از ویژگی های این سوئیچ است که راه حل های بی سیم Third party را ارائه می دهد و دسترسی به شبکه را افزایش می دهد.

 

منبع : خرید سوئیچ سیسکو CBS250-8T-E-2G



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

NAT (Network Address Translation) روشی برای حفاظت از آدرس IP است. NAT آدرس های IP موجود در یک شبکه داخلی(private) را به یک آدرس IP واحد ترجمه می کند. در واقع NAT، آی پی Private در شبکه ی داخلی را به IP Public برای استفاده در اینترنت تبدیل می کند. این آدرس (Public) اغلب توسط روتر مورد استفاده قرار می گیرد که pc ها را به اینترنت متصل می کند.

روتر می تواند به یک مودم DSL، مودم کابلی، خط T1 یا حتی مودم dial-up متصل شود. هنگامی که دستگاه های دیگر در اینترنت سعی در دسترسی به شبکه داخلی (محلی) شما را دارند، آنها فقط آدرس IP روتر را مشاهده می کنند. این یک سطح امنیتی را ایجاد می کند، زیرا روتر می تواند به عنوان فایروال پیکربندی شود و فقط به سیستم های مجاز اجازه دهد تا به سیستم های داخل شبکه شما دسترسی پیدا کنند.

 

منبع : NAT چیست و چه کاربردی دارد؟ به همراه ویدئو



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

پورت USB مخفف Universal Serial Bus به معنی درگاه انتقال داده جهانی است. مانند هر فناوری دیگری، در طول زمان پیشرفت کرده است و رشد چشمگیری داشته است. اولین نسخه در سال 1996 منتشر شد و آخرین ارتقا سرعت USB4 است که در سال 2019 منتشر شده، اگرچه هنوز به طور گسترده اجرا نشده است.

با افزایش سرعت، طراحی فیزیکی کانکتورها نیز افزایش یافته است و آخرین فرم فاکتور، USB Type-c، نشانگر پیشرفت قابل توجهی در USB Type-A و USB Type-B است. از پورت USB برای اتصال دستگاه‌های مختلف الکترونیکی به یکدیگر استفاده می‌شود مثلا موبایل به کامپیوتر، موس به کامپیوتر یا در بیان بهتر می توان گفت یک استاندارد صنعتی برای ارتباطات داده در فاصله محدود است.

پورت USB یک رابط اتصال کابل، کانکتور و پروتکل در کامپیوترها، تجهیزات جانبی و سایر دستگاه های الکترونیکی است. نحوه کار این پورت به این صورت است که علاوه بر انتقال دیتا بین دستگاه ها، برق مورد نیاز را نیز تامین می کند. این پورت ها جایگزین پورت های سریال و موازی هستند سرعت آنها صد برابر بالاتر است.

USB در ابتدا برای تجهیزات جانبی کامپیوتر طراحی شده بود، همانند صفحه کلید، ماوس، درایو دسک خارجی، چاپگر، اسکنر، دوربین و موارد مشابه، اما اخیرا، USB به یک رابط همه کاره برای دستگاه های صوتی و تصویری مانند بلندگوها، میکروفون ها، مانیتورها و وب کم ها تبدیل شده است.

یک پورت USB به دستگاه های USB این امکان را می دهد که مستقیما یا از طریق کابل USB(در اغلب موارد) برای اننقال داده یا تامین برق به یکدیگر متصل شوند. به جر برای انتقال داده، قابلیت شارژ USB به این معنی است که می توان از آن صرفا برای شارژ نیز استفاده کرد.

 

منبع : پورت USB و تفاوت میان USB Type A و USB Type B



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه یک دستگاه شبکه است که برای اتصال و مدیریت ترافیک شبکه استفاده می‌شود. سوئیچ‌های سیسکو از تکنولوژی سوئیچینگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های شبکه و انتقال پکت‌های داده استفاده می‌کنند. سوئیچ شبکه، سخت افزاری بسیار کوچک است که قادر به متمرکز سازی ارتباطات صورت گرفته مابین چندین دستگاه و وسیله ­ی ارتباطی در یک شبکه­ ی LAN می باشد. این دستگاه سخت افزاری است که سایر تجهیزات شبکه مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند.

سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند. در حقیقت، سوئیچ‌های شبکه به عنوان پل بین دستگاه‌های شبکه عمل می‌کنند تا امکان ارتباط بین آن‌ها را فراهم کنند. سوئیچ‌های شبکه از تکنولوژی سوئیچینگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های شبکه و انتقال پکت‌های داده استفاده می‌کنند. سوئیچ‌ شبکه ، به عنوان یکی از اجزای اصلی زیرساخت شبکه، در شرکت‌ها، مراکز داده، محیط‌های آموزشی و خانه‌ها استفاده می‌شوند تا شبکه‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

 

منبع : خرید سوئیچ شبکه 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ های شبکه یکی از مهم ترین محصولات در ایجاد یک شبکه هستند که توسط شرکت های گوناگون با مشخصات و ویژگی های متفاوت تولید و عرضه می شوند. سوئیچ های شبکه یک وسیله ارتباطی از راه دور هستند که می توانند داده ها را از دستگاه هایی که به آنها متصل اند دریافت کرده و برای دستگاه دیگری ارسال کنند.

سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-E توسط کمپانی معتبر سیسکو طراحی شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این سوئیچ شبکه که از خانواده Cisco Catalyst 3850 به شمار می رود، به سازمان ها این امکان را می دهد تا مدیریت دستگاه های متصل به شبکه را برعهده بگیرند و همچنین برق زیرساخت هایشان را کنترل و مدیریت کنند که این امر موجب می گردد تا هزینه انرژی کاهش یابد.

داشتن داشبورد قدرتمند از ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-E است که توانمندی بالایی به مدیران می دهد و با توجه به قابلیت های زیادی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. این سوئیچ دارای سیستم عامل IOS IP Service است و از بهترین سوئیچ های سیسکو برای شرکت ها و سازمان ها به شمار می آید.

 

منبع : خرید سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-E



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سرور اچ پی چیست؟

یکی از کمپانی های معروف در زمینه تولید سرور، کمپانی اچ پی می باشد که در زمینه تولید سرورهای HP بسیار پیشرو می باشد. همانطور که می دانید سرورها اصلی ترین بستر نگهداری و پردازش اطلاعات در شبکه های بزرگ و کوچک هستند. پس می توان گفت آنها همانند کامپیوتر های بزرگی هستند که قدرت پردازش بالایی دارد. از سرورها برای ذخیره پذیرش و مدیریت داده ها، دستگاه هاو سیستم های شبکه ساخته شده اند. به بیان ساده تر می توان گفت که سرور داده ها را دریافت، ذخیره و ارسال می کند. در حقیقت می توان گفت، ماشین هایی هستند که به سازمان ها با ارائه دستگاه ها و سیستم های شبکه با منایع کافی کمک می کنند. سرور اچ پی برای پردازش حجم های فشرده کاری که فراتر از قابلیت های یک کامپیوتر است، به کار می رود. نام اصلی این کمپانی HPE است که مخفف Hewlett-Packard-Enterprise می باشد. سرورهای HP در حال حاضر جایگاه اول را در فروش سرور دارند.

ویژگی های سرور اچ پی چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا سرور HP؟ چرا سرورهای HP بهترین می باشند؟ سرورهای اچ پی به دلایل زیر بسیار مناسب هستند. سرورها محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و خدمات بی شماری عرضه می کنند، از جمله این خدمات به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نصب و راه اندازی آسان
  • مقیاس پذیری بالایی دارند
  • قدرت پردازش بالا با افزایش CPU و RAM جهت مدیریت بار کاری شبکه
  • قابلیت اطمینان از بابت در دسترس بودن سیستم های حیاتی آنلاین
  • همکاری بین کارکنان با دسترسی به منابع شبکه مشترک
  • صرفه جویی در هزینه در بازه زمان
  • قیمت مناسب
  • امنیت بالا
  • امکان ارتقاء و به روز رسانی آسان
  • امکان درک سریع مشکل و برطرف کردن آن
  • امکان مدیریت از راه دور
  • تشخیص حمله و امکان بازسازی آسیب ها
  • امکان مانیتورینگ سیستم

منبع: خرید سرور HP



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 24 پورت WS-C2960S-24TS-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L از جمله سوئیچ های شبکه سری 2960S سیسکو می باشد که از سیستم عامل Image IOS LAN Base پشتیبانی می کند و در لایه Access مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای سازمان ها و دفاتر شعب و برای پیاده سازی انواع شبکه های سیمی با امکانات امنیتی بالا مناسب می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این سوئیچ سیسکو به صورت رکمونت بوده و داخل رک شبکه قرار می گیرد.

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L:

  • دارای 24 پورت 10/100/1000
  • دارای چهار اسلات ماژول SFP در قسمت Uplink با سرعت 1G
  • یک پورت اترنت جهت مدیریت سوئیچ
  • پورت USB جهت اتصال کنسول و انتقال فایل
  • پشتیبانی از انواع نرم افزارهای مدیریت، کانفیگ، مانیتورینگ و نگهداری
  • پشتیبانی از قابلیت FlexStack که امکان اتصال 4 سوئیچ از سری 2960 را برای شما فراهم می سازد.

منبع : خرید سوئیچ سیسکو WS-C2960S-24TS-L



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

حفظ و برقراری امنیت در سیستم و شبکه، امروزه به یکی از مهم ترین چالش ها و اصلی ترین نیازهای کاربران، سازمان ها و کسب و کار ها تبدیل شده است. در کنار رشد تکنولوژی و پیشرفت روز افزون علم در صنعت شبکه و آی تی جهت ارائه پروتکل های امنیتی، تهدیدات و حملات سایبری هم روز به روز توسعه پیدا کرده و رشد کرده اند.

از این رو آگاهی از نرم افزارها و پروتکل های امنیتی متناسب با نیاز افراد به یک امر مهم و حیاتی تبدیل گشته است زیرا این حملات علاوه بر تخریب و از بین اطلاعات حیاتی و مهم باعث آسیب به تجهیزات شبکه شما نیز می شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پروتکل IKEv2 و مزایا و معایب آن پرداخته و همچنین مقایسه این پروتکل با سایر پروتکل های امنیتی بپردازیم؛

 

منبع : پروتکل IKEv2 چیست



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 24 پورت WS-3750X-24S-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-24S-S محصولی از شرکت سیسکو بوده که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این سوئیچ دارای دو منبع تغذیه می باشد. ماژول سرویس جدید سیسکو دارای ویژگی‌های امنیت بالا و جریان شبکه انعطاف پذیر بر روی پورت های uplink می‌باشد. ماژول های استفاده شده در این سری از سوئیچ‌های شبکه دارای امنیت و انعطاف پذیری بالایی می‌باشند که این سوئیچ را می توان با ماژول SFP یا +SFP در سرعت‌های 1G یا 10G استفاده کرد.

 

منبع : خرید سوئیچ سیسکو WS-C3750X-24S-S



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R:

رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R دارای کارایی بالا همراه با پتانسیل افزایش محاسباتی است. این رم سرور دارای حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت بوده و به سیستم شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت فشرده برنامه های کاربردی که نیاز به حافظه زیادی دارند را انجام دهید و در نتیجه موجب انجام همزمان چند وظیفه شده و کارایی را بهبود می بخشد. این رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R در فرکانس بالای 3200 مگاهرتز کار می کند و داده ها را بسیار سریع پردازش می کند.

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید رم سرور باید به آن توجه داشته باشید, نوع بافر و رنکینگ است که در ادامه ویژگی ها و مشخصات این رم سرور اچ پی را بررسی و توضیح داده ایم. رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R یکی از به روز ترین رم سرورهای در حال حاضر است البته کمپانی اچ پی به تازگی سرور G11 را در بازار تجهیزات شبکه تولید کرده است که از رم های DDR5 پشتیبانی می کند و از پر سرعت ترین رم های خانواده DDR4 محسوب می شود.

علاوه بر این استفاده از فناوری پیشرفته ECC، قابلیت اطمینان و یکپارچگی استثنایی داده ها را تضمین می کند. این ویژگی‌ها رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R را به گزینه‌ای مناسب برای محیط ‌هایی که نیاز به ثبات دارند، به‌ویژه در مأموریت حساس، تبدیل می‌کند. با استفاده از ماژول حافظه 32 گیگابایتی، قابلیت های حافظه سیستم خود را افزایش دهید، زیرا به شما این امکان را می دهد تا پاسخگویی بی نظیر و عملکرد محاسباتی یکپارچه را تجربه کنید.

 

منبع : خرید رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته باشید یک ارتباط قوی بین دو شبکه ای که در مناطق گوناگون یک شهر و یا در مکان های مختلفی قرار دارد برقرار کنید و امکان این کار را نداشته باشید که بین این دو شبکه مختلف که در یک شهر قرار دارد از ارتباطات وایرلسی استفاده کنید.

بهتر است بدانید ارتباط برقرار کردن بین دو شبکه که در مکان های مختلف قرار دارند امکان پذیر است. یکی از این راه ها استفاده از سرویس های مخابراتی (MPLS ،PPtP و …) و یک راه دیگر استفاده از تانل (Tunnel) بین دو شبکه که انگار یه کابل بین دو شبکه کشیده باشید که در مقاله نحوه راه اندازی تانل IPIP در میکروتیک به شما آموزش خواهیم داد، که چگونه یک تانل IPIP را راه اندازی کنید. برای انجام دادن این کار احتیاج به یک IP Public در هر شبکه است، در نتیجه با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

منبع : نحوه راه اندازی تانل IPIP در میکروتیک



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روترهای میکروتیک به طور کلی در دو مدل کابلی و روتر های وایرلسی تولید شده اند و امروزه در سری های جدید روتر میکروتیک دو تکنولوژ وایرلس و اتصالات اترنت به صورت همزمان استفاده میشود. همچنین بهتر است بدانید این سری از روتر ها از CPU های قدرتمندی برخوردار هستند که سبب پردازش سریع اطلاعات شده و از سرعت انتقال دیتا بهره میبرند.

مدل های دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر تکنولوژی وایرلس از قابلیت اتصالات اترنت نیز برخوردار است که در ساختار آن ها ، پورت های USB قرار دارد که به وسیله آن ها میتوان تجهیزات گوناگونی را به شبکه ای پر سرعت وصل کرد. برخی از مدل ها دارای چندین کانکتور ذخیره سازی با سرعت بالا برای استفاده از پایگاه داده Dude، کش proxy یا هر ویژگی ذخیره سازی پر قدرت ارائه شده است.

روترهای میکروتیک کار اکانتینگ هم انجام می دهند. این روتر ها دارای مقاومت بالایی هستند که برای مثال به طوری که بعضی از این روتر ها توانایی کار در دمای 20- تا 60 درجه سانتی گراد را دارد. برای اطمینان حاصل پیدا کردن از عملکرد روتر ها LED هایی بر روی آن تعبیه شده است که سبب میشود کاربران بتوانند به راحتی تغییرات احتمالی دما را مشاهده کنند.طراحی برخی از روترها برای قرارگیری در داخل رک می باشند. برخی از روترهای میکروتیک دارای پورت اترنت Gigabit است.

 

منبع : انواع روتر میکروتیک



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو سری C9300 طراحی و تولید شده توسط شرکت سیسکو می‌باشد که مناسب برای سیستم های امنیتی، IoT، Mobility و Cloud است. این سوئیچ نسل جدید پلت فرم سوئیچینگ نصب گسترده در صنعت هستند. سوئیچ سیسکو سری C9300 دارای مجموعه‌ امکانات اولیه برای Access Defined Software) SD-Access) است که جزئی از معماری شرکت سیسکو می‌باشد.

این مدل دارای پهنای باند 480 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد که جزء انعطاف پذیرترین معماری Uplinkها هستند و در بازار تجهیرات شبکه به فروش می رسند.

سوئیچ سری C9300 دارای اولین پلت فرم بهینه سازی برای تراکم بالا با استاندارد 802.11ac Wave2 می باشد. که حداکثر مقیاس را برای شبکه تنظیم می‌کنند. این سوئیچ با معماری پردازنده x86 و حافظه بیشتر نسبت به سوئیچ‌های قبلی، قادر به میزبانی و اجرای برنامه‌های شرکت‌های دیگر و اسکریپت‌های Native در داخل سوئیچ می‌باشد.

 

منبع: خرید سوئیچ سیسکو سری C9300



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

SSL چیست و چه کاربردی دارد:

قبل از هر چیز می خواهیم ریشه واژه SSL را تفکیک کنیم که مخفف چه عبارتی است؛ Secure Socket Layer مخفف کلمه SSL است که مفهوم آن لایه اتصال امن می باشد. از SSL برای حفظ امنیت اتصالات اینترنتی استفاده می شود و داده هایی که در میان دو سیستم رد و بدل می شود را محافظت می کند و در نتیجه از خوانده شدن اطلاعات و یا تغییر آن ها توسط مهاجمان و هکرها جلوگیری می کند.

در بالا گفته شد اطلاعاتی که بین دو سیستم رد و بدل می شوند، می توانند به صورت یک سرور با یک سرویس گیرنده و یا یک سرور با سرور دیگری باشد. مثلا در نوع اول یک سرور به یک وب سایت همچون سایت خرید مانند: مستر شبکه متصل می شود و در نوع دوم یک برنامه که دارای اطلاعات حقوقی و اطلاعات شناسایی شخصی است وصل می گردد.

اگر وب سایتی که به آن متصل می شود دارای گواهی SSL و به وسیله آن محافظت شده باشد با پیشوند HTTPS که مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure است، در URL نمایش داده می شود. فناوری SSL به شما این آگاهی را می دهد که داده هایی که بین سیستم ها انتقال داده شده است کاملا ایمنی هستند و کسی نمی تواند آنها را بخواند

 

منبع : SSL چیست و چه کاربردی دارد



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9:

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از فایروال های نسل جدید یا NGFW می باشد که دارای معماری CPU چند هسته ای بوده و می تواند عملیاتی از قبیل رمزگذاری و تهدید را به صورت همزمان توسعه دهد. این محصولِ فایروال سیسکو دارای 12 پورت شبکه است که اطلاعات را با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. فایروال سیسکو که امروزه از بهترین دستگاه های امنیتی به شمار می رود توسط کمپانی سیسکو تولید و عرضه گردیده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند.

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از سری خانواده فایروال 2100 محسوب می شود و انعطاف پذیری بالایی در کسب وکار دارد و یکی از دیوایس های مهم در عملیات شبکه است، زیرا انعطاف پذیری در کسب و کار نیازمند امنیت بالا در شبکه می باشد. زمانی پای فایروال های نسل بعدی یا NGFW به وسط می آید که شما در حال بررسی یک مشکل در شبکه خود بوده و به همین جهت قادر به ارائه خدمات به مشتری خود نیستید.

در این زمان است که فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 که از فایروال های نسل جدید است به صورت کاملا یکپارچه و متمرکز تهدیدات را مدیریت و از شبکه شما در برابر تهدیدات پیشرفته محافظت می کند و همچنین موجب بهبود کارایی مدیریت فناوری اطلاعات و کاهش هزینه کل می گردد.

 

منبع : خرید فایروال فایرپاور سیسکو FPR2130-NGFW-K9



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

لیست های کنترل دسترسی چیست؟

ACL ها یک فیلتر شبکه ای هستند که توسط روترها و برخی سوئیچ ها برای ورود مجاز یا محدود کردن جریان داده ها به رابط های شبکه استفاده می شوند. هنگامی که ACL در یک رابط پیکربندی شده است، دستگاه، شبکه داده های عبوری از رابط را تجزیه و تحلیل می کند، آن ها را با معیارهای توصیف شده در ACL مقایسه می کند، جریان داده ها را مجاز کرده و یا از ورود آن ها جلوگیری می کند.

در ابتدا، ACL ها تنها راهی برای دستیابی به محافظت از فایروال بودند.امروزه انواع مختلفی از فایروال ها و گزینه های جایگزین برای ACL وجود دارد. با این حال، سازمان ها همچنان در استفاده از فناوری هایی مانند شبکه های خصوصی مجازی (VPN) از ACL ها استفاده می کنند که مشخص می کنند کدام ترافیک باید از طریق یک تونل VPN رمزگذاری و انتقال یابد. دو نوع ACL وجود دارد:

1ـ Filesystem ACLها:

با استفاده از آن دسترسی به فایلها و / یا فهرستها را فیلتر کنید. ACL های Filesystem به سیستم عامل هایی می گویند که کاربران می توانند با استفاده از آن به سیستم دسترسی پیدا کنند و همچنین میزان دسترسی را نیز محدود می کند.

2ـ Networking ACLها:

شبکه ACL ها به روترها و سوئیچ ها می گویند که کدام نوع ترافیک می تواند به شبکه دسترسی داشته باشد و کدام فعالیت مجاز است.

 

منبع : لیست کنترل دسترسی یا ACL چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سیسکو 2811 از خانواده روترهای سری 2800 سیسکو می‌باشد، که در مقایسه با نسل‌های گذشته از نظر کارایی بهبود یافته و همچنین با افزایش ده برابری عملکرد امنیتی، صدا و تراکم حافظه، در عین پشتیبانی از بیش از 90 ماژول موجود که در روترهای سری 1700، 2600 و 3700 سیسکو مورد استفاده قرار می گیرد، در بازار تجهیرات شبکه عرضه شده است.

روترهای سری 2800 سیسکو مانند روتر سیسکو 2811 دارای امکاناتی نظیر ارائه اتصال گوناگون از طریق بسترهای E1/T1/xDSL، رمزنگاری به صورت On-Board، اسلات (DSP (Digital-Signal-Processor سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) و عملکرد Firewall، پردازش تلفنی یکپارچه به صورت اختیاری و پشتیبانی از پست صوتی، پشتیبانی از Interface برای طیف وسیعی از اتصالات سیمی و بی سیم، عملکرد کافی حافظه برای گسترش شبکه و برنامه های کاربردی پیشرفته می باشد.

 

منبع : خرید روتر سیسکو 2811

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه یک دستگاه شبکه است که برای اتصال و مدیریت ترافیک شبکه استفاده می‌شود. سوئیچ‌های سیسکو از تکنولوژی سوئیچینگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های شبکه و انتقال پکت‌های داده استفاده می‌کنند. سوئیچ شبکه، سخت افزاری بسیار کوچک است که قادر به متمرکز سازی ارتباطات صورت گرفته مابین چندین دستگاه و وسیله ­ی ارتباطی در یک شبکه­ ی LAN می باشد. این دستگاه سخت افزاری است که سایر تجهیزات شبکه مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند.

سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند. در حقیقت، سوئیچ‌های شبکه به عنوان پل بین دستگاه‌های شبکه عمل می‌کنند تا امکان ارتباط بین آن‌ها را فراهم کنند. سوئیچ‌های شبکه از تکنولوژی سوئیچینگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های شبکه و انتقال پکت‌های داده استفاده می‌کنند. سوئیچ‌ شبکه ، به عنوان یکی از اجزای اصلی زیرساخت شبکه، در شرکت‌ها، مراکز داده، محیط‌های آموزشی و خانه‌ها استفاده می‌شوند تا شبکه‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

 

منبع : خرید سوئیچ شبکه 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سرورهای شبکه، دستگاه های ارایه دهنده خدمات به کلاینت ها یا همان کاربران شبکه هستند که یکی از مهمترین وظایف شبکه را بر عهده دارند چرا که اگر این دستگاه به مشکل برخورد کند و از ارایه سرویس خارج شود در این صورت کاربران شبکه با مشکل جدی رو به رو خواهند شد پس یکی از عناصر مهم در یک شبکه سرور ها هستند. این دستگاه ها توسط برندهای مختلف و در مدل های مختلفی به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند. در این میان سرورهای HP در دنیا بسیار پر طرفدار می باشند. همانطور که گفته شد سرور شبکه یک دستگاه ضروری جهت ذخیره فایل ها، اجرای برنامه ها، بهبود کارایی یا افزایش قابلیت اطمینان در اشتراک گذاری منابع مورد نیاز یک شبکه است. با توجه به عملکردها و ویژگی های مختلف، انتخاب سرور مناسب ممکن است کار سختی به نظر بیاید، اما ما سعی داریم با درکی از دانش ابتدایی از سرورهای شبکه، آن را ساده تر کنیم.

سرور شبکه چیست:

سرور شبکه، یک دستگاه قدرتمندی است که به عنوان یک مخزن مرکزی در محیط شبکه عمل کرده و به اشتراک منابع متنوع مانند سخت افزارها، فضای دیسک، دسترسی به سخت افزارها، استفاده از چاپگر و دسترسی پرینتر به دیگر کامپیوترهای شبکه کمک می کند. ممکن است از لحاظ سخت افزاری سرورهای شبکه با workstation ها تفاوت زیادی نداشته باشند، اما عملکرد آنها به وضوح با workstation ها متفاوت است. از دیگر کاربردهای سرورهای شبکه به ساده کردن وظایف مختلف مدیران سیستم و کارهایی که در زمینه مدیریت هستند بسیار کمک می کند. سرورهای شبکه برای تضمین ثبات، امنیت و عملکرد بالاتر در مقایسه با workstation، طراحی شده اند.

 

منبع : خرید سرور



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48TS-L ساخته شده توسط کمپانی سیسکو و از جمله سوئیچ های سری 2960X سیسکو می‌باشد. WS-C2960X-48TS-L از سوئیچ‌های روز بازار تجهیزات شبکه به شمار می‌رود. این سوییچ شبکه به‌عنوان سوئیچ Access در لایه 2 شبکه می‌باشد و از لحاظ کارایی مناسب برای سازمان‌های بزرگ، کوچک و دانشگاه‌ها می باشد و دارای ماژول‌های Uplink از نوع SFP با سرعت 1G و 48 پورت اترنت با سرعت گیگابیت است. این سوئیچ از قابلیت Stackable برخوردار است و دارای سیستم عامل Image IOS LAN Base است.

از نقطه‌ ضعف‌های این سوئیچ نداشتن قابلیت POE و +POE می‌باشد. مکانیزم PoE یا همان Power Over Ethernet، فناوری جدیدی است که علاوه بر انتقال دیتا، امکان انتقال انرژی الکتریکی را نیز فراهم می‌کند. در واقع این رویکرد که مکانیزم استاندارد IEEE 802.3af محسوب می‌شود، به ارسال برق بر روی کابل شبکه CAT5 و CAT6 می‌پردازد. حداکثر ظرفیت سوئیچینگ در سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C2960X-48TS-L برابر ۲۱۶ گیگابایت بر ثانیه است.

 

منبع: خرید سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48TS-L

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 OSPF یا Open Shortest Path First که یک پروتکل مسیریابی قدرتمند است که در شبکه های پروتکل اینترنت (IP) استفاده میشود. OSPF از الگوریتم های مسیریابی حالت پیوندی استفاده میکند و در یک سیستم به صورت جداگانه عمل میکند. این پروتکل مسیریابی مبتنی بر استاندارد باز می باشد. که امروزه توسط هر فروشنده ای استفاده می شود چرا که به یک استاندارد باز تبدیل شده است.

OSPF از بزرگ ترین پروتکل های پرکاربرد در شبکه های بزرگ است. که برای پشتیبانی از پوشش متغیر Subnet (یا VLSM) و آدرس مسیریابی بین دامنه (CIDR) با طول متغیر طراحی و تولید شده است. همچنین OSPF یک پروتکل مسیریابی Link state بوده که قابلیت این را دارد تا ترافیک های مربوط به پروتکل IP را مدیریت کند.

پروتکل OSPF نسخه های مختلفی دارد که در حال حاضر از نسخه ۲ آن بیشتر استفاده می شود. OSPF به صورت انحصاری توسط شرکت ها ارائه میشوند و یک پروتکل کاملا جامع و بدون وابستگی به هیچ برند خاصی است، تقریبا همه روترهایی که در دنیا وجود دارند از پروتکل OSPF پشتیبانی می کنند.

منبع : آموزش OSPF در ميکروتيک



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سرور اچ پی DL360 GEN11 از جدید ترین محصولات کمپانی بزرگ و قدرتمند HP است. این محصول از سری سرورهای DL که یکی از محبوبترین مدل های موجود در بازار جهانی تجهیزات شبکه است. سرور اچ پی DL360 GEN11  از عملکرد و کارایی بی نظیری برخوردار است.

این محصول بی نظیر از قابلیت مقیاس پذیر و توسعه پذیر برخوردار است که یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط های کاری گوناگون از جمله: ذخیره سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو و برنامه های مجازی که به ظرفیت ذخیره سازی زیاد و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه مورد استفاده قرار میگیرد.

سرور اچ پی DL360 GEN11 مجهز به پردازنده‌های مقیاس‌ پذیر نسل چهارم Intel® Xeon® می‌باشد که حداکثر 60 هسته با توان 350 وات و 16 DIMM را برای حداکثر 8 ترابایت حافظه DDR5 با پهنای باند بالا تا 4800 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.چیپست مجموعه‌ای از تراشه است که نقش رابط بین CPU اینتل و زیر سیستم را فراهم می‌کند.

چیپست به وسایل الکترونیکی اجازه می‌دهد تا با رم، پردازنده و دستگاه‌های ورودی / خروجی تعامل داشته باشند. چیپست هسته اصلی مادربرد است. CPU مادربرد، حافظه، دستگاه اصلی ورودی/خروجی و پشتیبانی از کارت توسعه همگی به چیپست بستگی دارند. در این سرور از چیپست Intel C741 با iLO 6 ASIC استفاده می‌شود.

 

منبع : خرید سرور اچ پی DL360 GEN11

 

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نسل جدید فایروال سیسکو برای مقابله با تهدید (NGFW) برای حفاظت از دارایی های شبکه در مقابل بدافزارهای پیشرفته و تهدیدات طراحی شده است. ASA سیسکو با خدمات Firepower، حفاظت در مقابل تهدیدهای یکپارچه را برای تمام حملات پیوسته قبل، در طی و پس از حمله ارائه می دهد. طراحی فایروال های سیسکو به صورتی است که مناسب برای هر وسعتی از شبکه می باشد. بی شک یکی از بهترین برندهای که هر متخصص و کاربر برای خرید تجهیزات شبکه و به خصوص فایروال و اکسس سرور به سراغ آن خواهد رفت، برند سیسکو می باشد. این شرکت با سابقه ی چندین ساله در تولید و عرضه تجهیزات شبکه توانسته جایگاه اول را در بازار جهانی و همچنین بازار شبکه در ایران به دست آورد و با اطمینان کامل تمامی تجهیزات خود را به بازار عرضه کند.

فایروال سیسکو یک دستگاه امنیتی می باشد که داده های ورودی، خروجی و ترافیک ایجاد شده توسط داده ها را نظارت و کنترل می کند. برای فایروال سیسکو قوانین امنیتی تعریف شده است که بر اساس آن قوانین امنیتی برخی از داده ها که اصطلاحا به آن ها ترافیک می گوییم، را مسدود می کند و به برخی دیگر اجازه عبور می دهد. این امر موجب بالا رفتن امنیت در شبکه شما گردیده و فایروال را به یک ابزار پیشگیریِ مورد نیاز برای هر کامپیوتری مبدل کرده است. فایروال ها سالیان زیادی است که نقش به سزایی در تامین امنیت شبکه برقرار می سازند و می توانند به صورت سخت افزار، نرم افزار و یا هر دو باشند.

 

منبع : خرید فایروال سیسکو



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اگر وب سایتی که به آن متصل می شود دارای گواهی SSL و به وسیله آن محافظت شده باشد با پیشوند HTTPS که مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure است، در URL نمایش داده می شود. فناوری SSL به شما این آگاهی را می دهد که داده هایی که بین سیستم ها انتقال داده شده است کاملا ایمنی هستند و کسی نمی تواند آنها را بخواند.

این فناوری از روش مخلوط کردن داده ها در هنگام ارسال استفاده می کند و آنها را رمزنگاری می کند و همچنین هکرها نمی توانند به سایت متصل شوند و داده های شما مانند: اطلاعات شخصی، شماره کارت و سایر اطلاعات محرمانه را بخوانند از این رو این پروتکل بسیار حائز اهمیت است.

معمولا پروکل SSL برای سازمان هایی است که هدف اصلی آن ها افزایش امنیت در وب و ارائه HTTPS است و رایج ترین سرویس هایی که مورد استفاده قرار می دهند SSL و CDN می باشد. شرکت های میزبان یا هاستینگ معمولا هزینه متفاوتی برای ارائه این سرویس ها دریافت می کنند و گاها ممکن است برای دریافت SSL ها هزینه بیشتری دریافت شود.

منبع : SSL چیست و چه کاربردی دارد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 111 صفحه بعد