سوئيچ سيسکو SG500X-24
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات سوئيچ سيسکو SG500X-24:

سوئيچ سيسکو SG500X-24 از جمله سوئيچ هاي مديريتي و با قابليت استک سري 500 سيسکو مي باشد که قابليت انعطاف پذيري و قابليت هاي پيشرفته مورد نياز براي پشتيباني از تقاضاهاي شبکه را با قيمتي مقرون بصرفه ارائه مي دهد. اين سوئيچ شبکه داراي 24 پورت 10/100/1000 و 4 پورت +SFP مي باشد و يک ساختار محکم براي اپليکيشن هاي تجاري فعلي شما و همچنين اپليکيشن هاي آينده شما مي باشد. همچنين نصب و مديريت اين سوئيچ بدون نياز به کارمندان فناوري اطلاعات بسيار آسان مي باشد.

سوئيچ هاي سري 500 سيسکو براي محافظت از سرمايه هاي تکنولوژي شما با رشد کسب و کار طراحي شده اند و در بازار تجهيزات شبکه به فروش مي رسند. بر خلاف سوئيچ هايي که ادعا مي شود داراي قابليت استک هستند اما عناصر آن ها بصورت جداگانه مديريت و عيب يابي مي شوند، سوئيچ هاي سري 500 سيسکو داراي قابليت stacking واقعي هستند و امکان پيکربندي، مديريت و عيب يابي چندين سوئيچ فيزيکي را مانند يک دستگاه واحد فراهم مي کند، در نتيجه شما مي توانيد به راحتي شبکه خود را گسترش دهيد.

برخي از مدل هاي سوئيچ هاي سري 500 سيسکو بدون فن هستند و در نتيجه علاوه بر افزايش قابليت اطمينان و کارايي انرژي، ميزان صدا را به حداقل مي رسانند.

 

ويژگي هاي سوئيچ سيسکو SG500X-24:

– انعطاف پذيري و قابليت اطمينان بالا (High Reliability and Resiliency)

در يک تجارت رو به رشد که دسترس پذيري 24*7 امري مهم و ضروري مي باشد، بنابراين بايد اطمينان داشته باشيد که کارمندان شما هميشه مي توانند به داده ها و منابع مورد نياز خود دسترسي يابند.  در اين محيط ها، سوئيچ هاي با قابليت استک مي توانند نقش مهمي در از بين بردن خرابي و بهبود انعطاف پذيري شبکه ايفا کنند.

به عنوان مثال، اگر يک سوئيچ در داخل استک سوئيچ هاي سري 500 سيسکو از کار بيفتد، به سرعت يک سوئيچ ديگر جايگزين مي شود و شبکه شما را در حالت کار و فعال نگه مي دارد. شما همچنين مي توانيد دستگاه هاي ديگري را در استک بدون ايجاد اختلال در شبکه و يا تاثير بر روي بهره وري  کارکنان جايگزين کنيد.

مدل هاي 500X سيسکو مانند سوئيچ سيسکو SG500X-24 با پشتيباني از پروتکل (VRRP (Virtual Router Redundancy Protocol يک لايه اضافي ديگر براي  انعطاف پذيري ارائه مي دهند. پروتکل VRRP به شما اجازه مي دهد تا همان انعطاف پذيري را که stacking براي سوئيچ هاي جداگانه براي تکميل دامنه هاي شبکه فراهم مي کند را گسترش دهيد. با اجراي VRRP بين دو استک، در صورت بروز مشکل مي توانيد بلافاصله از يک استک به ديگري منتقل شويئ و حتي پس از بروز خرابي به کار خود ادامه دهيد.

سوئيچ هاي سري 500 سيسکو همچنين از سيستم عامل هاي دوگانه نيز پشتيباني مي کنند و به شما اجازه مي دهند تا بدون نياز به خاموش کردن شبکه و يا نگراني در رابطه با خرابي شبکه در هنگام بروزرساني، نرم افزار خود را ارتقا دهيد.

 

– امنيت قوي (Strong Security)

سوئيچ هاي سري 500 سيسکو ويژگي هاي امنيتي پيشرفته اي را براي محافظت از داده هاي کسب و کار و دور نگه داشتن کاربران غيرمجاز از دسترسي به شبکه ارائه مي دهند:

  • رمز نگاري SSL تعبيه شده از داده هاي مديريتي ارسال شده يا دريافت شده از سوئيچ محافظت مي کند.
  • ليست هاي کنترل دسترسي گسترده (ACL) بخش هاي حساس شبکه را براي دور نگه داشتن کاربران غير مجاز و محافظت در برابر حملات شبکه محدود مي کند.
  • VLAN هاي مهمان به شما اجازه مي دهند در حالي که سرويس هاي مهم کسب و کار را از ترافيک مهمان جدا مي کنيد، اتصال به اينترنت را براي کاربران غير کارمند نيز فراهم کنيد.
  • پشتيباني از اپليکيشن هاي امنيتي پيشرفته شبکه مانند امنيت پورت مبتني بر استاندارد IEEE 802.1X دسترسي به بخش هاي خاص شبکه شما را به شدت محدود مي کند. احراز هويت مبتني بر وب ، رابط کاربري کاملي براي تأييد صحت انواع دستگاه هاي ميزبان و سيستم عامل ها ، بدون ايجاد پيچيدگي در استقرار مشتريان IEEE 802.1X در نقاط انتهايي فراهم مي کند.
  • مکانيسم هاي دفاعي پيشرفته ، از جمله بررسي پروتکل ARP، محافظ منبع IP و پروتکل DHCP حملات عمدي به شبکه را شناسايي و مسدود مي کند. به ترکيبي از اين پروتکل ها همچنين IPMB (اتصال پورت IP-MAC) نيز گفته مي شود.
  • ACL هاي مبتني بر زمان و عمليات پورت دسترسي به شبکه را در طي زمان هاي از پيش تعيين شده مانند ساعات کاري محدود مي کنند.
  • (PVE (Private VLAN Edge جداسازي لايه 2 را در بين دستگاه هاي موجود در همان VLAN فراهم مي کند.
  • تکنولوژي SCT به اطمينان از اينکه سوئيچ قادر است تا ترافيک مديريت را در مواجهه با رد حمله خدمات پردازش کند، کمک مي کنند.

منبع : 

سوئيچ سيسکو SG500X-24





:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: