نوشته شده توسط : مهشید افخمی

یکی از مهمترین تجهیزات پسیو، پچ کورد (Patch Cord) می باشد. پچ کورد فیبر نوری یکی از انواع برند در این زمینه می باشد. به طور کلی پچ کورد جهت اتصال بین سوئیچ شبکه و پچ پنل و همچنین اتصال بین کامپیوتر (کارت شبکه) و پریز شبکه استفاده می شود.
در حال حاضر انواع مختلفی از پچ کوردهای فیبر نوری با کاربردهای مختلف در بازار موجود می باشد. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که با وجود این تنوع چگونه می توان پچ کورد فیبر نوری مناسب برای کار خود را انتخاب کرد؟

مرحله اول: انتخاب نوع کانکتور مناسب

راهنمای انتخاب درست پچ کورد فیبر نوری

یک اتصال کابل فیبر نوری در هر دو انتها با یک کانکتور فیبر نوری ، مانند اتصال LC ، اتصال SC ، اتصال ST ، اتصال FC یا اتصال MPO / MTP خاتمه می یابد. هر کانکتور برای اتصال دستگاه خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر درگاه دستگاهها در هر دو انتها یکسان باشد ، می توانیم از کابل های فیبر نوری که در هر دو انتها دارای کانکتور یکسان هستند، مانند پچ کوردهای فیبر نوری LC-LC، SC -SC، ST-ST، MPO-MPO استفاده نماییم.

اگر درگاه دستگاه ها در هر دو انتها یکسان نباشد باید از پچ کوردهای فیبر نوری استفاده نمایید که در هر دو انتها بایکدیگر تفاوت دارند. از جمله این پچ کوردها شامل LC-SC، LC -ST و SC-ST می باشند.

 

 

مرحله دوم: انتخاب درست کانکتور (Polish (UPC/APC

راهنمای انتخاب درست پچ کورد فیبر نوری

به غیر از انتخاب درست نوع کانکتور که در مرحله اول گفته شد، انتخاب درست نوع کانکتور Polish نیز اهمیت دارد. برای مثال می توانید پچ کوردی با کانکتور یکسان مانند SC/APC به SC و یا SC/APC به LC را انتخاب نمایید. از بین رفتن اتصالات APC نسبت به اتصالات UPC کمتر است. معمولاً عملکرد نوری اتصالات APC از اتصالات UPC بهتر است. اتصالات APC به طور گسترده ای در برنامه هایی مانند FTTx ، شبکه نوری منفعل (PON) و چند برابر کننده تقسیم طول موج (WDM) مورد استفاده قرار می گیرند که نسبت به از دست دادن بازده حساس تر هستند. اما اتصال APC معمولاً از کانکتور UPC گرانتر است. به طور کلی می توان گفت در برنامه های کاربردی که نیاز به سیگنال هایی فیبر نوری با دقت بالایی دارند ، APC و اما سیستم های دیجیتال با حساسیت کمتر می توانند با استفاده از  UPC عملکرد خوبی داشته باشند.

 

مرحله سوم: انتخاب نوع کابل فیبر نوری (Single Mode یا Multimode)

راهنمای انتخاب درست پچ کورد فیبر نوری

کابل های فیبر نوری به دو دسته تقسیم می شوند :  Single Mode و Multimode.

پچ کوردهای فیبر نوری Single mode از فیبر شیشه ای 9 / 125um استفاده می کنند. این پچ کوردها برای مسافت های طولانی تر طراحی شده اند. پچ کوردهای فیبر نوری Multimode معمولاً از فیبر شیشه ای 50 / 125um یا 62.5 / 125um استفاده می کند. این نوع از پچ کوردها می توانند چندین پرتوی نوری یا حالت را با زاویه بازتاب متفاوت منتقل نمایند. این کابل ها عموماً برای مسافت های کوتاه استفاده می شوند. عموماً پچ کوردهای Single mode زرد و پچ کوردهای Multimode به رنگ نارنجی می باشند.

 

 

مرحله4: انتخاب کابل ساده و یا دورشته ای (Simplex یا  Duplex)

راهنمای انتخاب درست پچ کورد فیبر نوری

 

در یک رشته کابل نوری ساده تنها یک فیبر شیشه ای یا پلاستیکی وجود دارد و عموماً در جایی استفاده می شود که فقط یک خط انتقال و یا دریافت بین دستگاه ها لازم باشد. پچ کوردهای فیبر Simplex در هر انتها تنها یک اتصال فیبر نوری دارد که اغلب برای فرستنده های فیبر نوری Bidirectional) BiDi) استفاده می شود. پچ کورد فیبر نوری Duplex از دو رشته شیشه یا فیبر پلاستیکی تشکیل شده است که به طور معمول در قالب ساخت و ساز “zipcord” با روکش محکم وجود دارد. تارهای پچ کورد فیبر نوری برای فرستنده های معمولی استفاده می شوند.

Simplex و duplex پچ کوردهای فیبر نوری در هر دو حالت Single mode و Multimode در دسترس هستند.

 

مرحله5: انتخاب درست روکش کابل

در مجموع سه نوع روکش کابل وجود دارد: پلی وینیل کلرید (PVC) ، صفر هالوژن دودی کم (LSZH) و پلنوم غیر سازنده فیبر نوری (OFNP) که هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از این سه نوع را انتخاب نمایید.

ـ PVC:

این کابل ها در برابر اکسیداسیون و تخریب مقاوم هستند و معمولاً برای اجرای افقی در مراکز سیم کشی استفاده می شوند.

ـ LSZH:

این کابل ها در برابر شعله مقاوم بوده و از آن در طبقات یک ساختمان استفاده می شود. (از جمله کابل های LSZH می توان به کابل شبکه Legrand مدل CAT6 SFTP LSZH و کابل شبکه Legrand مدل CAT6 UTP LSZH اشاره کرد )

ـ OFNP:

این کابل ها در برابر آتش و دود مقاوم بوده و می توان از آنها در فضاهای ساختمان که برای جریان هوا تعبیه می شوند استفاده کرد. لازم به ذکر است این نوع از فیبر نوری به عنوان مقاوم ترین در برابر آتش می باشد.

البته به غیر از این سه نوع کابلی که در بالا نام برده شد کابل رایج دیگری نیز وجود دارد به نام کابل زره پوش یا armored cable.ساختار لوله دوتایی و فلزی این پچ کورد سبب شده است تا بسیار سبک بوده و به راحتی خم شود. این کابل ها می توانند در برابر فشارهای بالا مقاومت نشان دهند. به همین دلیل می توان از آنها در کف ساختمان و یا قسمت هایی که در خطر قدم گذاشتن و یا فشار های زیاد هستند استفاده کرد. این کابل ها همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر برش ، سایش و کشش دارد.

 

مرحله 6: انتخاب طول مناسب

پچ کوردهای فیبر نوری در طول های مختلفی از 0/5 تا 50  میکرون تولید می شوند. شما می توانید با توجه به فاصله بین دستگاه های مورد نظر برای اتصال ، طول کابل مناسب را انتخاب کنید. البته به این نکته نیز توجه نمایید که پچ کوردهای Single Mode برای مسافت های بالاتر مناسب تر می باشند.

 

به طور کلی:

هنگام خرید یک پچ کورد فیبر نوری کلیه موارد بالا را در نظر بگیرید. برای مثال شما ممکن است بر حسب نیاز خود کابل نوری Single mode یا Multimode ، نوع خاصی از کانکتور LC ، SC یا … ، کانکتور Polish) APC) یا UPC  روکش کابل PVC/LSZH/OFNP/ Armoredو طول خاصی را خریداری نمایید. با دنبال کردن این مراحل و فهمیدن آنچه دقیقاً به آن نیاز دارید ، می توانید انتخاب های مناسبی را برای برنامه های خود انجام دهید.

 

منبع : 

خرید پچ کورد فیبر نوری



:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G:

سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G از سری سوئیچ های سری 350 سیسکو بیزینس CBS یکی از محصولات کمپانی Cisco است که در بازار بزرگ تجهیزات شبکه عرضه و به فروش می رسد. این سوئیچ سری 350 جزو سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه است که برای تمام شبکه های اداری کوچک بسیار مناسب است. زمانی که شما به یک شبکه پایه ای با کارایی بالا جهت اتصال سیستم کارمندان برای انتقال داده ها، تصاویر و ویدئو ها نیازمند هستید سوئیچ های سیسکو بیزینس سری۳۵۰ راهکار مناسبی برای رفع نیازهای کاربران خواهد بود.

 

سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.

از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد. اما اگر تطابقی یافت نشد بسته را به تمام پورت‌ها به جز پورت فرستنده می‌فرستد ولی فقط گیرنده، آن را دریافت می‌کند و بقیه آن را Fail می‌کنند. به مرور زمان جدول مک آدرس به‌ روز و کامل می‌شود و هرگاه دستگاه جدیدی به سوئیچ وصل شود، مک آدرس آن هم به جدول اضافه خواهد شد. اگر تمایل دارید در رابطه با مک آدرس بیشتر بدانید به مقاله مک آدرس چیست مراجعه کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G:

سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G دارای 24 پورت اترنت گیگابیت یا 10/100/1000 مگابیت برثانیه و 4 پورت فیبر نوری است همانطور که در بالا گفتیم این سوئیچ از نوع مدیریتی در لایه 3 شبکه فعالیت میکنید. سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G قابلیت انتقال اطلاعات و دیتا با سرعت بالا را دارد همچنین از فناوری POE+ برخوردار است در نتیجه هر دستگاهی به سوئیچ متصل باشد برق آن به وسیله پورت LAN تامین میشود و دیگر احتیاج به برق کشی و سیم کشی ندارد.

این محصول دارای 1 عدد پورت USB-A و یک mini USB-B است. ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه 56 گیگابیت برثانیه و نرخ فوراورد 41.66Mpps می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به 512 مگابایت حافظه رم  و قابلیت توان مصرفی 195 وات اشاره کنیم. همچنین سوئیچ سیسکو CBS350-24P-4G دارای طراحی زیبا و جمع و جور، مناسب برای نصب برای فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر و کلاس های درس است.

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل CBS350-24P-4G

 



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m:

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m یکی از تجهیزات شبکه محسوب می‌شود. این پچ کورد برای ارسال و دریافت داده و اطلاعات استفاده می‌شود و دیتاها را بدون هیچ‌گونه آسیبی ارسال می‌کند.

کابل‌های شبکه به سه نوع بدون شیلد و فویل (UTP)، با فویل (FTP) و با شیلد و فویل (SFTP) موجود در بازار وجود است که کابل‌های فویل دار در برابر نویز و پارازیت مقاومت بیشتری نسبت به انواع کابل های دیگر دارند و در فضاهایی که احتمال نویزها بسیار  زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین کابل‌های SFTP  از شیلد با بافتی انعطاف‌پذیر و از نظر مکانیکی محکم استفاده شده است که کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m دارای SFTP است. این نوع از محافظ به کاهش تداخل سیم‌های مجاور و سایر کابل‌ها کمک می‌کند و مانند کابل‌های FTP در برابر نویز و پارازیت مقاومت بالایی دارند و از این کابل شبکه ب دلیل داشتن یک‌لایه فویل و یک‌لایه شیلد می‌توان در کنار کابل برق بدون هیچگونه خطری استفاده کرد.

 

معرفی کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m:

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m از چهار زوج سیم به هم تابیده تشکیل شد است این کابل شبکه دارای تست فلوک است که با خیال راحت می‌توانید در پروژه‌ها از این کابل استفاده کنید. تست فلوک جهت چک کردن لینک‌های ساخته شده و عدم قطعی در بین کابل‌های شبکه و کابل‌های نوری استفاده می‌شود. همچنین اطلاعات بسیاری دررابطه‌با کابل شبکه و وسایل تجهیزات شبکه را در اختیار کارشناس شبکه قرار می‌دهد.

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m در بیشتر موارد در پروژه‌هایی که در بیرون ساختمان و یا جهت مصارف سازمانی و کارخانه‌ها با قابلیت خنثی نمودن اثرات نویز محیطی بر روی کابل استفاده می‌شوند. ساختار این کابل‌ها از فویل و شیلد محافظ شده استفاده شده است و مقاومت خوبی در مقابل نویز و میدان‌های مغناطیسی دارد. جنس داخلی و مغزی این کابل از مس خالص است تا داده‌ها را با بالاترین کیفیت انتقال دهد.

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m دارای روکش LSZH است این روکش دارای خاصیتی است که در هنگام آتش‌سوزی دود سمی ایجاد نمی‌کند که این خود باعث بالارفتن ایمنی در هنگام حوادث می‌شود همچنین در مکان‌هایی که احتمال آتش‌سوزی وجود دارد از این کابل شبکه در پروژه‌ها استفاده می‌کنند.

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m

 

ویژگی‌های کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m:

کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل مختلف محیطی مانند: رطوبت، آب‌خوردگی، پوسیدگی، نور خورشید، تغییرات دما و … و عوامل فیزیکی مانند کشش و … دارد که به‌راحتی و با کمترین تهدید به مشکل برنمی‌خورد و باعث قطع اطلاعات و دیتاها نمی‌شود. بیشترین مسافتی که این کابل می‌تواند دیتا را انتقال دهد 100 متر است و برای انتقال بیشتر باید از تکرارکننده‌های موجود استفاده کنید تا بتوانید به متراژ دلخواه کابل‌کشی شبکه انجام دهید.

 

مشخصات فنی کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m:

  • این محصول در پروژه‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • این کابل به‌صورت چهار زوج به هم تابیده دارای فویل و شیلد است.
  • کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m دارای روکش از جنس پلاستیک است.
  • در متراژ 100 متر می‌تواند با بیشترین سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دیتا و داده‌ها را انتقال دهد
  • جنس مغزی این کابل از مس است.
  • کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m دارای تست فلوک است.
  • کابل شبکه Cat5E SFTP 305m به‌صورت حلقه 305 متر است.
  • کابل شبکه لگراند Cat5E SFTP 305m دارای روکش LSZH(دود کم هالوژن صفر) , پلاستیک است.
  • رنگ این کابل شبکه به رنگ آبی است.

منبع : 

خرید کابل شبکه لگراند مدل Cat5E SFTP 305m



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نحوه تست کابل شبکه LAN

کابل شبکه LAN به دلیل فناوری های جدید و سرعت های بالا در ساختار شبکه، یکی از مهم ترین اجزای تجهیزات شبکه محسوب میشود. تست کابل شبکه یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و زیان های مالی است. برای داشتن یک شبکه بدون عیب مهم است که زیر ساخت های آن به درستی انجام شود تا تجهیزات شبکه بتوانند عملکرد خوبی را در شبکه اجرا کنند. به کمک مقاله نحوه تست کابل شبکه LAN ما قصد داریم در رابطه با تست کابل شبکه LAN به شما توضیحاتی ارائه دهیم تا از بروز بسیاری از مشکلات که ممکن است در ساختار شبکه شما اتفاق بیوفتد، جلوگیری کنید.

CVنحوه تست کابل شبکه LAN

کابل شبکه LAN  چیست:

کابل شبکه LAN یک نوع کابل اترنت است که به کمک آن فناوری اینترنت را به تجهیزات شبکه متصل میکند. اگر در دستگاه های خود دچار مشکل اتصال شدید هستید، ممکن است مشکل از کابل شبکه LAN باشد که اتصال برقرار نمیکند. برای تست و آزمایش کابل شبکه LAN، آن را به یک تستر کابل اترنت وصل کنید و ببینید که آیا سیگنال ها را با موفقیت ارسال می کند یا خیر. اگر کاربری تستر کابل ندارد، تعدادی تست عیب‌یابی وجود دارد که نشان می‌دهد مشکل از کدام یک از تجهیزات شبکه است، کابل شبکه یا مودم و یا دیگر تجهیزات شبکه.

نحوه تست کابل شبکه LAN:

زمانی که کابل های شبکه دارای مشکلاتی میشوند این مشکلات سبب ایجاد اختلال در اتصال دستگاه شما خواهند شد. در زمان استفاده از تستر کابل، کاربران می توانند بررسی کنند که آیا کابل سیگنال مناسبی را ارسال می کند یا خیر. اگر تستر در دسترس ندارید، کابل LAN را برای آسیب فیزیکی بررسی نمائید و یا سیگنال های اتصال را در دستگاه های خود بررسی کنید.

برای بررسی کابل های شبکه باید موارد زیر را اجرا کنید :

  • یک تستر کابل اترنت را در نظر بگیرید. اگر مشاهده کردید که کابل LAN شما سیگنالی را ارسال نمی کند، این تسترها می توانند خرابی و یا سالم بودن کابل شما را تأیید کند. در حالی که تسترهای کابل مشابه یکدیگر هستند، ممکن است دستورالعمل های متفاوتی داشته باشند. بنابراین دستورالعمل های مربوط به هر محصولی را که استفاده می کنید مطالعه کنید.
  • تستر کابل ممکن است دارای جک ورودی و گیرنده در یک قطعه باشد، به این صورت که به تستر دو تکه نیاز ندارید. بعضی از تسترها هر دو گزینه را دارند، درنتیجه در صورت تمایل می توانید کابل را در اتاق هایی و یا قسمت های دیگر از یک مکان نیز اجرا کنید.
  • پیش از استفاده از تستر اطمینان حاصل نمائید که باتری در آن وجود دارد. اکثرا این تستر ها باتری 9 ولتی مصرف می کنند.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

  • یک سر کابل شبکه را به دوشاخه TX روی دستگاه تستر متصل کنید. به این قسمت ها پورت درج گفته میشود. هر دو طرف کابل را به این پورت وصل کرده و کلیک کنید. این نشان می‌دهد که کابل کاملاً به دستگاه متصل است. بهتر است بدانید که مهم نیست کدام انتهای کابل را به هر پورت وارد می کنید. هر دو انتهای دستگاه یکسان هستند.

نحوه تست کابل شبکه LAN

  • سردیگر کابل شبکه LAN را به جک گیرنده RX وصل کنید. مجددا انتهای کابل را وارد کنید تا کلیک شود. با انجام این کار اتصال را کامل می کنید تا تستر بتواند انتقال کابل را اندازه گیری کند. اگر تستر، ورودی های TX و RX را روی یک قطعه دارد، هر دو را به آن وصل کنید. اگر تستر یک قطعه جداگانه برای ورودی RX دارد، کابل را به آنجا وصل کنید.
  • اگر تستر هر دو گزینه را برای ورودی RX دارد، می توانید انتخاب کنید که از کدام استفاده کنید. معمولاً یک قطعه جداگانه برای کشش کابل به اتاق دیگری است تا ببیند که آیا در مسافت به خوبی و با سرعت بالا منتقل میشود یا نه.

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

  •  اگر چراغی در طول این چرخه روشن نشد، تستر را روشن کرده و مراقب باشید تا پس از اتصال کابل ها، آزمایش شروع می شود. دستگاه تستر از طریق 8 حالت و یک حالت اتصال به زمین، که هر کدام با یک نور بر روی تستر نشان داده می شوند، شروع به فعالیت میکند. از آنجایی که کابل به زمین متصل نیست، چراغ حالت زمین روشن نمی شود. اگر همه اتصالات دیگر خوب باشند، هر حالت چراغ هایش روشن می شود. اگر غیر از حالت زمین، کابل روشن نشد، کابل خراب است.
  • بعضی از تسترها ممکن است تعدادی حالت یا سوئیچ مختلف برای انتخاب داشته باشند. برای نحوه تنظیم تستر در صورت داشتن چندین گزینه، به راهنمای دستورالعمل آن مراجعه کنید. دقت داشته باشید که وقتی کابل را جدا می کنید، بریدگی نزدیک دوشاخه را فشار دهید تا به راحتی جدا شود. آن را با فشار بیرون نکشید وگرنه ممکن است به دستگاه و کابل آسیب برسانید.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

  • اگر چراغ های حالت غیر از زمین روشن نشد، کابل را تعویض کنید. اگر چراغ ها روشن نشدند، این نشان دهنده این است که کابل، سیگنالی را ارسال نمی کند و خراب است،در نتیجه شما نیاز به تعویض آن دارید. دقت کنید از آنجایی که کابل به زمین متصل نیست، چراغ حالت زمین روشن نمی شود، در نتیجه اگر آن کابل روشن نشد، نگران نباشید.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

عیب یابی کابل شبکه LAN بدون تستر:

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

  • در ابتدا سیگنال اتصال را در تجهیزات شبکه یا سیستم خود بررسی کنید. اولین نشانه ای که نشان می دهد کابل اترنت شما ممکن است دارای مشکل باشد، اتصال ضعیف است. اگر شما از سیستم استفاده می کنید، نوار اتصال را در سمت راست پایین نوار وظیفه را مشاهده می کنید.
  • در نحوه تست کابل شبکه LAN اگر نوار پایین باشد یا اتصال ندارید، ممکن است کابل مشکل داشته باشد. بهتر است بدانید که این فقط در صورتی اعمال می شود که کابل LAN متصل باشد. همچنین اگر از WiFi استفاده می کنید، ممکن است مشکل از روتر یا مودم شما باشد. برای اطمنیان حاصل پیدا کردن باید سیستم شما وارد شبکه شده باشد.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

  • مطعمن شوید که کابل شما به طور کامل به تجهیزات شبکه وصل شده است. اگر اینترنت شما ضعیف است یا وجود ندارد، ممکن است اتصال کابل فیزیکی مشکل داشته باشد. ابتدا میتوانید سیستم خود را چک کنید. کابل را تا انتها فشار دهید. اگر کابل حرکت نکند، کاملاً وارد شده و اتصال برقرار شده است. اگر صدای کلیک و یا چفت شدن نشنیدید، کابل به طور کامل وصل نشده است. همین کار را برای مودم و دیگر تجهیزات شبکه خود انجام دهید.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

  • به دنبال چراغ روشن شده سبز در پشت مودم خود باشید. در دوشاخه ای که کابل LAN وصل می شود، مودم ها معمولاً دارای چراغی هستند که قدرت سیگنال را نشان می دهد. چراغ سبز نشان دهنده اتصال خوب و درست است. چراغ های زرد یا قرمز نشان دهنده مشکلات واختلالاتی در سیگنال هستند. اگر چراغ پشت مودم سبز نیست، اتصال خود را بررسی کنید یا کابل را تست کنید چراغ سبز ممکن است چشمک بزند. همچنین این نیز نشان دهنده یک ارتباط خوب است.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

  • کابل را از همه لحاظ و هرگونه آسیب فیزیکی بررسی کنید. برای مثال پارگی، پیچ خوردگی یا خم شدن تیز می تواند به کابل و اتصالات آن آسیب برساند. اگر مشکل اتصال دارید، مجددا کابل را بررسی کنید. اگر آسیبی دیده باشد، احتمالاً کابل باید تعویض شود. کابل‌ شبکه LAN معمولاً می‌توانند بدون مشکل در گوشه‌ها خم شوند. با این حال، اگر کابلی دارای یک چین شدید باشد، ممکن است از لحاظ فیزیکی از داخل آسیب ببیند.

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

  • شما میتوانید از یک کابل شبکه LAN جدید استفاده کنید و ببینیدکه آیا اتصال بهبود می یابد یا خیر. این کار می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که مشکل کابل یا مودم شماست. یک کابل LAN جدید بردارید و آن را به مودم و دستگاه خود وصل کنید. سپس منتظر بمانید تا ببینید آیا دستگاه اتصال برقرار می کند یا خیر. اگر با موفقیت وصل شدید، احتمالاً مشکل از کابل است. اگر اتصال برقرار نشد، پس ممکن است مودم شما دارای مشکل باشد.
  • وقتی کابل را وصل می کنید ممکن است یک دقیقه طول بکشد تا دستگاه اتصال را دریافت کند. اگر بیشتر از 2 دقیقه طول بکشد، ممکن است مودم دچار مشکل شده باشد. همچنین می توانید کابل را به دستگاه دیگری وصل کنید. این کار باعث میشود که شما متوجه شوید که در عیب یابی کابل شبکه LAN آیا مشکلی در دستگاه اول وجود دارد یا خیر.

منبع : 

نحوه تست کابل شبکه LAN



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و ویژگی های پردازنده اینتل Xeon silver 4210:

سی پی یو اینتل Xeon silver 4210 از سری پردازنده های Intel Xeon silver می باشد که توسط کمپانی Intel به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده است. پردازنده اینتل Xeon silver 4210 که در زمستان سال 2019 توسط کمپانی Intel به بازار عرضه شده، جزء جدیدترین و بهینه تری پردازنده های Intel Xeon Scalable این شرکت می باشد.

این سی پی سو به مجموعه هایی با تعداد کاربران بالا این امکان را می دهد که مجموعه ای از نرم افزارهای مالی و حسابداری اتوماسیون اداری، سیستم VOIP،CRM، سیستم های نظارتی و دوربین های مدار بسته و همچنین نرم افزارهای تخصصی کاربر با حجم بسیار بالا به بالاترین سرعت قابل دسترس باشد. همچنین می تواند گزینه ای بسیار کاربردی در دیتاسنترها برای پشتیبانی از سایت های بسیار پر بازدید برای کاربران فراهم سازد.

از مشخصات اصلی و اساسی این پردازنده می توان به دارا بودن 10 هسته فیزیکی و 20 هسته مجازی اشاره کرد. TDP یا همان توان مصرفی این سی پی یو 85 وات می باشد، فرکانس پایه (Processor Base Frequency) این پردازنده 2.20 گیگاهرتز بوده که در حالت فرکانس توربو (Max Turbo Frequency) تا 3.20 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند.

مقدار Cache سطح سوم در این پردازنده 13.75 مگابایت می باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب CPU این است که سی پی یو سرور انتخابی از چه مقدار باس رم پشتیبانی می کند. پردازنده Intel Xeon Silver 4210  با پشتیبان از حداکثر رم DDR4-2400 می باشد.

پردازنده اینتل Xeon silver 4210 قادر است که از رم های 6 کاناله با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت از نوع DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز را پشتیبانی نماید. میزان توان مصرفی (TDP ) این محصول برابر با 85 وات می باشد

اگر تعداد کاربران بالایی دارید و یا از تعداد زیادی ماشین مجازی به طور همزمان استفاده می کنید و در میان این ماشین های مجازی از نرم افزارهای مالی یا اتوماسیون های اداری نیز استفاده می کنید، پردازنده اینتل Xeon silver 4210 می تواند با فرکانس و تعداد هسته بالا در کنار 13.75 مگابایت کش به مجموعه ای از نیازهای سازمانی کاربران آن با بالاترین سرعت پاسخ دهد.

پردازنده اینتل Xeon silver 4210 از پردازنده های نسل دوم سری Xeon Scalable است که قابلیت نصب بر روی سوکت FCLGA3647 را دارد. این سی پی یو سرور دارای 10 هسته و 20 رشته پردازشی است که با فرکانس پایه 2.20 گیگاهرتز و فرکانس توربو 3.20 گیگاهرتز قابلیت پردازش دیتا با سرعت بالا را داشته و میزان حافظه کش آن برابر با 13.75MB می باشد.

 

پردازنده اینتل Xeon silver 4210

ویژگی های پردازنده اینتل Xeon silver 4210 :

  • شرکت سازنده : Intel
  • سری پردازنده: Xeon Scalable
  • سوکت پردازنده: FCLGA3647
  • مدل پردازنده: Silver 4210
  • تعداد هسته : 10هسته ای
  • Threads تعداد رشته: 20 رشته پردازشی
  • فرکانس در حالت پایه: 2.20 گیگاهرتز
  • فرکانس در حالت توربو: 3.20 گیگاهرتز
  • حافظه کش : 13.75MB
  • فناوری ساخت: 14 نانومتر
  • TDP توان حرارتی: 85 وات
  • حداکثر حافظه قابل پشتیبانی: 1TB
  • نوع حافظه قابل پشتیبانی: DDR4-2400MHz
  • پیکربندی حافظه: 6 کانال
  • پشتیبانی از حافظه ECC: دارد

منبع: 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon silver 4210 



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل Xeon silver 4216

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon silver 4216:

پردازنده اینتل Xeon silver 4216 با داشتن 16 هسته فیزیکی و 32 رشته پردازشی، در میان پردازنده های نسل دوم Scalable میان رده به حساب می آید، به همین دلیل در گروه Silver این خانواده قرار می گیرد. شرکت Intel در خانواده Xeon Scalable به این صورت پردازنده ها را نامگذاری کرده است: Platinum ،Gold ،Silver ،Bronze…

سی پی یو اینتل Xeon silver 4216 از سری پردازنده های Intel Xeon silver می باشد که توسط کمپانی Intel به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده است. از مشخصات اصلی و اساسی این پردازنده می توان به دارا بودن 16 هسته فیزیکی و 32 هسته مجازی اشاره کرد که کاربران می توانند با استفاده از این ظرفیت پردازشی در سی پی یو سرور Intel Xeon silver 4216 ، تعداد بالایی از ماشین های مجازی را با کاربردهای مختلف بدون محدودیت بر روی سرور نصب و از آن استفاده کنند.

TDP یا همان توان مصرفی این سی پی یو 100 وات می باشد، فرکانس پایه (Processor Base Frequency) این پردازنده 2.10 گیگاهرتز بوده که در حالت فرکانس توربو (Max Turbo Frequency) تا 3.20 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. مقدار Cache سطح سوم در این پردازنده 22 مگابایت می باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب CPU این است که پردازنده انتخابی از چه مقدار باس رم پشتیبانی می کند. این پردازنده از رم DDR4-2400 با ظرفیت 1TB و سرعت 2400MHz پشتیبانی می کند.

سی پی یو سرور Xeon silver 4216 از سری پردازنده های Cascade Lake شرکت اینتل است که برای سرور طراحی شده و قابلیت نصب بر روی مادربردهایی با سوکت FCLGA3647 را دارد. پردازنده اینتل Xeon silver 4216 از 16 هسته و 32 رشتهپردازشی بهره برده و میزان فرکانس آن در حالت پایه برابر با 2.10 گیگاهرتز و در حالت توربو برابر با 3.20 گیگاهرتز می باشد.

سی پی یو اینتل Xeon silver 4216 به 22 مگابایت حافظه کش مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از رم های 6 کاناله DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز و حداکثر ظرفیت 1 ترابایت را دارد و همچنین قادر به پشتیبانی از حافظه ECC جهت تصحیح خطا می باشد. این محصول یکی از مهمترین و ضروری ترین قطعات سرور است که از درگاه های ارتباطی نسل سوم PCI Express با 48 مسیر PCIe را پشتیبانی می کند.

 

منبع : 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon Silver 4216 



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل Xeon Gold 5220

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon Gold 5220:

سی پی یو اینتل Xeon Gold 5220 از سری پردازنده های Intel Xeon Scalable می باشد که توسط کمپانی Intel به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده است. CPU های Intel Xeon Scalable در چهار مدل Platinum ،Gold ،Silver و Bronze تقسیم بندی می شوند که قصد داریم یکی از پردازنده های بسیار کاربردی از دسته بندی Gold یا طلایی را برای شما شرح دهیم.

از مشخصات اصلی و اساسی پردازنده اینتل Xeon Gold 5220 می توان به دارا بودن 18 هسته فیزیکی و 36 هسته مجازی اشاره کرد که کاربران می توانند با استفاده از این ظرفیت پردازشی در پردازنده Intel Xeon Gold 5220، تعداد بالایی از ماشین های مجازی را با کاربردهای مختلف بدون محدودیت بر روی سرور نصب و از آن استفاده کنند.

TDP یا همان توان مصرفی این سی پی یو 125 وات می باشد، فرکانس پایه (Processor Base Frequency) این پردازنده 2.20 گیگاهرتز بوده که در حالت فرکانس توربو (Max Turbo Frequency) تا 3.90 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. مقدار Cache سطح سوم در این CPU سرور 24.75 مگابایت می باشد.

یکی از نکات مهم در انتخاب پردازنده اینتل Xeon Gold 5220 این است که پردازنده انتخابی از چه مقدار باس رم پشتیبانی می کند. پردازنده اینتل Xeon Gold 5220 با پشتیبان از حداکثر رم DDR4-2667 به کاربران این امکان را می دهد تا پردازش دیتاهای با حجم بسیار بالای خود را حتی الامکان بدون اختلال و افت سرعت برای کاربردهای مختلف به کار گیرند.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5220

پردازنده های Xeon سرور  و سری آن:

در سرور های با پردازش بالا از سری پردازنده های زئون اینتل (Xeon) استفاده می شود. پردازنده های Xeon با هدف پردازش در سرور ها و ایستگاه های کاری طراحی و ساخته شدند و از خیلی جهات با پردازنده های دسکتاپ،مانند Core i7 متفاوت هستند.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5220 نسبت به بازدهی و کارایی که دارند، دمای کمتری دارند و به دلیل کاربرد در سرور ها و دیتا سنتر ها، از پایداری بیشتری برخوردارند و در شرایط مساوی، درصد بسیار کمتری از هنگ و کرش (Crash) سیستم، در سیستم هایی دیده می شود که از پردازنده های Xeon بهره برده اند که خود این مورد هم به دلایل فنی و تکنولوژی هایی هست که در این سری سی پی یو سرور از آن ها استفاده شده است.

 

معماری پردازنده اینتل Xeon Gold و Xeon Gold 5220 :

از لحاظ معماری، پردازنده های سرور ۹۹% مشابه معماری پردازنده های دسکتاپ می باشد. مثلا زمانی که معماری Sandy Bridge ارائه شد (نوعی معماری پردازنده های اینتل که در سال ۲۰۰۵ از آن رونمایی و در محصولات بعدی این شرکت از آن استفاده شد.)، پردازنده های زئون و مثلا سری Core i 2xxx دقیقا از همان معماری سندی بریج (Sandy Bridge) استفاده کردند. اما نقطه تفاوت در یک سری تکنولوژی های اضافی هستکه در ادامه به چند مورد اصلی آن ها اشاره میکنم.

  1. پردازنده های Xeon و پردازنده اینتل Xeon Gold 5220 از (QPI (The Intel QuickPath Interconnect دوم برای بکارگیری در مادربرد های دارای دو سوکت پردازنده (Dual Socket) بهره می برند.
  2. پردازنده های Xeon از تکنولوژی Intel Direct IO و Integrated IO پشتیبانی می کند اما سری Core i و دسکتاپ خیر(این تکنولوژی باعث افزایش بازدهی پردازنده می شود)
  3. پردازنده های Xeon تا چند برابر بیشتر از حافظه Cache نسبت به پردازنده های معمولی و پیشرفته Desktop پشتیبانی می کنند.
  4. پردازنده های Xeon از ECC Memory و یا سیستم تصحیح خطا در پردازش حافظه پشتیبانی می کنند.
  5. پردازنده های Xeon کنونی تا حدود ۷۶۸ گیگابایت از حافظه رم پشتیبانی می کنند اما پردازنده های دسکتاپ نهایتا تا ۶۴ گیگابایت.
  6. پردازنده های Xeon و پردازنده اینتل Xeon Gold 5220 از تعداد بیشتر کانال نصب حافظه (Memory Slots) نسبت به پردازنده های دسکتاپ پشتیبانی می کنند.

و خیلی از موارد دیگر مثل مجموعه دستورات پردازشی اختصاصی و یا تعداد بیشتر رجیسترها در هسته های پردازشی و… که در نهایت باعث می شود تمامی سرورها و ایستگاه های کاری (Work Stations) و دیتاسنترهای معتبر و البته ابر کامپیوترهای دنیا، از سی پی یو سرور Xeon استفاده کنند.

منبع : 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon Gold 5220



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon Gold 5120:

سی پی یو اینتل Xeon Gold 5120 از سری پردازنده های Intel Xeon Scalable می باشد که توسط کمپانی Intel به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده است. CPU های Intel Xeon Scalable در چهار Platinum، Gold، Silver و Bronze تقسیم بندی می شوند که قصد داریم یکی از CPU سرور های دسته بندی Gold یا طلایی را برای شما شرح دهیم.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 در سرورهای اچ پی ProLiant نسل دهم استفاده می شود. این پردازنده ها دارای قابلیت Hyper Threading هستند و از این طریق می توانند از قدرت دو برابری هسته ها استفاده کنند. با استفاده از این فناوری سرعت بالایی در اختیار کاربران قرار می گیرد و منابع پردازشی کمتری مورد نیاز خواهد بود.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 می تواند از طریق سوکت FCLGA3647 به سیستم متصل شود. در این پردازنده ها پشتیبانی از قابلیت AVX وجود دارد. Advance Vector Extension چندین دستورالعمل X86 را برای معماری های جدید ارائه می دهد و از این طریق به توسعه دستورالعمل های محاسباتی کمک می کند.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120

 

معرفی سی پی یو سرور Xeon Gold 5120:

از مشخصات اصلی و اساسی این پردازنده می توان به دارا بودن 14 هسته فیزیکی و 28 هسته مجازی اشاره کرد که کاربران می توانند با استفاده از این ظرفیت پردازشی در پردازنده اینتل Xeon Gold 5120، تعداد بالایی از ماشین های مجازی را با کاربردهای مختلف بدون محدودیت بر روی سرور نصب و از آن استفاده کنند.

TDP یا همان توان مصرفی این سی پی یو 105 وات می باشد، فرکانس پایه (Processor Base Frequency) این پردازنده 2.20گیگاهرتز بوده که در حالت فرکانس توربو (Max Turbo Frequency) تا 3.20 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. مقدار Cache سطح سوم در این پردازنده 19.25 مگابایت می باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب CPU این است که پردازنده انتخابی از چه مقدار باس رم پشتیبانی می کند. این پردازنده از رم DDR4-2400 با ظرفیت 768GB و سرعت 2400MHz پشتیبانی می کند.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 از دستورالعمل های AES پشتیبانی می کند. این دستورالعمل ها امکان رمزگذاری با الگوهای مشخصی را برای داده ها و اطلاعات تبادل شده فراهم می کنند. بنابراین از تزریق کد توسط هکرها جلوگیری شده و امنیت در شبکه افزایش خواهد یافت. این سی پی یو انتقال داده ها و اطلاعات پردازش شده را با استفاده از سرعتی معادل 10.4GT/s انجام می دهد. در طراحی این پردازنده ها از ترانزیستورهایی با سایز 14 نانومتر استفاده شده است.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 می تواند با تعداد 14 هسته و 28 رشته به پردازش داده ها و اطلاعات ذخیره شده در سیستم بپردازد. در پردازنده هایی که دارای قابلیت استفاده از روش عملکرد موازی هستند افزایش تعداد هسته ها می تواند سرعت عملکرد آن ها را افزایش دهد. درنتیجه می توان گفت که در این نوع پردازنده ها سرعت عملکرد رابطه مستقیمی با تعداد هسته ها خواهد داشت.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 می تواند با سرعت 2.2 گیگاهرتز کار پردازش داده ها و اطلاعات را انجام دهد. این پردازنده ها در حالت توربو دارای سرعتی برابر با 3.2 گیگاهرتز خواهند بود. لازم به ذکر است اگر از سی پی یو در حالت توربو و به صورت مکرر استفاده شود منجر به گرم شدن بیش از حد و در نتیجه کاهش طول عمر آن ها خواهد شد. پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 می تواند با سایر تجهیزات و سخت افزارهای جانبی از طریق اسلات های PCI Express 3.0 ارتباط برقرار کند.

پردازنده اینتل Xeon Gold 5120 دارای توان حرارتی 105 وات است. مقدار این توان حرارتی می تواند در انتخاب تجهیزات خنک کننده تاثیرگذار باشد، بنابراین با بالا بودن میزان توان حرارتی (TDP – Thermal Design Power)، تجهیزات بیشتر و قوی تری برای خنک سازی مورد نیاز خواهد بود. 

حافظه های رمی که توسط پردازنده اینتل Xeon Gold 5120  قابل پشتیبانی هستند رم های DDR4 با فرکانس یا سرعت 2400 مگاهرتز می باشند. حداکثر ظرفیتی که برای این رم ها در نظر گرفته شده است 768 گیگابایت است. تعداد کانال های ارتباطی این رم ها با پردازنده مذکور 6 کانال می باشد.

 

منبع : 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon Gold 5120



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر

فراموشی رمز مودم در هنگامی اتصال به Wi-Fi به عنوان یکی از مشکلات و دغدغه های رایج میان کاربرانی است که از اینترنت وای فای است. در مقاله بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر ما قصد داریم چند روش مختلف را جهت بازیابی رمز آموزش دهیم. اگر شما کاربر عزیز از آن دسته از افرادی هستید که رمز WiFi خود را فراموش میکنید، با مطالعه این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید رمز وای فای خود را بازیابی کنید، پس با ما همراه باشید.

 

مودم و کاربرد آن چیست:

مودم یک نوع دستگاه سخت افزاری است که برای دریافت و تبدیل داده های منتقل شده به وسیله روش های گوناگون ارتباطی تولید شده است. مودم یکی از راه‌های ورود به دنیای اینترنت و یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه‌اش تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ و برعکس است. مودم اطلاعات و دیتا های را که از طریق کمپانی های ارائه دهنده اینترنت دریافت و آن را به داده هایی تبدیل میکند که میتوانند به وسیله موبایل، لپ تاب و یا دیگر تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع مودم:

  • مودم ADSL: از پر استفاده ترین و رایج ترین مودم های اینترنتی ADSL است که برای برقراری ارتباط است. این مودم با استفاده از پورت تلفن به شبکه تلفن و در نهایت سرویس دهنده اینتنرنت متصل شده و بعد از تایید اطلاعات و دیتا پیکربندی شرایط لازم برای اتصال به اینترنت را به وجود می اورد. انتقال دیتا ها تحت شبکه به وسیله دو سیم یا استفاده از پورت LAN و وایرلس به کمک وای فای امکان پذیر میشود.
  • مودم VDSL: عملکرد این نوع مودم شباهت فراوانی با ADSL دارد تنها تفاوت این دو مودم این است که مسیر انتقال داده ها از ISP به منزل یا محل کار شما با استفاده از فیبرنوری انجام میشود. در نهایت پهنای باند و سرعت ارتباط تحت شبکه بیشتر از فناوری ADSL است. فناوری VDSL به این علت عدم پشتیبانی و پوشش دهی مناسب در سراسر کشور، مورد استفاده قرار نمیگیرد.
  • مودم WiMax: تکنولوژی WiMax یکی از اولین فناوری های ارائه اینترنت بدون نیاز به خط تلفن در سراسر کشور در دسترس کاربران قرار گرفته است. پهنای باندی حدود 30تا 40 مگابایت بر ثانیه به وسیله آن قابل ارائه است.
  • مودم LTE، 3G،4G: نحوه اتصال کاربران به اینترنت از طریق مدم های 3G و 4G بر پایه سرویس دهی موبایل و بی سیم انجام می شود. به این صورت که اپراتور های ارائه دهنده خدمات موبایل با قرار دادن چند ایستگاه فرستنده امواج شرایط لازم را برای ارائه اینترنت نسل سوم یا نسل چهارم موبایل فراهم می سازند. تفاوت این دو نیز در سرعت و پهنای باند قابل ارائه است.
  • مودم LTE-TD: مودم های 4G LTE فناوری مورد نظر را در دستگاه های قابل حمل و همراه ارائه می دهند، اما این مودم در حقیقت نسخه ثابت از فناوری LTE به شمار می رود و فقط با بهره گیری از مودم های اختصاصی قابل استفاده است.

 

روتر چیست:

به زبان عامیانه روتر دستگاهی است که دیتاها و اطلاعات موجود در شبکه را به مقصد مناسب رسانده و این کار آنها را به اینترنت متصل میکند. این اطلاعات میتواند بین چند دستگاه در شبکه باشند یا از دستگاهی به سمت اینترنت فرستاده شوند. روتر یک آدرس IP به یک از دستگاهای شبکه تا زمان دریافت و ارسال داده ها، آدرس مقصد یا مبدا خود را بداند. با این عملکرد روتر مطمعن خواهد بود که بسته های ارسالی یا دریافتی همیشه به مقصد خواهد رسید و در مسیر شبکه گم نمیشود.

بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر:

ـ روش اول: بازیابی رمز عبور به کمک کلید REST:

  • قدم اول: در ابتدا برای پیدا کردن پسورد مودم و روتر خود ابتدا مودم و یا روتر خود را روشن کنید.
  • قدم دوم: در گام بعدی با استفاده از یک سوزن دکمه REST را برای مدت 7-6 ثانیه نگه دارید.

بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر

  • قدم سوم:  سپس دکمه را رها کنید و صبر کنید تا دستگاه ریبوت شود.
  • قدم چهارم: و در قدم بعدی مرورگر را باز کنید  و آی پی ادرس روت بیسم ADSL را وارد کنید سپس Enter را بزنید. آی پی پیش فرض روتر های بیسیم تی پی لینک 192.168.1.1 است.
  • و در قدم آخر نام کاربری و گذره واژه خود را وارد کنید. نام کاربری و پسورد پیش فرض admin و شروع به تغییر و بازیابی نام کاربری و رم عبور مودم و روتر خود کنید.

 

روش دوم:با کمک آی پی قسمت Default Gateway:

با استفاده از این روش برای بازیابی نام کاربری و رمز عبور، با ورود به بخش ادمین باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

  • گام اول: در ابتدا قسمت RUN را در سیستم عامل ویندوز اجرا کنید. با انجام این کار میتوانید از کلید های میانبر Windows+R استفاده کنید.
  • گام دوم: در ادامه پنجره باز شده را مشاهده میکنید، در کادر آن باید CMD را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر

  • گام سوم: در این بخش با محیط DOS روبرو خواهید شد. عبارت IPconfing را بدون خط فاصله تایپ کرده و اینتر را بزنید.
  • گام چهارم: حالا مشخصاتی برای شما نمایان میشود که شامل تعدادی IP است. در این قسمت شما باید IP بخش Default Gateway  را یایدداشت یا کپی کنید.

 

بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر

 

  • گام پنجم: در این مرحله مرورگر خود را باز کنید و این آی پی را پیست (Paste) یا تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. تا قسمت اولیه ورود به تنظیمات روتر باز شود .
  • گام ششم: برای نام کاربری یا username میتوانید از کلمات و عبارات مانند، admin، user و یا administrarot استفاده نمائید.
  • گام هفتم: برای قسمت رمز عبور یا پسوورد باید به پشت مودم یا روتر نگاهی بیاندازید و عددد نوشته در بخش address  mac را به عنوان رمز عبور وارد کنید.
  • گام هشتم: و در اخر  مرحله شما به قسمت تنظیمات ادمین وارد میشود و میتوانیدمودم و روتر خود را کاهفینگ کنید.

 

ـ روش سوم: بازیابی نام کاربری و رمز عبور مودم با استفاده از پسورد ذخیره شده:

اگر شما قبلاً توسط کامپیوتر خود به مودم یا روتر متصل شده باشید، بهتر است بدانید پسورد وارد شده به صورت پیش فرض در آن ذخیره می‌شود. در چنین شرایطی به راحتی می توانید جهت بازیابی رمز عبور مودم و بازیابی رمز عبور روتر تنها توسط سیستم خود نسبت به پیدا کردن پسورد وای فای خود اقدام کنید. برای استفاده از این ترفند باید مراحل زیر را طی کنید:

  • توسط ویندوز وارد پنل شوید.
  •  به بخش شبکه و اینترنت مراجعه کنید.
  • بر روی شبکه وای فایی که به آن اتصال دارید، راست کلیک نمایید و گزینه Status را انتخاب کنید.
  •  در این مرحله باید وارده بخش wireless properties شوید و در سربرگ Security گزینه show characters را تیک بزنید.
  •  حال می‌توانید رمز عبور مودم خود را مشاهده کنید.

 

تفاوت مودم و روتر:

مودم‌ها برای اتصال به یک سرویس دهنده اینترنت بهینه‌سازی و تولید شده‌اند نه مدیریت شبکه‌ داخلی خانه یا شرکت شما. به‌عنوان اولین تفاوت روتر و مودم می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که در مودم درگاه‌هایی برای اتصال به خط تلفن، یا شیاری برای وارد کردن سیم کارت، یا درگاهی برای اتصال به فیبر نوری وجود دارد. در دستگاه‌هایی که فقط روتر هستند چنین درگاهی وجود ندارد.

در روترها چندین پورت WAN و LAN وجود دارد. WAN برای اتصال روتر به اینترنت استفاده می‌شود و از LAN مانند کاربردش در مودم، برای اتصال مستقیم دستگاه‌ها به روتر به کار می‌روند. امنیت، یکی دیگر از مهمترین تفاوت روتر و مودم است. در واقع بهتر است بگوییم امنیت بالا، یکی از بهترین مزیت‌های روتر است. روتر به‌راحتی قابلیت تشخیص دسترسی‌های غیر مجاز را دارد و از همین طریق کمک می‌کند تا امنیت شبکه محلی اینترنتتان بسیار بالا برود.

مهم‌ترین و شاید یکی از دلایلی اصلی خرید روتر، امکانات بالای نرم‌افزاری آنها است. در تنظیمات نرم‌افزاری روترها گزینه‌های بسیار زیادی برای مدیریت شبکه دارید که در مودم‌‌های با قابلیت روتر هم چنین امکاناتی نخواهید داشت.

منبع : 

بازيابي رمز عبور و کاربري در مودم و روتر



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل Xeon Gold 6136

مشخصات و ویژگی های پردازنده اینتل Xeon Gold 6136:

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6136 از سری پردازنده های Intel Xeon Scalable می باشد که توسط کمپانی Intel به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده است. از مشخصات اصلی و اساسی این پردازنده می توان به دارا بودن 12 هسته فیزیکی و 24 هسته مجازی اشاره کرد.نسل جدید پردازنده‌های اینتل Intel® Xeon® Scalable family دارای سری‌های Bronze 3100 ، Silver 4100 ، Gold 5,6100 و Platinum 8100 است.

TDP یا همان توان مصرفی این سی پی یو 150 وات می باشد، فرکانس پایه (Processor Base Frequency) این پردازنده 3.00 گیگاهرتز بوده که در حالت فرکانس توربو (Max Turbo Frequency) تا 3.70 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. مقدار Cache سطح سوم در این پردازنده 24.75 مگابایت می باشد.

یکی از نکات مهم در انتخاب CPU سرور این است که پردازنده انتخابی از چه مقدار باس رم پشتیبانی می کند .این پردازنده از رم DDR4-2666 با ظرفیت 768GB و سرعت 2666MHz پشتیبانی می کند. پردازنده اینتل Xeon Gold 6136 از 3.00 گیگاهرتز فرکانس پایه و 24.75 مگابایت حافظه کش از نوع L3 بهره برده و می توان آن را روی سوکت FCLGA3647 تعبیه کرد.

پردازنده اینتل Xeon Gold 6136 در ابعاد 76*56.5 میلیمتر با لیتوگرافی 14 نانومتری تولید و عرضه شده است. پردازنده اینتل Xeon Gold 6136 دارای 12 هسته پردازشی و 150 وات توان حرارتی بوده و سازگار با سرور های اچ پی است. این سی پی یو سرور از حافظه رم DDR4 با حداکثر ظرفیت 768 گیگابایت و حداکثر فرکانس 2666 مگاهرتز نیز پشتیبانی کرده و دارای 24 رشته پردازشی می باشد. فرکانس توربو در این پردازنده برابر با 3.70 گیگاهرتز است.

 

پردازنده اینتل Xeon Gold 6136

جهت آشنایی بیشتر با خانواده پردازنده های Intel Xeon Scalable به پادکست زیر گوش دهید:

معرفی خانواده پردازنده های Intel Xeon Scalable

 

مزایای پردازنده های پردازنده اینتل Xeon Gold 6136 و سری آن:

ـ عملکرد چند منظوره با بهبود تا 2/2 برابر:

پردازنده اینتل Xeon Gold 6136 نسبت به پردازنده های نسل قبلی، 50 درصد هسته و حافظه پنهان (cache) بیشتری را ارائه می دهند. همچنین شامل بسیاری از مزایای سخت افزاری دیگر مانند Intel Advanced Vector Extensions 2) Intel AVX2) و Intel Quick Path Interconnect link) QPI) می باشند.

این نوآوری ها تا 2.2 برابر عملکرد بیشتری در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند تا به طور قابل توجهی خروجی را در مجموعه گسترده ای از حجم کار انجام و افزایش دهد. پردازنده اینتل Xeon E5-2667 v3 افزایش تراکم مجازی سازی را بر اساس قابلیت های مهم در مرکز داده تا 1.6 برابر نسبت به نسل قبلی افزایش می دهد.

ـ عملکرد بالاتر تا 1.9 برابر برای کارهای سازمانی با Intel AVX2:

اینتل AVX2 با دستورالعمل جدید Fused Multiply-Add) FMA) در سری پردازنده اینتل Xeon Gold 6136، دو برابر شدن نسبت عملیات نقطه شناور (Flops) را در مقایسه با نسل اول Intel AVX ارائه می دهد و همچنین حجم دستورات عددی vector به 256 بیت را دو برابر می کند که موجب گسترش مزایای محاسبات سازمانی با Intel AVX2 می شود.

ـ مجازی سازی توزیع شده بر سرعت سخت افزاری:

ساختار کنترل ماشین مجازی اینتل (Intel VMCS Shadowing) امتیاز نظارت ماشین مجازی (VMM) را به یک VMM میهمان می دهد که باعث می شود سیستم عامل، برنامه های کاربردی، نرم افزار امنیتی و دیگر کد هایی که در پلتفرم پشتیبانی نمی شوند در Root VMM سیستم اجرا شود.

ـ پردازنده اینتل Xeon E5-2667 v3 دارای حالت P هر هسته:

حالت های p جدید هر هسته (PCPS) به طور پویا، به ارائه ی سازگاری و بهبود قدرت برای هر هسته می پردازد، در نتیجه پردازش حجم کاری بهینه سازی می شود.

ـ پردازنده اینتل Xeon E5-2667 v3 دارای بنیاد اعتماد و امنیت:

تأمین امنیت و حفاظت از داده ها برای همه سازمان ها بسیار مهم و حیاتی است. فناوری های امنیتی پیشرفته پردازنده اینتل Xeon Gold 6136از داده ها و سیستم عامل ها، از طریق ایزوله کردن، اجرای سیاست های امنیتی و رمزنگاری سریعتر داده ها به خوبی محافظت می کند.

ـ رمزگذاری و رمزگشایی 2 برابر سریعتر:

فناوری حفاظت از داده های اینتل با استفاده از دستورالعمل های استاندارد جدید رمزگذاری اینتل (Intel AES-NI) توانسته است سرعت رمزگذاری داده ها و رمزگشایی را تا 2 برابر سریع تر از نسل قبلی سری Intel Xeon Processor E5 ارائه دهد. با توجه به حجم زیاد کار CPU، رمزگذاری و رمزگشایی AES-NI اینتل عموما برای منابع سیستم شفاف است. با تولید تصادفی Secure Key اینتل، همراه با تکنولوژی حفاظت از داده های اینتل، این سری از پردازشگرها به طور قوی تری از داده ها محافظت می کنند.

ـ حفاظت قوی در برابر حملات به پلت فرم:

فن آوری حفاظت از پلتفرم اینتل با Intel OS Guard و BIOS Guard، تله ای برای تماس های خارجی برای ربودن کد سیستم مدیریت (SMM) در سیستم عامل است و حفاظت از BIOS ایستگاه کاری را در هنگام به روز رسانی FLASH از طریق حفاظت از احراز هویت عامل، ارائه می دهد.

ـ تکنولوژی حفاظت از پلت فرم اینتل:

تکنولوژی Intel Trusted Execution) Intel TXT) از سیستم عامل پلتفرم و هسته سیستم عامل، در برابر حملات قبل از بوت (pre-boot) حفاظت می کند. اکنون TXT از ماژول Trusted Platform Module 2.0)TPM 2.0 با قابلیت های رمزنگاری قوی تر پشتیبانی می کند.

ـ پهنای باند حافظه پردازنده اینتل Xeon Gold 6136 تا حداکثر  1.4X :

در پردازنده اینتل Xeon Gold 6136، بهبود عملکرد پلتفرمی در حجم کار بالا و حافظه با پهنای باند 1/4 برابر بالاتر نسبت به پلتفرم نسل قبل می پردازد. تصویب DDR4 راه حل هایی را برای پاسخگویی به نیازهای انرژی مورد نیاز مرکز داده فراهم می کند.

ـ بهبود تنظیم و ارکستراسیون (orchestration) مرکز داده و اندازه گیری (telemetry) پلت فرم:

Node Manager 3.0 می تواند داده های اندازه گیری (telemetry) در زمان واقعی را در مورد قدرت سرور، حرارت و استفاده از سرور ارائه دهد. IT ممکن است از این داده ها که مؤلفه های اصلی تنظیم و ارکستراسیون (orchestration) و یک مرکز داده بسیار کارآمد هستند، برای پیاده سازی سیاست هایی برای بهبود کارایی و استفاده از پاور مرکز داده، استفاده کند.

 

ویژگی های سی پی یو گلد اینتل Xeon 6136:

  • نوع کالا : پردازنده سرور
  • لیتوگرافی : 14 نانومتر
  • تعداد هسته : 12
  • تعداد رشته : 24
  • فرکانس پایه : 3.00 گیگاهرتز
  • فرکانس توربو : 3.70 گیگاهرتز
  • حافظه کش : 24.75 مگابایت از نوع L3
  • توان حرارتی : 150 وات
  • حداکثر ظرفیت حافظه رم قابل پشتیبانی : 768 گیگابایت
  • نوع حافظه رم قابل پشتیبانی : DDR4
  • حداکثر فرکانس حافظه رم قابل پشتیبانی : 2666 مگاهرتز
  • سوکت قابل پشتیبانی: FCLGA3647
  • ابعاد : 76*56.5 میلیمتر

 منبع : 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon Gold 6136 



:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نحوه اتصال تلفن VoIP به روتر

امروزه بسیاری از کسب و کارها در حال تبدیل خط عادی شان به تلفن های VoIP هستند. این تکنولوژی امکان برقراری تماس های تلفنی و کنفرانس های ویدیویی به وسیله اتصال به اینترنت را میدهد. فناوری VoIP کوتاه شده عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای پروتکل صوت بر بستر اینترنت است. این تکنولوژی به کمک تلفن های VoIP امکان برقراری تماس های تلفنی و… را با استفاده از اینترنت فراهم میکند.

در نتیجه کاربران میتوانند با استفاده از یک کابل اترنت این نوع تلفن ها را به مودم یا روتر های خود وصل کنند. این تلفن های اینترنتی در مقابله با تلفن های معمولی با توجه به صرفی جویی در هزینه های قبوض ماهیانه محبوبیت قابل توجهی نزد کاربران دارند. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه اتصال تلفن VoIP به روتر برای مشاغل و کسب و کار خود تنظیم کنید تا هزینه های اولیه را کاهش داده و از راه اندازی تلفن VoIP خود بهترین بهره را ببرید.

 

 تلفن VOIP چیست:

تلفن VOIP یا آی پی فون یک دستگاه دیجیتالی هوشمند است که دارای واسط شبکه LAN است و همچنین دارای یک آدرس IP و کانکتور استاندارد است که با این قابلیت میتوانید درون هر پورت یک شبکه LAN قرار دارد. به علت اختصاصی بودن IP های این تلفن امکانات و ویژگی های زیادی در اختیار کاربران قرار میگیرد از جمله: ارتباطات کنفرانس، پیام رسانی یک پارچه یا Unified Messaging، امکان استفاده از اینترنت در حال مکالمه، چک کردن ایمیل، وضعیت آب و هوا و … .

نحوه اتصال تلفن VoIP به روتر

 

انواع تلفن های آی پی تحت شبکه:

  • آپی فون باسیم: یکی از رایج ترین مدل تلفن های آی پی فون، مدل های با سیم میباشند که به وسیله کابل شبکه و پورت RJ45 به شبکه ی IP متصل میشوند.
  • آی پی فون بی سیم: تلفن های آی پی بدون سیم ، از دو گونه ی مختلف تشکیل شده اند.
  • بی سیم : تلفن های IP بدون سیم، خود دارای دو گونه ی مختلف هستند:
  • وای فای یا Wi-Fi : هر دستگاه تلفن به صورت مستقل از طریق WiFi به Access Point یا دستگاه وایرلس مادر، به شبکه متصل می شود. از مزیت های آن می توانیم به امکان جا به جایی آسان تر برای کاربر اشاره کنیم. البته افت سیگنال و اختلال در مکالمه در زمان جا به جایی میان AP ها، از معایب این مدل از تلفن های ویپ به شمار می رود.
  • دِکت یا DECT : این مدل از تلفن های بی سیم، جهت ارتباط از استاندارد DECT بهره می برند؛ به عبارت دیگر ارتباط تلفن ها با دستگاه مادر از طریق DECT برقرار شده و دستگاه مادر از طریق کابل به شبکه متصل می شود. این فناوری، در تعداد اتصال تلفن ها به یک دستگاه مادر و محدوده تحت پوشش، محدودیت دارد.
  • یو اس بی یا USB : این مدل از تلفن شبکه از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شده و دیگر نیازی به کابل شبکه ندارند.
  • تلفن نرم افزاری یا Softphone : نوع نرم افزاری تلفن های VoIP می باشد که بر روی کامپیوتر و موبایل نصب و راه اندازی شده و نیاز به سخت افزار جانبی خاصی ندارند. از معروفترین سافت فون ها می توان به Zoiper, Eyebeam, Linkus, 3CX و… اشاره نمود.

انواع تلفن VOIP براساس نیاز :

تلفن های آی پی بنا بر نیاز کاربران مختلف، در مدل های زیر ارائه می شوند :

کارشناسی: آی پی فون های ارزان، دارای حداقل امکانات، ویژه ی کارمندان عادی یک سازمان و یا شرکت هستند.

اپراتوری: تلفن های شبکه ویژه ی منشی ها، اپراتورها، کارشناسان مرکز تماس یا مرکز تلفن و مسئولین دفتر مدیرعامل که معمولاً نیاز به دسترسی آسان تری به تمامی داخلی ها دارند.

VOIP مدیریتی: تلفن های VOIP مخصوص مدیران شرکت ها و سازمان ها می باشد. همچنین این آی پی فون ها دارای امکانات منحصربفردی نیز می باشند.

تصویری (ویدیو فون) : Video Phone این نوع از تلفن ها برای برقراری ارتباط، برقراری تماس و کنفرانس تصویری بین کاربران یک سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای استفاده از تلفن های VoIP:

  • پیکر بندی و راه اندازی آسان

این تلفن های اینترنتی این قابلیت را دارند که به محض اتصال به شبکه، تمامی تنظیمات مورد نظر را به صورت خودکار از طریق سانترال تحت شبکه یا IPPBX دریافت کنند. این موضوع سبب صرفه جویی در زمان و کاهش مشکلات و اشتباهات در راه اندازی میشود.

  • عدم احتیاج به کابل کشی دوباره

در شرکت ها و سازمان های بزرگ با توجه به نیاز، شبکه های داخلی LAN قرار دارد که تلفن شبکه را میتوان بدون نیاز به کابل کشی دوباره و با استفاده از همان کابل شبکه ی موجود به کار بگیرید. به همین دلیل در تلفن IP دو نوع پورت شبکه قرار گرفته است.

  • دارای کیفیت صدای بالا

به دلیل قدیمی بودن زیر ساخت های و سیم های فرسوده در تماس های تلفنی در سیستم مخابراطی سنتی، این ارتباطات با صداهای آزار دهنده و نویز همراه هستند. این نوع از تلفن ها به سبب اینکه سیگنال ها را به صورت دیجیتال، ارسال و دریافت می کنند. بالاترین کیفیت صدا HP و تصویر را به کاربران ارائه میدهند. همچنین امکان تنظیم خودکار کیفیت بر اساس میزان پهنای باند شبکه نیز وجود دارد.

  • انعطلاف در جابه جایی

اگر کاربران قصد جابجایی اتاق خود را داشته باشند میتواند IP-PHONE خود را بردارند و در هر نقطه آن را به پورت شبکه متصل نمایند. ابن عمل بدون هیچگونه تغییری در تنظیمات و یا شماره تلفن در تلفن ها اتفاق خواهد افتاد. از دیگر دلایل قابلیت جابه جایی این خطوط این است که نیاز به کابل کشی مجدد ندارد و به آسانی جابه جا میشوند. در صورتی که دفتر کار شما اجاره ای میباشد به راحتی میتوانید این خطوط را در کمتر از دو روز کاری دریافت کنید و همیشه مالکیت آن را داشته باشید.

مزیت تلفن VOIP:

IP-PHONE ها دارای ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری خاصی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد از جمله:

  1. دارای دفترچه تلفن، لیست سیاه و گزارش تماس ها
  2. تعداد ارتباط بی نهایت داخلی
  3. قابلیت پاسخگویی چندین شماره ی داخلی با یک تلفن
  4. دارای سیستم تلفنی کنفرانس صوتی به صورت رایگان
  5. امکان چندین تماس همزمان بدون اشغال شدن خطوط
  6. دارای قابلیت انتظار، ارسال و انتقال مکالمه
  7. نگه داشتن تماس، قطع صدا، پاسخگویی خودکار و تماس مجدد
  8. دارای نشانگر وضعیت آزاد یا اشغال بودن داخلی های دیگر (BLF)
  9. امکان گزارش گیری به صورت آنلاین یا مانیتورینگ زنده
  10. ارسال پیام کوتاه، صندوق صوتی و اطلاع دهنده
  11. مدیریت تنظیمات از طریق پنل تحت وب
  12. امکان “مزاحم نشوید” یا DND
  13. قرار دادن منشی گویا در پشت تلفن
  14. انتخاب صدای زنگ و تن صدای زنگ
  15. بکارگیری برای اینترکام و پیجینگ
  16. امکان اتصال هدست به جای گوشی (هندست)
  17. امکان ضبط مکالمات

منبع : 

نحوه اتصال تلفن VoIP به روتر



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل Xeon Gold 6242

مشخصات و اطلاعات سی پی یو اینتل Xeon Gold 6242:

پردازنده اینتل Xeon Gold 6242 از سری پردازنده های Intel Xeon Gold می باشد که توسط کمپانی Intel به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده است. TDP یا همان توان مصرفی این سی پی یو 150 وات می باشد. سی پی یو یکی از مهم ترین قطعات کامپیوتر می باشد که قدرت پردازش آن در تمامی نقاط های مختلف سیستم تاثیر می گذارد. حافظه کش تعریف شده برای این CPU ظرفیتی برابر با 22 مگابایت دارد که می تواند موقتا داده ها را در خود ذخیره نماید.

فرکانس پایه (Processor Base Frequency) این پردازنده 2.80 گیگاهرتز بوده که در حالت فرکانس توربو (Max Turbo Frequency) تا 3.90 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. مقدار Cache سطح سوم در این پردازنده 22 مگابایت می باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب CPU سرور این است که پردازنده انتخابی از چه مقدار باس رم پشتیبانی می کند. این پردازنده دارای رم DDR4-2933 با ظرفیت 1TB و سرعت 2933MHz می باشد.

معرفی سی پی یو گلد اینتل Xeon 6242:

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6242 که از 16 هسته برخوردار است. این پردازنده 16 هسته ای اطلاعات را با حداقل فرکانس 2.80 گیگاهرتز پردازش می نماید و با حافظه های DDR4-2933 سازگاری دارد. پردازنده اینتل Xeon Gold 6242 به گونه ای طراحی شده است که می تواند تا حداکثر ظرفیت 1 ترابایت را پشتیبانی نماید و حافظه سیستم می تواند تا حداکثر2933 مگاهرتز سرعت داشته باشد تا بتواند اطلاعات سیستم را ذخیره نماید.سی پی یو سرور Intel از مشخصاتی مانند Deep Learning Boost، Resource Director، Speed Shift، Turbo Boost ، Hyper-Threading، Virtualization نیز بهره می برد.

پردازنده اینتل Xeon Gold 6242 نسبت به بازدهی و کارایی که دارند، دمای کمتری دارند و به دلیل کاربرد در سرور ها و دیتا سنتر ها، از پایداری بیشتری برخوردارند و در شرایط مساوی، درصد بسیار کمتری از هنگ و کرش (Crash) سیستم، در سیستم هایی دیده می شود که از پردازنده های Xeon بهره برده اند که خود این مورد هم دلایل فنی و تکنولوژی هایی هست که در این سری سی پی یو سرور از آن ها استفاده شده است.

پردازنده اینتل Xeon Gold 6242 یک پردازنده مخصوص سرور می باشد که از 16 هسته برخوردار است. این پردازنده 16 هسته ای اطلاعات را با حداقل فرکانس 2.80 گیگاهرتز پردازش می نماید و با حافظه های DDR4-2933 سازگاری دارد. این پردازنده به گونه ای طراحی شده است که می تواند تا حداکثر ظرفیت 1 ترابایت را پشتیبانی نماید و حافظه سیستم می تواند تا حداکثر2933 مگاهرتز سرعت داشته باشد تا بتواند اطلاعات سیستم را ذخیره نماید. با توصیف های ذکر شده می توان فهمید که سی پی یو یکی از مهم ترین قطعات کامپیوتر می باشد که قدرت پردازش آن در تمامی نقاط های مختلف سیستم تاثیر می گذارد.

حافظه کش تعریف شده برای این CPU ظرفیتی برابر با 22 مگابایت دارد که می تواند موقتا داده ها را در خود ذخیره نماید. پردازنده اینتل Xeon Gold 6242 از مشخصاتی مانند Deep Learning Boost، Resource Director، Speed Shift، Turbo Boost ، Hyper-Threading، Virtualization نیز بهره می برد.

 

مشخصات فنی سی پی یو اینتل Xeon Gold 6242:

  • تعداد هسته : 16 عدد
  • حداقل فرکانس پردازنده : 2.80 گیگاهرتز
  • حداکثر فرکانس پردازنده : 3.90 گیگاهرتز
  • حافظه کش : 22 مگابایت
  • توان حرارتی : 150 وات
  • حافظه قادر به پشتیبانی : DDR4-2933
  • حداکثر اندازه حافظه : 1 ترابایت
  • حداکثر سرعت حافظه : 2933 مگاهرتز
  • سوکت قابل پشتیبانی : FCLGA3647
  • PCI Express : نسخه 3
  • تکنولوژی های پیشرفته اینتل : Deep Learning Boost، Resource Director، Speed Shift، Turbo Boost ، Hyper-Threading، Virtualization

منبع : 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon Gold 6242



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سوئیچ میکروتیک CRS112-8G-4S-IN

مشخصات و اطلاعات روتر سوئیچ میکروتیک مدل CRS112-8G-4S-IN:

روتر سوئیچ میکروتیک CRS112-8G-4S-IN، ساخت شرکت میکروتیک می باشد که در سایز کوچک با قیمت مناسب می باشد. همچنین این روتر سوئیچ دارای 8 پورت Gigabit Ethernet و چهار پورت SFP است. روتر سوئیچ های سری CRS بهترین ویژگی های یک روتر کاربردی و سوئیچ Layer 3 را با استفاده از سیستم عامل نام آشنای RouterOS عرضه کرده است.

تمام گزینه های پیکربندی خاص در یک منوی خاص به نام Switch در نرم افزار WinBox موجود است، برای بهره گیری از حالت روتر در این دستگاه، پورت ها را از پیکربندی سوییچ حذف کنید و برای اهداف مسیریابی استفاده کنید. این روتر سوئیچ دارای قابلیت نصب در رک نمی باشد و می توانید آن را روی میز یا قفسه جای دهید.

 

ویژگی های روتر سوئیچ میکروتیک CRS112-8G-4S-IN :

  • دارای 8 پورت اترنت 10/100/1000 و چهار پورت SFP
  • دارای معماری MIPSBE
  • دارای پردازشگر QCA8511-AL1C
  • دارای 128MB RAM و فلش 16MB
  • قابلیت تنظیم پورت ها به عنوان سوئیچ یا روتر

منبع : 

خرید روتر سوئيچ ميکروتيک مدل CRS112-8G-4S-IN



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()