نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI

مشخصات و اطلاعات Cisco Module NM-2CE1T1-PRI:

کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI از محصولات کمپانی سیسکو بوده که با روتر های 2610 ،51XM ،2800 ،2691 ،3660 ،3700 و 3800 سازگار می باشد.

واحد خدمات کانال (CSU) یکپارچه ماژول شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو امکان اتصال مستقیم به شبکه ارتباطات از راه دور را فراهم می کند، بنابراین به مشتریان اجازه تلفیق تجهیزات محلی مشتری (CPE) را می دهد که این امر امکان تجمیع دسترسی شماره گیری (dial access aggregation) چند منظوره، عملکرد مسیریابی (routing functionality)، امنیت VPN و فایروال و سایر قابلیت ها را در روتر سیسکو در محیط های دفاتر شعب فراهم می کند.

کارت ماژول های NM-1CE1T1-PRI و NM-2CE1T1-PRI از اتصال E1 متوازن و نامتوازن پشتیبانی می کنند و به راحتی با اپلیکیشن های خاص مشتریان مطابقت دارند.

ماژول های شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو اتصال را برای مودم های دیجیتال داخلی در روترهای سری 3660، 3700 و 3800 سیسکو با گزینه های اتصال برای PRI، سیگنالینگ (T1-CAS (T1 channel associated signaling و سیگنالینگ E1-CAS R2 فراهم می کنند. این امر توجه (concentration) بیشتری از مودم های سازگار با V.92 را ارائه می کند، در حالی که هنوز امکان گسترش پذیری را برای سایر سرویس های مهم فراهم می کند.

 

ویژگی های اصلی کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI:

  • نرم افزار IOS سیسکو قابلیت تنظیم برای عملکرد T1 یا E1
  • پایانه E1 متوازن یا نامتوازن در همان ماژول (Balanced or unbalanced E1 termination in the same module)
  • (CSU/DSU (channel service unit/data service unit یکپارچه در هر پورت
  • E1/T1 کوچک و کامل، می تواند کاملا کانال بندی شود.
  • پشتیبانی از PRI برای داده، T1-CAS و سیگنالینگ E1-CAS R2
  • در دسترس بودن مدهای ساختاریافته و غیر ساختار یافته (E1 (G.703/G.704
  • همکاری با ماژول های شبکه مودم دیجیتال NM-xDM
  • جک های Bantam برای نظارت آسان بر شبکه
  • قابلیت سازگاری با حلقه loopback) 54)
  • پشتیبانی از روترهای سری 2610-51XM ، 2800، 2691، 3660، 3700 و 3800
  • از درج و حذف آنلاین (OIR) در روترهای سری 3660، 3745 و 3845 سیسکو پشتیبانی می شود.
  • اسلات توسعه On-board برای تکنولوژی های آینده

مزایای کلیدی کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI:

1-انعطاف پذیری پیشرفته (Enhanced Flexibility)

ماژول های شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو (NM-xCE1T1-PRI) قابلیت پیکربندی نرم افزار بین عملکردهای E1 یا T1، خاتمه تعادلی یا نامتعادل E1 و CSU / DSU دارند. مشتریان دیگر نیازی به خرید یک ماژول خاص برای پشتیبانی T1 و سپس کارت دیگر برای اتصال E1 ندارند. علاوه بر این، همین ماژول ها خاتمه متعادل (120 اهم) و نامتعادل (75 اهم) E1 را فراهم می کند.

2-پشتیبانی از سیگنالینگ E1 غیرساخت یافته 703 (Support for G.703 Unstructured E1 Signaling)

استاندارد سیگنالینگ اتحادیه ارتباطات بین المللی ITU) G.703) پیش از این تنها در روترهای سطح میانی (midrange) سیسکو از طریق کارت رابط VWIC-xFT-G703 Voice/WAN، که از داده های PRI پشتیبانی نمی کند، موجود بود. از (Framed E1 (G.704 برای مشتریان بین المللی و بدون سرویس G.703 پشتیبانی می شود.

3-گزینه های اتصال PRI با تراکم بالا (High-Density PRI Connectivity Options)

روترهای سری 2610-51XM ،2800 ،2691 ،3660 ، 3700 و 3800 برای رده میانی (midrange) و اپلیکیشن های ISDN PRI با تراکم بالا، عملکرد عالی و تراکم پورت را ارائه می دهند. به عنوان مثال، سیستم 3745 کاملاً پیکربندی شده سیسکو برای حداکثر هشت اتصال ISDN PRI در یک شاسی قابل تنظیم است. این پورت ها می توانند کاملاً کانال دار شوند تا حداکثر 192 کانال T1 با سرعت 56/64Kbps در هر یک یا 240 کانال E1 با سرعت  56/64Kbps در هریک را، فراهم کنند.

4-افزایش قابلیت مدیریت و عیب یابی (Increased Manageability and Troubleshooting)

پشتیبانی از حلقه (loopback) بحرانی و مهم، مدیریت ماژول های شبکه تک پورت و دو پورت  E1/T1 ISDN PRI سیسکو را آسان می کند. هر دو مدل، این قابلیت را دارند که تراشه on-board framer را به سمت رابط به صورت داخلی loopback کنند، بنابراین نیاز به وصل حلقه (loopback) خارجی را از بین می برند. حلقه های (Loopback) محلی، از راه دور، خطی و payload، با پشتیبانی از دستورات حلقه خطی V.54 ویژگی های مدیریتی ماژول های شبکه E1/T1 ISDN PRI سیسکو را کامل می کنند.

جک های یکپارچه bantam) tty) اجازه می دهد تا تجهیزات نظارت بر خط برای عیب یابی مدار درج شوند. مجموعه ای از جک های واحد می توانند نرم افزاری انتخاب کنند تا بتوانند پورت صفر یا پورت 1 را بدون قطع سرویس نظارت کند.

تشخیص آلارم های آبی، زرد و قرمز و همچنین دستور جدید برای غیرفعال کردن تشخیص زنگ زرد و ارائه‌ی آن، به مشتریان امکان کنترل بهتر بر روی اتصالات WAN را می دهد. این ویژگی همراه با پشتیبانی از سیستم مدیریتی عملکرد دسترسی (WAN (WAPMS، موتور 2100 هوشمند سیسکو (Cisco Intelligence Engine 2100) و CiscoWorks عیب یابی را در صورت لزوم آسان می کند.

5-قابلیت اطمینان(Reliability)

ادغام دستگاه پایانی E1 / T1 خارجی (CSU / DSU) قابلیت اطمینان کل سیستم را افزایش می دهد. نقاط احتمالی خرابی با از بین بردن منبع تغذیه دوم (second power supply)، فن های اضافی (additional fans)، کابل کشی اضافی (extra cabling) و سایر تجهیزاتی که همراه با راه حل ” two-box” هستند، کاهش می یابد. افزایش قابلیت اطمینان به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا با سهولت و هزینه بیشتری ، نیازهای توافق نامه در سطح سرویس (SLA)  مشتریان خود را برآورده کنند و تجهیزاتی با حداکثر طول عمر را در اختیار شرکت ها قرار دهند.

 

LEDهای کارت ماژول سیسکو NM-2CE1T1-PRI:

LEDهای هر پورت:

T1: انتخاب مد T1

E1-BAL : انتخاب مد متوازن (E1 (E1 balanced mode selected

E1-UNBAL : انتخای مد نامتوازن (E1 (E1 unbalanced mode selected

CD : ردیاب حامل (Carrier detect)

LP : حلقه موجود است. (Loop condition present)

RA : شناسایی هشدار از راه دور (Remote alarm detected)

LA : شناسایی هشدار محلی (Local alarm detected)

LEDهای هر ماژول :

C0: جک های Tx/Rx Mon bantam متصل به پورت 0

C1: جک های Tx/Rx Mon bantam متصل به پورت 1

EN: ماژول شبکه را فعال کنید. (Network-module (NM) Enable)

AIM : اسلات ماژول یکپارچه پیشرفته (AIM) را در استفاده یکی کنید (استفاده های بعدی – در حال حاضر غیرفعال است)

 

منبع: 

خرید کارت ماژول سيسکو مدل NM-2CE1T1-PRI



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S از جمله سوئیچ های سری 3560 سیسکو می‌باشد که دارای پیکربندی ثابت است. این مدل با ارائه‌ی سرعت 10/100/1000 باعث ایجاد حداکثر بهره ‌وری و بالا بردن امنیت تجهیزات شبکه بر روی هر پورت می‌شود. این سری از سوئیچ های شبکه با ارائه قابلیت های زیادی مناسب برای استفاده در شبکه ها‌ی محلی (LAN) شرکت‌های کوچک و دفاتر شعب هستند.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

  • 24 پورت 10/100/1000 اترنت و 4 پورت گیگابیت اترنت مبتنی بر SFP
  • پیکربندی ثابت 1RU، سوئیچ چند لایه
  • ارائه سرویس هوشمند سطح حرفه ای به لبه شبکه
  • سیستم عامل IP Base) IPB)

 

قابلیت های سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

– گیگابیت اترنت:

این سوئیچ ها امکان ارائه‌ی سرعت 1 گیگابیت یا 1000 مگابیت را بر روی شبکه های موجود و یا شبکه های جدید مقدور می سازد که موجب افزایش سرعت و کارآیی شبکه خواهد شد. امروزه با افزایش حجم تقاضا بر روی شبکه ها توسط کاربران، نیاز به پهنای باند بالاتر رفته است.. حال ارائه 1 گیگابیت پهنای باند گره از مشکلات بسیاری در شبکه را باز خواهد کرد.

سرعت‌های 1000Mbps، باعث کاهش گلوگاه ها (bottlenecks) و افزایش کارآیی در زمان تقاضای شبکه‎‌های در حال کار و یا جدید می شود. امروزه تقاضای کارمندان و کاربران برای شبکه هایی که دارای اجرای چندگانه و برنامه های همزمان هستند، افزایش یافته است. سوئیچ های سری 3560 سیسکو (مانند سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24PS-S) یک وسیله برای هوشمند سازی شبکه در سرعت بیش از 100 مگابیت بر ثانیه بر روی کابل کشی Cat5e می باشد و امکان استفاده همزمان از PoE برای استفاده از حداکثر بهره وری را پشتیبانی می کند.

 

– تکنولوژی انرژی هوشمند سیسکو :

Cisco EnergyWise یک معماری نوآورانه‌ی IT در سوئیچ‌های Cisco Catalyst 3560 می‌باشد که این تکنولوژی باعث ترویج پایداری در سراسر جهان از طریق کاهش مصرف انرژی در کل زیرساخت‌های شرکت‌ها و همچنین کاهش بیش از 50 درصد از گازهای گلخانه ای جهانی توسط اصلاح زیرساخت‌های جهانی می‌شود که اگر این تأثیر را در صنعت IT به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم سبب کاهش 2 درصدی مصرف انرژی در صنعت فناوری اطلاعات خواهد شد.

سیسکو EnergyWise شرکت‌‍‌‌‌ها ‌‌‌را ‌‌‌قادر می‌‌‌سازد تا بتوانند میزان مصرف برق زیرساخت‌های شبکه و دستگاه‌‌‌های متصل به شبکه را اندازه‌‍‌‌‌گیری کنند و مصرف انرژی را با سیاست‌‍‌‌‌های خاص مدیریت کنند. EnergyWise شامل یک رویکرد هوشمندانه مبتنی بر شبکه، برای برقراری ارتباط  پیام‌‍‌‌‌هایی که انرژی دستگاه‌‍‌‌‌ها و نقطه‌‍‌‌‌های انتهایی را اندازه‌‍‌‌‌گیری و کنترل می‌‍‌‌‌کنند، می باشد. این شبکه دستگاه‌‍‌‌‌های قابل کنترل Cisco EnergyWise را کشف می‌‍‌‌‌کند، مصرف برق آنها را کنترل و بر اساس قوانین تجاری برای کاهش مصرف برق اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رابط‌های مدیریت Cisco EnergyWise به ادمین ها اجازه می‌‍‌‌‌دهند که امکانات و برنامه‌های مدیریت شبکه برای ارتباط با نقاط انتهایی شبکه و همچنین ارتباط با یکدیگر را، با استفاده از شبکه به صورت یکپارچه استفاده کنند. رابط مدیریتی از استاندارد SNMP یا SSL برای ادغام سیستم‌‍‌‌‌های مدیریت سیسکو و دیگر سیستم‌‍‌‌‌ها استفاده می‌‍‌‌‌کند. معماری EnergyWise سیسکو شبکه را به عنوان یک پلتفرم در نظر دارد که باعث افزایش کنترل سطح پاور برای جمع آوری، مدیریت و کاهش مصرف برق در تمام دستگاه‌ها می‌شود. به همین دلیل باعث کنترل و کاهش مصرف انرژی برق در تمامی موارد مصرف می‌شود.

 

قابلیت های امنیتی سوئیچ سیسکو WS-C3560G-24TS-S:

 

– امنیت بهبود یافته:

سوئیچ WS-C3560G-24TS-S دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی می‌باشد که از جمله محافظت از اطلاعات مهم کسب و کار، محافظت از ورود افراد غیر مجاز به شبکه، حفظ حریم خصوصی و حفظ عملکرد بی وقفه می‌شود.

 

– IBNS:

سوئیچ سیسکو با سرویس‌های شبکه‌ای مبتنی بر هویت سیسکو (IBNS) امکاناتی مانند تأیید هویت، کنترل دسترسی و مدیریت سیاست امنیتی را برای امنیت شبکه و منابع فراهم می‌آورد. همچنین IBNS سیسکو در سری Cisco Catalyst 3560 از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند و این اطمینان را به ادمین شبکه می‌دهد که کاربران فقط امتیازات تعیین شده خود را دریافت می‌کنند. این توانایی به صورت پویا منجر به مدیریت سطوح دسترسی شبکه می‌شود.

 

– ACS:

با استفاده از سرور کنترل دسترسی سیسکو، ACS با استفاده از استاندارد 802.1X، توانایی اختصاص دادن یک VLAN یا یک ACL را به کاربران خواهد داشت (با صرف نظر از محلی که به شبکه متصل می‌شوند). این راه اندازی به بخش‌های فناوری اطلاعات این اجازه را می‌دهد که سیاست‌های امنیتی قوی را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربران و با کمترین سربار (بار تحمیلی) اداری فعال کنند.

برای محافظت در برابر حملات سرویس (Denial-of-servis) و دیگر حملات، ACL ها می توانند برای محدود کردن دسترسی به بخش‌های حساس شبکه با از کار انداختن بسته‌ها بر اساس آدرس MAC مبدأ و مقصد، با آدرس IP یا پورت TCP / UDP مورد استفاده قرار گیرند. جستجوی ACL در سخت افزار انجام می شود، بنابراین عملکرد حمل و نقل هنگام اجرای امنیت ACL آسیب پذیر نیست.

 

– امنیت پورت (Port Security):

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3560G-24PS-S با استفاده از قابلیت های امنیتی، توانایی محدود کردن دسترسی به یک پورت را از طریق MAC فراهم می کند و همچنین می‌تواند همه‌ی دستگاه‌های متصل به پورت سوئیچ را محدود کند. این امنیت باعث حفاظت از سوئیچ در برابر حمله MAC flooding و همچنین کاهش خطرات ناشی از اکسس پوینت های وایرلس یا هاب‌های سرکش (Rogue Hub) می‌شود.

 

– محافظت از DHCP:

پروتکل پویا (Dynamic Protocol) منجر به محافظت از تنظیمات میزبان (DHCP) و جلوگیری از سوء استفاده از DHCP در مقابل پورت‌های غیرقابل اعتماد می شود. علاوه بر این با افزودن یک درخواست آدرس IP میزبان با شناسه‌ی پورت سوئیچ، توسط ردیاب اینترفیس DHCP، می‌توان امکان کنترل بر تعیین آدرس IP را فعال کرد.

 

– MAC Address Notification:

این ویژگی از سوئیچ توانایی نظارت بر شبکه و پیگیری فعالیت کاربران را با ارسال هشدار به ادمین شبکه دارا می باشد، به طوری که مدیران شبکه می‌توانند بدانند که کاربران چه زمانی و از کجا وارد شبکه شده اند. از ویژگی  VLAN Private این است که پورت‌ها را بر روی یک سوئیچ جدا می کند و تضمین می کند که ترافیک به طور مستقیم از نقطه ورود به دستگاه از طریق یک مسیر مجازی حرکت می کند و نمی تواند به پورت دیگر هدایت شود.

 

– SSH ،Kerberos ،SNMP:

دارای نسخه 2 پروتکل Secure Shell) SSH)، پروتکل Kerberos و نسخه 3 پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMPv3) می‌باشند که وظیفه‌ی حفاظت از رمزگذاری اطلاعات مدیریتی و مدیریت شبکه را دارند و از شبکه در برابر حملات (دستکاری و یا استراق سمع) محافظت می کنند.

 

– TACACS یا RADIUS:

احراز هویت TACACS یا RADIUS امکان کنترل دسترسی متمرکز سوئیچ‌ها را فراهم می‌کند. همچنین دسترسی کاربران غیر مجاز را برای ایجاد تغییرات در تنظیمات محدود می کند و برای جایگزین کردن این حالت می‌توان یک پایگاه داده محلی و نام کاربری و رمز عبور را در خود سوئیچ پیکربندی کرد که برای این پیکربندی در سوئیچ کنسول می‌توان  15 سطح مجوز و رابط مدیریت مبتنی بر وب و 2 سطح برای ارائه‌ی سطوح مختلف به مدیران داد.

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C3560G-24TS-S



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2683 v4

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4:

سی پی یو اینتل Xeon E5-2683 v4 از جمله پردازنده های نسل 4 شرکت اینتل می باشد که از مدل های پرفروش این سری نیز می باشد. پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 یا همان پردازنده سرور E5-2683 V4 از پردازنده های شرکت Intel و از نسل سی پی یو اینتل زئون سری E5-2600 ورژن ۴ می باشد که از سوکت LGA2011 پشتیبانی می کند.

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای فرکانس ۲٫۱۰ گیگا هرتز، ۱۶ هسته واقعی، ۳۲ هسته Threads و ۴۰MB SmartCache می باشد و به میزان ۱۲۰ وات انرژی مصرف می کند . این پردازنده از قابلیت سرعت توربو استفاده می‌کند . سرعت توربو پردازنده به ۳٫۰۰ گیگاهرتز در بالاترین مقدار خود خواهد رسید .

 

ویژگی های کلی پردازنده اینتل Xeon E5-2683 v4:

  • این پردازنده سرور دارای فرکانس 2.10GHz می باشد.
  • پردازنده Xeon E5-2683 v4 دارای حافظه پنهان LLC CACHE) ،40 MB) است.
  • تعداد هسته های این پردازشگر 16 می باشد.
  • پاور مصرفی این پردازنده، 120W است.
  • حافظه (DDR4 MEMORY) آن 2400 است.

مشخصات سری پردازنده های Intel Xeon Processor E5-2600 v4

این پردازشگرها برای سرورهای تک و ایستگاه های کاری، مراکز داده ها و Cloud ها و سازمان های فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد، امنیت و چابکی در سراسر محاسبات، ذخیره سازی و زیرساخت های شبکه عرضه شده اند. این پردازنده ها عملکرد و کارایی را در بالاترین حد ممکن برای طیف وسیعی از بار کاری ارائه می دهند، در حالی که یک مجموعه از فن آوری های جدید برای مجازی سازی کارآمد تر، ارزیابی منابع دقیق تر و محافظت بیشتر از سیستم ها و داده ها ارائه می شوند.

پردازنده اینتل Xeon E5-2600 v4 امکان کمک برای دستیابی به عملکرد بهتر با هر سرور جدید را در کسب و کارها، ارائه دهندگان سرویس Cloud و شرکت های مخابراتی، فراهم می کند، در صورتی که سرعت جابه جایی به نسل بعدی برای بهره وری از زیرساخت های نرم افزاری (SDI) را نیز امکان پذیر می کند.

 

ـ تا 47٪ سریع تر، 27٪ میانگین عملکرد کلی بالاتر برای دستیابی به برنامه ها و حجم کاری بیشتر

پردازنده های Intel Xeon به طور خاص برای سرورهایی با دو سوکت طراحی شده است.

پردازنده های سری E5-2600 v4، بیست درصد هسته و حافظه پنهان (Cache) بیشتری نسبت به پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند، همچنین از حافظه سریع تری نیز پشتیبانی می کنند و شامل تکنولوژی های یکپارچه برای تسریع کارهای حیاتی مانند تراکنش های پایگاه داده و عملیات بردار می باشند. این پردازنده ها دارای تکنولوژی (Intel QPI(Quick Path Interconnect برای سرعت، ارتباطات سیستم سریع و انعطاف پذیر تا حداکثر سرعت 9.6GT/s برای هر کانال QPI و همچنین شامل بهبود کلیدی در مجازی سازی هستند.

بهره وری به افزایش عملکرد نرم افزار و نسبت ثبات در سراسر مراکز داده های مجازی و  Cloud کمک می کند.

 

ـ منابع اجرای بیشتر برای عملکرد کلی بالاتر

این پردازشگرها با وجود حداکثر 22 هسته در هر سوکت، 55 مگابایت حافظه پنهان (cache) در سطح LLC و پشتیبانی از حافظه DDR4 با سرعت 12 درصد سریع تر در مقایسه با حافظه نسل قبل ارائه شده است. پردازشگرهای سری Intel Xeon E5-2600 v4 عملکرد را در سراسر طیف گسترده ای از حجم کار، برنامه های کاربردی فنی و تجاری برای ارتباطات و راه حل های ذخیره سازی افزایش می دهد. این پردازنده ها از طیف گسترده ای از تنظیمات استفاده می کنند، بنابراین تعداد هسته، فرکانس ها و سطوح قدرت برای حجم کاری منحصر به فرد برای ارائه عملکرد بهینه مناسب است.

 

ـ عملکرد بالاتر برای حجم کاری چند رشته

(Intel Transactional Synchronization Extensions (Intel TSX موازی سازی پنهان را برای کمک به افزایش کارایی برای پردازش تراکنش های آنلاین (OLTP) و دیگر حجم کاری چند رشته ای که در حال حاضر با قفل کردن حافظه کند می شود، ارائه می دهد.

 

ـ عملکرد بالاتر برای حجم کاری ترکیب شده

توسعه پیشرفته اینتل نسخه 2 (Vector Extensions 2.0) تعداد عملیات نقطه شناور (Flops) را در هر چرخه ساعت در مقایسه با نسل اول AVX Intel دو برابر می کند. با بهینه سازی های جدید در سری پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v4 توانایی فرکانس های هسته ای بالاتری برای برنامه های همزمان که از اینتل AVX Intel استفاده نمی کنند، ارائه می شود و به بهینه سازی عملکرد حجم کارهای ترکیب شده کمک می کند.

 

ـ دسترسی سریع تر به داده های حیاتی

بهبود داده های ورودی/خروجی (I/O) مستقیم اینتل، اجازه انتقال مستقیم داده به آخرین سطح حافظه پنهان LLC با ایجاد ارتباطات مستقیم هسته به LLC بهینه را می دهد. حافظه اصلی برای ارائه سرعت بالا و دسترسی به داده با تاخیر کم، به طور کامل دور از دسترس قرار گرفته است که برای برنامه های کاربردی که امروزه به شدت نیازمند داده اند، ایده آل می باشد.

ـ مجازی سازی بهبود یافته

ساختار کنترل کننده ماشین مجازی اینتل (Intel Virtual Machine Control Structure (VMCS گسترش نظارت بر پایه Web Base ماشین مجازی (VMM) را مانند حق امتیاز به VMM میهمان برای ارائه پشتیبانی انعطاف پذیر برای کدهای مخرب و نظارت بر امنیت عمیق تر ارائه می دهد.

قابلیت های مجازی سازی اضافه شده به سری پردازنده Intel Xeon E5-2600 v4 توانایی انتقال سریع تر و حجم کمتر داده به VMM را از طریق وقفه های ارسال شده و دیگر نوآوری ها انجام می دهد، بنابراین چرخه محاسبه، بیشتر می تواند به عملکرد ماشین مجازی اختصاص یابد. پشتیبانی از فعال سازی تغییر و اصلاح صفحه به توانایی دسترسی بالا برای ماشین های مجازی با کاهش سربار عملکرد اضافه شده است.

  • تنظیم و ارکستراسیون هوشمندانه تر از طریق ابزارهای داخلی

با رشد cloud های خصوصی و پیوندی در سازمان، سازمان های فناوری اطلاعات، ابزارهای جدید قدرتمندی را برای تنظیمات و خودکارسازی مدیریت منابع مرکز داده به کار می گیرند. پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v4 شامل تکنولوژی Intel Resource Manager است که میدان دید عمیق تر و کنترل منابع مشترک پلتفرم را فراهم می کند تا امکان سازماندهی و تنظیمات دقیق را فراهم کند. این مجموعه فن آوری هایی که در آینده در حال تکامل هستند، می تواند به سازمان های فناوری اطلاعات کمک کند تا سطوح خدمات و بهره وری زیرساخت را بهبود بخشد و سرعت حرکت آنها را به سمت SDI به صورت کاملا خودکار افزایش دهند.

 

ـ مانیتورینگ Cache و فن آوری های توزیع (CMT & CAT)

توانایی نظارت و تخصیص استفاده از LLC برای برنامه های کاربردی فردی و ماشین های مجازی می تواند به IT برای تضمین عملکرد قابل اطمینان برنامه های کاربردی با اولویت بالا و تصمیم گیری های بهتر در مورد قرار دادن کار، متعادل سازی بار (load balancing) و نسبت تثبیت کمک کند. داده ها همچنین می توانند برای ارائه خدمات گوناگون با هزینه های اندازه گیری شده استفاده شوند.

 

ـ نظارت بر پهنای باند حافظه

با دید گرانشی به استفاده از پهنای باند حافظه، فناوری اطلاعات می تواند حجم بار کاری را در سرتاسر سوکت ها برای جلوگیری از رقابت، بهبود بهره وری و ارائه خدمات بالاتر متعادل سازد.

 

ـ اولویت بندی کد و داده

قرار دادن کد و داده ها در LLC می تواند از نظر کنترل برنامه نویسی به بهینه سازی عملکرد و جلوگیری از اجرای کد برای برنامه های دارای large code footprints با حساسیت بالا به جایگاه کد در آخرین سطح حافظه پنهان (cache) کمک کند.

 

ـ مدیریت پاور End-to-end

مدیریت نود (Node) اینتل نسخه 3.0، داده های تله متری را در زمان واقعی روی پاور سرور، میزان حرارت و میزان استفاده ارائه می دهد، بنابراین IT می تواند سیاست هایی را برای ارتقای تنظیمات و سازماندهی، بهبود کارایی مرکز داده و بهره وری بیشتر از قدرت پیاده سازی کند.

  • یک زیرساخت بهتر برای اعتماد و امنیت

حجم و پیچیدگی تهدیدهای دیجیتال همچنان رو به افزایش است. سری محصولات Intel Xeon Processor E5-2600 v4 لایه های اضافی از امنیت وابسته به سخت افزار را برای کمک به حفاظت از داده ها و سیستم عامل های کارآمد از طریق افزایش انعطاف پذیری کار، بهبود سیاست امنیتی و رمزنگاری سریعتر بهبود می بخشند.

 

ـ تا 70 درصد افزایش عملکرد هر هسته در الگوریتم های رمزنگاری کلید

دستورالعمل های جدید (مانند ADCX / ADOX و میکرو معماری PCLMULQDQ) در خانواده پردازنده اینتل Intel Xeon E5-2600 v4 کمک می کند تا شروع نشست های (session) پروتکل های ایمن بر اساس RSA ،ECC و الگوریتم امن هش (SHA) تسریع شوند.

فناوری حفاظت از داده های اینتل با دستورالعمل جدید استاندارد رمزگذاری پیشرفته اینتل (Intel AES-NI) نیز برای بهبود رمزگذاری داده های انبوه حتی سریع تر بهبود یافته است. با استفاده از این تکنولوژی ها، حفاظت از اطلاعات در حالت بدون فعالیت و در هنگام انتقال برای بسیاری از حجم کارها شفاف شده است.

 

ـ امنیت کلیدی پیشرفته

پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v4 یک ژنراتور تولید عدد تصادفی یکپارچه برای ایجاد کلید های امنیتی و یک ژنراتور تولید بیت تصادفی برای راه اندازی راه حل های مبتنی بر نرم افزار را فراهم می کند. هر دو تکنولوژی به ارائه کلید های با کیفیت بالا برای افزایش امنیت کمک می کنند.

 

ـ حفاظت قوی در برابر حملات به پلتفرم

فن آوری حفاظت از پلت فرم اینتل با سیستم عامل گارد (Supervisor Mode Execution Protection) با پیشگیری از دسترسی سرپرست جدید (SMAP) بهبود یافته است. این تکنولوژی ها برای جلوگیری از استفاده از کد اختصاصی در سیستم عامل یا دسترسی به داده ها توسط صفحات کاربر غیر مجاز، با هم کار می کنند.

VE جدید (Virtualization Exception) سخت افزاری برای کاهش سربار در نظارت عمیق حافظه (below the OS) ارائه می دهد که می تواند از سازمان ها در برابر کلاس های جدیدی از نرم افزارهای مخرب پنهانی و حملات zero day حفاظت کند. فن آوری حفاظت از پلت فرم اینتل با BIOS Guard با محافظت از BIOS در هنگام به روز رسانی FLASH از طریق محافظت از تأیید هویت عامل به این ضمانت ها افزوده می شود.

 

ـ Boot قابل اندازه گیری برای زیرساخت قابل اعتماد

فن آوری حفاظت از پلتفرم اینتل با تکنولوژی اجرای اعتماد اینتل (Intel Trusted Execution) به حفاظت از سیستم عامل پلتفرم و هسته سیستم عامل در برابر حملات قبل از Boot کمک می کند. همچنین از ماژول Trusted Platform نسخه 2 با قابلیت های رمزنگاری قوی تر پشتیبانی می کند.

قابلیت های پردازشگرهای سری Intel Xeon Processor E5 v4:

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای عملکرد بالا برای گسترده ترین محدوده برنامه ها و محیط:

 

ـ پردازش چند هسته ای و چند رشته ای پیشرفته

  • تا 22 هسته و 44 رشته در هر سوکت

 

ـ حافظه سریع تر و حافظه پنهان (cache) بزرگتر

  • حداکثر تا 55 مگابایت آخرین سطح حافظه پنهان (LLC) برای دسترسی سریع به داده های اغلب استفاده شده
  • حداکثر تا 24 اسلات DIMMs در هر سرور با دو سوکت برای پشتیبانی از VM های مختلف data-hungry
  • بالاترین سرعت حافظه نسبت به نسل قبل (DDR4 2400MHz versus 2133MHz)

 

ـ عملکرد بالاتر برای حجم کاری متنوع

  • تکنولوژی Intel Turbo Boost از مزایای توان و قدرت حرارتی برای افزایش فرکانس پردازنده در طیف گسترده ای از حجم های کاری استفاده می کند.

 

ـ عملکرد بالاتر برای محاسبات فنی و برنامه های چند رشته ای

  • دستورالعمل های TSX Intel از مزایای موازی سازی پنهان برای بالا بردن سرعت پردازش OLTP و دیگر کارهای چند رشته ای استفاده می کند.
  • دستورالعملهای AVX2 Intel سرعت نقطه شناور و محاسبات عدد صحیح را با پشتیبانی از بردارهای 256 بیتی افزایش می دهد. این تکنولوژی می تواند حداکثر عملیات نقطه شناور را تا 31/6 % افزایش دهد و در حال حاضر برای محیط هایی با حجم کاری ترکیب شده بهینه شده است.

 

ـ عملکرد ورودی/ خروجی (I/O) پیشرو در صنعت

  • ورودی / خروجی (I/O) یکپارچه اینتل تا 80 خط  PCIe در هر سرور دو سوکت را ارائه می دهد و از ویژگی های PCIe 3.0 با عملیات تجزیه ناپذیر برای بهبود پهنای باند peer-to-peer پشتیبانی می کند.
  • ویژگی های غیر قابل تغییر حافظه روشن و صریح (NVMe)، به وسیله سری مرکز داده درایو Intel Solid-State برای PCIe، کنترل محدودیت های عملکرد SATA SSD و SAS از طریق رابط ثبت و بهینه سازی شده، مجموعه فرمان تنظیمات و تنظیم ویژگی برای PCI Express مبتنی بر درایو های Solid-State پشتیبانی می کند.

 

ـ ارزیابی منابع دقیق تر

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای فناوری مدیریت منابع اینتل با:

  • تکنولوژی مانیتورینگ و تخصیص حافظه پنهان، IT را قادر می سازد تا برنامه ریزی دقیق تر و هوشمندانه تر تصمیمات بارگذاری متعادل تر را انجام دهد، کلاس جدیدی از خدمات گوناگون را پیاده سازی کند و حافظه پنهان (Cache) همراه با ضمانت را برای برنامه های کاربردی با اولویت بالا ارائه دهد.
  • مانیتورینگ پهنای باند حافظه به امکان توازن یا بالانس حجم کاری IT در سرتاسر سوکتها برای بهینه سازی عملکرد و بهبود سطح خدمات کمک می کند.
  • مدیریت نود (Node) اینتل با استفاده از نظارت و کنترل قدرت سرور، حرارت و بهره برداری، تکنولوژی مدیریت منابع اینتل را پیاده سازی می کند. در ترکیب با مدیریت مرکز داده اینتل، این فناوری IT را قادر می سازد به طور پویا بهینه سازی مصرف انرژی در هر سطح، برای سرورهای تک، رک ها و ردیف ها در کل مراکز داده را ارائه دهد.

 

ـ ویژگی های ذخیره ساز یکپارچه

ویژگی های پیشرفته ذخیره سازی پردازنده عبارتند از : 16 اتصال غیر شفاف (vs. x8 NTB) برای افزایش مقیاس پذیری و افزایش سرعت RAID برای اجرای RAID5 و RAID6 بدون ASIC شخصی سازی شده

 

ـ رمزگذاری قوی و با سرعت بالا برای داده ها و ارتباطات

پردازنده اینتل Xeon E5-2683 V4 دارای تکنولوژی حفاظت از داده های اینتل با:

  • Intel AES-NI و تسریع رمزگذاری جدید برای RSA ،ECC و SHA سرعت رمزگذاری داده های انبوه را افزایش می دهد و امکان استفاده از رمزگذاری فراگیر را بدون کند شدن برنامه های کاربردی ارائه می دهد.
  • کلید ایمن، کلید های امنیتی با کیفیت بالا همانند بیت های تصادفی (seeds) را برای راه حل های تولید نرم افزار مبتنی بر کلید فراهم می کند.

 

ـ زیرساخت عالی برای multi-tenancy امن

فن آوری حفاظت از پلت فرم اینتل با:

  • فناوری Intel Trusted Execution که IT را قادر می سازد مجموعه ای از منابع مجازی را برای امنیت قوی تر و انطباق در محیط های مجازی multi-tenancy و Cloud، برای ایجاد استخر های مورد اعتماد ارائه دهد.
  • (OS Guard (Supervisor Mode Execution Protection و جلوگیری از دسترسی مد سرپرستی جدید (SMAP) که حفاظت در برابر تشدید حملات امتیاز  را با تلاش برای کنترل پلتفرم یا نرم افزارهای مخرب ارائه دهد، یا در غیر این صورت با مولفه های خاص OS سازگار باشد.

 

ـ بهره وری از انرژی پیشرو در صنعت

  • تکنولوژی فرایند پردازش 14 نانومتری اینتل از قابلیت های بیشتر، تراکم بیشتر و مصرف انرژی پایین تر نسبت به فرایند پردازش ساخت و تولید نسل قبلی پشتیبانی می کند.
  • فناوری پاور هوشمند اینتل (Intel Intelligent Power) به صورت پویا حالت های انرژی پردازنده و حافظه را مدیریت می کند تا به کم کردن میزان مصرف برق بدون کاهش کارایی کمک کند.
  • حالت P هر هسته به صورت پویا و مستقل، پردازش انرژی کارآمد پاور را در هر هسته تنظیم می کند.

 

ـ مرکز داده قابل گسترش

با افزایش تقاضا برای فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از محدوده وسیع تر بار کاری و رفع محدودیت های در حال ظهور در مرکز داده، اینتل انواع محصولات طراحی شده برای ارائه عملکرد و انعطاف پذیری بیشتر با افزایش و بهبود تراکم و بهره وری را پیشنهاد می دهد.

 

ـ Intel Xeon Phi Coprocessor

بر اساس معماری چند هسته یکپارچه اینتل (Intel MIC)، پردازنده Xeon Phi اینتل عملکرد پیشرو برای کارهای موازی و هم راستا را ارائه می دهد و به طور کامل با برنامه هایی که برای پردازنده های اینتل Xeon نوشته شده است، سازگار است.

 

ـ آداپتور QuickAssist اینتل مدل 8950

این آداپتورهای PCI-Gen3 امکان ارائه محیط مقیاس پذیر، انعطاف پذیر، قابل گسترش را برای ارائه قابلیتهای تکنولوژِی Intel Quick Assist به مشتری ارائه می دهد. فناوری Intel Quick Assist شتاب سخت افزاری را ارائه می دهد تا به تقاضاهای عملیات محاسباتی فشرده سازی و امنیت کمک کند و بنابراین چرخه پردازنده را برای کنترل و پردازش برنامه حفظ می کند.

 

ـ خانواده مرکز داده درایو Solid-State اینتل برای PCIe

بر اساس مشخصات NVMe، این سری محصولات جامع با 2.5inch قابلیت های کارخانه ای اضافه شده در کارت (add-in-card form-factors)، عملکرد ذخیره سازی بهینه سازی شده را برای برنامه های دنیای واقعی ارائه می دهد.

 منبع: 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon E5-2683 V4



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 48 پورت WS-C2960X-48FPS-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48FPS-L ساخت شرکت سیسکو می باشد و از جمله سوئیچ‌های سری 2960 سیسکو است و به دلیل بهره‌مندی از قابلیت +POE جهت اتصال تجهیزات شبکه نظیر تلفن IP، اکسس پوینت، دوربین‌های IP و غیره در لایه Access مورد استفاده قرار می گیرد و  ایده‌آل برای شبکه دفاتر شعب، ادارات و سازمان های متوسط و بزرگ است. سوئیچ سیسکو در ابعاد 45*368*445 میلیمتر و با وزن 5.8 کیلوگرم در بازار عرضه شده است که به راحتی در رک قرار می گیرد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48FPS-L:

  • پشتیبانی از سیستم عامل Image IOS LAN Base
  • بهره‌مندی از تکنولوژی +Power Over Ethernet Plus)POE) جهت تأمین برق از طریق کابل شبکه، برای 48 پورت مقدار 15.4W پاور در هر پورت
  • دارای 48 پورت RJ-45 با سرعت گیگابیت اترنت
  • پشتیبانی از قابلیت Stackable جهت استفاده سوئیچ در Stack که می توانید تا حداکثر 8 سوئیچ را به صورت افقی و عمودی بهم Stack کنید
  • دارای پیکربندی ثابت
  • سوئیچ مدیریتی لایه 2
  • پشتیبانی از 64 شبکه مجازی VLANs را و حداکثر 4000 آیدی را ساپورت می کند و می تواند 255 گروه IGMP که همه آن ها IPv4 می باشند را پشتیبانی کند.
  • پشتییبانی از یک جدول مک آدرس با ظرفیت 32K که می تواند 32 هزار دستگاه را تحت پوشش خود قرار دهد.
  • بهره مندی از یک پردازنده دو هسته ای APM86392 با فرکانس 600MHz
  • برخورداری از از یک حافظه DRAM با ظرفیت 256MB جهت صف بندی داده برای پردازش و از یک حافظه فلش 64MB جهت ذخیره سازی موقت داده ها

پورت های سوئیچ شبکه +PoE سیسکو 48 پورت WS-C2960X-48FPS-L:

پورت های شبکه تعریف شده در این سوئیچ اطلاعات را با سرعت 10/100/1000BaseT در پهنای باند 100Gbps سوئیچ می کند و پورت SFP+ آن سرعتی برابر با 10G دارد. عملیات Forwarding در این سوئیچ در پهنای باند 50Gbps انجام پذیر است و در هرثانیه می تواند 107.1 میلیون Packet که حداکثر ظرفیتی برابر با 9198bytes منتقل کند.

پورت کنسول این سوئیچ با دو کانکتور Type-B و RJ-45 طراحی شده است و برای ارتباط مستقیم کامپیوتر به سوئیچ استفاده می شود. پیکربندی این سوئیچ به گونه ای می باشد که می توانید حداکثر 8 سوئیچ را به صورت افقی و عمودی بهم Stack کنید و عملکرد شبکه خود را ارتقا دهید و اطلاعات را در پهنای باند 80Gbps بین تجهیزات شبکه منتقل نماید.

محتویات بسته بندی سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L:

  • سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L
  • کابل Power Supply AC
  • کابل کنسول RJ-45 Serial
  • براکت جهت اتصال سوئیچ در داخل رک

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

آی پی فون بی‌سیم سیسکو مدل CP-7921G

مشخصات و اطلاعاتآی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G

آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G ارتباطات مؤثرتر، ایمن تر و شخصی تری را فراهم می کند که مستقیماً بر فروش و سودآوری تأثیر می گذارد. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G با ایجاد روشی جدید باعث می شود افراد در کنار هم کار کنند و همچنین کسب و کارتان پیوسته همراهتان باشد و امنیت را در همه جا فراهم می کند، در نتیجه اطلاعات در هر زمان و هر کجا که نیاز باشد در دسترس می باشد.

ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications) یک سیستم جامع ارتباطات IP از محصولات و اپلیکیشن های صوتی، ویدئو، داده ها و قابلیت جابه جایی را ارائه می دهد.

در آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G، ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications) بخشی از یک راه حل یکپارچه است که شامل زیرساخت های شبکه (network infrastructure)، امنیت (security)، قابلیت جابه جایی (mobility)، محصولات مدیریت شبکه (network management products)، سرویس های چرخه عمر (lifecycle services)، استقرار انعطاف پذیر (flexible deployment) و گزینه های مدیریتی با منابع خارجی (outsourced management options)، بسته های مالی برای ایجاد محدودیت مکالمه برای کاربر نهایی (end-user and partner financing packages) و اپلیکیشن های ارتباطی تولید کنندگان دیگر (third-party communications applications) می باشد.

قدرت ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications) با یک راه حل وایرلس همگرا و قدرتمند با زیرساخت های هوشمند وایرلس و یک محصول نوآورانه در سراسر شرکت گسترش می یابد. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G قابلیت جابه جایی را برای کاربران درون شرکت ها با استفاده از voice-over-wireless LAN  فراهم می کند.

 

ویژگی های آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G:

آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G از ویژگی های host of calling و پیشرفت های کیفیت صوتی پشتیبانی می کند. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G یک دستگاه پیشرفته است و قابلیت های صوت wideband را ارائه می دهد. آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G علاوه بر صدای wideband از presence نیز پشتیبانی می کند و باعث می شود تا کاربران در محیط Wi-Fi قابل جابه جایی بتوانند وضعیت فعلی سایر کاربران را مشاهده کنند. از آنجا که آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G به منظور رشد با قابلیت های سیستم طراحی شده است، ویژگی هایش با پیشرفت های جدید سیستم همگام می شوند.

 

1.ویژگی ها (Features)

  • دارای 6 خط (6 line appearances)
  • شماره گیری کوتاه(Abbreviated dialing)
  • قابلیت تنظیم سطح زنگ و صدا (Adjustable ringing and volume levels)
  • قابلیت تنظیم زمان و روشنایی صفحه نمایش (Adjustable display brightness and timeout)
  • پاسخ با هر دکمه ای (Any-key answer)
  • زنگ های شنیداری و لرزشی(Audible and vibrating ringers)
  • پاسخ خودکار(Auto-answer)
  • تشخیص خودکار و پاسخ خودکار از هدست (Auto-detection of headset and auto-answer from headset)
  • قفل خودکار صفحه کلید (Automatic keypad lock)
  • Barge
  • پاسخ به تماس (Callback)
  • انتقال تماس (Call forward)
  • لیست های تاریخ تماس (Call history lists)
  • Call park
  • Call pickup
  • تایمر تماس (Call timer)
  • انتظار تماس(Call waiting)
  • شماره تماس گیرنده (Caller ID)
  • cBarge
  • دایرکتوری شرکت (Corporate directory)
  • قابلیت کنفراس (Conference)
  • انتقال مستقیم (Direct transfer)
  • گسترش خدمات با قابلیت جابه جایی (Extension mobility service)
  • سرویس شماره گیری سریع (Fast-dial service)
  • انتخاب تماس گروهی (Group call pickup)
  • انتظار (Hold)
  • کلید اصلی برای قفل صفحه کلید، ویبره و غلطک زنگ و دسترسی به پست صوتی (Hotkey for keypad lock, vibration and ring toggle and voicemail access)
  • دایورت فوری (Immediate divert)
  • Join
  • شماره گیری مجدد شماره آخر (Last-number redial)
  • ID تماس گیرنده مخرب (Malicious-caller ID)
  • نشانگر انتظار پیام (Message-waiting indicator)
  • Meet-me conference
  • (Multilevel precedence and preemption (MLPP
  • پخش موزیک در زمان انتظار (Music on hold)
  • حالت سکوت (Mute)
  • پروفایل های شبکه (خودکار) (Network profiles)
  • روشن و خاموش، زنگ مشخص شبکه (On- and off-network distinctive ringing)
  • OPickUp
  • دایرکتوری شخصی (Personal directory)
  • Predialing before sending
  • حریم خصوصی (Privacy)
  • کیفیت ابزار گزارش دهی ((Quality Report Tool (QRT)
  • شماره گیری مجدد (Redial)
  • صدای زنگ در هر خط (Ring tone per line appearance)
  • سرویس (URL (Service URL
  • خط مشترک (Shared line)
  • نمایش زمان و تاریخ (Time and date display)
  • انتقال (Transfer)

 

2. دکمه ها (Buttons)

  • دو دکمه نرم افزاری برای دسترسی به اپلیکیشن های مبتنی بر صفحه، ویژگی ها و عملکردها
  • دکمه اپلیکیشن که می تواند از push-to-talk با استفاده از XML پشتیبانی کند.
  • Mute
  • بلندگو (Speakerphone)
  • پشتیبانی از راهبر پنج طرفه (5-way navigation support)
  • کنترل صدا (Volume control)
  • دکمه ارسال و دکمه پاور و پایان(Send button and power and end button)

 

3. صفحه نمایش (Display)

  • صفحه نمایش رنگی 2 اینچ (5cm) با وضوح پیکسل 176×220

 

4. LEDs

  • زنگ، انتظار پیام و شارژ LEDها (Ring, message waiting, and charging LED)

 

5. ویژگی های امنیتی (Security features)

  • گواهینامه ها (Certificates)
  • تأیید صحت تصویر (Image authentication)
  • تأیید اعتبار دستگاه (Device authentication)
  • تأیید اعتبار پرونده (File authentication)
  • تأیید صحت سیگنال (Signaling authentication)
  • Secure Cisco Unified SRST
  • رمزگذاری رسانه ها با استفاده از پروتکل امن زمان واقعی
  • Media encryption using Secure Real-Time Protocol (SRTP)
  • رمزگذاری سیگنال با استفاده از پروتکل (TLS (Signaling encryption using TLS Protocol
  • گواهینامه عملکرد مجوز پروکسی Certificate Authority Proxy Function (CAPF)
  • پروفایل های ایمن (Secure profiles)
  • پرونده های پیکربندی رمزگذاری شده (Encrypted configuration files)

رمزنگاری به طور پیش فرض فعال نمی شود و فقط از طریق یک رمزنگاری فعال مدیر ارتباطات یکپارچه (Cisco (CUCM فعال می شود.

 

6. ارائه و مدیریت (Provisioning and  management)

  • سرور وب برای پیکربندی و آمار (Web server for configuration and statistics)
  • آی پی فون بی‌سیم سیسکو CP-7921G،قابلیت غیرفعال کردن تنظیمات تلفن محلی (Capability to disable local phone settings)
  • گزارش QoS : Jitter، تأخیر (delay)، بسته های دور افتاده شده (dropped packets) و تأخیر در هر تماس (latency on a per-call basis)
  • پشتیبانی و نظارت از پروتکل کنترل زمان واقعی (Real Time Control Protocol (RTCP) support and monitoring)
  • Syslog
  • Wavelink Avalanche

 

7. پشتیبانی از زبان ها (Language support)

  • Bulgarian
  • Catalan
  • Chinese
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Finnish
  • French
  • German
  • Greek
  • Hungarian
  • Italian
  • Japanese
  • Korean
  • Norwegian
  • Polish
  • Portuguese
  • Romanian
  • Russian
  • Serbian
  • Slovak
  • Slovenian
  • Spanish
  • Swedish

 

8. ویژگی های شبکه (Network features)

  • پروتکل کشف سیسکو (Cisco Discovery Protocol)
  • Transparent secure roaming
  • تهیه پارامترهای شبکه از طریق (DHCP (Provisioning of network parameters through DHC

 

9. پشتیبانی از پروتکل (Protocol support)

  • پروتکل Skinny Client Control Protocol) SCCP)
  • مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو (Cisco Unified Communications Manager) نسخه 1، 4.2، 4.3، 5.0، 5.1، 6.0، 6.1، 7.0 و بعد از آن.
  • Cisco Unified Communications Manager Express Version 4.1 and later
  • Cisco Unified Survivable Remote Site Telephony (SRST) Version 4.1 and later
  • Cisco Compatible Extensions Version 4.0
  • XML 

 

10. گزینه های پیکربندی (Configuration options)

  • پیکربندی استاتیک و مشتری پروتکل پیکربندی میزبان پویا (Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) client or statically configured)
  • پشتیبانی از ارتقای سیستم عامل آنلاین با استفاده از پروتکل Support for online firmware upgrades using Trivial File Transfer Protocol)TFTP)
  • سیستم نام دامنه Domain Name System (DNS)

منبع: 

خرید آي پي فون بي‌سيم سيسکو مدل CP-7921G



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT

مشخصات و اطلاعات روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT:

روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT یک دستگاه روتر کابلی (غیر بی سیم) قدرتمند با خروجی های بسیار متنوع و کاربردی و همچنین با بدنه کاملا ضد آب از محصولات کمپانی Mikrotik در سری روتر های 5009 می باشد، که مناسب برای کار در بخش مرکزی شبکه های بیرونی برای مدیریت یکپارچه شبکه و همچنین برق رسانی به تجهیزات دیگر از قبیل رادیو وایرلس یا دوربین های مدار بسته و… می باشد .

این دستگاه مانند روتر هم خانواده خود RB5009UPr+S+IN از 7 پورت اترنت گیگابیتی، 1 عدد پورت 2.5 گیگابیتی (پشتیبانی از قابلیت PoE IN و PoE OUT در تمامی 8 پورت اترنت)، تامین جریان برق مورد نیاز دستگاه از طریق (ترمینال 2 پین و قابلیت PoE IN در تمامی پورت ها) برخوردار می باشد، اما با این تفاوت که این مدل دارای بدنه کاملا ضد آب با استاندارد IP66 است. با خرید روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT شما یکی از قدرتمندترین دستگاه های شبکه در فضای باز را با بهترین قیمت در بازار دریافت میکنید.

هر پورت PoE-out میتواند تا 25 وات برق را تامین کند. تمامی پورتها ترکیبی به 130 وات محدود می شوند، که باید برای اکثر تنظیمات کافی باشد. همچنین اگر از PoE-out برای تامین منابع برق دستگاه های دیگر استفاده می کنید می بایست حداکثر توان منابع برق را بصورت دستی تنظیم کنید یعنی برای تامین برق آن ها از کانکتور 2 پین استفاده کنید.

روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT از همه گزینه های تامین جریان برق از محدوده وسیع ولتاژ 24 تا 57 ولت پشتیبانی می کند، اما با این حال امکان ترکیب ولتاژ را نخواهید داشت. همچنین روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT همیشه 20 وات برای تغذیه جریان برق خود ذخیره می کند و اگر برق کافی برای همه پورت‌های خروجی PoE وجود نداشته باشد روتر به صورت اتوماتیک شروع به غیر فعال کردن پورت هایی میکند که اولویت کمتری دارند تا حداکثر بهره از تمامی توان ایجاد گردد.

بر روی برد سخت افزاری روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT سیستم عامل میکروتیک (Router OS) با سطح دسترسی یا لایسنس Level 5 نصب می باشد که این دستگاه را به یک مسیریاب برجسته تبدیل کرده است. این روتر از پردازنده 4 هسته ای مدل 88F7040 معماری ARM 64Bit با سرعت 1.4 گیگاهرتز برای هر هسته، مقدار فضای ذخیره گاه حافظه 1 گیگابایت (رم)، مقدار فضای ذخیره سازی storage یک گیگابایت با استاندرد NAND، حداکثر توان مصرف انرژی 150W، پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec، قابلیت استقرار در دکل های مخابراتی، بهره گیری از گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی CE ،EAC ،ROHS و قابلیت کار در شرایط دمای 40- الی 70+ درجه سانتیگراد اشاره کنیم.

وقتی صحبت از قدرت پردازش و موارد استفاده در دسترس میشود، این روتر میتواند تمام موارد زیر را انجام دهد:

  • PPPoE termination
  • DHCP to customers
  • Local Queuing
  • MPLS Push/Pop/Swap, MPLS Forwarding
  • VPLS/VXLAN Termination
  • Hardware bridging, …

ویژگی های روتر میکروتیک RB5009UPr+S+OUT:

  • مناسب جهت تامین جریان برق تجهیزات دیگر مانند دوربین های مدار بسته، رادیو های وایرلس در شبکه های کابلی بیرونی (شبکه های کوچک و متوسط)
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه روتر با سطح دسترسی یا لایسنس Level 5 در سیستم عامل Router OS
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN و PoE OUT)
  • 7 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN و PoE OUT)
  • حداکثر توان تامین جریان برق در هر پورت 25 وات و در مجموع پورت ها به صورت ترکیبی 130 وات
  • 1 عدد محفظه +SFP برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه
  • 1 عدد پورت USB 3.0 type A
  • پردازنده 1.4 گیگاهرتز (4 هسته ائی)
  • 1 گیگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (رم)
  • 1 گیگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه Storge با استاندارد NAND
  • پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec
  • حداکثر توان مصرف انرژی 150W (در صورتی بهره گیری از تمامی اتصالات)
  • امکان تامین جریان برق DC دستگاه از 2 طریق (pin terminal- PoE IN)
  • بهره گیری از گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی CE ,EAC ,ROHS
  • بهره گیری از بدنه کاملا ضد آب با آلیاژ مرغوب به منظور کار در شرایط سخت آب و هوا
  • قابلیت استقرار در دکل های مخابراتی، لوله و … .
  •  ابعاد 222x239x57mm
  • قابلیت کار در شرایط دمائی 40- الی 70+ درجه سانتیگراد

منبع: 

خرید روتر ميکروتيک مدل RB5009UPr+S+OUT



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA

مشخصات و اطلاعات Cisco Module EHWIC-4SHDSL-EA:

کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA برای ارائه خدمات اترنت پر سرعت از طریق دسترسی SHDSL طراحی شده است، داده های متقارن را روی یک تا چهار جفت سیم مسی ارائه می دهد و از هر دو مد EFM و ATM پشتیبانی می کند. برای دستیابی به پهنای باند بیشتر از پیوند جفت های متعدد (bonding of multiple pairs) چهار سیم، m-pair، Inverse Multiplexing over ATM)IMA) و EFM bonding پشتیبانی می شود.

کارت رابط WAN با سرعت بالا و پیشرفته G.SHDSL چندحالته سیسکو برای روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو با مد Mode) EFM/ATM) مناسب می باشد. روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو طیف گسترده ای از ماژول های اتصال WAN را برای تطبیق با طیف وسیعی از نیازهای اپلیکیشن در شبکه های مشتری ارائه می دهد.

ماژول multimode G.SHDSL EHWIC در مد EFM، به bonding اجازه می دهد تا مطابق با استاندارد IEEE 802.3ah تعریف شود و به طور معمول در سناریوهایی استفاده می شود که لینک های جداگانه با استفاده از تجمیع حلقه ah 802.3 جمع می شوند. نرخ داده ها می تواند بسته به میزان جفت سیم در سرویس ، از  x 5.7 Mbps1 تا x 5.7 Mbps 4 با Annexes F و G باشد. ماژول EHWIC با استاندارد 2BASE-TL که مبتنی بر استاندارد IEEE 802.3ah EFM است، مطابقت دارد. استاندارد 2BASE-TL از استاندارد تکنولوژی مبتنی بر ITU توصیه G.991.2 bis استفاده می کند.

کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA چند حالته در مد ATM، اجازه می دهد تا با استفاده از IMA یا داده های درهم آمیخته در مد m-pair جفتی، چندین جفت را تا 4 جفت (8 سیم) با افزایش پهنای باند ببندید. ماژول EHWIC-4SHDSL-EA در هر دو مد IMA و m-pair،  نرخ داده حداکثر تا 5.696 مگابیت بر ثانیه را در هر جفت و حداکثر تا 22.784 مگا بیت بر ثانیه را در چهار جفت ارائه می دهد.

کارت ماژول سیسکو مدل EHWIC-4SHDSL-E به صورت مقرون به صرفه به شرکت های ارائه دهنده خدمات و مشتریان سازمانی اجازه می دهد تا خدمات اترنت را بدون دسترسی به فیبر با استفاده از جفت های مسی bonded با پهنای باند متقارن با نرخ حداکثر x 5.696 4 مگابیت بر ثانیه ارائه دهند.

این نرخ ها اپلیکیشن هایی را که به طور سنتی توسط HDSL (high-data-rate DSL)، SDSL (single-line DSL)، T1، E1 و خدمات خارج از E1 انجام می شوند را پوشش می دهد.

ماژول EHWIC-4SHDSL-EA به همراه روتر با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو پهنای باند لازم برای ترافیک های ضروری مانند صوت و ویدئو کنفرانس را فراهم می کند و مشتریان را قادر می سازد در هزینه ها با ادغام ترافیک صدا و داده در همان لینک WAN، صرفه جویی کنند. ارائه دهندگان خدمات می توانند با دسته بندی خدمات، درآمد مشتریان را افزایش دهند و سطوح متمایزی از خدمات را از طریق SLAها (service level agreements) ارائه دهند.

ویژگی های کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA:

  1. مطابق با استاندارد مبتنی بر ITU توصیه شده 991.2 (Complies with standard based on ITU Recommendation G.991.2)
  2. پشتیبانی از SHDSL Annexes A (سیگنالینگ ایالات متحده) و B (سیگنالینگ اروپایی)
  3. پشتیبانی از (Annexes F (Supports Annexes F and G
  4. سرعت هایWAN متقارن حداکثر تا x 2304 kbps 1 در یک جفت مسی، حداکثر تا x 2304 kbps 2 در دو جفت مسی، حداکثر x 2304 kbps 3 را در سه جفت مسی و حداکثر تا x 2304 kbps 4 در چهار جفت مسی با استفاده از ITU-T G.991.2 Annexes A و B ارائه می دهد.
  5. سرعت WAN متقارن تا حداکثر x 5696 kbps 1 در یک جفت مسی، حداکثر x 5696 kbps 2 را در دو جفت مسی، حداکثر x 5696 kbps 3 در سه جفت مسی و حداکثر x 56964 kbps 4 در چهار جفت مسی با استفاده از ITU-T G.991.2 Annexes F و G ارائه می دهد.
  6. پشتیبانی از EFM bonding و پشتیبانی از حداکثر چهار جفت اتصال (SHDSL (Supports EFM bonding; supports up to four SHDSL pairs bonding
  7. در مد ATM از حداکثر هشت (PVC (permanent virtual circuits پشتیبانی می کند.
  8. پشتیبانی از dying gasp و wetting current
  9. پشتیبانی از پیکربندی (point-to-point (Supports point-to-point configuration
  10. پشتیبانی از استانداردQ 1، QinQ، ترانک (trunk) و برچسب VLAN
  11. پشتیبانی از ویژگی های ATM class-of-service)CoS) و IP quality-of-service (QoS)، 1P و (DSCP (differentiated services code point
  12. پشتیبانی از عملیات(EFM (IEEE 802.3ah، مدیریت و نگهداری (OA&M)
  13. ارائه توانایی پیکربندی ماژول SHDSL EFM EHWIC چندگانه در روترهای سری 1921، 1941، 2900 و 3900 سیسکو
  14. ارائه نیازهای سیستم به کانکتور RJ-45 تک (Provides single RJ-45 connector system requirements)

نیازهای سیستم (System Requirements)

    1. همه روترهای ISR ماژولار نسل 2 سیسکو از ماژول EHWIC-4SHDSL-EA پشتیبانی می کنند: 1921، 1941، 2901، 2911، 2921، 2951، 3925، 3945، 3925e و 3945e سیسکو.
    2. ماژول EHWIC-4SHDSL-EA از مجموعه ویژگی های نرم افزار IOS سیسکو پشتیبانی می کنند.
    3. روترهای 1921، 1941، 2901، 2911، 2921، 2951، 3925، 3945، 3925e و 3945e سیسکو به اجرای نرم افزار IOS سیسکو نسخه 2 (2) T یا بالاتر نیاز دارند.
    4. این سیستم نیازی به فلش یا حافظه DRAM اضافی به جز حداقل حافظه مشخص شده برای نسخه های نرم افزاری سیستم عامل IOS سیسکو که قبلاً گفته شد، ندارد.
    5. ماژول EHWIC-4SHDSL-EA را می توان در هر اسلات EHWIC روترهای با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو قرار داد.

 

روترهای با خدمات یکپارچه سیسکو با اپلیکیشن های چندحالته (G.SHDSL EFM EHWIC(Cisco Integrated Services Router with/multimode G.SHDSL EFM EHWIC Applications

    • DSL سطح حرفه ای با پشتیبان گیری از (WAN (Business-Class DSL with Backup WAN

روترهای ISR و ISR G2 با ماژول pair G.SHDSL EFM EHWIC 4- یک راه حل سطح حرفه ای DSL برای دسترسی WAN با یک گزینه برای پشتیبان گیری رابط ((WAN (ADSL (asymmetric DSL و +ADSL2، VDSL2 (veryhigh-data-rate DSL 2)، ISDN Basic Rate Interface(BRI)، T1/E1، مودم آنالوگ، مودم کابلی(cable modem) ، نسل سه و چهار (به ترتیب 3G و 4G) و غیره) برای اپلیکیشن های با ماموریت بحرانی و ویژه ارائه می دهد.

ویژگی bonding ارائه شده در ماژول G.SHDSL EFM EHWIC به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا دو یا چند جفت از لینک های G.SHDSL را bond کنند تا پهنای باند متفاوتی را بر اساس SLAها ارائه دهند.

  • امنیت در سطح حرفه ای (Business-Class Security)

روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو با کارت ماژول سیسکو EHWIC-4SHDSL-EA می توانند برای امنیت اینترنت بهینه شوند و با فایروال IOS سیسکو از ویژگی های سیستم بازرسی فایروال و سیستم جلوگیری از نفوذ پشتیبانی می کنند. این پلتفرم ها همچنین می توانند برای VPNها بهینه شوند تا امکان استفاده ایمن از اینترنت را برای ارتباطات با همان سیاست ها و سطوح امنیتی و عملکردی مانند شبکه خصوصی فراهم کنند.

VPNها امنیت را از طریق رمزگذاری tunneling فراهم می کنند و روترهای سیسکو ازاستانداردTriple Data Encryption Standard (3DES) IP Security) IPsec) مبتنی بر سخت افزار، استاندارد رمزگذاری پیشرفته ((AES) و SSL VPN (Secure Sockets Layer VPN پشتیبانی می کنند.

ویژگی های رمزگذاری را می توان در روترها با ویژگی امنیت پیشرفته یا با مجموعه ویژگی های نسل بعدی نرم افزار سیستم عامل IOS سیسکو فعال کرد. علاوه بر این، ISR G2 Web Security سیسکو با ScanSafe سیسکو دفاتر شعب را قادر می سازد تا ترافیک وب را به صورت هوشمند به cloud  هدایت می کنند تا امنیت granular و کنترل سیاست ها بر اساس محتوای وب 2.0 پویا را اجرا کنند و از کاربران شعبه در برابر تهدیداتی مانند Trojan horses، back doors، rogue scanners، ویروس ها و wormها محافظت کنند.

  • تمایز خدمات ارائه شده از طریق (IP (Differentiated Service Offerings through IP

روترهایی با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو با ماژول G.SHDSL EHWIC با استفاده از ویژگی های QoS سیسکو، از جمله( CBWFQ (Class-Based Weighted Fair Queuing)، LLQ (Low-Latency Queuing)، WRED (Weighted Random Early Detection) و غیره به ارائه دهندگان و فروشندگان خدمات کمک می کند تا سرویس هایی ارائه دهند که می تواند پهنای باند را بر اساس یک اپلیکیشن خاص یا یک کاربر خاص متمایز کند.

  • Metro Ethernet

ارائه دهندگان خدمات could می توانند سرویس های اترنت لایه 2 را نیز اجرا کنند و خدمات Transparent LAN را از طریق زیرساخت های Metro Ethernet ارائه دهند. ارائه دهندگان خدمات می توانند از مزایای پشتیبانی از روترها با خدمات یکپارچه نسل 2 سیسکو برای Xconnect در over Multiprotocol Label Switching روی (GRE (generic routing encapsulation با Static Pseudowire Provisioning و L2PT در پورت های لایه 2، پشتیبانی از مد تونل Dot1Q در پورت های لایه 2، قابلیت تنظیم L2PT tunneling MAC address و غیره استفاده کنند و سرویس های اترنت لایه 2 را ارائه می دهد.

  • پلتفرم همگرا برای اپلیکیشن های کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) و دفاتر شعب شرکت(Converged Platform for SMB and Enterprise Branch-Office Applications)

پلتفرم های روترهایی با خدمات یکپارجه سیسکو سری 1921 ،1941، 2900 و 3900 با ماژولmultimode G.SHDSL EFM EHWICs به شما امکان انتخاب پلتفرم های همگرا را می دهد که بهترین داده ها، امنیت، دسترسی WAN و خدمات صوتی را در یک سیستم واحد ارائه می دهند.

روترهای سری 2900 و 3900 سیسکو عملکردهای صوتی را مستقیماً در داخل روتر قرار می دهند و شما را قادر می سازد تا خدمات صوتی را با نصب ماژول های PVDM3 سیسکو (High-Density Packet/Voice Digital Signal Processor (DSP) Modules) و ماژول های با خدمات یکپارچه سیسکو (ISM) برای کنفرانس IP telephony conferencing) IP telephony) ، گیت وی های صوتی (voice gateways)، Unity Express voicemail سیسکو و Automated Attendant مستقر کنید.

شما می توانید برای پردازش تماس، راه حل Unified Communications Manager Express سیسکو را به عنوان بخشی از نرم افزارIOS  سیستم عامل سیسکو فعال کنید و همان نرم افزار را برای پشتیبانی از (SRST (Survivable RemoteSite Telephony سیسکو برای پردازش تماس متمرکز با مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو دوباره پیکربندی کنید.

این راه حل یکپارچه امکان استقرار سریع سرویس را فراهم می کند، کارایی عملیات شبکه را افزایش می دهد و فرصت هایی را برای محافظت، رشد و بهینه سازی کسب و کار ارائه می دهد.

 

منبع: 

خرید کارت ماژول سيسکو مدل EHWIC-4SHDSL-EA

 

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

آداپتور فیبر نوری از مهم ترین تجهیزات پسیو در راه اندازی اولیه ی یک شبکه است. آداپتور های فیبر نوری در ابعاد بسیار کوچکی طراحی و تولید میشوند و از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند. اما از ارزش و اهمیت این قطعه کوچک در راه اندازی شبکه کم نخواهد کرد. به همین دلیل ما قصد داریم، در این مقاله آداپتور فیبر نوری و انواع آن را به شما توضیح دهیم و این مقاله در خرید آداپتور های فیبر نوری بسیار کمک خواهد کرد تا با دید بازتری خرید خود را انجام دهید.

 

 

آداپتور فیبر نوری چیست:

آداپتور فیبر نوری دارای نام های گوناگونی است. برای مثال برخی از کاربران آن را به نام کپلر فیبر و برخی افراد دیگر به نام آداپتور فیبر میشناسند. این قطعات بسیار کاربردی هستند و به وسیله استفاده از این قطعات به آسانی میتوانید کابل فیبر نوری خود را به یکدیگر متصل کنید. از جهت دیگر آداپتورهای فیبر نوری دارای انواع مختلف و اشکال گوناگون هستند اما دارای عملکرد یکسانی می باشند.

به طور کلی باید بگوییم وظیفه آداپتور فیبر نوری این است که، با اتصال کابل فیبر نوری باعث برقراری ارتباط به صورت همزمان با دستگاه‌های مختلف شود. این نکته را هم در نظر داشته باشیم که انتخاب آداپتور فیبر نوری به موارد مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم یک نمونه را برای شما مثال بزنیم بهتر است به نوع کابلتان اشاره کنیم.

انواع پولیش در کانکتورهای فیبر نوری:

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

از مهم ترین عوامل در اتصال بهتر و ارتقای کیفیت شبکه فیبر نوری پولیش کردن سری فیبر نوری می باشد، این کار باید با دقت انجام شود تا به خوبی صیقل داده شود. همانطور که در بخش اول گفتیم آداپتورهای فیبر نوری در انواع مختلف تولید می‌شوند که برای کانکتورهای خاص مناسب هستند. لازم به ذکر است، به صیقل دادن سری فیبر نوری نیز “پولیش” گفته می‌شود و میزان دقتی که برای پولیش وجود دارد “Ferrule” نامیده میشود.

اگر به دنبال اصلی ترین تفاوت در انواع مختلف کانکتورها هستید بهتر است بدانید که Ferrule اصلی‌ترین تفاوت میان آن‌ها می باشد. در ادامه قصد داریم انواع پولیش در کانکتورهای فیبر نوری را بگوییم و مورد تحلیل و بررسی قرار بدهیم، در نتیجه پیشنهاد می‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پولیش سری فیبر نوری انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

 

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

 

در مدل Flat-Surface کانکتور های آن دارای پولیش به صورت کاملا صاف و مسطح است. به همین علت سبب میشود تا در هنگام اتصال بین دو سطح مقداری هوا قرار بگیرد که سبب اختلال و انعکاس بازگشتی 4 درصدی خواهد شد. این مسئله باعث میشود تا تکنولوژی PC به وجود بیاید.

  • PC

در بخش قبلی ذکر کردیم مشکلات فنی و اختلالات موجود در کانکتورهای مدل Flat-Surface سبب میشود تا کانکتورهای pc تولید شوند، این نوع از کانکتورها دارای قوس بسیار کمی هستند تا هوایی که در پولیش مدل FLAT بین دو سر قرار میگیرد در پولیش pc از بین برود.

  • UPC و APC

قطر هسته فیبر نوری حدودا 9 میکرومتر است که این مقدار از قطر، بسیار نازک است و از سوی دیگر Ferrule دارای اهمیت فراوانی است. چرا که زمانی یک کانکتور به انتهای یک فیبر نوری متصل میشود پدیده انعکاس نوری اتفاق می‌افتد. در حقیقت میتوان گفت نور از مسیر خود خارج می‌شود. این مسئله باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌ های ارسالی و منبع بازتاب نور میشود. بنابراین جهت کاهش پدیده انعکاس نوری کانکتورهای سینگل مود را به دو روش UPC (مخفف Ultra Physical Contact) و APC (مخفف Angled Physical contact) صیقل میدهند.

نکته: گاهی برای معرفی بهتر کانکتورهای مختلف PC ،UPC و APC می‌توان از رنگ این کانکتورها استفاده کرد. مثلا رنگ کِرم، برای معرفی کانکتور فیبرنوری PC، رنگ آبی برای معرفی کانکتورهای UPC و رنگ سبز برای معرفی کانکتورهای APC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع آداپتور فیبر نوری:

آداپتور های فیبر نوری در سه نوع گوناگون که عبارتند از: تک(simplex)، دوگانه (duplex) و چهارگانه (quad) تولید می‌‌شوند. دقت داشته باشید که آداپتورهای فیبر نوری به دسته‌های گوناگون که از کانکتورهای متفاوت تشکیل شده اند تقسیم می‌شود. از سوی دیگر بهتر است بدانید رابط‌های مختلفی در آداپتورهای فیبر نوری به کار می‌روند، به عنوان مثال میتوانیم به رابط های مختلفی همچون (FC،SC،ST) اشاره کنیم.

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

آداپتور فیبر نوری سینگل مود

آداپتور سینگل مود به آداپتورهایی که برای کابل سینگل مود استفاده می‌شود می‌گویند. کابل‌های سینگل مود تنها یک سیگنال را در یک زمان مشخص ارسال می کنند، به همین علت است که نام این نوع کابل، سینگل مود می‌باشد. البته بسیاری از کاربران این نوع کابل را با نام تک حالته نیز می‌شناسند. کابل های سینگل مود در مواردی گوناگونی مانند: ATM، مرکز داده و دیتا سنتر شبکه‌های پردازش داده و … مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین آداپتور‌های سینگل مود انواع مختلفی دارند اما پرکاربردترین و محبوب‌ترین آداپتور های فیبر نوری سینگل مود موجود در بازار تجهیزات شبکه شامل: آداپتور فیبر نوری سینگل مود FC، آداپتور فیبر نوری سینگل مود LC و آداپتور فیبر نوری سینگل مود SC هستند.

آداپتور فیبر نوری مالتی مود

آداپتور های فیبر نوری مالتی مود به آداپتور‌هایی که در کابل‌های فیبر نوری چند حالته یا مولتی مورد استفاده قرار میگیرد گفته می‌شود. بهتر است بدانید که کابل‌های مالتی مود دارای قابلیت ارسال چند سیگنال به طور همزمان هستند. از ویژگی‌های قابل توجه کابل‌های مالتی مود میتوانیم به سرعت بالای آن اشاره کنیم. در نتیجه باید بگوییم آداپتور‌های فیبر نوری مالتی مود همچون آداپتورهای فیبر نوری سینگل مود در دسته‌ بندی های مختلفی مانندآداپتور فیبر نوری مالتی مودFC، آداپتور فیبر نوری مالتی LC و آداپتور فیبر نوری مالتی مود SC وجود دارند.

منبع: 

آداپتور فيبر نوري و انواع آن

 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH:

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH از محصولات شرکت لگراند فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و شبکه می باشد. کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH به صورت چهار زوج 100 اهمی و به هم تابیده شده اند که این کار آن را در مقابل کشش بسیار مقاوم می سازد. این کابل از جنس مس کامل و روکش آن به رنگ آبی است و در حالت کلی متراژ این کابل 500 متری می باشد. همچنین دارای سرعت انتقال اطلاعات 1 گیگابایت بر ثانیه است و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

به طور کلی کابل های شبکه لگراند به 4 دسته تقسیم می شوند :

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH

 

  1. بدون شیلد UTP
  2. فویل آلومینیومی FTP
  3. شیلد دار STP
  4. فویل و شیلد دار SFTP

کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH دارای روکش LSZH می باشد. روکش LSZH به روکش هایی گفته می شود که فاقد هالوژن بوده و هنگام آتش سوزی گاز سمی تولید نمی کنند. دود حاصل از سوختن هالوژن سبب مسمومیت و مرگ افراد می شود. همان طور که مشخص است این کابل از نوع SFTP  می باشد به این معنا که در زیر روکش، فویل و شیلد هر دو وجود دارند.

در مواردی ممکن است کابل شبکه شما در کنار کابل برق قرار گیرد که این عامل سبب ایجاد نویز در آن شده و عملکرد را مختل می نماید. SFTP بودن یعنی وجود فویل و شیلد در زیر روکش این عامل را خنثی می نماید. همین عامل سبب برتری کابل SFTP نسبت به UTP شده است.

شما با استفاده از کابل شبکه لگراند CAT6 SFTP LSZH و سوکت RJ45 می توانید پچ کورد CAT6 را در متراژ مورد دلخواه خود ایجاد نمایید. کابل های شبکه SFTP دارای استانداردهای متعددی بوده و به صورت گروه های Categories n قرار گرفته اند. این کابل ها به صورتCat5e ،Cat6 ،Cat6a ،Cat7 وجود دارند. نوع بسته بندی کابل های لگراند به صورت کارتنی و حلقه ای می باشد.

 

کابل های Cat6:

از مزایای کابل های CAT6 این است که با دیگر کابل ها سازگار می باشد. استفاده از این کابل ها نیاز  به روز رسانی را در زمان های نزدیک از بین می برد.

کابل شبکه از اجزای مهم در زمان راه اندازی شبکه محسوب می شود. از جمله مواردی که در خرید کابل شبکه باید در نظر گرفته شود سرعت انتقال، طول کابل و همچنین نوع آن می باشد. از این رو می توان گفت کابل های شبکه CAT6 گزینه مناسبی برای خرید کابل می باشد.

یافتن کابل شبکه مناسب در زمان راه اندازی یک شبکه بسیار مهم و ضروری است. انتخاب یک کابل مناسب تفاوت های زیادی ایجاد می کند. سرعت شبکه، طول کابل و نوع کابل از عوامل مهم در هنگام خرید کابل به شمار می آیند. برای ارتقاء یک شبکه، کابل Cat 6 بسیار مناسب است، این نوع کابل برای بروز رسانی در آینده بسیار مناسب است.

 

منبع: 

خرید کابل شبکه لگراند مدل CAT6 SFTP LSZH 500m



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G یکی از قدرتمندترین و عالی ترین سوئیچ های سیسکو CBS سری 250 است. این سوئیچ سری 250 جزو سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه است که برای تمام سازمان ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک اداری مناسب است. زمانی که شما به یک شبکه پایه ای با کارایی بالا جهت اتصال سیستم کارمندان برای انتقال داده ها، تصاویر و ویدئو ها نیازمند هستید سوئیچ های سیسکو بیزینس سری 250 راهکار مناسبی برای رفع نیازهای کاربران خواهد بود این محصول در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به به فروش میرسد.

 

 سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.

از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد. اما اگر تطابقی یافت نشد بسته را به تمام پورت‌ها به جز پورت فرستنده می‌فرستد ولی فقط گیرنده، آن را دریافت می‌کند و بقیه آن را Fail می‌کنند. به مرور زمان جدول مک آدرس به‌ روز و کامل می‌شود و هرگاه دستگاه جدیدی به سوئیچ وصل شود، مک آدرس آن هم به جدول اضافه خواهد شد. اگر تمایل دارید در رابطه با مک آدرس بیشتر بدانید به مقاله مک آدرس چیست مراجعه کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند VLAN ،QoS و امنیت پیشرفته برخوردار است که امکان کنترل و مدیریت بهتر شبکه را فراهم می‌کند. از طریق پورت‌های گیگابیت اترنت سوئیچ می‌تواند به دستگاه‌های دیگری مانند روترها، فایروال‌ها و سرورها متصل شود و امکان ترافیک بالا را به شبکه شما ارائه دهد. این سوئیچ دارای 24 پورت اترنت گیگابیت یا 10/100/1000 و 4 پورت فیبر نوری است. همچنین این سوئیچ از نوع مدیریتی در لایه 3 شبکه فعالیت میکنید.

سوئیچ سیسکو  CBS250-24P-4G قابلیت انتقال اطلاعات و دیتا با سرعت بالا را دارد همچنین از فناوری POE+ برخوردار است در نتیجه هر دستگاهی به سوئیچ متصل باشد برق آن به وسیله پورت LAN تامین میشود و دیگر احتیاج به برق کشی و سیم کشی ندارد.

سوئیچ سیسکو  CBS250-24P-4G دارای 1 عدد پورت USB-A و یک mini USB-B است. ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه Gbps 56 گیگابیت برثانیه و نرخ فوراورد 41.66 Mpps فرکانس پردازنده 800 MHZ می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به 512 مگابایت حافظه رم و 256 حافظه فلش و قابلیت توان مصرفی 195 وات اشاره کنیم.

 

نمایی از پنل جلویی سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

  1.  دکمه تنظیم مجدد
  2. LED سیستم
  3.  پورت USB
  4. پورت Mini USB Console
  5. پورت کنسول RJ45
  6. 12 پورت شبکه گیگابیتی +poe
  7. 4 پورت SFP Uplink

ویژگی های فنی سوئیچ سیسکو CBS250-24P-4G:

  • محصول خانواده: سری 250
  • منبع تغذیه:دارد
  • تعداد پورت شبکه: دارای 24 پورت
  • نوع پورت شبکه: 10/100/1000 و 4 پورت SFP
  • نوع سوئیچ شبکه: مدیریتی
  • دارای 1 سال گارانتی
  • تعداد پورت آپلینک: 4*SFP
  • پورت های کمبو: 4*SFP
  • سطح لایه سوئیچ: لایه 3
  • قابلیت poe: دارد
  • حافظه دی رم: 512MB
  • حافظه بافر: 1.5 MB
  • ظرفیت سوئیچینگ: 56Gbps
  • نرخ انتقال دیتا: 77.38mpps
  • سازگار با استاندارد: IEEE 802.3az
  • ابعاد سوئیچ: 445× 299×44 mm
  • فرکانس پردازنده: 800MHz
  • حافظه فلش: 256MB
  • قابلیت رکمونت: دارد
  • وزن دستگاه: 3.53Kg
  • توان مصرفی: 195وات

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل CBS250-24P-4G



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

Wi-Fi یک تکنولوژی بی‌سیم است که جهت اتصال رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و … به اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی Wi-Fi یک فناوری جهت انتقال داده ها بدون نیار به سیم در شبکه های کامپیوتری است. اصولا برد های wi-fi یا به عبارتی محدوده ای که وای فای آن را پوشش میدهد حدود 20 متر خواهد بود.

اصطلاح Wi-Fi اغلب تصور می‌شود کوتاه شده Wireless Fidelity باشد، اما این طور نیست، و به وسیله اتحادیه Wi-Fi Alliance طراحی شده است و به گروهی از پروتکل‌های شبکه بی‌سیم اشاره میکند که بر اساس استاندارد شبکه IEEE ۸۰۲.۱۱ هستند. وای فای از اواخر دهه ۹۰ ایجاد شده، اما در دهه های گذشته به طرز چشمگیری ارتقاء پیدا کرده است.

با گذشت زمان و پیشرفته‌تر شدن شرکت‌ها، استانداردهای تولید هم ارتقا پیدا کرده است و رفته‌رفته همه از یک کیفیت و سرعت قابل‌ قبول پشتیبانی کرد. این استانداردها، تا به امروز وارد فازهای جدیدی از تکنولوژی شدند که ما قصد داریم در مقاله (Wi-Fi6 چیست و کاربرد آن) به شما جدیدترین استاندارد وای فای یعنی Wi-Fi 6 را توضیح دهیم. حالا اگر دوست دارید در رابطه با وای فای و تاریخچش بیشتر بدانید به مقاله Wi-Fi6 چیست و کاربرد آن حتما سر بزنید.

 

Wi-Fi6 چیست:

همانطور که گفتیم Wi-Fi 6 یکی از جدیدترین استاندارد های وای فای و اتصال به صورت بی سیم به اینترنت است. این نسل جدید وای فای از بازدهی و سرعت زیادی برخوردار است. Wi-Fi 6 از دستگاه های بیشتری جهت اتصال به اینترنت پشتیبانی می کند.

نسل ششم وای فای با نام 802.11ax نیز شناخته شده است و جزء آخرین نسل و استاندارد برای شبکه‌های بی‌سیم است که جایگزین استاندارد 802.11ac یا Wi-Fi 5 می‌شود. قبل از انتشار Wi-Fi 6، استانداردهای Wi-Fi با شماره نسخه‌های 802.11b تا 802.11ac شناسایی می‌شدند.

Wi-Fi 6 از همان باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز مانند as 802.11a/g/n/ac استفاده می‌کند، اما امکان استفاده از باند 6 گیگاهرتز را نیز دارد و هنگامی که 6 گیگاهرتز در حال استفاده است، به آن Wi-Fi 6E می‌گویند که در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد. زمانی که چندین دستگاه به روتر شما متصل باشد با استفاده از Wi-Fi 6 شاهد سرعت بالای اینترنت هستید که در Wi-Fi 5 این سرعت بالا را نخواهید داشت.

کاربرد Wi-Fi6 چیست:

فناوری Wi-Fi 6 از همه لحاظ نسبت به نسل های قبلی خود عملکرد چشمگیری داشته که در این قسمت ما قصد داریم برخی مزیت های آن را به شما بگوییم:

  • ارتقا ظرفیت اکسس پوینت در پشتیبانی از اینترنت

اکسس پوینت دستگاهی است که یک شبکه بی سیم یا WLAN را در یک ساختمان اداری یا سازمان ها تشکیل میدهد. برای دسترسی به AP یا شبکه، باید با توجه به تعداد افراد و یا کارمندان که هر یک از آنها با چند دستگاه به وای فای متصل میشود را در نظر داشته باشید تا بدون هیچگونه کم و کاستی در صورت اینترنت بتوانند فایل های ویدیو و صوتی خود را دانلود و آپلود کنند.

باید بگوییم خوشبختانه این ظرفیت در Wi-Fi 6 افزایش پیدا کرده است و کارمندان یک شرکت و یا فضای بزرگ به راحتی میتوانند به آن متصل شوند و از سرعت بالای اینترنت استفاده نمایند. در نتیجه استفاده از مودم روتر Wi-Fi 6 در محل کار با تعداد افراد بالا بهترین جایگزین نسبت به Wi-Fi نسل های قبلی است.

  • افزایش عرض کانال

از عوامل تاثیرگذار در سرعت اینترنت عرض کانال و فرکانس آن میباشد. کانال هایی که دارای فرکانس 5 گیگاهرتزی هستند سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهند. با استفاده از Wi-Fi 6 کاربران میتوانند به کانال های 160 مگاهرتزی نیز دسترسی پیدا کنند. اگر قصد داشته باشید در یک محیط چندین نقطه دسترسی ایجاد کنید، وای فای 6 با قابلیت سوئیچ خودکار کانال بین 20، 40، 80 و 160 مگاهرتز را دارد که با توجه به نیاز شما این کانال ها تغییر میکند و پهنای مورد نیازتان را ایجاد میکند.

  • اشتراک گذاری پهنای باند با عملکرد بیشتر

فناوری MU-MIMO در Wi-Fi 6 از کانال های بهره وری درستی داشته و به چندین دستگاه اجازه می دهد تا در یک زمان با هم ارتباط داشته باشند. از طرفی آنتن های بیشتر باعث برقراری چندین ارتباط همزمان، بهبود سرعت و حتی امکان گفتگوی همزمان چندین کاربر می شود.

از این رو، Wi-Fi 6 تعداد آنتن بیشتری دارد و این کار را با استفاده از پیکربندی 8×8:8 انجام داده است. یعنی 8 آنتن فرستنده، 8 آنتن گیرنده و 8 جریان فضایی که از 3120 مگابیت بر ثانیه تا 6933.3 مگابیت در ثانیه، با توجه به عرض کانال و فاصله موجود استفاده می کند.

همچنین ویژگی OFDMA در وای فای 6 که مخفف Orthogonal Frequency Division Multiplexing است؛ به ترکیبی از کاربران و دستگاه ها با نیازها و سرعت های مختلف اجازه می دهد تا پهنای باند را بهتر با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این صورت هر شخص متناسب با نیازی که دارد، تجربه کاربری بسیار خوبی از سرعت و پهنای باند خواهد داشت و با توجه به فعالیت خود، پهنای باند مناسب را دریافت می کند.

  • Wi-Fi 6 در حالت خواب

در نسل های قبلی Wi-Fi، دستگاه های هوشمند یا به وای فای متصل بودند یا متصل نبودند! اما Wi-Fi 6 دارای پروتکل هایی است که به طور موثر وای فای دستگاه خاصی را در زمانی که از آن استفاده نمی شود به حالت خواب می برد. این کار باعث می شود تا پهنای باندی که به آن دستگاه متصل هستند، آزاد شود و به این ترتیب باعث عمر باتری بیشتر در آن دستگاه های کاربران می شود.

  • سازگار با نسل های پیشین

Wi-Fi 6 و اکسس پوینت هایی که از آن پشتیبانی می کنند، با نسل های قبلی خود سازگار هستند یعنی همه محصولات Wi-Fi که در خانه خود دارید احتمالاً با شبکه Wi-Fi 6 کار می کنند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. البته باید بدانید که سازگاری با نسل های قدیمی تر در ظاهر خوب به نظر می رسد، اما در عملکرد به دلیل اینکه از نسل های قدیمی وای فای استفاده می کنید، خبری از سرعت و پهنای باند بالای Wi-Fi، نخواهد بود.

  • امنیت بیشتر با WiFi

در سال اخیر، Wi-Fi با پروتکل امنیتی جدیدی به نام WPA3 شروع به دریافت بزرگترین به روز رسانی امنیتی خود در یک دهه کرد. WPA3 شکستن رمزهای عبور را برای هکرها با حدس زدن مداوم آن‌ها سخت‌تر می‌کند و حتی اگر هکرها موفق به دریافت آن‌ها شوند، مصرف داده‌ها را کمتر می‌کند.

دستگاه‌ها و روترهای فعلی می‌توانند از WPA3 پشتیبانی کنند، اما اختیاری است. برای اینکه دستگاه Wi-Fi 6 گواهینامه Wi-Fi Alliance را دریافت کند، WPA3 مورد نیاز است، بنابراین بیشتر دستگاه‌های Wi-Fi 6 احتمالاً پس از راه‌اندازی برنامه صدور گواهینامه، امنیت قوی‌تری خواهند داشت.

 

علت سریع بودن Wi-Fi6:

روتر یا اکسس پوینت فقط بخشی از شبکه کلی است و کاربران بی سیم 802.11 را به سمت اترنت سیمی 802.3 شبکه LAN متصل می‌کند. اکسس پوینت‌های Wi-Fi 6 می‌توانند از uplinkها به سوییچ‌های اترنت استفاده کنند که می‌تواند تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه را برای پشتیبانی با ظرفیت بالاتر 802.11ax در اختیار داشته باشند.

دو فناوری کلیدی برای افزایش سرعت اتصالات Wi-Fi 6 وجود دارد: MU-MIMO و OFDMA. فناوری MU-MIMO (کوتاه شده عبارت Multi-user ،multiple-input ،multiple-output technology) که در حال حاضر در روترها و دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود. این فناوری به یک روتر اجازه می‌دهد تا با چندین دستگاه به طور همزمان ارتباط برقرار کند.

فناوری جدید دیگر، OFDMA (کوتاه شده عبارت Orthogonal frequency-division multiple access) است این فناوری به انتقال وای فای شما اجازه می‌دهد تا داده‌ها را همزمان به چندین دستگاه تحویل دهد. در عمل، همه این‌ها برای استفاده بیشتر از هر انتقالی که سیگنال Wi-Fi را از یک روتر به دستگاه شما منتقل می‌کند، استفاده می‌شود.

 

نحوه ارتقاء به Wi-Fi6:

در خانه یا در محیط‌های کوچک و متوسط، ارتقا به Wi-Fi6 کار بسیار ساده ای است. برای این کار باید یک روتر بی‌سیم جدید تهیه کنید و کاربران Wi-Fi 6 را وارد کرده و ارتقا دهید. بهتر است اتصال اینترنتی خود را افزایش دهید تا از ایجاد اختلال جلوگیری شود. اما در شبکه‌های بزرگ‌تر، همه چیز بسیار پیچیده‌تر می‌شود. با توجه به سوییچ‌های قدیمی و کنترل‌کننده‌های بی‌سیم (در صورت وجود) ممکن است لازم باشد هر دوی آن را به‌روزرسانی کنید تا Wi-Fi 6 AP را در خود جای دهند.

اگر قصد دارید از uplinkهای قوی‌تر به APها نسبت به اتصال طولانی مدت 1Gbps که Wi-Fi 5 و سایر استانداردهای قبلی را شامل می‌شود، استفاده کنید، ممکن است نیاز به ارتقای کابل‌کشی نیز داشته باشید. همچنین اگر تعداد کاربران به طور قابل توجهی افزایش یابد، ممکن است طراحی مجدد wireless نیز را انجام دهید. در این مورد، ارتقاء به محیط‌های wireless بزرگ، بسته به عوامل متعدد مرتبط با Wi-Fi و شبکه LAN، مطمئناً گران خواهد بود.

برای به‌روزرسانی درست، یک فهرست هدفمند و ارزیابی از محیط فعلی‌ باید در اختیار داشته باشید تا مناطقی که هنوز برای Wi-Fi 6 آماده نیستند را شناسایی کنید. سپس، دستگاه‌های کاربران موجود را برای استفاده کامل از فناوری بی‌سیم جدید جایگزین کنید. نحوه انجام آن در هر محیط با محیط دیگر بسیار متفاوت است.

 

انواع استانداردهای Wi-Fi:

تفاوت Wi-Fi ها مربوط به استاندارد آن ها می شود. این استانداردها از اعداد و حروف خاصی تشکیل شده اند. در ادامه به معرفی استانداردهای WiFi خواهیم پرداخت:

۱۱b: اولین استاندارد وای فای یعنی WiFi ۱ اولین بار در سال ۱۹۹۹ به وجود آمد. این تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها به تولید محصولاتی سازگار با این وای فای پرداختند. این وای فای تحت استاندارد ۸۰۲.۱۱b ایجاد شد و توانست سرعتی معادل ۱۱ مگابیت در ثانیه داشته باشد. این سرعت در حال حاضر مقدار چشمگیری نیست اما در سال ۱۹۹۹ بسیار مورد توجه قرار گرفت. سرعت انتقال داده از طریق کابل شبکه هم معادل همین مقدار بود. شبکه وای فای ۱ روی پهنای باند ۲.۴ گیگاهرتز ارائه شد.

۱۱g: نسل بعدی وای فای تحت عنوان WiFi ۲ با استاندارد ۸۰۲.۱۱g در سال ۲۰۰۳ به بازار شبکه عرضه شد. تمرکز این نسل از wi-fi روی افزایش سرعت بر روی همان پهنای باند بود. در نتیجه این نسل دارای سرعتی معادل ۵۴ مگابیت برثانیه است.

۱۱a: در سال ۲۰۰۴ نسل بعدی وای فای یعنی WiFi ۳ تحت این استاندارد به بازار عرضه شد. از لحاظ سرعت و عملکرد این نسل از وای فای، مشابه نسل های پیشین بود اما روی پهنای باند ۵ گیگاهرتزی فعالیت می کرد.

۱۱n: یکی از مدرن ترین نسل های وای فای یعنی WiFi ۶ در سال ۲۰۰۹ تحت همین استاندارد به بازار عرضه شد. این نسل سرعتی معادل ۳۰۰ مگابیت در ثانیه دارد و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی فعالیت می کند. این سرعت بسیار مناسب بود و هیچ گونه اختلالی در انتقال انواع داده ایجاد نمی کرد.

۱۱ac: نسل پنچم وای فای در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن مهندسین الکترونیک به بازار عرضه شد. این نسل توانست سرعتی معادل ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در انتقال انواع داده فراهم کند. در برخی از مودم روترهای رده بالا این سرعت گاهی به ۱۷۰۰ مگابیت در ثانیه نیز می رسید. این وای فای قابلیت فعالیت روی هر دو باند فرکانس را دارد.

۱۱ac Wave ۲: توسعه وای فای ۵ تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت و بخش دوم این تکنولوژی تحت استاندارد ۸۰۲.۱۱ac به بازار عرضه شد. این نسل از وای فای سرعتی معادل ۶ گیگابیت برثانیه دارد.

۸۰۲.۱۱ax: جدیدترین نسل وای فای مربوط به این استاندارد است. این وای فای در ابتدا در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. امروزه تمامی شرکت ها تمرکز خود را بر روی تولید دستگاه هایی مجهز به قابلیت Wi-Fi 6 قرار داده اند. این تکنولوژی می تواند روی هر دو باند فرکانسی فعالیت کند و سرعتی بیش تر از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد.

 

 

Wi-Fi6E چیست:

همانطور که در ابتدا گفتیم علاوه بر Wi-Fi 6، فناوری جدید Wi-Fi دیگری نیز وجود دارد که به تازگی وارد شده است: Wi-Fi 6E. دستگاه‌های Wi-Fi قبلاً محدود به استفاده از فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز بودند، اما اخیراً تغییر کرده است. دستگاه‌های دارای Wi-Fi 6E می‌توانند از باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز استفاده کنند که پهنای باند ۱۲۰۰ مگاهرتز را فراهم می‌کند که این برای داده های زیاد با فاصله کم ارائه میکند.

این می تواند به کاهش تراکم ترافیک و تداخل دستگاه های پشتیبانی شده کمک کند. توجه داشته باشید همه دستگاه‌هایی که از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند از Wi-Fi 6E پشتیبانی نمی‌کنند، درنتیجه از سخت افزاری که میخواهید ارتقا دهید اطمینان حاصل نمایید که از Wi-Fi 6E پشتیبانی میکند.

 

کاربرد Wi-Fi6E چیست:

ساده ترین دلیلی که می خواهید Wi-Fi 6E داشته باشید این است که در باند 6 گیگاهرتز سرعت اینترنت بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. نه تنها این، بلکه افزایش طیف به معنای تأخیر کمتر برای بازی‌های آنلاین، تماس‌های ویدیویی یا … است که در آن‌ها نیاز به پاسخ فوری به دستورات صفحه کلید، صداها یا کلیک‌های ماوس دارید.

حتی با اتصال سریع‌تر، احتمالاً فقط مزایای Wi-Fi 6E را زمانی که صحبت از ظرفیت شبکه خانگی میشود، که به شکل ازدحام طیف کمتر است، متوجه خواهید شد. پوشش گیگابیتی کل خانه و ظرفیت Wi-Fi چند گیگابیتی به این معنی است که صاحبان خانه های معمولی می توانند در نهایت تجربه محاسباتی نسل بعدی را داشته باشند که ما فقط در مکان هایی مانند: دموهای فروشندگان یا نمایشگاه های تجاری دیده ایم.

تصور کنید که در هر نقطه از خانه خود بازی واقعیت مجازی را انجام می دهید یا در ارائه های تجاری واقعیت افزوده شرکت می کنید، همه اینها بدون افت پهنای باند به عنوان مثال به دلیل استریمینگ Netflix یا تماشای ویدیو در YouTube توسط سایر اعضای خانواده است.

 

تفاوت Wi-Fi6 در مقابل Wi-Fi6E:

هنگامی که استاندارد IEEE 802.11ax (Wi-Fi 6) برای اولین بار معرفی شد، طبق قانون به یک طیف بی سیم محدود شد که فقط باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را پوشش می داد. اکنون، در یک باند 2.4 گیگاهرتز، شما واقعاً فقط سه کانال غیر همپوشانی دارید  و این پهنای باند توسط شما، اعضای خانواده و همسایگانتان به اشتراک گذاشته می‌شود.

1- افزایش پهنای باند و کانال

تفاوت اساسی این دو نسخه Wi-Fi این است که، در وای فای‌ 6 و ورژن های قبلی وای فای، از پهنای باند رادیویی 2.4GHz و 5GHz استفاده شده است، با این تفاوت که در وای فای 6E از باند 6GHZ استفاده می‌شود. طبق گفته‌های Wi-Fi Alliance وای فای 6E کانال‌هایی به صورت 14 کانال 80 مگاهرتزی اضافی و 7 کانال 160 مگاهرتزی اضافی را ممکن می‌ سازد.

2- کاهش تداخل و قطعی

 

یکی از مهمترین تفاوت های وای فای 6E نسبت به WiFi 6، عدم تداخل با هیچ موج دیگری است. در Wi-Fi 6E کانال‌ های گسترده و بزرگی وجود دارد. هر چه فرکانس بیشتر باشد تاخیر کم‌تر می‌باشد. با توجه به این موضوع WiFi6E قادر است شبیه به اتصال‌های سیمی عمل کند. اما این فرکانس بالا بدون عیب هم نخواهد بود. فرکانس های بالا نمی‌تواند فاصله زیادی را طی کند. همچنین قادر به عبور از دیوارهای ضخیم نیز نمی‌باشد. پس برد Wi-Fi 6E متفاوت تر از Wi-Fi 6 نیست.

 

منبع: 

Wi-Fi6 چيست و کاربرد آن



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوکت شبکه امپ CAT6 UTP

مشخصات و اطلاعات سوکت شبکه امپ CAT6 UTP:

سوکت شبکه امپ CAT6 UTP از جمله تجهیزات پسیو شبکه به شمار می رود که در اتصال انواع شبکه‌های کابلی و تجهیزات شبکه مخابراتی به کار می رود. این سوکت منطبق با استاندارد Cat6 است و به راحتی پانچ می شود و جنس بدنه و پین های (50 میکرون) آن از ترکیبات طلا، مس، آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است که برای بالا بردن سرعت انتقال داده می باشد.

از سوکت شبکه CAT6 امپ برای کابل‌ شبکه Cat6 استفاده می‌شود و اپراتور شبکه می‌تواند با استفاده از کابل شبکه تعدادی از این سوکت‌ها و یک آچار پانچ کابل‌های مورد نظر خود را در سایزهای متفاوت ایجاد کند.

 

مشخصات فنی سوکت شبکه امپ CAT6 UTP:

  • وزن: 300g
  • شرکت سازنده: ای ام پی AMP
  • طبقه بندی سوکت: Cat6
  • نوع بسته بندی: کارتنی
  • تعداد در بسته: 100 عدد
  • نوع کابل شبکه CAT6، بدون شیلد و فویل
  • مقاومت در برابر عایق: حداقل 500mOhm
  • جنس پین: مس
  • جنس بدنه: پلاستیک

منبع: 

خرید سوکت شبکه امپ CAT6 UTP بسته 100 عددي



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB

مشخصات و اطلاعات رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB:

رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB یک محصول ساخته شده توسط شرکت HP است که دارای حافظه های 8،16،32 و 64 گیگابایت بوده و در بازار تجهیزات شبکه  عرضه و به فروش میرسد. کلمه RAM مخفف عبارت Random Access Memory و به معنی حافظه ی دسترسی تصادفی می باشد.

این حافظه برای ذخیره سازی موقت اطلاعات و داده ها به کار می رود. پردازنده داده ها و اطلاعاتی که نیاز دارد را از رم می خواند و اگر این اطلاعات را پیدا نکرد به هارد سیستم مراجعه می کند. اطلاعات و داده های ذخیره شده در حافظه رم با قطع برق و یا خاموش شدن سیستم از بین می روند. همانطور که میدانید رم سرور یکی از مهم ترین بخش های سرور می باشد.

این رم سرور دارای تکنولوژی منحصر به فرد ECC می باشد، ECC به اصطلاح خطاهایی گفته میشود که در برخی از کامپیوتر ها باعت هنگ کردن سیستم می شود. ECC این قابلیت را دارد که بهره وری و سرعت سیستم شما را بهبود بخشد و شما می توانید آن را در سرور های نسل G10 استفاده کنید.

عملکرد رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB به این صورت است که برای نگهداری اطلاعات موقت، زمانی که سیستم عامل در حال بوت شدن است و همه برنامه های آن در حال اجرا می‌باشند، ابتدا روی این حافظه‌ ذخیره شده تا سرعت پردازش را افزایش دهد و در دسترس CPU قرار گیرد.

این قابلیت خاص و کارایی بالا را تنها در رم سروری اچ پی نظاره گر خواهید بود. هنگامی که شما HPE SmartMemory را انتخاب می کنید علاوه بر داشتن کیفیت بالا، قابلیت اطمینان با اعتماد به نفس بالایی سرور اچ پی خود را مدیریت می کنید. رم با ظرفیت 32 گیگ تقریبا از پر کاربردترین رم هایی می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

رم سرور اچ پی DDR4-2133P 32GB توانایی سریع خواندن و نوشتن دارد و سبب دسترسی سریع سرور، به اطلاعات شده تا CPU با سرعت بیشتری دستورات را دریافت و همچنین پردازش کند. به‌طور کلی می‌توان گفت تمامی عملیات برنامه‌ها و دستوراتی که باید ازطریق CPU سرور پردازش شوند در RAM در انتظار می‌مانند. در این پردازش ها میزان رم بر سرعت پردازش اطلاعات تاثیر دارد.

ویژگی های رم سرور اچ پی  DDR4-2133P 32GB:

  • پارت نامبر: 752369-081
  • نوع حافظه : DDR4
  • فرکانس رم سرور : 2133 مگاهرتز
  • ظرفيت : 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت حافظه : PC4-2133P
  • دارای فناوری DDR4 REG ،ECC
  • تعداد رنک رم DUAL RANK
  • نوع مموری: Rigestered
  • سازگاری با سرور های 10G

منبع: 

خرید رم سرور اچ پي DDR4-2133P 32GB



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مودم مخابراتی واتسون Watson 5 1-E1 2-Pair

مشخصات و اطلاعات مودم مخابراتی واتسون Watson 5 1-E1 2-Pair

مودم مخابراتی واتسون Watson 5 1-E1 2-Pair رومیزی یک مودم e1 دو زوج می باشد که برقراری ارتباط خط e1 از مشترک تا مرکز مخابراتی را انجام می دهد. مدل تک زوج رومیزی این مودم دارای پاور یا منبع تغذیه به صورت از راه دور (remote) از طریق مودم موجود در مرکز مخابراتی و هم از طریق آداپتور است. این مودم در نقاطی که فاصله مشترک تا مرکز مخابراتی زیاد نیست گزینه بسیار مناسبی می باشد.

برای برقراری ارتباط خط دیجیتال از سوئیچ مخابراتی تا مشتری، نیاز به دو مودم است، یک مودم سمت مشترک و یک مودم سمت سوئیچ مخابراتی، این مودم های E1 کار مدولاسیون یعنی تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال را انجام می دهند. همانطور که می دانیم زوج سیم های مخابراتی انتقال سیگنال را به صورت آنالوگ صورت می دهند پس برای تبدیل به سیگنال دیجیتال از این مودم ها استفاده می شود.

همان طور که مودم های اینترنت با عنوان فنی ADSL شناخته می شوند مودم های E1 مثل مودم مخابراتی واتسون Watson 5 1-E1 2-Pair با عنوان فنی SHDSL شناخته شده است. مودم مخابراتی واتسون Watson 5 1-E1 2-Pair برای دو شرایط مجزا یعنی سمت سوئیچ مخابراتی و سمت مشترک طراحی شده اند. بعبارتی مودم E1 سمت مشترک را نمی توان در سمت سوئیچ و در مرکز مخابراتی و یا بالعکس مورد استفاده قرار داد.

طبقه بندی دیگر این مودم ها بر اساس رومیزی بودن یا به صورت شلف و کارت بودن آن ها می باشد. مودم E1 دسکتاپ یا رومیزی برای زمان هایی که یک لینک E1 داریم مناسب تر بوده و مودم های شلف و کارتی برای مواقعی که امکان دارد از چند لینک E1 بخواهیم در یک نقطه استفاده نماییم پرکاربردتر می باشند.

از دیگر تقسیم بندی دیگر این مودم ها تک زوج (1PAIR) و دو زوج (2PAIR) بودن آنهاست. تک زوج یا دو زوج بودن مودم ها بر اساس فاصله ای که مشترک با مرکز مخابراتی دارد تعیین می شود، وقتی فاصله مشترک با مرکز مخابراتی طولانی باشد و یا نویز و اختلال محیطی سبب تضعیف سیگنال در سمت مشترک شود از مودم های 2PAIR استفاده می شود.

ترتیب نحوه قرار گرفتن مودم مخابراتی واتسون Watson 5 1-E1 2-Pair در سیستم تلفنی به این صورت می باشد که خط یا خطوط مخابراتی ابتدا داخل مودم E1 رفته و سپس خروجی مودم به کارت PRI در سانترال پاناسونیک و یا کارت E1 در سیستم تلفنی استریسک متصل می شود. خروجی مودم بر اساس نوع مودم و کارتی که استفاده می نماییم می تواند از طریق کابل کوآکسیال و یا از طریق کابل شبکه به کارت تلفنی متصل شود. معمولا برای استفاده از مودم هایی که خروجی کوآکسیال دارند روی کارت های که پورت شبکه دارند از مبدل هایی به نام بالون استفاده می کنند.

 

منبع: 

خرید مودم مخابراتي واتسون مدل Watson 5 1-E1 2-Pair



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit

مشخصات و اطلاعات اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit :

اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit با نام تجاری RBwAPGR-5HacD2HnD&R11e-LTE یک دستگاهی است که، توسط برند میکروتیک تولید و به بازار تجهیزات شبکه عرضه و از اکسس پوینت‌های ضدآب و سیم کارتی این برند محسوب میشود.

اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit را می توانید در خارج از خانه، وسیله نقلیه، روی ایوان یا هر جای دیگر که نیاز دارید به تلفن بی سیم یا رایانه خود دسترسی داشته باشید. همچنین این دستگاه دارای یک پایه رومیزی است که می توانید آن را در داخل ساختمان در نزدیکی یک پنجره قرار دهید.

اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit از فناوری محبوب LTE پشتیبانی می‌کند. که اینترنت را در بستر سیم‌کارت 2G/3G/4G/LTE از دکل اپراتور‌ ارائه‌دهنده دریافت و آن را در محیط به صورت اتصال بی‌سیم ارسال و پخش می‌کند و لازم است سیم‌کارت سایز Micro SIM را درون شیار مخصوص دستگاه قرار دهید.

کارت LTE اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit به وسیله دو کانکتور به آنتن داخلی این دستگاه متصل شده است که در صورت نیاز با جدا کردن آنها و اتصال کارت LTE به آنتن خارجی قوی تر، می توان محیط وسیع تری را تحت پوشش قرار داد. یکی دیگر از مزایای این دستگاه استفاده در وسایل نقلیه مانند اتوبوس جهت ارائه خدمات اینترنت سیار می باشد. همچنین این دستگاه برای استفاده در فضاهای کوچک مانند خانه‌ها، دفاتر و شرکت‌های کوچک و … ایده‌آل است.

اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit دارای استاندارد AC است، که سبب پهنای باند بیشتر و ارتباط پایدارتر و فعالیت در دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز می‌شود. باید ذکر کنیم که این دستگاه از یک پردازنده چهار هسته ای 716 مگاهرتز و 128 مگابایت رم تغذیه می کند که قادر به تحمل بارهای سنگین است.

به طور کلی باید بگوییم اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit، دارای دو قابلیت‌ اصلی می‌باشد :

  1. به عنوان یک دستگاه اکسس پوینت روتر پیشرفته برای پوشش شبکه WiFi استفاده میشود.
  2. به عنوان یک مودم بی سیم پرسرعت جهت دریافت اینترنت در بستر سیمکارت استفاده میشود.

 

ویژگی های اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit :

  • اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit میکروتیک دارای سیستم عامل RouterOS با لایسنس 4 می‌باشد.
  • معماری اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit ARM 32bit می‌باشد.
  • این دستگاه در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز فعال است.
  • wAP ac LTE kit دارای 2 پورت گیگ اترنت 10/100/1000 است.
  • این اکسس پوینت دارای CPU چهار هسته‌ای مدل IPQ-4018 با سرعت 716MHz برای هر هسته می‌باشد.
  • ابعاد این اکسس پوینت 185x 85 x 30 میلی‌متر است.
  • ظرفیت حافظه RAM در این اکسس پوینت 128MB می‌باشد.
  • نوع حافظه ذخیره‌سازی در این اکسس پوینت FLASH و ظرفیت ذخیره‌سازی برابر 16MB می‌باشد.
  • این اکسس پوینت دارای 2 ورودی DC است. (DC jack, PoE-IN)
  • wAP ac LTE kit میکروتیک دارای 1 شیار MiniPCI-e و 1 شیار مخصوص سیم‌کارت سایز Micro SIM است.

نحوه راه اندازی اکسس پوینت میکروتیک wAP ac LTE kit:

  • درب دستگاه را از روی دستگاه باز کنید.
  • سیم کارت را در درون دستگاه قرار دهید.
  • یک سر کابل اترنت را به دستگاه و طرف دیگر را به PoE متصل کرده و آداپتور را به PoE متصل کنید.
  • پس از روشن شدن دستگاه SSID آن با نام پیش فرض Mikrotik قابل مشاهده می باشد.
  • برای کانفیگ اکسس پوینت wAP LTE kit از IP پیش فرض 192.168.88.1 استفاده کنید.
  • برای ورود به بخش تنظیمات دستگاه از نام کاربری Admin استفاده کرده و نیاز به رمز عبور نیست.
  • قابل از ایجاد هر تنظیمی دستگاه را به روز رسانی کنید.
  • در نهایت پس از اعمال تنظیمات برای دستگاه یک رمز عبور مناسب قرار دهید.

منبع: 

خرید اکسس پوينت ميکروتيک مدل wAP ac LTE kit

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

زاویه خارجی ترانک لگراند 150x50

مشخصات و اطلاعات زاویه خارجی ترانک لگراند 150×50:

زاویه خارجی ترانک لگراند 150×50 از محصولات کمپانی لگراند فرانسه بوده که شرکتی پیشرو در زمینه تولید تجهیزات پسیو شبکه به حساب می آید. در واقع زاویه خارجی جهت اتصال دو ترانک به یکدیگر در زمانی که بین آنها یک فاصله وجود دارد مانند یک ستون در یک دیوار . هنگام نصب ترانک بر روی این ستون امکان اتصال دو ترانک به یکدیگر وجود ندارد. به همین دلیل از زاویه خارجی برای اتصال این دو استفاده می شود.

 

مشخصات فنی زاویه خارجی ترانک لگراند 150×50:

برند: لگراند

محصول: زاویه خارجی ترانک

ابعاد: 150x50mm

 

منبع: 

خرید زاويه خارجي ترانک لگراند 150×50



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو C9300-24S-E

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو C9300-24S-E:

سوئیچ سیسکو C9300-24S-E یکی از محصولات کمپانی سیسکو است، که در بازار بزرگ تجهیزات شبکه به فروش میرسد. از ویژگی های سری های 9300 میتوانیم به دسترسی، امنیت و اتوماسیون اشاره کنیم. سوئیچ سیسکو C9300-24S-E یک سوئیچ 24 پورت با 1 گیگابیت اترنت SFP و uplink های ماژولار برای اتصال بیشتر است.

سوئیچ سیسکو C9300-24S-E جهت استقرار در شبکه های سازمانی، از جمله محیط های دانشگاه، شعب، و محیط های اینترنت اشیا طراحی شده اند. آنها طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته را برای کمک به سازمان ها در بهبود عملکرد شبکه، امنیت و اتوماسیون ارائه می دهند.

همچنین از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فناوری Cisco StackPower و سیسکو  DNA برای اتوماسیون و مدیریت شبکه پشتیبانی می‌کند. سوئیچ شبکه سیسکو مدل C9300-24S-E یکی سوئیچ پرکاربرد برای لایه دسترسی شبکه با اتصال 24 پورت ارتباطی شبکه از نوع SFP با سرعت گیگابیتی بر بستر فیبرنوری است. به عبارتی می توان این سوئیچ را به عنوان یک سوئیچ core برای ارتباط بین دیگر سوئیچهای لایه دسترسی استفاده کرد.

ویژگی سوئیچ های سری Cisco Catalyst 9300:

  •  در سوئیچ های سری C9300 سیسکو مانند سوئیچ C9300-24P-A امکان ارائه‌ی بالاترین حد کارایی در حالت بی سیم با اکسس پوینت Wave 2 وجود دارد.
  •  دارای UADP 2.0 که برنامه‌ی خاص مدار یکپارچه Application-Specific Integrated Circuit (ASIC) است و دارای قابلیت‌های برنامه‌ریزی خطوط و میکرو ژنراتور، همراه با قالب‌بندی پویا (Dynamic)، تخصیص قابل تنظیم از Layer 2 و Layer 3، لیست های کنترل دسترسی (ACLs) و ورودی های کیفیت خدمات (QoS) می باشد.
  • دارای پردازنده مرکزی x86 با حافظه 8 گیگابایت و 16 گیگابایت فلش و اسلات ذخیره ساز قابل حمل USB 3.0 SSD خارجی (ارائه 120 گیگابایت فضای ذخیره سازی با یک گزینه درایو SSD) برای میزبانی
  •  دارای اسلات USB 2.0 جهت بارگیری تصاویر سیستم و تنظیم پیکربندی
  •  دارای سوئیچینگ Stackable که از پهنای باند حداکثر تا 480 گیگابیت بر ثانیه برخوردار است.
  •  ارائه قابلیت‌های انعطاف پذیر uplink با لینک‌های 1G ،Multigigabit ،10G ،25G و 40G
  •  گزینه‌های downlink انعطاف‌پذیر با لینک‌های 1G و Multigigabit
  • مدیریت هوشمند پاور با تکنولوژی Cisco StackPower و فراهم آوردن پاور Stacking در میان اعضا برای پاور اضافه
  • دارای نرخ خط (Line-rate)، جریان شبکه انعطاف پذیر مبتنی بر سخت افزار (FNF)، جمع آوری و تحویل جریان داده تا حداکثر 64000 جریان
  • پشتیبانی از IPv6 در سخت افزا و ارسال داده بر روی سیم برای شبکه های IPv6
  • پشتیبانی از Dual-stack برای IPv4 / IPv6 و همچنین انتقال آسان دیتابیس اختصاصی سخت افزاری پویا (Dynamic) از IPv4 به IPv6 دارای استاندارد IEEE 802.1ba AV Bridging) AVB) هستند تا کاربران بتوانند تجربه صوتی و تصویری بهتری را از طریق کم شدن زمان همگام سازی و QoS داشته باشند.

به طور کلی، سوئیچ های سری 9300 کاتالیست سیسکو راه حلی با کارایی بالا، ایمن و خودکار برای شبکه های سازمانی هستند.

ویژگی های سوئیچ سیسکو C9300-24S-E:

  • دارای 24 پورت SFP
  • دارای منبع تغذیه 715W AC، با نام PWR-C1-715WAC-P
  • پشتیبانی از تکنولوژی Cisco StackWise-480 با قابلیت اتصال حداکثر تا هشت دستگاه
  • پشتیبانی از تکنولوژی Cisco StackPower
  • دارای نرخ ارسال 154.76Mpps
  • ظرفیت سوئیچینگ 208Gbps
  • عدم پشتیبانی از قابلیت PoE و Multigigabit Ethernet
  • پهنای باند 80GBPS
  • ابعاد دستگاه: cm4.3x 44.4 x 44.9
  • حافظه فلش: 16GB
  • حافظه رم: 8GB

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل C9300-24S-E



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600

مشخصات و اطلاعات اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600:      

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 ویژگی های نرم افزاری جامع سازمانی و نسل جدید فناوری Wi-Fi MU-MIMO را برای عملکرد با تراکم بالا و سرعت سریع تر را برای کسب و کار روزمره شما ارائه می دهد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

 

ویژگی های کلیدی اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 :

  • پشتیبانی از نسل جدید Wi-Fi 802.11ac با dual-band (2.4 گیگاهرتز + 5 گیگاهرتز) و حداکثر سرعت داده ها تا 2.53 گیگابیت بر ثانیه
  • +PoE یکپارچه
  • سرعت پورت گیگابیت اترنت
  • پشتیبانی از WDS Bridge و Workgroup Bridge
  • درگاه انحصاری (Captive Portal)
  • مدیریت متمرکز از طریق خوشه بندی
  • امنیت و پیشگیری های پیشرفته (802.1X Supplicant، نگاشت از SSID به VLAN ، ACL و غیره)
  • پشتیبانی از IPv6

 

مزایای اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 :

 

  • نسل جدید اتصال Wi-Fi AC :

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 به چندین مشتری این امکان را می دهد تا داده ها را همزمان منتقل کنند و عملکرد و بهره وری را در محیط های وایرلس با تراکم بالا بهبود بخشند. این اکسس پوینت با x4 Dual-Band (2.4+5GHz) AC4 ترکیبی از سرعت ها را تا حداکثر 2.53Gbps برای عملکرد بی سیم سریعتر و قوی تر ارائه می دهد.

 

  • رومینگ یکپارچه (Seamless Roaming) :

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 با پشتیبانی از استانداردهای 802.11r و 802.11k این امکان را برای شما فراهم می کند تا دستگاه های سرویس گیرنده با استاندارد 802.11r بتوانند بین اکسس پوینت ها با حداقل میزان از دست رفتن بسته حرکت کنند و امکان برقراری تماس های VoIP یا تماس های ویدئویی بدون وقفه (مانند Facetime) را فراهم می کند.

 

  • خوشه بندی (کنترل تک مرحله ای) :

خوشه بندی به کاهش هزینه ها و پیچیدگی های مدیریت چندین اکسس پوینت وایرلس به طور همزمان کمک می کند و همچنین مدیریت و اجرا را آسان می کند.

 

  • درگاه انحصاری (Captive Portal) :

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 یک captive portal برای پشتیبانی از دسترسی Wi-Fi سفارشی و ایمن پیاده سازی می کند captive portal .در بسیاری از نقاط مهم Wi-Fi برای کنترل دسترسی وایرلس در منطقه استفاده می شود.

 

  • استقرار انعطاف پذیر :

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 می تواند مانند یک اکسس پوینت معمولی، یک سیستم توزیع وایرلس (WDS) یا یک workgroup bridge  جهت گسترش پوشش دامنه وایرلس شما نصب و مستقر شود.

 

  • قابلیت استفاده آسان با +PoE :

اکسس پوینت لینکسیس LAPAC2600 با قابلیت +802.3at PoE برای حذف آداپتورهای پاور اضافی و ارائه جایگذاری بهینه یکپارچه شده است. همچنین این اکسس پوینت یک رابط اداری بصری وب برای راه‌اندازی آسان و استفاده آسان ارائه می دهد.

 

  • امنیت پیشرفته از طریق وایرلس :

از شبکه وایرلس خود با ویژگی های امنیتی سطح تجاری از جمله دسترسی محافظت شده از طریق WPA / WPA2) Wi-Fi)، تأیید هویت شرکت کننده 802.1X، ACL مبتنی بر MAC و IP، Rogue AP Detection، نگاشت SSID به VLAN، زمانبندی وایرلس و موارد دیگر محافظت کنید.

منبع: 

خرید اکسس پوينت لينکسيس LAPAC2600    



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سوئیچ میکروتیک CRS305-1G-4S+IN

مشخصات و اطلاعات روتر سوئیچ میکروتیک CRS305-1G-4S+IN:

روتر سوئیچ میکروتیک CRS305-1G-4S+IN یک دستگاه سوئیچ POE است که دارای جنس فلزی مرغوب بوده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این محصول کوچک مناسب استفاده جهت کسب و کارهای کوچک با خروجی های محدود اما متنوع است. این روتر سوئیچ قابلیت استقرار در صفحه یا میز را با حداکثر قدرت مصرف انرژی 18W و همچنین قابلیت کار در دمای عملیاتی 40- الی 70+ درجه سانتیگراد را نیز دارد.

روتر سوئیچ میکروتیک CRS305-1G-4S+IN از سری سوئیچ های CRS کمپانی میکروتیک میباشد که قابلیت استفاده دو منظوره به عنوان یک دستگاه روتر با سطح دسترسی Level 5 و یا به عنوان یک دستگاه سوئیچ شبکه با عملکرد لایه 3 را دارا میباشد. همچنین از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به توان عملیاتی 41 گیگابیت بر ثانیه non-blocking، ظرفیت سوئیچینگ 82 گیگابیت بر ثانیه و سرعت ارسال 61 مگابیت بر ثانیه اشاره کنیم.

روتر سوئیچ CRS305-1G-4S+IN از نظر سخت افزاری از 1 پورت گیگابیت اترنت با قابلیت POE IN و چهار پورت +SFP برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 1G و 10G برخودار است. این دستگاه کاربردی از دو ورودی DC برای اتصال آداپتور با قابلیت کاور کردن یکدیگر برخودار است به طوری که اگر دو منبع تغذیه از نوع آداپتور به سوئیچ متصل است و در با از کار افتادن هر یک از منبع تغذیه ها دیگری به صورت خودکار وارد مدار میشود و بصورت Redunadant عمل میکند و مانع از خاموشی دستگاه میشوند. این قابلیت سبب میشود تا ریسک خاموشی دستگاه به پایین ترین حد خود برسد.

همچنین این دستگاه دارای قابلیت “Dual boot” است و این امکان را به شما میدهد که بین دو سیستم عامل RouterOS و SwOS یکی را انتخاب کنید. در مد روتر سیستم عامل میکروتیک (RouterOS) با سطح دسترسی Level 5 نصب میباشد، که این دستگاه را به یک مسیریاب برجسته تبدیل کرده است. اگر ترجیح می دهید یک سیستم عامل ساده با ویژگی های خاص سوئیچ داشته باشید، از SwOS استفاده کنید.

ویژگی های روتر سوئیچ CRS305-1G-4S+IN:

  • قابلیت استفاده دو منظوره به عنوان روتر با سطح دسترسی Level 5 و  سوئیچ با عملکرد در لایه 2 و 3
  • سیستم عامل دستگاه مد سوئیچ SwOS و مد روتر RouterOS
  • توان عملیاتی 41 گیگابیت بر ثانیه non-blocking
  • ظرفیت سوئیچینگ 82 گیگابیت در ثانیه با سرعت انتقال اطلاعات 61 مگابیت در ثانیه
  • 1 عدد پورت گیگابیت اترنت با قابلیت PoE IN
  • 4 عدد پورت +SFP برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 1G و 10G
  • حداکثر توان مصرف انرژی 18W
  • سرعت پردازنده 800 مگاهرتز (تک هسته ای)
  • مقدار ذخیره گاه حافظه 512 مگابایت
  • تعبیه دو ورودی برای اتصال جریان برق DC از نوع آداپتور با قابلیت کاور کردن یکدیگر در صورت اتصال دو آداپتور
  • قابلیت استقرار در صفحه یا میز یا قفسه
  • ابعاد 141x115x28mm

منبع: 

خرید روتر سوئيچ ميکروتيک مدل CRS305-1G-4S+IN



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کارت ماژول سیسکو HWIC-8A

مشخصات و اطلاعات Cisco Module HWIC-8A:

کارت ماژول سیسکو HWIC-8A به مشتریان کمک می کنند تا برنامه های کاربردی مانند تجمیع (WAN (WAN aggregation، انتقال پروتکل های قدیمی (transport for traditional protocol)، سرورهای کنسول (console servers) و سرورهای dial access را فعال کنند.

مشتریان می توانند با استفاده از راه حل های مقرون به صرفه tailor برای مشکلات رایج شبکه از جمله مدیریت از راه دور شبکه، دسترسی به مودم dial خارجی، جمع آوری WAN با تراکم کم، انتقال پروتکل های قدیمی و پشتیبانی از تراکم پورت بالا، ماژول ها را با هم مقایسه و مطابقت دهند.

ماژول های سریال و ناهمگام (asynchronous) اتصالات بسیار انعطاف پذیری را برای روترهای با خدمات یکپارچه (ISRs) سری1800 ،1900 ،2800 ،2900 ، 3800 و 3900 سیسکو فراهم می کنند.

 

منبع: 

خرید کارت ماژول سيسکو مدل HWIC-8A



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ

مشخصات و اطلاعات روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ:

روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ یک دستگاه CLOUD CARE روتر صنعتی با پورت های 100 گیگابیتی از محصولات کمپانی میکروتیک سری روتر های CCR می باشد که در بازار برزگ تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این محصول مناسب جهت کار در پروژه های فیبر نوری در شبکه های داخلی با امکان تبادل اطلاعات تا میلیون ها بسته در ثانیه می باشد.

در این روتر می توانید حداکثر قدرت و توان شبکه 100 گیگابیتی خود را با بارگذاری سخت افزاری لایه 3 آزاد کنید. بارگذاری سخت افزاری لایه 3 (L3HW که به عنوان سوئیچینگ IP یا مسیریابی HW شناخته می شود) اجازه می دهد تا برخی از ویژگی های روتر را بر روی تراشه سوئیچ بارگذاری کنید. این امکان دستیابی به سرعت سیم هنگام مسیریابی بسته ها را فراهم می کند، که به سادگی با پردازنده امکان پذیر نیست.

دقت داشته باشید روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ با وجود تراشه سوئیچ استثنایی Marvell Prestera Aldrin2 عملکرد به مراتب بالاتری را نسبت به مدل هم خانواده خود یعنی +CCR2116-12G-4S خواهد داشت. در مدل قبلی ما یک تراشه سوئیچ با چهار خط اتصال 10G به پردازنده را داشتیم ، اما این بار چهار خط 25G وجود دارد .

همچنین روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ دارای 2 عدد محفظه QSFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه، 12 عدد محفظه SFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 25 گیگابیت بر ثانیه، 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000مگابیت بر ثانیه برای اهداف مدیریتی است.

همچنین روتر میکروتیک از 1 عدد پورت کنسول سریال از نوع RJ45 و 2 عدد شیار مخصوص برای اتصال کارت های M.2 SATA برای ارتقاء فضای ذخیره سازی در صورت نیاز در دسترس شما برخوردار است.

ویژگی های روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ:

  • ایده آل برای استفاده در شبکه های داخلی فیبر نوری با امکان برقراری اتصالات فیبر تا سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه روتر با سطح دسترسی یا لایسنس Level 6  در سیستم عامل Router OS
  • بارگذاری سخت افزاری لایه 3 برای بهره گیری از تمامی توان شبکه 100 گیگابیتی
  • 2  عدد پورت QSFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه
  • 12 عدد پورت SFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 25 گیگابیت بر ثانیه
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
  • 2 عدد شیار مخصوص برای اتصال کارت های M.2 SATA برای ارتقاء فضای ذخیره سازی در صورت نیاز
  • 1 عدد پورت کنسول سریال از نوع RJ45
  • پردازنده 2000 مگاهرتز (16 هسته)
  • 16 گیگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (رم)
  • 128 مگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه Storge با استاندارد NAND
  • حداکثر توان مصرف انرژی 80W (در صورت غیر فعال بودن اتصالات)
  • حداکثر توان مصرف انرژی 128W (در صورت بهره گیری از تمامی اتصالات)
  • قابلیت استقرار در رک به ارتفاع 1 یونیت
  • بهره گیری از 4 عدد فن خنک کننده با قابلیت تعویض در صورت خرابی
  • امکان تامین جریان برق دستگاه از طریق دو منبع تغذیه AC با قابلیت کاور کردن یکدیگر
  • بهره گیری از گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی CE ،EAC ،ROHS
  •  ابعاد این دستگاه 443x367x44mm
  • قابلیت کار در شرایط دمائی 40- الی 70+ درجه سانتیگراد

منبع: 

خرید روتر ميکروتيک مدل CCR2216-1G-12XS-2XQ



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ های سیسکو small business

سوئیچ های اسمال بیزینس سیسکو:

با سوئیچ های سیسکو small business یک شبکه قوی بدون نیاز به مدیریت پیچیده و متناسب با کسب و کارهای کوچک داشته باشید. برای مثال اگر تجارت خود را یک ساختمان در نظر بگیرید، شبکه آن پایه و اساس ساختمان خواهد بود و سوئیچ های مدیریت شده اسمال بیزینس سیسکو در هسته قرار دارند و ترکیبی عالی از قابلیت تنظیم، سرعت و پایداری را برای هموار نگه داشتن شبکه شما ارائه می دهند. در واقع در یک شرکت شرایط ایده آل داشتن حداقل سخت افزار با بهترین عملکرد و مناسب ترین قیمت ضرورت محسوب می شود.

این سری سوئیچ های سیسکو امکاناتی از قبیل ساختاری ساده، شبکه ای امن و قابل اطمینان اما با قیمتی مناسب را برای کسب و کارهای کوچکی که به یک سوئیچ با امکانات بالا اما قیمیت مقرون به صرفه نیاز دارند، عرضه می کنند.

اگر شما دارای یک شرکت کوچک با کارمندانی محدود هستید بدیهی است که استخدام کارمندان متخصص متعدد برای تنظیمات و پیکربندی های تخصصی سوئیچ ها هزینه زیادی برای شما به همراه دارد. با این سوئیچ ها درست مانند سوئیچ های مدیریت شده، بدون اینکه به کارمندان IT و یا دانش فنی لازم برای پشتیبانی از چنین وسیله گسترده ای نیاز داشته باشید، یک شبکه قدرتمند خواهید داشت. سوئیچ های هوشمند small business عملکرد شبکه ای شبیه به سوئیچ های مدیریت شده، بدون پیچیدگی های مدیریتی ارائه می دهند.

 

سوئیچ های سیسکو small business دارای مزایای زیر می باشند:

 

  • انعطاف پذیری:

این سوئیچ ها به دلیل داشتن انواع مختلف پورت با سرعت گوناگون به شما این امکان را می دهند که متناسب با نیاز خود و قیمت و عملکرد مورد نیازتان، بهترین محصول را داشته باشید. سوئیچ های اسمال بیزینس صرفنظر از سایزی که دارند عملکرد جالب توجهی را ارئه می دهند.

 

  • امنیت:

این سوئیچ ها با داشتن ویژگی های امنیتی پیشرفته و اجازه دسترسی فقط به کاربران مجاز، شبکه و داده های شما را امن نگه می دارند.

 

  • قابلیت اطمینان:

این سوئیچ های مدیریت شده با داشتن ویژگی هایی شبکه شما را بهینه می کنند و به شما این اطمینان را می دهند که در شبکه خود مشکلات و نقص اتصال نداشته باشید.

 

  • گسترش پذیری:

سوئیچ های مدیریت شده از ویژگی ها و پروتکل هایی قدرتمند پشتیبانی می کنند که ممکن است در وهله اول فکر کنید به آنها نیازی ندارید. اما وقتی که بیزینس شما رشد کرد و به تجهیزات شبکه پیشرفته تری نیاز پیدا کردید، این ویژگی ها برای مدیریت آنها به شما کمک می کنند.

 

  • سادگی عملکرد:

تنظیم دستگاه خود را با فرآیند پیکربندی توسط یک رابط کاربری آسان و مبتنی بر مرورگر، ساده کنید.

سری های جدید این سوئیچ ها شامل مدل های  550X ، 350X، 350 و 250 جایگزینی برای  سری های 500 ، 300 و 200 هستند. در ادامه برخی ویژگی های کلی سری 350، 300، 100 و200 این سوئیچ ها را بررسی می کنیم.

 

آشنایی با انواع سوئیچ های سیسکو small business:

 

ـ سوئیچ های سری 100:

این سری از سوئیچ ها برای نصب و پیکربندی به نرم افزارهای خاصی نیاز ندارند و به گونه ای طراحی شده اند که با تمام دستگاه های موجود در شبکه شما مطابق هستند، این سری از سوئیچ های اسمال بیزینس سیسکو از دستگاه های با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه Mbps) 100 مگابیت در ثانیه و حداکثر 1 گیگابیت در ثانیه) پشتیبانی می کنند.

 

ـ سوئیچ های سری 200:

سوئیچ های سری 200 سیسکو می توانند کارمندان را دردفاتر کوچک را به یکدیگر و به سایر سرورها، پرینترها و دستگاه های مورد استفاده و با ایمنی بالا متصل کنند. این اتصال با کارایی بالا و امکان انتقال سریع همراه می باشد. همچنین این سوئیچ ها با پشتیبانی از ویژگی های امنیتی نظیر،Power over Ethernet (PoE) ،Auto Smartports ،VLAN و QoS ، یک زیر ساخت مناسب برای اضافه کردن وایرلس به یک شبکه ارائه می دهند.

 

 

ـ سوئیچ های سری 300 :

سوئیچ های سیسکو سری 300 اسمال بیزینس دارای قابلیت راه اندازی و استفاده آسان می باشند و ترکیبی ایده آل و مقرون به صرفه برای قابلیت های کسب و کارهای کوچک فراهم می کند و به شما کمک می کنند تا یک شبکه کارآمد ایجاد کنید.

سایر مدل های این سری دارای 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و از 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet هستند و انعطاف پذیری مطلوب را برای ایجاد زیرساخت دقیق شبکه و مناسب با کسب و کار شما فراهم می کنند.

سوئیچ های سری 350:

 

سوئیچ های سری 350 سیسکو درهر سوئیچ Gigabit Ethernet در مقایسه با مدل های قدیمی تر این سوئیچ ها پورت بیشتری ارائه می دهند و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری برای قدرتمندی کسب و کار فراهم می کند. این سوئیچ ها با مدل های گیگابیت اترنت 28 تا 52 پورت در مقایسه با انواع 24 یا 48 پورت با چهار پورت مشترک که در بازار رایج هستند امکانات بهتری را ارئه می دهند. سیسکو سری 350 همچنین دارای اسلات (mini-GBIC)  است که به شما امکان اضافه کردن اتصال فیبر نوری یا Gigabit Ethernet uplink به سوئیچ شبکه را می دهد.

 

منبع: 

هر آنچه در رابطه با سوئيچ هاي سيسکو small business بايد بدانيد



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سن سوئیچ SAN Switch چیست

از مهم ترین ابزار های ارتباط دهنده بین سرور ها و دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات در شبکه های محلی و منطقه ای سوئیچ های شبکه هستند. این دستگاه ها اصولا در لایه های دوم و سوم شبکه فعالیت میکنند. که یکی از بخش های مهم زیر ساخت یک شبکه پیشرفته را فراهم میکنند.

به طور کلی باید بگوییم دو نوع سوئیچ جهت استفاده کاربران در بازار تجهیزات شبکه وجود دارد، که بر پایه های شبکه LAN و SAN قرار میگیرند. در نتیجه کاربران با توجه به نیاز شبکه مورد نظر خود از سوئیچ های مطابق با آن استفاده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم، شما را با سن سوئیچ SAN Switch و تفاوت آن با LAN سوئیچ آشنا کنیم.

 

 

سن سوئیچ SAN Switch چیست:

سن سوئیچ SAN Switch به شبکه های مخصوص گفته میشود که، امکان اتصال مجموعه ای از دستگاه های ذخیره ساز با سرعت بسیار بالا را به یکدیگر میدهد. جهت برقراری چنین ارتباطاتی نیازمند استفاده از یک ابزار جداگانه برای مرتبط سازی شبکه به سرور و POLL (پل) ها می باشد، که این ابزار همان سن سوئیچ SAN Switch است.

در حقیقت از وظایف اصلی سن سوئیچ میتوانیم به مدیریت ترافیک بین استوریج و سرور در هنگام ارسال داده ها و اطلاعات به مقصد های گوناگون اشاره کنیم. به طور کلی، سن سوئیچ شبکه این قابلیت را دارد که با ارزیابی اطلاعات، مبدا و مقصد را شناسایی کرده و هر یک از بسته های دیتا را به سیستم مورد نظر و انتخابی انتقال دهد.

مزایای استفاده از سن سوئیچ:

استفاده از سن سوئیچ نه تنها سرعت اتصال شبکه‌های استوریج به سرور را افزایش می‌دهد، بلکه در انتقال ترافیک استوریج و دیتا در حجم بالا نقش مهمی دارد. با این‌که سن سوئیچ دارای ویژگی‌هایی مانند bandwidth autosensing، افزونگی و network diagnostics است و استفاده از آن می‎‌تواند پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد، اما استفاده از آن مزایای فراوانی نیز به همراه دارد. که عبارتند از:

  1.  مخصوص شبکه‌‌هایی با کارآیی بالا و کاهش زمان در ارسال داده ها
  2.  انتقال داده بدون کم و کسری Data Loss
  3.  بالا بردن کارآیی ترافیک استوریج
  4. قابلیت سوئیچ اترنت و SAN به‌طور هم‌ز‌مان
  5.  استفاده از سن سوئیچ در زیرساخت‌های بزرگ SAN
  6.  از دیگر کاربردهای این نوع سوئیچ میتوانیم به این که، این سوئیچ یک ارتباط دهنده جهت برقراری ارتباط بین سرور و محل ذخیره سازی است نیز اشاره کنیم.
  7.  کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از یک سن سوئیچ SAN Switch امکان دسترسی به چند دستگاه ذخیره‌سازی مختلف را فراهم کنند.
  8. اتصال به چند سرور، انتقال سریع دیتا و ذخیره اطلاعات از دیگر کاربردهای یک سن سوئیچ است.

سن سوئیچ SAN Switch چیست

انواع سن سوئیچ SAN Switch:

سن سوئیچ SAN Switch بر اساس کارکرد و کارایی هایی که دارد در انواع گوناگون در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد، که هر یک از آن ها ویژگی و قابلیت های مخصوص به خود را دارند. دو نوع سن سوئیچ داریم که عبارتند از:

  • سن سوئیچ FC

این نوع از سن سوئیچ ها مطابق با پروتکل Fiber Channel (FC) عمل می‌کند. در دو دسته ماژولار و ثابت (Fixed) طراحی و به بازار عرضه شده است. به علاوه سن سوئیچ‌ها با تکنولوژی فیبر نوری سازگاری کاملی دارند و نسبت به نوع اترنت کاربردی تر و رواج بیشتری دارند.

سوئیچ های ماژولار FC اصولا از نوع director-class هستند، که قابلیت توسعه داشته و از پورت‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. در مقابل سوئیچ‌های نوع Fixed تنظیمات ثابتی داشته و قابلیت ارتقاء یا توسعه را ندارند.

  • سن سوئیچ اترنت

با اینکه سن سوئیچ‌های سری FC در این صنعت رواج بیشتری دارند، اما نوع اترنت این مجموعه نیز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این مدل از سن سوئیچ های اترنت از سرعت قابل توجه 10GbE در کنار توان عملیاتی فوق‌العاده و انعطاف‌پذیری مطلوب برخوردار می باشد که سبب محبوبیت این سری سوئیچ‌ها شده است.

از جهاتی دیگر سن سوئیچ‌های اترنت نیازی به پیکربندی یا نصب سخت‌ افزارهای مخصوص به خود ندارند و از لحاظ قیمت بسیار مقرون‌ به‌صرفه هستند. در نتیجه فرایند راه‌اندازی و نگهداری آن‌ها نیز نسبت به نوع FC آسان‌تر است.

 

انواع پروتکل های سن سوئیچ SAN Switch و لایه های آن:

سوئیچ‌ها مبتنی بر پروتکل می‌توانند متفاوت باشند. ممکن است دارای تعداد پورت‌های مختلف باشند یا سرعت‌های متفاوتی را پشتیبانی کنند. همچنین احتمال دارد با توجه به معماری خاص سرور، ویژگی‌های مختلف مدیریتی و امنیتی را ارائه دهند. برهمین اساس انواع پروتکل‌های SAN Switch عبارتند از:

  • پروتکل کانال فیبر (FCP) Fibre Channel Protocol
  • رابط سیستم کوچک رایانه‌ای اینترنتی (iSCSI) Internet Small Computer System Interface
  • کانال فیبر از طریق اترنت (FCoE) Fibre Channel over Ethernet
  • حافظه غیرفرار از طریق کانال فیبر (FC-NVMe) Non-Volatile Memory Express over Fibre Channel
  • پروتکل N_Port یا Node Port که End point در لایه فابریک است و برای اتصال بین FC HBA Card بر روی سرور یا پورت‌های استوریج استفاده می‌شود.
  • E_Port یا پورت فابریک، پورت‌هایی روی سن سوئیچ که ارتباط بین دو سوئیچ و ISL(Interswitch Link) را ایجاد می‌کنند.
  • G_Port یا پورت‌های اولیه سن سوئیچ که بعد از برقراری با سایر نودها تبدیل به پورت‌های دیگر می‌شود.

 

 

انواع لایه‌های SAN Switch:

به‌ طور کلی اگر می‌خواهید دستگاه‌های شبکه و سرویس گیرنده را در یک شبکه متصل کنید، سوئیچ لایه 2 یکی از نیازهای اساسی و موردنیاز هرشبکه است. در واقع سن سوئیچ در هر دو مرکز داده‌، شبکه‌های پیچیده سازمانی‌، برنامه های تجاری و حتی پروژه‌های پیشرفته، مشتری نیاز دارد که از لایه‌های مختلف استفاده کند. معمولاً در سن سوئیچ پروتکل FC به‌ لایه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند، که عبارتند از:

  • لایه FC-4 یا رابط برنامه، در این لایه از پروتکل‌های SCSI ،ATM ،IP،HIPP و ESCON
  • لایه FC-2 یا لایه آدرس‌دهی، این لایه سازمان‌دهی داده‌هایی مانند فریم‌بندی، sequence و exchange را انجام می‌دهد.
  • لایه FC-3 یا implement که کاربرد خاصی ندارد.
  • لایه FC-1 یا لایه encoding در این لایه کاراکترهای 8 بیتی به 10 بیتی encode و سپس ارسال می‌شود.
  • لایه FC-0 یا لایه انتقال، در این لایه Physical Interface و رسانه انتقال مانند کانکتور و کابل‌ها و سرعت انتقال بررسی و تعریف می‌شود.

لن سوئیچ LAN Switch چیست:

اکنون که با توضیحات سن سوئیچ SAN Switch آشنا شدید در قسمت از مقاله قصد داریم، لن سوئیچ LAN Switch را تعریف کرده و تفاوت آن ها با یکدیگر را بگوییم. همانطور که می‌دانید، شبکه LAN یک شبکه کامپیوتری است که امکان ایجاد ارتباط میان سیستم‌های کامپیوتری مختلف را در یک ناحیه جغرافیایی خاص همچون مدارس، آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و سایر موارد فراهم می‌کند.

حالا این ارتباط می‌تواند از طریق کابل اترنت و یا فناوری wi-fi صورت بگیرد. لن سوئیچ LAN Switch معمولا از طریق اترنت میان سیستم‌ها ارتباط برقرار می کند و امکان پشتیبانی از چندین پورت بطور همزمان را دارد. سرعت این دستگاه‌ها نیز از 1GbE تا 10 گیگابیت نیز می‌رسد.

لن سوئیچ LAN Switch در حقیقت نسخه پیشرفته هاب‌ها هستند، که قابلیت خواندن آدرس‌ها را دارند. پروتکل‌هایی که معمولا در این سوئیچ‌ها پشتیبانی می‌شوند، شامل: TCP/IP ،TCP/UDP ،Apple Tal و IPX است. البته امروزه نوع دیگری از لن سوئیچ‌ها طراحی شده‌اند که قابلیت سازگاری با فناوری فیبر نوری را داشته و به عنوان LAN Fiber Switch یا Gigabit PoE Switch شناخته می‌شوند.

سن سوئیچ SAN Switch چیست

تفاوت SAN سوئیچ با LAN سوئیچ:

با توجه به این که سوئیچ‌های سن و لن از لحاظ شکل زیرساختی با یکدیگر شباهت دارند اما در حقیقت تفاوت‌های زیادی نیز با هم دارند که آن‌ها را از یکدیگر جدا میکند.

برخی از تفاوت‌های سن سوئیچ و لن سوئیچ به صورت زیر است:

 

    1. LAN Switch از کارت‌های شبکه‌ای استفاده می‌کند که MAC آدرس‌های خاصی دارند. اما SAN Switch از کارت‌های به خصوصی با سرنام host bus adapter استفاده میکند که با استفاده از فیبر نوری به سن استوریج (SAN Storage) متصل می‌شود.
    2. لن سوئیچ جهت مسیریابی بسته‌های دیتا از مک آدرس استفاده می‌کنند، اما سن سوئیچ‌ها با شناسه‌های همچون wwn سر و کار دارند.
    3. سن سوئیچ‌ها برای ایجاد ارتباط از پروتکل‌هایی نظیر FCOE، ISCSI و Fiber Channel بهره می‌برند، درحالی که LAN Switch از پروتکل Ethernet استفاده می‌کند.
    4. اصولا کاربران جهت استفاده از پورت‌های لن سوئیچ نیازی به خریداری لایسنس ندارند. اما بعضی مواقع برای استفاده از پورت‌های سن سوئیچ باید لایسنس‌های خاصی خریداری شود.
    5. لن سوئیچ‌ها امکان اتصال کامپیوتر، سوئیچ‌ شبکه و روتر را به یکدیگر فراهم میکند. اما سن سوئیچ‌ها، قابلیت اتصال سرورها و تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات به یکدیگر را دارند.

منبع: 

سن سوئيچ SAN Switch چيست؟ تفاوت آن با LAN سوئيچ



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit

مشخصات و اطلاعات روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit:

روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit یک دستگاه اکسس پوینت روتر چند منظوره از محصولات رده LTE کمپانی میکروتیک با امکانات و ویژگی های بسیار است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این روتر اکسس پوینت دارای ویژگی های خاصی است  که در کمتر دستگاهی میتوانید آن را پیدا کنید.
LoRa یا Long Range یک پروتکل شبکه کم توان (LPWAN) با قدرت کم است. این پروتکل، توسط اتحادیه LoRa که یک اتحادیه انجمن باز و غیر انتفاعی جهت استاندارد سازی شبکه های گسترده ی کم توان با استفاده از پروتکل LoRa است ایجاد شده است.

 

معرفی روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit:

روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit از لحاظ سخت افزاری دارای 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه به همراه قابلیت POE IN می باشد. همچنین این دستگاه از پردازنده دو هسته ای مدل MT7621A معماری MMIPS با فرکانس 880 مگاهرتز برای هر هسته برخوردار است.

مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (RAM رم) 128 مگابایت و 16 مگابایت مقدار فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH است. این دستگاه پرطرفدار دارای یک عدد شیار مخصوص MiniPCI-e که اکنون ماژول یا کارت LTE در آن قرار گرفته است یک عدد شیار مخصوص MiniPCI-e که اکنون کارت یا ماژول مرتبط با فناوری Lora در آن قرار گرفته است و سه عدد شیار مخصوص برای اتصال سیم کارت سایز Mini SIM برخوردار است که می توانید از آنها برای تنظیم سوئیچینگ خودکار بین اپراتورهای تلفن همراه استفاده کنید.

این اکسس پوینت دارای دو آنتن داخلی LTE است، اما می‌توانید با کمک از کانکتورهای U.FL برای اضافه کردن آنتن‌های خارجی مورد نظر خود برای پوشش بهتر استفاده کنید. همچنین برای می توانید یک آنتن خارجی نیز برای دسترسی به GPS وصل کنید.

از ویژگی های روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit به بدنه کاملا ضد آب، قابلیت تامین جریان برق دستگاه از طریق 3 ورودی (جریان برق مستقیم DC، باطری خودرو، قابلیت PoE IN)، حداکثر توان مصرف انرژی 24W، و قابلیت کار در شرایط دمائی 40- الی 50+ درجه سانتیگراد اشاره کنیم .

ویژگی های روتر اکسس پوینت میکروتیک LtAP LR8 LTE kit:

  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه مودم رده LTE جهت دریافت اینترنت 2G/3G/4G/LTE در بستر سیم کارت
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه  اکسس پوینت روتر مستقل برای پوشش WiFi در محیط داخلی و بیرونی در فرکانس 2.4 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از تکنولوژی یا فناوری Lora
  • پشتیبانی GPS
  • بهره گیری از قابلیت مسیر یابی (نسخه سیستم عامل RouterOS با سطح دسترسی Level 4)
  • مشخصات LTE (توان آنتن 4dBi  -زاویه پوشش 360 درجه – مودم رده 4 با حداکثر سرعت 150Mbit/Sدانلود و حداکثر 50Mbit/S اپلود)
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 2.4GHz (توان آنتن 2.5dBi – زاویه تابش 360 درجه – تکنولوژی 2×2 MIMO – استاندارد وایرلس 802.11b/g/n – حداکثر سرعت 300Mbit/S)
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه با قابلیت PoE IN
  • 3 عدد شیار مخصوص جهت اتصال سیم کارت سایز Mini SIM با قابلیت سوئیچ کردن
  • 1 عدد پورت USB type A
  • 1 عدد پورت RS232 جهت اشکال زدای از دستگاه
  • پردازنده 880 مگاهرتز (دو هسته)
  • 128 مگابایت مقدار فضای حافظه رم (RAM)
  • 16 مگابایت مقدار فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH
  • 1 عدد کانکتور مخصوص جهت اتصال آنتن های Lora
  • قابلیت ارتقاء توان آنتن LTE با استفاده از آنتن های بیرونی
  • حداکثر توان مصرف انرژی 24W با برقراری اتصالات
  • حداکتر توام مصرف انرژی 9W بدون برقراری اتصالات
  • 3 ورودی برای تامین جریان برق دستگاه
  • بهره گیری از بدنه کاملا ضد آب به منظور کار در محیط های داخلی و بیرونی
  • دارای گواهی ایمنی CE ،EAC ،ROHS

 منبع: 

خرید روتر اکسس پوينت ميکروتيک مدل LtAP LR8 LTE kit



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ های سری 2960

سوئیچ های سری 2960 از سری محصولات شرکت سیسکو محسوب شده و به عنوان سوئیچ‌‌های لایه 2 در شبکه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. هدف از این مقاله آموزش نحوه راه اندازی سوئیچ های سری 2960 می باشد. روش های مدیریت سوئیچ و روش نصب آن به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

مراحل لازم جهت نصب سوئیچ های سری 2960:

این مراحل را دنبال کنید :

1ـ خارج کردن سوئیچ شبکه از جعبه به همراه کلیه تجهیزات درون آن.

2ـ جعبه را به هیچ وجه دور نیندازید و آن را برای آینده در انبار نگهداری کنید.

3ـ توجه داشته باشید کلیه لوازم که به طور معمول درون جعبه قرار دارد را دریافت نماید در غیر این صورت با نمایندگی سیسکو و یا شرکتی که از آن خرید را انجام داده اید تماس بگیرید.

 

تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی سوئیچ های سری 2960 :

1ـ PC

2ـ کابل اترنتراهنمای سوئیچ های سیسکو 2960

درون جعبه سوئیچ های سری 2960:

راهنمای سوئیچ های سیسکو 2960

 

راه اندازی Express Setup سوئیچ های سری 2960:

هنگامی که می خواهید برای اولین بار تنظیماتی را روی سوئیچ های سری 2960 انجام دهید، برای وارد کردن اطلاعات اولیه IP به Express Setup نیاز دارید. این اقدام سوئیچ را برای اتصال به روتر ها و اینترنت آماده می نماید و بعدا می توانید از طریق همین IP به سوئیچ دسترسی داشته باشید.

مراحل لازم برای راه اندازی Express Setup :

ـ مرحله 1:

اطمینان حاصل کنید هیچ دستگاهی به سوئیچ متصل نیست، زیرا در طول تنظیم اکسپرس، سوئیچ به عنوان یک سرور DHCP عمل می کند. اگر PC شما دارای یک آدرس IP ثابت است باید تنظیمات آن را تغییر داده و به طور موقت از DHCP استفاده نماید.

ـ مرحله 2:

سیم برق AC را به سوئیچ و یک منبع تغذیه AC متصل کنید. در این مرحله انرژی برق وارد دستگاه خواهد شد که حالت LED ها شروع به چشمک زدن می کنند. رفتار LED در هنگام POST (انتقال برق) غیر قابل پیش بینی است و ممکن است متفاوت باشد.

ـ مرحله 3:

صبر کنید تا سوئیچ مرحله پست را کامل کند. این مرحله ممکن است چند دقیقه به طول بیانجامد.

ـ مرحله 4:

چشمک زدن سبز رنگ و سریع SYST LED به معنای کامل شدن مرحله Post می باشد اما هنگامی که مرحله پشت کامل نشود و یا با خطا مواجه شود به صورت ثابت روشن می ماند.

نکته: اشتباهات Post عموماً مهلک هستند. در صورتی که سوئیچ شما نتواند مرحله Post را انجام دهد هر چه سریعتر با شرکت سیسکو و یا نمایندگان آن تماس حاصل نمایید.

ـ مرحله 5:

دکمه Mode را به مدت 3 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. هنگامی که تمام LED ها در بالای دکمه Mode سبز شوند،. هنگامی که LED های بالای دکمه Mode شروع به چشمک زدن کردند آن را رها کنید. چشمک زدن چراغ های LED به این معناست که دستگاه قبلاً پیکربندی شده و نمی توان تنظیمات Express Setup را بر روی آن انجام داد.راهنمای سوئیچ های سیسکو 2960

ـ مرحله 6:

اطمینان حاصل کنید که سوئیچ در حالت تنظیمات اکسپرس تایید شده است و در این حالت تمام LED ها در بالای دکمه Mode ، سبز هستند.( سیستم برق redundant و POE در برخی از مدل ها باقی می مانند)

ـ مرحله 7:

کابل مستقیم Cat5 را به هر پورت اترنت 10/100 یا 10/100/1000 در پنل جلو سوئیچ و پورت Ethernet در کامپیوتر وصل کنید.

راهنمای سوئیچ های سیسکو 2960

ـ مرحله 8:

اطمینان حاصل کنید که LED ها در هر دو پورت اترنت سبز هستند.

ـ مرحله 9:

30 ثانیه صبر کنید.

ـ مرحله 10:

یک مرورگر وب را بر روی رایانه خود راه اندازی کنید. آدرس IP 10.0.0.1 را در مرورگر وب وارد کرده و Enter را بزنید.

راهنمای سوئیچ های سیسکو 2960

ـ مرحله 11:

این اطلاعات را در قسمت تنظیمات شبکه وارد کنید :

1ـ  به صورت پیش فرض در قسمت Management Interface )VLAN ID) عدد 1 موجود می باشد. تنها زمانی آن را تغییر دهید که می خواهید رابط مدیریتی را تغییر داده و از طریق آن سوئیچ را مدیریت کنید و به شما اطلاعات IP اختصاصی می دهد. دامنه VLAN ID از 1 تا 1001 است.

2ـ در قسمت آدرس IP آدرس IP سوئیچ را وارد کنید. در فیلد Subnet Mask IP، روی پیکان کشویی کلیک کنید و Subnet Mask را انتخاب کنید.

3ـ در قسمت Default Gateway، آدرس IP را برای gateway (روتر) وارد کنید.

4ـ رمز عبور خود را در قسمت رمز عبور سوئیچ وارد کنید. رمز عبور می تواند از 1 تا 25 کاراکتر حرفی باشد، می تواند با یک عدد شروع شود، حساس به حروف است، اجازه می دهد بین حروف یا عدد فضای خالی باشد اما توجه داشته باشید در آغاز رمز نباید فضای خالی وجود داشته باشد.

5ـ در کادر تأیید تغییر رمز عبور، رمز عبور خود را مجدداً وارد نمایید.

راهنمای سوئیچ های سیسکو 2960

ـ مرحله 12:

این مرحله اختیاری می باشد شما می توانید اطلاعات تنظیمات اختیاری را وارد کنید یا بعد از آن با استفاده از رابط مدیریت دستگاه وارد شوید:

1ـ در قسمت نام میزبان، یک نام برای سوئیچ وارد کنید. نام میزبان به 31 کاراکتر محدود می شود.

2ـ در قسمت تماس سیستم نام شخص استفاده کننده سوئیچ را وارد نمایید. در قسمت Location سیستم ،موقعیت و سایر اطلاعات را وارد نمایید.

3ـ اگر قصد استفاده از Telnet برای مدیریت سوئیچ خود را دارید، قسمت Telnet را روی enable قرار دهید. اگر دسترسی Telnet را فعال کنید، باید رمز عبور Telnet را وارد کنید.

4ـ در فیلد رمز عبور Telnet، یک رمز عبور را وارد کنید. رمز عبور Telnet می تواند از 1 تا 25 حرف الفبا و عدد باشد، حساس به حروف است، اجازه می دهد فضاهای خالی بین آنها وجود داشته باشد، اما اجازه نمی دهد این فضاهای خالی در اول رمز باشد. در فیلد تأیید رمز عبور Telnet دوباره رمز عبور Telnet را دوباره وارد کنید.

5ـ در قسمت SNMP روی Enable برای فعال کردن پروتکل مدیریت ساده شبکه (SNMP) کلیک کنید.

6ـ زمانی SNMP را فعال کنید که برنامه ریزی جهت CiscoWorks2000 یا یک سیستم مدیریت شبکه مبتنی بر SNMP داشته باشید.

ـ مرحله 13:

برای ذخیره تنظیمات خود روی ارسال کلیک کنید یا برای لغو تنظیمات خود روی لغو کلیک کنید. هنگامی که شما بر روی ارسال کلیک می کنید سوئیچ شما پیکربندی شده و از حالت Express Setup خارج می شود. PC یک پیام هشدار دهنده را نمایش می دهد و سپس با اتصال IP جدید سوئیچ می کند. اگر سوئیچ را با یک آدرس IP که در زیر شبکه از کامپیوتر شخصی سازی شده است تنظیم کنید، اتصال بین کامپیوتر و سوئیچ از بین می رود.

ـ مرحله 14:

سوئیچ را از کامپیوتر خود خارج کرده و به شبکه متصل نمایید.بازخوانی آدرس آی پی کامپیوتر:پس از اتمام نصب اکسپرس، باید آدرس آی پی کامپیوتر را بازخوانی کنید. برای یک آدرس IP اختصاص داده شده به صورت پویا، کامپیوتر را از سوئیچ جدا کنید و دوباره آن را به شبکه وصل کنید. سرور DHCP شبکه یک آدرس IP جدید را به کامپیوتر، اختصاص می دهد.

برای یک آدرس آی پی استاتیک اختصاصی، آن را به آدرس آی پی که قبلا پیکربندی شده تغییر دهید.مدیریت سوئیچ :پس از اتمام Express Setup و نصب سوئیچ در شبکه خود، از تنظیم کننده دستگاه، دستیار شبکه سیسکو یا یکی دیگر از گزینه های مدیریت شده در این بخش برای تنظیم بیشتر استفاده کنید.استفاده از مدیریت دستگاه :ساده ترین راه برای مدیریت سوئیچ با استفاده از مدیر دستگاه است که در حافظه سوئیچ است. این یک رابط کاربری آسان بوده که نظارت و پیکربندی سریع را ارائه می نماید. می توانید از طریق هر مرورگری با مدیران دستگاه در هر نقطه از شبکه خود دسترسی پیدا کنید.

این مراحل را دنبال کنید:

1ـ یک مرورگر وب را روی کامپیوتر راه اندازی کنید.

2ـ آدرس IP سوئیچ را در مرورگر وب وارد کنید و Enter را فشار دهید. صفحه مدیریت دستگاه ظاهر می شود.

3ـ از مدیریت دستگاه برای انجام پیکربندی و نظارت سوئیچ استفاده می شود.

 

4ـ برای یک پیکربندی پیشرفته تر، سعی کنید از دستیار شبکه سیسکو استفاده نمایید.

منبع: 

راهنماي استفاده از سوئيچ هاي سيسکو 2960



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 FTP

مشخصات و ویژگی های پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 FTP:

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 FTP از محصولات شرکت Legrand بوده که یکی از بزرگترین تولید کنندگان کابل شبکه و تجهیزات فیبر نوری می باشد. این پچ پنل قطعی ای مستطیلی شکل است که به صورت 24، 48 و 12 پورت موجود می باشند که با توجه به نیاز، پچ پنل تعداد پورت، انتخاب می شود. پچ پنل لگراند Cat6 FTP 24 Port همانطور که از نامش پیداست دارای 24 عدد پورت بوده و می توان 24 عدد کیستون شبکه RJ45 را به آن متصل کرد این پچ پنل از نوع FTP می باشد و هر نوع تجهیزات که در ارتباط با این پچ پنل می باشد باید از نوع FTP باشند.

کابل هایی که به این پچ پنل شبکه متصل می شوند از نوع Cat6 FTP می باشند یعنی این کابل ها هم دارای شیلد و هم دارای فویل هستند.

 

دلایل استفاده از پچ پنل لگراند Cat6 FTP 1U 24 Port:

امکان ارتقای شبکه و همچنین افزایش تعداد کاربران در شرکت ها و مؤسسات از دغدغه های همیشگی مدیران IT و حتی مدیران شرکت ها می باشد. از این رو در هنگام کابل کشی سعی بر آن است همواره تعدادی سوکت شبکه بیشتر از تعداد کاربران فعلی در مجموعه ایجاد شود تا در هنگام نیاز به شبکه اضافه شوند.

استفاده از پچ پنل شبکه مانند پچ پنل لگراند Cat6 FTP 1U 24 Port این مشکل را به راحتی رفع می نماید. به این صورت که تمامی کابل ها وارد رک شده و سپس در پچ پنل شماره گذاری می شوند تا در هنگام افزایش تعداد کاربر هر کدام از سوکت ها را با یک پچ کورد به سوئیچ متصل نمایند. در واقع پچ پنل ها راه ارتباطی بین کابل شبکه و تجهیزات شبکه مثل سوئیچ شبکه، سرور، روتر و … می باشد تا در صورت نیاز افزایش تعداد کاربر به راحتی صورت گیرد.

 

منبع: 

خرید پچ پنل لگراند مدل Cat6 FTP 1U 24 Port



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD

مشخصات و اطلاعات اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD:

اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD با نام تجاری UAP-BeaconHD یک دستگاه تقویت کننده سیگنال WiFi با عملکرد بسیار بالا از محصولات کمپانی یوبیکیوتی سری یونیفای HD می باشد، که در بازار بزرگ تجهیزات شبکه به فروش میرسد. همچنین این دستگاه این امکان را برای شما فراهم میکند تا پوشش WiFi را در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز به صورت همزمان به هر نقطه ای که مد نظر شماست برسانید؛ بدون آنکه نیاز به کابل کشی درون شبکه ایی داشته باشید. این دستگاه را می‌توان در عرض چند دقیقه به شبکه متصل کرد و به صورت مرکزی با برنامه وب شبکه UniFi یا برنامه تلفن همراه مدیریت کرد.

تصور کنید که اکنون در یک واحد مسکونی یک عدد اکسس پوینت سری UniFi به عنوان بخش مرکزی شبکه، در حال سرویس دهی می باشد. اما سیگنال با کیفیت مناسب به اتاق ها یا سایر بخش های موجود در طبقات بالاتر نمی رسد، همچنین امکان اضافه کردن اکسس پوینت دیگر، با توجه به قیمت بالا برای کاربران مقرون به مصرفه نمی باشد.

در این حالت این امکان برای شما فراهم است تا به تعداد مورد نظر از UAP-BeaconHD با قیمت بسیار مناسب تر از اکسس پوینت فعلی اما با همان مشخصات و ساختار خریداری نمائید و در نقاط مورد نظر استقرار دهید و پوشش WiFi را تقویت نمائید بدون اینکه کابل کشی درون شبکه ای انجام داده باشید.

اکنون تمام محیط در یک شبکه واحد قرار دارد. همچنین این عملکرد را می توانید در تمامی اماکن دیگر مانند هتل ها، مراکز آموزشی، بیمارستان ها، فرودگاه ها، شرکت ها، مراکز تجاری و تفریحی و …. نیز به سهولت تجربه کنید.

معرفی اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD:

اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD قدرتمند از جدیدترین استاندارد وایرلس یعنی 802.11ac Wave 2 پشتیبانی می نماید، که نسخه بروز شده 802.11ac می باشد. همچنین استاندارد های قبلی شامل 802.11a/b/g/n نیز در دسترس شما قرار دارد و از این بابت نگرانی نخواهد بود.

عملیات نصب و راه اندازی نیز به سهولت از طریق اپلیکیشن UniFi که در دو نسخه Android و IOS در دسترس است قابل انجام است. شما به راحتی می توانید با یک تنظیمات ساده به سیستم عامل دستگاه متصل و سپس برای تقویت WiFi آن را به نزدیکترین اکسس پوینت یونیفای محل خود متصل و پوشش WiFi را بدون کابل کشی به نقاط دیگر برسانید، بدون آنکه تغییری در شبکه ایجاد گردد.

از ویژگی های اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD میتوان به حداکثر مسافت قابل پوشش به صورت تقریبی یک واحد 100+ متر، حداکثر ظرفیت اتصال کاربران به صورت همزمان 300+ کاربر، دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی CE ،FCC  است. همچنین اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD دارای حداکثر توان مصرف انرژی 11.5W، ابعاد169x112x32 mm، وزن بدون پک 260 گرم و قابلیت کار در شرایط دمائی 30- الی 60+ درجه سانتیگراد اشاره نمود.

 

نمایی از پنل پشتی اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD:

  1. خروجی منبع تغذیه برای اتصال به پریز های برق شهری
  • اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD از منبع تغذیه از نوع اداپتور و PoE بهره نمیبرد و برای تامین جریان برق باید دو شاخه مخصوص در پشت محفظه دستگاه را به پریز برق شهری استاندارد متصل نمائید. همچنین عملیات نصب از طریق WiFi امکانپذیر می باشد. برای شروع میبایست اپلیکیشن UniFi مربوط به سیستم عامل تلفن همراه خود را دانلود و سپس به صفحه تنظیمات اکسس پوینت متصل و ادامه روند را طی نمائید.

 

ویژگی های اکسس پوینت یونیفای UniFi BeaconHD:

  • مناسب برای گسترش شبکه Mesh در محیط های با مساحت بالا
  • قابلیت عملکرد همزمان در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از استاندارد های وایرلس 802.11a/b/g/n/ac Wave2
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 2.4GHz (توان آنتن 4.5dBi از نوع آنتن امنی داخلی – تکنولوژی 2×2 MIMO با قابلیت کار در پهنای باند 20/40 مگاهرتز)  – حداکثر نرخ انتقال داده 300Mbit/S
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 5GHz (توان آنتن 5dBi از نوع آنتن امنی داخلی – تکنولوژی 4×4 MU-MIMO با قابلیت کار در پهنای باند 20/40/80 مگاهرتز و تکنولوژی 2×2 Mu-MIMO با قابلیت کار در پهنای باند 160 مگاهرتز – حداکثر نرخ انتقال داده  1733Gbit/S)
  • حداکثر توان مصرف انرژی 11.5W
  • پشتیبانی از سیستم امنیت بی سیم WEP ،WPA-PSK ،WPA-Enterprise (WPA/WPA2 ،TKIP/AES) ,802.11w/PMF
  • حداکثر جریان خروجی کارت وایرلس در فرکانس 2.4 گیگاهرتز 24.5dBm
  • حداکثر جریان خروجی کارت وایرلس در فرکانس 5 گیگاهرتز 30dBm
  • حداکثر مساحت قابل پوشش به صورت تقریبی 100+ متر
  • حداکثر ظرفیت اتصال تعداد کاربران همزمان (300+ کاربر)
  • قابلیت جداسازی ترافیک کاربران مهمان از شبکه اصلی به منظور تضمین امنیت شبکه و کاهش ازدحام ترافیک
  • ابعاد 169.7×112.2×32.2mm
  • وزن بدون پک 260 گرم

منبع: 

خرید اکسس پوينت يونيفاي مدل UniFi BeaconHD



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو

قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو چیست؟ بهترین روش جهت دریافت ترافیک به صورت واقعی و بدون هیچ گونه کم و کاستی از تجهیزات شبکه مخصوصا سوئیچ شبکه، استفاده از تکنیکی به نام port mirroring است. همانطور که گفتیم تکنیک port mirroring در سوئیچ های شبکه مورد استفاده قرار میگیرد. کاربران میتوانند با استفاده از این تکنیک یک کپی از تمامی داده و اطلاعاتی که در سوئیچ منتقل میشود را به صورت تمام و کمال دریافت کنند. حتی می توانند کل ترافیک شبکه LAN را که به سمت یک پورت خاص از سوئیچ هدایت می شود را دریافت کنند، لازم به ذکر است که در طرف دیگر قضیه یک نرم افزار آنالیزور ترافیک وجود دارد.

Port Monitoring و یا Port Mirroring، برای آنالیز و بررسی ترافیک شبکه توسط ابزارهای آنالیزور شبکه استفاده می شود. ابزارهای آنالیزور شبکه می تواند تجهیزات کاوشگر سیسکو (Cisco Switchprobe) یا ابزارها یا نرم افزارهای کاوشگر راه دور (Remote Monitoring Probe) باشد. از ساده ترین نرم افزارهای آنالیز شبکه می توان به Wireshark و یا Microsoft Network Monitor اشاره کنیم. همچنین به ابزارهای کاوشگر شبکه، Sniffer گفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو صحبت کنیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

 

 

کاربرد تکنیک port mirroring چیست:

شاید برای شما سوال پیش بیاید که این تکنیک در کجا استفاده میشود؟ باید بگوییم که تکنیک port mirroring در تجهیزات مانیتورینگ ترافیک شبکه از جمله سیستم های تشخیص نفوذ یا ID، سیستم های جلوگیری از نفوذ یا IPS، سیستم های Passive Probe، سیستم های مانیتورینگ واقعی کاربران یا Real User Monitoring که به RUM معروف هستند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین Port Mirroring در تجهیزاتی که برای بررسی عملکرد و کارایی نرم افزارهای کاربردی شبکه شما است نیز کاربرد دارد.

دقت داشته باشید که Port Mirroring با NetFlow تفاوت دارد ممکن است شما این دو تکنیک را باهم اشتباه بگیرید. در NetFlow شما در حقیقت meta data را از شبکه موجود دریافت کرده و اطلاعات اصلی را هیچوقت دریافت نخواهید کرد، به این معنا که اصل داده اطلاعاتی حذف میشود و برای نرم افزار مانیتورینگ ترافیک فقط Meta Data که شامل اطلاعات کلی است ارسال می شود، اما در Port Mirroring تمامی بسته های اطلاعاتی منتقل شده در تجهیزات به صورت کلی برای پورت مورد نظر ارسال می شوند و به همین علت محتوای اطلاعات نیز در چنین حالتی قابل تجزیه و تحلیل است.

در سوئیچ های سیسکو Switched Port Analyzer ،SPAN یا Remote Switched Port Analyzer RSPAN به تکنیک Port Mirroring معروف اند. در برند های تولید کننده تجهیزات شبکه دیگر مانند 3COM با اسامی مختلفی مثل Roving Analysis Port یا RAP  معروف است که با توجه به اینکه اولویت ما در سازمان ها استفاده از سویچ های شرکت سیسکو است در این مقاله در رابطه با قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو با شما صحبت خواهیم کرد.

همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم سویچ های شرکت سیسکو قابلیتی به نام قابلیت SPAN دارند که به شما این امکان را می دهد که ترافیک یک پورت فیزیکی خاص یا حتی یک VLAN خاص را Mirror کنید. این قابلیت به شدت برای اطمینان از عملکرد شبکه پیشنهاد می شود، به خصوص در فرآیند های مانیتورینگ امنیتی استفاده از SPAN یکی از پیشنهاد های اصلی یک کارشناس امنیت به کاربران جهت حفظ امنیت شبکه شما است.

SPAN چیست:

هنگامی که از SPAN صحبت می شود به این معناست که آدرس مبدا و مقصدی را که قرار است ترافیک از آن گرفته و به آن ارسال شود بر روی همان سوئیچی قرار دارد که در حال حاضر به آن متصل شده است. اگر قرار است ترافیک از سوئیچ دیگری دریافت شود  و در حقیقت مقصد ما یک سوئیچ remote باشد، از تکنیک دیگری به نام remote span استفاده میشود.

برای اینکه rspan به درستی کار کند یک vlan مخصوص باید به rspan اختصاص پیدا کند و ترافیک مانیتور شده را بین سوئیچ مبدا و مقصد عبور بدهیم. در نتیجه اگر قرار بر این باشد که ترافیک شبکه از چندین زیر ساخت شبکه گوناگون عبور کند باید از تکنیک دیگر به نام ERSPAN استفاده شود.

اگر بخواهیم SPAN را تعریف کنیم، متشکل از حداقل یک پورت فیزیکی یا یک VLAN روی همان سویچی است که می خواهیم آن را مانیتور کنیم. که البته پورت مقصد نیز بایستی بر روی همان سویچ قرار گرفته باشد. وقتی پیکربندی شد ترافیک SPAN Source به سمت SPAN Destination Port ارسال می شود.

 

قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو

انواع SPAN:

  • SPAN یا SPAN محلی
  • Remote SPAN یا RSPAN
  • Remote SPAN اختصاری یا ERSPAN

صرف نظر از نوع SPAN، منبع SPAN می‌تواند در هر نوع پورتی شامل پورت مسیریابی، پورت سوئیچ فیزیکی، پورت دسترسی، ترانک، VLAN (همه پورت‌های فعال سوئیچ )، کانال اتر (یک پورت یا کل پورت)، رابط‌های کانال و غیره باشد. با این‌حال توجه داشته باشید که یک پورت پیکربندی شده برای مقصد SPAN نمی‌تواند بخشی از VLAN منبع SPAN آن باشد. با استفاده از ویژگی SPAN می‌توانید ترافیک را از یک پورت به پورت دیگری کپی کنید.

  1. SPAN: اجازه دریافت اطلاعات از سوئیچ محلی (Local) را در اختیار ما قرار می دهد. برای مثال ترافیک پورت های 1 و 2 سوئیچ را به سمت پورت 6 همان سوئیچ که نرم افزار Wireshark به آن متصل می باشد ارسال می گردد. در SPAN نمی توان اطلاعات سوئیچ دیگری را مورد بررسی قرار داد و فقط دسترسی به سوئیچ محلی امکان پذیر است.
  2. RSPAN: که به عنوان Remote SPAN هم شناخته می شود اجازه نظارت بر سوئیچ دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد. در RSPAN می توان با استفاده از پورت Trunk بین دو سوئیچ، ترافیک پورت های خاصی از یک سوئیچ را در سوئیچ دیگری مورد بررسی قرار داد.
  3. ERSPAN: در این حالت می توان اطلاعات شبکه Remote را دریافت کنید. در ERSPAN می توان ترافیک پورت سوئیچ هایی که در شبکه های دیگر قرار دارند و به واسطه روتر ها مسیر یابی می شوند را مورد بررسی قرار داد. باید دقت داشت که استفاده از این قابلیت به شدت کیفیت اتصال WAN را کاهش خواهد داد چرا که تمامی ترافیک های مورد نظر به واسطه اتصال WAN انتقال خواهد یافت.

قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو

 

 

دستورالعمل های پیکربندی SPAN:

  • در این مرحله پیاده سازی SPAN در یک سوئیچ به صورت محلی (Local) است. پیاده سازی SPAN به صورت تصویر زیر است:

قابلیت SPAN در سوئیچ های سیسکو

 

  • در تصویر بالا دو PC1 و PC2 با یکدیگر در ارتباط هستند و یک Ping بین آن ها در حال اجرا است. در اینجا می خواهیم ترافیک پورت های g 0/1 و g 0/2 را که به کامپیوتر ها متصل هستند به کمک پورت g 0/0 که به نرم افزار Wireshark متصل است را تحلیل کنیم. قبل از انجام هر کاری در سمت پورت g 0/0 نرم افزار Wireshark هیچ بسته ICMP را نمایش نخواهد داد چرا که تنظیمات SPAN انجام نگرفته است. برای تنظیمات مورد نظر دستورات زیر را در سوئیچ اجرا کنید:
  • در دستور اول SPAN را در پورت های مبدا فعال کنید و در دستور بعدی پورت مقصد که قصد داریم ترافیک ها را به سمت آن ارسال و توسط Wireshark مورد بررسی قرار دهیم، مشخص کنید.

استفاده از ERSPAN به عنوان محلی SPAN:

برای استفاده از ERSPAN برای مانیتور کردن ترافیک از طریق یک یا چند پورت یا VLAN در همان دستگاه، باید یک منبع ERSPAN و یک مقصد ERSPAN را در همان دستگاه ایجاد کنیم، که در این حالت جریان داده در داخل روتر انجام می‌شود، که شبیه به SPAN محلی است.

فاکتورهای زیر هنگام استفاده از ERSPAN به عنوان یک SPAN محلی قابل اعمال هستند:

  • چه منبع و چه مقصد هر دو دارای شناسه ERSPAN یکسان هستند.
  • هر دو دارای آدرس IP یکسانی هستند. این آدرس IP آدرس IP خود روترها است. یعنی آدرس IP Loopback یا آدرس IP پیکربندی شده روی هر پورتی.

منبع: 

قابليت SPAN در سوئيچ هاي سيسکو



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

هارد سرور اچ پی 300GB SAS 12G 10K SFF

مشخصات و اطلاعات هارد سرور اچ پی 300GB SAS 12G 10K SFF:

هارد سرور اچ پی 300GB SAS 12G 10K SFF ساخت شرکت hp می باشد که این شرکت ارائه دهنده ی بالاترین سطح عملکرد و اطمینان برای برنامه هایی که دارای بیشترین حجم تقاضا هستند، می باشد. درایوهای این شرکت به بهبود زمان پاسخ سرورها ، قدرت بالاتر برای تراکنش های بیشتر در هر ثانیه و افزایش سرعت انتقال داده های (I/O) کمک می کند.

شرکت HP توانسته است با گذراندن هارد سرور ها با بیش از 3.35 میلیون ساعت از سخت ترین تست های سخت افزار صنعت و برنامه های حمایتی تضمین اعتماد مشتری را جلب کند. همچنین با نرم افزار HPE Digitally Signed می توانید از دسترسی غیر مجاز به داده های خود جلوگیری کنید.

این هارد به ارائه امنیت می پردازد و تضمین می کند که نرم افزار درایو از منبع مورد اعتمادی می باشد و در برابر حملات مخرب از سرور محافظت می کند. آیکون های توصیف کننده روی هارد سرور HP وضعیت خارج شدن کار از درایو را حدس می زند و دکمه ” حذف نکنید ” مانع از دست رفتن داده ها توسط خطاهای انسانی می شود.

عملکرد و قابلیت اطمینان هارد سرور اچ پی 300GB SAS 12G 10K SFF برای هر حجم کاری بالا:

  • ایده آل برای پردازش تراکنش ها ، برنامه های پایگاه داده ، آنالیز فرا داده و محاسبه با عملکرد بالا
  • ارائه مجموعه گسترده ای از راه حل های سفارشی تا ذخیره سازی 4TB
  • دارای درایوهای کارآمد برای پاور و مراکز داده محدود
  • ارائه آخرین رابط 12G SAS برای افزایش کارآیی

منبع: 

خرید هارد سرور اچ پي مدل 300GB SAS 12G 10K SFF

 



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E

مشخصات و اطلاعات رادیو وایرلس میکروتیک ATL LTE18 kit:

رادیو وایرلس میکروتیک ATL LTE18 kit یک دستگاه رادیو فوق العاده قدرتمند با فن آوری LTE از محصولات کمپانی میکروتیک می باشد، که برای دریافت دیتا بر روی بستر سیم کارت کاربرد دارد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

این دستگاه از لحاظ ظاهری مشابه رادیوهای وایرلس کمپانی میکروتیک می باشد. اما باید دقت داشته باشید که این رادیو وایرلس دارای یک دستگاه با استاندارد وایرلس 802.11 نمی شود و در عوض این محصول یک دستگاه رادیو رده LTE تمام عیار برای مکان های شهری و روستایی می باشد، که شما در آن به تنهایی با موبایل و یا دیگر تجهیزات ارائه شده توسط اپراتور ها قادر به دریافت اینترنت با کیفیت قابل قبول نمی باشید.

معرفی رادیو وایرلس میکروتیک ATL LTE18 kit:

رادیو وایرلس میکروتیک ATL LTE18 kit از آنتن با توان بالا و فناوری 4X4 MIMO جهت دریافت بهترین کیفیت سیگنال، پشتیبانی از طیف زیادی برای دریافت بهترین کیفیت سیگنال حتی در مناطق بسیار دور افتاده، بهره گیری از ماژول رده 18 به منظور رسیدن به حداکثر سرعت دانلود تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه برخودار است.

از ویژگی های بارز این محصول میتوانیم به پورت اترنت از نوع گیگابیت، یک عدد شیار مخصوص برای اتصال سیم کارت با پشتیبانی از شبکه موبایل نسل 3G/4G/LTE و بهره گیری از پردازنده 2 هسته ایی به منظور تحمل بارهای سنگین اشاره کنیم. همچنین در طراحی آنتن این محصول میتوانیم به صورت ناهمگون و کروی آن اشاره کنیم که جهت دریافت بهترین عملکرد در محیط های بادخیز و شرایط سخت آب و هوایی تعبیه شده است.

ATL LTE18 kit دارای کارت یا ماژول LTE رده 18 با قابلیت تجمیع فرکانس می باشد. این قابلیت به شما اجازه می دهد همزمان از چندین باند استفاده نمائید و این یک مزیت بسیار بزرگ برای بالاتر بردن راندمان و سرویس دهی با سرعت بالاتر در مناطقی می باشد که تعداد کاربران زیادی به شبکه LTE متصل شده اند. از این رو سرعت انتقال داده LTE در این دستگاه از برج رادیوئی به دستگاه حداکثر 1.2 گیگابیت بر ثانیه می باشد.

یکی از ویژگی های بسیار مهم که این رادیو را نسبت به سایر تجهیزات مشابه متمایز میکند پشتیبانی از تکنولوژی 4X4 MIMO مخفف Multiple Input ،Multiple Output یا چند ورودی – چند خروجی در طراحی آنتن این دستگاه است.

با استفاده از رادیو وایرلس میکروتیک ATL LTE18 kit آنتن های بیشتری برای کار خواهید داشت و طبیعتا سرعت بالاتر و سیگنال بهتری را در شهرهایی که ایستگاه های پایه مدرن تر دارند دریافت خواهید کرد و می توانید انتظار عملکرد فوق العاده ای داشته باشید.

اما ATL همچنین می‌تواند در مناطق روستایی شگفت‌انگیز باشد، زیرا از محدوده باند فرکانس وسیع‌تری برای آنتن‌های باند پایین‌تر پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای 4 آنتن باند متوسط ​​با بهره بالا ( از طیف فرکانسی 1.7 تا 2.7 گیگاهرتز) و 2 آنتن باند کم با بهره بالا (طیف فرکانسی 700 مگاهرتز – 1 گیگاهرتز، باند LTE 28) وجود دارد.

ویژگی های رادیو وایرلس میکروتیک ATL LTE18 kit:

  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه رادیو رده LTE جهت دریافت اینترنت 3G/4G/LTE در بستر سیم کارت
  • مشخصات LTE (توان آنتن 4 الی 18 دسی بل با تکنولوژی 4X4 MIMO دارای کارت یا ماژول LTE رده 18، حداکثر سرعت 1.2Gbit/S دانلود و حداکثر سرعت 150Mbit/S اپلود)
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
  • قابلیت PoE IN در پورت اترنت به منظور تامین جریان برق دستگاه از طریق PoE یا سوئیچ PoE با ولتاژ مشابه (سازگار با استاندارد 802.3af/at)
  • 1 عدد شیار مخصوص جهت اتصال سیم کارت (Micro SIM)
  • پردازنده 800 مگاهرتز (دو هسته ایی)
  • 256 مگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (RAM)
  • 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH
  • حداکثر توان مصرف انرژی 8W
  • بهره گیری از قابلیت مسیریابی (نسخه سیستم عامل RouterOS با سطح دسترسی RouterOS v7 ،Level 3)

منبع: 

خرید راديو وايرلس ميکروتيک مدل ATL LTE18 kit



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5m

مشخصات و اطلاعات پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5m:

پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5m توسط شرکت نگزنس به دنیای مخابرات معرفی شده است. این پچ کورد در دو مدل پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 2M و پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5M موجود است. پچ کورد فیبر نوری یک کابل فیبر نوری است که در هر دو طرف به یک کانکتور متصل شده است که اجازه می دهد تا به یک CATV، یک سوئیچ شبکه نوری یا سایر تجهیزات مخابراتی به راحتی متصل شود.

از لایه ضخیم محافظ آن برای اتصال فرستنده نوری، گیرنده و جعبه ترمینال استفاده می شود. پچ کوردها در انواع متفاوتی تولید شده اند. با توجه به کانکتور دستگاه ها و آداپتوری که در انتهای کابل نوری متصل شده می توانید پچ کورد متناسب با آن را انتخاب نمایید. پچ کورد فیبر نوری Nexans LANmark برای کاربردهایی که در آن سطح بالایی از ویژگی های نوری مورد نیاز است طراحی شده است.

  • مناسب برای استفاده در کابین ها برای اتصال پنل پچ / تجهیزات فعال به تجهیزات فعال.
  • مناسب برای استفاده در محیط کار برای اتصال ایستگاه کاری به پریز برق (Fiber to Desk).

ویژگی های کلی پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5m: 

– عملکرد:

پچ کورد های فیبرنوری Nexans LANmark در تمام کلاس های فیبر نوری استاندارد، Single Mode و Multi Mode در دسترس می باشد. نسخه MM62.5 برای استفاده در یک سیستم سازگار OM1، نسخه MM50 برای سیستم های OM2 و نسخه MM50 OM3 برای سیستم های OM3 طراحی شده است.

نسخه Single Mode سازگار با OS2 است. نسخه های Multi Mode را می توان در سیستم های بهینه سازی لیزر با استفاده از کابل های LANMarkOf xt استفاده کرد.

 

– طراحی:

پچ کورد Nexans LANmark برای نصب آسان، بر اساس اصل سیم کشی Cross-Over طراحی شده است. (A1-B2، B1-A2)

 

ساختار پچ کورد فیبر نوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5m:

در انتهای این کابل فیبر نوری دو کانکتور LC متصل شده است. LC مخفف عبارت Lucent است. بدنه این کانکتور از جنس پلاستیک می باشد. به دلیل اندازه کوچکی که دارد برای فضاهای با تراکم بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این کانکتور از نوع چفتی و فشاری می باشد.

به طور کلی پچ کورد ها به راحتی دچار شکستگی نمی شوند و از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند. از ویژگی های خاص این محصولات می توان به قیمت پچ کورد فیبر نوری اشاره کرد. پچ کورد فیبرنوری نگزنس دارای قیمت مناسبی بوده، همچنین استفاده از آن بسیار ساده است. به همین دلیل برای ارتباط در شبکه های فیبر نوری بسیار محبوب هستند.

 

مشخصات فنی پچ کورد فیبرنوری نگزنس LC-LC Single Mode Duplex 5m:

  • طول کابل : 5 متر
  • نوع کانکتور :  LC-LC
  • ساختار :  Duplex
  • سازگار با کابل فیبر نوری : Single Mode

منبع: 

خرید پچ کورد فيبرنوري نگزنس LC-LC سينگل مد داپلکس 5m



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ

مشخصات و اطلاعات روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ:

روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ یکی از محصولات کمپانی میکروتیک سری CRS می باشد. این روتر سوئیچ مناسب جهت کار در پروژه های فیبر نوری شبکه های داخلی است، که در بازار بزرگ تجهیزات شبکه به فروش میرسد. از ویژگی ها و خصوصیات برجسته در این سوئیچ قدرتمند میتوان به پشتیبانی از VLAN (802.1Q, 802.1ad) ،L3 hardware offloaded routing ،ACL ،LACP ،MLAG ،Jumbo frames ،IGMP/MLD snooping و ….. اشاره کنیم.

معرفی روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ:

روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ دارای 16 عدد محفظه SFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 25 گیگابیت بر ثانیه، پورت های 25 گیگابیتی با دستگاه های فیبر 1 و 10 گیگابیتی نیز سازگار است. همچنین 2 عدد پورت QSFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه را نیز دارد.

به علاوه این دستگاه از 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 مگابیت بر ثانیه جهت امور مدیریتی، 1 عدد پورت کنسول سریال از نوع RJ45 برای عیب یابی از دستگاه و 1 عدد پورت USB در اندازه کامل در دسترس شما قرار دارد.

روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ از 2 عدد منبع تغذیه AC که بصورت Redunadant عمل میکند نیز برخوردار است. به طوری که با از کار افتادن هر یک از منبع تغذیه ها دیگری به صورت خودکار، شروع به عملیات میکند و مانع از خاموشی دستگاه میشوند و در این مواقع شما بدون نگرانی از قطع اینترنت به تعویض پاور معیوب میپردازید.

از ویژگی های مهم روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ میتوانیم به 4 عدد فن خنک کننده با قابلیت تعویض در هنگام خرابی، قابلیت استقرار در رک به ارتفاع 1 یونیت، قابلیت تعویض هر یک از منبع تغذیه های AC در مواقع خرابی، حداکثر توان مصرف انرژی 77W در صورت برقراری تمامی اتصالات، قابلیت کار در شرایط دمائی 40- الی 70+ درجه سانتیگراد اشاره کنیم.

ویژگی های روتر سوئیچ میکروتیک CRS518-16XS-2XQ:

  • مناسب برای استفاده در شبکه های داخلی فیبر نوری
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه سوئیچ با قابلیت عملکرد در لایه 2 و 3
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه روتر با سطح دسترسی یا لایسنس Level 6 در سیستم عامل Router OS
  • Throughput توان عملیاتی: 600Gbps
  • Switching capacity ظرفیت سوئیچینگ: 1.2Tbps
  • Forwarding rate نرخ ارسال: 600Mpps
  • RouterOS v7برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 25 گیگابیت بر ثانیه
  • 2 عدد پورت QSFP28 برای اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه (برای اهداف مدیریتی)
  • 1 عدد پورت کنسول سریال از نوع RJ45 برای اشکال زدائی از دستگاه
  • 1 عدد پورت USB Type A
  • پردازنده 650 مگاهرتز (تک هسته ائی)
  • 64 مگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (رم)
  • 16 مگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه Storge با استاندارد FLASH
  • حداکثر توان مصرف انرژی 77W (در صورت بهره گیری از تمامی اتصالات)
  • قابلیت استقرار در رک به ارتفاع 1 یونیت
  • 4 عدد فن برای جریان مطلوب دما، در هنگام کارکرد دستگاه تعبیه شده است.
  • امکان تامین جریان برق دستگاه از طریق دو منبع تغذیه AC با قابلیت کاور کردن یکدیگر
  • بهره گیری از گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی CE ،EAC ،ROHS
  •  ابعاد ابعاد 320x185x44mm

منبع: 

خرید روتر سوئيچ ميکروتيک CRS518-16XS-2XQ



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پاور سرور اچ پی پلاتینیوم 1400W

مشخصات و اطلاعات پاور سرور اچ پی پلاتینیوم 1400W :

پاور سرور اچ پی پلاتینیوم 1400W از محصولات شرکت HP می باشد. این پاور با کیفیت بسیار عالی تولید شده و توان مصرفی این پاور 1400وات است. در واقع هر وسیله الکترونیکی جهت عملکرد نیاز به جریان الکتریکی دارد از این رو سرور ها نیز جهت فعالیت به جریان برق نیاز دارند و نیازمند منبعی جهت تأمین جریان الکتریکی می باشند. پاور وظیفه ی انتقال جریان الکترونیکی به سرور را دارد به همین دلیل جزء اصلی سرورها محسوب می شوند زیرا بدون وجود جریان برق سرورها عملکردی نخواهند داشت.

پاور سرور HP 1400W Platinum Flex Slot از نظر حجم و بازدهی نسبت به نسل های قبلی، بهینه تر شده اند. دسته بندی این منبع تغذیه بر اساس گواهینامه 80 PLUS از نوع Platinum است که بازدهی 94% را ارائه می کند. از توانایی های این پاور می توان به راندمان ۹۴% آن اشاره کرد. این پاور بر روی سرور های HPE Gen9 ازجمله HPE DL380 Gen9 قابل استفاده می باشد. پاور سرور اچ پی HP 1400w از سیستم‌های استاندارد مانند BSMI، C-Tick، CCC، CISPR، Cul، KCC، TUV، UL و WEEE پشتیبانی می‌کند.

محدوده ولتاژ ورودی در پاور سرور اچ پی 1400 وات AC 180 – 264 V است و دارای تکنولوژی Power supply – hot-plug / redundant و… به‌منظور افزایش سطح کارآیی، بالا رفتن عمر منبع تغذیه و کاهش برق مصرفی است.

 

مزایای فنی پاور سرور اچ پی پلاتینیوم 1400W :

منبع تغذیه HP انعطاف پذیر (Flex Slot)، یک منبع انرژی با طراحی الکتریکی و فیزیکی متداول را در اختیار شما قرار می دهد که امکان استفاده از قابلیت های پلاگ را فراهم می کند. این منبع تغذیه خروجی های چندگانه را ارائه می دهد و به کاربران این امکان را می دهد تا یک منبع تغذیه را برای تنظیمات خاص تهیه کنند. این انعطاف پذیری به کاهش اتلاف انرژی، کاهش هزینه های کلی و جلوگیری از ظرفیت جریان در مرکز داده کمک می کند. منبع تغذیه اسلات Flex برای صدور گواهینامه در سطح پلاتینیوم با راندمان حداکثر 94٪ رتبه بندی می شود.

 

سرورهای سازگار با پاور سرور اچ پی پلاتینیوم 1400W: 

  • DL380 G9
  • DL360 G9
  • ML350 G9

منبع: 

خرید پاور سرور اچ پي مدل پلاتينيوم 1400W



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L از سوئیچ های محبوب سیسکو و از سوئیچ های سری 2960 است که در لایه ی 2 فعالیت می کند. سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L که یکی از محبوب ترین سوئیچ های سری 2960 میباشد که در بازار بزرگ تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

این دستگاه توان پردازشی کمتری نسبت به نمونه های جدیدتر دارد اما با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خود باز هم دارای جایگاه مناسبی در بین تجهیزات سیسکو و شبکه دارد. این سوئیچ نیازی به Power Supply ندارد و از طریق Uplink از یک دستگاه Poe برق را دریافت می کند.

برای سیم کشی و کاربردهای با محدودیت فضا این دستگاه  ایده آل است. سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L دارای ماژول توسعه از نوع RJ45 می باشد و با پارت نامبر WS-C2960PD-8TT-L شناخته می شود.

 

معرفی سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L:

 سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960PD-8TT-L دارای 8 عدد پورت 10/100/1000Base-T- RJ-45 و  یک عدد پورت SFP است و همچنین دارای پشتیبانی  PoE نیز می باشد و از یک حافظه DRAM با ظرفیت 64 مگابایت و یک حافظه فلش با ظرفیت 32MB نیز پشتیبانی می کند. منبع تغذیه مورد پشتیبانی به کار رفته برای این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری 100 تا 240 ولت AC تامین می کند.

سوئیچ شبکه سیسکو مدل WS-C2960PD-8TT-L قابلیت پشتیبانی تا 255 شبکه مجازی VLANs و همچنین 8 هزار کاربر (مک آدرس) را تحت پوشش خود قرار دهد و به هر یک از آن ها آی پی منحصر به فرد اختصاص دهد. در پنل دستگاه (تصاویر زیر) چراغ های ال ای دی اعلان تعبیه شده است که وضعیت های Port status ،link activity ،port transmission speed ،port duplex mode ،power ،system را نشان می دهد.

ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C2960PD-8TT-L:

  • پورت های مورد پشتیبانی دستگاه: پشتیبانی از 8 پورت اترنت 10/100، یک عدد پورت PoE  10/100/1000، یک عدد پورت Console RJ-45، یک عدد رابط برق AC
  •  مقدار حافظه DRAM : حافظه 64MB مگابایت
  • مقدار حافظه فلش : 32MB مگا بایت
  • پهنای باند Swiching : برابر با 32Gbps گیگابایت
  • پهنای باند Forwarding : برابر با 16Gbps گیگابایت
  •  ریت پکت های ارسالی : 2.7Mpps مگابیت برثانیه
  • مک آدرس : 8K
  • پروتکل های مورد پشتیبانی : RIP-1 ،RIP-2 ،HSRP،static IP routing ،RIPng
  • پروتکل های مدیریتی : SPAN ،RSPAN ،CiscoView ،Cisco Discover Protocol (CDP) ،Virtual Trunking Protocol (VTP) ،Telnet Client ،BOOTP ،TFTP ،CiscoWorks ،CWSI ،RMON ،SNMP ،Clustering ،Web-Based Management
  • ویژگی های مورد پشتیبانی در سوئیچ: DHCP Snooping 802.1x ،Port Security ،Dynamic VLANs ،Private VLAN Edge ،Secure Shell ،SNMPv3 ،ACLs – L2-L4 ،Kerberos ،+TACACS  ،RADIUS
  • ولتاژ : 100 تا 240 ولت AC با قابلیت PoE
  • شدت جریان : 0.3 تا 0.6 آمپر
  • فرکانس : 50 تا 60 هرتز
  • توان مصرفی: 11 وات
  • شدت جریان: 0.5 تا 1 آمپر
  • میانگین زمان بین خرابی (MTBF): حداکثر 737065 ساعت
  • بهترین دمای عملیاتی سوئیچ: -5 تا 45 درجه سانتی گراد
  • دمای ذخیره سازی: -40 تا 70 درجه سانتی گراد
  • حداکثرمیزان رطوبت: حداکثر 95 درصد
  • نشانگر های LED دستگاه: نشانگر Port status ،link activity ،port transmission speed ،port duplex mode ،power،system
  • قابلیت پشتیبانی از 1024 شبکه مجازی VLANs با حداکثر آیدی 4K
  • ابعاد دستگاه: 1.73x 10.6 x 6.2 اینچ
  • وزن دستگاه: 1.40 کیلوگرم

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C2960PD-8TT-L



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

ذخیره ساز اچ پی مدل DAS D2700

مشخصات و اطلاعات ذخیره ساز اچ پی D2700 AJ941A:

ذخیره ساز اچ پی D2700 AJ941A مانند تمام ذخیره سازهای سری D2000 برای کاهش و به حداقل رساندن حجم کاری ورودی و خروجی (I/O) از جمله داده های مرجع (reference data)، بایگانی و پشتیبانی، ظرفیت بالایی را ارائه میدهد. ذخیره ساز D2700 AJ941A HP یکی از محصولات کمپانی HP است که با کارایی و قابلیت های بالایی که داد یکی از محبوب ترین ذخیرسازهای کمپانی اچ پی محسوب می‌شود.

ذخیره ساز D2700 AJ941A HP از ذخیره سازهای درایو دیسک با قابلیت اتصال میزبان 6 گیگابیت SAS می باشداین محصول یک ذخیره ساز DAS (direct attach Storage) و در ابعاد U2 می باشد و همچنین یک راه حل ذخیره سازی خارجی می باشد که برای سطوح کوچک و متوسط یا مکان های از راه دور طراحی شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می‌رسد.

 

ویژگی های ذخیره ساز D2700 AJ941A HP:

1-ذخیره ساز مقرون بصرفه و با قیمت مناسب

  •  پلتفرم ماژولار این محصول باعث محافظت از سرمایه گذاری های شما می شود زیرا می توانید فقط حافظه مورد نیاز خود را خریداری کنید و حافظه اضافی را با رشد کسب و کار و نیاز به حافظه بیشتر خریداری کنید. خرید حافظه تنها در صورت نیاز باعث آسان شدن برنامه ریزی و کاهش بودجه می شود.
  • ذخیره ساز D2700 حداکثر ظرفیت ذخیره سازی TB SAS (1.2 TB SAS) 30، 25 TB SAS MDL) 1TB SAS MDL) یا  (SATA(1TB SATA MDL را در هر محفظه که قابلیت مقیاس پذیری به  TB SAS240، 200 TB SAS MDL یا SATA (بسته به کنترلرSmart ) دارد را ارائه می دهد.
  • ذخیره ساز اچ پی D2700 AJ941A همچنین از درایوهای SAS SLC و  MLC SSD پشتیبانی می کند و تعداد SSDها (Solid State drives) در هر کنترلر 25 عدد می باشد.

 

2-انعطاف پذیر/مقیاس پذیر

  •  ظرفیت ذخیره سازی را می توانید به راحتی با اتصال حداکثر دو محفظه D2700 از یک پورت کنترلر واحد به حداکثر 4 محفظه (enclosures) یا 100 درایو گسترش دهید. همچنین می توانید فضا را با افزایش نیازهای ذخیره سازی افزایش می دهد (کنترلرهای Smart Array P411  و P812) .
  • با کنترلرهای جدید Smart Array P421، P431، P441، P822 و P841 می توانند به راحتی ظرفیت ذخیره سازی را با اتصال حداکثر چهار محفظه(enclosures) D2700 از یک پورت کنترلر واحد به حداکثر هشت محفظه یا 200 درایو گسترش دهید. همچنین می توانید فضا را با افزایش نیازهای ذخیره سازی افزایش می دهد.

 

3-محفظه های دیسک 

این محصول 2U دارای حداکثر 25 درایو SAS 2.5 اینچی با قابلیت جابه جایی در حین کار (hot pluggable) است.

ذخیره ساز D2700 دارای اجزای استاندارد زیر می باشد:

  • ذخیره ساز D2700 AJ941A HP با منبع تغذیه اضافی و ماژول های فن
  • دو ماژول یکپارچه (Gb SAS IO 6 (Two (2) integrated 6Gb SAS IO Modules
  • کیت سخت افزاری برای نصب در رک(Rack mounting hardware kit)
  • دو عدد کابل mini-SAS نیم متری (Two (2) 0.5m mini-SAS cables)
  • دو عدد سیم با اتصال داخلی (PDU (Two (2) PDU interconnect cords

 

4-قابلیت اتصال میزبان SAS 6 گیگابیت با کارایی بالا 

  • ذخیره ساز اچ پی D2700 AJ941A دارای اتصال میزبان SAS 6 گیگابیت باعث افزایش سرعت انتقال داده می شود.
  • از محفظه دیسک SAS برای c-Class BladeSystem با استفاده از سوئیچ HPE 6Gb SAS BL و کنترلرهای Smart Array P711m، P721m، P731m و P741m پشتیبانی می شود.
  • قرارگیری ذخیره ساز در رک باعث کاهش تأخیر انتقال داده می شود، زیرا داده ها مسافت های زیادی طی نمی کنند.

 منبع: 

خرید ذخيره ساز اچ پي مدل D2700 AJ941A

 



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax

مشخصات و اطلاعات اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax:

روتر اکسس پوینت میکروتیک با نام تجاری S53UG+5HaxD2HaxD-TC&EG18-EA یک دستگاه اکسس پوینت روتر قدرتمند از محصولات کمپانی میکروتیک سری Chateau است؛ که قابلیت استفاده به عنوان یک مودم سیم کارت خور با قابلیت دریافت اینترنت شبکه های 4G/LTE در بستر سیم کارت و همچنین استفاده همزمان به عنوان یک دستگاه اکسس پوینت روتر برای پوشش شبکه Wi-Fi در باندهای 2.4GHz و 5GHz است. اکثر کاربران از سرعت و ثبات بهتر و همچنین ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری لحاظ شده در اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax قدرتمند و زیبا استقبال کرده اند.

 

معرفی اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax:

نرخ تبادل اطلاعات در این روتر اکسس پوینت حداکثر تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه در دانلود لحاظ شده است. همچنین ساختار آنتن های LTE به فناوری 4X4 MIMO ارتقاء یافته است و با در اختیار داشتن 4 آنتن داخلی دیگر نگرانی از بابت کیفیت سیگنال دریافتی LTE نخواهید داشت. فناوری های مدرن این روتر را با Wi-Fi 6 در نظر بگیرید و با نرم افزار و سخت افزار این دستگاه ترکیب کنید، متوجه میشوید که این دستگاه چقدر قدرتمند است.

Chateau LTE18 ax از کارت یا ماژول LTE رده 18 با قابلیت تجمیع فرکانس برخوردار میباشد. توجه داشته باشید که این قابلیت به شما اجازه می دهد از چندین باند به صورت همزمان استفاده کنید. این یک مزیت بسیار بزرگ برای بالا بردن سرویس دهی با سرعت بالاتر در مناطقی که تعداد کاربران زیادی به شبکه LTE متصل شده اند.

همچنین پشتیبانی از تکنولوژی 4X4 MIMO مخفف Multiple Input ،Multiple Output یا چند ورودی – چند خروجی در طراحی آنتن این دستگاه می باشد. با بهره گیری از این تکنولوژی، آنتن های بیشتر برای کار خواهید داشت و طبیعتا سرعت بالاتر و سیگنال بهتر را در شهرهایی که ایستگاه های پایه مدرن تر (4G/LTE) دارند دریافت خواهید کرد و می توانید انتظار عملکرد فوق العاده ای داشته باشید.

اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax دارای 4 پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه می باشد. شما به راحتی می توانید یک شبکه کابلی با اکثر امکانات را راه اندازی کنید.

همچنین 1 عدد پورت USB از نوع Type A برای فراهم سازی ذخیره بیشتر در اختیار شما قرار دارد. بر روی برد سخت افزاری اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax سیستم عامل میکروتیک (RouterOS) با سطح دسترسی یا لایسنس Level 4 نصب می باشد، که این دستگاه را به یک مسیریاب برجسته تبدیل کرده است.

ویژگی های اکسس پوینت میکروتیک Chateau LTE 18 ax:

  • قابلیت استفاده به عنوان یک مودم جهت دریافت اینترنت 3G/4G/LTE در بستر سیم کارت
  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه اکسس پوینت روتر برای پوشش WiFi در محیط داخلی در فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز
  • بهره گیری از قابلیت مسیر یابی (نسخه سیستم عامل RouterOS با سطح دسترسی Level 4)
  • باند فرکانسی شبکه: LTE نوع FDD شامل (B1/B3/B5/B7/B8/B20/B28)
  • باند فرکانسی شبکه: LTE نوع TDD شامل (B38/B40/B41)
  • ماژول شبکه LTE: (مودم رده 18 با حداکثر سرعت 1.2Gbpsدانلود و حداکثر 150Mbps اپلود)
  • مشخصات آنتن LTE: توان آنتن 4dBi (ساختار آنتن برای دانلود با تکنولوژی 4×4 MIMO) ، (ساختار آنتن برای اپلود 1×1 MIMO)
  • مشخصات باند فرکانسی شبکه 3G: شامل (B1/B3/B5/B6/B8/B19)
  • ماژول شبکه 3G: (مودم رده R8 با حداکثر سرعت 42.2Mbps دانلود و حداکثر 11.2Mbps اپلود)
  • WiFi در فرکانس 2.4GHz: (توان آنتن 3dBi – زاویه پوشش 360 درجه ساختار 2×2 MIMO – استاندارد وایرلس 802.11b/g/n/ax – حداکثر سرعت 574Mbit/S)
  • WiFi در فرکانس 5GHz: (توان آنتن 6dBi – زاویه پوشش 360 درجه  ساختار 2×2 MIMO – استاندارد وایرلس 802.11a/n/ac/ax – حداکثر سرعت 1200Mbit/S)
  • 4 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
  • 1عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه
  • 1 عدد پورت USB Type A
  • 1 عدد شیار مخصوص جهت اتصال سیم کارت (سایز Micro SIM)
  • پردازنده 1.8 گیگاهرتز (چهار هسته ایی)
  • حافظه رم 1 گیگابایت (RAM)
  • 1 ورودی (جریان برق مستقیم DC Adapter) برای تامین جریان برق دستگاه
  • پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec hardware acceleration مخفف IPses
  • پشتیبانی از پروتکل TR-069 (ارائه دسترسی به اپراتور ها برای کانفیگ، بازبینی تنظیمات دستگاه از راه دور)
  • امکان تعویض پوشش بیرونی دستگاه با کاورهای دلخواه به منظور ست شدن با محیط

منبع: 

خرید اکسس پوينت ميکروتيک مدل Chateau LTE 18 ax



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

زاویه تخت ترانک لگراند 195x50

مشخصات و اطلاعات زاویه تخت ترانک لگراند 195×50 :

زاویه تخت ترانک لگراند 195×50 از سری محصولات کمپانی لگراند فرانسه بوده که بسیار در زمینه تولید تجهیزات پسیو شبکه معروف می باشد. از این قطعه در محلهایی استفاده می شود که نیاز باشد بدنه و درب ترانک لگراند با زاویه ای در حدود 90 درجه (°85 تا °95) در امتداد قائم و به صورت عمودی، به سمت بالا و یا پایین برگردانیم. به منظور جلوگیری از بریدن ترانک و برای راحتی نصب و همچنین حفظ زیبایی کار از زاویه تخت استفاده می شود. از جنس PVC ساخته شده و رنگ آن سفید است.

 

مشخصات فنی زاویه تخت ترانک لگراند 195×50:

ابعاد: 195x50mm

 

منبع: 

خرید زاويه تخت ترانک لگراند 195×50



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک ایستاده الگونت 42 یونیت عمق 60

مشخصات و اطلاعات رک ایستاده الگونت 42 یونیت عمق 60:

رک ایستاده الگونت 42 یونیت عمق 60 از جمله رک های ایستاده شرکت الگونت می باشد، که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی برخوردار هستند که در بازار بزرگ تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

این رک شبکه دارای ارتفاع 42 یونیت و عمق 60 سانتی متر می باشد. رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و … در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك شبکه از سرور هم محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

درب جلوی رک الگونت ایستاده 42 یونیت عمق 60 از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضدخش با فریم فلزی است. در هر طرف این رک شبکه یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوییچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند.

اما نکته جالب این است که رک ایستاده الگونت 42 یونیت عمق 60 بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است. درب موجود در این رک شیشه ای و دارای قفل سوئیچی می باشد.

 

ویژگی های رک ایستاده الگونت 42 یونیت عمق 60:

  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای 4 عدد آداپتور قابل تنظیم
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت قابل تنظیم
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی
  • دارای عمق 60 ، عرض 60 و ارتفاع 204 سانتی متر

منبع: 

خرید رک ايستاده الگونت 42 يونيت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سوئیچ میکروتیک CRS317-1G-16S+RM

مشخصات و اطلاعات روتر سوئیچ میکروتیک CRS317-1G-16S+RM:

روتر سوئیچ میکروتیک CRS317-1G-16S+RM، یک روتر سوئیچ Cloud جدید و یک سوئیچ شبکه قابل مدیریت با قابلیت نصب در رک شبکه و دارای ویژگی های لایه 3 می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این روتر سوئیچ دارای 16 پورت +SFP برای اتصال 10GbE با کارایی بالا و یک پورت مسی 1GbE برای مدیریت است.

روتر سوئیچ CRS317-1G-16S+RM از یک تراشه سوئیچینگ نسل جدید بهره می برد و عملکرد مبتنی بر سیم را برای تمام شانزده پورت 10GbE با هر اندازه فریم اترنت به شما ارائه می دهد. ویژگی های جدید مانند پروتکل Spanning Tree Protocol) MSTP) مبتنی بر سخت افزار و تجمیع پیوند (LACP)، محافظت پیشرفته و عملکرد حرفه ای و واقعی را برای شبکه مورد تقاضای شما فراهم می کند.

این دستگاه دارای منبع تغذیه اضافه (redundant) و فن خنک کننده برای محیط های گرم مانند جعبه های ارتباطی در فضای باز است. دو فن اضافی (redundant) در صورت نیاز، سیستم را به صورت خودکار خنک نگه می دارند.

ویژگی “Dual boot” به شما اجازه می دهد تا بتوانید از بین سیستم عامل RouterOS یا SwO انتخاب کنید. اگر ترجیح می دهید فقط یک سوئیچ ساده با سیستم عامل با ویژگی های خاص بیشتری برای سوئیچ داشته باشید، از سیستم عامل SWOS استفاده کنید. اگر به Winbox عادت دارید و می خواهید از قابلیت مسیریابی و سایر ویژگی های Layer 3 در برخی از پورت های روتر سوئیچ سری Cloud CRS خود استفاده کنید، سیستم عامل RouterOS را بوت و استفاده کنید. می توانید سیستم عامل مورد نظر را از بین RouterOS ،SWOS یا از تنظیمات بارگذاری RouterBOOT انتخاب کنید.

این دستگاه قابلیت های اساسی یک سوئیچ مدیریتی را به شما ارائه می دهد. همچنین امکان مدیریت ارسال پورت به پورت (manage port-to-port  forwarding)، اعمال فیلتر (MAC (apply MAC filter، پیکربندی VLAN ها را نیز فراهم می کند.

 

ویژگی های برجسته روتر سوئیچ میکروتیک CRS317-1G-16S+RM :

  • گزینه بوت برای سیستم عامل روتر یا سوئیچ (Boot option for SwOS or RouterOS)
  • ظرفیت سوئیچینگ لایه 2 بدون انسداد (Non-blocking Layer 2 switching capacity)
  • 16K host table
  • IEEE 802.1Q VLAN
  • تا حداکثر 4K از VLANهای همزمان پشتیبانی می کند.( Supports up to 4K simultaneous VLANs)
  • جداسازی و امنیت پورت (Port isolation and Port security)
  • MSTP
  • ارسال HW MPLS به روزرسانی نرم افزار در آینده (HW MPLS forwarding coming in future software update)
  • پشتیبانی از ماژول 1.25SFP و +10Gbit SFP
  • CPU دو هسته ای 800 مگاهرتز
  • دارای دو منبع تغذیه
  • کنترل طوفان پخش داده (Broadcast storm control)
  • Port mirroring برای ترافیک ورودی / خروجی (Port mirroring of ingress/egress traffic)
  • پروتکل پرسرعت (RSTP (Rapid Spanning Tree Protocol
  • تجمیع لینک (LACP) Link Aggregation)
  • لیست کنترل دسترسی (Access Control List)
  • MikroTik neighbour discovery
  • SNMP v2 / v3
  • قابل نصب در رک یا روی میز (Rackmount and tabletop)
  • از دمای محیط 20- تا 60+ درجه سانتیگراد پشتیبانی می کند.
  • دارای خنک کننده با فن اتوماتیک برای دماهای بالا
  • configure VLANs) mirror traffic)، اعمال محدودیت پهنای باند و حتی تنظیم برخی از فیلدهای هدر MAC و IP. اسلات های +SFP از هر دو ماژول 1.25Gb SFP و +10Gb SFP پشتیبانی می کنند.

 

قابلیت های اصلی روتر سوئیچ میکروتیک CRS317-1G-16S+RM :

  • Smart Switch
  •  1x Gigabit LAN
  • 16x SFP+ cages
  • Dual Core 800MHz CPU
  • 1GB RAM
  • 1U rackmount passive cooling case
  • Dual Power Supplies

منبع: 

خرید روتر سوئيچ ميکروتيک مدل CRS317-1G-16S+RM



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

آشنایی با پچ پنل AMP

پچ پنل ها یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه هستند که به وسیله کمپانی های مختلف طراحی و تولید میشوند. بهتر است بدانید پچ پنل ها با یکدیگر تفاوت دارند و ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین برند های پچ پنل یعنی پچ پنل AMP آشنا کنیم. پچ پنل AMP یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین پچ پنل ها در بازار تجهیزات شبکه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس در ادامه مقاله آشنایی با پچ پنل AMP با ما همراه باشید.

 

پچ پنل چیست؟

پچ پنل شبکه یک قطعه ای است که در درون رک شبکه قرار میگیرد. از این قطعه در بستر تجهیزات پسیو شبکه به عنوان یک وسیله نهایی جهت جمع آوری کابل های شبکه در جهت اتصال به تجهیزات شبکه مانند : سوئیچ شبکه، هاب، سرور، روتر و … مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی پچ پنل برای نظم دهی و مرتب کردن رک و حذف کردن آداپتور های دستگاه ها می باشد. همچنین استفاده از پچ پنل به جای آداپتورها میتواند نظم و زیبایی خاصی به رک و تجهیزات پسیو شما ببخشد.

همانطور که در قسمت بالا گفته شد پچ پنل از پرکاربرد ترین تجهیزات پسیو شبکه می باشد، که در انواع گوناگون طراحی و تولید میشوند و از سمت شرکت های مختلف در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. به طور کلی باید بگوییم که پچ پنل یک قطعه مستطیلی شکل است که از تعداد مشخصی پورت شبکه که بر روی آن تعبیه شده، تشکیل شده است. برای مثال: 48 پورت، 24 پورت، 16 پورت و … . استفاده از پچ پنل در شبکه الزامی نمیباشد و به طور کلی استفاده از این قطعه در شبکه هایی که در طی مدت بزرگ شده و تغییر میکنند سبب سرعت و سهولت در انجام بسیاری از کارها میشود.

 

کاربرد پچ پنل در شبکه:

اگر بخواهیم ساده بگوییم در هنگام افزایش کاربر باید این سوکت ها را وارد مدار شبکه کرد، بنابراین متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند. به این معنا که کابل هایی که به سوکت متصل میشوند، در قسمت مرکزی رک جمع آوری میشوند و آن را وارد پچ پنل کرده و بعد آنها را شماره گذاری میکنند تا در صورت نیاز هر کدام از سوکت ها را که احتیاج دارند، با یک کابل شبکه به سوئیچ وصل کنند.

همانطور که گفته شد، پچ پنل ها از تعداد زیادی پورت شبکه تشکیل شده اند که در رک قرار میگیرند. احتمال دارد تعداد پچ پنل ها متناسب با نیاز یک شبکه و تعداد دستگاه موجود در رک متغیر باشد. اما دقت داشته باشید که یک سر همه ی کابل های کشیده شده شبکه در کل ساختمان یا سازمان در انتها به پچ پنل وارد میشود و ارتباطات شبکه ای تشکیل میدهند.

از مزایای استفاده از پچ پنل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه و گسترش شبکه راحت تر می شود و زمان انجام آن کاهش می یابد و نیازی نیست که با اضافه شدن کاربر، ساختار کلی شبکه را تغییر داد که همین امر سبب کاهش هزینه می شود.
  • در صورت نیاز به انتقال دادن سرور از سوئیچی به سوئیچ دیگر، نیازی نیست که به رک سرور مراجعه شود.
  • در صورت بروز مشکل می توان به راحتی رفع اشکال شبکه را انجام داد، تعمیرات  و تعویض آن به راحتی صورت میگیرد.
  • زمانی که کاربری بخواهد به صورت مستقیم به یکی از سیستم های سرور متصل شود دیگر نیازی به کابل کشی نیست.
  • اگر در شبکه قصد تغییر دادن سوئیچ یا حتی جداسازی یک کلاینت از سوئیچ را دارید، این کار به راحتی و سهولت انجام می شود.
  • تعداد گره ها در تجهیزات شبکه کمتر میشود و نظم و ترتیب در شبکه افزایش یافته که این کار باعث زیبایی تجیهزات شما میشود.

 

معایب استفاده نکردن از پچ پنل:

در صورت عدم استفاده از پچ پنل مشکلاتی از جمله مشکلات زیر برای شما اتفاق میوفتد که میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • اگر بخواهید کلاینت مشخصی را به دلیل خاصی به صورت مستقیم به یکی از سیستم های اتاق سرور متصل کنید باید کابلی مجزا برای آن بکشید یا به وسیله تستر سر کابل آن را پیدا کنید.
  • در صورتی که بخواهید سروری را از یک سوئیچ به سوئیچی دیگر متصل کنید می بایست به پشت رک سرور که پر از گردو خاک می باشد مراجعه کنید، دست ها و لباس هایتان کثیف می شود.
  • هنگامی که بخواهید به طور فیزیکی کابل یکی از کلاینت ها را از سوئیچ بکشید یا با تغییر دادن ترتیب اتصال سرور ها و سوئیچ ها با مشکل مواجه می شوید.

معرفی بهترین پچ پنل‌های AMP:

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با دوتا از محصولات آشنا کنیم، تا شما بتوانید با نگاهی بهتر پچ پنل AMP مورد نیاز خود را خریداری کنید. در ابتدا به پچ پنل شبکه امپ CAT6 UTP که یکی از پرفروش‌ترین پچ پنل‌های موجود در بازار محسوب می‌شود، می پردازیم. از جهاتی دیگر پچ پنل تلفنی امپ AMP یکی دیگر از محصولاتی است که در این محتوا مورد بررسی قرار میگیرد، بنابراین با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

  • پچ پنل شبکه امپ CAT6 UTP :

آشنایی با پچ پنل AMP

پچ پنل شبکه امپ CAT6 UTP یکی از محصولات کمپانی AMP است که دارای ویژگی های خاصی می باشد. این پچ پنل بدون شیلد بوده، بنابراین قابلیت کاهش نویز ندارند. این محصول دارای 24 عدد پورت است و قابلیت اضافه کردن کیستون ندارند و از جهت دیگر نگهدارنده کابل هم در آن تعبیه نشده است. اما این محصول در دسته بندی CAT6 قراردارد که سرعت و پهنای باند آن بالا میباشد. لازم به ذکر است، اندازه و ابعاد این پچ پنل کاملا استاندارد بوده و به راحتی میتوانید آن را در رک های ایستاده و دیواربی قرار دهید.

 

  •  پچ پنل تلفنی 50 پورت امپ AMP:

آشنایی با پچ پنل AMP

آشنایی با پچ پنل AMP

پچ پنل تلفنی امپ که دارای 50 پورت می‌باشد و در طبقه بندی CAT3 قرار میگیرد. از سوی دیگر پچ پنل تلفنی امپ AMP از نوع UTP یا همان بدون شیلد است. این پچ پنل قابلیت اضافه کردن کیستون ندارد، که این یکی از نقاط منفی این پچ پنل است. شرکت امپ یک شرکت معتبر آمریکایی است، که در زمینه تولید تجهیزات شبکه پسیو فعالیت میکند.

 پچ پنل تلفنی 50 پورت امپ AMP یک پچ پنل مسی یک یونیت تلفنی به همراه 50 عدد کیستون استاندارد cat3 با 4 پین می باشد، که کاربران میتوانند از سوکت rj45 و یا rj11 استفاده کنند. این پچ پنل با توجه به نوع کیستون استفاده شده بر روی آن، فاقد شیلد می باشد. بر روی این پچ پنل 50 پورت، به 10 دسته 5 تایی تقسیم شده و بر روی هر ستون امکان درج لیبل کاغذی وجود دارد.

از نکات مثبت این پچ پنل میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بدون نیاز به ابزار نصب
  • منظم کردن کابل های تلفن
  • عدم نیاز به پیچ و مهره برای نصب در رک شبکه

منبع: 

آشنايي با پچ پنل AMP



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()