نوشته شده توسط : مهشید افخمی

توضیح مختصر در رابطه با سرورهای HP:

به طور کلی می توان گفت سرورهای ساخت شرکت HP به عنوان پر طرفدارترین سرور جهت استفاده در دیتا سنترها به شمار می روند. شاید دلیل این محبوبیت این است که این سرورها چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک می توانند بیشترنیازهای شما را برآورده سازند. شما با انتخاب درست مدل سرور مورد نیاز خود می توانید به سطح عملکرد بالا، افزایش میزان دسترسی ، قابلیت توسعه و مدیریت دست یابید.

سرورها در دیتا سنتر در دو نوع Tower و Rackmount یا ایستاده و قابلیت نصب در رک می باشند. استفاده از این سرورها و ایجاد یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد. هم چنین زمینه استفاده از فناوری های جدید در آینده را نیز فراهم خواهد کرد و شما می توانید با یک انتخاب مناسب سروری برای چندین سال آینده خود تامین کنید.

این کمپانی دارای محصولاتی نظیر سرور، سوئیچ، روتر، رک و استوریج می باشد. اما همواره سرورهای HP جزء پرفروش ترین محصولات می باشد. این سرورها به همراه مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت، ذخیره سازی اطلاعات و تجهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس های مورد نیاز برای سازمان ها و محیط های کاری با کیفیت فوق را دارا می باشند.

 

خرید سرور اچ پی 

 

سرورهای HP به چهار خانواده تقسیم می شوند که البته لازم به ذکر است دلیل این تنوع برآورده کردن نیازهای مشتریان می باشد که شامل :

 

1ـ خانواده HP ProLiant BL:

سرورهای (BL (Blade برای همه‌ی شرکت، در مقیاس بزرگ، متوسط و کوچک مناسب هستند. این سرورها به صورت تیغه ای قرار می گیرند. قرار گرفتن آنها به صورت تیغه ای سبب شده است که تعداد سرور بیشتری درون رک جای گیرد. از طرفی سادگی مدیریت، قابليت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب كاهش هزينه های ديتا سنترها و بالا رفتن كيفيت سرويس دهی شده است. قرار گیری سرورها درون تیغه ها بین 8 تا 16 عدد می باشد.

 

2ـ خانواده HP ProLiant DL:

سرورهای HP ProLiant DL به عنوان پر فروش ترین سرورها در ایران به شمار رفته و جهت استفاده درون رک قرار می گیرند. از قابلیت های این سرورها قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالا می باشد. از جمله سرورهای سری DL می توان به  مدلهای سری  DL700 ، DL500 ، DL300 ، DL100  و DL900  اشاره نمود. لازم به ذکر است که  سری DL360 و DL380 به عنوان پر فروش ترین سرورها در ایران می باشند.

 

هر کدام از سری های سرورهای DL دارای ویژگی های خاصی هستند که در زیر به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد:

ـ سری HP ProLiant DL100 : محاسبات با کارایی بالا در طراحی مقرون به صرفه و متراکم

ـ  سری HP ProLiant DL300P : سرور رک استاندارد با عملکرد و تطابق پذیری بالا

ـ سری HP ProLiant DL300E : سرور رک و دارای کاربردی آسان

ـ سری HP ProLiant DL500: سرورهایی در مقیاس بزرگ و محاسبات فشرده

برای مثال از جمله سرورهای پرفروش در ایران می توان به سرورهای اچ پی مدلDL380p Gen8 ،DL380 G10 ، DL360 Gen7، DL360 G9، DL360p G8، DL380 G7 و DL380 Gen9  اشاره کرد.

 

3ـ خانواده HP ProLiant ML:

سرورهای HP ProLiant ML انعطاف پذیر و قابل ارتقاء می باشد و برای دفاتری که دارای شعب مختلف هستند مناسب می باشند. این سرورها به صورت قفسه ای هستند. به عبارتی قابلیت این سرورها در مقایسه با سرورهای سری DL هیچ کم و کاستی ندارند و علاوه برآن مزیت های بیشتری نیز مانند عدم وابستگی آنها به رک را دارا می باشند. البته اگر تمایل داشته باشید می توانید آن را در رک جای دهید. از جمله این سرورها می توان به سری ML100 و ML300 اشاره کرد.

 معتبرترین گارانتی تجهیزات شبکه 

4ـ خانواده HP ProLiant SL:

سرورهای HP ProLiant SL برای محیط هایی در مقیاس بزرگ طراحی شده اند. این مدل از سرورها برای میزبانی وب، خدمات ابری و برای شرکت هایی با محاسبات بالا مناسب می باشد. خانواده سرورهای SL امکان استقرار و پردازش سریع و هزینه عملیاتی پایین تر را فراهم می آورد.

همانطور که در بالا ذکر شد سرورهای HP به چهار خانواده تقسیم می شوند که هر کدام نیز به سری های مختلفی تقسیم بندی شده اند.

این مقاله تنها جهت شناخت بیشتر شما عزیزان از این سرورها می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

QoS چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام مطالعه برخی از تجهیزات شبکه به کلمه QoS برخورده باشید اما معنای واقعی آن را ندانید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با مفهوم کیفیت خدمات سرویس آشنا نماییم.

QoS یا کیفیت خدمات سرویس به هر تکنولوژی كه ترافيك داده ها را براي كاهش از بین رفتن بسته های اطلاعاتی، زمان تأخير و jitter بر روي شبکه مدیریت می کند، اطلاق می شود. QoS با تعیین اولویت های انواع خاص داده ها در شبکه ، منابع شبکه را کنترل و مدیریت می کند.

کیفیت خدمات (QoS) مجموعه ای از فناوری هایی است که بر روی یک شبکه کار می کند و از اجرای مطمئن برنامه ها و ترافیک های با اولویت بالا با ظرفیت محدود اطمینان حاصل می کند. فن آوری های QoS این کار را با ارائه کاربری متفاوت و تخصیص ظرفیت جریان های خاص در ترافیک شبکه انجام می دهند. با این کار مدیر شبکه ترتیب دستیابی به بسته ها را تعیین کرده و مقدار پهنای باند برنامه ها یا جریان های ترافیکی را مشخص می کند.

سازمان ها از QoS برای رفع نیازهای ترافیکی اپلیکیشن های حساس مانند تماس های زنده صوتی و تصویری استفاده کرده و به کمک آن از کاهش کیفیت ناشی از حذف بسته ها، تأخیر و jitter جلوگیری می کند. سازمان ها می توانند با استفاده از ابزارها و تکنیک های خاصی مانند jitter buffer و traffic shaping به QoS دست یابند.

تنظیمات پیکربندی کیفیت سرویس (QoS) به دو صورت Manual توسط کاربر و هوشمند به صورت خودکار توسط پردازنده تجهیزات شبکه انجام می شود. در حالت خودکار یا هوشمند، احتمال خطا و افت دقت به منظور تخصیص پهنای باند بهینه وجود دارد و به همین دلیل برخی از برند ها، قابلیت پیکربندی دستی را ارائه می دهند. به طور معمول پیکربندی QoS بر اساس دستگاه یا Client و اپلیکیشن امکان پذیر است و محدودیت ها نیز بر همین اساس اعمال می شوند.

 

 خرید سوئیچ سیسکو با گارانتی معتبر 

 

اهمیت سرویس  کیفیت خدمات یا QOS در چیست؟

برخی از سرویس ها یا برنامه های کاربردی که در بستر شبکه اجرا می شوند، به تاخیر یا Delay حساس هستند. این سرویس ها برای انتقال بسته های اطلاعاتی خود در شبکه از پروتکل UDP استفاده می کنند و از پروتکل TCP بهره ای نمی برند.

تفاوت اصلی بین پروتکل TCP و UDP این است که پروتکل TCP بسته هایی که در راه از بین می روند را مجدداً ارسال می کند. اما پروتکل UDP بسته های اطلاعاتی آسیب دیده  را مجدد در شبکه ارسال نمی کند. اما برای سرویس هایی که از پروتکل UDP استفاده می کنند مانند سرویس VOIP ، هرگونه بسته اطلاعاتی صوتی که از بین برود دیگر نمی تواند در شبکه ارسال شود زیرا بسته های صوتی در بستر شبکه Stream می شوند و ارسال دوباره آن بسته ها در بستر شبکه بی فایده می باشد. به همین دلیل، به تأخیر افتادن ارسال بسته های اطلاعاتی که با پروتکل UDP در شبکه ارسال می شوند، یک مشکل جدی محسوب می شود. حتی اگر تعداد کمی از بسته های صوتی در هنگام ارسال در بستر شبکه از بین بروند کیفیت صدا را پایین می آورد بطوریکه صدا به صورت نامفهوم شنیده می شود. بسته های اطلاعاتی حساس به تاخیر بهJitter معروف هستند.

درواقع Jitter اختلاف زمان تاخیر رسیدن بسته های اطلاعاتی Stream شده در شبکه می باشد. اگر شبکه شما پهنای باند زیادی دارد، Delay یا تأخیر در شبکه شما تا حد زیادی وجود نخواهد داشت و در نتیجه نیاز به راه اندازی سرویس QoS در شبکه نخواهید داشت. اما در شبکه های سازمانی و بزرگ در زمان هایی روتر ها و سوئیچ ها شروع به Drop کردن بسته های اطلاعاتی خواهند کرد در این گونه موارد سرویس های نظیر VOIP و … در شبکه دچار اختلال می شود و آن سرویس ها نمی توانند به طور موثر و کارآمد به فعالیت خود ادامه دهند. در اینجاست که به کیفیت خدمات یا QOS نیاز پیدا می کنیم.

 

پارامترهای QoS:

سازمان ها می توانند QoS را با استفاده از چندین پارامتر از جمله موارد زیر اندازه گیری کنند:

  • از دست رفتن بسته ها هنگامی اتفاق می افتد که پهنای باند لینک ها کاملاً اشغال شده باشد و روترها و سوئیچ های شبکه شروع به حذف بسته ها کنند. هنگامی که در زمان برقراری ارتباطات زنده مانند تماس های صوتی یا ویدئویی ، بسته ها از بین بروند این امر باعث ایجاد اختلال و وقفه در تماس ها می شود.
  • Jitter نتیجه تراکم شبکه، تغییر زمان و تغییر مسیرها می باشد. وقوع بیش از حد آن باعث کاهش کیفیت ارتباطات صوتی و تصویری می شود.
  • منظور از تأخیر مدت زمانی است که یک بسته از مبدأ به مقصد طی می کند. تأخیر باید تا حد ممکن نزدیک به صفر باشد. اگر در تماس های VOIP این زمان زیاد باشد باعث اکو صدا یا ایجاد همپوشانی می شود.
  • پهنای باند ظرفیت یک لینک ارتباطی در شبکه برای انتقال حداکثر داده از یک نقطه به نقطه دیگر در یک زمان معین می باشد. QoS شبکه را با مدیریت پهنای باند و تعیین اولویت ها برای اپلیکیشن هایی که به منابع بیشتری نسبت به دیگران نیاز دارند، بهینه می کند.
  • (MOS (Mean opinion score معیاری برای سنجش کیفیت صدا می باشد که از یک مقیاس پنج گانه استفاده می کند.

 

نحوه پیاده سازی QoS:

سه مدل ، سرویس های یکپارچه و خدمات متمایز برای پیاده سازی QoS در دسترس می باشد که شامل: 

 

1ـ بهترین تلاش (Best Effort):

Best Effort یک مدل QoS است که در آن همه بسته ها دارای اولویت یکسان هستند و تضمینی برای به مقصد رسیدن بسته ها وجود ندارد. این روش وقتی که در شبکه برای QoS هیچ سیاست گذاری خاصی وجود ندارد یا در زمانی که زیرساخت ها از QoS پشتیبانی نمی کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

2ـ سرویس های یکپارچه (IntServ):

سرویس های یکپارچه (IntServ) یک مدل QoS است که یک قسمت از پهنای باند را برای مسیر خاصی در شبکه در نظر می گیرد. برای هر اپلیکیشن یک پهنای باند مشخص در نظر گرفته می شود تا اطمینان حاصل شود که منابع شبکه قادر به پاسخگویی به نیاز بسته های آن برنامه هستند و مشکلی از نظر منابع برای ارسال بسته های این برنامه خاص وجود ندارد. البته پیاده سازی این مدل از QoS نیازمند این است که روترها و مسیریاب های شبکه قادر به پشتیبانی از RSVP باشند. IntServ دارای مقیاس پذیری محدود و مصرف زیاد از منابع شبکه می باشد.

 

3ـ خدمات متمایز (DiffServ):

خدمات متمایز (DiffServ) یک مدل QoS است که در آن عناصر شبکه از جمله روترها و سوئیچ های شبکه را برای سرویس دهی به چند کلاس طبقه بندی می کند و این طبقه بندی بر اساس اولویت ترافیک ها مشخص خواهد شد. ترافیک شبکه براساس نیازمندی های یک سازمان به کلاس های متعددی تقسیم می شود. برای مثال ترافیک صوتی اولویت بالاتری نسبت به ترافیک های دیگر دارد. اولویت بسته ها با استفاده از کد DSCP تعیین خواهد شد. DiffServ همچنین از شیوه های per-hop مانند صف بندی و اولویت بندی برای اعمال مکانیسم های QoS  استفاده خواهد کرد.

معماری شبکه بر چگونگی اجرای کیفیت خدمات یا QOS در سازمان ها نیز تاثیر می گذارد. شبکه های MPLS دارای یک لینک خصوصی هستند که end-to-end QoS را در یک مسیر واحد ارائه می دهد. در قراردادهای MPLS  میزان پهنای باند، QoS، زمان تاخیر و زمان اجراء مشخص می شود. بنابراین استفاده از لینک های MPLS برای سازمان ها هزینه بر خواهد بود.

SD-WAN از اتصال های مختلفی از جمله MPLS و broadband استفاده می کند. با SD-WAN می توانید بر وضعیت اتصالات فعلی شبکه و عملکرد آن ها نظارت داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تعداد بسته های از دست رفته در یک اتصال از یک سطح مشخصی بالاتر رود، SD-WAN به دنبال یک اتصال جایگزین خواهد بود.

 

مکانیسم های سرویس کیفیت خدمات یا QOS:

مکانیسم های QoS خاص می توانند کیفیت ترافیک داده را مدیریت کنند. مکانیسم های QoS بسته به نقشی که در مدیریت شبکه ایفاء می کنند، در دسته بندی های خاصی قرار می گیرند.

  • ابزار طبقه بندی و علامت گذاری بین اپلیکیشن ها تفاوت قائل می شود و بسته های اطلاعاتی را در گروه بندی های مختلف ترافیکی طبقه بندی می کند. علامت گذاری، هر بسته را به عنوان عضوی از کلاس شبکه علامت گذاری می کند و به دستگاه های موجود در شبکه اجازه می دهد تا کلاس بسته را تشخیص دهند. طبقه بندی و علامت گذاری روی تجهیزات شبکه مانند روتر سیسکو ، سوئیچ سیسکو  و اکسس پوینت اجرا می شود.
  • ابزارهای مدیریت تراکم با استفاده از طبقه بندی و علامت گذاری بسته ها مشخص می کنند که بسته های داده در کدام صف قرار بگیرند. این ابزار دارای صف هایی بر اساس اولویت first-in، first-out و تاخیر پایین هستند.
  • ابزار جلوگیری از ایجاد تراکم، ترافیک شبکه را کنترل می کند و در صورت بروز ازدحام بسته های با اولویت پایین را drop می کند. در این حالت می توانیم تا حدود زیادی مطمئن شویم که بسته های موجود در صف دارای اولویت بالایی هستند و به موقع به مقصد می رسند.
  • ابزارهای شکل دهی ترافیک، ترافیک ورودی را تغییر می دهد و برنامه های زمان واقعی را در اولویت بالاتری نسبت به برنامه هایی که حساسیت کمتری به زمان دارند مانند ایمیل و پیام رسانی در اولویت قرار می دهند. ابزارهای شکل دهی ترافیک شامل بافر، Generic Traffic Shaping و شکل دهی Frame Relay Traffic می باشد. ابزارهای کنترل ترافیک هم مانند ابزارهای شکل دهی ترافیک بر روی تراکم ترافیکی تمرکز می کنند و در صورت نیاز بسته ها را drop می کنند.
  • ابزارهای بهره وری لینک، استفاده از پهنای باند را به حداکثر می رسانند و زمان تأخیر را کاهش می دهند. در حالی که این ابزارها انحصاراً برای QoS نمی باشند اما در کنار سایر ابزارهای QoS مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزارها شامل Real-Time Transport Protocol header compression، Transmission Control Protocol header compression و فشرده سازی لینک می باشد.
 


:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

10 نکته‌ی مهم در خرید سرور:

اگر در حال خرید یک سرور جدید برای دیتا سنتر خود هستید، ابتدا می بایست نیازهای خود را بررسی نمایید تا کاملا مطمئن شوید سرور خریداری شده می تواند نیازهای سازمان و یا شرکت شما را برآورده سازد. شرکت های سازنده‌ی سرورها متفاوت هستند، اما مهمترین آنها سرورHP می باشد که در اکثر دیتا سنترهای جهان حداقل یکی از آنها یافت می شود.

این سرورها در سری پرفروش DL، در مدل های مختلفی از جمله DL360، DL380 و … به بازار عرضه شده که هر کدام دارای مدل های مختلفی هستند مانند سرور اچ پی مدل DL360 G7، سرور اچ پی مدل DL360 G9 ، سرور اچ پی مدل DL380P G8 و …

سرورها از لحاظ قیمت بسیار گران هستند، به همین دلیل اگر به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که باید خریدی انجام دهیم پاسخگوی کلیه نیازهای ما باشد.

 

حال باید در خرید سرور بسیار دقت داشت و چند نکته‌ی مهم را در نظر داشت:

 

1ـ Drivers:

یکی از اولین مواردی که قبل از تصمیم گیری در مورد خرید باید در نظر بگیرید این است که آیا سرور مورد نیاز شما پشتیبانی درایور لازم را ارائه می دهد. اگر سرور شما Dell و یا HP نباشد نیاید با درایورهای ویندوزی مشکل داشته باشید. با این حال، درایورهای سروهای Linux ممکن است به آسانی در دسترس نباشند.  حتما این عامل را در نظر داشته باشید و بدون در نظر گرفتن آن اقدام به خرید نکیند.

 

2ـ Redundancy:

اگر سروری که خریداری می نمایید برای یک قسمت مهم می باشد حتماً این نکته را در نظر بگیرید که بتوانید به آن قطعاتی را اضافه نمایید. به این ترتیب می توانید از عملکرد سیستم اطمینان حاصل نمایید. به عنوان مثال ، سرور حداقل باید دو منبع تغذیه داشته باشد تا اگر یکی از کار افتاد، دیگری بدون اینکه سرور آفلاین شود کار خود را ادامه دهد.

برخی از سرورها به شما این امکان را می دهند تا حافظه مورد نیاز خود را نصب نمایید. در حالی که برخی دیگر ممکن است دارای یک شکاف اضافی باشند که می توانید از آن جهت نصب یک ماژول حافظه یدکی استفاده کنید. به این ترتیب می توانید هنگامی که یک حافظه دچار اختلال در عملکرد شود از حافظه یدکی کمک بگیرید.

 

3ـ Hot-swappable components:

امروزه به دلیل وابستگی کسب و کارها به فناوری اطلاعات ایجاد اختلال در عملکرد شبکه، سبب ایجاد اختلال در عملکرد کاری سازمان و یا شرکت خواهد شد. سعی کنید مطمئن شوید که سروری که انتخاب کرده اید دارای قابلیت تعویض قطعات می باشد.

این قابلیت به نحوی است که نیازمند به خاموش کردن سرور نمی باشد. به عنوان مثال، نمی توانید در هنگام روشن بودن سرور، برد و یا CPU آن را تعویض نمایید. اما سرورهایی هستند که از این قابلیت پشتیبانی می کنند و می توانید آنها را در زمان روشن بودن دستگاه تعویض نمایید.

 

4ـ Form factor:

اگر می خواهید سرور خریداری شده خود را درون رک قرار دهید، هنگام خرید اندازه سرور و رک را در نظر بگیرید زیرا هنگام قرار گرفتن آن در رک باید از فضای کافی جهت تبادل جریان هوا، برخوردار باشد. توجه داشته باشید که سرورهای 2U و 4U نسبت به سرور 1U به فضای رک بیشتری نیاز دارند.

 

5ـ Fault tolerant memory:

نکته دیگری که درهنگام خرید یک سرور جدید باید در نظر داشت، پشتیبانی از فناوری های حافظه تحمل پذیر خطا ، مانند خطای تصحیح کد (ECC) است. حافظه ECC می تواند خطاهای حافظه تک بیتی را بطور پویا تصحیح کند. حافظه ECC همچنین می تواند خطاهای دو بیتی را تشخیص دهد (اما نمی توانید آنها را تصحیح نماید).

 

6ـ Storage:

سرورها از نظر حافظه بسیار متفاوت هستند. اگرچه اکثر سرورهای موجود در بازار امکان استفاده از دو هارد داخلی را دارند ، اما در بین آنها استثنائاتی نیز وجود دارد. برخی از سرورها هیچگونه حافظه داخلی ندارند و در عوض دارای یک SAN بوت هستند.اما از طرف دیگر برخی سرورها از تعداد زیادی از حافظه های داخلی پشتیبانی می کنند.

 

7ـ CPU support:

در این مرحله می بایست معماری CPU را در نظر بگیرید. امروزه بسیاری از سرورهای موجود در بازار دارای چندین سوکت جهت پشتیبانی از انواع مختلف پردازنده هستند. معمولا مدیران شبکه هنگام خرید سرور، نیاز فعلی خود را در نظر می گیرند. اما چقدر خوب است که نیاز آینده خود را پیش بینی کرده و بر طبق آن CPU و سرور مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

به عنوان مثال ، ممکن است در حال حاضر CPU های چهار هسته ای نیاز شما را برآورده کرده اما در آینده  به CPU های شش هسته ای یا هشت هسته ای نیاز پیدا کنید. به همین ترتیب ، ممکن است در ابتدا تنها یک سوکت را به سرور متصل کرده، اما در صورت لزوم یک CPU دیگر اضافه نمایید.

 

خرید CPU

 

8ـ Connectivity:

هر کدام از سرورهای موجود در بازار دارای یک شبکه داخلی هستند. با این حال اگر سرور به عنوان سرور میزبان عمل نماید اتصال آن به شبکه بسیار مهم می باشد. Clustering و مجازی سازی به طور معمول به آداپتورهای شبکه بیشتری نیاز دارد تا یک سرور مستقل. در این حالت یک سرور احتمالاً به طور پیش فرض دارای تعداد کافی آداپتور نخواهد بود اما باید مطمئن شویم که سرور ظرفیت اضافه کردن تعداد کافی آداپتور مورد نیاز را در خود داشته باشد.

 

9ـ Memory capacity:

اگر قصد دارید از سرور جدید خود به عنوان میزبان مجازی سازی استفاده کنید، حافظه سرور از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. حافظه مهمترین منبع در یک محیط سرور مجازی است ، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که سرور شامل حافظه کافی برای پشتیبانی از تمام سیستم عامل های مهمان بدون آنکه کمبودی در حافظه احساس شود را دارد.

 

10ـ Manageability:

اگر تعداد کمی سرور در دیتاسنتر خود دارید حتما اطمینان حاصل نمایید که سرورهای شما از قابلیت مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری به خوبی پشتیبانی می نماید. بسیاری از سرورهای موجود در بازار از IPMI پروتکل های مدیریت استاندارد پشتیبانی می کنند. اما ابزارهای مدیریت نرم افزار، معمولاً اختصاصی هستند به طوری که نرم افزار مدیریتی یک سرور با سرور دیگر متفاوت است.

به طور کلی مواردی که در این مقاله گفته شد عواملی هستند که می بایست یک کارشناس IT از آنها آگاه بوده و هنگام خرید یک سرور برای دیتا سنتر به آنها توجه نماید.

آگاهی از مشخصات هر کدام از سرورها شاید گاهی کاری غیر ممکن باشد اما می توانید با مراجعه به سایت مستر شبکه کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید و با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

تکنولوژی Cisco EnergyWise:

تکنولوژی EnergyWise سیسکو یک پروتکل مدیریت انرژی مبتنی بر IOS سیسکو می باشد که امکان نظارت، کنترل و گزارش مصرف انرژی فن آوری اطلاعات (IT) و تجهیزات شبکه از جمله واحدهای توزیع برق هوشمند، سیستم های ساختمان، کامپیوترها، پرینترها، روترها ی سیسکو، سوئیچ های شبکه و دستگاه های دارای قابلیت PoE (از جمله اکسس پوینت ها و دوربین های امنیتی IP) را فراهم می کند.  

تکنولوژی EnergyWise سیسکو شرکت ها را قادر می سازد تا میزان مصرف پاور زیرساخت های شبکه و دستگاه های متصل به شبکه را اندازه گیری و مدیریت کنند. در نتیجه از این طریق می توان میزان مصرف انرژی تمام دستگاه های دارای پاور را برای افزایش پس انداز کاهش داد. این تکنولوژی با اندازه گیری، گزارش و کمک به کاهش مصرف انرژی در کل زیرساخت های شرکت، به میزان قابل توجهی می تواند بودجه انرژی شرکت را کاهش دهد. معماری نوآورانه مدیریت انرژی کارایی عملیاتی دستگاه های دارای پاور از جمله دستگاه های با قابلیت PoE و کنترلرهای با قابلیت IP را افزایش می دهد. این راه حل به شرکت ها کمک می کند تا ضمن بهینه سازی انتشار گازهای گلخانه ای، هزینه ها را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهند. همچنین این تکنولوژی مطابق با بخشنامه های دولتی می باشد.

 

تکنولوژی جدید Cisco EnergyWise دارای یک اکوسیستم مدیریت داخلی می باشد. در نتیجه فعالیت های زیر را امکان پذیر می کند:

 

  • نظارت گسترده بر میزان پاور
  • بررسی و بهینه سازی مصرف انرژی
  • کاهش هزینه های شرکت
  • کاهش هزینه کل مالکیت با صرفه جویی در مصرف انرژی

این روزها کاهش مصرف انرژی یک نگرانی عمده در اکثر سازمان ها می باشد. با توجه به افزایش هزینه های انرژی، نگرانی ها/عوامل محیطی و دستورهای دولت، سازمان ها و کسب و کارها بر روی مصرف انرژی متمرکز شده اند. سازمان ها می توانند با بهبود کارایی عملیاتی و کاهش مصرف انرژی در هزینه های خود صرفه جویی کنند. در نتیجه سازمان ها نیازهای زیر را برطرف می کنند:

  • کاهش مصرف انرژی
  • بهبود کارایی به وسیله کاهش هزینه های عملیاتی
  • رعایت قوانین و مقررات مربوط به پاور
  • کاهش فاصله بین مدیریت امکانات و فناوری اطلاعات

خرید سوئیچ سیسکو 

مدیریت بدون محدودیت پاور:

Cisco EnergyWise یک پروتکل مدیریت پاور مبتنی بر نرم افزار IOS سیسکو می باشد که میزان مصرف پاور فناوری اطلاعات و تجهیزات شبکه را کنترل و گزارش می کند. این دستگاه از طریق سوئیچینگ سیسکو قابل پیکربندی و دردسترس می باشد و نسل دو روترهای با خدمات یکپارچه سیسکو مسیریابی پورتفولیو را انجام می دهند. تکنولوژی EnergyWise سیسکو بر روی طیف گسترده ای از دستگاه های با قابلیت PoE از جمله آی پی فون ها، اکسس پوینت های وایرلس، دوربین های امنیتی و دسکتاپ مجازی در دسترس می باشد.

Cisco EnergyWise یک رویکرد هوشمندانه مبتنی بر شبکه برای برقراری ارتباط پیام هایی است که انرژی را بین اپلیکیشن های مدیریتی و نقاط انتهایی اندازه گیری و کنترل می کنند. این شبکه دستگاه های با قابلیت مدیریت Cisco EnergyWise را کشف کرده و میزان مصرف انرژی را کنترل می کند. علاوه بر دستورالعمل های استاندارد تجاری برای کاهش مصرف کلی پاور، می توان سیاست های گسترده ای را در شبکه برای کنترل مدیریت پاور دستگاه تدوین کرد. Cisco EnergyWise از یک سیستم نامگذاری دامنه منحصر به فرد برای جستجو و جمع بندی اطلاعات از مجموعه دستگاه های بزرگ استفاده می کند. Cisco EnergyWise دارای یک رابط مدیریتی است که به تجهیزات و برنامه های مدیریت شبکه اجازه می دهد تا با نقاط انتهایی و یکدیگر با استفاده از شبکه به عنوان یک fabric یکپارچه ارتباط برقرار کنند. رابط مدیریت از استاندارد SNMP یا SSL برای ادغام سیستم های مدیریت سیسکو و ارائه دهندگان دیگر استفاده می کند.

 

مزایای تکنولوژی EnergyWise سیسکو:

Cisco EnergyWise میزان مصرف پاور را کنترل، مدیریت و پایین می آورد و مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • چگونگی مصرف پاور در سازمان ها را ارائه می دهد.
  • به شما اجازه می دهد تا دستگاه های موجود را بر اساس نیازهای کاربر یا سازمان خاموش کنید.
  • به شما اجازه می دهد تا ضمن حفظ کارایی کسب و کار در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()