نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2:

سی پی یو اینتل Xeon E5-2697 v2 از جمله پرفروشترین پردازنده های اینتل سری E5 نسل 2 اینتل می باشد. پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2دارای 12 هسته و 24 رشته بوده و دارای سوکت پردازنده FCLGA2011 می باشد و از توان مصرفی 130 وات برخوردار است. این سی پی یو سرور با فرکانس پایه پردازنده 2.70 گیگاهرتز از حداکثر فرکانس توربو 3.50 گیگاهرتز بهره می برد.

پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 دارای مقدار کش 30 مگابایت و فناوری ساخت 22 نانومتر می باشد. اینپردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 با حداکثر پهنای باند 597 گیگابیت در ثانیه قادر به انتقال داده ها می باشد و از حداکثر حافظه 768 گیگابایت پشتیبانی می کند.

ویژگی های کلی پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 :

  • پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 دارای فرکانس 2.7GHz می باشد.
  • از تکنولوژی INTEL TURBO BOOST بهره می برد.
  • دارای حافظه پنهان (30MB (L3 CACHE است.
  • تعداد هسته های این پردازشگر 12 می باشد.
  • پاور مصرفی این پردازنده  130W است.
  • سرعت لینک در این پردازنده (8.0GT/s (INTEL QPI LINK SPEED  می باشد.
  • حافظه (DDR3 MEMORY) آن 1866 است.
  • مشخصات پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2:

    سازمان های فناوری اطلاعات در سراسر جهان ارزش کسب و کار خود را با مجازی سازی مراکز داده و اضافه کردن اتوماسیون افزایش می دهند، بنابراین می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و خدمات جدید و مبتنی بر داده را سریع تر و کارآمدتر ارائه دهند. سرورهای مبتنی بر پردازنده Intel Xeon پیکربندی و اساس این نوآوری را فراهم می کنند. آنها در اکثریت تمام سرورهای در مراکز داده های مجازی و clouds، قرار دارند و همچنین بسیاری از ایستگاه های کاری با کارایی بالا را قدرت می بخشند.

    ـ تا 35 درصد عملکرد بیشتر

    خانواده پردازنده Intel Xeon E5-2600 v2  مانند پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 حداکثر تا 50 درصد هسته و حافظه پنهان بیشتری نسبت به پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند. این پردازنده ها همچنین حافظه سریع تر و سخت افزار پیشرفته تری را نیز برای مجازی سازی ارائه می دهند. این نوآوری ها به طور متوسط تا 35 درصد، میانگین عملکرد بیشتری نسبت به نسل قبلی پردازنده های اینتل Xeon ارائه می دهند. سه تکنولوژی کلیدی ویژه زیر ارزش بالایی را ارائه می دهند:

     

    • عملکرد بالاتر برای حداکثر حجم کاری

    تکنولوژی 2.0 Turbo Boost اینتل به طور خودکار فرکانس پردازنده را افزایش می دهد تا از انرژی و دمای حرارتی استفاده کند. این تکنولوژی فرکانس های بالاتر و هوش بیشتری را ارائه می دهد تا از عملکرد سریع تر و بهره وری بیشتر بهره مند شوید.

     

    • تا دو برابر عملکرد بیشتر برای عملیات نقطه متغیر (floating)

    (Intel AVX (Intel Advanced Vector Extensions دستورالعمل های جدیدی را ارائه می دهد که می تواند عملکرد اپلیکیشن هایی که بر محاسبات نقطه شناور یا بردار تکیه می کنند را به طور قابل توجهی بهبود دهد. از جدیدترین پیشرفت های این پردازنده ها می توان به سرعت 16/32 بیتی تبدیل داده ها اشاره کرد که عملکرد اپلیکیشن های انتخابی را افزایش می دهد.

     

    • کارایی مجازی سازی جدید

    (APICv (Advanced Programmable Interrupt Controller virtualization کاربرد و ارزش تکنولوژی مجازی سازی اینتل را بالا می برد. با حذف تا 50 درصد از خروجی ماشین های مجازی، سربار ماشین های مجازی را به 4 درصد استفاده از پردازنده برای بهبود عملکرد و مقیاس پذیری بیشتر کاهش می دهد.

     

    ـ حذف گلوگاه های (Bottlenecks) شبکه

    سی پی یو سرور سری Intel Xeon E5-2600 v2 مانند پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2، جابه جایی فوق العاده سریع داده در محیط های مجازی متراکم را فراهم می کند. در نتیجه باعث افزایش کارایی سرور و تسریع ارتباطات شبکه و ذخیره سازی می شود.

     

    • ورودی / خروجی یکپارچه اینتل برای دو برابر کردن پهنای باند 

    خطوط PCI Express 3.0 به طور مستقیم به پردازنده 80 خطی در هر سرور دو سوکت متصل می شوند. این تکنولوژی تاخیر ورودی/خروجی را تا 30 درصد کاهش می دهد و پهنای باند را نسبت به راه حل های مبتنی بر مشخصات PCIe 2.0 دو برابر می کند. بهینه سازی های اضافی برای محاسبات ذخیره سازی و فنی شامل پشتیبانی جدید برای اتصال 16x Non-Transparent و بهبود پهنای باند P2P است.

     

    • قرار دادن داده ها درست در جایی که به آن نیاز دارید – با سرعت

    فناوری ورودی/خروجی Intel Data Direct (I/O) امکان انتقال مستقیم داده ها را از ذخیره ساز به حافظه پنهان فراهم می کند. عملکرد I/O را تا 2.3 برابر افزایش می دهد و سربار های دسترسی به حافظه را کاهش می دهد.

    ـ تقویت امنیت و انطباق

    با خانواده پردازنده Intel Xeon E5-2600 V2 شما می توانید کسب و کار خود را به طور موثر با استفاده از تکنولوژی امنیتی اینتل محافظت کنید که به بهبود حجم کاری، اجرای سیاست امنیتی و رمزگذاری داده کمک می کند.

    • حفاظت بهتر و سریع تر داده ها

    تکنولوژی 10 Intel Data Protection شامل کلید امنیتی Intel است که کلید های امنیتی با کیفیت بالا که دستورالعمل استاندارد جدید رمزنگاری پیشرفته (Intel AES-NI) است را با ارائه سخت افزاری برای تسریع و بهبود رمزگذاری فعال می کند. در ترکیبات به همراه نرم افزارهایی از پیشگامان فروش مانند اوراکل، مایکروسافت و McAfee، این تکنولوژی ها زیرساخت معاملات آنلاین امن و حفاظت از داده های سازمانی را فراهم می کنند، بدون آن که به عملکرد نرم افزار آسیب برسانند.

    • حفاظت سختگیرانه برای مراکز داده مجازی و clouds

    با ایجاد poolهای قابل اعتماد (trusted pools) از منابع مجازی، شما می توانید امنیت و سازگاری را در محیط های پویا و multi-tenant به طور موثر حفظ کنید. تکنولوژی حفاظت از پلتفرم اینتل (Intel Platform Protection) شامل تکنولوژی اجرای اعتماد اینتل (Intel Trusted Execution) است که تضمین می کند که سیستم های شما و hypervisors boot تنها در حالت رمزگذاری شده اعتبار داشته باشد، بنابراین نمی توانند در هنگام یا قبل از راه اندازی در معرض خطر قرار گیرند. این پردازنده ها شامل سیستم عامل OS Guard) Guard) است که به وسیله ی جلوگیری از اجرا و تماس با فایل های سیستم عامل توسط نرم افزار های مخرب باعث محافظت از سیستم عامل می شود.

    ـ پایین آوردن هزینه های انرژی در هر سطح

    با توجه به اینکه هزینه های برق و خنک کننده ها در حال افزایش است، خانواده پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2 حداکثر 40 درصد کارایی انرژی بیشتری در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند. این قابلیت به شما کمک می کند تا برای سرور های تک، رک ها و سرتاسر مراکز داده با بهینه سازی عملکرد، مصرف انرژی کمتری داشته باشید.

    • کارایی انرژی پیشرو در صنعت در هر سرور

    ترانزیستورهای 22 نانومتری 3D Tri-Gate اینتل با همان سطح از عملکرد فقط از نیمی از پاوری که ترانزیستورهای نسل قبلی استفاده می کنند، بهره می برد. اینتل از تکنولوژی پاور هوشمند (Intel Intelligent Power) برای به کارگیری عملکرد بهینه پویا در مقایسه با مصرف انرژی در تمام نقاط عملیاتی بهره می برد.

    • کنترل خودکار قدرت سرور

    مدیریت نود (Node) اینتل به شما امکان نظارت و کنترل قدرت سرور و تنظیم حداکثر محدودیت را برای هر سرور فراهم می کند.  استفاده از آن برای افزایش تراکم رک ها در مراکز داده، تنظیم خنک کننده بر اساس تقاضای واقعی، بهبود تداوم کسب و کار و به طور پویا بهینه سازی و بالانس منابع برای عملکرد بیشتر با هزینه کمتر را ارائه می دهد.

    • بهینه سازی قدرت در سراسر مرکز داده شما

    مدیریت مرکز داده اینتل به چارچوب مدیریت موجود برای کنترل و نظارت بر قدرت و حرارت، به سرورهای تک و گروه های سرور وصل می شود. شما یک سیستم بررسی وضعیت سرور و کنترل قدرت، خنک سازی و عملکرد در مرکز داده خود به دست می آورید.

    ـ راهکارهای پلتفرم بهینه سازی شده

    اینتل با راه حل مدیریت پلت فرم بهینه سازی شده و کامل ارزش بیشتری را ارائه می دهد.

    • با استفاده از اینتل 10 گیگابیت اترنت، عملکرد حجم کاری را بهبود دهید و ترافیک مرکز داده خود را در یک شبکه واحد، مقیاس پذیر و cloud-ready یکپارچه کنید.
    • برای افزایش چشمگیر و فوق العاده عملکرد ذخیره سازی با هزینه مقرون به صرفه، نرم افزار (Intel CAS (Intel Cache Acceleration Software و یک یا چند درایو (Intel Solid-State Drives (Intel SSDs را اضافه کنید.

     

    قابلیت های پردازشگرهای سری Intel Xeon E5-2600 v2:

    ـ عملکرد بالا برای محدوده گسترده اپلیکیشن ها و محیط ها

     

    • پردازش چند هسته و چند رشته پیشرفته

    تا 12 هسته و 24 رشته (threads) در هر سوکت

    تراکم بیشتر و عملکرد بهتر برای مراکز داده مجازی و cloud های عمومی/خصوصی

     

    • کش(Cache) بزرگتر و حافظه سریعتر

    تا حداکثر 30 مگابایت حافظه کش(Cache) برای دسترسی سریع تر به داده های اغلب استفاده شده

    تا حداکثر 24DIMMs در هر سرور دو سوکت برای پشتیبانی از VM های مختلف data-hungry

    دارای سرعت حافظه سریعتر نسبت به پردازنده های نسل قبلی (1866 مگاهرتز در برابر 1600 مگاهرتز)

     

    • عملکرد بیشتر برای حداکثر حجم کاری

    استفاده از تکنولوژی Turbo Boost Technology 2.03 از مزایای پاور و headroom حرارتی برای افزایش فرکانس پردازنده برای حداکثر حجم کاری

     

    • عملکرد بالاتر برای اپلیکیشن های HPC

    Intel Advanced Vector Extensions(اینتل AVX) به بردار و محاسبات نقطه شناور سرعت می دهد و با پشتیبانی از بردارهای 256 بیتی، به تبدیل داده های 32/64 بیتی سرعت می بخشد. ارائه دو برابر عملکرد بیشتر برای عملیات نقطه شناور

     

    • بهبود بهره وری مجازی سازی

     Advanced Programmable Interrupt Controller virtualization) APICv) اینتل با حذف 50 درصد از خروجی های ماشین مجازی، بهره وری تکنولوژی مجازی سازی را افزایش می دهد و همچنین سربار مجازی سازی را تا 4 درصد برای بهره برداری از CPU برای بهبود عملکرد و مقیاس پذیری کاهش می دهد.

     

    ـ راه حل های مرکز بهینه سازی برای کاهش هزینه ها در پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2:

    • عملکرد پیشرو در صنعت I/O

    ورودی/ خروجی (I / O) یکپارچه اینتل حداکثر 80 خط PCIe در هر سرور دو سوکت را ارائه می دهد و  تاخیر را تا حداکثر 30 درصد کاهش می دهد و تا دو برابر پشتیبانی بیشتری از مشخصات PCIe 3.0 برای پهنای باند ورودی/ خروجی (I / O) ارائه می دهد. پشتیبانی از عملیات اتمی و بهبود پهنای باند P2P اضافه شده است. عملکرد ورودی/ خروجی (I / O) را تا 2/3 برابر از طریق ارتباط مستقیم ذخیره ساز  به حافظه پنهان بهبود می بخشد.

     

    • اولین پردازنده مجتمع ذخیره سازی / سرور

    پشتیبانی از ویژگی های پردازنده ذخیره سازی کلیدی، از جمله 16 اتصال غیر شفاف (در مقابل x8 NTB) برای افزایش مقیاس پذیری و RAID شتاب برای پیاده سازی RAID5 و 6 بدون ASIC سفارشی

     

    • رمزنگاری داده قوی تر و سریع تر

    پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 دارای تکنولوژی حفاظت از داده اینتل با:

    کلید امن که کلید های امنیتی را با کیفیت بالا ارائه می کند.

    AES-NI که امکان رمزگذاری را به صورت فراگیر، بدون اینکه زمان پاسخگویی برنامه را کاهش دهد پیاده سازی می کند.

     

    • یک پایه ریزی بهتر برای multi-tenancy

    پردازنده اینتل Xeon E5-2697 v2 دارای تکنولوژی حفاظت از پلتفرم اینتل با:

    فناوری Intel Trusted Execution که IT را قادر می سازد مجموعه ای از منابع مجازی را برای امنیت قوی تر و انطباق در محیط های مجازی multi-tenancy و Cloud برای ایجاد pool Trusted ارائه دهد.

    OS Guard که حفاظت در برابر تشدید حملات امتیاز را با تلاش برای کنترل پلتفرم یا نرم افزارهای مخرب ارائه می دهد.

     

    • بهره وری انرژی پیشرو در صنعت

    ترانزیستورهای 3D tri-gate، بیست و دو نانومتر اینتل مصرف پاور را تقریبا به نسبت نصف، نسل قبلی کاهش می دهد.

    تکنولوژی پاور هوشمند اینتل (Intel Intelligent Power Technology) به صورت پویا حالت های پردازشگر و وضعیت انرژی حافظه را مدیریت می کند تا بدون نیاز به پایین آمدن سطح عملکرد مصرف پاور را به حداقل برساند.

     

    • نظارت و کنترل جامع

    مدیر نود (node) اینتل به IT امکان نظارت و کنترل قدرت سرور را می دهد.

    مدیر مرکز داده Data Center اینتل به IT اجازه می دهد که مصرف پاور را به طور پویا در هر سطح، از سرورهای تک، رک ها و ردیف ها به کل داده ها بهینه سازی کند.

منبع : 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon E5-2697 v2



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پاور ماژول 3 پورت آماد سیستم

مشخصات و ویژگی های پاور ماژول 3 پورت آماد سیستم:

پاور ماژول آماد سیستم 3 پورت از سری محصولات شرکت آماد سیستم که شرکتی معتبر در زمینه تولید تجهیزات رک شبکه و سایر متعلقات است. این پاور ماژول رک دارای 3 عدد پورت می باشد که کلید قطع و وصل برق نیز دارد. وظیفه‌ی این قطعه رساندن برق به تجهیزات داخل رک می‌باشد. از این محصول در تمامی رک‌های ایستاده، Outdoor (سایز بزرگ) و دیواری می‌توان استفاده کرد.

سایر ویژگی های پاور ماژول 3 پورت آماد سیستم:

  • برند: آماد سیستم
  • نوع محصول: پاور ماژول
  • تعداد پورت: 3 پورت
  • استاندارد: استاندارد 19 اینچ
  • ارتفاع: 1 یونیت
  • ولتاژ: 16 آمپر
  • جریان: 220 ولت

منبع: 

خرید پاور ماژول 3 پورت آماد سيستم



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اکسس پوینت میکروتیک wAP LTE kit

مشخصات و اطلاعات اکسس پوینت میکروتیک wAP LTE kit

اکسس پوینت میکروتیک wAP LTE kit یک اکسس پوینت کوچک و ضد آب با یک مودم cellular داخلی است که از اتصال 2G ،3G و (4G (LTE پشتیبانی می کند و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این دستگاه به وایرلس استاندارد 802.11b/g/n داخلی WAP متصل می شود و از طریق تلفن یا هر دستگاه وایرلس دیگر به شبکه LTE دسترسی پیدا می کند. اکسس پوینت میکروتیک مدل WAP LTE همچنین دارای یک پورت LAN اترنت 10/100 برای دستگاه های سیمی است.

اکسس پوینت میکروتیک wAP LTE kit را می توانید در خارج از خانه، وسیله نقلیه، روی ایوان یا هر جای دیگر که در آن به تلفن بی سیم یا رایانه خود نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. همچنین این دستگاه دارای یک پایه رومیزی است که می توانید آن را در داخل ساختمان در نزدیکی یک پنجره قرار دهید.

کارت های LTE با کانکتورهای u.FL به دو آنتن داخلی متصل می شوند، بنابراین در صورت تمایل می توانید کانکتورها را جدا کرده و برای پوشش دهی بیشتر به آنتن LTE خارجی خود اضافه کنید. این دستگاه دارای چندین گزینه قدرت دهی از جمله 9to 30V PoE-in با پورت اترنت، جک DC و کانکتور Automotive است که مناسب برای دستگاه های متحرک مانند ماشین، اتوبوس یا قطار می باشد.

اکسس پوینت میکروتیک wAP LTE kit دارای مودم LTE است که از باندهای LTE بین المللی 1، 2، 3، 7، 8، 20، 38 و 40 پشتیبانی می کند.

منبع : 

خرید اکسس پوينت ميکروتيک مدل wAP LTE kit

 



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت

اطلاعات و مشخصات هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت:

هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت از بهترین هارد های شناخته شده برند وسترن است که با رنگ بنفش تولید و به عنوان هارد بنفش و یا هارد نظارتی شناخته شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. شرکت Western از بزرگ ترین تولیدکنند های هارد دیسک در دنیای فناوری و شبکه است.

این کمپانی در سال 1970 میلادی شروع به کار کرده و توانسته است با طراحی و تولید محصولات گوناگون مانند: هارد اینترنال، هارد اکسترنال و حافظه های SSD و… در بین رقیبان خود بهترین عملکرد را داشته باشد و به عنوان محبوب ترین و بهترین کمپانی درحوزه تجهیزات ذخیره سازی و شبکه شناخته میشود. هارد های وسترن دارای رنگی بندی گوناگون بوده و هریک از آن ها جهت استفاده در حوزه های گوناگون استفاده میشود.

معرفی هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت:

هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت از فناوری IntelliPower RPM برخوردار است که بر اساس این فناوری هارد را قادر میسازد تا در هنگام انجام عملیات، سرعت گردش خود را بین 5400 تا7400 دور در دقیقه تغییر بدهد این فناوری به نسل بنفش هارد های وسترن این امکان را میدهد تا در کنار مصرف پایین، طولانی ترین عمر را در بین تمام هارد های موجود در دنیا داشته باشند.

علاوه بر این هارد دیسک ‌های سری بنفش وسترن دیجیتال برای ذخیره ‌سازی تصاویر دوربین های تحت شبکه (دوربین های مداربسته) و مطابق با استانداردهای نظارت تصویری طراحی و تولید شده ‌اند. چرا که این هاردها هد write قوی تری نسبت به هد read دارند.

هارد وسترن دیجیتال بنفش اکثرا در دوربین های مدار بسته قابل استفاده است چرا که در ذخیره سازی دوربین های مدار بسته هارد باید در 24 ساعت تصاویر ضبط شده را ذخیره کند و هارد همچنان مشغول عملیات write است و عمل read بسیار کم انجام می گیرد.

هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت مجهز به رابط SATA III با سرعت انتقال اطلاعات 210 مگابایت‌برثانیه و سرعت گردش دیسک آن تقریبا 5400 دور در دقیقه است، همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته شده توسط 64 دوربین مختلف را دارد که این قابلیت بسیار مهمی در استفاده ‌های نظارتی محسوب می‌ شود.

همانطور که گفتیم هارد دیسک ها عمر نسبتا طولانی نسبت به هارد دیسک های داخلی دارند. یکی از فناوری‌ های به کار رفته در این سری از هارد دیسک ‌ها AllFrame است که باعث می ‌شود میزان فریم‌ های از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر به صفر برسد، درنتیجه شما دیگر هیچ فریمی را از دست نخواهید داد.

 به این صورت هیچ خطری برای ضبط نشدن و از دست رفتن اطلاعات وجود ندارد، پس با اطمینان خاطر میتوانید از این هارد در سیستم های امنیتی یا سیستم های مداربسته استفاده کنید؛ این در حالی است که بیشتر هاردهای مورد استفاده در سیستم های امنیتی دارای خطا و وقفه هایی در ضبط ویدئو هستند. از دیگر فناوری های به کار رفته در هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت می‌توان به Intelliseek اشاره کرد که برای برقراری بین عملکرد و قدرت در هارد دیسک به کار می‌ رود که سبب کاهش لرزش، صدا و مصرف برق هارددیسک می ‌شود.

 

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت:

  • نام محصول : هارد وسترن دیجیتال بنفش 10 ترابایت
  • ابعاد :26.1*101.6*147 میلی‌متر
  • وزن: 650 گرم
  • رنگ : بنفش
  • ضخامت : 26 میلیمتر
  • نوع هارد :هارد دیسک WD Purple
  • نوع کاربرد :سیستم‌های حفاظتی دوربین‌های مداربسته
  • ظرفیت :10 ترابایت
  • نوع رابط: SATA 6 Gb/s
  • سایز هد: 3.5 اینچ
  • فرمت: Advanced format (AF)
  • متوسط توان مصرفی در حالت خواندن و نوشتن: 6.2 وات
  • توان مصرفی در حالت بیکار :5 وات
  • متوسط توان مصرفی در حالت standby و sleep: 0.5 وات
  • جریان ورودی اولیه: 2 آمپر
  • تعداد دوربین‌های پیشتیبانی شده: تا 64 عدد
  • تعداد درایوهای پیشتیبانی شده: 16+
  • تعداد استریم‌های AI: 32
  • نام ویژگی Firmware: AllFrame Al
  • حافظه کش: 256 مگابایت
  • سرعت چرخش دیسک: 5400 دور در دقیقه
  • سرعت دسترسی به رابط: (Gb/s)6.0, 3.0, 1.5
  • حداکثر سرعت انتقال اطلاعات (پایدار): 210 مگابایت‌برثانیه
  • رده کارکرد سالانه: 360 ترابایت در سال
  • متوسط زمان تا خرابی‌: 1,500,000 ساعت
  • تعداد سیکل‌های بارگذاری و تخلیه: 300000
  • مقاومت در برابر اکسید شدن: دارد
  • درجه حرارت درحال کار: 0 تا 65 درجه سانتیگراد
  • درجه حرارت نگهداری: 40- تا 70 درجه سانتیگراد
  • حداکثر تحمل شوک در حال کار (خواندن و نوشتن): 30Gs
  • حداکثر تحمل شوک در حال نوشتن: 70Gs
  • حداکثر تحمل شوک در حالت خاموش: 250Gs

منبع: 

خرید هارد وسترن ديجيتال مدل Purple 10T WD40



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

قدرت آنتن یا Antenna Gain

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با قدرت آنتن یا Antenna Gain با شما صحبت کنیم. قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که آنتن یک قطعه با ساختار فلزی است که امواج الکترو مغناطیسی رادیویی را جذب و ارسال میکند. آنتن ها در اندازه و اشکال مختلف تولید شده اند که از آنتن های تلویزیون و رادیو شروع میشود تا آنتن های بزرگتر برای مخابره سیگنال ماهواره ها که تا میلیون ها مایل فاصله دارد.

آنتن ها ممکن است به صورت درون ساخت در دستگاهایی مانند مودم، روتر و اکسس پوینت ها وجود داشته باشد. در ادامه بهتر است بگوییم وظیفه آنتن چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم آنتن ها وظیفه توزیع دوباره سیگنال فرکانس رادیویی موجود یا RF در جهت مورد نظر شما را بر عهده دارد. در نتیجه به طور کلی آنتن ها فقط انرژی رادیویی را در جهت های منحرف هدایت و یا متمرکز میکند ولی آن را ایجاد نمیکند.

از جهاتی دیگر افزایش سینگال ها به وسیله آنتن را بهره یا قدرت آنتن میگویند. گاهی کاربران تصور میکنند که آنتنی با بهره بالاتر قوی‌ترین سیگنال و بالاترین کیفیت اتصال را فراهم می‌کند، اما این موضوع در برخی از موارد درست است، و همیشه اینطور نیست. برای اینکه متوجه شوید آیا به قدرت بالایی برای آنتن نیاز دارید یا خیر در ادامهِ مقاله قدرت آنتن یا Antenna Gain چیست با ما همراه باشید.

 

قدرت آنتن یا Antenna Gain چیست؟

این موضوع واقعیت دارد که ما نمیتوانیم امواج فرکانس رادیویی را با چشم ببینیم یا حتی بشنویم. در واقع اگر بدانید واقعا قدرت آنتن چیست توانایی این را دارید که تشخیص دهید  آیا به آنتن بیشتر یا کمتر برای هر کار خاصی نیاز دارید یا خیر. درحقیقت آنتنی که انرژی را به طور مساوی در همه جهات تابش می‌کند و هیچ تنظیم پیش فرضی برای هیچ جهتی ندارد را آنتن فاقد قدرت یا بدون بهره میگویند و در اینجا شما میتوانید بگویید که قدرت این آنتن برابر با صفر dBi است. به این نوع، آنتن های بی جهت (Omni-directionality) نیز گفته میشود.

برعکس آنتن بی‌جهت، در آنتن‌های جهت دار تمرکز سیگنال به یک جهت خاص و مقدار سیگنال در یک جهت ترجیحی به عنوان قدرت یا بهرۀ آنتن محاسبه می‌شود. به تصویر زیر دقت کنید و متوجه میشوید که چگونه قدرت و موقعیت باعث انتقال بهتر و بهینه یا بالعکس انتقال ناموفق امواج رادیویی میشوند.

 

قدرت آنتن یا  Antenna Gain چیست

 

اگر کاربری قصد دارد تا سیگنال را در یک مکانی به طور یکنواخت در یک اتاق پخش کند یا به سیگنال بی سیم خود دسترسی بدهد به آنتنی با قدرت بالا احتیاجی نیست. دقت داشته باشید که هرچه عدد dbi آنتن بیشتر باشد قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود، اما جهت و شعاع میدانی آن کمتر خواهد شد. در حقیقت هرچه قدرت یا برد سیگنال آنتن بیشتر شود، شعاع و جهت میدانی آن باریک و باریک تر خواهد شد.

 

تشخیص نوع و قدرت آنتن:

اگر شما قصد دارید یک سیگنال متمرکز را به یک نقطه دور انتقال دهید بهتر است آنتنی را انتخاب کنید که دارای قدرت بالایی باشد. آنتن‌های با قدرت بالا باید برای ارسال سیگنال فرکانس رادیویی در جهت قرار داده شوند تا سیگنال محدود در محل مورد نظر تشدید شود. این نکته که موقعیت یک آنتن در چه وضعیتی قرار دارد مهم است چرا که نقش مهمی در مخابره سیگنال ها دارد.

چند نکته در رابطه با قدرت آنتن:

ممکن است کاربران به دلیل تعداد زیاد سازندگان آنتن و تنوع آن در مورد قدرت آنتن کمی دچار سر درگمی شوند. زیرا این اعداد تنها نماینده بالاترین قدرت در محیطی بسیار ایده آل هستند و همیشه آنتن های مورد نظر دارای این قدرت نخواهند بود. حتی در آنتن های همه جهته نیز می‌توانید شاهد نقاط کور در الگوهای تابشی باشید. درک الگوی تابشی آنتن به شما کمک می‌کند پارامترهای مهم، مانند عرض و پرتو آنتن را شناسایی کنید.

همچنین ممکن است دو آنتن به صورت تئوری دارای قدرت یکسانی باشند، اما پتانسیل عملکردی متفاوتی نسبت به هم داشته باشند. در این صورت باید سعی کنید مکان و نحوه استقرار آنتن را به خوبی درک کنید تا بتوانید تعیین کنید که کدام پارامترهای محیطی مهم هستند و به نوبه خود کدام آنتن برای شما مناسب تر است.

بدین منظور برخی از تولیدکنندگان آنتن، مانند آنتن یوبیکیوتی Ubiquiti، الگوهای تابشی خود را منتشر می‌کنند. در اینجا توصیه می‌کنیم به قدرت آنتن در باندهای فرکانسی مورد نیاز توجه کنید، نه فقط حداکثر قدرت منتشر شده. زیرا الگوهای تابش آنتن و قدرت با تغییر فرکانس، تغییر می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر در اینجا این است که دیوارها یا اشیاء بین آنتن و دستگاه‌های مورد نظر سیگنال را ضعیف می‌کنند. همچنین برخی دستگاه‌ها رادیویی با استفاده از آنتن کوچکتر بهتر عمل می‌کنند و قدرت انتقال بیشتری دارند. در واقع آنتن بزرگ‌تر همیشه قابلیت استفاده از سیگنال را افزایش نمی‌دهد. در نظر داشته باشید که آنتن بزرگ ممکن است علاوه بر اینکه قدرت کل سیگنال را افزایش دهد، نویز در سیگنال را نیز به همراه آن افزایش دهد.

 

منبع :

قدرت آنتن يا Antenna Gain چيست



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

آی پی فون یالینک W73P

مشخصات و اطلاعات آی پی فون یالینک W73P:

آی پی فون یالینک W73P یکی از پیشرفته ترین مدل های آی پی فون کمپانی یالینک است که با سخت افزار قوی جهت کسب و کار هایی که حجم بالایی از تماس های تلفن دارند طراحی و تولید شده است. این مدل با استفاده از صفحه‌ نمایش رنگی و طراحی صنعتی زیبا، عمر باتری فوق‌العاده و دیگر پیشرفت‌های کاربردی و مدیریت تماس، پشتیبانی از کدک، یکی از بهترین بی سیم های تحت شبکه موجود در بازار تجهیزات شبکه بوده و تضمین می‌کند تا کارکنان و کارمندانی که برنامه‌ی کاری بسیار شلوغی دارند بتوانند تجربه‌ی آسانی در استفاده از تلفن داشته باشند و همیشه آنلاین و در دسترس باشند.

 

معرفی آی پی فون یالینک W73P:

آی پی فون یالینک W73P دارای کیفیت صدای فوق العاده و پایدار HD برای ارتباط کارآمد و واضح میباشد. قابلیت نویز کنسلینگ این گوشی بیسیم می تواند نویز صدای پس زمینه را کاهش داده و کیفیت و وضوح مکالمات را چند برابر کند.

 این آی پی فون یالینک W73P با ابعاد ۱۴۵mm x 48mm x 21mm و صفحه نمایش رنگی به ابعاد ۱۶۰*۱۲۸(۱.۸ اینچ) است که این قابلیت ها باعث شده آی پی فون یالینک W73P به یک گوشی کاربر پسند و خوش دست تبدیل شود. پوشش دهی گوشی بیسیم آی پی فون یالینک W73P به صورت استاندارد دارای ۵۰ متر برد در فضای داخلی و ۳۰۰ متر در فضای آزاد خارجی می باشد.

گوشی بیسیم یالینک مدل W73P دارای یک باتری ۱۰۱۰mAh لیتیومی میباشد که این باتری قوی به کاربران اجازه مکالمه در مدت زمان طولانی با خیال راحت داده که شارژدهی 4۰۰ ساعته در حالت آماده به کار و 35 ساعت شارژدهی در زمان مکالمه را ساپورت میکند.

همانطور که گفته شد تلفن تحت شبکه W73P از صفحه نمایش رنگی زنده با ظاهر شیک و مدرن در ابعاد 1.8 اینچ همراه با ویژگی های پیشرفته، یافتن اطلاعات و استفاده از گوشی را برای شما بسیار سریع و آسان کرده است.

این ای پی فون از باتری لیتیوم با 3.7 ولت و 800 میلی آمپر استفاده می کند که در مدت 2 ساعت به طور کامل شارژ می شود و بعد از شارژ شدن تا 22 ساعت مکالمه و حداکثر 300 ساعت بدون استفاده دارای شارژ می باشد. شما می توانید با شارژ به موقع باطری به افزایش عمر آن کمک کنید. لازم به ذکر است، عمر باتری های اصلی حدود 4 سال می باشد.

پشتیبانی از بلندگوی دو طرفهW73P  باعث شده تا شما مکالمه ی واضح و شفافی را مانند یک گفتگو رو در رو داشته باشید همچنین با استفاده از بلندگو می توانید تماس کنفرانسی بین اعضای شرکت برقرار کنید. پشتیبانی از پروتکل های G.726، AMR WB، PCMU، PCMA  G.729، ، G.722، iLBC، Opus و همچنین علاوه بر این پروتکل ها همه تلفن های یالینک از پروتکل SIP استاندارد صنعتی استفاده میکنند.

بنابراین تقریباً تمام سانترالهای IP با پلتفرم تلفن های Yealink سازگار هستند. اگر فضای کافی برای قرار دادن تلفن بیسیم خود را ندارید، می‌توانید این تلفن را به راحتی بر روی دیوار نصب کنید. در قسمت بالای سمت راست W73P یک نشانگر زنگ، وجود دارد. زمانی که با شما تماس گرفته می شود این نشانگر، چشمک می زند. این قابلیت برای کسانی که از شنوایی پایینی برخوردار هستند بسیار مفید میباشد.

ویژگی آی پی فون یالینک W73P:

 

  • امکان حداکثر 2 تماس همزمان در هر گوشی
  • حد اکثر 20 تماس هم زمان
  • امکان انتخاب گوشی برای دریافت تماس
  • امکان انتخاب گوشی و شماره برای برقراری تماس
  • امکان اتصال همزامان ده گوشی بیسیم
  • پشتیبانی از ۱۰ اکانت SIP
  • دارای قابلیت Caller ID با نام و شماره
  • شارژدهی 400 ساعته در حالت آماده به کار و 35 ساعت شارژدهی در زمان مکالمه
  • دارای برد 50 متری در فضای داخلی و 300 متر در فضای خارجی
  • صفحه نمایش رنگی به ابعاد 160*128(1.8 اینچ)
  • پشتیبانی از کنفرانس
  • کلاس حفاظتی NA
  • Call Forward
  • تماس IPtoIP بدون نیاز به سرور
  • پشتیبانی از Auto Provisioning از طریق FTP/TFTP/HTTP/HTTPS
  • Browser/Phone/Auto-Provisioning
  • OpenVPN
  • پشتیبانی از TLS
  • SRTP(RFC3711)
  • پشتیبانی از روش رمزنگاری AES
  • پشتیبانی از SHA256 / SHA512/ SHA384

منبع : 

خرید آي پي فون يالينک مدل W73P



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پاور ماژول 8 پورت HPI بک تو بک با فیوز مینیاتوری

مشخصات و اطلاعات پاور ماژول 8 پورت HPI بک تو بک با فیوز مینیاتوری:

پاور ماژول رک 8 پورت HPA با فیوز مینیاتوری از سری محصولات شرکت اچ پی ایران است که شرکتی معتبر در زمینه تولید رک شبکه و متعلقات آن می باشد. پاور ماژول ها از جمله مهمترین متعلقات رک به شمار می روند که وظیفه تامین برق تجهیزات درون رک شبکه را بر عهده دارند. این پاور ماژول ها درون رک ایستاده قرار می گیرند. وجود فیوز مینیاتوری سبب کنترل شریان جریان الکتریسیته در صورت بروز اختلال در جریان می شود.

 

سایر ویژگی های پاور ماژول 8 پورت HPI بک تو بک:

  • برند: HPI
  • نوع محصول: پاور ماژول رک
  • تعداد پورت: 8 پورت
  • جنس بدنه: آلومینیومی
  • استاندارد ۱۹ اینچ
  • ارتفاع: 1 یونیت
  • ولتاژ: 16 آمپر
  • جریان: 220 ولت
  • مناسب برای رک های دیواری
  • دارای فیوز مینیاتوری

منبع : 

خرید پاور ماژول 8 پورت HPI بک تو بک با فيوز مينياتوري



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر سیسکو ISR4331-SEC-K9

مشخصات و اطلاعات روتر سیسکو ISR4331-SEC-K9:

روتر سیسکو ISR4331-SEC-K9 یک روتر Cisco ISR4331-k9 با بسته امنیتی (Security Bundle) است. سایر ویژگی های این دستگاه مشابه روتر ISR4331/k9 می باشد.

پشتیبانی از WAN هوشمند (Support for Intelligent WAN):

روترهای سری 4000 برای پشتیبانی از WAN هوشمند سیسکو (Cisco Intelligent WAN) بهینه شده اند. برای شرکت ها، این به این معنی است که اپلیکیشن های تجاری مهم، سریعتر و با قابلیت اطمینان بیشتری اجرا می شوند و هزینه های عملیاتی (OpEx) را کاهش می دهند. WAN هوشمند این اجازه را به شما می دهد تا تمام شعبه ها و مراکز داده قادر به نظارت، کنترل، انتقال و گزارش جریان داده های اپلیکیشن مانند ترافیک وب خاص (HTTP) باشند. روترهای سری 4000 قابلیت بازرسی عمیق بسته ها را دارند و می توانند هزاران برنامه کاربردی (applications) مختلف، از جمله اپلیکیشن های سفارشی داخلی شرکت ها را با دقت شناسایی و کنترل کنند.

به کمک قابلیت های روترهای سری 4000 در شبکه های هوشمند WAN می توانید در عرض چند ماه علاوه بر مشاهده و گزارش مداوم اپلیکیشن ها، هزینه های شبکه های WAN خود را نیز کاهش دهید.

ویژگی ها و مزایا:

  • ترافیک اپلیکیشن های ضروری و مهم شما، باید به صورت جداگانه و ایزوله یا در امن ترین حالت ممکن در شبکه جا به جا شوند.
  • شبکه سازمانی قابل اعتماد تر می شود زیرا مسیرهای چندگانه می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
  • هزینه ها بسیار کاهش می یابد، زیرا لینک های MPLS دوگانه را می توان با ترکیبی از MPLS و اینترنت جایگزین کرد.
  • زمان لازم برای اخذ سایت های جدید از راه دور به طور قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا WAN هوشمند از استقرار DSL و اتصالات 3G/4G LTE به سرعت به عنوان MPLS پشتیبانی می کند.
  • با توجه به اینکه دولت و سازمان های مالی در سراسر جهان از تکنولوژی VPN امن استفاده می کنند، امنیت در کل اتصالات برقرار می شود.

از منظر پلتفرم، روترهای سری 4000 دارای موارد زیر است:

  • کنترل جداگانه و سطح داده برای جلوگیری از حملات انکار سرویس denial-of-service(DoS)، با سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) و قابلیت فایروال ایجاد شده است.
  • اپلیکیشن های نرم افزاری به عنوان سرویس (SaaS) می تواند محتویات محلی Cache را داشته باشد. caching به صورت خودکار و به طور مستقیم با تکنولوژی Akamai برای دستیابی به هوشمندی به دست می آید.
  • سرعت عملکرد نرم افزار با استفاده از فناوری شتاب دهی نرم افزاری که می تواند به صورت محلی در سطح byte ذخیره شود، بسیار افزایش می یابد.

منبع : 

خرید روتر سيسکو مدل ISR4331-SEC-K9



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E:

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E از جمله سوئیچ های سری 3750X سیسکو می باشد. سوئیچ های سری 3750X از جمله سوئیچ های با قابلیت استک می باشند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

این سوئیچ ها قابلیت دسترسی پذیری بالا، مقیاس پذیری (scalability)، امنیت، بهره وری انرژی و سهولت در کار را با ویژگی های نوآورانه مانند تکنولوژی StackPower سیسکو، پیکربندی با استاندارد +IEEE 802.3at Power over Ethernet Plus) PoE)، ماژول های شبکه اختیاری، منبع تغذیه اضافی و ویژگی های کنترل امنیت رسانه دسترسی (MACsec) ارائه می دهند.

سوئیچ های کاتالیست سیسکو سری 3750X با تکنولوژی StackWise Plus، مقیاس پذیری (scalability)، سهولت مدیریت و حمایت از دارایی های شبکه و امکان رشد برای نیازهای کسب و کار را فراهم می کنند. این سری از سوئیچ شبکه با بهره گیری از برنامه های کاربردی جهت انتقال داده ها مانند آی پی فون ها، وایرلس و ویدئو برای ارائه شبکه ای بدون محدودیت، بهره وری را افزایش می دهند.

 

معرفی سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E در تبادل اطلاعات از سرعت بالایی برخوردار است و می تواند اطلاعات را در پهنای باند 160Gbps برای سایر دستگاه سوئیچ کند و همچنین عملیات Forwarding را در پهنای باند 16Gbps انجام می دهد. Packet های ارسالی در این سوئیچ ظرفیتی برابر با حداکثر 9000bytes دارد و در هر ثانیه می تواند 38.7 میلیون Packet را ارسال کند.

این دستگاه را در ابعاد 45.72x444x457 میلیمتر و با وزن 7 کیلوگرم خریداری نمایید که یک سوئیچ تک یونیت می باشد و فضای بسیار کمی را رک در شما اشغال می کند. سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E دارای حافظه اصلی 256 مگابایت بوده و از حافظه فلش 128 مگابایت بهره می برد.

این سوئیچ شبکه از استاندارد های IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3z, IEEE 802.1D, IEEE 802.1Q, IEEE 802.3ab, IEEE 802.1p, IEEE 802.3x, IEEE 802.3ad (LACP), IEEE 802.1w, IEEE 802.1x, IEEE 802.1s, IEEE 802.1ae بهره برده است. طراحی این سوئیچ به گونه ای می باشد که از یک جدول مک آدرس با ظرفیت 12K بهره می برد و می تواند 12 هزار کاربر را تحت پوشش خود قرار دهد.

مشخصات سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-E:

  • ابعاد: 45.72x444x457 میلیمتر
  • وزن: 7 کیلوگرم
  • نوع سوئیچ شبکه: مدیریتی
  • جنس بدنه : فلز
  • عملکرد لایه: 3
  • حافظه اصلی : 256MB
  • حافظه فلش : 128MB
  • قابلیت PoE :
  • حداکثر نرخ ارسال : 160 گیگابیت بر ثانیه
  • تعداد کل پورت ها:48xRJ-45 – 10/100/1000Base-T
  • منبع تغذیه : 100 تا 240 ولت AC با فرکانس 50/60 هرتز
  • برق مصرفی : 350 وات
  • هره گیری از منبع تغذیه اصلی و اضافه ماژولار (Dual redundant)
  • بهره گیری از فن اصلی و اضافه ماژولار (Dual redundant)
  • قابلیت رمزگذاری سخت افزاری بر امنیت کنترل دسترسی  (MACsec)
  • قابلیت رمز نگاری سوئیچ به سوئیچ و Flexible توسط ماژول Uplink
  • دارای پورت های USB Type-A و Type-B به ترتیب برای ذخیره سازی و کنسول و یک پورت اترنت خارجی
  • پشتیبانی از فناوری Cisco StackPowerTM
  • پشتیبانی از فناوری Cisco StackWise Plus برای سهولت استفاده و انعطاف پذیری با توان 64 گیگابیت بر ثانیه
  • محفاظت از دارایی ها و تطابق با نسخه های دیگر در تمامی مدل های سوئیچ سری 3750

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C3750X-48T-E



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات کابل فیبر نوری نگزنس UC 8x OS2 PE N164.183 :

کابل فیبر نوری نگزنس UC 8x OS2 PE N164.183 داری 8 هسته از نوع Single Mode 9/125 می باشد. شرکت نگزنس تغییراتی در طراحی کابل های UC PE برای نصب آسان ایجاد کرده است. وزن کابل های فیبر نوری از 100kg/km به 85kg/km کاهش یافته است و در عین حال از ویژگی های مکانیکی عالی ای در ساخت این کابل ها استفاده شده است در نتیجه دارای نیروی کشش بالا هستند و در برابر خرابی و خرد شدن بسیار مقاوم می باشند.

علاوه بر این، محدوده دمای این کابل ها از 40- تا 70+ درجه سانتی گراد افزایش یافته است. جنس روکش این کابل شبکه از فولاد است در نتیجه برای نصب در محیط های باز مناسب می باشند و در برابر جویدگی، خرد شدن، آب و اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. این کابل ها را می توان در داخل زمین دفن کرد. کابل UC PE دارای حداکثر 24 فیبر می باشد.

مشخصات فنی کابل فیبر نوری نگزنس UC 8x OS2 PE N164.183:

 

  • نوع کابل: فیبر نوری
  • سری: LANmark-OF
  • تعداد هسته: 8
  • قطر بیرونی: 5mm
  • نوع فیبر: Single Mode 9/125
  • گروه فیبر کابل فیبر نوری: OS2
  • پارت نامبر: 183
  • رنگ غلاف بیرونی: مشکی
  • ویژگی: PE
  • کاربرد: Outdoor

منبع : 

خرید کابل فيبر نوري نگزنس مدل UC 8x OS2 PE N164.183



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پاور ماژول 8 پورت آماد سیستم

مشخصات و ویژگی های پاور ماژول 8 پورت آماد سیستم:

پاور ماژول آماد سیستم 8 پورت یکی از محصولات شرکت اماد سیستم است که شرکتی معتبر و مطرح در زمینه تولید رک شبکه و متعلقات آن می باشد. وظیفه پاور ماژول رک تامین برق دستگاه های نصب شده در رک می باشد. به طور کلی تجهیزات شبکه مانند سوئیچ شبکه، سرور، روتر و غیره برای فعالیت نیاز به برق دارند که با وجود پاور ماژول می توان آن ها را به برق متصل کرد. این پاور ماژول ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. این محصول دارای 8 پورت است به این معنی که می توان 8 دستگاه را به آن متصل کرد. جنس بدنه این پاور ماژول از آلومینوم و رنگ آن مشکلی است.

 

سایر ویژگی های پاور ماژول 8 پورت آماد سیستم:

  • برند: آماد سیستم
  • نوع محصول: پاور ماژول
  • تعداد پورت: 8 پورت
  • جنس پاور ماژول: جنس آلومینیوم
  • رنگ: مشکی
  • ارتفاع: 1 یونیت
  • عرض : 19 اینچی
  • دارای ولتاژ: 16 آمپر
  • دارای جریان: 220 ولت
  • دارای کلید قطع و وصل

منبع : 

خرید پاور ماژول 8 پورت آماد سيستم



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ کورد لگراند Cat6 UTP 5m

مشخصات و اطلاعات پچ کورد لگراند Cat6 UTP 5m :

پچ کورد لگراند Cat6 UTP 5m ساخت شرکت لگراند می‌باشد. از این پچ کورد در شبکه برای اتصال بین کارت شبکه، کامپیوتر، پچ پنل، سوئیچ شبکه و پریز برق استفاده می‌شود که با توجه به کارایی کاربران طول‌های مختلف از 30 تا 50 سانتی متر و در ابعاد 1 تا 15متر در بازار تجهیزات شبکه موجود باشند.

دوسر کابل این پچ کورد بصورت کارخانه‌ای به سوکت RJ45 پانچ می‌شود که آن را با دو مدل روکش LSZH و PVC در رنگ‌های متفاوت تولید می‌کنند. کشور سازنده پچ کورد لگراند در کشور فرانسه می‌باشد و نام تجاری آن LEGRAND PATCH CORD/USER CORD RJ 45 – CAT.6 – SF/UTP SHIELDED – PVC – 5M می‌باشد.

 

مشخصات کلی پچ کورد لگراند Cat6 UTP پنج متری: 

  • گروه کالایی : Cate6
  • طول کابل: 5 متر
  • اتصال سوئیچ : به شبکه و پچ پنل
  • اتصال کارت : به پریز شبکه
  • رنگ : آبی

منبع : 

خرید پچ کورد لگراند Cat6 UTP 5m



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک آماد ایستاده ۲۷ یونیت عمق ۱۰۰ با عرض 60 از جمله تجهیزات پسیو هستند که در دیتا سنترها مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت از این رک ایستاده برای سازماندهی تجهیزات شبکه اعم از سوئیچ شبکه، سرور، روتر و غیره استفاده می شود. به این صورت که اجزای شبکه به خوبی درون آن جا گرفته و محیط مرتب تری را ایجاد کرده است. ارتفاع این رک تا 42 یونیت است عمق آن 100 سانتی متر می باشد. ارتفاع تغریبی هر یوینت 44.45mm است.

رک آماد ایستاده 42 یونیت عمق 100 دارای دارای ۴ چرخ و چهار پایه ثابت است. استفاده از هریک بستگی به شما و نحوه استفاده از آن دارد. اگر بخواهید رک آماد ایستاده 42 یونیت عمق 100 را جابجا کنید بهتر است چرخ ها را جایگذاری کنید. از آن جایی که برق زیادی درون این رک شبکه جریان دارد بهتر است از زمین فاصله داشته باشد که از این رو استفاده از پایه های ثابت مورد توجه قرار می گیرد.

با قرارگیری تجهیزات درون رک ها گرمای زیادی تولید می شود که برای خنک کردن آن باید از فن استفاده شود. زیرا گرما می تواند عملکرد تجهیزات شبکه را مختل نماید. شما می توانید فن و پاور مورد نیاز خود را به طور جداگانه از سایت مسترشبکه خریداری نمایید.

قیمت رک آماد ایستاده 42 یونیت عمق 100:

همانطور که می دانید رک شبکه از فولاد ساخته می شود و ممکن است، قیمت آنها کمی نوسان داشته باشد. به همین دلیل حتما قبل از خرید به فروشگاه مسترشبکه سر بزنید تا از قیمت به روز این رک ها مطلع شوید. برخی شرکت ها ممکن است متعلقات رک را بر روی آن با شما حساب خواهند کرد و برخی دیگر خرید تک به تک اجزا را به اختیار شما می گذارند.

 

خرید رک آماد ایستاده 42 یونیت عمق 100:

شما می توانید انواع رک را مانند رک شبکه آماد را از مسترشبکه خریداری کنید. زیرا خرید رک از فروشگاه های معتبر امری ضروری است. همچنین قبل از خرید می توانید با مشاوران ما در مسترشبکه تماس بگیرید تا متناسب با نیاز، مدل مورد نظر را پیشنهاد دهند. مشاوران ما در طول مسیر همراه شما هستند بنابراین بدون نگرانی رک‌ مورد نظر را به سبد خریدتان اضافه کنید.

 

مشخصات فنی رک آماد ایستاده 42 یونیت عمق 100:

  • استاندارد 19 اینچ
  • رک 42U با عرض 60cm و عمق 100cm
  • مجهز به درب فریم دارجلو و شیشه 4mm سکوریت یا درب مشبک همراه با قفل ریتال
  • مجهز به درب پشت تمام فلزی همراه با قفل سویچی
  • لولای فنری برای سهولت جدا سازی درب رک
  • پنل بغل دو تیکه همراه با ضامن پنل وقفل سویچی در طرفین رک
  • دارای چند دریچه با ابعاد مختلف جهت عبور کابل در سقف، کف
  • ریل عمودی در طرفین رک با قابلیت جابجای به موازات عمق رک
  • رنگ پودری الکترو استاتیک
  • دارای سینی فن همراه با یک عدد فن و جک برق ورودی
  • دارای یک بسته پیچ و مهره ، مهره ریلی و واشر پلاستیکی 16 عددی
  • چرخ دوبل قفل دار و ساده
  • بسته بندی در کارتن

منبع : 

خرید رک آماد ايستاده 42 يونيت عمق 100



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات ماژول سیسکو PVDM2-48:

ماژول سیسکو PVDM2-48، روترهای با خدمات یکپارچه سیسکو را قادر می سازد تا قابلیت های اتصال صوتی با تراکم بالا، کنفرانس و قابلیت رمزگذاری را در راه حل های ارتباطات IP سیسکو ارائه دهند. روترهای با خدمات یکپارچه سیسکو سازمان ها و ارائه دهندگان خدمات را قادر می سازد تا با راه حل toll bypass ، تجهیزات تلفنی موجود مانند (PBXs (private branch exchanges، سیستم های کلیدی، تلفن های آنالوگ و دستگاه های فکس را به شبکه داده بدون ابزار متصل کنند.

ماژول های PVDM2 سیسکو از طریق اسلات های single inline memory module) SIMM 80) به میزبان متصل می شوند. این ماژول ها از قابلیت درج و حذف فیلد (field insertable and removable) نیز پشتیبانی می کنند.

این محصول از 48 کانال G.711 بهره برده و حداکثر کانال در کدک های با پیچیدگی بالا آن 18 کانال و حداکثر کانال در کدک های با پیچیدگی متوسط آن نیز 24 کانال می باشد. این ماژول شبکه در بازار تجهیزات شبکه به فروش رسیده و ارتباطات صوتی، کنفرانس و قابلیت رمزگذاری را در راهکار های ارتباطی سیسکو فراهم می نماید.

ماژول شبکه سیسکو مدل PVDM2-48 از پلتفرم های NM-HDV2، NM-HDV2-1T1/E1، NM-HDV2-2T1/E1، EVM-HD-8FXS/DID، EM-HDA-8FXS، EM-4BRI-NT/TE پشتیبانی کرده و قابل نصب بر روی روتر سیسکو مدل های 2801، 2811، 2821، 2851، 3825، 3845، 2901، 2911، 2921، 2951، 3925، 3945 می باشد.

ویژگی ها و مزایای ماژول سیسکو PVDM2-48:

 

  • محافظت از سرمایه گذاری ها و قابلیت ارتقا فیلد (Investment Protection and Field-Upgradable Capability):

ماژول سیسکو PVDM2-48 در یک سری از روترهای سیسکو و ماژول های شبکه صوتی با تراکم بالا مورد استفاده قرار می گیرند و به مشتریان اجازه می دهد تا در صورت نیاز منابع DSP را در میان روترها یا ماژول های شبکه توزیع کنند یا مجددا مورد استفاده قرار دهند. قابلیت ارتقاء فیلد مشتریان را قادر می سازد تا به آسانی استقرارهای صوتی خود را توسعه دهند.

همچنین، هر DSP در ماژول PVDM2 چهار برابر پاور پردازشی و حافظه بیشتری نسبت به ماژول های PVDM موجود فراهم می کند. ماژول های PVDM2 با ارائه عملکرد عالی از نیازهای آینده نیز پشتیبانی می کنند.

 

  • خدمات کدگذاری و کنفرانس (Conferencing and Transcoding Services):

روترهای با خدمات یکپارچه سیسکو و ماژول های شبکه صوتی همراه با ماژول های PVDM2 خدمات کدگزاری، کنفرانس و اتصالات صوتی آنالوگ و دیجیتال را فراهم می کنند. ماژول های PVDM2 سیسکو همراه با نرم افزار میزبان در صورت نیاز از کدگذاری جهانی پشتیبانی می کنند. کدگذاری جهانی امکان کدگذاری کدک های پشتیبانی شده را به هر کدک پشتیبانی شده دیگر می دهد. تعداد جلسات مورد نیاز برای یک کانال رمزگذاری جهانی، مجموع  تعداد جلسات مورد نیاز برای دو کانال صوتی مجزا می باشد که یکی از آنها هر یک از کدک های پیکربندی شده را اجراء می کند.

منبع : 

خرید ماژول صدا سيسکو مدل PVDM2-48



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوکت شبکه امپ CAT5e UTP

مشخصات و اطلاعات سوکت شبکه یوبی نت CAT6 UTP:

سوکت شبکه یوبی نت CAT6 UTP از جمله تجهیزات پسیو شبکه به شمار می رود که در اتصال انواع شبکه‌های کابلی و تجهیزات شبکه مخابراتی به کار می رود. این سوکت منطبق با استاندارد Cat6 است و به راحتی پانچ می شود و جنس بدنه و پین های (50 میکرون) آن از ترکیبات طلا، مس، آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است که برای بالا بردن سرعت انتقال داده می باشد.

جنس روکش خارجی این سوکت شبکه از پلاستیک بوده و پین های آن از جنس مس است. به طور کلی سوکت های شبکه به دو دسته شیلد دار و بدون شیلد تقسیم می شوند که سوکت های شیلد دار دارای یک روکش فلزی نیز هستند. سوکت شبکه یوبی نت CAT6 UTP برای کابل‌ شبکه Cat6 استفاده می‌شود و اپراتور شبکه می‌تواند با استفاده از کابل شبکه تعدادی از این سوکت‌ها و یک آچار پانچ کابل‌های مورد نظر خود را در سایزهای متفاوت ایجاد کند.

 ویژگی های سوکت شبکه یوبی نت CAT6 UTP:

  • شرکت سازنده: یوبی نت UBNET
  • طبقه بندی سوکت: cat6
  • نوع بسته بندی: کارتنی
  • تعداد در بسته: 100 عدد
  • نوع سوکت: UTP / بدون شیلد و فویل
  • جنس: PVC
  • جنس پین: مس
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • قابلیت پانچ با انواع آچار پانچ سوکت شبکه

منبع : 

خرید سوکت شبکه يوبي نت CAT6 UTP بسته 100 عددي



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A

مشخصات و اطلاعات ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A:

ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A ساخت شرکت HP می‌باشد. این سن استوریج جزئی از تجهیزات شبکه مناسب و کارامد برای شبکه‌هایی است که در زمینه‌ی مجازی سازی بدنبال قیمتی مقرون به صرفه و با کارایی بالا می‌باشند.

ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A طوری طراحی شده است ک ضمن ارائه قیمت مناسب و عملکرد عالی، دارای جدیدترین قابلیت ها و فن آوری اتصال میزبان هستند.

همچنین این محصول برای شرکت هایی که بودجه اندک یا تخصص IT محدود دارند و همچنین شرکت‌های بزرگتر با نیازهای از راه دور بسیار مناسب هستند. هر دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در کنار هزینه های پایین مدیریت به راحتی قابل نصب و ایمن باشد.

ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A شامل ذخیره ساز شبکه 2U SAN یا دستگاه های اتصال مستقیم  که شامل پنج کنترلگر ، دو عدد FC، یک عدد SAS، یک عدد 10GbE iSCSI و یک مدل iSCSI که دارای چهار پورت 1Gb Iscsi برای هر کنترلگر می باشد.

ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A تکنولوژی منحصر به فردی است که مجموعه ای از سرورها را پوشش می دهد این سن استوریج دارای ابعاد 49.5X44.7X48.26cm و وزن 14.8 کیلوگرم می باشد.

 

ویژگی های ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A:

  • معماری کنترل کننده با کارایی بالا
  • 6 گیگابایت حافظه در هر کنترل کننده ، 12 گیگابایت در هر آرایه ذخیره سازی
  • پشتیبانی از SSD ها
  • پشتیبانی هارد دیسک های Enterprise SAS
  • پشتیبانی از هارد دیسک های Midline SAS و درایو های رمزگذاری خود
  • رابط کاربری SAN and SAS
  • تا 4 پورت میزبان در هر کنترل کننده و 8 پورت میزبان در هر آرایه ذخیره سازی
  • دو کنترل کننده MSA 2040 جدید :
  • MSA 2040 SAN Controller
  • 8Gb/16Gb FC connectivity and/or
  • 1GbE/10GbE iSCSI connectivity
  • MSA 2040 SAS Controller
  • 6Gb/12Gb SAS connectivity

 

پروتکل های استفاده شده در ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A:

پروتکل های CIFS و NSF از پر کاربرد ترین پروتکل هایی هستند که در دستگاه NAS استفاده می شوند ، پروتکل CIFS پیش از این به نام SMB شناخته می شود ، کمپانی IBM این پروتکل را توسعه داد و به شکل امروزی در آورده است . به علاوه برخی از دستگاه های ضبط تحت شبکه از پروتکل HTTP پشتیبانی می کنند و کاربران می توانند از طریق مرورگر های خود اطلاعات را بر روی NAS دانلود یا آپلود کنند .

 

سرویس داده پیشرفته ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A شامل موارد زیر می باشد:

  • HPE MSA 2042 Performance Automated Tiering LTU
  • HPE MSA 512-Snapshot Software LTU
  • HPE MSA Remote Snap Software LTU

 

ذخیره ساز اچ پی MSA 2040 K2R80A با دو کنترل کننده SAN  نصب شده:

  • منابع تغذیه
  • 8 and/or 16Gb Fibre Channel, 1 and/or 10GbE iSCSI
  • پورت CLI
  • پورت مدیریت اترنت
  • Expansion port

ذخیره ساز MSA 2040 K2R80A HP با دو کنترل کننده SAS نصب شده:

  • منابع تغذیه
  • . 6Gb/12Gb mini-SAS HD ports
  • پورت CLI
  • پورت مدیریت اترنت
  • Expansion port

منبع :

خرید ذخيره ساز اچ پي مدل MSA 2040 K2R80A



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو C1000-8p-e-2g-l

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو C1000-8P-E-2G-L :

سوئیچ سیسکو C1000-8P-E-2G-L از سری سوئیچ‌های کمپانی Cisco که در بازار تجیهزات شبکه عرض و به فروش می‌رسد است. این کمپانی تخصص خاصی در حوزه شبکه دارد و به صورت حرفه ای در حال تولید محصولات مختلف در حوزه شبکه می باشد.

سوئیچ‌های سری Cisco Catalyst 1000 قابلیت فراوانی در گسترش شبکه ها و راه‌اندازی شبکه‌های LAN چند قسمته دارند که سبب محبوبیت این سری از سوئیچ‌ها در بین کاربران شده است. سوئیچ‌های سری C1000 دارای قابلیت ارتقا سیستم‌عامل IOS نیز هستند.

کمپانی سیسکو سوئیچ‌های سری C1000 با دو دسته پورت ثابت و پورت مدیریتی طراحی و تولید می‌کند که هرکدام از پورت‌های شبکه Gigabit Ethernet و Fast Ethernet در لایه دوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به وسیله سوئیچ سیسکو C1000-8P-E-2G-L شما می توانید به آسانی چند شبکه را بهم متصل کنید و حتی برای ایجاد سیستم انتقال داده مناسب، از انواع ماژول های فیبر نوری نیز استفاده کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو C1000-8P-E-2G-L :

سوئیچ سیسکو C1000-8P-E-2G-L علاوه بر 8 پورت گیگابیت اترنت PoE، دو عدد پورت یک گیگ SFP کمبو و دارای پورت USB برای مدیریت سوئیچ و انتقال فایل می باشد. سوئیچ سیسکو C1000-8p-e-2g-l دارای پردازشگر 800 مگاهرتزی آرمv7 به همراه 512MB حافظه DRAM و 256MB حافظه فلش، و پهنای باند 20 گیگابیت بر ثانیه در سوئیچینگ است.

این دستگاه از سوئیچ‌های 8 پورتی سری C1000 سیسکو بوده و در ابعاد 10.56*7.28* 1.73 سانتی متر و دارای وزن 1.55کیلوگرم است. همچنین این دستگاه دارای پورت‌های uplink بوده که از سیستم انتقال هم‌زمان برق و دیتا پشتیبانی می‌کند و برای دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های تحت شبکه بسیار کاربردی است.

به کمک این محصول شما امکان برقراری اتصال بین چند شبکه برای ایجاد یک سیستم انتقال اطلاعات باکیفیت را دارید و می‌توانید از انواع گوناگون ماژول‌های فیبر نوری نیز استفاده کنید. سوئیچ سیسکو C1000-8p-e-2g-l سوئیچ لایه 2، با 8 پورت گیگابایت اترنت PoE با توان 67 وات است که برای استفاده در دفاتر کوچک و شعبات سازمانی و فروشگاهها و مکانهایی که به تعداد پورتهای کم نیاز دارند طراحی شده است.

این محصول از سیستم‌عامل IOS سیسکو  پشتیبانی می‌کند که مدیریت ساده آن سبب کنترل بهتر شبکه توسط کاربران می‌شود. سوئیچ C1000-8P-E-2G-L دارای 20GB ظرفیت سوئیچینگ، 10GB ظرفیت فورواردینگ و همچنین از  14،88MPPS نرخ ارسال داده برخودار است.

به علاوه برای اینکه بتوانید به سوئیچ سیسکو C1000-8p-e-2g-l دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید، می توانید از فناوری هایی مانند: Bluetooth ،SNMP، کابل USB یا کابل های RJ45 استفاده کنید. همچنین طول عمر بالای سوئیچ C1000-8P-E-2G-L و استفاده آسان از آن در محیط شبکه سبب می شود تا بتوانید بدون نیاز به داشتن دانش بسیار زیاد نیز، شبکه خود را راه اندازی کنید.

مشخصات سوئیچ C1000-8P-E-2G-L:

  • مدل محصول: سوئیچ سیسکو  C1000-8p-e-2g-l
  • نوع و تعداد پورت: پشتیبانی از 8 پورت 10/100/1000 ، +POE
  • نوع آپلینک: 2x 1G SFP یا RJ-45 combo uplinks+ external PS
  • پشتیبانی از پردازنده:  ARM v7 800 MHz
  • دارای حافظه DRAM 512MB
  • دارای حافظه Flash 256MB
  • توان POE: 67W
  • ظرفیت سوئیچینگ: 20GB
  • ظرفیت فورواردینگ:10GB
  • نرخ انتقال داده: 14،88MPPS
  • دمای نگهداری -25 تا 70 درجه سانتی‌گراد
  • دمای عملیاتی -5 تا 50 درجه سانتی‌گراد
  • ابعاد دستگاه : 56x 7.28 x 1.73
  • دارای وصله امنیتی 802.1X

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل C1000-8P-E-2G-L



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

ماژول فیبر نوری سیسکو X2-10GB-LX4

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری سیسکو X2-10GB-LX4:

ماژول فیبر نوری سیسکو X2-10GB-LX4 از طول 300 متر بر روی کابل فیبر نوری MMF پشتیبانی می کند. این ماژول فیبر نوری دارای گزینه های متنوعی از اتصال 10 گیگابیت اترنت برای مرکز داده می باشد.

 

ویژگی های کلیدی ماژول های 10GBASE X2 سیسکو :

  • پشتیبانی از 10GBASE اترنت
  • دارای  ورودی / خروجی با قابلیت جا به جایی در حین کار به پورت Ethernet X2 یک سوئیچ یا روتر سیسکو متصل می شود تا پورت را به شبکه متصل کند.
  • انعطاف پذیری لازم برای انتخاب رابط را فراهم می کند.
  • ماژول فیبر نوری سیسکو X2-10GB-LX4 پشتیبانی از مدل pay-as-you-populate
  • از ویژگی شناسایی کیفیت سیسکو (ID) پشتیبانی می کند که سوئیچ سیسکو یا روتر سیسکو را قادر می سازد تا تشخیص دهد ماژول دارای گواهینامه است و توسط Cisco آزمایش و تست شده است.
  • دارای قابلیت همکاری نوری با ماژول های 10GBASE Xenpak ،10GBASE XFP و +10GBASE SFP در همان لینک

منبع : 

خرید ماژول فيبر نوري سيسکو مدل X2-10GB-LX4

 



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوکت شبکه امپ CAT5e UTP

مشخصات و اطلاعات سوکت شبکه امپ CAT5e UTP:

سوکت شبکه امپ CAT5e UTP از جمله تجهیزات پسیو شبکه به شمار می رود که در اتصال انواع شبکه‌های کابلی و تجهیزات شبکه مخابراتی به کار می رود. این سوکت منطبق با استاندارد Cat5e است و به راحتی پانچ می شود و جنس بدنه و پین های (50 میکرون) آن از ترکیبات طلا، مس، آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است که برای بالا بردن سرعت انتقال داده می باشد.

از سوکت شبکه امپ CAT5e UTP امپ برای کابل‌ شبکه Cat5e استفاده می‌شود و اپراتور شبکه می‌تواند با استفاده از کابل شبکه تعدادی از این سوکت‌ها و یک آچار پانچ کابل‌های مورد نظر خود را در سایزهای متفاوت ایجاد کند.

 ویژگی های سوکت شبکه امپ CAT5e UTP:

  • شرکت سازنده: ای ام پی AMP
  • طبقه بندی سوکت: cat5e
  • نوع بسته بندی: کارتنی
  • تعداد در بسته: 100 عدد
  • نوع سوکت: UTP / بدون شیلد و فویل
  • جنس: PVC
  • جنس پین: مس
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • قابلیت پانچ با انواع آچار پانچ سوکت شبکه

منبع : 

خرید سوکت شبکه امپ CAT5e UTP بسته 100 عددي



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP

مشخصات و اطلاعات کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP

کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP ساخته شده توسط کمپانی بزرگ لگراند می‌باشد که این شرکت در کشور فرانسه قرار دارد. از این قطعه برای اتصال بین کابل شبکه با تجهیزاتی مانند روتر، سوئیچ، کیس کامپیوتر و یا سرور استفاده می شود.

کیستون ها جزئی از تجهیزات پسیو شبکه می‌باشند. این مدل از کیستون قابلیت نصب بر روی هر ترانکینگی را دارا می‌باشد. این نوع کیستون با توجه به نوع خود مخصوص کابل‌های FTP و SFTP است. کابل‌های SFTP دارای شیلد و فویلی از جنس آلومینیوم می‌باشند که قابلیت تخلیه الکتریسیته ساکن و حذف نویز  را دارند که با این نوع از کیستون نیز سازگاری دارد.

این کیستون به رنگ سفید است و جنس بدنه آن از PVC ساخته شده است. روی بسته کیستون نیز اطلاعاتی مثل سری ساخت و پارت نامبر(076563) محصول و همچنین کشور سازنده‌ی آن واقع است.

 

ویژگی‌های کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP :

  • دارای محفظه جهت شماره گذاری برای شناسایی درست پورت ها و نودها
  • دارای مکانیزم Toolless (برای نصب احتیاجی به ابزاری ندارد)
  • قابلیت lock شدن
  • سهولت در استفاده و کاربردی
  • دارای فیس پلیت (Face Plate) بر روی خود
  • دارای ماژول ترانکینگ به اندازه یک ماژول
  • دارای شاتر برای جلوگیری از نفود گرد و غبار

 

جزئیات بسته بندی کیستون شبکه لگراند Cat6 SFTP :

کیستون شبکه لگراند Cat6 SFTP در یک جعبه به رنگ قرمز یا سفید قرار داده شده است که در هر یک از این بسته ها 10 عدد کیستون به صورت مجزا از هم در یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته است. درون هر جعبه ده عددی یک راهنمای نصب برای کاربران قرار داده شده است تا بتوان براحتی برای نصب کیستون استفاده کرد.

منبع : 

خرید کيستون شبکه باريک لگراند Cat6 SFTP



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رادیو میکروتیک LHG XL 5 ac

مشخصات و اطلاعات رادیو میکروتیک LHG XL 5 ac:

رادیو میکروتیک LHG XL 5 ac با نام  اصلی رادیو میکروتیک RBLHGG-5acD-XL یک دستگاه وایرلس جمع و جور و قدرتمند از برند Mikrotik سری LHG است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در برابر عوامل طبیعی محافظت میکند.

این رادیو دارای آنتن با توان 27dBi از نوع گرید با زاویه تابش 7 درجه حالت عمودی و افقی برای لینک های نقطه به نقطه یا برای استفاده به عنوان CPE در مسافت های طولانی تر مناسب می باشد. چندین مدل از این رادیو با پاور استاندارد، پاور بالا و حتی XL با سود و بهره بیشتر و توری بزرگتر در دسترس بوده و از پروتکل Nv2 TDMA پشتیبانی می کند.

 

معرفی رادیو وایرلس میکروتیک LHG XL 5 ac:

این رادیو وایرلس شامل یک پورت اترنت 10/100/1000Mbit برای استفاده کامل از سرعتی است که پروتکل 802.11ac فراهم می کند. رادیو وایرلس میکروتیک LHG XL 5 ac از سیستم عامل RouterOS، حافظه رم 256 مگابایت با حجم ذخیره سازی 16MB از نوع Flash برخودار است.

نوع معماری با ساختاری 32 بیتی بوده که از پردازنده IPQ-4018 با 4 هسته پردازنده و فرکانس 716MHz بهره می برد، همچنین سطح دسترسی در سیستم عامل دستگاه 3 می باشد. دمای محیطی برای کارکرد دستگاه 40- الی 70+ درجه سانتی گراد با حداکثر توان مصرفی انرژی 8 وات بوده که به خوبی می تواند در طولانی مدت کار کند.

ولتاژ ورودی PoE با 10 تا 30 ولت است و استاندارد بیسیم در فرکانس های 5 گیگاهرتز 802.11a/n/ac با مدل تراشه IPQ-4018 می باشد که قادر به انتقال داده تا 867 مگابیت بر ثانیه است. از ویژگی این رادیو وایرلس میتوانیم به پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec، حداکثر توان مصرف انرژی منبع تغذیه از نوع POE.

همچنین مناسب برای کار در مناطق باد خیز می باشد، چرا که به دلیل داشتن منافذ متعدد خروجی هوا در آنتن و دارا بودن گواهینامه و تائیدیه های بین المللی CE ،FCC ،IC ،EAC ،ROHS اشاره کرد. همچنین برای تسریع در عملیات نصب و راه اندازی فیزیکی رادیو می توانید از پایه نگهدارنده solidMOUNT و LHG mount که شما حتما باید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید.

ویژگی های رادیو وایرلس میکروتیک LHG XL 5 ac:

  • ایده آل برای استفاده در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه حداکثر در مسافت +15 کیلومتر (مسافت اعلامی بستگی به شرایط و پارامتر های لینک متغیر خواهد بود )
  • ایده آل برای استفاده به عنوان تجهیزات سمت کاربر یا کلاینت (CPE) در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه
  • قدرت گیرندگی آنتن با توان 27dBi از نوع گرید با زاویه تابش 7 درجه حالت عمودی و افقی
  • فرکانس 5 گیگاهرتز (باند 5150- 5875 مگاهرتز)
  • استاندارد بی سیم 802.11a/n/ac (فناوری WiFi 5)
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه
  • قابلیت PoE IN در پورت اترنت به منظور تامین جریان برق و دیتا دستگاه از طریق PoE یا سوئیچ PoE ها با ولتاژ و استاندارد مشابه
  • حداکثر نرخ انتقال داده در بستر بی سیم 867 مگابیت بر ثانیه (نرخ اعلامی بستگی به شرایط و پارامتر های لینک متغیر خواهد بود)
  • پردازنده 716 مگاهرتز (4 هسته ائی)
  • 256 مگابایت مقدار فضای ذخیره گاه حافظه (RAM رم)
  • 16 مگابایت مقدار فضای ذخیره سازی Storageبا استاندارد FLASH
  • بهره گیری از خروجی ارت برای تخلیه ولتاژ های ناگهانی
  • ایده آل برای کار در مناطق بادخیز به دلیل طراحی آنتن به صورت مشبک و توری شکل

منبع : 

خرید راديو وايرلس ميکروتيک مدل LHG XL 5 ac

 



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مدار بسته

مقاله راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مدار بسته به شما کمک میکند تا بتوانید بهترین کابل شبکه را برای نصب دوربین های مدار بسته خود خریداری کنید. بهتر است بدانید برای نصب دوربین های مدار بسته نمیتوانید از هرن وع کابل شبکه ای استفاده کنید.دوربین های مداربسته کابل های مخصوص به خودشان را دارند که هر یک از آنها برای نوع خاصی از دوربین به کار میرود و عملکرد و کارایی متفاوتی با هم دارند. در نتیجه انتخاب درست و مناسب کابل شبکه تاثیر زیادی در کیفیت صدا و تصویر دارد. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با انواع کابل شبکه برای دوربین های مدار بسته آشنا شوید.

دلیل ضرورت کابل شبکه حرفه ای در دوربین مداربسته:

سرعت انتقال صدا و تصویر در دوربین های مدار بسته به خصوص دوربین های تحت شبکه بسیار مهم است. به همین دلیل باید از تجهیزات عالی و درجه یک استفاده کنیم تا تصویر و صدا را لحظه ای از دست ندهیم. بهتر است بدانید که اگر از دوربین مداربسته معمولی نیز استفاده میکنید حتما باید از کابل شبکه مخصوص دوربین های مدار بسته استفاده کنید که دارای کیفیت مناسبی باشد. چرا که اتصال امن با دستگاه DVR به سوئیچ شبکه به وسیله کابل شبکه انجام میشود. به همین دلیل مرغوبیت و کیفیت جنس کابل تاثیر مستقیمی در سرعت و کیفیت صدا و تصویر و همچنان اتصالات امن دارد که حتما باید به آن توجه کرد.

 

انواع کابل شبکه دوربین مداربسته:

کابل‌ های شبکه دوربین مداربسته از لحاظ فنی، استاندارد، سرعت و نسل تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن ها به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • کابل کواکسیال: از این کابل ها برای انتقال صدا و تصویر در دوربین های مدار بسته استفاده می شود.
  • کابل RG: این نوع کابل ها برای پهنای باند بالاتر و فرکانس های بزرگتر استفاده می شوند و معمولا در دوربین های مقامات شهری، اداره های پلیس و … از آن استفاده می شود.
  • RG-۵۹: این کابل ها برای پهنای باند کوچکتر مناسب هستند و اغلب در آپارتمان ها، هتل ها و … به کار گرفته می شوند.
  • کابل برق، وصل و پخش ویدیو: این کابل ها به کابل های PNP نیز شهرت دارند. این کابل ها وظیفه قطع و وصل جریان برق دوربین را برعهده دارند.
  • کابل شبکه: کابل شبکه از زوج های به هم تابیده تشکیل شده است و وظیفه انتقال داده و حمل اطلاعات را برعهده دارد.
  • کابل سیامی: این کابل ها نوعی کابل ترکیبی دوربین مداربسته هستند که سیم های برق خاصی به آن ها متصل شده است. این کابل ها انتقال همزمان داده‌ها و نیرو به دوربین‌های امنیتی را برعهده دارد.
  • کابل فیبر نوری: این کابل ها از گران ترین کابل های موجود در بازار تجهیزات شبکه هستند چراکه فرکانس و سیگنال بسیار باکیفیتی را ارائه می دهند. معمولاً در تنظیمات حرفه ای از این کابل ها استفاده می شود.

کابل شبکه مناسب دوربین IP تحت شبکه:

در این قسمت قصد داریم چند کابل شبکه برای دوربین مدار بسته تحت شبکه IP را معرفی کنیم:

 

ـ کابل شبکه CAT5e SFTP لگراند:

کابل شبکه لگراند CAT5e SFTP یکی از محصولات برند لگراند، از مرغوب ترین و با کیفیت ترین کابل های شبکه در بازار تجهیزات شبکه است. این کابل شبکه از نوع SFTP است و در طبقه بندی CAT5E قرار میگیرد. این کابل به دلیل داشتن تکنولوژی که در ساخت آن استفاده شده است  از سرعت انتقال بالایی برخوردار است.

از ویژگی های این محصول میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Cat 5e: این نوع کابل می‌تواند سرعت انتقال 100 مگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 100 مگاهرتز فراهم کند.
  • SFTP: این نوع کابل شبکه از نوع شیلددار است. به این صورت که هر زوج کابل شبکه دارای روکش جداگانه است و به میزان قابل توجهی تاثیر نویز را به حداقل می‌رساند.
  • همچنین این کابل دارای تست فلوک می‌باشد و بصورت حلقه 305 متری ارائه می‌شود.
  • در متراژ 100 متر می‌تواند با حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دیتا منتقل کند.

 ـ کابل شبکه CAT5e SFTP اشنایدر:

کابل شبکه CAT5e SFTP از برند اشنایدر، از با کیفیت ‌ترین و معروف ترین کابل شبکه موجود در بازار تجهیزات شبکه می‌باشد. این کابل شبکه از نوع SFTP است و در طبقه ‌بندی CAT5e قرار دارد. همچنین این کابل نیز به دلیل تکنولوژی ساختی که در آن استفاده شده است، دارای سرعت انتقال بسیار بالایی می‌باشد.

  • Cat 5e: این نوع کابل می‌تواند سرعت انتقال 100 مگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 100 مگاهرتز فراهم کند.
  • SFTP: این نوع کابل شبکه از نوع شیلددار است. به این صورت که هر زوج کابل شبکه دارای روکش جداگانه است و به میزان قابل توجهی تاثیر نویز را به حداقل می‌رساند.
  • کابل شبکه CAT5e SFTP دارای تست فلوک می‌باشد و بصورت حلقه 305 متری ارائه می‌شود.
  • این کابل شبکه در متراژ 100 متر می‌تواند با حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دیتا منتقل کند.

 

ـ کابل شبکه CAT5e SFTP نگزنس:

کابل شبکه نگزنس CAT5e SFTP، یکی از باکیفیت ترین کابل شبکه از یک برند معروف فرانسوی موجود در بازار می‌باشد. این کابل شبکه از نوع SFTP است و در طبقه ‌بندی CAT5e قرار دارد. همچنین این محصول به دلیل تکنولوژی ساختی که در آن استفاده شده است، دارای سرعت انتقال بسیار بالایی می‌باشد.

  • کابل Cat 5e می‌تواند سرعت انتقال 100 مگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 100 مگاهرتز را به کاربران ارائه دهند.
  • کابل شبکه SFTP از نوع شیلددار است که به صورت زوج کابل شبکه دارای روکش جداگانه است و به میزان قابل توجهی تاثیر نویز را به حداقل می‌رساند.
  • همچنین این کابل دارای تست فلوک می‌باشد و بصورت حلقه 305 متری ارائه می‌شود.
  • این نوع کابل میتواند در متراژ 100 متر با حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دیتا منتقل کند.

بهترین کابل دوربین مداربسته:

کابل شبکه لگراند CAT6A UTP با توجه به سرعت انتقال بسیار بالای آن، از بهترین کابل شبکه‌ای است که می‌توانید برای دوربین مدار بسته استفاده کنید. این محصول دارای تست فلوک با نمره عالی می‌باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است جنس مغزی این کابل تمام مس است و به صورت 305 متری ارائه میشود. همچنین این کابل شبکه دارای روکش از جنس LSZH و در هنگام آتش سوزی، از خود دود سمی تولید نمی‌کند.

 

نکات مهم در خرید کابل شبکه دوربین مدار بسته:

در راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته باید به نکات زیادی توجه کنیم که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • کابل های شبکه برعکس پچ کوردها در حالت عادی فاقد سوکت هستند. و اگر قصد دارید به آن ها را سوکت شبکه بزنید، باید به درستی و استاندارد سوکت زده شوند. اگر برای دوربین مدار بسته خود از پچ کورد شبکه استفاده می کنید، سوکت آن ها را بررسی کنید تا با سایر تجهیزات شما سازگاری داشته باشد.
  • در راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته توجه کنید که روکش کابل شبکه شما LSZH یا PVC است. کابل های شبکه در این دو نوع روکش عرضه می شوند. کابل های LSZH کابل هایی با مقاومت بالا و بدون هالوژن هستند و در صورت آتش سوزی از خود دود سمی تولید نمی کنند.
  • یکی از نکات مهم که پیش از خرید کابل برای دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید، نوع کابل است. کابل های SFTP عملکرد بهتری نسبت به کابل های UTP از خود نشان می دهند. مقاومت کابل های SFTP در برابر شیلد و نویز بیشتر است.
  • در راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته باید به این نکته اشاره کنیم که این کابل ها باید از نظر دسته بندی و گروه بررسی شوند. کابل های گروه Cat۵e و Cat۶ بهترین کابل های موجود جهت استفاده در دوربین های مدار بسته هستند.

 

رنگ بندی کابل شبکه دوربین:

راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مدار بسته

در این قسمت از کابل شبکه قصد داریم تا به شما رنگ بندی کابل شبکه دوربین مداربسته بپردازیم. رنگ بندی کابل شبکه با 8 سیم به وسیله دو گروه 4 رنگ اصلی و 4 رنگ فرعی تقسیم بندی می‌شود. 4 رنگ اصلی عبارتند از سبز، آبی، نارنجی و قهوه‌ای و 4 رنگ فرعی هم ترکیبی از رنگ‌های اصلی با رنگ سفید یعنی سفید سبز، سفید آبی، سفید نارنجی و سفید قهوه‌ای هستند.

هر یک از این رنگ ها در کابل شبکه از وظایف و مسئولیت های گوناگونی برخوردار هستند. برای مثال رنگ اصلی (سبز) برای ارسال سیگنال مثبت و رنگ فرعی (سفید سبز) برای ارسال سیگنال منفی در نظر گرفته شده است‌ که هر دو با هم عمل انتقال داده را انجام می‌دهند.

منبع : 

راهنماي خريد کابل شبکه دوربين مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G از سوئیچ های سری 250 سیسکو بیزینس CBS یکی از محصولات کمپانی Cisco است که در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به فروش می رسد. این سوئیچ سری 250 جزو سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه است که برای تمام شبکه های اداری کوچک بسیار مناسب می باشد.

زمانی که شما به یک شبکه پایه ای با کارایی بالا جهت اتصال سیستم کارمندان برای انتقال داده ها، تصاویر و ویدئو ها نیازمند هستید سوئیچ های سیسکو بیزینس سری 250 راه حل مناسبی برای رفع نیازهای کاربران خواهد بود.

 

سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.

به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.

معرفی سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G:

 سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G دارای 24 پورت اترنت گیگابیت یا 10/100/1000 مگابیت برثانیه و 4 SFP است همانطور که در بالا گفتیم این سوئیچ از نوع مدیریتی در لایه 3 شبکه فعالیت میکنید سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G قابلیت انتقال اطلاعات و دیتا با سرعت بالا را دارد.

این محصول دارای 1 عدد پورت USB-A و یک mini USB-B است. ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه 56 گیگابیت برثانیه و نرخ فوراورد 41.66Mpps می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به 512 مگابایت حافظه رم و قابلیت توان مصرفی 370 وات اشاره کنیم.

همچنین سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G دارای طراحی زیبا و جمع و جور، مناسب برای نصب برای فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر و کلاس های درس است. این دستگاه در ابعاد 445*345*44 میلی مترو با وزنی حدود 4.6 کیلوگرم  و دارای قابلیت رکمونت به فروش میرسد.

 

ویژگی های سوئیچ سیسکو CBS250-24FP-4G:

  • ابعاد: 445*288*44 میلیمتر
  • وزن: 4.35 کیلوگرم
  • جنس بدنه: فلزی
  • حافظه بافر: 1.5 مگابایت
  • حافظه رم: 512 گیگابایت
  • حافظه فلش: 256 گیگابایت
  • تعداد پورت ها : 24Ports 10/100/1000 or PoE+/ 4x1G fixed uplinks
  • پهنای باند: 80 گیگابیت بر ثانیه
  • ظرفیت سوئیچینگ: 56 گیگابیت بر ثانیه
  • توان مصرفی: 370 وات

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل CBS250-24FP-4G



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه نگزنس Cat6 UTP

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه نگزنس Cat6 UTP:

کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP از سری محصولات شرکت Nexans فرانسه بوده که یکی از بزرگترین تولید کنندگان کابل شبکه و کابل فیبر نوری در جهان می باشد. کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP به صورت چهار زوج 100 اهمی هستند که هر دو زوج به هم تابیده شده اند و توانایی جا به جایی اطلاعات در شبکه با سرعت 100 مگابایت واقعی را نیز دارد. کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP در حالت کلی با متراژ 305 متر بوده و در رنگ های مختلف به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند.

 

معرفی کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP:

به طور کلی کابل های شبکه نگزنس به 4 دسته تقسیم می شوند : کابل شبکه 305 متری نگزنس یک کابل از نوع U/UTP بوده که از سری کابل های CAT6 می باشد.

  1. بدون شیلد UTP
  2. فویل آلومینیومی FTP
  3. شیلد دار STP
  4. فویل و شیلد دار SFTP

روکش کابل های شبکه نگزنس در دو نوع PVC و LSZH بوده که دومی فاقد هالوژن می باشد زیرا هالوژن موجود در کابل در هنگام آتش سوزی گاز سمی تولید می کند. روکش کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP نارنجی رنگ و از نوع PVC می باشد که یک روکش پلاستیکی نرم و قابل انعطاف است. این کابل ها به صورت قرقره ای و کارتنی بسته بندی می شوند.

شما با استفاده از این کابل شبکه و سوکت RJ45 می توانید پچ کورد CAT6 را در متراژ مورد دلخواه خود ایجاد نمایید. کابل شبکه های UTP دارای استانداردهای متعددی بوده که در گروه های Categories) N) تقسیم شده اند. از جمله آنها CAT5 ،CAT5E ،CAT6 ،CAT6A ،CAT می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP 305m:

  1. کنداکتور
  2. جداکننده
  3. عایق 
  4. روکش

 

مزایای کابل های CAT6:

از مزایای کابل های CAT6 این است که با دیگر کابل ها سازگار می باشد. استفاده از این کابل ها نیاز  به روز رسانی را در زمان های نزدیک از بین می برد. کابل شبکه از اجزای مهم در زمان راه اندازی تجهیزات شبکه محسوب می شود. از جمله مواردی که در خرید کابل باید در نظر گرفته شود سرعت انتقال، طول کابل و همچنین نوع آن می باشد. از این رو می توان گفت کابل های شبکه CAT6 می تواند گزینه مناسبی برای خرید کابل می باشد.

یافتن کابل شبکه مناسب در زمان راه اندازی یک شبکه بسیار مهم و ضروری است. انتخاب یک کابل مناسب تفاوت های زیادی ایجاد می کند. سرعت شبکه، طول کابل و نوع کابل از عوامل مهم به هنگام خرید کابل به شمار می آیند. برای ارتقاء یک شبکه، کابل Cat6 بسیار مناسب است. این نوع کابل برای بروز رسانی در آینده بسیار مناسب است.

مشخصات فنی کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP:

  • متراژ کابل : 305 متر
  • وزن کابل : 43 کیلوگرم
  • ضخامت کابل : 23AWG
  • جنس کابل : PVC و LSZH
  • سرعت انتقال داده:250MHz
  • رنگ کابل: نارنجی
  • نوع کابل : CAT6 U/UTP
  • استاندارد : ISO/IEC 11801, IEC 61156-5, EN 50173, EN 50288
  • دمای عملیاتی: -20 تا 60 درجه سانتی گرا

 منبع :

خرید کابل شبکه نگزنس مدل CAT6 UTP 305m



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوکت شبکه لگراند Cat6 UTP

مشخصات و اطلاعات سوکت شبکه لگراند Cat6 UTP:

سوکت شبکه لگراند یک کانکتور RJ-45 شفاف است که به سر کابل متصل شده و برای وصل کردن تجهیزات شبکه به یکدیگر استفاده می شود. جنس روکش خارجی این سوکت شبکه از پلاستیک بوده و پین های آن از جنس مس است. به طور کلی سوکت های شبکه به دو دسته شیلد دار و بدون شیلد تقسیم می شوند که سوکت های شیلد دار دارای یک روکش فلزی نیز هستند. این سوکت شبکه دارای استاندارد Cat6 است و با کابل های Cat5e و Cat6 تا سطح مقطع 0.50 مس و CCA سازگاری دارد. لازم به ذکر است که می توان از این سوکت در کابل شبکه SFTP نیز استفاده کرد.

 

ویژگی های سوکت شبکه لگراند Cat6 UTP:

  • استاندارد Cat6
  • قابلیت پانچ با انواع آچار پانچ سوکت شبکه
  • سازگار با کابل های Cat5e و Cat6
  • نوع بسته بندی: کارتنی
  • تعداد موجود در هر بسته: 100 عدد
  • جنس روکش: پلاستیک
  • جنس پین: برنج

منبع : 

خرید سوکت شبکه لگراند Cat6 UTP بسته 100 عددي



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رم سرور اچ پی PC3-8500 8GB

مشخصات و اطلاعات رم سرور اچ پی PC3-8500 8GB:

رم سرور اچ پی PC3-8500 8GB تحت نظر شرکت HP بوده و دارای حافظه 8 گیگابایت می‌باشد. وظیفه رم ها در واقع نگهداری اطلاعات به صورت موقت می باشد. زمانی که سیستم عامل در حال بوت شدن و همه برنامه های آن درحال اجرا می باشد ، اطلاعات ابتدا روی این حافظه‌ ذخیره شده تا سرعت پردازش را افزایش دهد و در دسترس CPU قرار گیرد.

RAM توانایی سریع خواندن و نوشتن را دارد و به سرور قدرت بالایی در دسترسی سریع به اطلاعات مورد نظر را می‌دهد و باعث می‌شود تا CPU سرور با سرعت بیشتری دستورات را دریافت کند و پردازش نماید. به‌طور کلی می‌توان گفت تمامی عملیات برنامه‌ها و دستوراتی که باید از طریق CPU پردازش شوند در RAM در انتظار می‌مانند. در این پردازش میزان رم بر سرعت پردازش اطلاعات تاثیرگذار می باشد.

 

ویژگی های رم سرور اچ پی PC3-8500 8GB:

به طور کلی رم سرورهای اچ پی دارای مزیت های زیادی هستند از جمله: دارا بودن عملکرد بالا، افزایش ۱۰۰ درصدی حداکثر ظرفیت حافظه ، بهبود در زمان تأخیر، صرفه جویی در مصرف برق. رم سرور اچ پی PC3-8500 8GB دارای سرعت 1600MHZ و استاندارد DDR3-1866/PC3-14900 می باشد.

این محصول که مجهز به ماژول 8×1گیگابایت است، عمدتاً با سرورهای پرولیانت اچ پی به‌ویژه سری DL، ML و BL سازگاری دارد. همچنین به‌دلیل مجهز بودن این مموری سرور کمپانی اچ پی به تکنولوژی ECC، معمولاً با پردازنده‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند و سی‌پی‌یوهای کمپانی اینتل، سازگاری دارد.

منبع : 

خرید رم سرور اچ پي مدل PC3-8500 8GB



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 60

مشخصات و اطلاعات رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 60:

رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 60 سانتی متر از جمله رک های دیواری شرکت اچ پی آسیا است که به عنوان یک محفظه ، جهت قرار دادن تجهیزات شبکه است که بر روی دیوار نصب میشود. رک دیواری 9 یونیت عمق 60 اچ پی آسیا HPA دارای مقاومت و دوام بالایی است. بدنه این رک ضد خش و ضد زنگ می باشد و می تواند تا سال ها به بهترین نحو ممکن از سیستم ها و تجهیزات شبکه محافظت نماید.

این محصول همچنین دارای درب شیشه ای نشکن و فریم دار است که با قفل سوئیچی باز و بسته می شود. این رک HPA نیز همانند سایر رک ها، از یک شلف ثابت برای قرار دادن دستگاه ها و سایر ابزار درون رک و همچنین جداسازی آن ها از یکدیگر بهره برده است و همچنین برای خنک سازی فضای داخلی و تهویه هوا از یک فن خنک کننده برخوردار می باشد.

 

ساختار رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 60 :

رک دیواری 9 یونیت از  پاور 2 پورتی و 3 پورتی کلید دار مجهز به سیستم ارت برخودار است و کاربران میتوانند کابل را از سقف و کف به صورت همزمان استفاده نمایند.  این رک دارای دریچه ای به ابعاد 5 × 16 سانتی متر در کف و سقف محصول میباشد که این امکان را فراهم می کند. رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 60 نصب بسیار ساده ای داشته و به آسانی روی دیوار قرار می گیرد.

ین نوع نصب موجب شده ، این رک نیاز به فضای بسیار کمتری داشته باشد. این رک به همراه 8 ست پیچ و مهره مخصوص تجهیزات و نیز پیچ و رول پلاک برای نصب رک بر روی دیوار عرضه می شود. همچنین در صورت تمایل مشتریان امکان نصب فن  دوم بر روی این رک فراهم می شود. این محصول از مقاوم ترین متریال تولید شده است و فضای بسیار مناسبی دارد.

 

ویژگی های رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 60:

  • دارای رنگ مشکی الکترواستاتیک ثابت و ضد خش
  • پاور 2 پورتی/3 پورتی کلیددار مجهز به سیستم ارت
  • به همراه 8 ست کامل پیچ و مهره برای نصب تجهیزات
  • دارای پیچ و رول پلاک جهت روی دیوار

منبع : 

خرید رک HPA ديواري 9 يونيت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ کورد نگزنس

خرید پچ کورد نگزنس:

کمپانی نگزنس یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات پسیو اعم از پچ کورد شبکه می باشد. پچ کورد Nexans بسیار با کیفیت و از بهترین پچ کوردهای شبکه موجود می باشد. از پچ کوردها برای اتصال سوئیچ شبکه و پچ پنل، و یا بین کارت شبکه و پریز شبکه استفاده می شود. لازم به ذکر است یکی از مهم ترین قسمت های شبکه پچ کورد است که می تواند کارایی کل شبکه را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع پچ کورد نگزنس:

پچ کوردهای نگزنس بسیار متنوع هستند و در انواع UTP و SFTP تولید و عرضه می شوند. پچ کورد UTP بدون شیلد است و قابلیت حذف نویز را ندارد و معمولا برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرند ولی پچ کورد SFTP شیلد دار است و نویز را به خوبی حذف می کند. در اکثر پچ کورد های نگزنس از کابل Cat6  استفاده شده است که بسیار با کیفیت می باشد. از پچ کوردهای CAT-6 UTP در محیط های داخلی و اداری و از پچ کوردهای CAT-6 SFTP برای محیط های بیرونی یا مسیرهای کمی طولانی ویا مسیرهایی که امکان ضربه خوردن به کابل وجود دارد استفاده می شود.

پچ کوردهای Nexans در متراژهای مختلف از جمله 0.5، 1، 2، 3، 5 ،10 متری  وو برای کاربردهای مختلف موجود می باشند. تمام پچ کوردهای نگزنس دارای پوشش خارجی ضخیم هستند. این پوشش خارجی از جنس PVC یا LSZH می باشد که LSZH فاقد هالوژن است و در زمان آتش سوزی، گازهای سمی متصاعد نمی نماید و به همین علت از نظر ایمنی بیشتر مورد تأیید است. با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب پچ کوردهای نگزنس، ارزش خرید آن ها بسیار بالا می باشد.

پچ کورد های نگزنس در انواع گوناگون بازار عرضه می گردد که شامل موارد زیر میشود:

پچ کورد UTP نگزنس

پچ کورد UTP نگزنس بدون شیلد بوده و از قابلیت حذف نویز برخوردار نمی ‌باشد، و اصولا در دفاتر کار، منازل و محیط های اداری معمولی به کار می ‌رود.

پچ کورد SFTP نگزنس

این پچ کورد به صورت شیلد دار است و به نحو مطلوبی می ‌تواند نویز را حذف کند. از این پچ کابل در محیط های صنعتی و یا ساختمان های اداری که در کنار سیستم کابل کشی شبکه ی آنها کابل برق نیز عبود داده شده است استفاده می شود.

پچ کورد SFTP  Cat6 نگزنس

از این نوع پچ کورد برای محیط های بیرونی، مسیرهای طولانی و یا مسیرهایی که احتمال آسیب دیدن کابل وجود دارد، استفاده می ‌شود.

پچ کورد UTP Cat6 نگزنس

از این پچ کورد فقط برای محیط های داخلی و اداری بهره می ‌گیرند.لازم به ذکر است که پچکورد نگزنس در متراژهای گوناگون و برای کاربردهای مختلف طراحی گردیده است. این پچ کوردها دارای یک پوشش خارجی ضخیم از جنس PVC یا LSZH می باشند. بهتر است که پوشش LSZH از لحاظ ایمنی بسیار مورد تایید است. چرا که فاقد هالوژن بوده و در هنگام آتش سوزی گازهای سمی را به اطراف منتشر نمی کند. در نتیجه با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالای پچ کوردNexans، می ‌توان گفت که ارزش خرید بالایی دارد.

قیمت پچ کورد نگزنس:

همانطور که می دانید پچ کوردهای نگزنس در انواع مختلف و متراژ های مختلفی هستند که همه در قیمت عرضه شده تاثیر گذارند. یکی از رایج ترین پچ کوردهای نگزنس می توان به پچ کورد Cat6 UTP در انواع مختلف اشاره کرد.

خرید پچ کورد نگزنس:

شما می توانید انواع پچ کورد نگزنس را از مسترشبکه بزگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

منبع : 

خرید پچ کورد نگزنس



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

در ابتدای این مقاله باید بگوییم که تعداد اندکی روتر یا مودم روتر ها به صورت حقیقی تاریخچه وبگردی و اینترنت شما را حفظ و نگهداری میکنند. اکثر روتر ها؛ بیشترین آدرس IP سایت هایی را که شما جستجو و مشاهده کردید را در تاریخچه خود ثبت و نگهداری میکنند.

هر روز مردم در اینترنت جستجو می کنند اما در پشت هر کلیک و عبارت جستجو روتری که به آن متصل هستید، همه کارهایی را که در اینترنت انجام می دهید از تاریخچه مرورگر گرفته تا آدرس IP شما، پیگیری می کند. فرض کنید هنگام مرور اینترنت سعی دارید حریم خصوصی شما حفظ شود، در این صورت، پاک کردن تاریخچه روتر ضروری است.

شما می توانید با ورود به روتر خود و استفاده از رابط کاربری وب برای پاک کردن گزارش های سیستم، این کار را نسبتاً سریع انجام دهید. روتر تمام تاریخچه اینترنت هر دستگاهی که به آن متصل است را ذخیره می کند. اگرچه ممکن است تمیز نگه داشتن تاریخچه روتر چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر می‌خواهید از حریم خصوصی خود محافظت کنید، ضروری است.

روترهای ساده و معمولی و قدیمی اصولا تاریخچه ای از وب گردی شما ندارد، اما در روترهایی که دارای wi-fi جدیدتر و به روزتر هستند، این امکان وجود دارد که تاریخچه روتر خود را حذف یا گزارش های جمع آوری شده را خالی نمایید. حذف کردن تاریخچه روتر کار آسانی است و فقط با چندین کلیک امکانپذیر می باشد و همین کار سبب افزایش سرعت روتر یا مودم روتر کاربران میشود و حافظه بیشتری برای انجام کارهای آزاد را خواهید داشت.

باید دقت داشته باشید که روش های پاک سازی تاریخچه های روتر در مدل ها و برند های گوناگون متفاوت است ولی به طور کلی یکسان بوده و شما با یک آموزش ساده و کلی میتوانید تاریخچه روتر را پاک کنید. با توجه به این موضوع، با ما همراه باشید تا آنچه که باید در مورد نحوه حذف کردن تاریخچه روتر اطلاع داشته باشید را با تصویر به شما آموزش دهیم.

 

مراحل و نحوه حذف کردن تاریخچه روتر:

ـ در ابتدا مراحل حذف کردن تاریخچه روتر باید یک مرورگر اینترنتی را در کامپیوتر خود باز کنید. میتواند از هر مرورگری مانند: مروگر کروم، فایر فاکس، سافاری، اپرا و … استفاده کنید.

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

ـ در این قسمت باید آدرس IP روتر خود را در نوار آدرس وارد نمایید. بر روری نوار آدرس در بالای مرورگر خود کلیک کرده و آدرس IP پیش فرض روتر خود را تایپ کنید. بیشتر روتر ها از 192.168.0.1 به عنوان آدرس IP پیش فرض استفاده میکنند. اگر برای شما درست کار نکرد، میتوانید ادرس های 192.168.1.1 و یا 192.168.2.1 را امتحان کنید. اگر هیچ یک از این ادرس های IP هم کار نکرد، سعی کنید تا روتر خود را ریست کنید و یا آن را از اینترنت جدا کنید.

 

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

 

ـ در مرحله سوم نام کاربری و رمز عبور روتر خود را وارد کنید. این کار به شما این قابلیت را میدهد که به رابط مدیریت روتر خود وارد شوید.

 

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

 

ـ بر روی دکمه Log in کلیک کنید، صفحه مدیریت روتر برای شما باز میشود.

 

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

 

ـ در ادامه دکمه status را در نوار بالا پیدا کرده و بر روی گزینه status کنید.

 

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

 

ـ روی سیستم Log یا Administration-Event Log در نوار پیمایش کلیک کنید. این دکمه گزارش سیستم روتر شما را در صفحه جدیدی باز می کند.

 

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

 

ـ روی دکمه Clear Log کلیک کنید، این دکمه تاریخچه گزارش سیستم روتر شما را پاک می کند.

 

نحوه حذف کردن تاریخچه روتر

 

ـ اگر از شما خواسته شد که اقدام خود را در یک پنجره بازشو ببینید، روی OK یا Yes کلیک کنید.

 

آیا با خاموش کردن روتر تاریخچه آن نیز پاک میشود؟

پاسخ این سوال کاملا به روتر شما بستگی دارد. بیشتر روتر ها از تاریخچه گزارش های شما نگهداری نمیکند و اکثرا سعی میکنند فایل های پیکربندی کلیدهای پسورد wi-fi را نگهداری کنند تا هنگامی که روتر را دوباره وصل کنید، بتواند به درستی کار خودش را انجام دهد. این به این معنا نیست که روتر شما در هنگام قطعی برق خراب شود و یک روال کاملا طبیعی محسوب میشود.

اما امروزه بیشتر روتر های پیشرفته و جدید تاریخچه گزارش های شما را بعد از قطع شدن برق نیز نگه میدارد. اگر این ویژگی برای شما مهم است، در نتیجه باید در هنگام خرید روتر به آن نیز توجه نمایید. از دیگر روش های پاک کردن تمام تاریخچه گزارش ها و فعالیت های شما ریست کردن ( rest) روتر یا همون بازگرداندن به کارخونه است.

مدت زمان نگهداری تاریخچه در روتر:

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم در اینجا هم مدت زمان نگهداری روتر به مدل و نوع برند روتر شما بستگی دارد. بیشتر روتر ها فقط گزارش های سیستمی و بعضی از آدرس های آی پی وب سایت ها و سرویس ها را در خود ذخیره میکنند. معمولا روتر هایی که تاریخچه را نگه میدارند در پنل کاربری خود گزینه هایی برای ذخیره طولانی تر گزارش های لاگ سیستم دارند. این مدت زمان براساس نوع روتر میتواند از ساعت ها تا هفته ها و یا حتی ماه ها متفاوت باشد.

 

حذف کردن تاریخچه روتر الزامی است یا خیر؟

کم پیش میاید که کاربران احتیاج به پاک کردن و پاک سازی تاریخچه روتر داشته باشند. در واقع نیازی به پاک کردن تاریخچه روتر نیست جز اینکه احساس کنید عملکرد روتر شما کند شده است و یا حتی نگران هک شدن روتر و دسترسی دیگران به گزارش های سیستمی خود باشید و دقت داشته باشید هنگامی که قصد فروش روتر خود را داشته باشید بهتر است تاریخچه دستگاهتان را به طور کامل حذف کنید تا اطلاعاتتان در دست دیگران قرار نگیرد.

 

منبع : 

نحوه حذف کردن تاريخچه روتر



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک الگونت

برند رک الگونت:

کمپانی Lgonet بعد از فعالیت 20 ساله در زمینه فناوری اطلاعات از سال 1394 قدم به صنعت تولید تجهیزات شبکه و انواع Rack ایستاده و دیواری گذاشته است. الگونت با توجه به نیاز مشتریان و شرایط بازار محصولات خود را در دو گروه اقتصادی (Economi) و پیشرفته (Advance) با دو سطح کیفی و قیمتی تولید می‌کند.

در حال حاضر این کمپانی توانسته برای اولین بار محصولات جدید خود را در زمینه رک‌های هوشمند با قابلیت کنترل دما، جریان، ولتاژ، نشت آب، اعلام حریق، باز کردن درب‌ها از طریق پیامک به کاربر، تولید نماید. رک های ایستاده این برند در اندازه و سایز های 12، 17، 22، 27، 32، 37، 42، 47 و رک های دیواری برند الگونت در سایز های 4، 6، 9، 12 یونیت تولید و به بازار عرضه میشنوند. همچنین عمق رک های این برند برابر با 45، 60، 80،100 سانتی متر است.

از ویژگی های کلی رک های الگونت می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مجهز به درب شیشه سکوریت فریم‌دار
  • پنل‌های جانبی دو تیکه
  • دریچه‌های عبور کابل
  • سقف متحرک
  • چرخ قفل‌دار و ساده
  • ریل عمودی در دو طرف برای نصب تجهیزات
  • امکان نصب چرخ و یا پایه‌ی ضد زلزله و ...
  • نوع رک ایستاده، دیواری، Outdoor، لابراتواری و ...
  • سایز رک‌های پایا و حتی عمق و عرض اون‌ها
  • پنل‌های بازشو و پنل پشتی بازشو
  • امکان نصب فن، فیلتر، لایت پنل و بقیه‌ی متعلقات رک
  • داشتن آداپتورهای عمودی و افقی
  • امکان نصب چرخ و یا پایه‌ی ضد زلزله و ...

خرید رک الگونت:

علاوه‌بر رک، متعلقات رک شبکه هم توسط این برند به تولید می‌رسد. از انواع رک شبکه برند الگونت، میتوان به رک ایستاده، رک دیواری و رک Outdoor اشاره کرد که با جنسی مرغوب و کیفیتی بالا در سطح بازار موجود است. مسترشبکه یکی از فروشگاه‌هایی است که رک این برند را با بهترین قیمت و بالاترین موجودی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. رک‌های دیواری Lgonet دارای تعداد یونیت 4، 6، 7، 9 و 12 یونیت هستند و رک‌های ایستاده آن 12، 16، 18، 22، 27، 32، 37، 40، 42 و 47 یونیت دارند که جنس بدنه آن باکیفیت بسیار باکیفیت است. تمام رک‌های شبکه الگونت از جنس فلز و رنگ پودری الکترواستاتیک هستند. بهترین برند برای خرید رک همان برندی است که از لحاظ تعداد یونیت، قیمت مناسب، ویژگی‌هایی که این رک شبکه دارد، بسیار به فاکتورهای موردنظر شما نزدیک باشد.

منبع : 

خرید رک الگونت



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت

اطلاعات و مشخصات هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت:

هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت از بهترین هارد های شناخته شده برند وسترن است که با رنگ بنفش تولید و به عنوان هارد بنفش و یا هارد نظارتی شناخته شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. شرکت Western از بزرگ ترین تولیدکنند های هارد دیسک در دنیای فناوری و شبکه است.

این کمپانی در سال 1970 میلادی شروع به کار کرده و توانسته است با طراحی و تولید محصولات گوناگون مانند: هارد اینترنال، هارد اکسترنال و حافظه های SSD و… در بین رقیبان خود بهترین عملکرد را داشته باشد و به عنوان محبوب ترین و بهترین کمپانی درحوزه تجهیزات ذخیره سازی و شبکه شناخته میشود. هارد های وسترن دارای رنگی بندی گوناگون بوده و هریک از آن ها جهت استفاده در حوزه های گوناگون استفاده میشود.

هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت

معرفی هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت:

هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت از فناوری IntelliPower RPM برخوردار است که بر اساس این فناوری هارد را قادر میسازد تا در هنگام انجام عملیات، سرعت گردش خود را بین 5400 تا7400 دور در دقیقه تغییر بدهد این فناوری به نسل بنفش هارد های وسترن این امکان را میدهد تا در کنار مصرف پایین، طولانی ترین عمر را در بین تمام هارد های موجود در دنیا داشته باشند.

علاوه بر این هارد دیسک ‌های سری بنفش وسترن دیجیتال برای ذخیره ‌سازی تصاویر دوربین های تحت شبکه (دوربین های مداربسته) و مطابق با استانداردهای نظارت تصویری طراحی و تولید شده ‌اند. چرا که این هاردها هد write قوی تری نسبت به هد read دارند. هارد وسترن دیجیتال بنفش اکثرا در دوربین های مدار بسته قابل استفاده است چرا که در ذخیره سازی دوربین های مدار بسته هارد باید در 24 ساعت تصاویر ضبط شده را ذخیره کند و هارد همچنان مشغول عملیات write است و عمل read بسیار کم انجام می گیرد.

همانطور که گفتیم هارد دیسک ها عمر نسبتا طولانی نسبت به هارد دیسک های داخلی دارند. یکی از فناوری‌ های به کار رفته در این سری از هارد دیسک ‌ها AllFrame است که باعث می ‌شود میزان فریم‌ های از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر به صفر برسد، درنتیجه شما دیگر هیچ فریمی را از دست نخواهید داد.

 به این صورت هیچ خطری برای ضبط نشدن و از دست رفتن اطلاعات وجود ندارد، پس با اطمینان خاطر میتوانید از این هارد در سیستم های امنیتی یا سیستم های مداربسته استفاده کنید؛ این در حالی است که بیشتر هاردهای مورد استفاده در سیستم های امنیتی دارای خطا و وقفه هایی در ضبط ویدئو هستند.

از دیگر فناوری های به کار رفته در این هارد دیسک می‌توان به Intelliseek اشاره کرد که برای برقراری بین عملکرد و قدرت در هارد دیسک به کار می‌ رود که سبب کاهش لرزش، صدا و مصرف برق هارددیسک می ‌شود. هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت مجهز به رابط SATA III با سرعت انتقال اطلاعات 6 گیگابایت بر ثانیه است و سرعت گردش دیسک آن تقریبا 5400 دور در دقیقه است، همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته شده توسط 32 دوربین مختلف را دارد که این قابلیت بسیار مهمی در استفاده ‌های نظارتی محسوب می‌ شود.

 

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت:

  • نام محصول: هارد وسترن دیجیتال بنفش 4 ترابایت
  • نوع هارد: هارد دیسک WD Purple
  • ضخامت هارد: 26میلیمتر
  • ظرفیت: 4ترابایت
  • نوع رابط هارد: SATA 6 Gb/s
  • متوسط توان مصرفی در حالت خواندن و نوشتن:1 وات
  • توان مصرفی در حالت بیکار: 5وات
  • حافظه کش: 64 مگابایت
  • سرعت چرخش دیسک: 5400دور در دقیقه
  • حداکثر سرعت انتقال اطلاعات : 150 مگابایت‌برثانیه
  • میزان نویز در حالت Idle: 25dBA
  • میزان نویز در حالت Seek: 26dBA
  • ابعاد:1*101.6*147 میلی‌متر
  • وزن: 680 گرم
  • رنگ: بنفش

منبع : 

خرید هارد وسترن ديجيتال Purple 4T WD40



:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ‌ کورد فیبر نوری

خرید مطمئن انواع پچ کورد فیبر نوری:

پچ‌کورد فیبرنوری، کابل فیبر نوری است که دو سر آن به کانکتور فیبرنوری متصل می‌شود. نوع کانکتور در هر انتهای پچ کورد می تواند متفاوت باشد یا اینکه یکسان باشد. انواع مختلفی پچ کورد فیبرنوری وجود دارد و می توان آنها را به طور عمده توسط انواع کانکتور و کابل تقسیم بندی نمود.

پچ کورد های فیبر نوری که در برخی از منابع از آن با نام optic jumper cable یاد می شود در دو انتها توسط کانکتور ها بسته می شوند. با توجه به اینکه پچ کوردهای فیبرنوری می تواند داده های بیشتری را به طور مؤثر انتقال دهند، آنها نقش مهمی در ارتباطات از راه دور و شبکه های رایانه ای ایفا کرده و در مکان های گوناگون از آنها استفاده می شود.

انواع کانکتور فیبر نوری به هر دو انتهای کابل های نوری متصل شده و اتصال و عدم اتصال آنان را آسان تر می نمایند. البته لازم به ذکر است علاوه بر نوع کانکتور نحوه اتصال آن با فیبر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید به روشی استاندار نصب شود تا ارتباط نوری برقرار گردد.

در کل، نزدیک به 100 کانکتور فیبر نوری (Fiber Optic Connectors) در بازار وجود دارد ، اما فقط تعداد محدودی از آنها مانند کانکتور LC ، کانکتور SC ، اتصال ST ، اتصال FC اغلب در بازار استفاده می شود.

انتخاب پچ کورد فیبرنوری:

در مورد انواع پچ کورد فیبرنوری باید دقت داشته باشید که پچ پنل فیبر نوری را باید متناسب با فیبر نوری انتخاب کنید.

به عنوان مثال patch cord سینگل مود برای فیبر سینگل مود و پچ کورد مالتی مود برای فیبر مالتی مود مناسب است. انواع متنوع پچ کورد فیبر نوری با انواع مختلف کانکتورها، مانند LC، FC، SC، ST، MU ، MTRJ و E2000 و غیره موجود هستند. پچ کوردهای فیبرنوری شباهت زیادی با پیگتیل های فیبر نوری دارند.

انواع پچ کورد فیبرنوری:

پچ کوردهای فیبرنوری بر اساس نوع کابل به دو دسته سینگل مد و مالتی مد تقسیم می شوند که درباره هر کدام به صورت مختصر صحبت می کنیم.

ـ پچ کورد‌ فیبرنوری سینگل مد یا Single Mode (SM):

پچ کورد فیبر نوری سینگل مد در دو مدل (OS1, OS2)، زرد رنگ بوده و قطر آن بین 8 تا 10 میکرومتر است و به دلیل ساختاری که دارند قابلیت انتقال سیگنال نوری در یک مد داشته و به همین دلیل می‌توانند سینگال‌ها را با سرعت بیشتر و با کمترین ضریب تضعیف انتقال دهند.

ـ پچ کورد‌ فیبرنوری مالتی مد یا Multi Mode (MM):

پچ‌ کورد‌ فیبر نوری مالتی مد، در مدل‌های OM1 و OM2، به رنگ نارنجی و در مدل‌های OM3 و OM4، به رنگ سبز-آبی، تولید و عرضه شده‌اند و لذا به راحتی می‌توان، بدون نیاز به دانش و تجربه خاصی، هرکدام از آن‌ها را شناسایی کرد. این پچ کورد های فیبرنوری دارای قطر بزرگتر و در اندازه‌های 50 میکرومتر و 62.5 میکرومتر، تولید و عرضه شده‌اند و توانایی انتقال بیش از یک حالت سیگنال نوری را دارا می‌باشند. در نتیجه از پچ‌کوردهای فیبرنوری مالتی مد، برای مسافت‌های بسیار کوتاه‌تر استفاده می‌شود.

کاربرد پچ کورد فیبر نوری:

  1. شبکه های کامپیوتری و مخابرات
  2. اتاق های ارتباطی
  3. فضاهای دریافت و ارسال اطلاعات مهم و حساس
  4. این پچ کورد قابلیت انجام مجدد و تکرار کار را دارد.

قیمت پچ­ کوردهای فیبرنوری:

پچ ­کورد های فیبرنوری در انواع و برندهای مختلفی تولید می شوند که شما می توانید مناسب با نیاز و بودجه خود پچ ­کورد فیبرنوری مناسب خود را خریداری نمایید.

خرید پچ کورد فیبر­نوری:

همانطور که گفته شد پچ کورهای فیبرنوری در برندهای مختلف و در سایزهای مختلفی تولید می شوند که شما می توانید بر حسب نیاز خود یا از طریق سایت مسترشبکه و یا از طریق شماره 62913-021 خرید خود را انجام دهید.

منبع : 

خرید پچ کورد فیبرنوری



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سرور اچ پی DL360 GEN11

مشخصات و اطلاعات سرور اچ پی DL360 GEN11:

سرور اچ پی DL360 GEN11 از جدید ترین محصولات کمپانی بزرگ و قدرتمند HP است. این محصول از سری سرورهای DL که یکی از محبوبترین مدل های موجود در بازار جهانی تجهیزات شبکه است. سرور اچ پی DL360 GEN11  از عملکرد و کارایی بی نظیری برخوردار است.

این محصول بی نظیر از قابلیت مقیاس پذیر و توسعه پذیر برخوردار است که یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط های کاری گوناگون از جمله: ذخیره سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو و برنامه های مجازی که به ظرفیت ذخیره سازی زیاد و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین کاربران میتوانند برای پیشبرد و پیشرفت کسب و کار خود از یک زیر ساختی استفاده نمایند تا اگر بخواهند به طور مداوم آن را گسترش دهند و یا به روز رسانی کنند، سرور اچ پی DL360 GEN11 یک گزینه مناسب است.

 

معرفی سرور اچ پی DL360 GEN11:

سرور اچ پی DL360 GEN11 در دو فرم فاکتور SFF  (2.5 اینچی ) و LFF ( 3.5 اینچی) طراحی و تولید میشود و با توجه به نوع این فاکتور ها تعداد 10 هارد سرور SSD و 4 عدد SSD هارد دیسک 3.5 اینچی به وسیله این دستگاه پشتیبانی میشوند. بهتر است بدانید سرور اچ پی DL360 GEN11 یک یونیت را از فضای داخلی رک شبکه به خود اختصاص میدهد.

 این سرور قدرتمند از دو سی پی یو سرور نسل چهارم اینتل زئون (4th Generation Intel Xeon Scalable Processor Family (Platinum & Gold)) با حداکثر 56 هسته را پشتیبانی میکند. همچنین سرور اچ پی DL360 GEN11 دارای 32 عدد اسلات رم میباشد که 16 اسلات آن به وسیله CPU اول و 16 اسلات آن به وسیله سی پی یو دوم پشتیبانی میشوند.

این سرور از رم سرور های نوع RDIMM با فرکانس 4800 مگاهرتز پشتیبانی میکند دقت داشته باشید که رم سرور های RDIMM فقط در کنار رم های هم نوع خود قرار میگیرد و فعالیت میکند. کابران و مدیران نیز میتوانند از راه دور به وسیله پورتی به نام ILO  به سرور اچ پی DL360 GEN11 دسترسی داشته باشند و آن را کنترل نمایند.

و در صورتی که مدیران به دسترسی بیشتر و گسترده تر به سرور احتیاج داشته باشند، در اینجا تهیه لایسنس یک امر ضروری میشود. همه قطعات موجود در سرور اچ پی انرژی لازم خود را از پاور یا منبع تغذیه میگیرند. این پاور سرور که از نوع Low Halogen پلاتینیوم و تیتانیوم هستند مقدار 800، 1000 و 1600 وات انرژی را برای قطعات موجود در سیستم تامین خواهند کرد.

تخلیه هوای گرم موجود در سرور HPE ProLiant DL360 G11 با استفاده از 7 فن هات پلاگ صورت می گیرد. فن های هات پلاگ فن هایی هستند که بدون خاموش کردن سیستم می توان آن را نصب و یا برای تعویض آن ها اقدام نمود.

 سیستم عامل های قابل نصب بر روی سرور اچ پی DL360 GEN11:

Certification complete when shipment start:

  • Windows Server 2019 (L TSC): Standard (S), Datacenter (D), Hyper-V (H), Essentials (E)
  • Windows Server 2022 (L TSC): Standard (S), Datacenter (D), Essentials (E)
  • VMware ESXi 7.0 U3 P06 (minimum)
  • VMware ESXi 8.0 EP1 (minimum)

Certification to be ready later as Post-launch:

  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL) (64 bit, includes KVM): 8.6 rebuild
  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL) (64 bit, includes KVM): 9.0 rebuid
  • SUSE Linux Enterprise Server (SLES) (64 bit, includes KVM & Xen): 15 SP4
  • Ubuntu minimum* Certification: 22.04
  • Oracle Linux: 9.0 (UEK 7)
  • Citrix Hypervisor: 8.2 + HWE patch (minimum)

 

پردازندهای قابل نصب در روی سرور اچ پی DL360 GEN11:

  • 4th Generation Intel Xeon Platinum
  • Intel Xeon Platinum 8480+ 2.0GHz 56-core 350W Processor  P49607-B21
  • /Intel Xeon Platinum 8470Q 2.1GHz 52-core 350W Processor P49609-B21
  • Intel Xeon Platinum 8470 2.0GHz 52-core 350W Processor P49606-B21
  • /Intel Xeon Platinum 8470N 1.7GHz 52-core 300W Processor P49649-B21
  • Intel Xeon Platinum 8468V 2.4GHz 48-core 330W Processor P49631-B21
  • Intel Xeon Platinum 8468 2.1GHz 48-core 350W Processor P49605-B21
  • /Intel Xeon Platinum 8458P 2.7GHz 44-core 350W Processor P49632-B21
  • Intel Xeon Platinum 8460Y+ 2.0GHz 40-core 300W Processor P49604-B21
  • Intel Xeon Platinum 8452Y 2.0GHz 36-core 300W Processor P49616-B21
  • 4th Generation Intel Xeon Gold
  • Intel Xeon Gold 6430 2.1GHz 32-core 270W Processor P49614-B21
  • Intel Xeon Gold 6454S 2.2GHz 32-core 270W Processor P49654-B21
  • /Intel Xeon Gold 6414U 2.0GHz 32-core 250W Processor P49619-B21

 

ویژگی های سرور اچ پی DL360 GEN11:

برند: HP

مدل: رکمونت  Rackmount (DL360)

نسل: Gen 11

فرم فکتور: 2.5 اینچ (SFF) و 3.5 اینچ (LFF)

میزان فضای اشغالی در رک: 1 یونیت

تعداد پردازنده ها: 2 پردازنده

تعداد اسلات حافظه رم: 32 اسلات (سازگار با رم های RDIMM)

قابلیت پشتیبانی رم ها از تکنولوژی ECC: بله

نوع اینترفیس هارد دیسک یا اس اس دی های پشتیبانی شده: SAS & SATA & NVMe

مشخصات گرافیک پشتیبانی شده: Integrated video standard:

  • Video modes up to 1920 x 1200 @ 60Hz (32 bpp)
  • 16MB Video Memory
  • HPE iLO 6 on system management memory:
  • 32MB Flash
  • 8Gbit DDR4 with ECC protection

حداکثر تعداد منبع تغذیه پشتیبانی شده: 2

نوع منبع تغذیه پشتیبانی شده: 1600/1000/800 وات

  • HPE 800W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
  • HPE 1000W Flex Slot Titanium Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
  • HPE 1600W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit

تعداد فن پشتیبانی شده: 7 فن هات پلاگ (Hot – Plug)

نرم افزار مدیریتی: HPE iLO 6 ASIC

تعداد اسلات PCIe: برابر 3 اسلات از نوع  PCIe 5.0

پشتیبانی از پورت USB 2.0: برابر 2 پورت (1 پورت داخلی و 1 پورت در جلو)

پشتیبانی از پورت USB 3.2: برابر 4 پورت (1 پورت داخلی، 1 پورت در جلو و 2 پورت در پشت سرور)

پورت VGA: برابر 1 پورت

تعداد پورت iLO: برابر 2 پورت

  • NIC status LED
  • UID button/LED
  • Health LED

کارت شبکه : Choice of OCP or stand up card

کارت کنترلرSmart Array:

Essential RAID Controllers:

  • HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller

Performance RAID Controllers:

  • HPE MR216i-p Gen11 x16 Lanes without Cache PCI SPDM Plug-in Storage Controller
  • HPE MR216i-o Gen11 x16 Lanes without Cache OCP SPDM Storage Controller
  • HPE MR408i-o Gen11 x8 Lanes 4GB Cache OCP SPDM Storage Controller
  • HPE MR416i-o Gen11 x16 Lanes 8GB Cache OCP SPDM Storage Controller
  • HPE MR416i-p Gen11 x16 Lanes 8GB Cache PCI SPDM Plug-in Storage Controller
  • HPE SR932i-p Gen11 x32 Lanes 8GB Wide Cache PCI SPDM Plug-in Storage Controller

منبع : 

خرید سرور اچ پي مدل DL360 GEN11



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E:

سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E یکی از محصولات سوئیچ سیسکو سری 9200 کمپانی Cisco است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این سری سوئیچ ها عملاً می‌تواند جایگزین سوئیچ های سری 2960 مورداستفاده قرار بگیرد چرا که دارای توانایی نرم افزاری و سخت افزاری جدید و نوینی است و به نوعی این محصول NEW می باشد. سوئیچ C9200L-48T-4G-E دارای 48 پورت اترنت بوده و این پورت ها غیر POE میباشند، یعنی قابلیت انتقال برق را در کنار انتقال اطلاعات ندارند.

پس اگر دستگاهی قابلیت POE داشت، با توجه به مقدار توان آن محصول، میتواند به دستگاه های دیگر برق بدهد و آنها را به کار بیاندازد. پس با استفاده از قابلیت POE میتوان در مصرف برق صرفه جویی کرد و از به هم ریختگی و شلوغی توسط کابل های دستگاه ها جلوگیری نمود. این سوئیچ در کنار 48 پورت اترنت خود دارای 4 آپلینک نیز میباشد. سرعت هر یک از این 4 آپلینک 1 گیگابایت در ثانیه است.

معرفی سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E:

سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E از خانواده سوئیچ های 9200L، مجهز به 48 پورت داده 10/100/1000، به علاوه 4 پورت آپلینک ثابت با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه، فن ریداندنت ثابت، منابع تغذیه دوگانه ماژولار و همچنین قابلیت استک می‌باشد. سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E، در ارائه قابلیت استک، با پشتیبانی از فنآوری StackWise-80، ظرفیت پشته سازی شما را تا 80 گیگابیت بر ثانیه، افزایش می‌دهد.

منبع تغذیه مورد استفاده این سوئیچ، قادر به تامین 125 وات برق برای این دستگاه است. این سوئیچ، در زمان خرید با یک منبع تغذیه اولیه پیش فرض ارائه می‌شود، اما کاربر می‌تواند بنا به نیاز خود، ماژول پاور متناسب با این دستگاه را خریداری کرده و آن را به عنوان منبع تغذیه دوم، در اسلات تعبیه شده در پنل پشتی این سوئیچ قرار دهد.

توجه کنید که منبع تغذیه‌ متناسب با این دستگاه که می‌توانید به عنوان منبع تغذیه ثانویه استفاده کنید، PWR-C5-125WAC است. در پنل پشتی این سوئیچ، یک پورت مدیریتی RJ45 با سرعت 10/100/1000 نیز به چشم می‌خورد که کارشناس شبکه از آن می‌تواند به منظور وارد کردن تنظیمات خود، بهره ببرد.

سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E در مجموع، سوئیچی بسیار امن، مطمئن و انعطاف پذیر برای شبکه شما بوده و با پشتیبانی از فنآوری Full Flexible Netflow، قادر است، قابلیت نظارت بر شبکه پیشرفته را نیز در اختیار شما قرار دهد. نرم افزار مورد استفاده در این سوئیچ، Network Essentials می‌باشد.

ویژگی های فنی سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4G-E :

  • ابعاد: 445*288*44 میلیمتر
  • وزن: 4.35 کیلوگرم
  • جنس بدنه: فلزی
  • حافظه بافر: 6 مگابایت
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • فلاش: 4 گیگابایت
  • تعداد پورت ها :
  • 24Ports 10/100/1000 or PoE+
  • 4x1G fixed uplinks
  • پهنای باند: 80 گیگابیت بر ثانیه
  • ظرفیت سوئیچینگ: 104 گیگابیت بر ثانیه
  • تعداد کل آدرسهای مک: 16,000
  • تعداد کل مسیرهای IPv4 : در 11,000

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو 9200L-48T-4G-E



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک پایا سیستم

رک شبکه پایا سیستم:

برند پایا سیستم یکی از بزررگ ترین شرکت های ایرانی در زمینه تولید تجهیزات شبکه است. این کمپانی در سال 1370 تاسیس و به صورت تخصصی به تولید انواع رک شبکه به همراه انواع متعلقات رک پرداخته است. رک پایا سیستم در سری های گوناگون رک شبکه شامل، رک اقتصادی، تجاری، مخابراتی، محیط بیرونی و رک های دیواری را تولید میکند.

انواع رک پایا سیستم:

  • رک ایستاده پایا سیستم:

این برند رک ایستاده 42 یونیت رو در عمق‌های 80، 107 و 110 و  در عرض‌های 60، 80 و 100 سانتی‌متری تولید و به بازار عرضه میکند. از دیگر ویژگی های رک های پایا میتوانیم به داشتن فن، پایه ثابت، پاور ماژول، محفظه فیلتر کف، درب جلو فریم‌دار شیشه‌ای، دو جفت آداپتور و ... اشاره کنیم. همچنین رک های ایستاده پایا قابلیت نصب چرخ، فن تا 4 عدد، نصب پنل‌ها و درب‌های مشبک را نیز دارند.

  • رک دیواری پایا سیستم:

از دیگز محصولات پایا سیستم باید به رک های دیواری نیز اشاره کنیم، رک دیواری این برند که به طور کلی به دو دسته‌ی رک DVR و رک شبکه تقسیم میشوند. رک های DVR در سایزهای گوناگون 4، 5، 6، 7 و 9 یونیت با عمق‌های 45 و 35 در عرض‌های 57 و 60 سانتی‌متری به منظور مرتب کردن تجهیزات دوربین‌های مدار بسته و افزایش امنیت تجهیزات و دستگاه‌های ضبط استفاده میشود. از ویژگی‌های این نوع رک می‌توانیم به داشتن پنل‌های ثابت، یک جفت آداپتور عمودی، پاور ماژول 3 پورت، درب جلو فریم‌دار با قفل سوئیچی و همین‌طور یک بسته پیچ و مهره اشاره کنیم.

رک شبکه یا رک دیواری پایا سیستم در سایزهای 6، 9 و 12 یونیت در عمق‌های 45 و 60 سانتی‌متری تولید میشوند. در رابطه با ویژگی های این مدل رک پایا سیستم میتوانیم به داشتن پنل‌های بازشو، پاور ماژول، یک جفت آداپتور عمودی، درب جلو فریم‌دار اشاره کنیم. همین‌طور در این محصولات امکان نصب دو عدد فن (در رک‌های دیواری عمق 60 سانتی‌متری)، قابلیت نصب درب‌های مشبک یا تمام فلزی و ... وجود دارد.

  • رک محیط بیرونی یا Outdoor پایا سیستم:

رک بیرونی یا همون رک Outdoor یک نمونه دیگر از رک‌های ایستاده و دیواری برند پایا سیستم است؛ که به وسیله شرکت‌های گوناگون تولید میشوند. از این نوع رک‌ها در فضاهای باز و محیط های بیرونی استفاده میشوند. رک Outdoor در مقابل شرایط هوایی مختلف و همچنین از نظر ایمنی دارای مقاومت بالایی است. شرکت پایا سیستم رک‌های بیرونی خود را در سایزهای 9، 21 و 42 یونیت با عمق‌های 60، 80 و 100 سانتی‌متری تولید و به بازار تجهیزات شبکه عرضه می نماید. از ویژگی‌های این محصولات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: سقف شیرونی، درب جلوی تمام فلز (درب جلو شیشه‌ای در نمونه‌های دیواری)، جایگاه فن و فیلتر، قابلیت عبور کابل از کف، جلوگیری از ورود گرد و غبار و  آب به داخل رک و ... را دارد.

  • رک لابراتواری:

 از دیگر مدل های رک پایا سیستم رک لابراتوری است که در سایزهای 28 و 42 یونیت تولید و به بازار تجهیزات شبکه عرضه مشود. از ویژگی های آن میتوان به داشتن چرخ و داکت آداپتور عمودی اشاره کنیم. رک لابراتواری 42 یونیت پایا سیستم با دو ارتفاع 210 و 196 سانتی‌متر تولید میشود که به ترتیب عمق اون‌ها 75 و 27 سانتی‌متر است. یکی دیگه از تولیدات این شرکت رک‌ مخابراتی است که سایز اون‌ها 47 یونیت است اما در سه نمونه‌ی مختلف تولید میشوند. رک مخابراتی 47 یونیت با عمق 110 و عرض 75، نمونه‌ی دوم عمق 100 و عرض 60 با دو طبقه و نمونه‌ی سوم عمق 100 و عرض 80 که دارای 4 عدد طبقه می باشد.

قیمت رک پایا سیستم:

محصولات برند پایا سیستم دارای تنوع بالایی است که با توجه به اینکه هر محصولی از پایا سیستم دارای ویژگیهای متفاوت و خاصی هستند در نتیجه قیمت آنها نیز متفاوت است. اما به طور کلی تعدادی فاکتور وجود دارد که به‌صورت مستقیم بر روی قیمت رک پایا سیستم و سایر برند ها تاثیرگذارند. این فاکتور ها شامل موارد زیر است:

  • نوع رک ایستاده، دیواری، Outdoor، لابراتواری و ...
  • سایز رک‌های پایا و حتی عمق و عرض اون‌ها
  • پنل‌های بازشو و پنل پشتی بازشو
  • جنس و نوع درب جلو
  • امکان نصب قفل بر روی درب جلو و همین‌طور پنل‌های جانبی
  • امکان نصب فن، فیلتر، لایت پنل و بقیه‌ی متعلقات رک
  • داشتن آداپتورهای عمودی و افقی
  • امکان نصب چرخ و یا پایه‌ی ضد زلزله و ...

منبع : 

خرید رک پایا سیستم



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل نگزنس

پچ پنل نگزنس محصولی از شرکت فرانسوی نگزنس که بزرگترین تولید کنندگان کابلهای مسی و کابل فیبر نوری در جهان می باشد. سابقه ی طولانی این شرکت و کیفیت و طول عمر بالای محصولات این برند باعث شده تا در بزرگترین پروژه ها در سراسر دنیا از کابل های Nexans استفاده شود.
با استفاده از پچ پنل ها امکان افزایش تعداد کاربران شبکه به راحتی ممکن خواهد شد در گذشته مدیران در هنگام کابل کشی تعداد سوکت ها را از تعداد کاربران بیشتر ایجاد می کردند تا هنگام اضافه شدن کاربر جدید مشکل رخ ندهد اما پچ پنل ها به راحتی این مشکل را برای مدیران حل کرده اند.
پچ پنل ها قطعه ای مستطیل شکل هستند که دارای تعدادی پورت می باشند که میتوانید به همان تعداد کیستون شبکه را به آن متصل کنید.قسمت جلوی این پچ پنل ها با درپوش پلاستیکی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پورت ها تعبیه شده است.پچ پنل های نگزنس به رنگ سفید و از جنس فلز آلومینیوم می باشد.
در بسته بندی های پچ پنل ها تعدادی پیچ و مهره قرار داده شده است تا به راحتی در رک ها استفاده شوند، در واقع مزایای این پچ پنل ها کیفیت بالا ، امکان استفاده از فریم پچ پنل در پچ پنل های SFTP و UTP و قیمت مناسب می باشد توجه کنید که هنگام نصب پچ پنل جهت آرایش کابل و مدیریت آن باید از بست استفاده کنید.
پچ پنل نگزنس گزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای تجهیز کردن هر شبکه ای در هر وسعتی خواهد بود.

منبع : 

خرید پچ پنل نگزنس



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

CDN چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه یکی از مهمترین ابزارهای یک کسب و کار، راه اندازی یک وب سایت و البته یکی از دغدغه های مهم افرادی که دارای وب سایت هستند، سرعت بازگذاری محتوا برای مخاطبان است. از طرفی سرعت بالا آمدن یک سایت با جذب بیشتر مخاطب رابطه مستقیمی دارد. سرویس CDN ابزاری است که به کمک آن می توانیم کارایی و عملکرد وب سایت را افزایش دهیم.

در واقع شبکه تحویل محتوا یا همان CDN باعث می شود تا بتوانیم حجم زیادی از داده را در چند ثانیه از سایت هایی که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند دریافت کنیم. پس اگر تا به اینجای کار برای شما هم این سوال پیش آمد که CDN چیست و چه کاربردی دارد، تا انتهایی این مقاله از مجله مسترشبکه همراه ما باشید.

 

CDN چیست؟

تکنولوژی CDN مخفف Content Delivery Network است. CDN به عنوان یک شبکه توزیع محتوا غیرمتمرکز عمل کرده به این صورت که سرورهایی در نقاط مختلف جغرافیایی قرار می گیرند، با توجه به اینکه کدام سرور به موقعیت بازدید کننده سایت نزدیک تر است، به درخواست پاسخ می دهد. در این شرایط، وب سایتی که از این سرویس استفاده می کند دارای سرعت لود بیشتری است.

در واقع به جای اینکه کاربران سایت به سرور اصلی وصل شوند، به سایر سرورها در نقاط مختلف وصل می شوند. به بیان ساده تر اطلاعات سایت از مراکز داده‌ای فراخوانی می‌شود که به موقعیت کاربر نزدیک‌تر باشد. شبکه CDN از سیستم کشینگ (caching) استفاده می کند، به این صورت که از فایل های سایت شما یک کپی برداری می شود و در نزدیکترین مرکز داده به شما قرار داده می شود.

برای قابل فهم تر شدن مطلب سیستم خودپرداز بانک ها را در نظر بگیرید. بانک به عنوان سرور اصلی است و به جای آنکه در هر خیابان و یا کوچه ای یک شعبه در نظر گرفته شود، تنها یک دستگاه خودپرداز نصب شده است تا کاربران بتوانند در مسافت کمتری، کارهای مالی خود را انجام دهند. در واقع این دستگاه خودپرداز همان سرورهای CDN در سایر نقاط جغرافیایی هستند.

در حقیقت می‌توان گفت که هدف اصلی CDN کاهش زمان دسترسی به یک سایت برای بازدیدکنندگان آن سایت است. به همین دلیل اگر سایت‌هایی نظیر گوگل را که از CDN استفاده می‌کنند باز کنید می‌بینید که خیلی سریع در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دسترس قرار می‌گیرد اما در مقابل سایتی که سرور آن در نقطه جغرافیایی دورتری قرار دارد با سرعت کمتری لود می‌شود. یک CDN امکان انتقال سریع داده‌های مورد نیاز بارگذاری شامل صفحات HTML‌، فایل‌های JavaScript ،stylesheets، عکس و فیلم را می‌دهد. 

 

کاربرد تکنولوژی CDN:

همان طور که در توضیحات بالا گفته شد شبکه CDN یا شبکه توزیع محتوا، وظیقه توزیع محتوا و اطلاعات سایت را به بازدیدکنندگان بر عهده دارد. اگر یک شرکت مانند یوتیوب دارای هزاران مشتری باشد و همه آن ها بخواهند به طور همزمان، ویدئویی را مشاهده کنند، قطعاً سرعت سایت کند شده و دیگر جوابگو نخواهد بود.

اما استفاده از سرویس CDN می تواند با کپی کردن یک نسخه از این ویدئو در سراسر کشور این مشکل را برطرف کند. با استفاده از این سرویس امکان تماشای ویدئو در هر زمان و مکانی برای هر کاربر میسر خواهد بود. و به دلیل آن که اطلاعات روی سایت، بر روی چند سرور در سراسر کشور قرار می‌گیرد، کاربر با کندی سرعت و لود نشدن فیلم یا تصویر مواجه نخواهد شد.

در واقع CDN باعث اتصال چندین سرور در سراسر دنیا می‌شود تا اطلاعات از سرور مادر، با سرعت بالا‌تر و هزینه‌ای کمتر به هزاران مخاطب در شهر‌های مختلف نمایش داده شود. در واقع CDN با افزایش سرعت سایت، تجربه کاربری را بالا برده و از طرفی امنیت وب را افزایش می دهد. یکی از ابزارهای رایگان برای کنترل سرعت وب سایت gtmetrix.com است.

به طور کلی با افزایش سرعت وب سایت، کاربران به خوبی با محتوا و خدمات شما ارتباط برقرار می کنند. برخی از CDN ها برای یک شرکت و یا یک کشور خاصی ایجاد شده اند. برای مثال CDN شرکت گوگل تنها مختص شرکت گوگل است و یا شبکه CDN چایناکش مخصوص کشور چین است. برخی هم به صورت عمومی هستند که می توان به کلود فلر، آکادمی و آمازون اشاره کرد.

 

Push یا Pull Zones:

اکثر ارائه دهندگان CDN دو راه برای ایجاد کش داده های شما ارائه می دهند که شامل: Push یا Pull Zones

  • روش اول Pull Zones: 

در این روش با دادن آدرس اصلی سرور شما به شبکه CDN اجازه بررسی و ایجاد کش به آن داده می شود.

  • روش دوم Push Zone:

در این روش داده‌ها را در یک مکان ذخیره‌سازی مشخص آپلود می‌کنید، سپس شبکه CDN آن‌ها را به حافظه پنهان سرورهای خود منتقل می‌کند. Push Zone معمولاً برای فایل‌های بزرگ‌تر و آنهایی که به ندرت تغییر می‌کنند، مانند بایگانی‌ها، بسته‌های نرم‌افزاری، PDF، فایل‌های ویدیویی و صوتی مناسب است.

 

مزایای استفاده از CDN:

  • بهبود وضعیت سئو سایت
  • افزایش سرعت بارگذاری 
  • افزایش امنیت وب سایت
  • هزینه پایین 
  • کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل
  • کاهش مصرف پهنای باند و ترافیک هاست
  • افزایش تعداد صفحات بررسی شده در روز توسط روبات های گوگل
  • افزایش رضایت بازدیدکنندگان به دلیل بهبود سرعت بارگذاری سایت
  • ارتباط و همخوانی راحت با مدیریت محتوای وردپرس
  • نصب و راه اندازی آسان
  • افزایش رضایت بازدیدکنندگان وب سایت

 

معایب استفاده از CDN:

  • عدم صرفه اقتصادی برای سایت های کوچک
  • همچنین اگر وب‌سایت شما باید به صورت مستمر به‌روزرسانی شود، استفاده از شبکه تحویل محتوا گزینه مناسبی نمی‌تواند باشد.

نحوه استفاده از CDN برای کسب‌و‌کار‌های بزرگ و کوچک:

شرکت های بزرگ دنیا مانند گوگل، مایکروسافت، اپل، آمازون و غیره به وسیله همین شبکه CDN اطلاعات وب سایت خود را به سراسر دنیا ارسال می کنند. مثلا شرکت یوتیوب و یا حتی شرکت iTunes از شرکت اپل ویدئوها و موزیک خود را از طریق CDN برای کاربران قابل دسترسی کرده است.

طبق تحقیقاتی که بزرگترین ارائه دهنده داده های ابری در دنیا یعنی شرکت آمازون انجام داده است، ثابت شده که هر یک ثانیه تاخیر در بازگذاری اطلاعات، حدود 600 هزار دلار به فروش سالیانه شرکت ضرر وارد خواهد کرد. این در‌ حالی است که غول موتور جستجوی گوگل، این زمان را 0.4 ثانیه و ضرر وارد‌شده را 8 میلیون سرچ کمتر در روز برآورد کرده است. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ حاضرند میلیون ها دلار را صرف بهینه سازی سایت و سرعت بارگذاری اطلاعات خود کنند.

اما آیا برای شرکت های کوچک هم این هزینه به صرفه است؟

شاید بتوان گفت در ابتدای کار استفاده از این روش برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ مناسب نباشد و بتوان با بهینه سازی و کدنویسی سرعت بازگذاری اطلاعات را افزایش داد. سپس اگر نیاز بود به کمک سرویس های رایگان CDN سرعت را افزایش دهیم.

آیا برای استفاده از CDN بین‌المللی باید دامنه سایت را تغییر دهیم؟

برای استفاده از سرویس توزیع محتوا بین‌المللی باید دامنه سایت هم بین المللی باشد. به این صورت که اگر دامنه شما ir. باشد حتما باید تغییر کند.

 

معرفی CDN های معروف:

تعداد زیادی شبکه CDN در دنیا وجود دارد که به صورت دقیق نمی توان تعیین کرد که چه تعداد؟ اما معروف ترین شبکه های CDN شامل MaxCDN، VPS.net، Amazon Cloudfront، cloud Flare و…است که کلود فلر از جمله شبکه های CDN است که با استفاده از آن قادر هستید تا از امکانات رایگانی که این CDN در اختیار شما قرار می گیرد استفاده کنید.

 

معرفی CDN های رایگان:

تعداد زیادی شبکه توزیع محتوا یا CDN در سراسر دنیا وجود دارد که هر کدام دارای نسخه های رایگان بوده که برای دسترسی به امکانات بیشتر نسخه تجاری را نیز ارائه می کنند. از جمله معروف ترین شبکه های توزیع محتوا یا CDN در خارج می توان به کلودفلر (Cloudflare) و همچنین ابر آوران برای کاربران ایرانی اشاره کرد. استفاده از این CDN ها از حملات سرور جلوگیری کرده و سبب ایجاد کش در سرورهای موجود این شبکه CDN در سراسر دنیا خواهد شد.

 

تفاوت میزبانی اشتراکی و شبکه تحویل محتوا چیست؟

این دو کاملا با هم متفاوت هستند و اصلا نمی توان شبکه تحویل محتوا یا شبکه CDN را جایگزین میزبانی اشتراکی کرد زیرا این شبکه کار میزبانی محتوایی که بر روی سایت قرار دارد را انجام نمی‌دهد. در واقع CDN، امکان تغییر محتوا را مانند میزبان وب ندارد. به طور کلی CDN محتوای یک وب سایت را دریافت کرده و آن را به صورت کش در سایر مناطق جغرافیایی ذخیره می کند، که این عمل سبب می شود تا زمان کمتری برای بازگذاری اطلاعات یک وب سایت نیاز باشد که این عمل به عملکرد کلی سایت کمک کرده و سرعت آن را افزایش می دهد.

منبع : 

CDN چيست و چه کاربردي دارد



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک HPA

برند HPA یا همان اچ پی آسیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ایرانی انواع رک شبکه و متعلقات آن است این برند دارای انواع مختلف رک سرور و شبکه را در اندازه هایی با خصوصیات مختلف تولید می‌کند. رک hpa در کنار سایر تولیدات این شرکت از محبوبیت خوبی در بازار تجهیزات شبکه برخوردار است. این شرکت انواع رک ایستاده، دیواری و متعلقات رک که شامل پاور ماژول، سینی، فن، چرخ رک و ... را تولید میکند.

رک ایستاده اچ پی آسیا:

از مهم ترین تولید این شرکت میتوانیم به تولید رک های ایستاده اشاره کنیم؛ که در سایزهای 12، 17، 22، 27، 32، 37، 42 و 47 یونیت تولید میشوند. به طور معمول عمق این نوع رک‌ها 60، 80 و 100 سانتی‌متر میباشد. از ویژگی های بارز دیگر برند HPA می‌توانیم به داشتن دو دریچه‌ی در کف و سقف برای ورود کابل، پنل‌های جانبی بازشو، پایه‌های قابل تنظیم و امکان نصب حداکثر 4 عدد فن اشاره کنیم. همچنین ویژگی های ظاهری این محصولات شامل: رنگ مشکی الکترواستاتیک، جنس فلزی بدنه، قفل سوئیچی و یا طرح ریتال، داشتن آداپتورهای عمودی و افقی و غیره ... است.

رک های دیواری HPA:

رک دیواری اچ پی آسیا یکی دیگر از محصولات شرکت HPA است؛ که در سایزهای 4، 6 و 9 یونیت با عمق 45 و 60 سانتی‌متری تولید و به بازار تجهیزات عرضه میکند. از مشخصات این محصولات می‌توانیم به پنل‌های جانبی بازشو و نصب حداکثر 2 عدد فن اشاره کنیم. از ویژگی‌های ظاهری رک دیواری HPA می‌تونیم موارد زیر رو نام ببریم:

  • داشتن دریچه‌های ورود کابل در کف یا سقف رک
  • امکان نصب بازوهای نگهدارنده زیر رک برای نصب رک روی دیوار
  • داشتن قفل سوئیچی روی درب جلو
  • رنگ مشکی الکترواستاتیک سمباده‌ای ضدخش

فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت:

مانند بیشتر تجهیزات شبکه قیمت رک HPA بستگی به یکسری فاکتورها دارد. بعضی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت این محصولات عبارتنداز:

  • نوع رک ( ایستاده و دیواری)
  • سایز رک (یونیت و حتی عمق و عرض)
  • امکان نصب قفل روی درب
  • داشتن پنل‌های جانبی و پشتی بازشو
  • نوع و جنس درب رک (شیشه‌ای/ شیشه سکوریت و یا فلزی مشبک)
  • امکان نصب چرخ، پایه ضد زلزله، فن، آداپتورهای عمودی و افقی و ...
  • داشتن دریچه‌های عبور کابل در سقف، کف و یا روی پنل‌های جانبی و غیره.

خرید رک HPA:

خرید رک شبکه HPA مانند خرید سایر تجهیزات شبکه بسیار مهم و ضروری است. تنوع در نوع و سایز این محصولات کار رو برای خریداران اون‌ها بسیار سخت می‌کند در این چند نکته در مورد خرید رک HPA و دیگر برندها برای شما تهیه شده است. برای خرید رک شبکه در اول باید مشخص کنید که به چه نوع رکی نیاز دارید. بعد از اون توجه کنید که آیا این نوع رک با محیط شما، تعداد تجهیزات و همین‌طور بودجه‌ی سازگاری دارد یا نه. انتخاب سایز مناسب هم بسیار مهم است. سایزی که انتخاب می‌کنید باید همه‌ی مناسب با سایز تجهیزات مهم و با ارزش شما مثل سوئیچ، دوربین مدار بسته، روتر و ... باشد. توجه داشته باشید که متعلقات اضافی برای رک خودتان نخرید. برای مثال اگر امکان جابه‌جایی رک ایستاده رو ندارید پس نیازی به چرخ رک و یا حتی باز شدن پنل پشتی نیز ندارید. خرید این متعلقات و یا خریداری رک ایستاده‌ای که پنل پشتی اون بازشو است فقط هزینه‌های شما را افزایش میدهد.

منبع : 

خرید رک HPA



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E:

سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E یکی از محصولات سری 9200L کمپانی cisco میباشد. این سری از محصولات شامل دو دسته سوئیچ 9200 ماژولار و 9200L ثابت است. سوئیچ های سری 9200 دارای ویژگی هایی مانند: امنیت، انعطاف پذیری، سازگاری بالا و قدرت انطباق پذیری بالا برخوردار هستند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

 

تنوع منابع تغذیه و ماژولار بودن این سری، پورت های آپلینک سرعت بالا که اتصال به شبکه ها و تجهیزات فیبری را فراهم میسازد، فن ثابت و قابلیت استک، از نقاط قوت سوئیچ های سری 9200L سیسکو است، که آنها را نزد کاربران و کارشناسان شبکه به سوئیچ هایی محبوب و قدرتمند تبدیل کرده است.

همچنین سوئیچهای سری 9200L سیسکو، همانند سوئیچ های ماژولار 9200، از مقادیر بالایی برای فاکتور MTBF (میانگین زمان بین خرابی ها) برخوردار هستند، که این ویژگی، یک تضمین بزرگ برای پایداری سیستم ها و شبکه شما خواهد بود.

 

معرفی سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E:

سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E با 24 پورت +Full PoE با سرعت 10/100/1000، به علاوه چهار پورت آپلینک ثابت با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، جزو قدرتمند ترین سوئیچ های سری 9200L میباشند. این محصول دارای دو فن ثابت (ریداندنت) و نیز منابع تغذیه دوگانه ماژولار (با قابلیت تعویض یا FRU) می‌باشد.

همچنین، این سوئیچ، از قابلیت بسیار کارآمد استک پشتیبانی می‌کند. سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E، در ارائه قابلیت استک، با پشتیبانی از فنآوری StackWise-80، ظرفیت استک شما را تا 80 گیگابیت بر ثانیه، افزایش می‌دهد. در پنل پشتی این سوئیچ، یک پورت مدیریتی RJ45 با سرعت 10/100/1000 نیز وجود دارد.

سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E با پشتیبانی از قابلیت PoE، از طریق 24 پورت خود، در مجموع یک توان خروجی 370 واتی را جهت تغذیه و برق رسانی به انواع تجهیزات شبکه، نظیر دوربینها، تلفنهای IP، پرینتر و … در اختیار قرار می‌دهد. منبع تغذیه مورد استفاده این سوئیچ، قادر به تامین 600 وات برق برای این دستگاه است.

این سوئیچ، در زمان خرید با یک منبع تغذیه اولیه پیش فرض ارائه می‌شود، اما کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود، ماژول پاور متناسب با این دستگاه را خریداری کرده و آن را به عنوان منبع تغذیه دوم، در اسلات تعبیه شده در پنل پشتی این سوئیچ قرار دهد. دقت داشته باشید که منبع تغذیه‌ متناسب با این دستگاه که می‌توانید به عنوان منبع تغذیه ثانویه استفاده کنید، PWR-C5-600WAC است. در صورت استفاده از منبع تغذیه دوم، توان PoE قابل ارائه از طریق این سوئیچ شبکه، 740 وات خواهد بود.

ویژگی های سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E:

  • برند: Cisco
  • نام محصول : سوئیچ سیسکو 9200L-24P-4X-E
  • نوع محصول: سوئیچ لایه 3
  • قابل مدیریت : بله
  • فناوری اترنت : گیگابیت اترنت
  • اترنت 10 گیگابیتی
  • تعداد کل اسلات های توسعه 4
  • محصول خانواده کاتالیست 9200
  • دارای استک
  • نوع رسانه زوج به هم تابیده پشتیبانی شده فیبر نوری
  • تعداد کل پورت های شبکه : 24
  • منبع تغذیه اضافی پشتیبانی می شود
  • نوع اسلات توسعه +SFP
  • تعداد اسلات +SFP 4
  • دارای پورت Uplink
  • شماره اسلات SFP مشترک
  • پورت / جزئیات اسلات توسعه شبکه اترنت 24 گیگابیتی
  • آپلینک اترنت 4×10 گیگابیتی
  • ارتفاع 1.7 اینچ
  • عرض 17.5 اینچ
  • عمق 11.3 اینچ
  • فناوری شبکه 10/100/1000Base-T-10GBase-X

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل 9200L-24P-4X-E



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل لگرند

پچ پنل Legrand از دیگر تجهیزات پسیو شبکه می باشد که برای استفاده در شبکه های کابل مسی، فیبر نوری، تلفن و مالتی مدیا طراحی و تولید می شوند. پچ پنل لگراند قطعه ای مستطیل شکل می باشد و قطعه یا بردی است که به رک نصب می شود و اتصالات فیبر نوری را در خود نگه می دارد و در مدل های دیواری، رکمونت و ضد آب می باشد.
درون بسته بندی  پچ پنل Legrand پیچ ومهره جهت نصب سریع آن قرار داده شده است. همچنین این دستگاه ها دارای قابلیت free tools هستند به این معنا که بدون نیاز به پیچ گوشتی یا آچار قابل نصب هستند.
پچ پنل Legrand در دو مدل  loaded و unloaded عرضه می شوند که در مدل های loaded کلیه لوازم از جمله ریل، کیستون و ... بر روی پچ پنل نصب شده است  و مدل های unloaded به صورت ریل خالی (بدون کیستون) عرضه می شوند که می توان به صورت سفارشی تمام کیستون های دلخواه را در قالب یونیت های 6 تایی نصب کرد که در هر پچ پنل امکان نصب 4 یونت 6 پورت تعبیه شده است و در زمان بروز خرابی در یکی از کیستون ها فقط کیستون معیوب تعویض می گردد و دیگر نیازی به تعویض پچ پنل و  تمام کابل های متصل به آن را ندارد.
با توجه به قابلیت ماژولار لگرند در پچ پنل های فیبر نوری، انتخاب و خرید کیستون های فیبر نوری به عهده شخص خریدار است و شرکت  legrand لیست کاملی از محصولات و کیستون های قابل نصب بر روی تمامی پچ پنل های خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

 

منبع : 

خرید پچ پنل لگرند



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()