نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک آماد سیستم:

شرکت آماد سیستم یکی دیگر از بزرگترین تولید کننده رک در صنعت تجهیزات شبکه است. این شرکت از سال 1398 تاسیس شده و به‌صورت تخصصی انواع رک سرور رو به‌همراه انواع متعلقات رک تولید می‌کند. رک آماد سیستم  به صورت ایستاده، دیواری و DVR تولید میشوند. این شرکت در کنار تولید انواع رک خود در سایزهای مختلف، انواع متعلقات رک شبکه رو هم نیز تولید می‌کند.

رک ایستاده آماد سیستم

شرکت آماد سیستم انواع رک ایستاده خود را‌  در اندازه های 16، 21، 27، 36 و 42 یونیت با عمق‌های 60، 80 و 100 سانتی‌متری تولید می‌کند. از ویژگی های این نوع رک‌ها می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مجهز به درب شیشه سکوریت فریم‌دار
  • پنل‌های جانبی دو تیکه
  • قفل سوئیچی درب
  • دریچه‌های عبور کابل
  • سقف متحرک
  • چرخ قفل‌دار و ساده
  • ریل عمودی در دو طرف برای نصب تجهیزات

رک دیواری آماد سیستم

این برند در کنار تولید رک ایستاده، انواع رک های شبکه را  در سایزهای 4، 5، 6، 7، 9 و 12 یونیت با عمق‌های 35، 45 و 60 سانتی‌متری طراحی و تولید میکند. از ویژگی‌های مهم و کاربردی این محصولات می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مجهز به درب شیشه سکوریت فریم‌دار
  • لولای فلزی برای راحتیه جداکردن درب از بدنه
  • دریچه‌ی عبور کابل در سقف، کف و یا پنل پشتی
  • امکان نصب فن در سقف و ... .

رک dvr آماد

جالب است بدانید یکی از کوچیک‌ترین رک‌هایی که در بازار تجهیزات شبکه موجود و در سیستم‌های دوربین مدار بسته و یا شبکه‌های کوچیک استفاده میشود،  رک DVR یا رک دوربین مدار بسته‌ است. آماد سیستم انواع مختلف این رک سرور رو در سایزهای 2، 3 و 4 یونیت با عمق 36 سانتی‌متر تولید میکند. از ویژگی‌های این رک‌ها می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درب فلزی مشبک با قفل سوئیچی
  • لولای فلزی برای راحتیه جداکردن درب از بدنه
  • محل نصب فن در سقف
  • دریچه‌ی عبور کابل در سقف، کف و یا پنل پشتی و ... .

منبع : 

خرید رک آماد



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4X-E

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4X-E:

سوئیچ سیسکو 9200L-48t-4x-e یکی از محصولات سری 9200 کمپانی سیسکو است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این سری سوئیچ ها عملاً می‌توان جایگزین سوئیچ های سری 2960 مورداستفاده قرار بگیرد چرا که دارای توانایی نرم افزاری و سخت افزاری جدید و نوینی است سوئیچ سیسکو 9200L-48t-4x-e با قابلیت POE+ سبب شده است تا کاربران بتوانند به راحتی و بدون مشکل 48 دستگاه را بدون کابل شبکه و به وسیله IP به این متصل کرده و اطلاعات را انتقال بدهد.

 

معرفی سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4X-E:

سوئیچ های سری 9200 در دو مدل ماژولار و فیکس تولید میشوند. سوئیچ سیسکو 9200L-48t-4x-e مدل فیکس میباشد و این به این معنا است که قطعاتی مانند فن به صورت فیکس شده روی سوئیچ قرار میگیرند. این سوئیچ کاتالیست میباشد بنابراین مدیریتی نیز است. سوئیچ های مدیریتی این قابلیت را دارند که بسته به نیاز کاربر تنظیم و مدیریت شوند.

همانطور که از پارت نامبرش پیدا است دارای 48 پورت غیر POE با سرعت 10/100/1000 میباشد. POE بودن یک سوئیچ به معنای توانایی آن شوئیچ درانتقال جریان برق به دیوایس های متصل میباشد. یعنی اگر چندین دوربین داشته باشید و محل نصب آنها خارج از ساختمان باشد، با کمک یک سوئیچ POE به راحتی میتوانید آنها را روشن کنید.

از دیگر ویژگی های این سوئیچ آپلینک های آن میباشد. این سوئیچ دارای 4 عدد آپلینک با سرعت 10 گیگابایت در ثانیه میباشد. همچنین لایسنس این دستگاه essential میباشد. سوئیچ C9200L-48T-4X-E دارای 2 گیگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه فلش میباشد و پهنای باند آن 80 گیگابایت در ثانیه است.

 همچنین سیستم‌عامل قابل‌نصب روی این سوئیچ سری 9200 سیسکو از نوع Cisco IOS XE است. این مدل دارای امکان استک یا پشته کردن بوده و می‌توان تا هشت سوئیچ را استک نموده و به عملکرد پهنای باند ۸۰ گیگابیتی در استک رسید.

ویژگی سوئیچ سیسکو 9200L-48T-4X-E:

  • نعطاف‌پذیری بالا با داشتن گزینه‌های منبع تغذیه، فن‌ها و آپ لینک‌های قابل تعویض
  • راندمان عملیاتی بالا با پهنای باند وسیع و ظرفیت سوئیچینگ عالی همراه با امکان پشته کردن (استک) سوئیچ‌ها تا ۱۶۰ گیگابیت بر ثانیه
  • پردازنده‌های اختصاصی بهینه شده UDAP 2.0
  • امنیت پیشرفته با رمزگذاری AES-128 MACsec
  • دارابودن برخی قابلیت‌های عملیاتی لایه سه شبکه من‌جمله OSPF, EIGRP, ISIS, RIP, و Routed access
  • پایش شبکه با استفاده از Full Flexible NetFlow
  • امکان استفاده از دسترسی نرم‌افزار محور سیسکو SD-Access
  • عملیات ساده و سریع و استقرار با استفاده از اتوماسیون بر مبنای سیاست‌های امنیتی از لبه شبکه تا کلاد با سیسکو ISE
  • تضمین کیفیت شبکه و بهبود دید شبکه با سیسکو DNA
  • امکان بهره‌برداری از استقرار با PnP به‌عنوان راهکاری ساده، امن و یکپارچه
  • مبتنی بر سیستم‌عامل قابل توسعه و برنامه‌ریزی Cisco IOS XE

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل 9200L-48T-4X-E



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل

اگرچه امروزه شبکه های بیسیم حرف اول را در شبکه میزنند، اما برای کارهایی مانند دسترسی به سرعت بیشتر احتیاج به سیم کشی شبکه دارید. از اولین نیازهای شما برای راه اندازی شبکه های سیمی ، پچ پنل ها هستند.

پچ پنل چیست:

پچ پنل که به آن patch bay ،patch field یا patch jack نیز گفته می‌شود، سخت افزاری است که شامل یک مجموعه پورت جهت اتصال و مدیریت ورودی و خروجی کابل‌های مسی یا کابل‌های فیبر می‌باشد. به عبارتی پچ پنل یک قطعه مستطیل شکلی هستند که اصولا دارای 24 و یا 12 پورت می باشد که در زیرساخت یک دیتاسنتر معمولی، پچ پنل ها غالبا در یک محفظه‌ی مخصوص سیم قرار می‌گیرند تا بتوان رک های شبکه را به هم متصل کند و هر rack حداقل شامل یک پج پنل است که قسمت انتهایی آن به قسمت انتهایی rack بعدی متصل میشود و تمام کابل های شبکه یک ساختمان یا سازمان در یک نقطه جمع شده و به کمک این ابزار متصل خواهند شد تا نظم خاصی را در شبکه به وجود بیاورد. با توجه به نیاز یک سیستم شبکه و تعداد فعلی و آتی کلاینتها، ممکن است که تعداد پچ پنل ها در رک اصلی متغیر باشد، اما نکته قابل توجه این است که یک سر تمامی کابل های کشیده شده شبکه در کل ساختمان در نهایت به پچ پنل وارد شده و ارتباط های شبکه را شکل میدهند.

مزایای استفاده از پچ پنل شبکه:

  1. در زمان اضافه شدن یک کاربر به شبکه، به کمک Patch Panel به راحتی می توانید شبکه را سازمان دهی کنید. در صورت عدم استفاده از این وسیله، باید تغییر در ساختار کلی شبکه ایجاد شود که این امری زمان بر و پرهزینه است. استفاده از این تجهیزات، توسعه شبکه را راحت تر می کند و زمان انجام آن را کاهش می دهد.
  2. در صورتی که نیاز به انتقال سرور از یک سوئیچ به سوئیچی دیگر باشد، دیگر نیازی به مراجعه کردن به رک سرور نخواهد بود.
  3. به کمک این نوع تجهیزات پسیو شبکه می توان به راحتی شبکه را عیب یابی کرد. علاوه بر این، در صورت خرابی، تعمیر پچ پنل و تعویض آن راحت تر صورت می گیرد.
  4. اگر یک کاربر بخواهد به طور مستقیم به یکی از سیستم های سرور متصل شود، به کمک پچ پنل نیازی به کابل کشی نخواهد داشت.
  5. هنگامی که در شبکه نیاز به تغییر سوئیچ ها و یا جداسازی یک کلاینت از سوئیچ باشد، در صورت وجود Patch Panel، این کار به آسانی انجام می شود.
  6. استفاده از پچ پنل، سبب افزایش نظم شبکه و تعداد گره های آن را کاهش می دهد. این کار موجب افزایش زیبایی در شبکه نیز می شود.

 تفاوت پچ پنل شبکه و سوئیچ شبکه :

 هنگامی که شما دو دستگاه پچ پنل و سوئیچ شبکه را میبیند فکر میکنید این دو دستگاه در حقیقت از یک کارایی برخوردار هستند اما در حقیقت اینطور نیست و هرکدام دارای کارایی متفاوقتی هستند. پچ پنل ها یک دستگاه سخت افزاری هستند که در پسیو شبکه قرار میگیرند. برای اتصال کابل ها به سوئیچ، ابتدا باید از پچ پنل ها عبور کنند. در جقیقت پچ پنل های مانند کیت های فرودگاه عمل میکنند که مسافران (کابل ها) برای سوارشدن هواپیما(سوئیچ یا روتر…) باید از کیت ( پچ پنل ها) عبور کنند تا به توانند به  مقصد برسند. اما سوییچ ها در قسمت نرم افزاری یا اکتیو شبکه قرار می‌گیرند. به این صورت که سوئیچ داده‌ها را می‌گیرد و به محلی که باید آن‌ها را ارسال کند، ارسال می‌کند. شما در واقع به وسیله پچ پنل می‌توانید چند دستگاه سوییچ را به یک دیگر متصل کنید. پس به صورت کلی با این که این دو دستگاه شباهت‌های بسیاری را با خود به همراه دارند اما به لحاظ کارایی و کاربرد، کاملا از یک دیگر جدا هستند و هر کدام وظیفه مخصوص به خودش را به تنهایی اجرا میکنند و مکمل یکدیگر هستند.

انواع پچ پنل:

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم پچ پنل ها از تعداد پورت های گوناگونی تشکیل شده است. از جمله پنل‌های 48 پورت، 24 پورت و 12 پورت که از رایج‌ترین آن‌ها می‌باشند. همچنین پچ پنل‌ها برای مشخصات کابل‌های خاص مانند: کابل‌های Cat 5E، Cat 6، Cat 6A و Cat 7 طراحی و تولید شده‌‎اند. به علاوه پچ پنل‌های خاصی نیز برای کابل‌های جفت تابیده بدون محافظ (UTP) و جفت تابیده‌ی شیلددار وجود دارد که با توجه به نیاز خود میتوانید آن‌ها را تهیه نمائید. به طور کلی بابید بگوییم که انواع پچ پنل‌ها به ساختار آن‌ها بستگی دارند. به همین دلیل، پچ پنل یا از نوع ماژولار و یا از نوع غیرماژولار می‌باشند.

پچ پنل ماژولار:

پچ پنل ماژولار به طوری طراحی شده است که در هنگام خرابی هر پورت، فقط باید کیستون مربوطه را از آن جدا کنید. پورت‌هایی که در پچ پنل ماژولار قرار دارد از انواع مختلف SFTP، UTP و STP می‌باشد.

پچ پنل غیر ماژولار:

این مدل پچ پنل غیر ماژولار به گونه‌ای طراحی شده است که نمی‌توانید از هر نوع پورتی در آن استفاده کنید.

تفاوت کابل شبکه و پچ کورد شبکه:

کاربران شبکه این قابلیت را دارند تا به میزان دلخواه و بسته به نیاز به کابل شبکه سوکت بزنند و از طریق آن برای اتصال به شبکه استفاده نمایند، پس در اینجا استفاده از پچ کورد چه ضرورتی دارد؟. در ادامه خواهیم گفت و به تفاوت پچ کورد و کابل شبکه خواهیم پرداخت. در پاسخ به این سوال می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • استفاده کردن از پچ کوردها همواره سبب صرفه جویی در زمان کابل کشی خواهد شد چرا که کار سوکت زدن کابل ها زمان زیادی را از کاربران خواهد گرفت. مخصوصاً هنگامی که شبکه خیلی بزرگ باشد. همچنین کار سوکت گذاری کابل ها نیاز به نیروی انسانی و همچنین ابزار تخصصی دارد. در هنگامی که از پچ کورد ها استفاده کنیم در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد.
  • کاهش احتمال بروز خطا، ممکن است برای سوکت زدن کابل ها سیم ها اشتباهی پانچ شود که در این صورت انتقال داده ها با مشکل مواجه خواهد شد. پچ کوردها توسط کارخانه تولید کننده آن تست شده و با بهری گیری از آنها کیفیت انتقال داده ها بیشتر خواهد شد .
  • پچ کوردها در اندازه های کوتاه تری استفاده می شود بنابراین در زمان صرفه جویی می شود و در نتیجه احتمال بروز نویز و آسیب دیدن داده ها کمتر خواهد شد.
  • پچ کوردها در رنگ های مختلف تولید می شود از این رو در کابل کشی می توان از هر رنگی که بخواهیم استفاده نماییم.

و در آخرین تفاوت پچ کورد و کابل شبکه در این است که پچ کوردها به وسیله کارخانه سازنده آن سوکت زده شده است و در مقایسه با کابل هایی که دستی سوکت زده می شوند ظاهر مناسب تری را دارند.

منبع : 

خرید پچ پنل شبکه



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مقایسه روتر های میکروتیک سری hex

حتما تا به امروز نام کمپانی Mikrotik را که در زمینه تولید و فروش تجهیزات شبکه است را زیاد شنیده باشید. محصولات این برند قدرتمند همواره بخش بزرگی از بازار تجهیزات شبکه را در دست دارد. روتر های سری hex میکروتیک یکی از همین محصولات می باشند.

در ابتدا به طور کلی باید بگوییم که روترها سخت افزارهایی هستند که در شبکه کار میکنند و دارای انواع گوناگونی هستند که هرکدم از آن ها کاربرد خاصی دارند، اما از مهم ترین کاربرد روتر میتوانیم به متصل کردن دستگاه های دیگر به شبکه با استفاده از IP هایی که باعث میشود داده و اطلاعات با اطمینان خاطر به مقصد برسد اشاره کنیم. معمولا در مقایسه با سایر روتر ها، محصولات کمپانی میکروتیک امکان نصب و پیاده سازی آسان تر و کم هزینه تری دارند. برای بررسی دقیق تر این موضوع با ما در ادامه مقاله مقایسه روتر های میکروتیک سری hex همراه باشید.

 

روتر میکروتیک چیست:

روتر دستگاهی برای مسیریابی داده‌ها و اطلاعات است که نه تنها برای اتصال چند دستگاه به اینترنت، بلکه برای اتصال چند دستگاه به یکدیگر به آن نیاز احتیاج خواهید داشت. حتی اگر اینترنت هم نداشته باشید، با روتر می‌توانید با کامپیوترها و تلفن‌های همراه خود یک شبکه‌ی محلی ایجاد کنید. روتر میکروتیک نیز مانند تمامی روترهای دیگر وظیفه مسیریابی در شبکه را دارد، با این تفاوت که سیستم عامل (RouterOS) و سخت افزار (RouterBOARD) مخصوص به خود را دارد که از ویژگی‌های برتر این محصولات به شمار می‌رود.

سیستم عامل میکروتیک برای تبدیل کامپیوتر به یک روتر شبکه قابل اعتماد‌ طراحی شده است. این کامپیوتر ویژگی‌های متنوعی برای شبکه‌های IP و شبکه‌های بی‌سیم دارد. این ویژگی های عبارتند از: فایروال، محدود کننده پهنای باند، مسیریابی، هات اسپات، پروتکل تونل نقطه به نقطه، سرور DNS، سرور DHCP و … است. می‌توانید با استفاده از این روتر در شبکه‌‌هایی با تعداد کاربران بالا از مکانیزم مدیریت پهنای باند استفاده کنید.

این مکانیزم از پهنای باند بیش از حد مجاز جلوگیری کرده و این امکان را می‌دهد که کاربران پهنای باند خود را به طور عادلانه دریافت کنند. همچنین روتر میکروتیک یک مسیریاب فوق العاده قوی در شبکه با پشتیبانی از تمامی پروتکل‌های موجود است. این روتر با سرعت بالای بوت و عملکردی خودکار، نیازی به رد کردن مراحل ورود یا استارت اولیه نیز ندارد.

معرفی روتر های سری hex:

روترهای میکروتیک از ویژگی ها و کاربرد های گوناگونی برخوردار هستند. که در این جا به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد که عبارتند از: قدرت مسیر یابی بسیار بالا (routing)، مدیریت پهنای باند، قابلیت پشتیبانی از فایروال (firwall)، قابلیت پروتکل های رمزگذاری قدرتمند و … . از این مدل از روتر ها اصولا برای استفاده در دفاتر اداری متوسط، شرکت ها و سازمان های کوچک گزینه بسیار مناسبی هستند.

به طور کلی روتر سری hex میکروتیک در ابعاد گوناگون کوچک با پردازنده های دو هسته ای قوی و قدرتمند با 256 مگابایت حافظه رم ارائه میشوند. به همین دلیل به آسانی توانایی پردازش و اجرای تنظیمات پیشرفته سیستم عامل ROUTEROS را دارند. روتر سری hex میکروتیک قابلیت پشتیبانی از رمزگذازی های سخت افزاری IPSEC و پکیج سرور DUDE را در اختیار دارد و اسلات میکرو SD آن امکان افزایش سرعت R/W را برای ذخیره سازی فایل و دیتاها افزایش میدهد. در این قسمت بخشی از روتر های میکروتیک سری hex آورده ایم تا فرایند مقایسه کردن آنها راحت تر شود.

  • روتر hEX lite (RB750r2)

روتر hEX lite (RB750r2) که در اندازه کوچک طراحی و تولید شده است که امکان قرار گیری در رک را داشته باشد. پورت های این روتر اترنت است و امکان قابلیت اتصال دو شبکه جداگانه LAN و WLAN را به آسانی فراهم میکند. روتر سری hex lite برند میکروتیک مجهز به لایسنس لایه 4 بوده و در مقایسه با سایر روتر های میکروتیک سری hex از پردازنده هسته ای 850 مگاهرتزی پشتیبانی میکند. این مسئله در کنار مقرون به صرفه بودن آن یک ویژگی عالی به شمار میرود. همچنین این روتر کاربردی مجهز به یک پورت USB2.0 و یک خروجی POE است.

  • hex PoE Lite

روتر hex PoE Lite نیز مانند یک دستگاه کوچک کاربردی از یک پردازنده تک هسته ای پرقدرت با سرعت 650 مگاهرتز می باشد. از اصلی ترین ویژگی های این روتر میتوانیم به لایسنس سطح 4، حافظه کش، رم 64 مگابایتی و قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل routeros و POE اشاره کنیم. روتر hex PoE Lite که با نام تجاری RB750UPr2 در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

  • Hex

Hex که با نام تجاری RB750Gr3 hEX یک روتر 5 پورتی از یک بدنه پلاستیکی کاملا با کیفیت و مرغوب ساخته شده است. پردازشگر هسته ای این محصول از نوع ارتقاء یافته با سرعت معادل 720مگاهرتز بر ثانیه است. این محصول دارای ویژگی هایی از جمله سخت افزار های قدرتمند و رم 256 مگابایتی، قابلیت پشتیبانی از MPLS، رمزگذاری IPSEC و سرور DUDE را دارد.

  • hEX PoE

روتر hex POE اصولا برای شبکه هایی که نیاز به اتصال وایرلس ندارد مورد استفاده قرار میگیرد. hex POE دارای قیمت مناسب و ابعاد کوچک این دستگاه سبب شده تا انتخابی عالی برای سازمان ها و مراکز کوچک و دفاتر اداری است. قدرت پردازنده این روتر 800 مگاهرتز و سرعت پورت های اترنت آن به 10/100/1000 میرسد. با توجه به نام این روتر مشاهده میکنید که دارای فناوری توان الکتریکی بر بستر شبکه است. همچنین میتوانید این دستگاه را با نام روتر اترنت میکروتیک RB960PGS-hEX POE در بازار تجهیزات شبکه خریداری نمایید.

  • hEX S

hEX S یا روتر میکروتیک RB760iGS از یک پردازنده دو هسته ای A7621MT و لایسنس سطح 4 برخوردار است. این روتر مانند روتر های سری hex این مجموعه قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل routeros پورت های اترنت گیگابیتی، پورت USB نوع A و حافظه داخلی FLASH را دارد. ورودی POE این دستگاه مطابق استاندارد 802.3af/at است که میزان تحمل ولتاژ آن به 12 تا 57 ولت میرسد. از میان تمام روتر های سری HEX میکروتیک این محصول جزء بهترین و محبوب ترین روتر ها قرار گرفته است. با اینکه برخی از ویژگی‌های روتر hex S با سایرین مشابه است اما قابلیت PoE out و 5 پورت Ether آن بسیار قابل توجه است.

منبع : 

مقايسه روتر هاي ميکروتيک سري hex

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک شبکه

خرید مطمئن انواع رک:

با توجه به قیمت بالای تجهیزات شبکه، یکی از راه کارهای حفاظت از این تجهیزات رک می باشد. رک ها در واقه محفظه هایی جهت نگهداری و مرتب سازی سایر تجهیزات شبکه نظیر سرور، سوئچ شبکه، کابل شبکه، روتر و غیره می باشند. رک ها علاوه بر نظم بخشیدن، از این تجهیزات در برابر آسیب های فیزیکی، گرد و غبار و دیگر آسیب های ممکنه محافظت می کند. رک ها انواع گوناگونی دارند بهتر است بدانید واحد اندازه گیری رک ها یونیت ها می باشد.

انواع رک و تجهیزات رک:

همان‌طور که گفته شد به‌صورت کلی رک سرور انواع گوناگونی دارد. هرکدام از این رک‌ها در موقعیت‌های مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی هریک از این محفظه‌ها می‌پردازیم.

  • رک‌های دیواری یا Wall Mount Racks:

این دسته از رک‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، قابل‌نصب بر روی دیوار هستند و بیشتر برای شبکه‌های کوچک و خانگی یا بخشی از یک شبکه بزرگ انتخاب می‌شوند. این نوع رک‌ها در ابعاد و اندازه‌های گوناگون 4 تا 12 یونیت تولید می‌شوند و در عمق‌های مختلف مانند: 35،45 و 60 سانتی‌متری تولید و به بازار عرضه می‌شوند.
این رک شبکه می‌تواند متعلقات دوربین مداربسته و مودم و دیگر تجهیزات شبکه را در خود جای دهد. همچنین امکان نصب فن برای خنک‌سازی تجهیزات بر روی این مدل از رک‌ها وجود دارد و بعضی از مدل‌های این رک دارای درهای کناری هستند تا از آنها به‌راحتی استفاده شود.
توجه داشته باشید که رک دیواری در فاصله مناسب از زمین و بر روی دیوار نصب می‌شود. جنس بدنه این رک‌ها از آلومینیوم یا فلز استیل است. از پرکاربردترین رک‌های دیواری می‌توانیم به رک یونیت 4،رک شبکه 7 یونیت و رک شبکه 9 یونیت که در بازار موجود هستند اشاره کنیم. رک‌های دیواری معمولاً برای سوئیچ‌هایی که ماژول پشت دارند نیز بکار می‌روند.

  • رک ایستاده یا Tower Racks:

نوع دیگری از رک‌های شبکه که به بازار عرضه می‌شوند و در اکثر اوقات برای شبکه‌های مورداستفاده قرار می‌گیرند که تعداد قطعات و تجهیزات مرتبط با آنها زیاد است رک ایستاده استفاده نام دارند. رک های ایستاده در سایز و اندازه‌های 12 یونیت تا 48 یونیت  طراحی و تولید می‌شوند..
این تجهیزات معمولاً قابلیت تولید در عمق‌های 100،80،60،40 و… را دارد. در این رک‌ها می‌توان تعداد 1 تا 4 فن برای خنک‌سازی قطعات و تجهیزات داخل آن نصب کرد. در این رک امکان نصب و قراردادن پاور ماژول با تعداد پورت‌های زیاد نیز وجود دارد. اغلب رک‌های دیواری از 4 جهت باز می‌شود و می‌توان به‌راحتی به تمام تجهیزات داخل آن دسترسی داشت.
رک‌های شبکه ایستاد قالبا دارای درب‌هایی هستند که از جنس شیشه‌ای نشکن یا شیشه‌های سکوریت ساخته شده‌اند. همچنین این نوع از رک ها مانند رک های دیواری از درب‌های شیشه‌ای، طلقی یا فلزی تشکیل شده اند. اکثر این رک‌ها دارای چرخ‌هایی جهت حمل‌ونقل و جابه‌جایی آسان هستند که در زیر آنها تعبیه شده‌اند. وزن رک ایستاده نسبت به دیگر انواع رک شبکه بیشتر است چرا که ابعاد و اندازه آنها نیز بیشتر است و تجهیزات شبکه‌ای بیشتری را در خود جای می‌دهند.
رک‌های ایستاده خود به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

ـ رک‌های شبکه: و مخابراتی که تجهیزات مخابرات و شبکه داخل آن نگهداری می‌شوند.

ـ رک‌های سرور: که سرور داخل آن قرار می‌گیرد و باید تحمل وزن بالا را داشته باشند.
رک‌های دیتاسنتر رک‌های با توان وزن بالا هستند که به‌صورت مجموعه‌ای در یک اتاق کنار هم قرار می‌گیرند و از امنیت بالایی برخوردارند.

ـ رک شبکه Outdoor: رک Outdoor یا رک بیرونی از آن دسته از رک‌های شبکه‌ است که برای استفاده در فضاهای باز استفاده می‌شود. این مدل رک از تجهیزات در برابر شرایط فیزیکی و محیطی بیرون محافظت  می‌کند. این نمونه رک‌ها دارای دودسته رک ایستاده و دیواری‌اند که باتوجه‌به نوع و حجم تجهیزات می‌توانید هرکدام از آن دو مدل را انتخاب کنید.

  • رک شبکه لابراتواری:

این محصول یک نمونه از رک‌های موجود در است که برای تأسیسات مخابراتی و تلویزیونی به کار می‌رود. رک لابراتواری از یک بدنه که دارای 2 یا 4 ستون و 4 عدد چرخ است.

  • کیس رک مونت:

کیس رک مونت یکی دیگر از نمونه‌های رک موجود در بازار است که به دلیل کوچک بودن سایز و همین‌طور نصب پاور می‌تواند در رک ایستاده نیز نصب شود. از کیس رک مونت برای قراردادن سرورهای اختصاصی در رک‌ها استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از رک شبکه:

اصولاً از رک‌های شبکه در بسیاری از مؤسسات و ادارات و حتی منازل مسکونی استفاده می‌شود. این محصول جهت حفاظت از تجهیزات و قطعات شبکه بسیار اهمیت دارد چرا که از قطعات مختلف شبکه را در برابر حرارت، ضربه و آسیب‌های جدی محافظت می‌کند. به همین دلیل استفاده از این رک‌ها در بیشتر شبکه‌ها ضروری است.
از دیگر موارد استفاده از رک در شبکه، نظم دهی و استفاده آسان از تجهیزات است. شما به کمک این رک‌ها می‌توانید به‌راحتی به تمام اجزای شبکه دسترسی داشته باشید.
در موارد آسیب‌دیدگی و خراب‌شدن قطعات شبکه با وجود رک دسترسی به قطعات آسان‌تر می‌شود و با بروز مشکلات می‌توانید به‌راحتی تجهیزات را مورد بررسی و تعمیر قرار دهید.
همچنین می‌توانید برای جلوگیر از سرقت تجهیزات بر درب این رک‌ها قفل‌هایی تعبیه کنید و از دست‌کاری افراد غیرمتخصص جلوگیری کنید.

انواع تجهیزات رک:

در ادامه قصد داریم به بررسی انواع تعلقات رک‌ها بپردازیم. رک شبکه معمولاً از قطعات مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین قطعات مربوط به انواع رک شبکه عبارت‌اند از:

  • فن رک:

فن یکی از مهم‌ترین قطعات درون رک‌هاست که از آن برای خنک‌کردن اجزای تجهیزات شبکه را درون رک استفاده می‌شود. معمولاً فن یا در سقف رک و یا در کف رک قرار می‌گیرد و باتوجه‌به اندازه رک، تعداد و سایز آن مشخص می‌شود. این فن‌ها به دودسته فن بوشی و فن بلبرینگی تقسیم می‌شوند. هر یونیت می‌تواند دارای 2،4 و یا 6 فن باشد.

  • سینی رک:

یکی دیگر از قطعات مهم رک سینی آن است. این وسیله در دو نوع ثابت و متحرک موجود است از این سینی‌های متحرک و ثابت برای قراردادن تجهیزات گوناگون در درون رک استفاده می‌شود.

  • پاور ماژول:

از دیگر قطعاتی که در رک سرور بسیار مهم است پاور ماژول است. این وسیله از تعدادی پریز برق تشکیل شده است و از آن برای تغذیه قطعات گوناگون و مختلف در درون رک استفاده می‌شود. پاور ماژول در انواع رک شبکه تجهیزات موجود است.

  • پنل LCD رک:

بر روی بدنه و درب رک مانیتورهایی وجود دارد که به‌وسیله اتصال به سرور می‌توانید اطلاعات از شبکه را روی آنها ببینید. بعضی از این مانیتورها به کیبورد و ماوس مجهز شده‌اند که به‌وسیله آنها می‌توانید اطلاعات سرور را کنترل کنید.

  • بلانک پنل رک:

از بلانک پنل جهت افزایش ایمنی رک و پرکردن پوشش فضای خالی داخل آن استفاده می‌شود. بلنک پنل به جهت مدیریت دمای داخل رک استفاده می‌شود. زیرا جریان هوا را کنترل می‌کند. بنابراین با هزینه بسیار کمتری، سرور و رک را به خوبی خنک نگه می‌دارید.

  • لایت پنل رک:

لایت پنل یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای رک شبکه است. این تجهیزات در فضاهای که نور کمری دارند استفاده می‌شوند و وظیفه روشن‌کردن محیط کم‌نور را برعهده دارد.
این وسیله از تعداد زیاد لامپ‌های LED یا یک لامپ فلورسنت تشکیل شده است.

  • حرارت‌سنج:

از وسیله‌های مهم در رک استفاده از دماسنج یا P حرارت‌سنج است. از این ابزار جهت تشخیص دقیق دما استفاده می‌شود. عملکرد بسیاری از شبکه‌ها به‌گونه‌ای است که سبب تولید گرما در رک می‌شوند.

  • قفل رک:

جهت افزایش ایمنی از قفل برای این تجهیزات بر روی درب رک استفاده می‌شود. این تجهیزات می‌توانند از نوع سه نوع قفل اثر انگشتی، قفل ریتالی و سوئیچی باشند.

انواع برند رک شبکه:

هر کمپانی براساس طراحی منحصر به فرد خودش، در ساخت یک رک تغییرات گوناگونی را ایجاد میکند. این تغیرات اعمال شده بر روی رک ها بر اساس فاکتور هایی مانند شرکت، نوع رک شبکه، ابعاد و اندازه رک و غیر… باهم متفاوت است. از مهم ترین برندهای خارجی موجود در بازار تجهیزات شبکه ایران میتوانیم به برند اشنایدر و لگراند اشاره کنیم که  دارای کیفیت و کارایی بسیار بالایی هستند و همچنین از قیمت بالایی نیز برخوردارند. در حقیقت احتیاجی نیست شما برای خرید رک روی برند های خارجی پافشاری کنید چرا که با وجود قیمت زیاد این محصول واردات آن چندان به صرفه نیست. شما میتوانید یک برند رک ایرانی با کیفیت بالا و کاربردی با اطمینان خاطر خریداری کنید. این بخش را به بهترین برند های رک اختصاص داده ایم. تا خریدی مطمئن داشته باشید.

  • رک شبکه تیام شبکه: 
    برند تیام شبکه یکی از فعالان در تولید و صنعت رک شبکه است که از سال 1374 فعالیت خود را به طور تخصصی آغاز نموده است. این برند از اولین برندهایی در ایران بوده است که رک شبکه را تولید کرده و محصولاتش رو با نام تجاری iRACK  وارد بازار تجهیزات شبکه عرضه کرده است. همچنین جز اولین ارا‌ئه دهنده‌ی رک‌های هوشمند در ایران نیز محسوب می‌شود. رک‌های حرفه‌ای تیام شبکه در چهار دسته‌ی Server, DIGI+, Intelli و Cool تولید و به فروش میرسند. رک های این برند از نوع ایستاده هستند و در انواع رک شبکه معمولی، رک سرور، رک ویژه، رک میکرودیتا MD، رک دارای سیستم سرمایشی یا Cool Racks و رک باز یا Open Rack  طراحی و تولید میشوند. علاوه بر رک شبکه، برند رک تیام، انواع متعلقات رک مثل فن، پچ پنل، پاور ماژول، انواع پنل رک، سینی و… رو نیز تولید و عرضه می‌کند.

خرید رک شبکه با تعداد یونیت و عمق مختلف:

شما بایستی در زمان خرید رک شبکه نکات مختلفی همچون تعداد یونیت و عمق های مختلف محصولات هر برند را درنظر بگیرید تا بتوانید آنچه را که متناسب با نیاز شما است تهیه کنید. فروشگاه برقچی با دسته‌بندی مختلف این محصولات براساس معیارهای فوق در تلاش است تا شما را در انتخاب بهترین رک شبکه راهنمایی کند.

  • خرید رک شبکه 4 یونیت:

رک های شبکه 4 یونیت مدل دیواری معمولا با عمق‌هایی همچون 35 تا 60 سانتی‌متر در بازار ارائه شده‌اند. به خاطر کوچک بودن و اشغال فضای کمتر، این محصول عمدتا برای نصب دستگاه‌هایی همانند مودم، سوییچ و پروژه‌های کوچک دوربین و شبکه کاربرد دارد.

  • خرید رک شبکه 6 یونیت:

رک شبکه 6 یونیت اغلب با عمق های 33 تا 60 سانیتی‌متر در دسترس است. فضای داخلی این دستگاه کم بوده و بیشتر برای نصب دستگاه‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • خرید رک شبکه 9 یونیت:

این نوع رک که اغلب با عمق 60 سانتی‌متری و به صورت دیواری یا Outdoor ارائه می‌شوند معمولا جهت نصب تجهیزات 19 اینچی شبکه و سیستم‌های دوربین مداربسته مناسب است.

عوامل مهم در خرید رک شبکه:

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید رک شبکه به آن توجه کنیم امنیت رک است زیرا تمامی قطعات و تجهیزات مهم شبکه در درون رک قرار گرفته است و باید دقت کنید که تمامی درب ها و پنل های رک دارای قفل باشد. استحکام و کیفیت رک سرور از دیگر موارد بسیار مهم در انتخاب و خرید است. همچنین باید به این نکته توجه کنید که رک ها قابلیت تحمل وزن های مورد نظر تجهیزات شما را داشته باشند. عمق و سایز رک ها نیز از دیگر موارد مهم در هنگام خرید رک است که باید متناسب با تجهیزات و قطعاتی که قرار است درون رک قرار بگیرد، یکی از مدل های رک را انتخاب کنیم.

 

منبع : 

خرید رک شبکه



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سرور اچ پی DL 380 GEN11

مشخصات و اطلاعات سرور اچ پی DL380 GEN11:

سرور اچ پی DL380 GEN11 یکی از جدیدترین محصولات قدرتمندترین کمپانی سرور در جهان یعنی HP است. سرور های سری جدید DL شرکت HP از پر طرفدارترین و محبوب ترین مدل های موجود در بازار تجهیرات شبکه است. سرور اچ پی DL380 GEN11 که یکی از نمونه های پر قدرت و پر کاربرد این کمپانی است عملکردی بی نظیر در سطح جهانی را به کاربران خود ارائه خواهد داد.

سرور اچ پی DL380 G11 دارای قابلیت مقیاس پذیری و توسعه پذیری می باشد و یک گزینه عالی جهت استفاده در محیط های مختلف و بار های کاری گوناگون از جمله: ذخیره سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو، و برنامه های مجازی که به ظرفیت ذخیره سازی زیاد، و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه بالا نیاز دارند قابل استفاده میباشد.

معرفی سرور اچ پی DL380 Gen11:

فرم فکتور در نظر گرفته شده برای طراحی سرور اچ پی DL380 GEN11 از 2 نوع LFF و SFF می باشد. سرورهای 2.5 اینچی قادر به پشتیبانی از حداکثر 26 عدد هارد دیسک و اس اس دی SFF، و سرورهای 3.5 اینچی قادر به پشتیبانی از 12 عدد SSD و هارد دیسک LFF خواهند بود.

سرور اچ پی DL380 GEN11 از 2 سی پی یو از پردازنده های مقیاس پذیر نسل چهارم اینتل با حداکثر 60 هسته به ازای هر پردازنده و در سری گلد و پلاتینیوم (4th Generation Intel Xeon Scalable Processor Family (Platinum & Gold)) پشتیبانی می کند. این سرور از 32 اسلات برخوردار است، در نتیجه هر پردازنده قادر به پشتیبانی از 16 عدد اسلات رم از نسل DDR5 و از نوع RDIMM می باشد.

حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده برای حافظه های رم 8 ترابایت برابر (با فرکانس 4800 مگاهرتز) است. بهتر است بدانید رم های RDIMM باید در کنار رم های هم نوع و جنس خود قرار بگیرند. منبع مورد نیاز قطعات موجود در این دستگاه به وسیله استفاده از پاور های Low Halogen پلاتینیوم و تیتانیوم با مقدارهای 800، 1000 و 1600 وات تامین خواهد شد.

سرور اچ پی DL380 G11 از 7 فن هات پلاگ برخوردار است که هوای گرم داخل سرور را به بیرون هدایت میکند و به متعادل سازی هوای داخل سرور کمک می کند. جالب است بدانید که این فن ها قابلیت نصب و تعویض بدون خاموش کردن سرور را دارند. سرور اچ پی DL380 G11 توسط HPE GreenLake پشتیبانی می شود تا مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات را در کل مجموعه هیبریدی شما ساده کند. با نظارت و مدیریت 24×7، کارشناسان ما کارهای سنگین را برای مدیریت محیط شما با خدماتی که در راه حل های مبتنی بر مصرف تعبیه شده است انجام می دهند.

Hewlett Packard Enterprise به مشتریان در مورد نحوه به دست آوردن و مصرف IT فراتر از تامین مالی گزینه هایی را ارائه می دهد که سرمایه محبوس شده را آزاد می کند، به روز رسانی زیرساخت ها را تسریع می بخشد و مصرف پرداخت در محل را با HPE GreenLake ارائه می دهد.

همچنین این محصول دارای پورت ILO است که این پورت امکان مدیریت و دسترسی از راه دور به سیستم را برای صاحبان و یا مدیران فراهم میکند. اگرچه قصد مدیران دسترسی گسترده تر باشد حتما باید لایسنس را خریدارای نمایند. سرور اچ پی DL380 GEN11 یک انتخاب عالی برای محاسبات و ذخیره‌سازی داده‌هایی است که حجم کاری زیادی دارند (AI، ML، مخابرات، تجزیه و تحلیل DB، VDI، کانتینرها) که به حداکثر تعداد هسته، قابلیت‌های GPU و پهنای باند شبکه و I/O نیاز دارند. در واقع این سرور سری جدید سرور اچ پی DL380 G10 می باشد.

سیستم مدیریت سرور iLO 6 نسخه جدید از iLO می باشد که در سری Gen11 معرفی شده و این امکان را می دهد که سرورهای HPE ProLiant Gen11 را به‌طور ایمن پیکربندی، نظارت و به‌روزرسانی یکپارچه از راه دور انجام دهید.

 

منبع : 

خرید سرور اچ پي مدل DL380 G11



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر برد میکروتیک RB450Gx4

مشخصات و اطلاعات روتر برد میکروتیک RB450Gx4:

روتر برد میکروتیک RB450Gx4 دارای پنج پورت گیگابیت اترنت، یک پورت سریال، 512 مگابایت حافظه NAND و یک اسلات کارت microSD است. علاوه بر این، از ولتاژ ورودی 10-57 ولت توسط دو پریز برق یا PoE (802.3af/ at or passive PoE) پشتیبانی می کند و خروجی PoE را برای پورت شماره 5 فراهم می کند.

این دستگاه از سیستم عامل RouterOS میکروتیک پشتیبانی می کند. روتر برد میکروتیک RB450Gx4 بدون محفظه می باشد. شکل ظاهری این دستگاه مشابه روترهای سری قبلی RB850 و RB450 است، بنابراین شما می توانید از محفظه های مشابه استفاده کنید.

این دستگاه دارای یک پردازنده مرکزی چهار هسته ای ARM و 1 گیگابایت حافظه رم می باشد و از رمزگذاری سخت افزاری IPsec پشتیبانی می کند. سیستم عامل این دستگاه RouterOS می باشد در نتیجه این سیستم عامل قدرتمند این دستگاه را به یک روتر، فایروال یا مدیر پهنای باند بسیار پیچیده تبدیل می کند.

 

ویژگی های کلی روتر برد میکروتیک RB450Gx4:

  • پشتیبانی از پردازنده 4 هسته ای 716 مگاهرتز
  • دارای حافظه رم یک گیگابایت
  • دارای 5 پورت گیگابیت اترنت
  • دارای پاور PoE بر روی پورت 5
  • سیستم عامل RouterOS L5

منبع : 

خرید روتر برد ميکروتيک مدل RB450Gx4



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و ویژگی های اکسس پوینت میکروتیک cAP XL ac:

اکسس پوینت میکروتیک RBcAPGi-5acD2nD-XL با نام تجاری cAP XL ac از اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP است که یک دستگاه قدرتمند با آنتن دهی بالاست که روی سقف نصب می شود و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این دستگاه امکان استفاده از وای فای را برای کاربران در فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز به صورت همزمان فراهم می کند.

این اکسس پوینت میکروتیک دارای ظاهری زیبا است و به نحوی بر روی سقف نصب می شوند که به هیچ عنوان توجه مهمانان و یا همکاران را جلب نمی کند. در طراحی اکسس پوینت cAP XL ac نسبت به مدل های پیشین cAP یک آنتن بزرگتر با توان بالا و حساسیت بالاتر انتخاب شده است که سطح پوشش دهی را تا 100 درصد بیشتر در مقایسه با سایر مدل های cAP ارائه می کند.

 

اکسس پوینت میکروتیک cAP XL ac

 

همچنین پشتیبانی از قابلیت عملکرد همزمان در دو فرکانس مستقل سبب شده است تا این دستگاه تداخل فرکانسی موجود در هر محیطی را بصورت کامل حل نماید. به طوری که شما همزمان میتوانید از فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای پوشش بی سیم همه دستگاه های تلفن همراه خانگی و از فرکانس 5 گیگاهرتز برای کارهایی که نسبت به از بین رفتن بسته ها حساس هستند مانند پخش فیلم های با کیفیت بالا، تلفن های VoIP و غیره استفاده نمائید.

از ویژگی های این دستگاه می توان به پشتیبانی از قابلیت Wireless Uplink یا Mesh اشاره کرد که سبب می شود بتوانید چندین اکسس پوینت cAP XL ac را برای پوشش وایرلس محیط های داخلی با مساحت بالا به کار بگیرید، که البته این کار بدون کابل کشی اضافی انجام خواهد شد. به همین دلیل می توان گفت این اکسس پوینت برای اماکن عمومی و خصوصی در محیط های داخلی مانند هتل ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی، فرودگاه ها، شرکت های خصوصی، سالن های همایش و … مناسب می باشد.

از دیگر ویژگی هایی که می توان در این اکسس پوینت اشاره کرد قابلیت CAPsMAN است. این قابلیت امکان کنترل یکپارچه تمامی دستگاه ها را در یک شبکه فراهم می کند. برای آنکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید تمامی دستگاه های موجود در شبکه را به حالت CAP در آورده و سپس به راحتی آنها را در یک روتر مرکزی از راه دور مدیریت کنید تا برای تنظیمات، مدیریت و عیب یابی آنها نیاز به اتصال فیزیکی به صورت تک به تک نباشد. از دیگر ویژگی هایی این محصول راه اندازی و مدیریت آن از طریق موبایل با نصب اپلیکشین های قابل دسترس در iOS و Android است. جهت آشنایی با اکسس پوینت های سری Cap به مقاله مقایسه اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP سر بزنید.

 

مشخصات سخت افزاری اکسس پوینت میکروتیک cAP XL ac:

از لحاظ سحت افزاری اکسس پوینت cAP XL ac دارای دو عدد پورت اترنت 10/100/1000، پردازنده 4 هسته ای IPQ-4018 با معماری ARM 32bit با فرکانس 716 مگاهرتز برای هر هسته، 128 مگابایت حافظه، 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد Flash، کلید مد و کلید سخت افزاری برای ریست تنظیمات باشد.

در پورت 1 اکسس پوینت میکروتیک cAP XL ac قابلیت PoE IN فعال است که می توان نسبت به تامین جریان برق دستگاه از طریق PoE، سوئیچ PoE و یا سایر تجهیزات با قابلیت PoE OUT با استاندارد و ولتاژ مشابه را اقدام کند. همچنین با قابلیت PoE OUT که در پورت 2 روتر فعال می باشد می توانید نسبت به برق رسانی به تجهیزات دیگر مانند اکسس پوینت های سری cAP، دوربین های مدار بسته، روتر ها، آی پی فون ها و … با استاندارد و ولتاژ مشابه اقدام نمائید.

سیستم عامل این دستگاه Router OS با سطح دسترسی 4 است که امکاناتی نظیر دسترسی هایی نظیر مسیریابی یا Routing، دیوارآتش یا Firewall، پروتکل پیکربندی پویای میزبان یا DHCP Server، ترجمه نشانی شبکه یا NAT، پراکسی سرور یا Proxy Server، رادیوس و مدیریت کابران یا Radius ،User Management، بی سیم یا Wireless، تعادل رسانی بارگزاری یا Load Balancing، شبکه خصوصی مجازی یا VPN (Virtual Private Network)، راهگزینی برچسب چندقرارداری یا MPLS، کیفیت سرویس یا Quality of Service ، میزبانی اتصالات PPPOE – PPTP – L2TP – SSTP – OpenVPN – ISDN ،پرس بسته ها و… را در اختیار قارر می دهد.

همچنین از قابلیت هایی نظیر IPsec، پوشش دهی بیش از 200 متر، حداکثر توان مصرفی 24W و نصب آسان اشاره کرد.

منبع : 

خرید اکسس پوينت ميکروتيک مدل cAP XL ac

 



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP:

کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP دارای 500 متر طول بوده و از گروه CAT7a در تجهیزات شبکه است.کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP از سری محصولات شرکت نگزنس فرانسه بوده، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات پسیو از جمله کابل شبکه و کابل فیبر نوری به حساب می آید. کابل های شبکه SFTP دارای فویل و شیلد می باشد. این محصول در رنگ نارنجی تولید شده و روی 4 زوج سیم به هم تابیده آن یک فویل و شیلد کشیده شده است هماز نوع SFTP (شیلد دار و فویل دار) با روکش LSZH که هنگام آتش سوزی هالوژن تولید نمی کند.

 

کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP

معرفی کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP:

این کابل شبکه به خاطر بهره بردن از استاندارد گروه CAT7a قادر به انتقال داده تا 10000 مگابیت بر ثانیه با فرکانس 600 مگاهرتز می باشد. این کابل قابل استفاده در محیط های داخلی شبکه های اترنت گیگابیتی بوده و نویز کمتری را نسبت به سایر کابل های شبکه دریافت می نماید.

کابل های بهم تابیده دارای انواع بدون شیلد UTP، فویل آلومینیومی FTP و شیلد دار STP و گاهی فویل و شیلد دار SFTP در رنگهای مختلف و با دو نوع ژاکت PVC و LSZH عرضه می شوند که نوع آخری فاقد هالوژن می باشد و در هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نمی کند. این کابل از نوع کابل های 4 زوج تابیده روکش دار می باشد. در واقع متداولترین نوع کابل های چهار زوجی که در انتقال اطلاعات استفاده می گردد، کابل های بهم تابیده می باشند. روکش این کابل از نوع LSZH بوده و همچنین رنگ روکش کابل نارنجی می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده کابل نگزنس Cat7a SFTP:

کابل شبکه نگزنس Cat7a SFTP

  1. روکش خارجی
  2. سیم RIP
  3. سیم های مسی 
  4. شیلد
  5. سیم تخلیه

 

مشخصات فنی کابل شبکه نگزنس مدل Cat7a SFTP:

  • نوع کابل: SFTP
  • نوع کالا : کابل شبکه
  • کاربرد : داخلی (Indoor)
  • گروه کابل : CAT7a
  • نوع کابل : SFTP
  • طول کابل : 500 متر
  • نوع روکش : LSZH
  • رنگ روکش : نارنجی
  • پارت نامبر : N100.372
  • رنج دمای عملکرد: 20- تا 60°C

منبع : 

خرید کابل شبکه نگزنس مدل Cat7a SFTP LSZH



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G

مشخصاعت و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G:

سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G جزو سری 350 بیزینس کمپانیCisco است که در بازار تجهیزات شبکه  تولید و عرضه میشود. سوئیچ های سری 350 بیزینس به شما این قابلیت را میدهد که بدون نیاز به آفلاین کردن شبکه خود و یا حتی آپدیت کردن نرم افزار ها در هنگام  قطع شدن شبکه یا اینترنت، آپدیت را ادامه میدهد.

این سری از سوئیچ های شبکه قابلیت انتقال دیتا به نسل بعدی شبکه را نیز دارد. با استفاده از سوئیچ سیسکو CBS350-8P-E-2G میتوانید از قابلیت های پیشرفته آن در انتقال سریع اطلاعات و دیتا به سایر تجهیزات شبکه مانند سرور ها، پرینتر ها استفاده کنید.

معرفی سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G:

سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G برای پیکربندی و نظارت بر Cisco CBS350-8S-E-2G و دستگاه های متصل به آن، از پورتال داشبورد تجاری سیسکو و برنامه تلفن همراه استفاده میکنند. طراحی بدون فن به کاهش مصرف برق کمک می کند و در عین حال به سوئیچ اجازه می دهد تا در پس زمینه بی صدا کار کند.

این سوئیچ شبکه از 8 عدد پورت 10/100/ 1000با قابلیت poe و همچنین دو پورت ترکیبی SFP/RJ45 گیگابیتی برای اتصالات آپلینک با سرعت بالا در این دستگاه وجود دارد. ظرفیت سوئیچینگ 20 گیگابیت بر ثانیه و نرخ ارسال 14.88 مگاپیت بر ثانیه با اطمینان از انتقال داده های خود مطمعن شوید. سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G  یکی از بهترین گزینه های برای کاربرانی است که میخواهند تعداد دوربین مدار بسته و یا آی پی فون در داخل سازمان خود را اندازی کنند.

 

سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

 در واقع سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.

از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد. اما اگر تطابقی یافت نشد بسته را به تمام پورت‌ها به جز پورت فرستنده می‌فرستد ولی فقط گیرنده، آن را دریافت می‌کند و بقیه آن را Fail می‌کنند.به مرور زمان جدول مک آدرس به‌ روز و کامل می‌شود و هرگاه دستگاه جدیدی به سوئیچ وصل شود، مک آدرس آن هم به جدول اضافه خواهد شد. اگر تمایل دارید در رابطه با مک آدرس بیشتر بدانید به مقاله مک آدرس چیست مراجعه کنید.

مشخصات فنی سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G:

  • نام محصول : سوئیچ سیسکو CBS350-8S-E-2G
  • نوع سوئیچ : مدیریتی
  • بافر: 1.5 مگابایت
  • ظرفیت فلش: 256 مگابایت
  • ظرفیت رم: 512 مگابایت
  • ظرفیت پردازش: 800MHz
  • فناوری اترنت : گیگابیت اترنت
  • سری محصول : 350
  • تعداد کل پورت های شبکه : 10
  • ظرفیت سوئیچینگ:20gbps
  • مصرف برق : 11.90
  • دارای منبع تغذیه
  • پشتیبانی از لایه 3 و 2
  • قابلیت رکمونت: دارد
  • ابعاد دستگاه : 280 x 170 x 44 mm
  • وزن محصول: 1.0 کیلو گرم

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل CBS350-8S-E-2G



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ کورد لگراند Cat5e UTP 0.5m

اطلاعات و مشخصات پچ کورد لگراند Cat5e UTP 0.5m:

پچ کورد لگراند Cat5e UTP 0.5m نسبت به کابل‌های cat 3 دارای ضعف کمتری هستند که می‌توان از آن ‌ها در اترنت‌ های پر سرعت (100BASE-TX) استفاده کرد. طبق استانداردها، زوج‌های به‌ هم‌ تابیده در کابل‌ های این رده باید حداقل 8 پیچ‌ خوردگی در هر فوت داشته باشند. چنین کابل‌ هایی می‌توانند به سرعت‌هایی تا 100 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر دست یابند. این کابل ها دارای 4 زوج سیم از جنس مس می باشند که با این وجود بیشتر اوقات تنها دو جفت از آن‌ها استفاده می‌شود تا نویز کاهش یابد.

 

پچ کورد لگراند Cat5e UTP 0.5m

 

 

پچ کورد لگراند Cat5e UTP نیم متری برای شبکه های fast Ethernet که به اپلیکیشن های توزیع صدا، داده یا ویدئویی با پهنای باند بالا نیاز دارند، مناسب می باشد. این پچ کورد از تمام استانداردهای Cat5e TIA/EIA پشتیبانی می کند و مقاومت و SRL را به شدت کاهش می دهد. هر یک از جفت های جداگانه به هم متصل می شوند تا بتوانند فاصله پیچ ها را در طول خط تا نقطه پایانی حفظ کنند.

این پچ کوردها از کابل شبکه مسی با کیفیت بالا ساخته شده اند، که این طرح باعث به حداقل رسیدن سطوح NEXT می شود. این پچ کوردها در رنگ های مختلفی در دسترس هستند که به راحتی می توانید نصب شبکه خود را رمزگذاری کنید. هر کابل برای سهولت در استفاده، به صورت جداگانه با طول مشخص برچسب گذاری شده است.

 

منبع : 

خرید پچ کورد لگراند مدل Cat5e UTP 0.5m



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60:

رک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60 از جمله رک های ایستاده شرکت اچ پی آسیا می باشد که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی برخوردار هستند و دارای عمق 80 و اندازه 42 یونیت و استاندارد 19 اینچی است.

این رک شبکه دارای ارتفاع 42 یونیت و عمق 60 سانتی متر می باشد. رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

رک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60

معرفی رک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60:

این رک HPA برای استفاده در شبکه های متوسط مناسب است. درب جلویرک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60 از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضدخش با فریم فلزی است. در هر طرف این رک یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوئیچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند. اما نکته جالب این است که بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است.

به صورت پیش فرض رک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60 دارای یک عدد فن است اما می‌توان تا 4 فن را در قسمت بالای آن نصب کرد. همچنین دارای یک دریچه به ابعاد 30×30 سانتیمتر (علاوه بر دریچه ورود کابل) در کف رک است که امکان استفاده چند منظوره برای نصب یونیت فن جهت تهویه بیشتر، عبور کابل های بیشتر و نصب فیلتر را بنابر نیاز کاربر فراهم می‌کند امکان تعویض فن از قسمت بیرونی رک (بدون نیاز به باز کردن تجهیزات نصب شده در داخل رک) نیز فراهم شده است. برای خنک سازی بیشتر فضای رک، می‌توان درب های مشبکی در جلو و عقب آن نصب کرد.

مشخصات فنی رک HPA ایستاده 42 یونیت عمق 60:

  • نوع رک : ایستاده
  • ارتفاع : 42 یونیت
  • عمق : 60 سانتیمتر
  • پنل های جانبی باز شو با قفل سوئیچی
  • رنگ : الکترو استاتیک پودری
  • قابلیت نصب پایه قابل تنظیم
  • سایر امکانات: چهار چرخ به همراه استاپر، چهار پایه ثابت، نگهدارنده کابل عمودی، پیچ گوشتی و یک بسته پیچ و مهره

منبع : 

خرید رک HPA ايستاده 42 يونيت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G از سری سوئیچ های سری 250 سیسکو بیزینس CBS یکی از محصولات کمپانی Cisco است که در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به فروش می رسد. این سوئیچ سری 250 جزو سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه است که برای تمام شبکه های اداری کوچک بسیار مناسب است. زمانی که شما به یک شبکه پایه ای با کارایی بالا جهت اتصال سیستم کارمندان برای انتقال داده ها، تصاویر و ویدئو ها نیازمند هستید سوئیچ های سیسکو بیزینس سری2۵۰ راه حل  مناسبی برای رفع نیازهای کاربران خواهد بود.

 

سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.

از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد. اما اگر تطابقی یافت نشد بسته را به تمام پورت‌ها به جز پورت فرستنده می‌فرستد ولی فقط گیرنده، آن را دریافت می‌کند و بقیه آن را Fail می‌کنند. به مرور زمان جدول مک آدرس به‌ روز و کامل می‌شود و هرگاه دستگاه جدیدی به سوئیچ وصل شود، مک آدرس آن هم به جدول اضافه خواهد شد. اگر تمایل دارید در رابطه با مک آدرس بیشتر بدانید به مقاله مک آدرس چیست مراجعه کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G:

سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G دارای 24 پورت اترنت گیگابیت یا 10/100/1000 مگابیت برثانیه و 4 پورت کمبو است همانطور که در بالا گفتیم این سوئیچ از نوع مدیریتی در لایه 3 شبکه فعالیت میکنید سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G قابلیت انتقال اطلاعات و دیتا با سرعت بالا را دارد.

این محصول دارای 1 عدد پورت USB-A و یک mini USB-B است. ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه 56 گیگابیت برثانیه و نرخ فوراورد 41.66Mpps می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به 512 مگابایت حافظه رم  و قابلیت توان مصرفی 195 وات اشاره کنیم.

همچنین سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G دارای طراحی زیبا و جمع و جور، مناسب برای نصب برای فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر و کلاس های درس است. این دستگاه در ابعاد 445*240*44 میلی مترو با وزنی حدود 2.63 کیلوگرم به فروش میرسد.

ویژگی های فنی سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G:

  • نام محصول :سوئیچ سیسکو CBS250-24T-4G
  • محصول خانواده: 250کاتالیست
  • نوع رسانه پشتیبانی: فیبر نوری
  • منبع تغذیه:دارد
  •  تعداد پورت شبکه: 24*Gigabit Ethernet
  • تعداد پورت Uplink: 4*SFP
  • پورت های combo: 4*SFP
  • سطح لایه سوئیچ : لایه 3
  • قابلیت poe: ندارد
  • حافظه دی رم: 512MB
  • حافظه بافر: 1.5 MB
  • ظرفیت سوئیچینگ : 56Gbps
  • نرخ انتقال دیتا: 41.66mpps
  •  سازگار با استاندارد : IEEE 802.3az
  • ابعاد سوئیچ : 445*299*44mm
  • فرکانس پردازنده: 800MHz
  • حافظه فلش: 256MB
  • قابلیت رکمونت: دارد
  • وزن: 2.63کیلوگرم
  • دستگاه فاقد فن

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل CBS250-24T-4G



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 100

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 100:

رک شبکه یکی از پر کاربردترین و اصلی ترین تجهیزات پسیو می باشد که وظیفه محافظت از محصولات و سازماندهی تجهیزات شبکه را بر عهده دارد. چرا که محافظت از اجزای شبکه بسیار مهم است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آسیب به این تجهیزات و اطلاعات ذخیره شده در آن ها ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به جا بگذارد. شرکت الگونت با برخورداری از بهترین آلیاژ، ظرافت در طراحی و استحکام بی نظیر خود باعث شده به عنوان بهترین برند رک در ایران شناخته شود.

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60

معرفی رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 100:

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 100 دارای عمق 100و عرض 60 سانتی متر و ارتفاع کلی 156 سانتی متر است.  این رک که جزویی از تجهیزات شبکه محسوب میشود از فن استاندارد 220 ولت، شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن، قفل طرح ریتال، 2جفت داکت آداپتور متحرک در جلو و انتهای رک برخوردار می باشد.

برای دسترسی بهتر به تجهیزات داخل رک، 2 پنل بغل بازشو در دو طرف و یک بغل بازشو در پشت تعبیه شده. معمولا بر روی پنل‌های بغل، ضامن انگشتی قرار دارد.جنس این محصول از فلز بوده و رنگ آن مشکی الکترواستاتیک ضدخش است؛ بنابراین مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف دارد.

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 100 یونیت فاقد فن می باشد. اما بر روی کیت موجود در سقف آن،‌ می‌توان فن نصب کرد. امکان عبور کابل در این رک وجود دارد و برای این کار 6 جایگاه عبور کابل در نظر گرفته‌اند. 3 جایگاه در سقف، 1 عدد در کف و 2 جایگاه به صورت فرچه‌ای در پشت رک تعبیه شده است.

 

 ویژگی های رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 100:

  • نوع رک : ایستاده
  • سری رک : پیشرفته (Advance)
  • ارتفاع : 32 یونیت
  • عمق : 100 سانتی متر
  • عرض :60 سانتی متر
  • ارتفاع کل : 156 سانتی متر
  • تعداد چرخ : 4 عدد
  • تعداد پایه  : 4 عدد ثابت
  • نوع درب : شیشه ای فریم دار
  • نوع شیشه : سکوریت حرارت دیده نشکن
  • تعداد فن رک الگونت: 1 عدد استاندارد
  • تعداد پنل : 3 عدد بازشو در پشت و طرفین
  • رنگ : الکترو استاتیک پودری
  • تعداد آداپتور : 4 عدد قابل تنظیم
  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 32 يونيت عمق 100



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مقایسه اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP

یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه در حوزه اینترنت اکسس پوینت ها هستند که به صورت سیمی و یا وایرلس اینترنت را در اختیار کاربران قرار می دهند. این دستگاه ها در انواع مختلف و توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار تجهیزات شبکه عرضه شده اند. یکی از معروفترین اکسس پوینت ها، اکسس پوینت میکروتیک است که علاوه بر کیفیت بالا از قیمت خوبی نیز برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP آشنا نماییم، پس در ادامه همراه ما باشید.

 

آشنایی با اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP:

این سری از اکسس پوینت های میکروتیک، علاوه بر زیبایی، بسیار قدرتمند بوده و هم بر روی دیوار و هم سقف نصب می شوند. اکسس پوینت های سری cAP از سیستم عامل RouterOS و لاینسس سطح 4 و سبب تسهیل در فرآیند دریافت و ارسال سیگنال های رادیویی می شود.

این اکسس پوینت ها دارای انواع مختلفی هستند که شامل:

  • اکسس پوینت میکرتیک cAP
  • اکسس پوینت میکروتیک cAP lite
  • اکسس پویت میکروتیک cAP ac
  • اکسس پوینت میکروتیک cAP XL ac

هر کدام از این اکسس پوینت ها در برخی از ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند اما از جمله ویژگی های مشترک میان این 4 مدل می توان به مدیریت کاربران، ترجمه نشانی سرور، فایروال، کیفیت سرویس، میزبانی اتصالات (Open VPN)، تعادل رسانی بارگذاری (Load Balancing)، شبکه خصوصی مجازی (VPN)، پروتکل پویای میزبان IP اتوماتیک (DHCP Server)، پروکسی سرور (Proxy Server) و پشتیبانی از SSTP، L2TP، PPTP، PPPOE، ISDN و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 

شباهت اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP: 

  • سیستم عامل قدرتمند RouterOS با لایسنس 4
  • نحوه علمکرد یعنی دریافت بسته‌های اطلاعاتی و ارسال و پخش آن در محیط به صورت وایرلس
  • شاخص MTBF در هر سه اکسس‌ پوینت برابر 100,000 ساعت در دمای 25 درجه سانتی‌گراد
  • دارا بودن PoE in با استاندارد 802.3af/at
  • دارای حافظه ذخیره‌سازی FLASH با ظرفیت 16MB
  •  دارای FAN از نوع Passive

 

تفاوت اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP:

  • نوع فرکانس (برای مثال اکسس‌پوینت‌های cAP و cAP lite در یک فرکانس (2.4 گیگاهرتز) و اکسس‌پوینت cAP ac و cAP XL ac همزمان در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند)
  • حداکثر توان مصرفی در اکسس‌پوینت‌های cAP و cAP lite برابر 4W و در اکسس‌پوینت cAP ac و cAP XL ac برابر 24W است.
  • تعداد پورت که در اکسس‌پوینت‌های cAP , cAP lite دارای یک پورت اترنت 10/100 و اکسس‌پوینت cAP ac دارای دو پورت گیگ اترنت 10/100/1000 می‌باشد.
  • قدرت گیرندگی آنتن (برای مثال اکسس‌پوینت cAP برابر 2dBi و در اکسس‌پوینت cAP lite برابر 1.5dBi است)
  • نوع CPU و تعداد هسته و سرعت آن
  • ظرفیت حافظه RAM در cAP و cAP lite برابر 64MB و در اکسس‌پوینت cAP ac و cAP XL ac برابر 128MB است.
  • cAP و cAP ac دارای 1 ورودی Dc از نوع PoE-IN و cAP lite دارای 2 ورودی برای DC می‌باشند.

انواع اکسس پوینت های میکرتیک سری cAP:

  • اکسس پوینت میکرتیک cAP:

مقایسه اکسس پوینت های میکروتیک سری cAP

اولین اکسس پوینت از سری cAP که به صورت سقفی هم قابل نصب است و دارای یک پردازنده قدرتمند تک هسته ای QCA9533 است که سرعت 650 مگاهرتزی را فراهم می کند. این دستگاه دارای یک پورت اترنت، آنتن دوقطبی قوی، توان مصرفی 4 وات و نرخ ولتاژ ورودی 11 تا 57 ولت می باشد. از این محصول برای محیط های عمومی مانند هتل ها، فرودگاه ها، مراکز خرید و غیره عالی استفاده می شود.

  • اکسس پوینت میکروتیک cAP lite:

این اکسس پونیت نیز از یک پردازنده تک هسته ای QCA9533 قدرتمند با سرعت 650 مگاهرتزی تشکیل شده است. این دستگاه از استاندارد وایرلس 802.11b/g/n پشتیانی کرده که امکان تغذیه دستگاه را از طریق فناوری PoE را فراهم می کند. از این محصول نیز برای کسب و کارهای مانند هتل ها، فرودگاه ها و مراکز خرید استفاده می شود. سیستم عامل آن هم مانند سایر اکسس پوینت های این سری Router OS می باشد. از طرفی این محصول دارای طراحی های سه بعدی است و در صورتی که ظاهری زیبا برای شما مهم است می توانید از آنها استفاده کنید. البته در ایران موجود نیست.

منبع : 

مقايسه اکسس پوينت هاي ميکروتيک سري cAP

 



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60:

رک شبکه یکی از پر کاربردترین و اصلی ترین تجهیزات پسیو می باشد که وظیفه محافظت از محصولات و سازماندهی تجهیزات شبکه را بر عهده دارد. چرا که محافظت از اجزای شبکه بسیار مهم است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آسیب به این تجهیزات و اطلاعات ذخیره شده در آن ها ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به جا بگذارد. شرکت الگونت با برخورداری از بهترین آلیاژ، ظرافت در طراحی و استحکام بی نظیر خود باعث شده به عنوان بهترین برند رک در ایران شناخته شود.

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60

معرفی رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60:

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60دارای عمق 60 و عرض 60 سانتی متر و ارتفاع کلی 156 سانتی متر است.  این رک که جزویی از تجهیزات شبکه محسوب میشود از فن استاندارد 220 ولت، شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن، قفل طرح ریتال، 2جفت داکت آداپتور متحرک در جلو و انتهای رک برخوردار می باشد.

برای دسترسی بهتر به تجهیزات داخل رک، 2 پنل بغل بازشو در دو طرف و یک بغل بازشو در پشت تعبیه شده. معمولا بر روی پنل‌های بغل، ضامن انگشتی قرار دارد.جنس این محصول از فلز بوده و رنگ آن مشکی الکترواستاتیک ضدخش است؛ بنابراین مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف دارد.

رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60 یونیت فاقد فن می باشد. اما بر روی کیت موجود در سقف آن،‌ می‌توان فن نصب کرد. امکان عبور کابل در این رک وجود دارد و برای این کار 6 جایگاه عبور کابل در نظر گرفته‌اند. 3 جایگاه در سقف، 1 عدد در کف و 2 جایگاه به صورت فرچه‌ای در پشت رک تعبیه شده است.

 ویژگی های رک الگونت ایستاده 32 یونیت عمق 60:

  • نوع رک : ایستاده
  • سری رک : پیشرفته (Advance)
  • ارتفاع : 32 یونیت
  • عمق : 60 سانتی متر
  • عرض : 60 سانتی متر
  • ارتفاع کل : 156 سانتی متر
  • تعداد چرخ : 4 عدد
  • تعداد پایه  : 4 عدد ثابت
  • نوع درب : شیشه ای فریم دار
  • نوع شیشه : سکوریت حرارت دیده نشکن
  • تعداد فن رک الگونت: 1 عدد استاندارد
  • تعداد پنل : 3 عدد بازشو در پشت و طرفین
  • رنگ : الکترو استاتیک پودری
  • تعداد آداپتور : 4 عدد قابل تنظیم
  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 32 يونيت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اکسس پوینت میکروتیک Audience

مشخصات و اطلاعات اکسس پوینت میکروتیک Audience :

اکسس پوینت RBD25G-5HPacQD2HPnD با نام تجاری Audience یک دستگاه اکسس پوینت روتر بی سیم کوچک که دارای سخت افزار و نرم افزار قدرتمند است در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. این دستگاه که قابلیت استفاده از Wi-Fi را برای کاربران در سه باند 2.4 گیگا هرتز و دو باند 5 گیگاهرتز در محیط های داخلی فراهم میکند.

همانطور که گفتیم این دستگاه قابلیت عملکرد همزمان در سه باند مستقل بی سیم، را دارد و همین قابلیت تداخل فرکانسی موجود در هر محیطی را به صورت کامل از بین میبرد. کاربران میتوانید از کانال 2.4 گیگاهرتز برای همه دستگاه های تلفن همراه خانگی خود استفاده کرده و کانال 5 گیگاهرتر که دارای 2 آنتن مستقل از یکدیگر میباشد را برای کارهایی که نسبت به از بین رفتن بسته ها حساس هستند مانند: پخش فیلم های با کیفیت بالا, تلفن های VoIP … ذخیره کنید.

 

ویژگی اکسس پوینت میکروتیک Audience:

قدرت گیرندگی آنتن اکسس پوینت میکروتیک Audience در فرکانس 2.4 گیگاهرتز معادل 3.5dBi تکنولوژی2×2 MIMO با امکان انتقال اطلاعات حداکثر تا نرخ 300 مگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از استاندارد بی سیم 802.11b/g/n است.

 همچنین قدرت گیرندگی آنتن این دستگاه در فرکانس 5 گیگاهرتز در باند اول معادل 4.5dBi (تکنولوژی 2×2 MIMO) با امکان انتقال اطلاعات حداکثر تا نرخ 867 مگابیت بر ثانیه و در باند دوم معادل 4.5dBi (تکنولوژی 4×4 MIMO) با امکان انتقال اطلاعات حداکثر تا نرخ 1733 مگابیت برثانیه و پشتیبانی از تکنولوژِی802.11a/n/ac میباشد .

اکسس پوینت میکروتیک Audience یک دستگاه عالی برای پوشش دهی Wi-Fi در محیط های داخلی که دارای مساحت بالا مانند: هتل ها، دانشگاه ها، فرودگاه ها، مجتمع های تجاری، اماکن مسکونی با متراژهای بالا با تعداد کاربران بالا میباشد.

این دستگاه قابلیت Mesh (هم پوشانی) این امکان را برای شما فراهم میکند تا چندین دستگاه از این محصول را برای پوشش بی سیم در محیط هایی با مساحت بالا به کار بگیرید و آن ها را از طریق بی سیم به یکدیگر متصل نمایید بدون آنکه بخواهید برای هر دستگاه بصورت مجزا کابل کشی نمایید .

راه اندازی اولیه در این روتر بسیار ساده است و شما میتوانید با نصب اپلیکشین های قابل دسترس در iOS و Android با استفاده از تلفن همراه به روتر متصل شوید. این اپلیکیشن ها شما رو از طریق یک فرایند ساده برای راه انداری راهنمایی میکنند.

این دستگاه از لحاظ سخت افزاری شامل 2 پورت گیگابیت اترنت، پردازنده چهار هسته ایی مدل IPQ-4018 معماری ARM 32bit با سرعت 716 مگاهرتز برای هر هسته، مقدار ذخیره گاه حافظه 256 مگابایت و کلید سخت افزاری برای ریست تنظیمات دستگاه میباشد.

از دیگر امکانات و خصوصیات برجسته در این محصول میتوان به ابعاد 114x137x29 mm، قابلیت کار در درمای محیطی 40- الی 70+ درجه سانتیگراد، حداکثر توان مصرف انرژی 27W و 2 ورودی برای تامین جریان برق محصول اشاره نمود.

نگاهی به پنل اکسس پوینت میکروتیک Audience:

اکسس پوینت میکروتیک Audience

  1. 2عدد پورت گیگا بایت اترنت
  2. دکمه RESET
  3. دکمه WPS
  4. آداپتور POWE 12-57

ویژگی های اکسس پوینت میکروتیک Audience :

  • قابلیت استفاده به عنوان  اکسس پوینت روتر بی سیم با قابلیت عملکرد همزمان در فرکانس 2.4 یک باند و در فرکانس 5 گیگاهرتز دو باند
  • بهره گیری از قابلیت مسیر یابی (نسخه سیستم عامل RouterOS با سطح دسترسی Level 5)
  • پشتیبانی از قابلیت Mesh (هم پوشانی)
  • مشخصات WiFi در فرکانس 2.4GHz (توان آنتن 3.5dBi- استاندارد وایرلس 802.11b/g/n – حداکثر سرعت 300Mbit/S)
  • مشخصات WiFi در فرکانس 5GHz باند اول (توان آنتن 4.5dBi – استاندارد وایرلس 802.11a/n/ac – حداکثر سرعت 866Mbit/S)
  • مشخصات WiFi در فرکانس 5GHz باند دوم  (توان آنتن 4.5dBi – استاندارد وایرلس 802.11a/n/ac – حداکثر سرعت 1733Mbit/S)
  • 2دارای عدد پورت گیگابیت اترنت
  • در پورت 1 قابلیت PoE IN (سازگار با استاندارد 802.3af/at)
  • پردازنده 716 مگاهرتزی (چهار هسته ایی)
  • 256 مگابایت حافظه رم
  • حداکثر توان مصرف انرژی 27W
  • 2 ورودی برای تامین جریان برق دستگاه

منبع : 

خرید اکسس پوينت ميکروتيک مدل Audience



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100:

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100 از جمله رک های ایستاده شرکت الگونت می باشد که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی نسبت به کاربرد برخوردار است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

این رک شبکه دارای ارتفاع 27 یونیت و عمق 100 سانتی متر می باشد. رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

 برای استفاده در شبکه های متوسط مناسب است. درب جلوی رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100 از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضد خش با فریم فلزی است. در هر طرف این رک یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوییچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند.

اما نکته جالب این است که بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است. به صورت پیش فرض رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100 دارای یک عدد فن است اما می‌توان تا 4 فن را در قسمت بالای آن نصب کرد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100 دارای فن تهویه 220 ولت با اندازه 12×12 سانتی متر (با قابلیت اضافه کردن 3 فن دیگر)  برای خنک سازی بیشتر فضای رک، می‌توان درب های مشبکی در جلو و عقب آن نصب کرد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100

ویژگی های رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 100:

  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای 4 عدد آداپتور قابل تنظیم
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای سینی
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت قابل تنظیم
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی
  • دارای عمق 100، عرض 60 و ارتفاع 132 سانتی متر

منبع : خرید رک الگونت ايستاده 27 يونيت عمق 100



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو CBS110-24T :

سوئیچ سیسکو CBS110-24T از سری سوئیچ های 110 سیسکو بیزینس CBS یکی از محصولات کمپانی Cisco است که در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به فروش میرسد. این سوئیچ سری 250 جزو سوئیچ های غیرمدیریتی مقرون به صرفه است که برای تمام شبکه های اداری کوچک مناسب است. هنگامی که شما به یک شبکه پایه های با کارایی بالا به منظور اتصال سیستم کارمندان جهت انتقال داده ها، تصاویر، و ویدیو ها نیازمندی هستید سوئیچ ها سیسکو بیزنس سری 250 راه حل مناسب برای رفع نیازهای کاربران خواهد بود.

 

سوئیچ شبکه چیست:

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.

به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرس مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود.از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد.

اما اگر تطابقی یافت نشد بسته را به تمام پورت‌ها به جز پورت فرستنده می‌فرستد ولی فقط گیرنده، آن را دریافت می‌کند و بقیه آن را Fail می‌کنند. به مرور زمان جدول مک آدرس به‌ روز و کامل می‌شود و هرگاه دستگاه جدیدی به سوئیچ وصل شود، مک آدرس آن هم به جدول اضافه خواهد شد. اگر تمایل دارید در رابطه با مک آدرس بیشتر بدانید به مقاله مک آدرس چیست مراجعه کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو CBS110-24T:

سوئیچ سیسکو CBS110-24T در مدل های دسکتاپ و رک قابل نصب هستند، و یک گزینه مناسب برای کسب و کارهای کوچک با نیاز های اولیه است. سوئیچ های سری 110 سیسکو بیزینس (CBS) اتصال Gigabit Ethernet را فراهم می‌کنند.

سوئیچ سیسکو CBS110-24T دارای 24 پورت اترنت گیگابیت یا 10/100/1000 مگابیت برثانیه و 2 پورت کمبو است همانطور که در بالا گفتیم این سوئیچ از نوع غیر مدیریتی در لایه 2 شبکه فعالیت میکنید سوئیچ سیسکو  CBS110-24T قابلیت انتقال اطلاعات و دیتا با سرعت بالا را دارد.

این محصول دارای 1 عدد پورت RJ45 و یک SFP است. ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه 48 گیگابیت برثانیه و نرخ فوراورد 35.7Mpps می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوانیم به 512 مگابایت حافظه رم  و قابلیت توان مصرفی 195 وات اشاره کنیم. همچنین سوئیچ سیسکو CBS110-24T دارای طراحی زیبا و جمع و جور، مناسب برای نصب برای فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر و حتی کلاس های درس است.

این دستگاه در ابعاد 279x 170 x 44 mm میلی مترو با وزنی حدود 1.56 کیلوگرم به فروش میرسد. توان ارائه یک شبکه موثر با کارایی مطلوب و در کلاس بالای تجاری را دارند. طراحی بدون فن و کارکرد کاملا بی صدا و بدون به وجود آوردن کمترین کاستی در عملکرد، باعث صرفه جویی در مصرف برق و انرژی و پایین آمدن هزینه‌های انرژی می‌شوند.

ویژگی های فنی سوئیچ سیسکو CBS110-24T:

  • سازنده: Cisco
  • ابعاد: 279×170×43 میلی‌متر
  • وزن: 1560 گرم
  • تعداد پورت: 24 عدد
  • نوع سوئیچ: 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
  • نوع پورت: SFP,RJ45
  • نشانگر LED: دارد
  • ظرفیت سوئیچینگ: 48 گیگابیت بر ثانیه
  • قابلیت برنامه‌ریزی و مدیریت: ندارد
  • گواهینامه‌ ها: CE, CSA, FCC, UL, as per Manufacturer
  • حافظه بافر: 2 مگابایت
  • حافظه فلش: 8 مگابایت
  • پردازنده: 400 مگاهرتز ARM
  • حافظه: 64 مگابایت

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل CBS110-24T



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

مشخصات و اطلاعات پچ کورد لگراند Cat6 SFTP 2m:

پچ کورد لگراند Cat6 SFTP 2m از جمله کابل های شبکه است که برای اتصال دستگاه های الکترونیکی یا نوری به دستگاه های دیگر جهت انتقال دیتا مورد استفاده قرار می گیرد. از این پچ کوردها برای اتصال سوئیچ شبکه به کامپیوتر، سوئیچ به روتر و پچ پنل ها از استفاده می شود. این کابل‌ها نسبتاً کوتاه و معمولاً از ۳۰ سانت تا ۱۰ متر هستند.

معمولا پچ کوردهای مسی دارای دوسر کانکتور RJ45، TERA یا GG45 می باشند. کابل‌های شبکه به طور معمول از یک یا چند استاندارد صنعتی شامل دسته بندی CAT5 ،CAT6 ،CAT7 و CAT8 پشتیبانی می کنند که به دو مدل کلی بدون شیلد و فویل UTP و با شیلد و فویل SFTP تقسیم می شوند. این پچ کورد از نوع Cat6 و دارای فویل و شیلد یعنی SFTP می باشد.

پچ کورد لگراند CAT6 SFTP دو متری که گاهی اوقات پچ کابل هم نامیده می‌شود، متراژ مشخصی از کابل است که هر دو انتهای آن باتوجه به نوع کابل، متصل کننده یاConnector  مخصوص به خود را داراست.

 

مشخصات فنی پچ کورد لگراند CAT6 SFTP دو متری:

پچ کورد لگراند Cat6 SFTP 2mپچ کورد لگراند Cat6 SFTP 2m

  • جنس روکش: PVC
  • رنگ: آبی
  • طول: 2 متر

منبع : 

خرید پچ کورد لگراند Cat6 SFTP 2m



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80:

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80 از جمله رک های ایستاده شرکت الگونت می باشد که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی نسبت به کاربرد برخوردار است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

این رک شبکه دارای ارتفاع 27 یونیت و عمق 80 سانتی متر  و عرض 60 سانتی متر می باشد. رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80 برای استفاده در شبکه های متوسط مناسب است. درب جلوی این رک شبکه  از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضد خش با فریم فلزی است. در هر طرف این رک یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوییچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند.

اما نکته جالب این است که بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است. به صورت پیش فرض رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80 دارای یک عدد فن است اما می‌توان تا 4 فن را در قسمت بالای آن نصب کرد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80 دارای فن تهویه 220 ولت با اندازه 12×12 سانتی متر (با قابلیت اضافه کردن 3 فن دیگر)  برای خنک سازی بیشتر فضای رک، می‌توان درب های مشبکی در جلو و عقب آن نصب کرد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80

ویژگی های رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 80:

  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ: مشکی
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای 4 عدد آداپتور قابل تنظیم
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت قابل تنظیم
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی
  • دارای عمق 80 ، عرض 60 و ارتفاع 132 سانتی متر

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 27 يونيت عمق 80 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

تفاوت POE پسیو و اکتیو

اگر با شبکه و تجهیزات آن سرو کار دارید حتما اصطلاح POE پسیو و اکتیو به گوشتان رسیده است. POE یا Power OVER ETHERNET (فناوری توان الکتریکی بر بستر اترنت) یک فناوری جدید برای پیاده سازی شبکه های محلی اترنت است. این فناوری از قابلیت انتقال انرژی الکتریکی به وسیله کابل های انتقال داده به دستگاه های گوناگون پشتیبانی می کند.

برای اینکه بیشتر متوجه شوید یک مثال میزنیم، در دوربین های مدار بسته 2 مدل کابل برای اتصال لازم است. یکی از کابل ها جهت اتصال به شبکه و فراهم کردن بستر ارتباط با مانیتور و دیگری برای تامین انرژی الکتریکی احتیاج میشود. در این مقاله ما قصد داریم تا مطالبی را به شما بگوییم تا درک بیشتری نسب به تفاوت POE اکتیو و پسیو داشته باشید، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

POE فعال یا اکتیو و کاربرد آن:

در ابتدا باید بگوییم تمامی دستگاه هایی که از قابلیت POE برخوردار هستند و دارای استاندارد های 802.3af یا 802.3at می باشند از POE اکتیو بهره میبرند. به این صورت که دستگاه مورد نظرمان توانایی بررسی میزان برق ورودی را داشته و در صورت نبود جریان برق لازم، ارتباطات را قطع نکند. بهتر است بدانید استاندارهای POE فعال یا اکتیو فقط برای افزایش بهبود ایمنی و امنیت دستگاه ارائه شده اند.

در نتیجه دستگاه ها باید بر اساس ولتاژ ایمن و مطابق با پروسه های تعیین شده ارتباط برقرار نمایند و قبل از ارائه ولتاژ تغذیه، واحد منبع PoE وضعیت اتصال را تست می‌کند. سپس استاندارد 802.3at، سازگاری انرژی برق فرستنده و گیرنده POE را بررسی می‌کند. بنابراین، در صورت وجود تناقض ارتباط قطع می‌شود.

شاید برای شما هم سوال باشد که یا می‌توان سوئیچ POE را به سوئیچ POE دیگری متصل کرد؟

اگر سوئیچ POE اکتیو باشد، بله امکان پذیر است. سوئیچ POE اکتیو فقط زمانی به تجهیزات متصل به خود برق می‌فرستد که تشخیص دهد آن وسیله، برق‌پذیر (PD) است. پس اگر به‌جای وسیله برق‌پذیر، سوئیچ POE دومی به سوئیچ POE اول متصل شود، هر دو به عنوان PSE عمل می‌کنند و فقط داده بین آن‌ها مبادله می‌شود.

 

POE پسیو و کاربرد آن:

اصولا به هر دستگاه مجهز به POE که از استانداردهایی به جز 802.3af یا 802.3af استفاده می‌کند، POE پسیو (Passive PoE) گفته میشود. این مسئله شامل دستگاه هایی مانند دوربین‌ها و تجهیزات وایرلس نیز می باشد که در محدوده 24 ولت POE کار می‌کنند.

جالب است بدانید که نوع پسیو این فناوری امکان تست ولتاژ را ندارد و حتما باید پیش از اتصال کابل اترنت و روشن کردن دستگاه از میزان ولتاژ مورد نیاز آن مطمئن شوید. اگر کابل ولتاژ اشتباه را وصل کنید مطمئنا موجب آسیب دائمی دستگاه خواهد شد. مانند این است که یک دستگاه 120 ولتی را به یک پریز 240 ولت متصل کنید. به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

تفاوت poe پسیو یا اکتیو:

POE پسیو و اکتیو از لحاظ ظاهری و حتی کاربرد با یکدیگر شباهت دارند اما تفاوت و اختلاف اصلی آنها در عملکرد و کارایی است که از خود ارائه میدهند. همانطور که در متن بالا به آن اشاره کوچکی شد POE اکتیو برعکس POE پسیو قابلیت بررسی سازگاری جریان ولتاژ را دارد. به این معنا که در صورت دیده شدن تناقض بین ولتاژ مورد نظر دستگاه و ولتاژ ورودی دست به کار شده و ارتباط میان دستگاه و جریان برق را قطع می کند.

به این صورت از بروز هرگونه آسیب به دستگاه جلوگیری میشود. در کابل های شبکه نوع پسیو قابلیت کنترل ولتاژ ورودی را نداشته و جریان الکتریکی را از طریق کابل اترنت انتقال میدهد. همین موضوع میتواند آسیب های الکتریکی جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نماید.

 

تفاوت POE پسیو و اکتیو

ـ تفاوت در جریان برق:

سوئیچ هایی که  از قابلیتPOE برخوردار هستند جریانات برق را از 3 روش PoE Mode A ،PoE Mode B یا 4P poE و 4Pair Power over Ethernet انتقال میدهند.

  • در حالت A: جریان برق از طریق سیم‌های 1،2،3 و 6 کابل اترنت به سوئیچ وارد می‌شود.
  • در حالت B: برق به کمک سیم‌های 4،5،7 و 8 منتقل می‌شود.
  • 4Pair Power over Ethernet: جریان برق از طریق تمام پین‌های موجود در کابل اترنت انتقال می‌یابد.

نکته قابل توجه این است که در نوع POE اکتیو همه حالت‌ها جهت برقراری ارتباط کاربرد دارند اما در نوع پسیو تنها از حالت B برای برق‌رسانی استفاده می‌شود.

تفاوت POE پسیو و اکتیو

ـ تفاوت از نظرکابل اترنت:

سوئیچ های POE اکتیو قابلیت پشتیبانی از کابل های اترنت سری Cat6/Cat5 با سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه را دارند. اما در صورتی که نوع اکتیو آن تنها قابلیت پشتیبانی سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه را دارد. با اینکه هر دو نوع POE پسیو و اکتیو دارای محدودیت پوشش دهی 100 متر هستند اما POE اکتیو میتواند از استاندارد پیشین 10/100BASE-T و 1000BASE-T نیز بهره ببرد.

 

ـ تفاوت در قیمت:

Poe فعال به دلیل داشتن یک کنترلر داخلی دارای امنیت و اتصال بالاتری بین اتصالات دستگاه POE بوده و به نسبت محبوب تر از سایر POE ها میباشد به همین دلیل دارای قیمت بالایی نیز میباشد. گرچه انتخاب POE پسیو نسبت به نوع اکتیو ایده خوبی به نظر میرسد اما در حقیت با گذشت زمان هزینه های بیشتری را برای شما به دنبال دارد. در نتیجه بهترین راه برای مطمئن شدن از سازگاری دستگاه های POE موجود در بازار استفاده کردن از نسخه POE اکتیو آن است.

مجهز کردن شبکه به POE:

برای مجهز کردن شبکه به تکنولوژی POE از دو روش زیر امکان پذیر است:

  • استفاده از سوئیچ‌هایPOE: سوئیچ POE یک سوئیچ شبکه است که در آن امکان انتقال برق از طریق اترنت در نظر گرفته شده است. دستگاه‌های موجود در شبکه به‌ شکل عادی به این سوئیچ‌ها متصل می‌شوند و این سوئیچ است که مشخص می‌کند که آنها مجهز به تکنولوژی POE هستند یا خیر.

در نتیجه برق مورد نیاز هر یک را به‌صورت خودکار از طریق کابل اترنت منتقل می‌کند. سوئیچ‌های POE دارای کاربرد های متفاوتی هستند، از سوئیچ‌های غیرقابل‌ تنظیم ارزان قیمت با تعداد پورت‌های کم تا سوئیچ‌های قابل‌ تنظیم «رک‌مونت» (rack-mount) با تعداد پورت‌های بالا به بازار تجهیزات شبکه عرضه می‌شوند.

  • استفاده از midspan یا تزریق‌کننده POE: با صرف هزینه بسیار کمتری می‌توان با استفاده از midspan، لینک‌های عادی شبکه یا بدون POE را مجهز به فناوری POE کرد. در حقیقت midspanها را می‌توان جهت ارتقاء شبکه‌های محلی موجود، مورد استفاده قرار داد و با روشی ارزان و مقرون به‌صرفه، در جایی که تنها نیاز به چند پورت POE است، به‌جای تهیه سوئیچ گران‌ قیمت‌تر با POE از آنها استفاده کرد. هر یک از اتصالات شبکه را می‌توان با نصب midspan به‌سادگی مجهز به POE کرد و مشابه سوئیچ POE، تأمین برق دستگاه‌ها را به‌طور خودکار کنترل کرد.

سوئیچ‌های midspan به‌شکل رک‌مونت و چندپورت و یا ارزان‌قیمت و تک‌پورت تولید میشوند. از طرفی می‌توان دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های IP را که نیاز به برق دارند، با استفاده از تقسیم‌کننده POE به لینک‌های POE متصل کرد. لینک POE از یک طرف وارد این تقسیم‌کننده ها می‌شود و از طرف دیگر آن، کابل شبکه معمولی (بدون POE) و کابل برق مورد نیاز دوربین با ولتاژ مناسب خارج می‌شود.

کدام سوئیچ POE اکتیو یا پسیو بهتر است:

همانطور که قبلا گفتیم سوئیچ شبکه POE از کابل‌های اترنت جهت تأمین برق سایر دستگاه‌های فعال در شبکه استفاده می‌کنند. به این معنا که  دستگاه‌های موجود در شبکه که قابلیت پشتییبانی از این فناوری را داشته باشند مانند: دوربین‌های IP و تلفن‌های VOIP می‌توانند انرژی خود را به راحتی از طریق سوئیچ تأمین نمایند.

باتوجه به توضیحاتی که درباره تفاوت POE پسیو و اکتیو داده شد، سوئیچ‌های سری Active انتخاب بهتری نسبت به نوع Pasive هستند. اگرچه به دنبال صرف هزینه کمتری برای یک شبکه کوچک و خانگی هستید می‌توانید از نوع پسیو PoE استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که سوئیچ‌های سری PoE پسیو از امنیت و امنی کمتری برخوردار هستند و در زمان استفاده از آنها حتما سازگاری ولتاژ را درنیز مد نظر قرار دهید.

منبع : 

تفاوت POE پسيو و اکتيو



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S از سری سوئیچ های شبکه کاتالیست سری۳۵۶۰ Cisco می باشد، که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. سوئیچ شبکه WS-C3560CG-8PC-S سیسکو برای کسب و کار های کوچک که نیاز به سرعت کمتری در شبکه خود نیاز دارند گزینه مناسبی می باشد. اگر شما به دنبال روشن نمودن و تامین برق مصرفی آی پی فون، دوربین تحت شبکه و یا دیگر تجهیزات شبکه در شرکت خود هستید، این سوئیچ با قابلیت PoE گزینه ی مناسبی می باشد.

 

ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S:

از ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S، میتوانیم به قابلیت +POE و  ۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ و 2 پورت SFP برای استفاده از ماژول های SFP سیسکو اشاره کنیم. این سوئیچ از نوع  POE یا  Power over Ethernet است . قابلیت +PoE این امکان را به هر پورت سوئیچ  میدهد که خروجی poe برابر با 124 وات داشته باشد .

همچنین قابلیت poe ، امکان روشن کردن دیوایس هایی مانند دوربین مدار بسته ip و ip phone ها را امکان پذیر میکند. در حالی که سوئیچ های poe معمولی ، دارای خروجی 12.9w وات به ازای هر پورت هستند مانند سوئیچ سیسکو مدل WS-C3560-8PC-S . البته در بیشتر کاربرد ها ، poe معمولی کفایت میکند .سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S دارای 8 پورت با سرعت 10/100 از نوع Fast Ethernet میباشد .

سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S در لایه 3 شبکه کار میکند و قابلیت اختصاص IP به هر پورت را دارد . همانطور که اشاره کردیم این سوئیچ دارای 8 پورت با قابلیت +poe است و آپ لینک ( uplink) های این مدل از نوع combo یا copper میباشد. در واقع شما میتوانید از دو عدد پورت آپلینک فیبر نوری SFP یا دو پورت آپلینک RJ45 استفاده کنید .

 سرعت آپ لینک ها 1G یا گیگ میباشد. IOS یا سیستم عامل این محصول از نوع IP Base و دارای 2 پورت کنسول RJ45 و USB mini-Type B است. به علاوه در صورت نیاز میتوانید از یک پورت SFP و یک پورت RJ45 استفاده کنید.

ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C3560CG-8PC-S:

  • پارت نامبر : WS-C3560CG-8PC-S
  • سازنده : سیسکو
  • لایسنس: IP BASE
  • پاور: 124W
  • قابلیت PoE : دارد
  • ظرفیت فرواردینگ: Gbps 10
  • تعداد پورت: ۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • ۴ پورت SFP :DRAM
  • حافظه : ۱۲۸MB
  • حافظه فلش: 64MB
  • ابعاد دستگاه: 4.44x 26.9 x 23.8 cm
  • وزن محصول: 4.65 کیلوگرم
  • واحد قرارگیری در رک : ۱U

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C3560CG-8PC-S

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

قابلیت POE

قابلیت POE چیست؟

قابلیت POE یا Power over Ethernet استانداردی است که به کابل شبکه اجازه می دهد تا داده ها و برق را به طور همزمان با استفاده از یک کابل منتقل کنند. این به یکپارچه‌سازی سیستم اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های برقی را در مکان‌هایی که فاقد مدار الکتریکی هستند مستقر کنند. علاوه بر این، PoE هزینه نصب سیم‌کشی الکتریکی اضافی را حذف می‌کند.

فناوری PoE داده ها را با سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و میزان پاور 15 وات، 30 وات، 60 وات و حداکثر 90 وات را توسط کابل های Cat5e، Cat6، Cat6a ارسال می‌کند. کابل های اترنت Cat7 و Cat8 برای حداکثر فاصله 100 متری استفاده می شوند. فناوری PoE متکی بر استانداردهای IEEE 802.3af، 802.3at و 802.3bt است که توسط مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک تنظیم شده است و نحوه عملکرد تجهیزات شبکه برای ارتقای قابلیت همکاری بین دستگاه‌ها را کنترل می‌کند.

دستگاه‌های دارای قابلیت PoE، می‌توانند power sourcing equipment (PSE)، powered devices (PDs) یا گاهی اوقات هر دو باشند. دستگاهی که برق را منتقل می کند PSE است، در حالی که دستگاهی که تغذیه می شود یک PD است. اکثر PSE ها، سوئیچ های شبکه یا انژکتورهای PoE هستند که برای استفاده با سوئیچ های غیر PoE در نظر گرفته شده اند.

 

PSEs یا PDs:

همانطور که گفته شد تجهیزات PSE به دستگاه هایی اطلاق می شود که مسئول تامین جریان برق دستگاه های متصل مانند سوئیچ ها، هاب ها و انژکتورها هستند. دستگاه های PDs انرژی را از PSE ها دریافت می کنند. چند نمونه از PD ها عبارتند از دوربین های IP، VoIP و نقاط دسترسی بی سیم (WAP).

 

استانداردهای 802.3af و 802.3at PoE چیست؟

موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) مسئول ایجاد استانداردهای PoE است. در حال حاضر سه استاندارد PoE موجود است. استاندارد 802.3af از 15.4 وات برق پشتیبانی می کند. اما حتی اگر تجهیزات منبع تغذیه 802.3at (PSE) بتوانند 15.4 وات برق را انتقال دهند، دستگاه های برقی (PDs) به دلیل اتلاف برق تنها می توانند به طور قابل اعتماد 12.95 وات برق دریافت کنند.
در سال 2009، IEEE استاندارد 802.3at (یا +PoE) را معرفی کرد. این استاندارد از توان 30 وات پشتیبانی می کند، اما مشابه استاندارد 802.3af، اتلاف توان باعث می شود که PD ها مقدار کمتری توان، به ویژه 25.5 وات برق را دریافت کنند.

802.3bt (همچنین به عنوان UPOE شناخته می شود) در سال 2018 تصویب شد و دارای دو نوع (نوع 3 و نوع 4) است که قدرت بالاتری را ارائه می دهد. استاندارد 802.3bt (نوع 3) از توان 60 وات پشتیبانی می کند و PD ها 51 وات را دریافت می کنند. استاندارد 802.3bt (نوع 4) از 100 وات پشتیبانی می کند که در انتهای گیرنده به 71.3 وات کاهش می یابد.

انواع مختلف کلاس PoE چیست؟

برای جلوگیری از برق رسانی بیش از حد یک PD، که می تواند طول عمر واحد را کوتاه کند، PD های سازگار با IEEE که به PoE متکی هستند در کلاس های مختلف طبقه بندی می شوند. کلاس های PoE با تعیین میزان توان موردنیاز یک PD، توزیع کارآمد توان را تضمین می کنند. PD هایی که به توان کمتری نسبت به نزدیکترین استاندارد PoE نیاز دارند، طبقه بندی توان پایینی را دریافت می کنند و به PSE اجازه می دهد تا مقدار توان اضافی را به سایر دستگاه های متصل اختصاص دهد.

علاوه بر این، PD های کم مصرف به سوئیچ های کوچکتری نیاز دارند زیرا خروجی وات کمتر گرمای زیادی تولید نمی کند. از سوی دیگر، آداپتورهای PoE غیرفعال همیشه همان مقدار توان را در همه زمان ها انتقال می دهند و معمولاً به عنوان “غیر استاندارد” توصیف می شوند.

انواع مختلف کلاس PoE به طور موثر به مذاکره قدرت بین PSE و PD کمک می کند. به عنوان مثال، تصویر زیر میزان توان تخصیص یافته به انواع کلاس های مختلف را برای استانداردهای 802.3at، 802.3af و 802.3bt نشان می دهد.

قابلیت POE

سوئیچ POE چیست؟

سوئیچ POE سوئیچی است که از فن آوری Power over Ethernet استفاده می کند. با استفاده از یک سوئیچ شبکه PoE دار، اتصال شبکه و منبع تغذیه PD (دستگاه تأمین شده) می تواند هر دو به طور کارآمد از طریق کابل اترنت تحقق یابد. در حال حاضر انواع مختلفی از سوئیچ های شبکه با قابلیت PoE در بازار موجود هستند. بر اساس تعداد پورت، این سوئیچ ها به 8، 12، 24، 48 پورت تقسیم می شوند. همچنین این سوئیچ ها در دو نوع مدیریتی و غیر مدیریتی نیز موجود می باشند.

آیا برای نصب سوئیچ های POE به کابل های مخصوصی نیازمندیم؟

خیر، بطور کلی از کابل های اترنت برای سوئیچ های PoE استفاده می شود و تنها وابسته به میزان انتقال پورت PoE نوع کابل نیز تغییر می کند. به عنوان مثال در پورت 10 / 100 می توان از کابل های Cat3 یا بهتر، و یا در پورت 1000 از کابل های Cat5/Cat5e/Cat6 استفاده کرد. هنگامی که در آینده قادر به استقرار دستگاه های 2.5G/5G/10G هستید، ممکن است به کابل های Cat5a یا بهتر نیاز داشته باشید.

 

نحوه مجهز کردن دستگاه به POE:

برای مجهز کردن شبکه به تکنولوژی POE از دو روش زیر امکان پذیر است:

  • استفاده از سوئیچ‌هایPOE

سوئیچ POE یک سوئیچ شبکه است که در آن امکان انتقال برق از طریق اترنت در نظر گرفته شده است. دستگاه‌های موجود در شبکه به‌ شکل عادی به این سوئیچ‌ها متصل می‌شوند و این سوئیچ است که مشخص می‌کند که آنها مجهز به تکنولوژی POE هستند یا خیر.

در نتیجه برق مورد نیاز هر یک را به‌صورت خودکار از طریق کابل اترنت منتقل می‌کند. سوئیچ‌های POE دارای کاربرد های متفاوتی هستند، از سوئیچ‌های  غیرقابل‌ تنظیم ارزان قیمت با تعداد پورت‌های کم تا سوئیچ‌های قابل‌تنظیم «رک‌مونت» (rack-mount) با تعداد پورت‌های بالا به بازار تجهیزات شبکع عرضه می‌شوند.

  • استفاده از midspan یا تزریق‌کننده POE

با صرف هزینه بسیار کمتری می‌توان با استفاده از midspan، لینک‌های عادی شبکه یا بدون POE را مجهز به فناوری POE کرد. در حقیقت midspanها را می‌توان جهت ارتقاء شبکه‌های محلی موجود، مورد استفاده قرار داد و با روشی ارزان و مقرون به‌صرفه، در جایی که تنها نیاز به چند پورت POE است، به‌جای تهیه سوئیچ گران‌قیمت‌تربا  POE از آنها استفاده کرد.

هر یک از اتصالات شبکه را می‌توان با نصب midspan به‌سادگی مجهز به POE کرد و مشابه سوئیچ POE، تأمین برق دستگاه‌ها را به‌طور خودکار کنترل کرد. سوئیچ‌های midspan به‌شکل رک‌مونت و چندپورت و یا ارزان‌قیمت و تک‌پورت تولید میشوند.

 

آیا کامپیوتر یا سایر دستگاه های غیر PoE می توانند به PoE Switch متصل شوند؟ و آیا سوئیچ های PoE به دستگاه های غیر PoE آسیب می زنند؟

پاسخ به این سوال به نوع سوئیچ POE بستگی دارد. این سوئیچ ها در دو نوع اکیتو و پسیو موجود هستند. هنگامی که می خواهید سوئیچ POE خود را به دستگاه های غیر POE متصل نمایید حتما از سوئیچ های POE اکتیو استفاده کنید. سوئیچ PoE اکتیو نسبت به سوئیچ PoE پسیو از نظر ایمنی برتر است.

این سوئیچ ها دارای پورت PoE هستند که می توانند تشخیص دهند آیا دستگاه متصل، دستگاه PoE است یا خیر. هنگامی که درگاه های PoE با دستگاه های غیر PoE مانند رایانه یا لپ تاپ متصل می شوند ، سوئیچ PoE آن را تشخیص می دهد و به گونه ای وانمود می کنند که انگار این یک سوئیچ معمولی هستند.

به همین دلیل فقط به عنوان منبع تغذیه، از ویژگی های ارتباطات داده استفاده می کنند. سوئیچ های PoE پسیو، همیشه جریان الکتریکی را از طریق کابل اترنت با ولتاژ معین صرف نظر از اینکه دستگاه ترمینال از PoE پشتیبانی می کند یا خیر، ارسال می کند. بنابراین ممکن است رایانه ها و سایر دستگاه های غیر PoE را آتش بزنند. خوشبختانه سوئیچ های PoE که در بازار موجود هستند اکتیو بوده اما سوئیچ های PoE پسیو نیز هنوز توسط برخی فروشندگان عرضه می شوند.

 

تفاوت PoE اکتیو و پسیو:

سوئیچ POE اکتیو یا همان فعال (Active PoE Switch) ایمن‌تر و از امنیت بالایی نسبت به سوئیچ POE منفعل یا پسیو (Passive PoE Switch) برخوردار است. POE های فعال، پورت‌های PoE و سازگار یا ناسازگار بودن تجهیزات متصل به پورت‌ها با فناوری PoE را به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد.

اگر تجهیزات غیر PoE مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ به پورت‌ PoE متصل باشند، سوئیچ poe اکتیو به طوری با آن‌ها تعامل می‌کند که گویی به سوئیچ عادی متصل شده‌اند. بنابراین، به آن پورت فقط دیتا و اطلاعات فرستاده میشود نه برق شهری. در حقیقت سوئیچ poe اکتیو از انتقال برق به تجهیزات غیر PoE خودداری می‌کند تا آن‌ها دچار آسیب نشوند.

اما سوئیچ poe پسیو همیشه بر روی کابل اترنت با ولتاژ مشخصی جریان الکتریکی می‌فرستد و اهمیتی نمی‌دهد که آیا وسیله متصل به سوئیچ با PoE سازگار است یا خیر. در نتیجه سوئیچ poe پسیو ممکن است به تجهیزات غیر PoE آسیب وارد نماید. سوئیچ poe اکتیو با استاندارد IEEE 802.3af، IEEE 802.a یا IEEE 802.bt سازگاری دارد و بر همین اساس به سه دسته تقسیم می‌شوند: سوئیچ  poe، سوئیچ +poe و سوئیچ ++poe.

اگر در محیطی از کابل‌های Cat5/Cat5e/Cat6، استفاده می شود. سوئیچ poe اکتیو اترنت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت‌برثانیه را تا مسافت ۱۰۰ متر پشتیبانی می‌کند، اما سوئیچ‌های PoE پسیو به طور کلی فقط با اترنت ۱۰/۱۰۰ مگابیت‌برثانیه سازگارند. بهتر است بدانید سوئیچ‌های PoE فعلی در بازار عمدتا اکتیو هستند اما برخی کمپانی ها هنوز هم سوئیچ poe  پسیو تولید می‌کنند.

سوئیچ های POE مدیریتی یا غیر مدیریتی: تفاوت میان این دو چیست؟

این سوئیچ های مدیریت شده یک سوئیچ است که امکان دسترسی به یک یا چند رابط را به منظور پیکربندی یا مدیریت از قبیل (Spanning Tree Protocol (STP، سرعت پورت، VLAN ها و غیره فراهم می کند و می تواند کنترل بیشتری بر ترافیک LAN شما و همچنین ویژگی های پیشرفته ای را برای کنترل این ترافیک ارائه دهد.

در عوض، سوئیچ کنترل نشده PoE فقط به دستگاههای اترنت امکان برقراری ارتباط با یکدیگر مانند کامپیوتر یا چاپگر شبکه را می دهد. این سوئیچ ها از قبل پیکربندی شده و اجازه هرگونه تغییر در این پیکربندی را نمی دهد.

 

منبع : 

قابليت POE و کاربرد آن



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC

مشخصات و اطلاعات روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC:

روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC که با نام تجاری RB941-2nD-TC یک دستگاه روتر اکسس پوینت کوچک و با قیمت مقرون به صرفه  از محصولات کمپانی میکروتیک سری HAP می باشد که یک گزینه عالی برای استفاده در شبکه های کوچک خانگی و اداری است. شما میتوانید از بازار تجهیزات شبکه این محصول پر کاربرد را خریداری نمایید.

با استفاده از این روتر بی سیم میتوانید استفاده از وای فای را برای کاربران در فرکانس های 2.4 گیگاهرتز در محیط های داخلی فراهم کنید و به راحتی یک شبکه کابلی با کمترین امکانات راه اندازی نمایید. این دستگاه از سیتسم عامل قدرتمند کمپانی میکروتیک Router OS برخوردار است که همین ویژگی سبب تمایز این محصول از سایر محصولات مشابه به آن شده است.

 

معرفی روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC:

روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC از قابلیت (WPS (Wi-Fi Protected Setup بهره میبرد. این قابلیت به راحتی به شما این امکان را میدهد تا بدون رمگذاری های سخت یک شبکه امن و با امنیت را داشته باشید. از دیگر ویژگی های این روتر اکسس پوینت میتوانیم به پشتیبانی از CAPsMAN اشاره کنیم، روشن کردن حالت CAP در این دستگاه سبب میشود تا با سایر اکسس پوینت های میکروتیک ارتباط برقرار کرده و وارد شبکه CAPsMAN شود.

روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC دارای 4 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 مگابیت بر ثانیه پردازنده 1 هسته ایی مدل QCA9533 معماری SMIPS با فرکانس 650 مگاهرتز برای هر هسته، مقدار ذخیره گاه حافظه 32 مگابایت (RAM رم)، 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH و کلید سخت افزاری برای ریست تنظیمات دستگاه می باشد .

همچنین بهتر است بدانید پورت های اترنت یا شبکه این روتر به صورت یک عدد پورت WAN و 3 عدد پورت LAN برای پیکربندی می باشد اما می توان با استفاده از ابزار های قدرتمند موجود در سیستم عامل Router OS برای تنظیمات مجدد و دلخواه از آن استفاده نمود. بر روی برد سخت افزاری این دستگاه سیستم عامل میکروتیک (Router OS) با سطح دسترسی یا لایسنس Level 4 نصب می باشد که این دستگاه را به یک مسیریاب برجسته تبدیل کرده است.

از دیگر امکانات و خصوصیات برجسته در این محصول می توان به حداکثر مساحت قابل پوشش به صورت تقریبی یک واحد 60+ متری، حداکثر توان مصرف انرژی 3.5W، دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی FCC ،IC  قابلیت استقرار به صورت عمودی یا ایستاده، ابعاد 124x100x54 mm و قابلیت کار در دمای محیطی 20- الی 70+ درجه سانتیگراد اشاره کنیم.

ویژگی های روتر اکسس پوینت میکروتیک hAP lite TC:

  • مناسب جهت استفاده به عنوان اکسس پوینت روتر برای پوشش WiFi در فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای شبکه های خانگی و اداری کوچک
  • بهره گیری از قابلیت مسیر یابی (نسخه سیستم عامل RouterOS با سطح دسترسی Level 4)
  • دارای فرکانس 2.4GHz باند (2412-2484 مگاهرتز)
  • استاندارد بی سیم 802.11b/g/n
  • قدرت گیرندگی آنتن با توان 1.5dBi (پوشش 360 درجه – تکنولوژی 2×2 MIMO)
  • حداکثر نرخ انتقال داده در بستر بی سیم 300 مگابیت بر ثانیه
  • 4 عدد پورت اترنت با پشیبانی از سرعت 10 و 100 مگابیت بر ثانیه
  • پردازنده 650 مگاهرتز تک هسته ایی
  • 32 مگابایت حافظه رم (RAM)
  • 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH
  • حداکثر توان مصرف انرژی 3.5W
  • دارای قابلیت  CAPsMAN
  • بهره گیری از قابلیت WPS
  • حداکثر مساحت قابل پوشش به صورت تقریبی یک واحد 60+ متری
  •  ابعاد دستگاه:  124x100x54 mm
  • قابلیت کار در دمای محیطی 20- الی 70+ درجه سانتیگراد

منبع:

خرید روتر اکسس پوينت ميکروتيک مدل hAP lite TC



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60:

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60 از جمله رک های ایستاده شرکت الگونت می باشد که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی نسبت به کاربرد برخوردار است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

این رک شبکه دارای ارتفاع 27 یونیت و عمق 60 سانتی متر می باشد. رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60 برای استفاده در شبکه های متوسط مناسب است. درب جلوی رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60 از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضد خش با فریم فلزی است. در هر طرف این رک یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوییچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند.

اما نکته جالب این است که بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است. به صورت پیش فرض رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60 دارای یک عدد فن است اما می‌توان تا 4 فن را در قسمت بالای آن نصب کرد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60 دارای فن تهویه 220 ولت با اندازه 12×12 سانتی متر (با قابلیت اضافه کردن 3 فن دیگر)  برای خنک سازی بیشتر فضای رک، می‌توان درب های مشبکی در جلو و عقب آن نصب کرد.

رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60

ویژگی های رک الگونت ایستاده 27 یونیت عمق 60:

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 27 يونيت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نحوه اتصال مودم به روتر

اتصال یک روتر به مودم ADSL سبب میشود تا چندین دستگاه بتوانند به صورت همزمان از اینترنت استفاده نمایند. همچنین این کار میتواند از سیستم شما را در برابر هکرها محافظت نماید. روتر و مودم را میتوانید به وسیله دو کابل اترنت، یک کابل شبکه کواکسیال و سیم های برق متصل به روتر و مودم، به راحتی به یکدیگر متصل کنید.

دقت داشته باشید که اکثر مودم هایی که امروزه در منازل یا محیط کاری شما از آن استفاده میشود به صورت همزمان کار یک روتر را نیز انجام میدهند. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت تصویری نحوه اتصال مودم به روتر را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان مقاله اتصال مودم به روتر با ما همراه باشید.

 

روتر چیست:

روتر دستگاهی است که کار انتقال داده را در یک شبکه انجام میدهد. به عبارت دیگر، هر ارتباطی که بین دو دستگاه در یک شبکه برقرار میشود، به وسیله روتر هدایت میشود. بهتر است بدانید ارتباطات دستگاه و اینترنت نیز در همین محدوده قرار میگیرد. بنابراین، برای اینکه PC، لپ تاپ و یا تلفن همراه شما بتواند بسته های ارسالی از اینترنت را دریافت کند، حتما باید به وسیله روتر شناسایی شده و یک آدرس (IP) منحصر به فرد، به آن اختصاص داده شود.

نکته قابل توجه در این قسمت این است که بسیاری از مودم های به روز و جدید داخلی، کار روتر را نیز انجام میدهد و به همین دلیل است که دیگر احتیاجی به خرید روتر نخواهید داشت. به طور کلی به این معنا است که دستگاهی از آن به عنوام مودم استفاده میکنید یک مودم -روتر است. برای فهم بیشتر شما میتوانید روتر را مانند یک پستچی تصور کنید که بسته ها را از فروشنده تحویل میگیرد و به گیرنده تحویل میدهد. به همان صورت که اداره پست برای جدا کردن آدرس ها از کد پستی استفاده میکند، برای منحصر به فر کردن هر دستگاه در فضای اینترنت و به طور کلی شبکه، از IP استفاده میکنند.

مودم چیست:

مودم نیز دستگاهی می باشد، داده هایی که از طرف شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت یا همان ISP ارسال میشوند را دریافت میکند و آن ها را به نوعی پیکربندی میکند به طوری که به وسیله تلفن همراه، PC، تبلت و… قابل بررسی و شناسایی باشد. باید بگوییم این کار بسیار تخصصی بوده و مطمعنا در حوصله و صبر شما نمیگنجد. در نتیجه شما برای اتصال به اینترنت احتیاج دارید تا دستگاه خود را به راه های گوناگون بیسم و باسیم به مودم متصل کنید. البته بهتر است بدانید اگر مودم شما نتواند کار روتر را انجام دهد، شما نیاز به یک دستگاه روتر هم دارید.

نحوه اتصال مودم به روتر:

برای اتصال روتر به مودم به تجهیزات و ابزار های زیر نیازمند هستید:

  1. دو عدد کابل اترنت
  2. یک عدد کابل کواکسیال
  3. اتصالات هر دو دستگاه مودم و روتر به جریان برق شهری به وسیله سیم

برای نحوه اتصال مودم به روتر باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • در ابتدا یک سر کابل کواکسیال را به پریز وصل کنید.

 

نحوه اتصال مودم به روتر

 

  • سر دیگر کابل کواکسیال را به پورت کواکسیال مودم خود متصل کنید.

 

نحوه اتصال مودم به روتر

 

  • با سرویس دهنده اینترنت خود ISP به طور مستقیم تماس بگیرید تا تایید کند که سرویس اینترنت شما فعال شده است. شما میتوانید از طریق چندین دستگاه در خانه خود به اینترنت دسترسی پیدا کنید. برای اینکه مطمئن شوید اینترنت شما وصل شده و به درستی کار میکند یک مرورگر وب باز کنید. اگر به درستی به اینترنت متصل هستید، باید بتوانید با استفاده از یک مرورگر وب، اینترنت را مرور کنید.

 

نحوه اتصال مودم به روتر

  • آدرس IP روتر را در نوار آدرس تایپ کنید. این به رابط وب روتر متصل می شود. آدرس IP پیش فرض روتر بسته به نوع و مدل روتر متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از اینکه آدرس IP پیش فرض روتر شما چیست، به دفترچه راهنمای کاربر یا صفحه وب سازنده مراجعه کنید. آدرس های IP پیش فرض متداول شامل 192.168.0.1، 192.168.1.1 و 10.0.0.1 است.

 

نحوه اتصال مودم به روتر

 

  • نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را وارد کنید. شما باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض وارد روتر شوید. برای یافتن نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض روتر خود، به دفترچه راهنمای کاربر یا وب‌سایت سازنده مراجعه کنید.

 

نحوه اتصال مودم به روتر

 

  • سیستم عامل روتر را به روز کنید. هنگام اتصال روتر جدید، این احتمال وجود دارد که روتر باید آپدیت شود. گزینه به روز رسانی روتر را در رابط وب پیدا کنید و روی آن دکمه کلیک کنید. نحوه به روز رسانی سیستم عامل روتر شما با ساخت و مدل یک روتر به دیگری متفاوت است. همچنین می توانید از رابط وب روتر خود برای راه اندازی پورت فورواردینگ و مسدود کردن وب سایت ها استفاده کنید.

مشکلات راه اندازی روتر:

در این قسمت که شما موفق به اتصال روتر به مودم شده اید. اما ممکن است به هر دلیلی، اشکالاتی در اتصال شما در اینترنت به وجود بیاید. در ادامه به مراحل عیب یابی و راه اندازی مودم و روتر در کنار یکدیگر آشنا خواهیم شد.

  1. اگر به طور ناگهانی توانایی اتصال به اینترنت را نداشتید، مودم خود را 15 ثانیه خاموش کنید. این کار به شما اجازه میدهد که مودم به طور کامل خاموش و یک اتصال تازه و قدرتمند را راه اندازی کند. بعد از 15 ثانیه، مودم را دوباره وصل کنید و حداقل دو دقیقه قبل از اتصال به اینترنت صبر کنید.
  2. در صورت به وجود آمدن اختلال در سرویس، با ISP خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که اتصال قطعی اینترنت در منطقه شما وجود دارد یا خیر.
  3. اگر شما قادر به ایجاد یک اتصال نیستید، با ISP خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید آیا مودم شما با روتر سازگار است یا خیر. برخی از مودم‌ها ممکن است قدیمی یا ناسازگار با روترهای ارائه شده توسط ISP شما باشند.
  4. اگر مشکلی در اتصال به اینترنت دارید، می‌توانید مودم و روتر خود را راه اندازی مجدد کنید. این کار می‌تواند به بهبود هر دو دستگاه و اطمینان از اتصال اینترنت قوی‌تر و پایدار، کمک کند.
  5. کامپیوتر خود را خاموش کنید و مودم خود را از منبع برق جدا کنید. روتر را نیز از منبع برق جدا کرده، سپس اطمینان حاصل کنید که هر دو کابل اترنت و کابل کواکسیال به طور ایمن به دستگاه شما وصل شده اند.
  6. مودم را به منبع برق وصل کنید، سپس روتر را نیز به منبع برق وصل کنید. دو دقیقه صبر کنید، سپس سیستم خود را نیز روشن کنید. اکنون باید بتوانید به اینترنت متصل شوید.
  7. اگر شما قادر به اتصال به اینترنت نباشید، با ISP خود مشورت کنید که آیا مودم شما نیاز به تنظیمات خاص دارد یا خیر. بعضی از مودم‌های کابلی باید پورت اترنت خود را پیکربندی کنند تا بتوانند با روترهای اینترنت، مناسب عمل کنند.
  8. اگر قادر به اتصال به اینترنت نباشید، کابل‌های اترنت و کابل‌های کواکسیال را تعویض کنید تا مسائل مربوط به تجهیزات معیوب را رفع کنید. در اغلب موارد، کابل‌های خراب یا معیوب مانع دسترسی شما به اینترنت می‌شوند.

منبع : 

نحوه اتصال مودم به روتر



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 100:

رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 100 دارای ارتفاع 95 سانتی متر و عمق 100 سانتیمتر می باشد. رک ایستاده محفظه ای است که سایر تجهیزات شبکه اعم از سوئیچ شبکه، سرور، روتر و غیره بر روی آن قرار می گیرند. همانطور که گفته شد این رک به صورت ایستاده بوده و به منظور سهولت در جا به جایی دارای 4 چرخ در زیر رک می باشد.

از دیگر امکانات رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 100 می توان به دو شلف ثابت و یک شلف متحرک اشاره نمود که جهت جداسازی دستگاه ها از یکدیگر و در واقع ایجاد طبقات استفاده می شوند. این کالا دارای دو عدد پاور ماژول پنج پورت بوده که برای تامین برق دستگاه های داخل محفظه مورد استفاده قرار می گیرند. لایت پنل از دیگر اقلامی است که در حین خرید رک به مشتریان عرضه شده و با اتصال آن به یکی از پاور ماژول ها می توان فضایی روشن درون محفظه ایجاد نمود.

رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 100

مشخصات فنی رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 100:

  • رک الگونت ایستاده 18 یونیت طراحی متفاوت و مقاوم
  • رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 100 دارای درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای 4 عدد آداپتور قابل تنظیم
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت قابل تنظیم
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی
  • دارای عمق 100 و عرض 60 و ارتفاع 95 سانتی متر

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 18 يونيت عمق 100



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو C9200-24T-E:

سوئیچ سیسکو C9200-24T-E از سری سوئیچ های 9200 سوئیچ سیسکو که بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. کمپانی cisco از معروف ترین برند ها در زمینه تجهیزات شبکه و خصوصا سوئیچ های شبکه است .سوئیچ سیسکو c9200 از سری سوئیچ های خانواده محبوب catalyst هستند که دارای مزیت های فراوانی نسبت به سایر سری سیسکو می باشند.

این سری از سوئیچ های قدرتمند، انعطاف پذیری و سازگاری بسیار بالایی دارند. سوئیچ های سری 9200 سادگی بدون سازش را ارائه می دهند. این سوئیچ های امن، همواره روشن و در دسترس و ساده کننده IT می باشند.

این سری از سوئیچ های سیسکو دارای قابلیت های +PoE، پاور و فن اضافی، Stacking با پهنای باند حداکثر تا 160 گیگابیت بر ثانیه، uplinkهای ماژولار، پشتیبانی از ویژگی های لایه 3 و Cold patching می‌باشند، پس در نتیجه یک راه حل بی نظیر در صنعت با انعطاف پذیری متفاوت و معماری قابل ارتقا برای دسترسی مقرون به صرفه و گزینه‌ای بسیار مناسب برای سازمان ها و شرکت های متوسط تا بزرگ و شعب دفاتر است.

 

معرفی سوئیچ سیسکو C9200-24T-E:

سوئیچ سیسکو C9200-24T-E از 24 پورت 10/100/1000 اترنت، آپلینک های ماژولار برخوردار است. همچینین این سوئیچ دارای یک حافظه DRAM با ظرفیت 4 گیگابایت و حافظه فلش نیز با ظرفیت 4 گیگابایت است. سوئیچ سیسکو C9200-24T-E از فناوری Full Flexible Netflow پشتیبانی میکند که قابلیت نظارت پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می دهد.

سوئیچ C9200-24T-E دارای ابعادی برابر4 * 44.5 * 35.0 سانتی متر و وزنی در حدود 11.02 پوند، معادل 5.0 کیلوگرم می‌باشد. این سوئیچ قابل نصب در رک بوده و یک فضای یک واحدی را داخل رک شبکه به خود اختصاص می‌دهد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ های سری 9200 سیسکو:

  • دارای حداکثر 48 پورت با قابلیت +full Power over Ethernet Plus) PoE)
  • انعطاف پذیری با واحدهایی با قابلیت جابه جایی (FRU) و منبع تغذیه اضافی، فن ها و uplinkهای ماژولار
  • گزینه های downlink انعطاف پذیر با داده، +PoE یا mGig
  • کارایی عملیاتی با stacking نسل قبلی اختیاری، پشتیبانی از stacking با پهنای باند تا 160 گیگابیت در ثانیه
  • UADP 2.0 Mini با CPU یکپارچه، مقیاس بهینه با ساختاری کم هزینه تر به مشتریان ارائه می دهد.
  • امنیت پیشرفته با رمزگذاری AES-128 MACsec، تقسیم بندی مبتنی بر سیاست (policy-based segmentation) و سیستم های قابل اعتماد (and trustworthy systems).
  • قابلیت های لایه 3 از جمله OSPF ،EIGRP ،ISIS ،RIP و دسترسی مسیریابی شده (routed access).
  • نظارت بر شبکه پیشرفته با استفاده از Full Flexible NetFlow
  • Cisco Software-Defined Access)SD-Access) :
    • ساده کردن عملیات و استقرار با اتوماسیون مبتنی بر سیاست از لبه (edge) به cloud، مدیریت شده با Identity Services Engine سیسکو (ISE).
    • اطمینان از شبکه و زمان بهبود resolution از طریق مرکز DNA سیسکو
  • قابلیت Plug and Play : یک پیشنهاد ساده، ایمن، یکپارچه برای سهولت در راه اندازی دستگاه شعبات یا فضاهای جدید یا ارتقا به شبکه موجود.
  • Cisco IOS XE : یک سیستم عامل مبتنی بر صدور مجوز برای محصولات Cisco Catalyst 9000 با پشتیبانی از برنامه نویسی مدل محور و streaming telemetry.
  • ASIC با pipeline قابل برنامه ریزی و قابلیت های micro-engine، همراه با الگو، تخصیص قابل تنظیم از ارسال لایه 2 و لایه 3، لیست های کنترل دسترسی (ACLs) و کیفیت خدمات ورودی ها (QoS).

ویژگی های سوئیچ سیسکو C9200-24T-E:

  • ابعاد محصول: 4 * 44.5 * 35.0 سانتی متر
  • وزن محصول: 5 کیلوگرم
  • سری: Catalyst 9200
  • جنس بدنه : فلز
  • حافظه رم: 4GB
  • حافظه بافر : 4MB
  • حافظه فلش : 4GB
  • تعداد پورت: 24port PoE+/ 4x1G uplink Switch
  • ظرفیت سوئیچینگ: 128Gbps
  • پهنای باند Stacking : برابر با 160Gbps
  • نرخ انتقال دیتا : 95.23Mpps
  • توان مصرفی: 125 وات AC
  • قابلیت POE: ندارد

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل C9200-24T-E



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP

مشخصات و اطلاعات کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP

کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP ساخته شده توسط کمپانی بزرگ لگراند می‌باشد که این شرکت در کشور فرانسه قرار دارد. از این قطعه برای اتصال بین کابل شبکه با تجهیزاتی مانند روتر، سوئیچ، کیس کامپیوتر و یا سرور استفاده می شود.

کیستون ها جزئی از تجهیزات پسیو شبکه می‌باشند. این مدل از کیستون قابلیت نصب بر روی هر ترانکینگی را دارا می‌باشد. این نوع کیستون با توجه به نوع خود مخصوص کابل‌های FTP و SFTP است. کابل‌های SFTP دارای شیلد و فویلی از جنس آلومینیوم می‌باشند که قابلیت تخلیه الکتریسیته ساکن و حذف نویز  را دارند که با این نوع از کیستون نیز سازگاری دارد.

این کیستون به رنگ سفید است و جنس بدنه آن از PVC ساخته شده است. روی بسته کیستون نیز اطلاعاتی مثل سری ساخت و پارت نامبر(076563) محصول و همچنین کشور سازنده‌ی آن واقع است.

 

ویژگی‌های کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP :

  • دارای محفظه جهت شماره گذاری برای شناسایی درست پورت ها و نودها
  • دارای مکانیزم Toolless (برای نصب احتیاجی به ابزاری ندارد)
  • قابلیت lock شدن
  • سهولت در استفاده و کاربردی
  • دارای فیس پلیت (Face Plate) بر روی خود
  • دارای ماژول ترانکینگ به اندازه یک ماژول
  • دارای شاتر برای جلوگیری از نفود گرد و غبار

 

جزئیات بسته بندی کیستون شبکه لگراند Cat6 SFTP :

کیستون شبکه لگراند Cat6 SFTP در یک جعبه به رنگ قرمز یا سفید قرار داده شده است که در هر یک از این بسته ها 10 عدد کیستون به صورت مجزا از هم در یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته است. درون هر جعبه ده عددی یک راهنمای نصب برای کاربران قرار داده شده است تا بتوان براحتی برای نصب کیستون استفاده کرد.

 

منبع : 

خرید کيستون شبکه باريک لگراند Cat6 SFTP



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

شاید شما  فکر کنید تنظیم روتر تی پی لینک کار بسیار سختی باشد، اما این کار نه دشوار است نه آسان ما در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد با خیال راحت بتوانید روتر خود را راه اندازی، پیکربندی و تنظیم کنید، چرا که روتر و مودم شما بعد از نصب و راه اندازی احتیاج به پیکربندی و تنظیماتی دارد تا بتوانید از اینترنت استفاده کنید و امنیت شبکه خانگی یا اداری خود را حفظ کنید. در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم تا تمام مراحل تنظیمات و پیکربندی روتر تی پی لینک را از ابتدا تا اتصال به اینترنت را آموزش دهیم.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک:

در این قسمت از مقاله قصد داریم از بهترین راه های راه اندازی روتر تی پی لینک را به شما ارائه دهیم. اگر این مراحل را با دقت و گام به گام انجام دهید هیچگونه مشکلی در نصب و راه اندازی این مدل روتر ها را نخواهید داشت. در نتیجه با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

راه اندازی و نصب روتر تی پی لینک:

برای راه اندازی روتر های تی پی لینک در ابتدا باید کابل اترنتی که از یک طرف به پریز مخابرات متصل است را به درگاه های پشت روتر که به نام های WAN و Internet هستند متصل کنید. گام بعدی باید یک سر آداپتور برق را به دستگاه وصل کنید و سر دیگر را به پریز دیواری نزدیک آن وصل نمایید. در نتیجه روتر تی پی لینک خود را روشن نمایید.

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

پیکر بندی روتر TP-Link:

اگر شما میخواهید روتر TP-Link خود را بازنشانی و یا راه اندازی کنید، زمانی که روتر تی پی لینک شما روشن است، دکمه WPS/RESET را برای 20 ثانیه نگهدارید تا هنگامی که LED روتر از آهسته تا تند چشمک بزند.

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

در نتیجه دکمه را رها کنید و صبر کنید تا روتر به تنظیمات پیش فرض کارخانه یا همان راه اندازی مجدد بازگردد. تلفن همراه یا سیستم خود را با استفاده از کابل اترنت یا وای فای به روتر متصل کنید.

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

ورود به تنظیمات روتر TP-Link:

زمانی که تلفن و یا سیستم شما به روتر متصل شد. یک مرورگر وب باز کنید و آدرس زیر را در قسمت بالا (آدرس) تایپ کنید. در نتیجه اینتر را فشار دهید تا بتوانید از صفحه وب بازدید کنید.

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

جهت امنیت کار خود، یک پسورد ورود برای مدیریت ایجاد کنید. در ابتدا رمز ورود جدید خود را تایپ کنید سپس رمز ورود خود را تایید کنید و در آخر بر روی کلمه starst کلیک نمایید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

راه اندازی روتر را سریعا اجرا کنید تا اتصال اینترنت و تنظیمات بی سیم خود را به صورت دستی پیکربندی کنید. جهت ادامه راه اندازی روتر تی پی لینک خود، بر روی دکمه NEXT کلیک کنید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

تنظیمات روتر تی پی لینک:

منطقه محلی خود را از بین لیست کشور های مختلف انتخاب کنید. بعد از آن بر روی دکمه بعدی کلیک کنید تا راه اندازی روتر TP-Link خود را ادامه دهید.

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

 

باید حالت عملکرد را انتخاب نمایید. گزینه اول یا Wireless Router را انتخاب کنید. بعد بر روی دکمه next کلیک کنید تا راه اندازی روتر تی پی لینک خود را بتوانید ادامه دهید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

در این مرحله باید نوع اتصال و رمزگذاری را انتخاب نمایید که شامل Dynamic IP ،Static IP ،PPPoE ،L2TP ،PPTP است. در کشور ما ایران اصولا این تنظیمات را بر روی PPPOE میگذارند. اما شما یک راه حل دیگر هم نیز دارید این است که از ارائه دهنده خدمات اینترنت خود در رابطه با اتصال اینترنت و جزئیات مورد نظر آن سوال کنید. و در آخر بر روی کلید بعدی کلیک کنید تا راه اندازی روتر خود را ادامه دهید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

در این قسمت یک نام کاربری و رمز عبور PPPOE خود را که ارائه دهنده خدمات اینترنتی خودتان سرویس میدهد را وارد کنید. باید ابتدا نام کاربری اتصال PPPOE را تایپ کنید. در نتیجه رمز عبور اتصال PPPOE خود را تایپ کنید. در کادر آخری هم پسورد رمز عبور PPPOE خود را تایید کنید. در نتیجه برای ادامه راه اندازی روتر TP-Link روی دکمه Next کلیک کنید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

تنظیمات Wireless:

در صفحه بعدی، در کار اول باید نام شبکه بی سیم روتر تی پی لینک را تایید نمایید یا تغییر دهید. شما میتوانید این نام را در قسمت داده شده وارد کنید و در کارد بعدی که Region نام دارد باید مطمئن شوید که در قسمت انتخاب محله، کشور صحیح را برای منطقه انتخاب کنید تا قوانین آن بر اساس قوانین محلی تایید شود.

تنظیمات و انتخاب غلط ممکن است باعث تداخل شود. به علاوه شما باید یک رمز عبور برای امنیت و ایمن سازی شبکه بی سیم خود انتخاب کنید. رمزی که تنظیم کردید را در کادر کنار رمز عبور Wireless Password وارد کنید. پسورد بی سیم یا WI-FI باید حداقل 8 کاراکتر داشته باشد سپس بر روی دکمه بعدی کلیک کنید تا راه اندازی روتر تی پی لینک خود را ادامه دهید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

در این قسمت راه اندازی و نصب روتر تی پی لینک کاملا انجام شده است. اگر میخواهید تنظیمات را تغییر دهید روی back کلیک کنید برای ذخیره و اعمال تنظیمات خود، بر روی save کلیک کنید تا راه اندازی و پیکربندی روتر به اتمام برسد.

منبع : 

نحوه تنظيم روتر تي پي لينک



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 80:

رک شبکه یکی از پر کاربردترین تجهیزات پسیو می باشد که وظیفه محافظت  از محصولات و مسئولیت نظم آن ها را بر عهده دارد. رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 80 دارای عمق 80 و عرض 80 سانتی متر است. این رک که جزویی از تجهیزات شبکه محسوب میشود از فن استاندارد 220 ولت، شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن، قفل طرح ریتال، 2جفت داکت آداپتور متحرک در جلو و انتهای رک برخوردار می باشد.

برای دسترسی بهتر به تجهیزات داخل رک، 2 پنل بغل بازشو در دو طرف و یک بغل بازشو در پشت تعبیه شده است. معمولا بر روی پنل‌های بغل، ضامن انگشتی قرار دارد. جنس این محصول از فلز بوده و رنگ آن مشکی الکترواستاتیک ضدخش است؛ بنابراین مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف دارد.

رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 80 فاقد فن است اما بر روی کیت موجود در سقف آن،‌ می‌توان فن نصب کرد. امکان عبور کابل در این رک وجود دارد و برای این کار 6 جایگاه عبور کابل در نظر گرفته‌اند. 3 جایگاه در سقف، 1 عدد در کف و 2 جایگاه به صورت فرچه‌ای در پشت رک تعبیه شده است.

رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 80

مشخصات فنی رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 80:

  • نوع رک : ایستاده
  • سری رک : اقتصادی (Economic)
  • ارتفاع : 18 یونیت
  • عمق : 80 سانتی متر
  • عرض : 80 سانتی متر
  • ارتفاع کل : 95 سانتی متر
  • تعداد چرخ : 4 عدد
  • نوع درب رک الگونت: شیشه ای فریم دار
  • رنگ : الکترو استاتیک پودری
  • دارای فن استاندارد 220 ولت 120*120
  • دارای 2 جفت داکت آداپتور متحرک در جلو و انتهای رک
  • دارای قفل طرح ریتال
  • دارای آداپتور های گالوانیزه جهت ارت
  • دارای شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای قابلیت سفارش سازی رنگ در تمام مدل ها
  • دارای 3 پنل متحرک و درب پشت قفل دار لولایی

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 18 يونيت عمق 80



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 100:

رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 100 دارای ارتفاع 115 سانتی متر و عمق 100 سانتیمتر می باشد. این رک ایستاده محفظه ای است که سایر تجهیزات شبکه اعم از سوئیچ شبکه، سرور، روتر و غیره بر روی آن قرار می گیرند. همانطور که گفته شد این رک به صورت ایستاده بوده و به منظور سهولت در جا به جایی دارای 4 چرخ در زیر رک می باشد.

از دیگر امکانات رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق100 می توان به دو شلف ثابت و یک شلف متحرک اشاره نمود که جهت جداسازی دستگاه ها از یکدیگر و در واقع ایجاد طبقات استفاده می شوند. این کالا دارای دو عدد پاور ماژول پنج پورت بوده که برای تامین برق دستگاه های داخل محفظه مورد استفاده قرار می گیرند. لایت پنل از دیگر اقلامی است که در حین خرید رک به مشتریان عرضه شده و با اتصال آن به یکی از پاور ماژول ها می توان فضایی روشن درون محفظه ایجاد نمود.

رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 100

مشخصات فنی رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80:

  • رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 100 دارای طراحی متفاوت و مقاوم
  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 100 دارای 4 عدد آداپتور قابل تنظیم
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 100 دارای 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت قابل تنظیم
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی
  • دارای عمق 100، عرض 100 و ارتفاع 115 سانتی متر

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 22 يونيت عمق 100



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80:

رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80 یکی از تولیدات شرکت الونت است که جزو رک های پرکاربرد و مقاوم است. رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80 دارای ارتفاع 115 سانتی متر و عمق 80 سانتیمتر می باشد. این رک ایستاده محفظه ای است که سایر تجهیزات شبکه اعم از سوئیچ شبکه، سرور، روتر و غیره بر روی آن قرار می گیرند. همانطور که گفته شد این رک به صورت ایستاده بوده و به منظور سهولت در جا به جایی دارای 4 چرخ در زیر رک می باشد.

از دیگر امکانات رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80 می توان به دو شلف ثابت و یک شلف متحرک اشاره نمود که جهت جداسازی دستگاه ها از یکدیگر و در واقع ایجاد طبقات استفاده می شوند. این کالا دارای دو عدد پاور ماژول پنج پورت بوده که برای تامین برق دستگاه های داخل محفظه مورد استفاده قرار می گیرند. لایت پنل از دیگر اقلامی است که در حین خرید رک به مشتریان عرضه شده و با اتصال آن به یکی از پاور ماژول ها می توان فضایی روشن درون محفظه ایجاد نمود.

رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80

مشخصات فنی رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 80:

  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • درب فریم دار شیشه ای
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای 4 عدد آداپتور قابل تنظیم
  • قابلیت تحمل وزن تا 800 کیلوگرم
  • شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای 4 عدد چرخ و 4 عدد پایه ثابت قابل تنظیم
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین (قفل سوییچی)
  • دارای قفل طرح ریتال و درب پشت (قفل سوییچی) لولایی
  • دارای عمق 80، عرض 80 و ارتفاع 115 سانتی متر

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 22 يونيت عمق 80



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

DNS Leak چیست

با پیشرفت فناوری اطلاعات و نیاز کسب و کارها و سازمان ها به استفاده از اینترنت پرسرعت، حفظ امنیت و حریم خصوصی به امری ضروری مبدل شده است. شرکت ها و سازمان ها در طول روز اطلاعات زیادی را ارسال و یا حتی دریافت می کنند که اگر این اطلاعات به بیرون از سازمان نشت کند، می تواند سبب خسارات جبران ناپذیری شود. ما در این مقاله سعی داریم در رابطه با یکی از عوامل نشت اطلاعات یعنی DNS Leak صحبت کنیم. پس اگر شما هم دوست دارید بدانید DNS LEAK چیست، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

DNS چیست؟ 

DNS مخفف Domain Name System وظیفه ترجمه نام وب سایت ها به آدرس IP و یا برعکس را دارد. در واقع DNS آدرس های IP را به نام دامنه تغییر می دهد که برای ما قابل درک باشد و همچنین نام دامنه را به آدرس IP تغییر می دهد تا برای کامپیوتر قابل درک باشد. هنگامی که شما نام دامنه سایتی را در مرورگر خود تایپ می کنید، یک درخواست به نام سرور دامنه ارسال می شود. این سرور نام دامنه را به آدرس IP تغییر می دهد تا IP مربوط به آن وب سایت دریافت و مرورگر بتواند وب سایت مورد نظر شما را لود کند.

اگر تمایل دارید در رابطه با DNS بیشتر بدانید به مقاله DNS چیست مراجعه کنید.

 

DNS Leak چیست؟

DNS Leak یا نشت DNS به عنوان یک نقص امنیتی شناخته می شود. هنگامی که شما به VPN متصل می شوید، انتظار دارید تمام ترافیک آنلاین شما از طریق شبکه VPN منتقل شود که شامل کلیه اقداماتی است که باید از طریق DNS صورت گیرد. دیتاها باید مستقیماً از طریق تونل رمزگذاری شده به سرورهای DNS ارائه دهنده VPN شما بروند. اما همیشه اینطور نیست، نشت DNS به درخواست‌های شما اجازه می‌دهد تا به سرورهای DNS پیش‌فرض که متعلق به ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) شما هستند، بروند.

DNS Leak چیست

طبیعی است که وقتی از VPN استفاده می کنید، انتظار دارید درخواست های شما که به DNS ها ارسال میشه از همان تونل ایجاد شده توسط VPN عبور کند و ردی از IP اصلی شما برجای نماند. حالا بعضی از VPN ها این امکان در درون آن ها تعریف نشده که درخواست هایی که به DNSها ارسال میشود از تونل وی پی ان عبور کند و سیستم شما به ناچار از طریق همان IP اصلی شما این درخواست ها رو ارسال کرده و ناخواسته، IP اصلی شما نشتی پیدا میکند، که به این حالت DNS Leak گفته میشود.

اگر هر یک از ترافیک آنلاین شما از طریق مسیر معمولی و رمزگذاری نشده خارج شود، اشخاص ثالث ممکن است آن را رهگیری کنند. این شامل ارائه دهندگان اینترنت یا DNS شما می‌شود که می‌تواند وب‌سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید، خدماتی که استفاده می‌کنید و موارد دیگر را ببینید.

علاوه بر این، شما حتی از آن خبر نخواهید داشت، مگر اینکه آزمایش DNS خاصی را برای نشت انجام دهید. می توانید آن را یک تست امنیتی VPN بنامید، زیرا اگر سرویسی تمام ترافیک شما را به طور کامل تغییر مسیر دهد، آنقدر که باید امن و مطمعن نیست. به همین دلیل ضروری است که یک VPN با محافظت از نشت DNS انتخاب کنید.

چه موقع DNS Leak یا نشت DNS اتفاق می افتد؟

نشت DNS ممکن است در موارد زیر اتفاق بیافتد:

  • پیکربندی نادرست VPN: نشت DNS زمانی رخ می دهد که یک VPN به درستی پیکربندی نشده باشد و یک سرور DNS متعلق به ISP کاربر را اختصاص دهد.
  • یک سرویس VPN ناکارآمد: یک سرویس VPN که سرورهای DNS خود را ندارد منجر به نشت DNS می شود و نمی تواند در برابر نشت DNS محافظتی ارائه دهد.
  • عدم پشتیبانی از پروتکل اینترنت نسخه 6 (IPv6): آدرس های IP در اصل آدرس های پروتکل اینترنت نسخه 4 (IPv4) 32 بیتی با چهار مجموعه سه رقمی بودند. اما آدرس های IPv6 که 128 بیتی هستند برای گسترش مجموعه آدرس های IP و گنجاندن دستگاه های بیشتری ایجاد شده اند. اینترنت هنوز در حال انتقال است و برخی از VPN ها ممکن است از IPv6 پشتیبانی نکنند، که ممکن است درخواست DNS کاربر را به خارج از تونل رمزگذاری شده سوق دهد.
  • پروکسی های DNS شفاف: برخی از ISP ها شروع به مجبور کردن مشتریان به استفاده از سرورهای DNS خود حتی زمانی که تنظیمات خود را به VPN شخص ثالث تغییر می دهند، کرده اند. اگر ISP تغییرات تنظیمات DNS را تشخیص دهد، از یک پروکسی شفاف استفاده می کند که با هدایت کردن فعالیت وب کاربر به سرورهای DNS خودش، نشت DNS را ایجاد می کند.
  • ویژگی های هوشمند ویندوز: مایکروسافت قابلیتی به نام Smart Multi-Homed Name Resolution (SMHNR) را در دستگاه هایی که از سیستم عامل های ویندوز 8 به بعد استفاده می کنند، معرفی کرد. این ویژگی درخواست‌های DNS را به سرورهای موجود ارسال می‌کند و هر کدام از سرورهای DNS را که اول پاسخ می‌دهد می‌پذیرد. این می تواند باعث نشت DNS شود و کاربران را در معرض حملات قرار دهد.
  • Windows Teredo: سیستم عامل های ویندوز دارای ویژگی داخلی به نام Teredo هستند که هدف آن تسهیل انتقال از IPv4 به IPv6 است. این به دو سیستم IP کمک می کند تا راحت تر همزیستی کنند اما یک مشکل امنیتی بزرگ برای کاربران VPN ایجاد می کند. به این دلیل که Teredo همچنین یک پروتکل تونل زنی است که می تواند بر تونل VPN رمزگذاری شده کاربر اولویت داشته باشد.

 

آیا نشت DNS خطرناک است؟

نشت DNS می تواند جدی باشد زیرا با دلایلی که کاربر یک سرویس VPN را مستقر می کند در تضاد است. این می‌تواند منجر به افشای اطلاعات خصوصی کاربران، مانند فعالیت مرورگر، آدرس IP و حتی لوکیشن شود که به طور ناآگاهانه به ISP، سازمان‌های شخص ثالث و حتی هکرها که بر فعالیت‌های شبکه نظارت می‌کنند خواهد شد.

نشت اطلاعات ممکن است برای بسیاری مهم نباشد. اما برای افرادی که در مورد حریم خصوصی خود نگرانی دارند یا در مناطقی از جهان زندگی می کنند که برخی از فعالیت های مرتبط با اینترنت ممنوع است، نشت DNS می تواند مشکل بزرگی باشد. سوابق DNS را می توان برای هر چیزی از سانسور گرفته تا ردیابی یا محدود کردن استفاده از اینترنت یا حتی مجازات قانونی استفاده کرد. بنابراین، اگر از یک VPN برای تلاش برای دسترسی به محتوایی استفاده می‌کنید که توسط دولت شما ممنوع یا ممنوع است، سوابق DNS می‌تواند علیه شما استفاده شود.

برای افرادی که نگرانی های مشابهی ندارند، مسائل مربوط به حریم خصوصی دیگری وجود دارد که می تواند از نشت DNS ناشی شود. برای مثال، ISP شما می‌تواند داده‌های مرور شما را به بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان بفروشد. آنها به دقت تمام صفحات وبی را که بازدید می کنید نظارت می کنند، مناطق مورد علاقه و رفتارهای خرید شما را درک می کنند و تبلیغات را مطابق با آن نشان می دهند تا عادات خرید شما را دستکاری کنند.

 

چگونه می‌توان از نشت DNS جلوگیری کرد؟

در این قسمت از مقاله راهکارهای جلوگیری از نشتی DNS را بررسی خواهیم کرد که شامل:

  • به یک شبکه خصوصی مجازی (VPN): این سرورها برای کاربران این امکان را مهیا می‌کنند تا از یک تونل خصوصی بین سیستم خود و اینترنتی که استفاده می‌کنند، ایجاد کنند. در حقیقت وجود تونل خصوصی باعث می‌شود که در حین جستجو در اینترنت آدرس IP به صورت کامل مخفی شود. ناگفته نماند که همه سرورهای VPN این امنیت را مهیا نمی‌کند و اگر در کسب و کار خود نیاز به یک VPN داشتید، حتما از شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود (ISP) درخواست VPN سازمانی کنید.
  • استفاده از سرورهای Cloudflare DNS: یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از نشت DNS استفاده از سرور Cloudflare DNS است. بر اساس اعلام خود شرکت Cloudflare احتمال بروز DNS Leak در این سرورها صفر است و هیچ اطلاعاتی از اتصال به شبکه اینترنت ذخیره نمی‌شود و اگر اطلاعاتی ذخیره شود با هدف debugging خواهد بود و این اطلاعات تا 24 ساعت آینده به صورت کامل از بین می‌روند. ناگفته نماند که یکی از امن ترین سرورهای DNS جهان نسخه 1.1.1.1 Cloudflare است.
  • تنظمیات VPN یا فایروال: یکی دیگر از راه های جلوگیری از DNS Leak بلاک کردن ترافیک های خارج از تونل VPN است. برای فعال کردن این گزینه باید IP Binding و یا kill switch را فعال کنید.برای این کار ابتدا تنظیمات VPN خود را بررسی کنید و از روشن بودن گزینه بلاک کردن ترافیک‌های خارج از تونل مطمئن شوید. گزینه‌هایی که باید برای جلوگیری از نشت DNS باید آن را روشن کنید، IP Binding و یا kill switch خواهد بود. اما جهت اطمینان بیشتر می‌توانید با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید. همچین کاربران ویندوز می‌توانند با ورود به قسمت تنظیمات فایروال خود، فقط به ترافیک‌های تونل VPN اجازه ورود و خروج را صادر کنند.
  • انجام تست DNS Leak: یکی از روش های جلوگیری انجام تست DNS Leak است که در ادامه مقاله در رابطه با آن توضیح خواهیم داد.

 

تست DNS Leak:

برای انجام DNS Leak Test به سادگی می توانید به سایت dnsleaktest.com بروید. در آنجا نتایج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شماره های IP را می شناسید. به طور خاص، هر نتیجه ای که مکان «واقعی» شما را نشان دهد یا متعلق به ISP شما باشد به این معنی است که شما یک DNS نشت کرده اید.

 

منبع : 

DNS Leak چيست



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات هارد سرور اچ پی 1.8TB 12G SAS 10K:

هارد سرور اچ پی 1.8TB 12G SAS 10K دارای حافظه 1.8 ترابایت است. هارد درایوهای HPE Server Enterprise بالاترین سطح کارایی و قابلیت اطمینان را برای بیشترین حجم کاری برنامه کاربردی شما ارائه می دهند. درایوهای سازمانی به شما کمک می کنند تا زمان پاسخگویی سرور را بهبود بخشید، در هر ثانیه معاملات بیشتری را انجام دهید و سرعت انتقال داده (I/O) را تسریع کنید.

هارد درایوهای HPE Server Enterprise با بیش از 3.35 میلیون ساعت از دقیق ترین برنامه آزمایش و صلاحیت صنعت، اطمینان حاصل می کنند که از درایوهای سخت و مطمئن به مشتری تحویل داده می شود و از دسترسی غیرمجاز به داده های خود با سیستم عامل HPE Digitally Signified جلوگیری می کند. این سطح از امنیت و قابلیت اطمینان را به شما می دهد که سیستم عامل درایو از یک منبع قابل اعتماد تهیه می شود و در برابر حملات مخرب محافظت می کند.

 

ویژگی های هارد سرور اچ پی 1.8TB 12G SAS 10K:

هارد سرور اچ پی 1.8TB 12G SAS 10K دارای ظرفیت 1.8 ترابایتی است که فضای لازم را برای ذخیره سازی اطلاعات شما فراهم می آورد. سرعت چرخش دیسک در این هارد اچ پی 10000RPM بوده که در واقع منجر به افزایش سرعت عملکرد این هارد سرور می گردد. البته در صورت لزوم، شما می توانید از این هارد سرور اچ پی در workstaition نیز استفاده کنید. 

هارد سرور اچ پی 1.8TB 12G SAS 10K دارای ولتاژ 5 ولتی بوده که رقم مناسبی است. این هارد اچ پی دارای وزن 500 گرم و ابعاد 75.7×15.6×118.7 میلی متر نیز است.

 

منبع : 

خرید هارد سرور اچ پي مدل 1.8TB 12G SAS 10K  



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 60:

رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 60 از جمله رک های ایستاده شرکت الگونت می باشد که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی برخوردار هستند و دارای عمق 60 و اندازه 22 یونیت است. این رک شبکه دارای ارتفاع 115سانتی متری و عرض 60 سانتی متر می باشد.

رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد. درب جلوی رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 60 از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضدخش با فریم فلزی است.

در هر طرف این رک یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوییچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند. اما نکته جالب این است که بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است. درب موجود در این رک شیشه ای و دارای قفل سوئیچی می باشد.

رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 60

مشخصات فنی رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 60:

  • وع رک : ایستاده
  • ارتفاع : 115 یونیت
  • عمق : 60 سانتی متر
  • عرض : 60 سانتی متر
  • تعداد چرخ: 4 عدد
  • نوع درب : شیشه ای فریم دار
  • رنگ : الکترو استاتیک پودری
  • دارای فن استاندارد 220 ولت 120*120
  • دارای شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای قابلیت سفارش سازی رنگ در تمام مدل ها
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین برای دسترسی آسان
  • دارای 2 جفت داکت آداپتور متحرک در جلو و انتهای رک
  • دارای قفل طرح ریتال
  • دارای آداپتور های گالوانیزه جهت ارت
  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای عمق 60، عرض 60 و ارتفاع 115 سانتی متر
  • دارای 4 عدد چرخ و درب پشت قفل دار لولایی ، سوییچی

منبع : 

خرید رک الگونت ایستاده 22 یونیت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ میکروتیک Netpower 16P:

سوئیچ میکروتیک Netpower 16P یکی از محصولات کمپانی Mikrotik که یک روتر سوئیچ است و دارای دو عملکرد یک به عنوان یک روتر با لایسنس 5 در سیستم عامل ROuterOS 2، دو به عنوان یک سوئیچ در لایه 2و3 مدیریتی با سیستم Switchos این سوئیچ میکروتیک برای فضای های خارجی طراحی و تولید شده است و در انواع محیط ها قابل استفاده است. شما میتوانید این محصول را در بازار بزرگ تجهیزات شبکه خریداری کنید.

به طور کلی این سوئیچ دارای 18 پورت است که 16 پورت گیگابایت اترنت 1000/100/10 که دارای قابلیت POE-OUT جهت برق رسانی به دستگاهایی است که از این پورت ها پشتیبانی میکنند و 2 پورت SFP+ جهت اتصال از نوع فیبر نوری با سرعت 10G و اتصال از نوع SFP با سرعت 1.25G را پشتیبانی میکند. سوئیچ میکروتیک Netpower 16P از توان عملیاتی 36Gbps non-blocking (غیر مسدود‌کننده) و ظرفت سوئیچینگ 72Gbps و سرعت ارسال 53.5Mpps می باشد.

از مشخصات اصلی این دستگاه می توان به 16 پورت اترنت 1000/100/10 با توانایی PoE out، دو عدد پورتSFP+ برای اتصالات فیبر 10G و پردازنده قدرتمند اشاره کرد. لازم به ذکر این دستگاه درون خود مجهز به مبدل ولتاژ نمی باشد و برای استفاده از ولتاژ 24 ولت باید از PoE 24 ولت و برای استفاده از ولتاژ 48 ولت باید از PoE 48 ولت استفاده کنید.

بهتر است بدانید بر روی برد سوئیچ میکروتیک Netpower 16P، مبدل ولتاژ بصورت پیشفرض نصب نمیباشد و برای پشتیبانی از ولتاژهای 18-30 V یا 48-57 V با استاندارد 802.3af/at، دو خروجی برای اتصال آداپتور روی برد این محصول در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید بر حسب ولتاژ مورد نیاز خود، از آداپتورهای میکروتیک مدل‌های 24HPOW ،48POW و 48V2A96W استفاده کنید.

 

مشخصات فنی سوئیچ میکروتیک Netpower 16P:

  • سوئیچ میکروتیک Netpower 16P دارای دو سیستم عامل RouterOS و SwitchOS با لایسنس 5 می‌باشد.
  • دارای معماری ARM 32bit است.
  • سوئیچ میکروتیک Netpower 16P از 16 پورت گیگابیت اترنت 10/100/1000 با قابلیت PoE-out است.
  • سوئیچ میکروتیک Netpower 16P دارای 2 پورت +SFP برای اتصالات فیبرنوری 1.25G و 10G می‌باشد.
  • این سوییچ دارای CPU تک هسته‌ای مدل 98DX226S با سرعت 800MHz می‌باشد.
  • ابعاد این محصول 303x 212 x 78 میلی‌متر است.
  • ظرفیت حافظه RAM در این سوئیچ 256MB می‌باشد.
  • نوع حافظه ذخیره‌سازی در این مدل FLASH و ظرفیت ذخیره‌سازی برابر 16MB می‌باشد.
  • سوئیچ میکروتیک Netpower 16P دارای 2 ورودی DC است. (DC jack)
  • این محصول دارای یک FAN از نوع Passive می‌باشد.
  • 2 خروجی برای اتصال آداپتور با ولتاژ 48V-57V و 18V-30V در این سوییچ وجود دارد.

منبع : 

خرید سوئيچ ميکروتيک مدل Netpower 16P



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 60:

رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 60 از جمله رک های ایستاده شرکت نوآوران پویا می باشد که یکی از بزرگترین تولید کننده های رک در ایران است. این رک ها از قیمت و کیفیت خوبی برخوردار هستند و دارای عمق 60 و اندازه 18 یونیت است. این رک شبکه دارای ارتفاع 18 یونیت و عمق 60 سانتی متر می باشد.

رک محفظه ای می باشد که سرور یا تجهیزات شبکه مثل سوییچ شبکه، روتر و مودم و …در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رك هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

درب جلوی رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 60 از نوع شیشه سکوریت نشکن و ضدخش با فریم فلزی است. در هر طرف این رک یک پنل جانبی بازشوی قفل دار (از نوع سوییچی) قرار گرفته است که دسترسی به تجهیزات نصب شده در رک را فراهم می‌کند.

اما نکته جالب این است که بر خلاف رک های کوچک از قسمت پشت رک هم قابل دسترسی هستند یک درب عقب فلزی با قفل سوییچی نیز در آن قسمت قرار گرفته است. درب موجود در رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 60 شیشه ای و دارای قفل سوئیچی می باشد.

رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 60

مشخصات فنی رک الگونت ایستاده 18 یونیت عمق 60:

  • نوع رک : ایستاده
  • ارتفاع : 16 یونیت
  • عمق : 60 سانتی متر
  • عرض : 60 سانتی متر
  • ارتفاع کل : 95 سانتی متر
  • تعداد چرخ: 4 عدد
  • نوع درب : شیشه ای فریم دار
  • رنگ : الکترو استاتیک پودری
  • دارای فن استاندارد 220 ولت 120*120
  • دارای شیشه سکوریت حرارت دیده نشکن
  • دارای قابلیت سفارش سازی رنگ در تمام مدل ها
  • 3 عدد پنل بازشو پشت و طرفین برای دسترسی آسان
  • دارای 2 جفت داکت آداپتور متحرک در جلو و انتهای رک
  • دارای قفل طرح ریتال
  • دارای آداپتور های گالوانیزه جهت ارت
  • طراحی متفاوت و مقاوم
  • رنگ الکترو استاتیک پودری
  • دارای فن 220 ولت 12 * 12 بلبرینگی
  • دارای عمق 60، عرض 60 و ارتفاع 90 سانتی متر
  • دارای 4 عدد چرخ و درب پشت قفل دار لولایی ، سوییچی

منبع : 

خرید رک الگونت ايستاده 18 يونيت عمق 60



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()