نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 48 پورت WS-C3850-48P-E:

سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E سوئیچ سطح حرفه ای با قابلیت استک می باشد و دارای 48 پورت اترنت +POE است و از سیستم عامل IP Services IOS پشتیبانی می کند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

مزایای سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E:

1ـ تکنولوژی Multigigabit Ethernet سیسکو

تکنولوژی Multigigabit Ethernet در سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E یک نوآوری منحصر به فرد در سوئیچ های دسترسی اترنت سیسکو می باشد. با رشد عظیم اپلیکیشن های وایرلس جدید و استاندارد 802.11ac، دستگاه های وایرلس تقاضاها را برای افزایش پهنای باند شبکه ارتقا می دهند.

این امر به یک تکنولوژی نیاز دارد که از سرعت بالاتر از 1 گیگابیت بر ثانیه در کلیه زیرساخت های کابل پشتیبانی می کند. فناوری Multigigabit سیسکو  به شما اجازه می دهد تا از سرعت پهنای باند 1 گیگابیت بر ثانیه به 10 گیگابیت بر ثانیه از طریق کابل کشی سنتی Cat 5e یا بالاتر دست یابید. علاوه بر این، پورت های Multigigabit روی سوئیچ های انتخابی سیسکو از UPOE پشتیبانی می کنند که برای فضاهای کاری نسل جدید و اکوسیستم های اینترنت اشیاء (IoT) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تکنولوژی Multigigabit سیسکو مزایای قابل توجهی برای طیف متنوعی از سرعت ها، انواع کابل و پاور POE ارائه می دهد. مزایا را می توان به سه گروه مختلف طبقه بندی کرد:

 

  • سرعت های چندگانه (Multiple speeds):

فناوری Multigigabit سیسکو از مذاکره خودکار سرعت های چندگانه در پورت های سوئیچ پشتیبانی می کند. از سرعت های 100 مگابیت بر ثانیه، 1 گیگابیت در ثانیه، 2.5 گیگابیت بر ثانیه و 5 گیگابیت بر ثانیه در کابل Cat 5e و حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه در کابل کشی Cat 6a پشتیبانی می کند.

 

  • انواع کابل (Cable type):

این تکنولوژی از طیف وسیعی از کابل های متنوع از جمله Cat5e ،Cat6 ،Cat6a و بالاتر پشتیبانی می کند.

 

  • پاور POE:

این تکنولوژی از PoE ، +PoE و UPOE در انواع سرعت و انواع کابل ها پشتیبانی می کند.

 

2ـ معماری SD-Access:

معماری SD-Access سیسکو اولین راه حل شبکه سازی مبتنی بر صنعت برای سازمان ها می باشد که بر اساس اصول معماری شبکه دیجیتال سیسکو (Cisco DNA) ساخته شده است.

SD-Access بدون نیاز به طراحی مجدد شبکه، تقسیم بندی خودکار و end-to-end را برای جدا کردن ترافیک کاربر، دستگاه و اپلیکیشن فراهم می کند. SD-Access سیاست دسترسی کاربر را خودکار می کند تا سازمان ها اطمینان حاصل کنند، خط مشی های صحیحی برای هر کاربر یا وسیله ای با هر برنامه دیگری در شبکه ایجاد می کند. این کار با یک fabric شبکه واحد در سراسر LAN و WLAN انجام می شود که یک تجربه کاربری سازگار در هر مکانی بدون به خطر انداختن امنیت ایجاد می کند.

امروزه سازمان ها در مدیریت شبکه برای هدایت نتایج کسب و کار با چالش های بسیاری مواجه هستند. این محدودیت ها به دلیل پیکربندی دستی و ارائه ابزارهای پراکنده می باشد. SD-Access شامل موارد زیر می باشد:

یک راه حل مدیریت تحول که هزینه های عملیاتی را کاهش داده و چابکی کسب و کار را افزایش می دهد.

  • مدیریت مداوم تهیه و سیاست گذاری شبکه های وایرلس و سیمی
  • قطعه بندی خودکار شبکه و سیاست مبتنی بر گروه
  • دید متنی برای حل سریع مسئله و برنامه ریزی ظرفیت
  • رابط های باز و قابل برنامه ریزی برای ادغام با راه حل های ارائه دهندگان دیگر

 

3ـ دسترسی سیمی و وایرلس همگرا (Converged wired plus wireless access)

سوئیچ های سری 3850 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E اولین پلتفرم سوئیچینگ دسترسی با قابلیت استک می باشد که خدمات سیمی و وایرلس در یک پلتفرم مبتنی بر نرم افزار  IOS XE سیسکو فراهم می کند. سیسکو پیشگامانه میزبان بسیاری از قابلیت های غنی از قبیل دسترس پذیری مبتنی بر SSO در استک، granular QoS، امنیت و NetFlow انعطاف پذیر (FNF) سیمی و وایرلس با یک روش یکپارچه می باشد.  

همچنین ، ویژگی های سیمی و وایرلس به همراه سیستم عامل IOS سیسکو تعداد سیستم عامل های نرم افزاری را که کاربران قبل از فعال کردن آن ها در شبکه خود دارای صلاحیت / صدور گواهینامه هستند را کاهش می دهد.  پورت  کنسول منفرد برای مدیریت رابط خط فرمان Command-Line Interface (CLI) تعداد نقاط لمسی را برای مدیریت سرویس های سیمی و وایرلس کاهش می دهد. در نتیجه از این طریق پیچیدگی شبکه را کاهش می دهد، عملیات شبکه را ساده می کند و هزینه کل مالکیت (TCO) برای مدیریت زیرساخت ها کاهش می دهد.

دسترسی سیمی و وایرلس همگرا نه تنها پهنای باند وایرلس را در شبکه بهبود می دهد بلکه امکان استقرار وایرلس را نیز بهبود می بخشد. سوئیچ های 48 پورت سری 3850 سیسکو گذردهی وایرلس 40 گیگابیت بر ثانیه (گذردهی  20 گیگابیت بر ثانیه در مدل های 24 پورت / 12 پورت) را برای کاربران فراهم می کند.

این ظرفیت وایرلس با تعداد اعضای موجود در استک افزایش می یابد. این اطمینان حاصل می کند که شبکه می تواند با نیازهای فعلی پهنای باند شما مطابقت داشته باشد ، همانطور که توسط اکسس پوینت های مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11n و استانداردهای وایرلس از جمله IEEE 802.11ac مطابقت دارد.  علاوه بر این، سوئیچ های سری 3850 سیسکو عملکردهای کنترلر وایرلس را برای دستیابی به مقیاس پذیری بهتر توزیع می کند. هر سوئیچ یا استک سری 3850 سیسکو می تواند مانند یک کنترلر وایرلس در دو حالت فعالیت کند:

 

4ـ عامل جا به جایی Mobility Agent (MA):

این حالت پیش فرض در سوئیچ های سری 3850 سیسکو عرضه شده است. در این حالت سوئیچ قادر به خاتمه تونل های CAPWAP از اکسس پوینت ها هستند  و اتصال وایرلس را برای مشتریان وایرلس فراهم می کنند. حفظ پایگاه داده های مشتری وایرلس و پیکربندی و اجرای سیاست های امنیتی و QoS برای مشتریان وایرلس و اکسس پوینت می تواند در این حالت اعمال شود. مجوز اضافی در سیستم عامل IP Base برای کار در حالت عامل جابه جایی مورد نیاز نمی باشد.

 

5ـ کنترلر با قابلیت جا به جایی Mobility Controller (MC):

در این حالت، سوئیچ های سری 3850 سیسکو می تواند علاوه بر هماهنگی قابلیت جابه جایی، مدیریت منابع رادیویی (RRM) و هماهنگی CleanAir سیسکو در یک زیر دامنه با قابلیت جا به جایی، کلیه وظایف با قابلیت جا به جایی را انجام می دهد. حالت کنترلر با قابلیت جا به جایی را می توان در رابط خط فرمان (CLI) سوئیچ فعال کرد. هنگامی که سوئیچ های سری 3850 سیسکو مانند یک کنترلر با قابلیت جابه جایی عمل می کند، سیستم عامل IP Base مورد نیاز می باشد. کنترلر LAN وایرلس 5508 سیسکو، ماژول 2 سرویس های وایرلس سیسکو (هنگام اجرای نسخه 7.3 AireOS) و کنترلر LAN وایرلس 5760 نیز می توانند این کار را برای استقرارهای بزرگتر انجام دهند.

عامل های با قابلیت جا به جایی در قفسه های سیم کشی 40 گیگابیت در ثانیه وایرلس را در هر پورت RJ45 سوئیچ های گیگابیت اترنت 48 پورت (nx 40 گیگابیت بر ثانیه برای یک استک با n سوئیچ) فراهم می کند و کنترلرهای با قابلیت جا به جایی برخی از عملکردهای وایرلس مرکزی را مدیریت می کنند. همچنین استقرار وایرلس مبتنی بر دسترسی همگرا مقیاس پذیری عالی ای را برای وایرلس فراهم می کند و گذردهی وایرلس را به طور توجهی بهبود می دهد.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو  WS-C3850-48P-E



:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac:

رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac با نام تجاری RBGrooveG-52Hpacn یک دستگاه رادیو وایرلس در ابعاد کوچک و با قدرت خروجی بالا از سری محصولات شرکت Mikrotik است. رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac دارای قابلیت کار در دوباند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز را دارد که برای کار کردن در شبکه های مجازی بیرونی و داخلی مناسب است.

این رادیو به صورت پیش فرض فاقد آنتن داخلی است و هنگام نیاز بسته به فرکانس کاری دلخواه و نوع ارتباط این رادیو میتوانید آن را با توجه به ساختار آنتن (سالید دیش،سکتور،فلت، امنی) در بازار تجهیزات شبکه تهیه کنید.

رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac

 

معرفی رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac:

این محصول دارای استاندارد بیسیم 802.11a/b/g/n/ac است که از قابلیت های این استاندارد میتوانیم به کار در کانال 80 مگاهرتز و حداکثر نرخ انتقال داده 433 مگابیت بر ثانیه اشاره کنیم. با توجه به سطح دسترسی تعیین شده Level 3 در سیستم عامل دستگاه (Router OS) از این رادیو می توانید بسته به نوع آنتن اتصالی در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه استفاده کنید. رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac از نظر سخت افزاری دارای یک عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10و100و1000مگابیت برثانیه با قابلیت POE و پردازنده 1 هسته ای مدل 9556QCA با فرکانس 720 مگاهرتز برای هر هسته است.

رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac از حافظه رم 64 گیگابایت و16مگابایت فضای ذخیره سازی با استنادارد FLASH و کارت وایرلس داخلی برخوردار است. از خصوصیات و ویژگی های برجسته در رادیو وایرلس میکروتیک به بهره گیری از محفظه پلاستیکی کاملا ضد آب با طراحی منحصر به فرد به منظور مقاومت در برابر شرایط سخت آب و هوایی،کانکتور خروجی برای اتصال به آنتن بیرونی 1 عدد Ntype،حداکثر توان مصرف انرژی 5W، قابلیت مانیتور دمای PCB، مانیتور ولتاژ، دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی IC ،FCC، قابلیت کار در دمای محیطی 40- تا 70+ درجه سانتیگراد اشاره کنیم.

جالب است بدانید شرکت میکروتیک 1 عدد آنتن امنی را به صورت رایگان در متعلقات محصول قرار داده است. این آنتن قابلیت کار در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز را دارا می باشد و مشخصات آن به صورت ( قدرت گیرندگی آنتن 6dBi در فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 8dBi در فرکانس 5 گیگاهرتز با زاویه تابش 360 درجه در هر دو باند) است.

 

ویژگی های رادیو وایرلس میکروتیک GrooveA 52 ac:

  • فاقد آنتن داخلی با قابلیت اتصال به انواع آنتن با ساختار تک قطبی در فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز
  • ایده آل برای استفاده در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه (در صورت اتصال آنتن مناسب به رادیو)
  • ایده آل برای استفاده به عنوان تجهیزات سمت کاربر یا کلاینت (CPE) در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه (در صورت اتصال آنتن مناسب به رادیو)
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 2.4GHz ( استاندارد وایرلس 802.11b/g/n – حداکثر سرعت 433Mbit/S به صورت تجمیعی در دو فرکانس)
  • مشخصات وایرلس در فرکانس 5GHz  (استاندارد وایرلس 802.11a/n/ac – حداکثر سرعت 433Mbit/S به صورت تجمیعی در دو فرکانس)
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN – سازگار با استاندارد 802.3af/at)
  • پردازنده 720 مگاهرتز تک هسته ایی
  • 64 مگابایت مقدار ذخیره گاه حافظه (RAM)
  • 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH
  • حداکثر توان مصرف انرژی 5W
  • کانکتور خروجی برای اتصال به آنتن بیرونی 1 عدد Ntype
  • سطح دسترسی Level 3 در سیستم عامل Router OS
  • دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی  FCC | IC
  • بهره گیری از بدنه کاملا ضد آب با آلیاژ بسیار مرقوب
  • ابعاد 177 mm 44×44 x
  • وزن رادیو وایرلس میکروتیک: 193g
  • قابلیت کار در دمای محیطی 40- تا 70+

 

منبع : 

راديو وايرلس ميکروتيک GrooveA 52 ac



:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SG350-52MP

سوئیچ سیسکو SG350-52MP دارای 48 پورت 10/100/1000 می باشد. سوئیچ های مدیریتی سری 350 سیسکو ترکیبی از ویژگی ها و قیمت مناسب را ارائه می دهند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو SG350-52MP:

  • سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو MP = Max Power) SG350-52MP) دارای 48 پورت 10/100/1000 و 2 پورت کمبو (SFP یا Gigabit) و 2 اسلات SFP می باشد.
  • سوئیچ مدیریتی SG350-52MP سیسکو سوئیچ لایه 3 می باشد.
  • این سوئیچ از قابلیت POE پشتیبانی می کند.
  • دارای ظرفیت سوئیچینگ، 104 گیگابیت بر ثانیه می باشد.
  • سوئیچ سیسکو SG350-52MP از منبع تغذیه داخلی پشتیبانی می کند.
  • این سوئیچ شبکه در پنل جلویی خود دارای پورت USB می باشد.

 

ویژگی های سوئیچ های سری 350 سیسکو:

سوئیچ های سری 350 سیسکو، بخشی از خط مشی های کسب و کارهای کوچک شبکه سیسکو و مجموعه ای از سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه می باشد که زیرساخت قابل اعتمادی برای شبکه کسب و کار شما فراهم می کند. این سوئیچ ها ویژگی های مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های کاربردی مهم کسب و کار را بهبود می بخشد، از اطلاعات حساس محافظت می کند و پهنای باند شبکه را بهینه می کند تا اطلاعات و برنامه های کاربردی را به طور موثر اجرا کند.

نصب و استفاده از سوئیچ های سری 350 سیسکو آسان می باشد و ترکیبی ایده آل و مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک می باشد و به شما کمک می کند تا یک نیروی کارآمد ایجاد کنید.

سوئیچ های سری 350 سیسکو مجموعه ای گسترده از سوئیچ های اترنت مدیریتی با تنظیمات ثابت هستند. این سوئیچ ها درمدل های 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و از 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet در دسترس هستند و انعطاف پذیری مطلوبی را برای ایجاد زیرساخت دقیق شبکه مناسب برای کسب و کار شما فراهم می کنند.

با این حال، بر خلاف دیگر راه حل های سوئیچینگ کسب و کارهای کوچک که قابلیت های شبکه های مدیریتی را فقط در گرانترین مدل ها ارائه می دهند، تمامی سوئیچ های سری 350 سیسکو از قابلیت های مدیریت امنیت پیشرفته و ویژگی های شبکه ای برای پشتیبانی از داده ها، صدا، امنیت و فن آوری های وایرلس پشتیبانی می کنند. با این حال، این سوئیچ ها دارای نصب و راه اندازی ساده هستند و به شما امکان استفاده از خدمات شبکه مدیریتی مورد نیاز را می دهد.

 

برنامه های کسب و کار:

سوئیچ های سری 350 سیسکو نیاز به یک شبکه با کارایی بالا برای اتصال کامپیوتر کارکنان و یا راه حلی برای ارائه خدمات داده، صدا و ویدئو، ارائه می دهد. سناریوهای ممکن عبارتند از:

– اتصال امن دسکتاپ

سوئیچ های سیسکو سری SG350 می توانند کارکنان را در دفاتر کوچک به یکدیگر و به تمام سرورها، چاپگرها و سایر دستگاه های مورد استفاده در شبکه به راحتی و با امنیت متصل کنند. عملکرد بالا و اتصال قابل اعتماد به سرعت انتقال فایل و پردازش داده ها، افزایش زمان به روز رسانی شبکه و حفظ کارکنان در حالت متصل به شبکه کمک می کند.

– اتصال بی سیم امن

با استفاده از ویژگی های امنیتی پیشرفته، Power over Ethernet ،Auto Smartports ،QoS ،VLAN و ویژگی های کنترل دسترسی، سوئیچ های سیسکو سری 350 زیرساختی ایده آل برای افزودن کسب و کار وایرلس به شبکه کسب و کار می باشند.

– ارتباطات یکپارچه

به عنوان یک راه حل شبکه مدیریتی، سوئیچ های سری 350 سیسکو  عملکرد و هوش مدیریت ترافیک پیشرفته مورد نیاز برای تحویل تمام ارتباطات و داده ها در یک شبکه را ارائه می دهد. سیسکو مجموعه کاملی از آی پی فون و دیگر محصولات ارتباطی یکپارچه برای کسب و کارها را ارائه می دهد. سوئیچ های سیسکو سری 350 به خوبی تست شده اند تا از نصب آسان و سازگاری کامل با دیگر محصولات و ارائه یک راه حل کامل کسب و کار اطمینان حاصل شود.

– اتصال بسیار امن به مهمان

سوئیچ های سری 350 سیسکو به شما اجازه اتصال بسیار امن شبکه به مهمانان در تنظیمات مختلف مانند یک هتل، اتاق انتظار دفتر و یا هر منطقه دیگر برای کاربران غیرمجاز می دهد. با استفاده از قابلیت های تقسیم بندی ترافیک و تنظیم امنیت قدرتمند و آسان، می توانید ترافیک کسب و کار حیاتی خود را از خدمات مهمان جدا کنید و جلسات شبکه های مهمان را از یکدیگر جدا کنید.

 منبع : 

سوئيچ سيسکو مدل SG350-52MP



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو مدل SG350-20:

سوئیچ سیسکو SG350-20 از جمله سوئیچ های قابل مدیریت سری 350 سیسکو می باشد که ترکیبی از ویژگی ها و قیمت مناسب را ارائه می دهد. هنگامی که کسب و کار شما نیاز به امنیت و ویژگی های پیشرفته پیدا می کند، و از طرفی کارایی نیز اهمیت دارد. در این زمان شما می توانید از نسل جدیدی از سوئیچ های مدیریت شده سیسکو که مناسب برای کسب و کارهای کوچک است، استفاده کنید.

 

ویژگی های سوئیچ سیسکو SG350-20 :

  • سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو SG350-20 دارای 16 پورت 10/100/1000 و 2 پورت کمبو  mini-GBIC و 2 پورت SFP می باشد.
  • این سوییچ شبکه از قابلیت POE پشتیبانی نمی کند.
  • ظرفیت سوئیچینگ این سوئیچ 40Gbps می باشد.
  • سوئیچ سیسکو SG350-20 از منبع تغذیه داخلی پشتیبانی می کند.
  • این سوئیچ در پنل جلویی خود دارای پورت USB می باشد.

 

سوئیچ های سیسکو سری 350:

سوئیچ سیسکو سری 350، بخشی از خط مشی های کسب و کارهای کوچک و مجموعه ای از سوئیچ های مدیریت شده مقرون به صرفه است که زیرساخت قابل اعتمادی برای شبکه انواع کسب و کار فراهم می کند. این سوئیچ ها از ویژگی های مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های کاربردی مهم که کسب و کار را بهبود می بخشد استفاده می کنند، از اطلاعات حساس محافظت می کند و  پهنای باند شبکه را بهینه سازی می کند.

 نصب و راه اندازی سوئیچ های سیسکو سری 350 آسان و مقرون به صرفه بوده و برای استفاده در کسب و کارهای کوچک مناسب می باشد. سیسکو سری 350 مجموعه ای گسترده از سوئیچ های اترنت مدیریتی با تنظیمات ثابت است. مدل های موجود در این دستگاه دارای 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و از 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet هستند و انعطاف پذیری مطلوبی را برای ایجاد زیرساخت شبکه مناسب برای کسب و کار شما فراهم می کنند.

با این حال، بر خلاف دیگر راه حل های سوئیچینگ کسب و کارهای کوچک، که قابلیت های شبکه های مدیریت شده را فقط در گرانترین مدل ها ارائه می دهند، تمامی سوئیچ های سری سیسکو سری 350 از قابلیت های مدیریت امنیت پیشرفته و ویژگی های شبکه ای برای پشتیبانی از داده ها، صدا، امنیت و فن آوری های بی سیم پشتیبانی می کنند. با این حال، این سوئیچ ها دارای نصب و راه اندازی ساده هستند و به شما امکان استفاده از خدمات شبکه مدیریتی مورد نیاز را می دهد.

 

منبع : 

سوئيچ سيسکو مدل SG350-20



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو SF100D-08P

سوئیچ سیسکو SF100D-08P دارای 8 پورت 10/100 با قابلیت POE می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سوئیچ های غیرمدیریتی سری 100 سیسکو، بخشی از راه حل های شبکه های تجاری کوچک سیسکو می باشد. این سوئیچ ها یک سری از سوئیچ های غیرمدیریتی هستند که اتصال Fast Ethernet و گیگابیت اترنت با سرعت سیم را برای اتصال به دفاتر کسب و کارهای کوچک فراهم می کنند.

این سری ازسوئیچ ها مانند سوئیچ سیسکو SF100D-08P در دو مدل دسکتاپ و رکمونت در دسترس می باشند و به گونه ای طراحی شده اند که برای هر فضای اداری با نیازهای اولیه شبکه و بهینه سازی کارآیی انرژی مناسب می باشند. این سوئیچ شبکه از انرژی کمتری استفاده می کنند و اتصال قدرتمند و قابل اطمینانی را برای نیازهای تجاری شما فراهم می کنند و همچنین این سوئیچ ها از ویژگی های پیشرفته مانند کیفیت خدمات (QoS) پشتیبانی می کنند و کاربران می توانند در عرض چند دقیقه این سوئیچ ها را نصب و راه اندازی کنند.

سوئیچ های سری 100 سیسکو یک راه حل شبکه ای مقرون به صرفه و سطح حرفه ای می باشد که قابلیت اطمینان و محافظت از سرمایه گذاری راه حل های شبکه سیسکو را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کنند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF100D-08P:

 

ـ استفاده آسان(Ease of use)

سوئیچ های سری 100 سیسکو به هیچ نرم افزار خاصی برای نصب و پیکربندی نیاز ندارند. هر پورت سوئیچ به طور مستقل یک سرعت مطلوب تعیین می کند و مشخص می کند که آیا باید به طور خودکار در حالت half- or full-duplex اجرا شود یا خیر. سوئیچ های سری 100 سیسکو مانند یک راه حل مبتنی بر استاندارد سیسکو ، به گونه ای طراحی شده اند که مطابق با تمام دستگاه های موجود در شبکه شما هستند، از جمله:

  • پشتیبانی از دستگاه های با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه، Mbps100 مگابیت در ثانیه و حداکثر 1 گیگابیت در ثانیه (Mbps 1000) در همان شبکه
  • تشخیص خودکار کابل ، بنابراین نیازی به نگرانی در رابطه با استفاده از کابل نادرست نیست.
  • سازگاری با دستگاه های شبکه ارائه دهندگان دیگر

 

ـ کارایی بالا (High performance)

سوئیچ های سری 100 سیسکو عملکرد مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن های تجاری از جمله سرویس های ویدئویی با پهنای باند بالا را ارائه می دهند و از ایجاد شبکه های کند و آهسته جلوگیری می کنند. این سوئیچ ها با پشتیبانی از سرعت گیگابیت اترنت، سطوح جدیدی از ظرفیت و عملکرد را در شبکه کسب و کار شما ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهد تا فایل های بزرگ را در عرض چند ثانیه منتقل کنید.

 

ـ Power-over-Ethernet

سوئیچ های سری 100 سیسکو دارای پورت های با قابلیت PoE در هر دو مدل Fast Ethernet و Gigabit Ethernet می باشند. این قابلیت با اتصال و پاوردهی نقاط انتهایی شبکه بر روی یک کابل اترنت واحد ، استقرار IP telephony، وایرلس، نظارت تصویری و راه حل های دیگر را آسان می کند. کاربران بدون نیاز به نصب منبع تغذیه جداگانه برای آی پی فون ها یا اکسس پوینت های وایرلس، می توانند سریعتر و با هزینه کمتری از تکنولوژی های پیشرفته ارتباطی استفاده کنند.

 

ـ نصب آسان (Simple setup)

سوئیچ های سری 100 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو SF100D-08P که برای فضاهای اداری کوچک طراحی شده اند، در دو مدل دسکتاپ و رکمونت در دسترس می باشند. مدل های دسکتاپ گزینه نصب دیواری را برای نصب در زیر میز یا دیوار دفتر یا اتاق کنفرانس را ارائه می دهند.

 

منبع : 

سوئيچ سيسکو مدل SF100D-08P



:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو C9300-24S-A:

سوئیچ سیسکو C9300-24S-A از سری 9300 که جزویی از ابر سوئیچ های کمپانی Catalyst است. سوئیچ C9300-24S-A از پرفروش ترین سوئیچ های کمپانی cisco آمریکا میباشد. این سری از سوئیچ ها دارای مدیریت هوشمند که به وسیله هوش مصنوعی توانسته در زمینه انتقال داده انقلابی به پا کند و همچنین مسئله ارتباطات را به سطح بالاتری از امکانات برساند. سوئیچ سیسکو Cisco C9300-24S-A تمام فناوری های سری کاتالیست استفاده کرده است. این محصول مناسب برای سیستم های امنیتی،IoT ،Mobility و Cloud طراحی و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

 

معرفی سوئیچ سیسکو C9300-24S-A:

پهنای باند این سوئیچ شبکه در stack به یک ترابایت می رسد. سوئیچ سیسکو C9300-24S-A به کمک استفاده از معماری ماژولار امکان رسیدن به پهنای باند آپلینک 100،40و25 گیگابایت فراهم شده است.

از مشخصه های اصلی این سوئیچ میتوانیم به پورت قوی آن اشاره کنیم. در این سوئیچ شبکه از پورت های 48mGigو 44mGig استفاده شده است. این پورت قابلیت امکان تبادل سریع اطلاعات را فراهم میکند. جدول آدرس‌دهی در سوئیچ سیسکو C9300-24S-A از استاندارهای IPV6 و IPV4 به صورت همزمان پشتیبانی کنند که تعداد IP‌های متصل شده به این سری از سوئیچ‌ها به میلیاردها دستگاه می‌رسد.

از مهمترین نکات برای هر کاربر شبکه اعتمادپذیری و پشتیبانی سوئیچ از شبکه است در سوئیچ C9300-24S-A این قابلیت وجود دارد که بتوانید در ضمن مدیریت مناسب مصرف برق با اعتماد پذیری بالائی از جریان داده‌ها بر روی شبکه نیز استفاده کنید. ایجاد تونل‌های ارتباطی در شبکه و اختصاص پهنای باند ویژه به هر کاربر امروزه در بسیاری از شبکه‌ها است. در سوئیچ سیسکو C9300-24S-A قابلیت تونل‌های ارتباطی امن با استفاده از فناوری رمزنگاری AES-25 و پهنای باند 100 گیگابایتی را دارد.

در سوئیچ‌های سری 9300 و با استفاده از فناوری‌های به روز و منحصر به فرد شرکت سیسکو این امکان به وجود آماده است که بتوانید از سخت‌افزارهای موجود در سوئیچ مانند حافظه‌های رم، پورت‌های ورودی اطلاعات، جدول‌های ذخیره‌سازی، پردازنده‌های و غیره با بالاترین حد ممکن استفاده کنید و بدون هیچ وقفه ای اطلاعات را در شبکه خود انتقال دهید.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو C9300-24S-A



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SG350-28

سوییچ سیسکو SG350-28 دارای 24 پورت 10/100/1000 می باشد. سوئیچ های مدیریتی سری 350 سیسکو ترکیبی از ویژگی ها و قیمت مناسب را ارائه می دهند. هنگامی که کسب و کار شما نیاز به امنیت و ویژگی های پیشرفته پیدا می کند، اما کارایی هنوز هم مورد توجه است، در این زمان شما می توانید از نسل جدیدی از سوئیچ های مدیریتی سیسکو که مناسب برای کسب و کارهای کوچک است، استفاده کنید.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو SG350-28:

  • سوئیچ اسمال بیزینس سیسکودارای 24 پورت 10/100/1000 و 2 پورت کمبو mini-GBIC (گیگابیت یا SFP) و 2 پورت SFP می باشد.
  • این سوئیچ از قابلیت POE پشتیبانی نمی کند.
  • ظرفیت سوئیچینگ این سوئیچ 56 گیگابیت بر ثانیه می باشد.
  • سوئیچ سیسکو SG350-28 از منبع تغذیه داخلی پشتیبانی می کند.
  • این سوئیچ شبکه در پنل جلویی خود دارای پورت USB می باشد.

مزایای سوئیچ های سری 350 سیسکو:

سوئیچ های سری 350 سیسکو، بخشی از سیاست های کسب و کارهای کوچک شبکه سیسکو و مجموعه ای از سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه می باشد که زیرساخت قابل اعتمادی برای شبکه کسب و کار شما فراهم می کند. این سوئیچ ها از ویژگی های مورد نیاز برای دسترسی به اپلیکیشن های مهم برای بهبود کسب و کار استفاده می کنند، از اطلاعات حساس محافظت می کنند و بهینه سازی پهنای باند شبکه را انجام می دهند تا اطلاعات و برنامه های کاربردی را به طور موثر اجرا کنند.

راه اندازی و استفاده از سوئیچ های سری 350 سیسکو آسان می باشد و با توجه به قیمت مقرون به صرفه این سوئیچ ها برای کسب و کارهای کوچک مناسب می باشند و به شما کمک می کنند تا یک نیروی کارآمد ایجاد کنید.

سوئیچ های سری SG350 سیسکو مجموعه ای گسترده از سوئیچ های اترنت مدیریتی با تنظیمات ثابت می باشند. مدل های موجود در این دستگاه دارای 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet هستند و انعطاف پذیری مطلوبی برای ایجاد زیرساختی دقیق و مناسب با کسب و کار شما ارائه می دهند.

با این حال، بر خلاف دیگر راه حل های سوئیچینگ کسب و کارهای کوچک که قابلیت های شبکه های مدیرتی را فقط در گرانترین مدل ها ارائه می دهند، تمام سوئیچ های سیسکو سری 350 از قابلیت های مدیریت امنیت پیشرفته و ویژگی های شبکه ای برای پشتیبانی از داده ها، صدا، امنیت و فن آوری های بی سیم پشتیبانی می کنند. با این حال، این سوئیچ ها دارای نصب و راه اندازی ساده هستند و به شما امکان استفاده از خدمات شبکه مدیریتی مورد نیاز را می دهد.

 

برنامه های کسب و کار

سوئیچ های سری 350 سیسکو  نیاز به یک شبکه با کارایی بالا دارد و برای اتصال کامپیوتر کارکنان و یا راه حلی برای ارائه خدمات داده، صدا و ویدئو، می باشد. سناریوهای ممکن عبارتند از:

 

– اتصال امن دسکتاپ

سوئیچ های سیسکو سری 350 می توانند کارکنان را در دفاتر کوچک به یکدیگر و به تمام سرورها، چاپگرها و سایر دستگاه های مورد استفاده در شبکه به آسانی و با امنیت متصل کنند. عملکرد بالا و اتصال قابل اعتماد به سرعت انتقال فایل و پردازش داده ها، افزایش زمان به روز رسانی شبکه و به حفظ کارکنان متصل به شبکه و  بهره وری بیشتر کارکنان کمک می کند.

 

– اتصال امن بی سیم

با استفاده از ویژگی های امنیتی پیشرفته، Power over Ethernet ،Auto Smartports ،QoS ،VLAN و ویژگی های کنترل دسترسی، سوئیچ های سیسکو سری 350 زیرساختی ایده آل برای افزودن کسب و کار بیسیم به شبکه کسب و کار می باشد.

 

– ارتباطات یکپارچه

سوئیچ های سری 350 سیسکو به عنوان یک راه حل شبکه مدیریتی،  عملکرد و هوش مدیریت ترافیک پیشرفته مورد نیاز برای تمام ارتباطات و داده ها را در یک شبکه ارائه می دهد. سیسکو به ارائه ی مجموعه ی  کاملی از تلفن های IP و دیگر محصولات ارتباطی یکپارچه برای کسب و کارها می پردازد. سوئیچ های سیسکو سری 350 به خوبی تست شده اند تا از نصب آسان و سازگاری کامل با دیگر محصولات و ارائه یک راه حل کامل به کسب و کارها اطمینان حاصل شود.

 

– اتصال بسیار امن به کاربر میهمان

سوئیچ های سری 350 سیسکو برای کاربران میهمان امکان اتصال بسیار امن به شبکه در حالت های مختلف مانند یک هتل، اتاق انتظار دفتر و یا هر منطقه دیگری می دهد. با استفاده از قابلیت های تقسیم بندی ترافیک و تنظیم امنیت قدرتمند و آسان، می توانید ترافیک کسب و کار حیاتی خود را از خدمات کاربران میهمان جدا کنید و همچنین جلسات شبکه های کاربران میهمان را نیز از یکدیگر جدا کنید.

 

منبع : سوئيچ سيسکو مدل SG350-28



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو 48 پورت WS-C3750X-48T-L:

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L از جمله سوئیچ های با قابلیت استک می باشند. این سوئیچ شبکه دسترس پذیری، مقیاس پذیری، امنیت، کارایی انرژی و سهولت استفاده را با ویژگی های نوآورانه مانند StackPower سیسکو، پیکربندی های IEEE 802.3at (Power over Ethernet Plus) PoE+، ماژول های شبکه اختیاری، منبع تغذیه اضافی و ویژگی های (MACsec (Media Access Control Security را فراهم می کنند.

سوئیچ های سری 3750X سیسکو مانند سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L همراه با تکنولوژی StackWise Plus مقیاس پذیری، سهولت مدیریت و محافظت از سرمایه گذاری را برای نیازهای در حال تغییر کسب و کار فراهم می کند. این سوئیچ ها با فعال کردن اپلیکیشن هایی از جمله IP telephony، وایرلس و ویدئو برای تجربه یک شبکه بدون مرز بهره وری را افزایش می دهد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L:

  • سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L دارای 48 پورت 10/100/1000 با قابلیت استک
  • 4 ماژول شبکه uplink اختیاری با پورت های GE یا 10GE
  • دارای فن ها و منبع تغذیه های ماژولار و Dual redundant
  • رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار امنیت کنترل دسترسی رسانه (MACsec)
  • NetFlow انعطاف پذیر و رمزنگاری سخت افزاری سوئیچ به سوئیچ (switch-to-switch) با uplink ماژول سرویس
  • سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L دارای پورت های USB Type-A و Type-B به ترتیب برای ذخیره سازی و کنسول و یک پورت مدیریت اترنت خارج از باند
  • پشتیبانی از تکنولوژی StackWise Plus
  • تکنولوژی StackPower سیسکو: یک ویژگی نوآورانه و برای اولین بار در صنعت برای به اشتراک گذاری پاور در بین اعضای استک
  • تکنولوژی StackWise Plus سیسکو برای سهولت استفاده و انعطاف پذیری با گذردهی 64 گیگابیت بر ثانیه
  • محافظت از سرمایه گذاری با قابلیت سازگاری با تمام مدل های سوئیچ های سری 3750 سیسکو

 

منبع : سوئيچ سيسکو مدل WS-C3750X-48T-L



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ما در این مقاله قصد داریم تفاوت آنتن و رادیو وایرلس را مورد بررسی قرار دهیم. رادیو وایرلس یکی از پرکاربرد ترین تجهیرات شبکه است که برای استفاده از اینترنت با کیفیت و سرعت زیاد در متراژ های بالا استفاده می‌شوند. در حقیقت رادیو وایرلس قابلیت ارسال و دریافت دیتا را به صورت بی سیم دارد. از جهت دیگر آنتن به تنهایی قابلیت ارسال سینگال را ندارد. درنتیجه میتوان گفت آنتن ها و رادیو وایرلس ها مکمل یکدیگر هستند. با ما همراه باشید تا با عملکرد و تفاوت آنتن و رادیو وایرلس آشنا شوید.

 

رادیو وایرلس چیست:

همانطور که میدانید شبکه های بی سیم موج های رادیویی را در فرکانس های خاصی ارسال میکنند که به وسیله‌ی دستگاه های فرستنده و گیرنده های مخصوص دریافت میشوند. رادیو وایرلس یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه شناخته شده است که امکان دریافت و ارسال داده ها را برای کاربران فراهم میکند. به زبان ساده میتوان گفت رادیو وایرلس ها نقاط بیشتری از یک شبکه را تحت پوشش خود قرار می دهند و از قدرت بالاتری نسبت به آنتن ها برخودار هستند.

به طور کلی باید بگوییم رادیو وایرلس ها دارای عملکرد ساده ای و فقط گیرنده و فرستنده امواج هستند. در نتیجه رادیو وایرلس ها تا حدی به اکسس پوینت ها شباهت دارند. چرا که اکسس پوینت به وسیله یک کابل شبکه به یک روتر یا مودم متصل میشود و قادر است داده ها را در سایر نقاط در هرمکانی به اشتراک بگذارد و پوشش دهی بالاتری را نیز فراهم می کند.

کاربرد رادیو وایرلس:

از وظایف اصلی رادیو وایرلس ها میتوانیم به انتقال و جابه جایی دیتا ها بدون محدودیت مکانی اشاره کنیم. برای مثال اگر قصد دارید دو ساختمان به اندازه 300تا 500 متری را به صورت وایرلس به یکدیگر متصل کنید حتما باید در هر دو ساختمان رادیو وایرلس را روبه روی هم نصب کنید و توسط دستگاه ارتباطات بی سیم را از راه دور ایجاد کنید.

بهتر است بدانید قدرت رادیو وایرلس در حقیقت قدرت آنتن آن است. قدرت آنتن را با علامت dbi نشان میدهند و هرچه این عدد بزرگتر باشد به این معناست که رادیو وایرلس دارای قدرت بیشتری است و قابلیت استفاده در مسافت های طولانی تر و ارتباطات پایدار تر را دارد. به همین دلیل استفاده از رادیو وایرلس در سازمان ها و موسسات بزرگ بسیار پیشنهاد میشود. همچنین از جمله مزایای رادیو وایرلس میتوانیم به مقرون به صرفه بودن، قابلیت انعطاف پذیر بالا،گسترش پذیری و امکان پیاده سازی ساده را اشاره کنیم.

 

آنتن و کاربرد آن چیست:

همانطور که در بالا اشاره کردیم دستگاه های بیسم از امواج رادیویی برای برقراری ارتباطات وایرلس با یکدیگر استفاده میکنند و آنتن نیز امواج رادیویی را انتقال میدهد. آنتن های وایرلس سینگال ها را دریافت میکند و بر اساس ساختار فیزیکی خود آن را به محیط اطراف ارسال میکند.

باید بدانید که آنتن ها از اجزای اصلی و مهم ارتباطات رادیویی هستند که برخی مدل های آن بر روی روتر به صورت خارجی نصب میشوند در صورتی که بعضی از آنها در داخل محفظه سخت افزاری قرار میگیرند. در واقع بین آنتن و رادیو وایرلس تفاوت چندانی وجود ندارد و تنها تفاوت کلی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که رادیو وایرلس ها دارای عملکرد قوی تر و بهتری هستند همچنین دارای پردازنده و سیستم عامل می باشد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

معرفی انواع آنتن های وایرلس:

آنتن های وایرلس به طور کلی به دو دسته  omnidirectional و directional تقسیم بندی میشوند.

  • 1.آنتن وایرلس Omni Directional یا 360درجه

آنتن وایرلس Omni Directional در فضا و محیط های خارجی نصب میشوند و برای ارتباطات 360درجه یا multi point مورد استفاده قرار میگیرد. این مدل رادیو وایرلس از رایج ترین آنتن های وایرلس Omni Directional است که در تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار میگیرد. آنتن وایرلس Omni Directional سیگنال را از یک نقطه به نقاط مختلف دیگر ارسال میکند. همچنین دارای قابلیت افزایش قدرت سیگنال دستگاه بیسیم در همه جهات به طور مساوی است.

  • 2.آنتن وایرلس Directional یا جهت دار

آنتن وایرلس Directional سیگنال های خود را به صورت موازی و یک جهت ارسال و دریافت میکند. آنتن های دایرکشنال جهت گسترش محدوده شبکه WiFi ساختمان ها و یا سایر شرایط خاص که به پوشش 360 درجه احتیاج ندارد، استفاده میشود. آنتن های جهت دار در 4 نوع اصلی دسته بندی میشوند که عبارتند از: sector،yagi،dish،grid

ـ Yagi :yagi یکی از آنتن های جهت دار محسوب میشود که میتوانید از این آنتن در شبکه وای فای از فاصله دور استفاده کنید. این آنتن ها معمولا برای گسترش دامنه های فضای باز در جهت های خاص استفاده می‌شود. الگو های تابش این آنتن ها به فرکانس هایشان بستگی دارد و معمولا بیشترین استفاده در آنتن های تلویزیونی قدیمی است که اصولا بر روی سقف خانه ها نصب میشود و برای اتصالات نقطه به نقطه استفاده میشود و یا برای یک نقطه به سیستم چند نقطه ای استفاده میشوند.

با بالا رفتن فرکانس امکان کاهش زاویه تابش تا حدود ۲۵ درجه وجود دارد. از آنجایی که شبکه بی سیم IEEE 802.11 از باند ۹۰۰MHz استفاده نمی کند آنتن های YAGI برای این شبکه صرفا با دو فرکانس ۲٫۴GhHz و ۵GHz به بازار عرضه می شوند.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Dish: از شناخته ترین آنتن ها محسوب می شوند که به دیش معروفند. دیش ها دارای یک بازدارنده در پشت هستند. این آنتن از زاویه تابش کمتر از 4 درجه برخوردار است و تا مسافت 100 کیلومتر را آنتن دهی می کند و همچنین برای ارتباط های point to point (نقطه به نقطه) مورد استفاده قرار می گیرد.

این آنتن دارای سیگنال single و Dual می باشد. دقت داشته باشید که سیگنال single نسبت به dual دارای پهنای باند نسبتا کمتری است. این آنتن را می توانید در اندازه های بسیار بزرگ خریداری کرد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Sector: سکتور یک نوع آنتن میکروویو جهتی است که بصورت مستطیل شکل و برای ارتباط های Multi point (چند نقطه) مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین زاویه تابش آن 60 و 90 و 120 درجه است و برای مسافت های زیر 3 کیلومتر استفاده می شود. انتخاب درجه زاویه تابش بستگی به برد این آنتن دارد.

هرچه زاویه تابش بازتر باشد برد سیگنال کمتر است. در هنگام نصب به دلیل اینکه روی دکل نصب می شود باید مراقب بود که کاملا ایستاده نصب نشود وگرنه سیگنال آن خیلی ضعیف و یا کار نخواهد کرد. به این معنا که قابلیت ارسال امواج را به صورت افقی و عمودی داشته باشد و پهنای باند و زاویه مطلوب به‌طور مثال ۱۲۰ درجه در حالت افقی داشته باشد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Flat: زاویه تابش این رادیو 10 درجه می باشد که به منظور مسافت های زیر 15 کیلومتر و لینک های point to point آنتن دهی میشود. نکته ای که در این قسمت بسیار اهمیت دارد این است که آنتن flat رو باید در مقابل هم روی دکل نصب کرد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Grid: آنتن grid دارای دو رنج فرکانسی 2.4 و 5.8 گیگاهرتز و همچنین زاویه تابش 6 الی 9 درجه می باشد و جهت مسافت های زیر 15 کیلومتر و برای ارتباط های point to point مورد استفاده قرار میگیرد. این آنتن دارای سیگنال single و Dual می باشد. دقت کنید که سیگنال single نسبت به dual دارای پهنای باند کمتری است. این آنتن را می توان در شکل های بسیار بزرگ خریداری کرد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

بررسی تفاوت آنتن و رادیو وایرلس:

در بررسی تفاوت آنتن و رادیو وایرلس در حقیقت تفاوت چندان آشکاری بین این دو وجود ندارد و آنتن جزئی از رادیو وایرلس به شمار میرود. اما در برخی موارد بعضی از تجیهزات مانند آنتن برای افزایش برد شبکه wifi، قدرت بسیار کمتری نسبت به رادیو وایرلس است. برای مثال هنگام به اشترک گذاری داده ها در مسافت های طولانی رادیو وایرلس عملکرد بهتری در ارسال و دریافت داده دارد.

به طور کلی میتوان گفت آنتن مکمل رادیو وایرلس است و با اتصال آنتن به رادیو وایرلس با توجه به قدرت آنتن دهی که دارد، پوشش دهی بالاتری را برای رادیو وایرلس فراهم میکند.

بنابراین میتوان گفت رادیو وایرلس ها به تنهایی قادر به ارسال و دریافت دیتا هستند اما قدرت ارسال آن به قدرت آنتن دهی محدود دستگاه بستگی دارد که کاربران با اضافه کردن یک آنتن به رادیو وایرلس میتوانند سینگال و داده ها با قدرت بیشتری را در فواصل ارسال و دریافت کنند.

 

ویژگی های آنتن رادیو وایرلس:

در هنگام خرید آنتن رادیو وایرلس حتما باید به مشخصات فنی آن دقت کنید. چرا که مشخصات فنی بسیار مهم تر از نام و برند رادیو وایرلس ها است پس در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید. به طور کلی آنتن رادیویی وایرلس باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. در شرایط بد جوی مانند باد و باران و… امواج رادیویی را در جهت درست و با سرعت کافی ارسال کند.
  2. دامنه وسیعی از محیط اطراف را پوشش بدهد.
  3. دارای عمر عملیاتی مفیدی باشد.
  4. تابش مستقیم نور خورشید بر عملکرد آن تاثرات منفی نگذارد.
  5. Beamwidth یا عرض پرتو مناسبی داشته باشد.
  6. امکان کار در باند فرکانسی 5گیگاهرتز را داشته باشد
  7. دارای توان عملیاتی بالایی )دی سی بل) باشد.
  8. معماری Dual Polarization داشته باشد.
  9. مجهز به کاهش تاثیر تابش دهنده دستگاهها rf مجاور با آنتن باشد.
  10. از تکنیک کنترل فشار باد و نویز محیط استفاده کند تا امواج به شکل پایداری ارسال شوند.

منبع : 

تفاوت آنتن و راديو وايرلس

 



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SF500-48:

 

سوئیچ سیسکو SF500-48 دارای 48 پورت 10/100 می باشد. سوئیچ های مدیریتی با قابلیت استک سری 500 سیسکو خط جدید سوئیچ های اترنت مدیریتی با قابلیت استک می باشند که قابلیت های پیشرفته مورد نیاز برای پشتیبانی از یک شبکه با نیازهای بیشمار را با قیمت مناسب ارائه می دهند. نصب و مدیریت این سوییچ شبکه بدون نیاز به کارمندان فناوری اطلاعات بسیار آسان می باشد.

سوئیچ های سری 500 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو SF500-48 برای محافظت از سرمایه گذاری های تکنولوژی با رشد کسب و کار شما طراحی شده اند. این سری از سوئیچ ها قابلیت stacking واقعی را ارائه می دهند و به کاربران اجازه می دهند تا پیکربندی، مدیریت و عیب یابی سوئیچ های فیزیکی چندگانه را مانند یک دستگاه واحد انجام می دهد و به آسانی شبکه خود را گسترش دهند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF500-48:

سوئیچ های سری 500 سیسکو مجموعه ویژگی های پیشرفته ی مورد نیاز کسب و کارهای در حال رشد را فراهم می کنند و نیاز به اپلیکیشن های با پهنای باند بالا و تکنولوژی ها را برطرف می کند. سوئیچ های سری 500 سیسکو دسترس پذیری اپلیکیشن های مهم و ضروری را بهبود می دهند، از اطلاعات کسب و کار شما محافظت می کنند و پهنای باند شبکه شما را برای ارائه موثرتر اطلاعات و پشتیبانی از اپلیکیشن ها بهبود می دهند. این سوئیچ ها مزایای زیر را ارائه می دهند:

 

ـ امنیت عالی

سوئیچ های سری 500 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو SF500-48  ویژگی های امنیتی پیشرفته مورد نیاز  برای محافظت از داده های تجاری و دور نگه داشتن کاربران غیرمجاز از شبکه را ارائه می دهند:

  • رمزگذاری (SSL (Secure Sockets Layer تعبیه شده از داده های مدیریتی که به سوئیچ و از سوئیچ منتقل می شوند، محافظت می کند.
  • لیست های کنترل دسترسی گسترده (ACL) بخش های حساس شبکه را برای دور نگه داشتن کاربران غیر مجاز و محافظت در برابر حملات شبکه محدود می کند.
  • VLAN های مهمان به شما امکان می دهند در حالی که خدمات تجاری مهم را از ترافیک مهمان جدا می کنید، اتصال به اینترنت را برای کاربران غیر کارمند فراهم کنید.
  • پشتیبانی از اپلیکیشن های امنیتی پیشرفته شبکه مانند امنیت پورت IEEE 802.1X دسترسی به بخش های خاصی از شبکه شما را به شدت محدود می کند. احراز هویت مبتنی بر وب، رابط کاربری کاملی برای تأیید صحت انواع دستگاه های میزبان و سیستم عامل ها، بدون ایجاد پیچیدگی در استقرار مشتری IEEE 802.1X در هر نقطه انتهایی فراهم می کند.
  • مکانیسم های دفاعی پیشرفته، از جمله بررسی پویا پروتکل Address Resolution Protocol) ARP)، حفاظت از منبع IP و پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP)، حملات عمدی به شبکه ها را شناسایی و مسدود می کنند. به ترکیبی از این پروتکل ها IPMB (اتصال پورت IP-MAC) گفته می شود.
  • ACLهای مبتنی بر زمان و عملکرد پورت دسترسی به شبکه را در زمان های از پیش تعیین شده مانند ساعات کاری محدود می کنند.
  • امنیت یکنواخت مبتنی بر آدرس MAC را می توان به طور خودکار برای کاربران تلفن همراه اعمال کرد زیرا در بین اکسس پوینت های وایرلس گردش می کنند.
  • تکنولوژی (SCT (Secure Core Technology به اطمینان حاصل می کند که سوئیچ قادر است پردازش ترافیک مدیریت را در مواجهه با حمله DoS پردازش کند.
  • (PVE (Private VLAN Edge جداسازی لایه 2 را در بین دستگاه های موجود در همان VLAN فراهم می کند.
  • محافظت از جلسات مدیریت با استفاده ازRadius،+TACACS و تأیید هویت پایگاه داده محلی و همچنین جلسات مدیریت ایمن بر روی SSL ،SSH و SNMPv3 قابل انجام است.
  • حمله (DoS (denial-of-service زمان حضور شبکه را در حضور یک حمله به حداکثر می رساند.

 

ـ مدیریت پیشرفته ترافیک لایه 3 (Advanced Layer 3 Traffic Management)

سوئیچ های سری 500 سیسکو مجموعه پیشرفته ای از قابلیت های مدیریت ترافیک را برای کمک به کسب و کارهای در حال رشد ارائه می دهد تا به کسب و کارها کمک کند تا شبکه های خود را به طور مؤثرتر سازماندهی کنند. به عنوان مثال، سوئیچ ها با ارائه مسیریابی استاتیک LAN لایه 3 به شما این امکان را می دهند تا شبکه خود را به گروه های کاری تقسیم کنید و از طریق VLAN ها بدون کاهش عملکرد اپلیکیشن، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو SF500-48 



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SF100-24:

سوئیچ سیسکو SF100-24 دارای 24 پورت 10/100 می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سوئیچ های غیرمدیریتی سری 100 سیسکو، بخشی از راه حل های شبکه کسب و کارهای کوچک سیسکو می باشند و از جمله سوئیچ های غیرمدیریتی سیسکو می باشد که اتصال Fast Ethernet و گیگابیت اترنت را برای اتصال به دفاتر کسب و کارهای کوچک شما فراهم می کنند.

این سری از سوئیچ ها در دو مدل دسکتاپ و رکمونت قابل نصب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در هر فضای اداری با نیازهای اولیه شبکه مستقر شوند. این سوئیچ ها از انرژی کمتری استفاده می کنند و اتصال قدرتمند و قابل اطمینانی را برای نیازهای کسب و کار شما فراهم می کنند و همچنین از ویژگی های پیشرفته مانند کیفیت خدمات (QoS) نیز پشتیبانی می کنند. همچنین کاربران می توانند این سوئیچ شبکه را در عرض چند دقیقه پیکربندی کنند. سوئیچ های سری 100 سیسکو قابلیت اطمینان و محافظت از سرمایه گذاری راه حل های شبکه سیسکو را برای کسب و کارهای کوچک شما فراهم می کنند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF100-24:

 

  • کارایی بالا

سوئیچ های سری 100 سیسکو عملکرد مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن های تجاری از جمله سرویس های ویدئویی با پهنای باند بالا را ارائه می دهند و از شبکه های کند و آهسته جلوگیری می کنند. این برنامه از سرعت گیگابیت اترنت پشتیبانی می کند و سطوح جدیدی از ظرفیت و کارایی را در شبکه کسب و کارهای شما باز می کنند و به شما اجازه می دهند تا فایل های بزرگ را در عرض چند ثانیه منتقل کنید.

 

  • کاهش هزینه های انرژی

سوئیچ های سری 100 سیسکو به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی با بهینه سازی مصرف انرژی بدون به خطر انداختن عملکرد طراحی شده که از محیط زیست ما محافظت کرده و هزینه های انرژی را کاهش دهند. علاوه بر این، این سوئیچ ها از استاندارد (Energy Efficient Ethernet (IEEE 802.3az پشتیبانی می کنند و با نظارت بر میزان ترافیک در یک لینک فعال و قرار دادن لینک در حالت آماده بکار در طی دوره های آرام، مصرف انرژی را کاهش می دهند. اکثر این سری از سوئیچ ها بدون فن هستند. در نتیجه این سوئیچ ها علاوه بر کاهش هزینه های انرژی، در سکوت و بدون سر و صدا فعالیت می کنند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SF100-24



:: بازدید از این مطلب : 860
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو SF220-24P:

سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو SF220-24P دارای 24 پورت 10/100 می باشد. سوئیچ های سری SF220 سیسکو از جمله سوئیچ های هوشمند و مقرون به صرفه سیسکو می باشند که امنیت، کارایی و سهولت استفاده را برای کمک به ایجاد یک شبکه کسب و کار عالی و با بودجه محدود ارائه می دهند. همچنین این سوئیچ ها برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب می باشند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF220-24P:

1- Power over Ethernet Plus:

قابلیت +PoE استقرار اکسس پوینت های وایرلس، IP telephony، نظارت ویدئویی را با اجرای پاور و داده بر روی یک کابل شبکه واحد آسان می کند. سوئیچ سیسکو SF220-24P از قابلیت +PoE پشتیبانی می کنند و حداکثر پاور 30 وات را در هر پورت ارائه می دهند. +PoE می تواند استقرار اکسس پوینت های وایرلس با استاندارد 802.11ac، دوربین های (IP PTZ (Pan Tilt Zoom و تلفن های ویدئویی فعال کند و در نتیجه باعث ارائه انعطاف پذیری بیشتر و حفاظت از سرمایه گذاری ها می شود.

 

2- امنیت شبکه (Network security):

سوئیچ های سری 220 سیسکو سطوح جدیدی از امنیت را برای سوئیچ های هوشمند فراهم می کنند و راه های بیشتری را برای حفاظت از شبکه شما ارائه می دهند.

  • پشتیبانی از برنامه های کاربردی امنیتی شبکه مانند استاندارد IEEE 802.1X و امنیت پورت دسترسی به بخش های خاصی از شبکه شما را به شدت محدود می کند.
  • لیست های کنترل دسترسی (ACL) گسترده می توانند بخش های حساس شبکه را از دسترسی کاربران غیرمجاز محدود کرده و از حملات به شبکه محافظت کنند.
  • جلوگیری از حمله (DOS (Denial-Of-Service به افزایش زمان انجام کار در زمان حمله به شبکه کمک می کند.
  • از جلسات مدیریت با استفاده از RADIUS و +TACACS محافظت می کند و از تأیید اعتبار پایگاه داده محلی و همچنین ارتباطات مدیریت ایمن از طریق SSL ،SSH و SNMPv3 پشتیبانی می کند.

 

3-  قابلیت های انعطاف پذیر مدیریت شبکه (Flexible network management capabilities)

سوئیچ های سری 220 سیسکو انعطاف پذیری بالایی را برای مدیریت شبکه از طریق زیر فراهم می کنند.

  • مدیریت از راه دور : شما می توانید با استفاده از SNMP همه سوئیچ ها و دستگاه های سیسکو موجود در شبکه را از راه دور مدیریت کنید.
  • رابط خط فرماند : این سوئیچ ها می توانند با استفاده از یک رابط خط فرمان مدیریت شوند. این قابلیت می تواند امکان استقرار خودکار یا اسکریپت شده را برای متخصصان شبکه فعال کند.
  • پشتیبانی از دو سیستم عامل : با امکان حفظ دو سیستم عامل در حافظه دائمی به جای ذخیره تنها یک سیستم عامل ، همانطور که سوئیچ های هوشمند قدیمی پشتیبانی می کنند شما می توانید ارتقاء نرم افزار را بدون خاموش کردن شبکه یا نگرانی در مورد قطع شبکه به دلیل یک سیستم عامل خراب انجام دهید. در نتیجه باعث کاهش خرابی سوئیچ در هنگام بروزرسانی یا خراب شدن سیستم عامل می شود.
  • پشتیبانی از فایل های پیکربندی دوگانه : دستگاه را پیکربندی کنید و تأیید کنید که پیکربندی به درستی انجام شده است و پس از راه اندازی مجدد این پیکربندی را ذخیره کنید. علاوه بر این، یک فایل پیکربندی mirror امکان پشتیبان گیری خودکار از آخرین فایل پیکربندی ثابت را فراهم می کند.
  • پشتیبانی از IPv6: سوئیچ های سری 220 سیسکو از IPv6 و IPv4 پشتیبانی می کنند. در نتیجه شما می توانید سیستم عامل ها و نسل جدید برنامه های کاربردی را بدون نیاز به ارتقا تجهیزات دریافت کنید.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SF220-24P

 



:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

راهنمای خرید اکسس پوینت

اکسس پوینت یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه محسوب می‌شود که امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد. کاربران با استفاده از اکسس پوینت می‌توانند به راحتی پوششش دهی WiFi خود را افزایش دهند و همچنین تعداد بیشتری دستگاه به اکسس پوینت متصل می شوند. اکسس پوینت ها در دو نوع اکسس پوینت indoor و اکسس پوینت outdoor که هر دو نوع دارای مزایا و کاربرد های فراوانی است به فروش می‌رسد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید اکسس پوینت بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید با خیال راحت و با خواندن این مقاله، خریدی مناسب و باکیفیتی داشته باشید در نتیجه با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اکسس پوینت چیست:

Access Point به معنای نقطه دسترسی است که به اختصار AP یا WAP نامیده می‌شوند. اکسس پوینت دستگاهی است که یک شبکه بی سیم محلی را به وجود میاورد و همچنین این دستگاه برای شما این امکان را فراهم میکند که از طریق آن بتوانید چندین سیستم کامپیوتری را از طریق شبکه های بیسیم به یکدیگر در فضاهایی مانند شرکت ها، ادارات، سازمان ها و … متصل کنید. در حقیقت این دستگاه مانند آنتن عمل می‌کند.

استفاده از این دستگاه سبب می‌شود تا افراد با رفتن از اتاق به اتاق دیگری، دچار قطعی ارتباط بیسیم نشوند و به طور خودکار در بین اکسس پوینت های ساختمان سوئیچ شوند. این موضوع زمانی اتفاق میافتد که هیچ گونه قطعی در ارتباطات و اتصالات به وجود نیاید. شبکه هایی که توسط اکسس پوینت ایجاد می‌شوند Wireless یا WLAN نامیده می‌شوند. برای پیدا کردن بهترین محل جهت نصب اکسس پوینت نیاز به طراحی دقیق و کاملی دارید تا OVERLAP شدن فرکانس ها حذف شوند و نویزها کاهش یابند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

کاربرد اکسس پوینت چیست:

همانطور که گفتیم اکسس پوینت ها دارای کاربرد فراوانی است به همین جهت، خرید و فروش این دستگاه روز به روز در حال افزایش است. Access Point اکثرا در ساختمان های بزرگ برای پوشش دهی کلی فضا مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور میدانید دستگاه‌هایی مانند مودم و روتر قابلیت پوشش دهی فضاها را ندارند. بنابراین اگر قصد دارید اتصال دستگاه‌های شما قطع نشود حتما باید از اکسس پوینت استفاده کنید.

در حقیقت اکسس پوینت به وسیله کابل شبکه به سوئیچ شبکه، مودم و روتر متصل می‌شود. اکسس پوینت شرایط محیطی را به گونه ای فراهم میکند که کاربران می توانند به وسیله‌ی‌ آن فضای مورد نظر خود را به WiFi مجهز کنند. برای مثال اگر کاربران بخواهند در یک شرکت و یا سازمان، چند اتاق را به WiFi متصل کنند نیاز نیست که برای آن فضا مودم و روتر خریداری کنند، چرا که شما میتوانید با نصب یک اکسس پوینت دیواری یا اکسس پوینت سقفی آن فضا را به WiFi متصل کنید.

انواع اکسس پوینت :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های گوناگونی از اکسس پوینت تولید و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می‌رسد. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل‌های مختلفی مانند اکسس پوینت‌های دیواری و سقفی، اکسس پوینت های تک بانده و دو بانده، اکسس پوینت های داخلی و خارجی آشنا کنیم.

 

  • اکسس پوینت دیواری و سقفی:

اگر کاربران به دنبال اکسس پوینت با ابعاد کوچک هستند بهتر است که خرید اکسس پوینت دیواری و سقفی را در دستور کار خود قرار دهند. بهتر است بدانید که این نوع از اکسس پوینت بر روی دیوار نصب می‌شوند. همچنین این اکسس پوینت های دیواری دارای ظاهر جذاب و کوچکی هستند و سرعت این اکسس پوینت در حدود 150 تا 300 مگابایت بر ثانیه بوده که از نظر کاربران سرعت بسیار قابل قبولی دارد.

گروه دیگری از اکسس پوینت ها وجود دارند که به جز دیوار، قابلیت قرار گرفتن بر روی سقف را نیز دارند. این مدل از اکسس پوینت ها در دو نوع تک بانده و دو بانده تولید شده است. به همین جهت میزان پوشش دهی و سرعت وایرلس این نوع از اکسس پوینت نسبت به مدل دیواری آن در سطح بالاتری قرار دارند. در انتها بهتر است بدانید که اکسس پوینت های سقفی دو بانده از فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

  • اکسس پوینت داخلی و خارجی (Indoor و Outdoor):

از مهم ترین معیارهای هنگام خرید اکسس پوینت که باید به آن توجه کنید نوع ساختار اکسس پوینت است. اکسس پوینت ها در دو دسته داخلی و خارجی تولید می‌شوند. اگر افراد قصد دارند برای فضای داخلی یک اکسس پوینت خریداری کنند بهتر است از اکسس پوینت INDOOR استفاده کنند.

این مدل از اکسس پوینت برای داخل ساختمان طراحی شده است به همین جهت دارای ویژگی های خاصی می باشند. همچنین این مدل دارای ابعاد کوچکی هستند و به همین جهت به هیچ دلیل تاثیرات منفی بر روی دکوراسیون داخل فضا نمیگذارند. ولی در مقابل شرایط جوی و محیطی مانند طوبت،گرد و غبار، مقاومت کمتری نسبت به اکسس پوینت های Outdoor دارند.

در ادامه به آشنایی با اکسس پوینت های outdoor یا همان اکسس پوینت های خارجی میپردازیم. اکسس پوینت های outdoor برای فضاهای باز طراحی شده است که بیشتر اوقات در باغ رستوران‌ها و فضاهای باز استفاده میشوند چرا که این دسته از اکسس پوینت ها سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند که موجب می‌شوند کاربر به هیچ وجه با کاهش سرعت و قطعی اتصال مواجه نشود. این مدل از اکسس پوینت های خارجی در شرایط بد جویی مانند باد و باران و رطوبت و غیره… دارای مقاومت هستند و همین موضوع سبب شده تا یک گزینه مناسب برای افرادی محسوب شوند که نیاز به نصب اکسس پوینت در محیط بیرون دارند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

  • اکسس پوینت تک بانده و دوبانده:

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید اکسس پوینت‌ها در دو دسته تک بانده و دو بانده تولید می‌شوند. اکسس پوینت های تک بانده از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند و همچنین سرعت انتقال آن‌ها حدود 150 تا 450 مگابایت بر ثانیه است.

اگر کاربران قصد دارند اکسس پوینت با سرعت بالاتری داشته باشند بهترین گزینه اکسس پوینت دوبانده است چرا که این اکسس پوینت ها از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگابایت پشتیبانی میکند. همچنین این مدل از اکسس پوینت ها دارای نرخ انتقال بالاتری نسبت به اکسس پوینت های تک بانده می باشند. بهتر است بدانید اکسس پوینت های دو بانده از قیمت بالاتری نسبت به اکسس پوینت های تک بانده برخوردار هستند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

  • اکسس پوینت تجاری:

اگر سازمان و یا شبکه شما دارای کاربران زیادی است، اکسس پوینت تجاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما بوده زیرا از این مدل اکسس پوینت در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای کاربران زیادی باشند مانند: هتل ها،رستوران ها، پاساژها، سازمان ها و…. همچنین اکسس پوینت های تجاری دارای امینت بالایی هستند و قابلیت اتصال چندین دستگاه به صورت همزمان را دارند همچنین با استفاده از این مدل می توانید محدودیت برای کاربران ایجاد کنید. این مدل دارای سرعت قابل قبولی برای اتصال افراد به شبکه است.

 

  • اکسس پوینت مستقل:

از پرکاربردترین اکسس پوینت ها می‌توانیم به اکسس پوینت مستقل اشاره کنیم بهتر است بدانید این مدل از اکسس پوینت ها امکانات زیادی ندارند و شما فقط میتوانید در مورد مسائلی مانند: دسترسی، پیاده سازی فایروال و احزاز هویت از آن استفاده کنید.

 

  • اکسس پوینت کنترلی:

از پیشرفته‌ترین اکسس پوینت‌های موجود، اکسس پوینت کنترلی است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از ویژگی‌ها و امکانات این مدل می‌توانیم به مدیریت متمرکز، پیکربندی و رمزگذاری آن اشاره کنیم. این مدل به دلیل اینکه از امنیت زیادی برخوردار است، قیمت بالایی دارد و به همین دلیل است که از این مدل‌ها فقط در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که نیاز به امنیت بالا و مدیریت اطلاعات دارند، استفاده می شود.

 

راهنمای تفاوت اکسس پوینت و روتر:

در این قسمت از مقاله قصد داریم تفاوت اکسس پوینت و روتر را مورد بررسی قرار دهیم. چراکه بسیاری از افراد در زمان خرید اکسس پوینت به این فکر می‌کنند که کارایی روتر و اکسس پوینت یکسان می‌باشد. جالب است بدانید که روتر قابلیت ایجاد شبکه LAN را دارد اما این موضوع در اکسس پوینت وجود ندارد.

در واقع اکسس پوینت برای افزایش پوشش دهی شبکه بیسیم مورد استفاده قرار میگیرد، بنابراین یک روتر میتواند کار اکسس پوینت را انجام دهد اما این موضوع در مورد اکسس پوینت صدق نمیکند چرا که اکسس پوینت برای پوشش بیشتر فضا استفاده میشود و باید آن را در مکانی قرار دهید که پوشش دهی شبکه را افزایش دهد. در این صورت افراد بیشتری میتوانند به شبکه متصل شوند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

تفاوت مودم با اکسس پوینت:

مودم دستگاهی است که به خط تلفن و یا هر خط فیزیکی دیگر که داشته باشید متصل می‌شود و اصولا دارای اتصال اترنت و گاهی یو اس بی است که امکان انتقال داده به وسیله خط تلفن را فراهم می‌کند. برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مودم، اکسس پوینت و روتر را در داخل یک دستگاه جمع آوری کرده اند. این دستگاه ها که دارای چند وظیفه هستند یک وظیفه را به بهترین شکل انجام نمی‌دهند.

اتصال مودم به اینترنت به وسیله کابل اترنت به پریز تلفن است. اما روتر این اتصال را به کمک ایجاد یک شبکه‌ی محلی بین دستگاه‌هایی مانند گوشی های هوشمند و لپتاپ و غیره پخش می‌کند و اکسس پوینت با اتصال به روتر، این شبکه را گسترده‌تر می‌کند و می‌تواند امواج را به نقاط کور داخل شبکه برساند.

 

 راهنمای خرید اکسس پوینت :

برای راهنمای خرید اکسس پوینت باید معیار های خاص و مختلفی را مد نظر داشته باشیم. برای مثال باید سرعت wirless، دو بانده و یا تک بانده بودن اکسس پوینت، پورت های شبکه، قابلیت های POE و قدرت آنتن دهی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک اکسس پوینت مناسب و با کیفیت بالا را خریداری کنید. در ادامه تمام ایتم های راهنمای خرید اکسس پوینت را بررسی خواهیم کرد.

 

  • دو باند بودن و یا تک باند بودن اکسس پوینت

دو بانده و یا تک باند بودن اکسس پوینت دارای اهمیت ویژه ای است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. اکسس پوینت های دو بانده دارای سرعت وایرلسی بالاتر و پوشش دهی بهتری نسبت به اکسس پوینت های تک بانده هستند. امروزه خرید اکسس پوینت دو بانده از تک بانده بیشتر شده است.

 

  • دارای پورت شبکه گیگابایتی باشد

 زمان خرید اکسس پوینت باید به نوع پورت آن نیز توجه داشته باشید. اکسس پوینت ها در دو دسته مگابایت و گیگابایت تولید می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم که اکسس پوینیت را خریداری کنید که دارای پورت شبکه از نوع گیگابیت باشد چرا که این مدل از اکسس پوینت ها دارای سرعت انتقال بالاتری هستند.

 

  • دارای سرعت وایرلس بالایی باشد

یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید اکسس پوینت توجه به میزان سرعت وایرلس دستگاه است. اصولا سرعت اکسس پوینت بین 150 تا 450 مگابایت بر ثانیه است. بنابراین میتوان به این نتیجه رسید که بهترین گزینه برای خرید این دستگاه اکسس پوینتی است که دارای سرعت بیش از 300 مگابایت بر ثانیه باشد.

 

  •  دارای قابلیت POE باشد

بیشتر اوقات برای راه‌اندازی یک دستگاه باید به صورت همزمان از کابل شبکه و برق استفاده کنید. این مسئله در مورد دستگاه DVR، دوربین مداربسته و بسیاری از دستگاه‌های دیگر صدق می‌کند. اگر اکسس پوینت دارای قابلیت POE باشد می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند. پس بهتر است اکسس پوینتی را خریداری کنید که از قابلیت PoE برخوردار باشد.

 

  • قابلیت قدرت آنتن دهی بالایی داشته باشد

از مهم ترین ویژگی های که باید در هنگام خرید این دستگاه به آن توجه کنیم قدرت آنتن دهی بالای است چرا که شما آن را برای پوشش دهی فضای بیشتر خریداری می‌کنید. در نتیجه باید مدلی را انتخاب کنید که دارای قدرت آنتن دهی بالایی باشد.

 

هنگام استفاده از اکسس پوینت به موارد زیر توجه کنید:

  • اکسس پوینت های نصب شده به امواج و نویزها حساسیت بالایی دارند و یک موتور الکتریکی به راحتی می تواند امواج آن را تضعیف و دچار اختلال کند.
  • در AP های خانگی موانعی مثل دیوار به راحتی می توانند تا 30 درصد از توان دستگاه تان را کم کنند.
  • نباید به هیچ عنوان Access Point ها را کنار یکدیگر نصب کنید که این فاصله با درنظر گرفتن میزان فرکانس و پوشش دهی کنترل می شود.
  • AP ها به خودی خود هیچ کارایی ای ندارند و حتما باید به وسیله یک روتر یا سرور، به عنوان یک شبکه فعالیت کنند.
  • در محیط های شلوغ و پر تردد که افراد زیادی نیاز به اتصال به اکسس پوینت دارند باید از مدل های بالاتر با پوشش دهی بیشتر استفاده کنید.
  • تمامی برند های اکسس پوینت استفاده شده در یک شبکه به دلیل سادگی در تنظیمات و مسئله رومینگ بهتر است از یک برند باشند. ولی کاربران میتوانند از مدل های مختلف یک برند استفاده کنند.

 

فواید استفاده از اکسس پوینت:

و در انتها از فواید اکسس پوینت میتوانیم به طور کلی به استفاده از این دستگاه یعنی افزایش پوشش دهی و محدودیت انتقال سیگنال 100 تا 300 متر اشاره کنیم. همچنین از جهت دیگر هر اکسس پوینت قابلیت اتصال 60 عدد دستگاه را به صورت همزمان به شبکه را فراهم می کند. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از اکسس پوینت سبب می‌شود تا شما کابل کمتری را برای راه اندازی یک شبکه استفاده کنید. در نتیجه این مسئله سبب  کاهش هزینه می‌شود.

 

منبع : 

راهنماي خريد اکسس پوينت



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات  و اطلاعات سوئیچ سیسکو مدل SF100D-08:

سوئیچ سیسکو SF100D-08 از جمله سوئیچ های سری 100 سیسکو می باشد و دارای 8 پورت 10/100 است. سوئیچ های سری SF100 سیسکو مصرف انرژی را کاهش می دهند و اتصال قدرتمند و قابل اطمینانی برای نیازهای کسب و کار شما فراهم می کنند و همچنین این سوئیچ ها از ویژگی های پیشرفته مانند کیفیت خدمات (QoS) پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، نصب و راه اندازی این سوئیچ ها آسان می باشد به طوری که کاربران می توانند در عرض چند دقیقه این سوئیچ ها را نصب کنند.

سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو سری 100 اتصال و قابلیت اطمینان شبکه اصلی کسب و کارهای کوچک را بدون پیچیدگی ارائه می دهند. این سوئیچ ها تمام ویژگی ها، قابلیت ارتقاء و محافظت از سرمایه گذاری را که از سیسکو انتظار دارید را، بدون نیاز به نصب و پیکربندی نرم افزار خاصی ارائه می دهد. تنها کافیست که سوئیچ شبکه را وصل کنید و رایانه ها و سایر تجهیزات تجاری خود را متصل کرده و به کار خود ادامه دهید.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF100D-08:

 

– نصب آسان

سوئیچ های سری 100 در دو مدل دسکتاپ و رومیزی در دسترس هستند و مناسب برای فضاهای اداری کوچک می باشد. مدل های دسکتاپ این سری از سوئیچ ها دارای گزینه نصب بر روی دیوار برای نصب دستگاه در زیر میز یا دیوار یک دفتر یا اتاق کنفرانس می باشد.

– کارایی بالا

سوئیچ های سری 100 سیسکو عملکرد مورد نیاز برای اجرای برنامه های کسب و کار از جمله سرویس های ویدئویی با پهنای باند بالا را ارائه می دهند و از شبکه های کند و آهسته جلوگیری می کنند. این برنامه از سرعت Gigabit Ethernet پشتیبانی می کند و سطوح جدیدی از ظرفیت و عملکرد را در شبکه کسب و کار شما باز می کند و به شما اجازه می دهد تا فایل های بزرگ را در عرض چند ثانیه منتقل کنید.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SF100D-08

 


:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو SF112-24 از جمله سوئیچ های غیر مدیریتی شرکت سیسکو می باشد که دارای قیمت مناسب است و استفاده از آن آسان می باشد. این سوئیچ ایده آل برای کسب و کارهای کوچک می باشد و نیاز به پیکربندی خاصی ندارد.

با این محصول می توانید سرعت و کارایی دفاتر خود را با قیمت پایین و زمان زیاد برای راه‌اندازی ارتقاء دهید. محصولی مناسب برای اتصال رایانه ها، پرینترها، دستگاه های کپی و سایر تجهیزات اداری می باشد. اگر شرکت شما مانند اکثر شرکت های کوچک فاقد کارمندان IT برای تنظیم شبکه می باشد، اکنون می توانید با استفاده از سوئیچ های غیر مدیرتی سری 110 سیسکو یک شبکه تجاری با کارایی بالا داشته باشید. کاربران، آزمایشگاه ها، دپارتمان ها یا دفاتر در حال رشد اکنون می توانند زمان بیکار کمی داشته و مقادیر زیادی از اطلاعات چندرسانه ای، عکس ها و ویدیوها را از طریق شبکه ارسال کنند.

سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو سری 110 با بودجه کم و به آسانی، برای شرکت های کوچک قابلیت اتصال با اطمینان به شبکه اصلی را ارائه می دهد. این سوئیچ ها بدون نیاز به نصب نرم افزار و پیکربندی ویژگی هایی از قبیل، قابلیت ارتقاء و سرمایه گذاری مناسبی را که از سیسکو انتظار دارید، ارائه می دهند. فقط کافیست آن را به برق بزنید، رایانه ها و سایر تجهیزات تجاری خود را متصل کنید و به کار خود ادامه دهید.

سوئیچ های غیر مدیرتی سری 110 سیسکو از جمله سوئیچ های غیر مدیرتی هستند که اتصال Fast Ethernet با سیم و اتصال گیگابیت اترنت را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کنند. این سوئیچ ها با قابلیت نصب رومیزی و نصب در رک، به گونه ای طراحی شده اند که برای هر فضای اداری با نیازهای اولیه شبکه مناسب می باشند و کارایی را بهینه می کنند. این سوئیچ ها از انرژی کمتری استفاده می کنند و برای خواسته های تجاری شما  اتصالات قوی و مطمئن، همچنین ویژگی هایی پیشرفته از قبیل کیفیت خدمات (QoS)، تشخیص حلقه و تشخیص کابل را ارائه می دهند .

همه این ویژگی ها در سوئیچی قرار دارند که می توانید در عرض چند دقیقه راه اندازی کنید. سوئیچ های سری 110 سیسکو، سوئیچی مقرون به صرفه، مناسب برای کسب و کار و قابل اطمینان برای کسب و کارهای کوچک شما می باشد.

 

منبع : 

خرید سوئیچ سیسکو مدل SF112-24

 


:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SF500-24:

سوئیچ سیسکو SF500-24 یک سوئیچ لایه سه است که دارای 24 پورت FE و 2 پورت combo GE و 2 پورت SFP 1G/5G می باشد و همچنین از ظرفیت سوئیچینگ 28.8Gbps پشتیبانی می کند. این سوئیچ شبکه دارای ابعاد 1U می باشد و قابلیت نصب در رک را نیز دارد. همچنین این سوئیچ دارای حافظه فلش 32 مگابایت و حافظه رم 256 مگابایت است.

 

سوئیچ های مدیریتی سری 500 سیسکو:

با رشد کسب و کار شما تعداد مشتریان افزایش می یابد. درنتیجه، فرصت های بیشتری برایتان فراهم خواهد شد و کسب و کار شما توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. همچنین با توجه به اینکه شبکه شما برای عملیات کوچکتر ساخته شده است، مدیریت محیط فناوری اطلاعات با افزودن دستگاه ها، اپلیکیشن ها و کاربران بیشتر دشوار و گران خواهد بود. علاوه بر این پیچیدگی شبکه، می تواند منجر به مواجه کاربران با عملکرد ضعیف شود.

اگر مشتریان شما نسبت به گذشته افزایش یافته اند، یا کسب و کار شما گسترش پیدا کرده است، یک شبکه آهسته و غیرقابل اعتماد گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. در نتیجه شما برای داشتن عملکرد عالی، دسترس پذیری مداوم و امنیت پیشرفته، به IT backbone نیاز دارید. با IT backbone حتی با وجود ویژگی های پیشرفته، مدیریت شبکه شما آسان خواهد بود و با قیمتی مقرون بصرفه در دسترس می باشد.

سوئیچ های سری 500 سیسکو، سری جدید سوئیچ های اترنت مدیریتی و با قابلیت استک می باشند که قابلیت های پیشرفته مورد نیاز برای پشتیبانی از یک شبکه با قیمت مناسب را ارائه می دهند. این سوئیچ ها 24 یا 48 پورت Fast Ethernet و 24 تا 52 پورت گیگابیت اترنت با uplink های 10 گیگابیت اختیاری، پایه ای محکم برای برنامه های کاربردی تجاری فعلی و آینده شما، می باشند. در عین حال، نصب و مدیریت این سوئیچ ها بدون نیاز به تعداد زیادی از کارمندان فناوری اطلاعات میسر خواهد بود.

سوئیچ های سری 500 سیسکو برای محافظت از سرمایه گذاری فناوری و رشد کسب و کار شما طراحی شده اند. سوئیچ های سری 500 سیسکو بر خلاف سوئیچ هایی که ادعا می کنند استک پذیر هستند اما عناصرشان بصورت جداگانه اجرا و عیب یابی می شوند ، قابلیت stacking واقعی و امکان پیکربندی، مدیریت و عیب یابی چندین سوئیچ فیزیکی را مانند یک دستگاه واحد فراهم می کنند.

این سری از سوئیچ های سیسکو به شما اجازه می دهد تا شبکه خود را به راحتی گسترش دهید. اکثر مدل های سری 500 سیسکو بدون فن هستند و در نتیجه قابلیت اطمینان و کارایی انرژی را افزایش می دهند و میزان سر و صدا را به حداقل می رسانند.

به طور کلی، سوئیچ های سری 500 سیسکو تکنولوژی ایده آلی را برای کسب و کارهای در حال رشد فراهم می کنند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SF500-24



:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SG100-24:

سوئیچ سیسکو SG100-24 یک سوئیچ لایه دو غیرمدیریتی است که دارای 22 پورت 10/100/1000 و 2 پورت کمبو mini GB می باشد، همچنین این دستگاه از ظرفیت سوئیچینگ 48Gbps برخوردار می باشد.

سوئیچ های غیرمدیریتی سری SG100 سیسکو، بخشی از راه حل های شبکه سیسکو می باشند و از جمله سوئیچ های غیرمدیریتی سیسکو هستند که اتصال Fast Ethernet و گیگابیت اترنت را برای اتصال به دفاتر کسب و کارهای کوچک شما فراهم می کنند. این سوئیچ بدلیل عملکرد و سهولت اسان برای اتصال در کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

این سری از سوئیچ ها در دو مدل دسکتاپ و رکمونت قابل نصب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در هر فضای اداری با نیازهای اولیه شبکه مستقر شوند. این سوئیچ ها از انرژی کمتری استفاده می کنند و اتصال قدرتمند و قابل اطمینانی را برای نیازهای کسب و کار شما فراهم می کنند و همچنین از ویژگی های پیشرفته مانند کیفیت خدمات (QoS) نیز پشتیبانی می کنند. همچنین کاربران می توانند این سوئیچ شبکه را در عرض چند دقیقه پیکربندی کنند.

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو سری 100:

  • کارایی بالا

سوئیچ های سری 100 سیسکو عملکرد مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن های تجاری از جمله سرویس های ویدئویی با پهنای باند بالا را ارائه می دهند و از شبکه های کند و آهسته جلوگیری می کنند. این برنامه از سرعت گیگابیت اترنت پشتیبانی می کند و سطوح جدیدی از ظرفیت و کارایی را در شبکه کسب و کارهای شما باز می کنند و به شما اجازه می دهند تا فایل های بزرگ را در عرض چند ثانیه منتقل کنید.

 

  • کاهش هزینه های انرژی

سوئیچ های سری 100 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو SG100-24 به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی با بهینه سازی مصرف انرژی بدون به خطر انداختن عملکرد طراحی شده اند که از محیط زیست ما محافظت می کند و هزینه های انرژی را کاهش می دهند. علاوه بر این، این سوئیچ ها از استاندارد Energy Efficient Ethernet) IEEE 802.3az) پشتیبانی می کنند و با نظارت بر میزان ترافیک در یک لینک فعال و قرار دادن لینک در حالت آماده بکار در طی دوره های آرام، مصرف انرژی را کاهش می دهند. اکثر این سری از سوئیچ ها بدون فن هستند. در نتیجه این سوئیچ ها علاوه بر کاهش هزینه های انرژی، در سکوت و بدون سر و صدا فعالیت می کنند.

 

  • نصب آسان

سوئیچ های سری 100 در دو مدل دسکتاپ و رومیزی در دسترس هستند و مناسب برای فضاهای اداری کوچک می باشد. مدل های دسکتاپ این سری از سوئیچ ها دارای گزینه نصب بر روی دیوار برای نصب دستگاه در زیر میز یا دیوار یک دفتر یا اتاق کنفرانس می باشد.

 

  • استفاده آسان(Ease of use)

سوئیچ های سری 100 سیسکو همانند سوئیچ سیسکو SG100-24 به هیچ نرم افزار خاصی برای نصب و پیکربندی نیاز ندارند. هر پورت سوئیچ به طور مستقل یک سرعت مطلوب تعیین می کند و مشخص می کند که آیا باید به طور خودکار در حالت half- or full-duplex اجرا شود یا خیر. سوئیچ های سری 100 سیسکو مانند یک راه حل مبتنی بر استاندارد سیسکو ، به گونه ای طراحی شده اند که مطابق با تمام دستگاه های موجود در شبکه شما هستند، از جمله:

  • پشتیبانی از دستگاه های با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه Mbps) ،100 مگابیت در ثانیه و حداکثر 1 گیگابیت در ثانیه (1000Mbps) در همان شبکه
  • تشخیص خودکار کابل ، بنابراین نیازی به نگرانی در رابطه با استفاده از کابل نادرست نیست.
  • سازگاری با دستگاه های شبکه ارائه دهندگان دیگر

 

  • پشتیبانی از تکنولوژی های پیشرفته (Support for advanced technologies)

تمام سوئیچ های سری 100 سیسکو دارای ویژگی های پیشرفته مدیریت ترافیک سیسکو برای اجرای برنامه های خود با بالاترین عملکرد هستند. در سوئیچ سیسکو SG100-24 تکنولوژی QoS یکپارچه به طور خودکار در همه مدل ها خدمات حساس به تأخیر مانند صدا یا ویدئو را برای بهبود عملکرد شبکه در اولویت قرار می دهد. سوئیچینگ store-and-forward بسته های آسیب دیده را شناسایی می کند و مانع از انتقال آنها از طریق شبکه می شود. همه این ویژگی ها بصورت خودکار و بدون نیاز به مدیریت یا پیکربندی خاصی اجرا می شوند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SG100-24



:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو SG200-50 دارای 48 پورت 10/100/1000 و 2 پورت کمبو mini-GBIC می باشد.

سوئیچ های سری 200 سیسکو یک سری سوئیچ های هوشمند مقرون به صرفه است که عملکرد قدرتمند شبکه و قابلیت اطمینان را با ویژگی های اساسی مدیریت شبکه مورد نیاز شما برای یک شبکه تجاری جامع ترکیب می کند. این سوئیچ های Fast Ethernet یا Gigabit Ethernet ویژگی های اساسی مدیریت، امنیت و کیفیت خدمات (QoS) را با هزینه کمتری نسبت به سوئیچ های مدیریتی، ارائه می دهند.

کاربران می توانند با استفاده از رابط کاربری وب آسان برای استفاده، پروتکل Cisco Discovery و Smartports سیسکو، در عرض چند دقیقه یک شبکه تجاری کاملاً سنگین را مستقر و پیکربندی کنند. چه به اتصال پرسرعت برای رایانه ها و سرورها و چه به راه حل جامع صوتی ، داده ای و فناوری بی سیم نیاز داشته باشید ، سوئیچ های سری 200 سیسکو می توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

سوئیچ های سری 200 سیسکو با بهینه سازی مصرف برق در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و هزینه های انرژی را کاهش می دهند. هنگامی که یک پیوند قطع می شود، پورت ها به طور خودکار خاموش می شوند، و توسط عملکرد تعبیه شده هوشمند مصرف برق را بر اساس طول کابل تنظیم می کند.

سوئیچ سیسکو SG200-50 مقرون به صرفه بودن را با عملکرد بالا ترکیب می کند تا به شما کمک کند نیازهای حفاظت از داده های کسب و کار کوچک خود را برآورده کنید.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SG200-08



:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو SG200-08 دارای 8 پورت 10/100/1000 می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سوئیچ های سری 200 سیسکو مجموعه ای از سوئیچ های هوشمند مقرون به صرفه است که عملکرد قدرتمند شبکه و قابلیت اطمینان را با ویژگی های اساسی مدیریت شبکه که شما برای یک شبکه تجاری جامع نیاز دارید، ترکیب می کند.

این سوئیچ شبکه Fast Ethernet یا Gigabit Ethernet، ویژگی های اساسی مدیریت، امنیت و کیفیت خدمات (QoS) را فراتر از یک سوئیچ غیرمدیریتی یا مصرف کننده و با هزینه کمتری نسبت به سوئیچ های مدیریتی ارائه می دهند. کاربران می توانند یک شبکه تجاری کاملاً سنگین را با استفاده از رابط کاربری وب آسان، پروتکل Cisco Discovery و Cisco Smartports، در عرض چند دقیقه مستقر و پیکربندی کنند. چه به اتصال سریع برای کامپیوترها و سرورها نیاز داشته باشید و چه به یک راه حل جامع صوتی، داده ای و فناوری وایرلس، سوئیچ های سری 200 سیسکو می توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SG200-08

 



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L:

سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L از سری سوئیچ‌های کمپانیCisco که در بازار تجیهزات شبکه عرض و به فروش می‌رسد است. سوئیچ‌های سری Cisco Catalyst 1000 قابلیت فراوانی در گسترش شبکه ها و راه‌اندازی شبکه‌های LAN چند قسمته دارند که سبب محبوبیت این سری از سوئیچ‌ها در بین کاربران شده است. سوئیچ‌های سری C1000 دارای قابلیت STSCK سطح حرفه‌ای و دارای قابلیت ارتقا سیستم‌عامل IOS نیز دارند.

کمپانی سیسکو سوئیچ‌های سری C1000 به دودسته پورت ثابت و پورت مدیریتی طراحی و تولید می‌کند که هرکدام از پورت‌های شبکه Gigabit Ethernet و Fast Ethernet در لایة دوم این محصول مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

معرفی سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L:

سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L دارای پورت‌های uplinks که از سیستم انتقال هم‌زمان برق و دیتا پشتیبانی می‌کند که مناسب برای دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های تحت شبکه بسیار کاربردی است.

به کمک این محصول شما امکان برقراری اتصال بین چند شبکه را برای ایجاد یک سیستم انتقال اطلاعات باکیفیت را دارید و می‌توانید از انواع گوناگون ماژول‌های فیبر نوری نیز استفاده کنید.

سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L از سری سوئیچ‌های 8 پورتی سری C1000 است که این محصول در ابعاد 26.82 × 18.49 × 4.39 سانتی مترو دارای وزن 1.80کیلوگرم است.

 

نگاهی به پنل جلو سوئیچ WS-C1000-8T-2G-L:

سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L

  1. کلید ریست
  2. پورتUSB mini-Type B (console)
  3. USB Type A port , پورت کنسول RJ-45
  4.  10/100/1000 8ports
  5. 2عدد پورت فیبر نوری
  6. 2 عدد اسلات ماژول SFP

 

کاربرد سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L:

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم  این محصول از سیستم‌عامل IOS سیسکو  پشتیبانی می‌کند که مدیریت ساده آن سبب کنترل بهتر شبکه توسط کاربران می‌شود.

سوئیچ WS-C1000-8T-2G-L مانند سری سوئیچ‌های C1000 بیشتر در مرکزهای بزرگ و LOT، سیستم‌های مدیریت داده، و حتی اتاق‌های رک استفاده می‌شود.

این سوئیچ شبکه می‌تواند تا 470W جریان برق را تحمل کند و همین ویژگی سبب شده تا از این محصول در سازمان‌های بزرگ استفاده شود.

از این محصول کمپانی سیسکو جهت مدیریت‌کردن شبکه‌ها و سازمان‌ها و حتی محیط‌های کاری بزرگ و متوسط بسیار کارایی دارد و همچنین به علت مدیریت ساده و آسان این محصول می‌توانید آن را در هرجایی استفاده کرد.

 

مشخصات سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L:

  • پشتیبانی از 8 پورت 10/100/1000
  • پشتیبانی از 2x 1G SFP
  • پشتیبانی از RJ-45 combo uplinks
  • ماکزیمم توان 370 وات برای سوئیچ
  • پشتیبانی از پردازندةARM v7 800 MHz
  • دارای حافظة DRAM 512MB
  • دارای حافظة Flash 256MB
  • ظرفیت سوئیچینگ: 20GB
  • وزن 80کیلوگرم
  • دمای نگهداری -25 تا 70 درجه سانتی‌گراد
  • دمای عملیاتی -5 تا 50 درجه سانتی‌گراد
  • فاقد فن
  • دارای نشانگر LED
  • دارای دو عدد پورت فیبر نوری
  • دارای قابلیت امنیتی 802.1X

همچنین سوئیچ WS-C1000-8T-2G-L دارای رابط های از جمله : پورت شبکه RJ45 گیگابایتی, پورت فیبر نوری Combo SFP/RJ45 گیگابایتی, پورت کنسول USB mini-B, پورت کنسول USB-A, پورت کنسول گیگابایتی است.

این دستگاه یکی از باکیفیت‌ترین محصولات کمپانی سیسکو است که دارای عمر مفید طولانی است که استفاده از آن سبب می‌شود تا شما با خیال آسوده و راحت در کمترین زمان ممکن شبکه خود را کنترل و مدیریت کنید.

 

محتویات درون جعبه سوئیچ سیسکو WS-C1000-8T-2G-L:

  • سوئیچ WS-C1000-8T-2G-L
  • کابل پاور
  • چهار عدد پایه پلاستیکی
  • Compliance documentation
  • براکت نصب Two 19-inch
  • دفترچه راهنما
  • 4 عدد پیچ Number-12Phillips pan-head
  • 4 عدد پیچ Number-10Phillips pan-head
  • 8 عدد پیچ Number-8 Phillips flat-head
  • پیچ‌گوشتی نصب
  • کابل کنسول یا کابل USB
  • Power cord retainer

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C1000-8T-2G-L



:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 8 پورت WS-C2960C-8PC-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960C-8PC-L دارای 8 پورت 10/100 اترنت با قابلیت POE می باشد که 124 وات پاور POE را ارائه می دهد. همچنین این سوئیچ شبکه از سیستم عامل LAN Base نیز پشتیبانی می کند. این سوئیچ های سری 2960 سیسکو برای اتصال چندین دستگاه در خرده فروشی ها، کلاس های درس، هتل ها و کارخانه ها ایده آل می باشند. همچنین این سوئیچ ها برای گسترش شبکه های LAN وایرلس نیز مناسب هستند.

 

آشنایی با پارت نامبر سوئیچ سیسکو WS-C2960C-8PC-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960C-8PC-L

  1. به معنای مدل سوئیچ بردی است که از رمزگذاری 40 بیتی پروتکل IPSEC پشتیبانی می کند.
  2. به معنی Chassis یا شاسی می باشد.
  3. به معنای لایه فعالیت سوئیچ است که در اینجا لایه دو می باشد.
  4. دراین قسمت مدل دستگاه قرار داده می شود.
  5. نشان دهنده کامپکت بودن سوئیچ است.
  6. این قسمت تعداد پورت را نشان می دهد.
  7. P نشان دهنده پورت های اترنت POE است.
  8. C نشان دهنده پورت Combo Uplink گیگابیت اترنت و SFP.
  9. نسخه IOS موجود بر روی دستگاه LANBase است.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C2960C-8PC-L



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

سوئیچ سیسکو WS-C2960G-8TC-L یکی از سوئیچ های سیسکو سری 2960G است که ساخت شرکت سیسکو می‌باشد و در لایه 2 (Enterprise ) قرار می‌گیرد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سوئیچ سیسکو WS-C2960G-8TC-L دارای 7 پورت اترنت 10/100/1000 و 1 پورت UPLink دو منظوره (پورت دو منظوره دارای پورت اترنت 10/100/1000 و یک پورت SFP، فقط یکی از 2 پورت فعال است) می باشد.

حرف G بعد از 2960 نشانگر این است که در این سری پورت های Downlink و Uplink به یک گیگابیت تغییر یافته است. البته لازم به ذکر است که در این سری ها ماژول های SFP نیز اضافه شدند. یعنی ما در این سری ها امکان استفاده از پورت های Combo ( امکان استفاده از پورت های اترنت و SFP در پورت های Uplink) را داریم.

حرف T به معنای اترنت بودن این 8 پورت می باشد و حرف C به معنای پورت Combo Uplink گیگابیت اترنت و SFP بوده که در این سوئیچ همانطور که گفته شد تنها یکی از 2 پورت فعال است. و در آخر حرف L به معنای لایسنس دستگاه بوده که در این سوئیچ نسخه IOS موجود بر روی دستگاه LANBase است.

 

منبع :

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C2960G-8TC-L



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C2960G-24TC-L ساخته شده توسط کمپانی سیسکو می‌باشد و از نسل سوئیچ‌های سیسکو سری 2960G است، این مدل از سوئیچ شبکه از امکانات Voice، ویدیو، Data و دسترسی بسیار امن پشتیبانی می‌کند و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این محصول به صورت fixed-configuration طراحی شده است و با ارائه پورت‌های LAN با سرعت Gigabit Ethernet، امکان ارائه خدمات در شبکه‌های پیشرفته را برای شبکه‌های اداری کوچک، بازار متوسط و شبکه‌های شاخه‌ای سازمان‌های از راه دور، مناسب ساخته است.

این محصول از قابلیت توسعه پذیری، با درنظرگرفتن تغییرات در کسب و کار شما برخوردار است. همچنین از ویژگی‌های امنیتی مانند یکپارچگی امنیت Advance Security ،Access Control و Security Policy Administration، بهره‌مندی از سرعت گیگابیت و Fast Ethernet در ارتباطات مبتنی بر اترنت، Trustsec For Providing Authentication ،network admission control (NAC) ،(Advanced quality of service )QoS، مدیریت Power با Cisco EnergyWise، مدیریت سیاست های امنیتی و مدیریت مقیاس پذیری شبکه پشتیبانی می کند.

استانداردهای لازم در این محصول، کاملا رعایت شده است و در لایه Access مورد استفاده‌ می‌باشد و همچنین به دلیل کیفیت بالایی که دارا می‌باشد باعث رضایت بالای مشتریان شده است.

حرف G بعد از 2960 به این معنی است که در این سری پورت های Downlink و Uplink به یک گیگابیت تغییر یافته است. البته لازم به ذکر است که در این سری ها ماژول های SFP نیز اضافه شدند. یعنی ما در این سری ها امکان استفاده از پورت های Combo ( امکان استفاده از پورت های اترنت و SFP در پورت های Uplink) را داریم. حرف T به معنای اترنت بوده این 24 پورت و C به معنای اسلات ماژول های SFP می باشد. در ادامه حرف L سخه IOS موجود بر روی دستگاه LANBase را نشان می دهد.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C2960G-24TC-L



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-BX40-D-I:

ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-BX40-D-I از جمله ماژول های فیبر نوری شرکت سیسکو بوده که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این ماژول فیبر نوری در ابعاد 13.4*8.5*56.5 میلی متر با وزن 75 گرم تولید شده است. همچنین این ماژول با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه قادر است تمامی اطلاعات را انتقال بدهد و از طول موج 1550 نانومتر با حداکثر فاصله 40 کیلومتر برخوردار می باشد. ماژول فیبر نوری Cisco دارای تکنولوژی ارتباطی Wired بوده و مجهز به استاندارد IEEE 802.3z می باشد.

 

مشخصات فنی ماژول SFP سیسکو GLC-BX40-D-I:

  • نرخ انتقال اطلاعات : 1 گیگابیت بر ثانیه
  • نوع ماژول : SFP
  • نوع تکنولوژی ارتباطی ماژول فیبر نوری سیسکو : Wired
  • طول موج : 1550 نانومتر
  • حداکثر فاصله : 40 کیلومتر
  • نوع کانکتور : Simplex LC
  • نوع فیبر : SMF
  • استاندارد : IEEE 802.3z
  • وزن : 75 گرم
  • ابعاد : 13.4*8.5*56.5 میلی متر

 

منبع : 

خرید ماژول فيبر نوري سيسکو مدل GLC-BX40-D-I



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری اچ پی J9054C

ماژول فیبر نوری اچ پی J9054C یک فرستنده و گیرنده HPE X111 100M SFP LC FX است. این ماژول فیبر نوری یک فرستنده و گیرنده SFP صد مگابیتی با کانکتورهای LC می باشد که از فناوری FX استفاده می کند.

 

ویژگی های ماژول فیبر نوری اچ پی مدل J9054C :

  • یک ماژول SFP
  • ارسال 100M-bit از طریق فیبر نوری
  • کانکتورهای استاندارد LC
  • برد تا حداکثر 2 کیلومتر بر روی فیبر multi-mode

منبع : خرید ماژول فيبر نوري اچ پي مدل J9054C  



:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

شما می توانید انواع ماژول فیبرنوری سیسکو را از فروشگاه اینترنتی مستر شبکه خریداری نمایید .

منبع : 

خرید ماژول فيبرنوري سيسکو 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-LRM :

ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-LRM از طول لینک 220 متر بر روی FDDI MMF پشتیبانی می کند. برای اطمینان از اینکه مشخصات بر روی FDDI ، فیبرهای OM1 و OM2 رعایت شده است ، فرستنده باید از طریق پچ کورد جفت شود. هیچ پچ کوردی برای اپلیکیشن های OM3 یا OM4 مورد نیاز نیست.

ماژول های +GBASE SFP10 سیسکو طیف گسترده ای از گزینه های اتصال 10 گیگابیت اترنت را به مرکز داده، قفسه سیم کشی سازمان ها و اپلیکیشن های انتقال ارائه دهنده خدمات ارائه می دهند.

 

ویژگی های و مزایای ماژول های +SFP:

ماژول های SFP+ مزایا و ویژگی های زیر را ارائه می دهند:

  • دارای کوچکترین ابعاد در ماژول های G10 در صنعت برای بیشترین تراکم در هر شاسی
  • دستگاه ورودی/خروجی با قابلیت جا به جایی در حین کار که به یک پورتSFP+ اترنت سوئیچ سیسکو متصل می شود. (نیازی به خاموش کردن پاور درهنگام نصب یا جایگزینی نیست.)
  • پشتیبانی از مدل pay-as-you-populate برای محافظت از سرمایه گذاری ها و سهولت انتقال تکنولوژی
  • قابلیت نظارت دیجیتال نوری برای قابلیت های قوی شناختی
  • قابلیت ارسال و دریافت داده با استفاده از رابط های XENPAK 10GBASE ،10GBASE X2 و10GBASE XFP در همان لینک
  • دارای گواهی کنترل کیفیت (ID) جهت شناسایی ماژول‌هایی که توسط سیسکو تایید شده اند.

منبع : 

خرید ماژول فيبر نوري سيسکو مدل SFP-10G-LRM

 



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-SR:

ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-SR یکی از محصولات کمپانی سیسکو است که در بازار تجهیزات شبکه عرضه و به فروش می‌رسد. ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-SR در واقع یک فرستنده فیبر نوری 10 گیگابیتی MultiMode است و با استفاده از 4700 Mhz KM MMF) OM3) تا حداکثر 300 متر را پوشش می‌دهد. ماژول‌های سیسکو +10GBASE SFP، می‌توانند سرعت‌های متفاوتی را تا حداکثر 10 گیگابیت اترنت به مرکز داده، کابینه سیم کشی سازمانی و برنامه های حمل و نقل ارائه دهند.

همانطور که گفتیم ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-SR برای مسافت های کوتاه تا مقدار 300 متر را با سرعت خیلی خوبی پشتیبانی می کند.این مدل از ماژول سیسکو، از کانکتور LC/PC بهره می‌برد.از دیگر ویژگی های خوب این محصول خوش ساخت میتوان به قابلیت مدیریت دیجیتال نوری برای شناخت سریع اشاره کرد.

ماژول سیسکو SFP-10G-SR در محیط هایی که دمای بالایی دارند، می تواند بالاترین عملکرد خود را نشان دهد.

ویژگی ها و مزایا ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-SR :

ماژول سیسکو SFP-10G-SR دارای ویژگی‌ها و مزایایی به شرح زیر می‌باشند:

  1. دارای کوچکترین ابعاد در ماژول‌های 10G را دارا می‌باشند.
  2. دارای دستگاه ورودی / خروجی با قابلیت HotSwappable که به یک پورت +SFP اترنت سوئیچ سیسکو متصل می‌شود (با قابلیت HotSwappable که در هنگام نصب یا جایگزینی نیازی به خاموش کردن نداشته باشد)
  3.  دارای قابلیت نظارت دیجیتال نوری 
  4. قابلیت ارسال و دریافت داده با استفاده از رابط های XENPAK 10GBASE ،10GBASE X2 و GBASE XFP10 در همان لینک
  5. دارای گواهی کنترل کیفیت (ID) جهت شناسایی ماژول‌هایی که توسط سیسکو تایید شده اند.

 منبع : خرید ماژول فيبرنوري سيسکو مدل SFP-10G-SR



:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبرنوری سیسکو GLC-LH-SMD:

ماژول فیبرنوری سیسکو GLC-LH-SMD تولید شده توسط کمپانی سیسکو می‌باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. دارای ویژگی 1000Base-LX/LH می‌باشد و قابل استفاده در حالت‌‎های MultiMode و SingleMode است. ویژگی 1000BASE-LX / LH SFP، با استاندارد IEEE 802.3z 1000BASE-LX سازگاری دارد. این ویژگی در کابل‌های استاندارد فیبر نوری (SingleMode) تا 7حداکثر 10 کیلومتر و بر روی فیبرهای MultiMode تا حداکثر 550 متر عمل می کند.

وقتی شما از نوع کابل فیبر نوری MultiMode استفاده می‌کنید، اتصال از طریق یک پچ کرد در مُد condition، انجام می‌پذیرد. فرستنده‌های نوری GLC-LH-SM 1G SFP ، یک ماژول نوری گیگابایتی است که برای ذخیره سازی IP و LAN در شبکه طراحی شده‌اند. این مدل از ماژول‌ برای فیبر تک حالت طراحی شده است که با طول موج اسمی 1310 نانومتر عمل می‌کند.

این مدل نسبت به مدل‌های مشابه و هم سری توانایی عملکرد در دمای بالای 50 سانتی گراد را دارا می‌باشد. و همچنین پشتیبانی از DOM و اتصال دوگانه LC / PC است. اتصال سوئیچ‌ها و روترها به شبکه به واسطه‌ی کانکتورهای رابط گیگابیتی SFP با رعایت استاندارد صنعتی سیسکو، انجام می‌گیرد. قسمت ورودی و خروجی دستگاه قابل جابه‌جایی است و با یک پورت اترنت Gigabit یا اسلات متصل می‌شود.

این ماژول فیبر نوری از پروتکل های CE, FCC Class A certified, CISPR 22 Class A, EN55022, VCCI Class A ITE, EN55024 پشتیبانی کرده و برای شبکه هایی که دارای این پروتکل هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که این ماژول با اکثر سوئیچ های شبکه دارای Uplink سازگار هستند و شما به راحتی می توانید از آنها استفاده نمایید.

 

 

ویژگی‌های ماژول فیبرنوری سیسکو GLC-LH-SMD:

  • دارای قابلیت HOT Swapable که به این معنی است که امکان نصب و برداشتن ماژول در زمان روشن بودن امکان پذیر باشد. همچنین این قابلیت به حداکثر رساندن زمان Uptime را نیز به‌ همراه دارد.
  • قابلیت انعطاف پذیری در انتخاب رسانه و رابط کاربری که به صورت مجزا و جداگانه بر اساس هر پورت انجام می‌گیرد.
  • دارای طراحی مقاوم برای اطمینان بیشتر
  • ابعاد این ماژول ها 5x 13.4 x 56.5 میلی متر می‌باشد (SFP های سیسکو معمولا وزن 75 گرم یا کمتر دارند)
  • دارای طول موج 1310nm
  • ماژول فیبرنوری سیسکو GLC-LH-SMD دارای فیبر MMF
  • اندازه هسته فیبر 62.5 میکرومتر
  • نوع کابل Cat6 و Cat6a
  • پهنای باند 500MHz
  • دارای قابلیت Hot Plug
  • نرخ انتقال Ethernet 1000Base-T

 

مشخصات ماژول فیبرنوری سیسکو GLC-LH-SMD:

  1. کابل کشی و اتصالات

اتصالات عبارتند از:

  • دو کانکتور LC / PC

فقط اتصالات با کابلهای پچ‌کرد با کانکتور PC یا UPC در کابل کشی ، قابل پشتیبانی می‌باشد.

کابل پچ‌کرد با کانکتور APC پشتیبانی نمی‌شود. باید توجه داشت که تمامی کابل‌های مورد استفاده باید مطابق با استانداردهای مشخص شده در بخش استانداردها باشند.

 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

ماژول سیسکو مدل XFP-10G-MM-SR

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری سیسکو XFP-10G-MM-SR:

ماژول فیبر نوری سیسکو XFP-10G-MM-SR انواع مختلفی از گزینه های اتصال 10 گیگابیت اترنت و (Packet-over-SONET/SDH (POS گزینه های اتصال را برای مرکز داده، enterprise wiring closet و برنامه های حمل و نقل ارائه دهنده خدمات ارائه می دهد.

 

ویژگی های اصلی ماژول های سری Cisco XFP عبارتند از:

  • نرخ داده های 10 گیگابایت اترنت و OC-192 / STM-64 را پشتیبانی می کند.
  • درگاه ورودی / خروجی با قابلیت تعویض در حین کار (Hot-swappable) به پورت XFP یک روتر سیسکو وصل می شود تا بتواند دستگاه را به شبکه وصل کند.
  • انعطاف پذیری در انتخاب اینترفیس را فراهم می کند.
  • از مدل “pay-as-you-populate” پشتیبانی می کند.
  • مانیتورینگ دیجیتال را پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی از ویژگی شناسایی کیفیت سیسکو (ID) که به سوئیچ یا روتر سیسکو کمک می کند تا تشخیص دهد که ماژول XFP توسط سیسکو گواهی و آزمایش شده است یا خیر.
  • قابلیت همکاری نوری با Cisco 10GBASE XENPAK و X2 و ماژول های SFP+ را در همان لینک پشتیبانی می کند.

ماژول Cisco 10GBASE-SR XFP:

10GBASE-SR XFP فقط به برنامه های اترنت اختصاص داده شده است.از طول پیوند 26 متر در استاندارد FDDI-grade MMF پشتیبانی می کند. با استفاده از کابل MMF امکان ایجاد طول لینک در 2000 MHz کیلومترتا 300 متر را امکان پذیر می سازد و با استفاده از کابل فیبر نوری MMF امکان ایجاد طول لینک در 4700MHz کیلومتر تا 400 متر را امکان پذیر می نماید.

XFP چند منظوره از هر دو برنامه 10GBASE-LR و 10GBASE-LW اپلیکیشن های اترنت و OC-192 / STM-64 اپلیکیشن های short-reach، (SR-1) پشتیبانی می کند.

 

منبع : خرید ماژول فيبر نوري سيسکو XFP-10G-MM-SR



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD

مشخصات و اطلاعات ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD :

ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD در محدوده لینک فیبر نوری در مد single-mode تا حدود 70 کیلومتر عمل می کند. SFP به ارائه ی یک لینک نوری 21 دسی بلی می پردازد، اما دقت طول پیوند به عوامل متعددی نظیر کیفیت فیبر، تعداد اتصال یافته ها در طول مسیر و کیفیت اتصالات بستگی دارد.

وقتی در فاصله ی کوتاه از فیبر (single-mode (SMF استفاده می شود، ممکن است لازم باشد که یک تضعیف کننده نوری درون خطی در لینک قرار داده شود تا گیرنده overloading بار نداشته باشد. یک تضعیف کننده نوری درون خطی 10 دسی بلی زمانی که اندازه کابل فیبر نوری کمتر از 8 دسی بل باشد باید میان کابل فیبرنوری و پورت گیرنده SFP در هر دو انتهای لینک قرار گیرد.

 

ویژگی ها و مزایای ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD:

  • ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD دارای قابلیت جابه جایی در حین کار برای حداکثر کردن زمان کار و ساده کردن قابلیت سرویس دهی
  • انعطاف پذیری رسانه و انتخاب رابط به صورت port-by-port
  • طراحی قدرتمند GLC-ZX-SMD برای افزایش قابلیت اطمینان
  • پشتیبانی از قابلیت نظارت نوری دیجیتال digital optical monitoring(DOM)

 

مقایسه GLC-ZX-SM و ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD :

هر دوی این ماژول ها از قابلیت DOM پشتیبانی می کنند اما در رنج دمای کاری متفاوت فعالیت می کنند، ماژول GLC-ZX-SM در دمای 0to 70°C فعالیت می کند و ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD در دمای 5to 85°C- می تواند فعالیت کند.

  • (Commercial temperature range (COM): 0 to 70°C (32 to 158°F
  • (Extended temperature range (EXT): -5°C to 85°C (23 to 185°F

همچنین فقط ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SMD قابلیت سازگاری با سوئیچ های سری Nexus را دارند.

 

منبع : خرید ماژول فيبر نوري سيسکو GLC-ZX-SMD



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 | نظرات ()