نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2690 V2

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2:

سی پی یو اینتل Xeon E5-2690 V2 در خانواده پردازنده های اینتل سری E5 نسل دوم قرار دارد.

پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 با خانواده سرورهای نسل 8 برند HPE سازگار بوده و سوکت سازگار با آن، FCLGA2011 می باشد. فناوری ساخت این پردازنده Ivy Bridge EP بوده و لیتوگرافی آن 22 نانومتری است که عمدتاً برای سرورها مورد استفاده قرار می گرد.

ویژگی های کلی پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 :

  • پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 دارای فرکانس 3GHz می باشد.
  • از تکنولوژی INTEL TURBO BOOST نسخه 2 بهره می برد.
  • پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 دارای حافظه پنهان (25MB (L3 CACHE است.
  • تعداد هسته های این پردازشگر 10 عدد می باشد.
  • پاور مصرفی آن 130W است.
  • سرعت لینک در این پردازنده (8.0GT/s (INTEL QPI LINK SPEED می باشد.
  • پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 سرعت حافظه (DDR3 MEMORY) آن 1866 است.

مشخصات پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2:

سازمان های فناوری اطلاعات در سراسر جهان ارزش کسب و کار خود را با مجازی سازی مراکز داده و اضافه کردن اتوماسیون افزایش می دهند، بنابراین می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و خدمات جدید و مبتنی بر داده را سریع تر و کارآمدتر ارائه دهند. سرورهای مبتنی بر سی پی یو سرور Intel Xeon پیکربندی و اساس این نوآوری را فراهم می کنند. آنها در اکثریت تمام سرورهای در مراکز داده های مجازی و clouds، قرار دارند و همچنین بسیاری از ایستگاه های کاری با کارایی بالا را قدرت می بخشند.

ـ تا 35 درصد عملکرد بیشتر

خانواده پردازنده Intel Xeon E5-2600 v2 مانند پردازنده اینتل Xeon E5-2690 V2 حداکثر تا 50 درصد هسته و حافظه پنهان بیشتری نسبت به پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند. این پردازنده ها همچنین حافظه سریع تر و سخت افزار پیشرفته تری را نیز برای مجازی سازی ارائه می دهند. این نوآوری ها به طور متوسط تا 35 درصد، میانگین عملکرد بیشتری نسبت به نسل قبلی پردازنده های اینتل Xeon ارائه می دهند. سه تکنولوژی کلیدی ویژه زیر ارزش بالایی را ارائه می دهند:

  • عملکرد بالاتر برای حداکثر حجم کاری

تکنولوژی 2.0 Turbo Boost اینتل به طور خودکار فرکانس پردازنده را افزایش می دهد تا از انرژی و دمای حرارتی استفاده کند. این تکنولوژی فرکانس های بالاتر و هوش بیشتری را ارائه می دهد تا از عملکرد سریع تر و بهره وری بیشتر بهره مند شوید.

  • تا دو برابر عملکرد بیشتر برای عملیات نقطه متغیر (floating)

(Intel AVX (Intel Advanced Vector Extensions دستورالعمل های جدیدی را ارائه می دهد که می تواند عملکرد اپلیکیشن هایی که بر محاسبات نقطه شناور یا بردار تکیه می کنند را به طور قابل توجهی بهبود دهد. از جدیدترین پیشرفت های این پردازنده ها می توان به سرعت 16/32 بیتی تبدیل داده ها اشاره کرد که عملکرد اپلیکیشن های انتخابی را افزایش می دهد.

  • کارایی مجازی سازی جدید

(APICv (Advanced Programmable Interrupt Controller virtualization کاربرد و ارزش تکنولوژی مجازی سازی اینتل را بالا می برد. با حذف تا 50 درصد از خروجی ماشین های مجازی، سربار ماشین های مجازی را به 4 درصد استفاده از پردازنده برای بهبود عملکرد و مقیاس پذیری بیشتر کاهش می دهد.

 

ـ حذف گلوگاه های (Bottlenecks) شبکه

پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2، جابه جایی فوق العاده سریع داده در محیط های مجازی متراکم را فراهم می کند. در نتیجه باعث افزایش کارایی سرور و تسریع ارتباطات شبکه و ذخیره سازی می شود.

  • ورودی / خروجی یکپارچه اینتل برای دو برابر کردن پهنای باند 

خطوط PCI Express 3.0 به طور مستقیم به پردازنده 80 خطی در هر سرور دو سوکت متصل می شوند. این تکنولوژی تاخیر ورودی/خروجی را تا 30 درصد کاهش می دهد و پهنای باند را نسبت به راه حل های مبتنی بر مشخصات PCIe 2.0 دو برابر می کند. بهینه سازی های اضافی برای محاسبات ذخیره سازی و فنی شامل پشتیبانی جدید برای اتصال 16x Non-Transparent و بهبود پهنای باند P2P است.

  • قرار دادن داده ها درست در جایی که به آن نیاز دارید – با سرعت

فناوری ورودی/خروجی Intel Data Direct (I/O) امکان انتقال مستقیم داده ها را از ذخیره ساز به حافظه پنهان فراهم می کند. عملکرد I/O را تا 2.3 برابر افزایش می دهد و سربار های دسترسی به حافظه را کاهش می دهد.

ـ تقویت امنیت و انطباق

با خانواده پردازنده Intel Xeon E5-2600 V2 شما می توانید کسب و کار خود را به طور موثر با استفاده از تکنولوژی امنیتی اینتل محافظت کنید که به بهبود حجم کاری، اجرای سیاست امنیتی و رمزگذاری داده کمک می کند.

  • حفاظت بهتر و سریع تر داده ها

تکنولوژی 10 Intel Data Protection شامل کلید امنیتی Intel است که کلید های امنیتی با کیفیت بالا که دستورالعمل استاندارد جدید رمزنگاری پیشرفته (Intel AES-NI) است را با ارائه سخت افزاری برای تسریع و بهبود رمزگذاری فعال می کند. در ترکیبات به همراه نرم افزارهایی از پیشگامان فروش مانند اوراکل، مایکروسافت و McAfee، این تکنولوژی ها زیرساخت معاملات آنلاین امن و حفاظت از داده های سازمانی را فراهم می کنند، بدون آن که به عملکرد نرم افزار آسیب برسانند.

  • حفاظت سختگیرانه برای مراکز داده مجازی و clouds

با ایجاد poolهای قابل اعتماد (trusted pools) از منابع مجازی، شما می توانید امنیت و سازگاری را در محیط های پویا و multi-tenant به طور موثر حفظ کنید. تکنولوژی حفاظت از پلتفرم اینتل (Intel Platform Protection) شامل تکنولوژی اجرای اعتماد اینتل (Intel Trusted Execution) است که تضمین می کند که سیستم های شما و hypervisors boot تنها در حالت رمزگذاری شده اعتبار داشته باشد، بنابراین نمی توانند در هنگام یا قبل از راه اندازی در معرض خطر قرار گیرند. این پردازنده ها شامل سیستم عامل OS Guard) Guard) است که به وسیله ی جلوگیری از اجرا و تماس با فایل های سیستم عامل توسط نرم افزار های مخرب باعث محافظت از سیستم عامل می شود.

 

ـ پایین آوردن هزینه های انرژی در هر سطح

با توجه به اینکه هزینه های برق و خنک کننده ها در حال افزایش است، خانواده پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v2 حداکثر 40 درصد کارایی انرژی بیشتری در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند. این قابلیت به شما کمک می کند تا برای سرور های تک، رک ها و سرتاسر مراکز داده با بهینه سازی عملکرد، مصرف انرژی کمتری داشته باشید.

  • کارایی انرژی پیشرو در صنعت در هر سرور

ترانزیستورهای 22 نانومتری 3D Tri-Gate اینتل با همان سطح از عملکرد فقط از نیمی از پاوری که ترانزیستورهای نسل قبلی استفاده می کنند، بهره می برد. اینتل از تکنولوژی پاور هوشمند (Intel Intelligent Power) برای به کارگیری عملکرد بهینه پویا در مقایسه با مصرف انرژی در تمام نقاط عملیاتی بهره می برد.

  • کنترل خودکار قدرت سرور

مدیریت نود (Node) اینتل به شما امکان نظارت و کنترل قدرت سرور و تنظیم حداکثر محدودیت را برای هر سرور فراهم می کند.  استفاده از آن برای افزایش تراکم رک ها در مراکز داده، تنظیم خنک کننده بر اساس تقاضای واقعی، بهبود تداوم کسب و کار و به طور پویا بهینه سازی و بالانس منابع برای عملکرد بیشتر با هزینه کمتر را ارائه می دهد.

  • بهینه سازی قدرت در سراسر مرکز داده شما

مدیریت مرکز داده اینتل به چارچوب مدیریت موجود برای کنترل و نظارت بر قدرت و حرارت، به سرورهای تک و گروه های سرور وصل می شود. شما یک سیستم بررسی وضعیت سرور و کنترل قدرت، خنک سازی و عملکرد در مرکز داده خود به دست می آورید.

 

ـ راهکارهای پلتفرم بهینه سازی شده

اینتل با راه حل مدیریت پلت فرم بهینه سازی شده و کامل ارزش بیشتری را ارائه می دهد.

  • با استفاده از اینتل 10 گیگابیت اترنت، عملکرد حجم کاری را بهبود دهید و ترافیک مرکز داده خود را در یک شبکه واحد، مقیاس پذیر و cloud-ready یکپارچه کنید.
  • برای افزایش چشمگیر و فوق العاده عملکرد ذخیره سازی با هزینه مقرون به صرفه، نرم افزار (Intel CAS (Intel Cache Acceleration Software و یک یا چند درایو (Intel Solid-State Drives (Intel SSDs را اضافه کنید.

منبع: 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon E5-2690 V2



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل POE چیست

پچ پنل چیست:

برای نظم دهی و مرتب کردن رک شبکه کمترین کاری که افراد میتوانند انجام دهند حذف کردن آداپتور های POE است. که استفاده از پچ پنل POE به جای آداپتورها میتواند نظم و زیبایی خاصی به رک و تجهیزات شبکه شما ببخشد. پچ پنل از پرکاربرد ترین تجهیزات پسیو شبکه می باشد که در انواع گوناگون طراحی و تولید میشوند و از سمت شرکت های مختلف در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

همچنین پچ پنل ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که دانستن آنها در هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد. به طور کلی پچ پنل یک قطعه مستطیلی شکل است که از تعداد مشخصی پورت شبکه که بر روی آن تعبیه شده است تشکیل شده است. برای مثال: 48 پورت، 24 پورت، 16 پورت و ….

هنگام کابل کشی در قسمت های مختلف یک ساختمان چند سوکت شبکه قرار میگیرد که شاید غیر قابل استفاده باشند. در حقیقت این دستگاه نقاط انتهایی کابل های شبکه و تجهیزات شبکه ای مانند: هاب، روتر، سوئیچ شبکه و… قرار میگیرد و کابل های شبکه به وسیله پچ پنل شبکه به این دستگاه متصل میشوند. بهتر است بدانید استفاده از پچ پنل در شبکه الزامی نمیباشد و به طور کلی استفاده از این قطعه در شبکه هایی که در طی مدت بزرگ شده و تغییر میکنند سبب سرعت و سهولت در انجام بسیاری از کارها میشود.

کاربرد پچ پنل در شبکه:

اگر بخواهیم ساده بگوییم در هنگام افزایش کاربر باید این سوکت ها را وارد مدار شبکه کرد بنابراین متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند. به این معنا که کابل هایی که به سوکت متصل میشوند، در قسمت مرکزی رک جمع آوری میشوند و آن را وارد پچ پنل کرده و بعد آنها را شماره گذاری میکنند تا در صورت نیاز هر کدام از سوکت را که احتیاج دارند، با یک کابل شبکه به سوئیچ وصل کنند.

همانطور که گفته شد پچ پنل ها از تعداد زیادی پورت شبکه تشکیل شده اند که در رک قرار میگیرند. احتمال دارد تعداد پچ پنل ها متناسب با نیاز یک سیستم شبکه و تعداد دستگاه موجود در رک متغیر باشد اما دقت داشته باشید که یک سر همه کابل های کشیده شده شبکه در کل ساختمان یا سازمان در انتها به پچ پنل وارد میشود و ارتباطات های شبکه ای تشکیل میدهند.

در هنگام عدم استفاده از پچ پنل مشکلاتی از جمله مشکلات زیر برای شما اتفاق میوفتد که میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هنگامی که قصد دارید کلاینت مشخصی را به دلیل خاصی مستقیما به یکی از سیستم های اتاق سرور متصل کنید باید یک کابل مجزا برای آن بکشید یا اینکه از طریق تستر سر کابل آن را پیدا کنید.
  • اگر بخواهید به صورت فیزیکی کابل یکی از کلاینت ها رو از سوئیچ شبکه بکشید یا اینکه ترتیب اتصال سرور ها و سوئیچ ها رو تغییر دهید با مشکل مواجه می شوید.
  • در صورتی که بخواهید سروری را از یک سوئیچ به سوئیچ دیگری متصل کنید، باید به پشت رک سرور که پر از گرد خاک است دقت کنید که در این صورت موجب کثیف شدن لباس هایتان می شوید.

 

مزایا استفاده از پچ پنل:

تمام شبکه در اتاق سرور و مقابل چشمان شما است و نیازی به خارج شدن و نیز جا به جایی در اتاق نمی باشد که این مورد یکی از بهترین مزایای استفاده از پچ پنل ها می باشد. از جهت دیگر عدم استفاده از پچ پنل ها هنگامی که تعداد گره های شبکه افزایش می یابد، کاری احمقانه به نظر می رسد. کاربرد پچ پنل ها در اغلب شبکه ها به منظور استفاده مداوم نمی‌باشد بلکه در جهت جلوگیری از هزینه های ناگهانی استفاده می شود.

 

پچ پنل POE چیست و کاربرد آن:

اخیر در دنیا فناوری و تکنولوژی انتقال برق روی کابل‌های شبکه عاملی در جهت متحول شدن صنعت تجهیزات شبکه شد. در این فناوری که POE نام دارد، می توان برق مورد نیاز تجهیزات شبکه را بدون نیاز به کابل کشی جداگانه برق و با استفاده از دو زوج کابل شبکه تامین نمود.

امروزه پچ پنل ها به خصوص نوع POWER OVER ETHERNET) PoE) در گروه کاربردی‌ ترین تجهیزات شبکه به‌شمار می‌روند که استفاده از آنها در این چند سال گسترش زیادی پیدا کرده است. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، پچ پنل‌ها مرکز اتصال کابل‌های شبکه مربوط به تجهیزاتی همچون کامپیوتر، هاب و روتر به حساب می‌آیند. این محصولات انعطاف‌پذیر و پرکاربرد، دیتاسنتر و اتاق سرور شما را نظم داده و ساماندهی می‌کند.

پچ پنل POE در موارد زیادی مانند دوربین مدار بسته امنیتی، انتقال صوت بر بستر اینترنت، سیستم های هشدار دهنده، آی پی فون ها و … با این فناوری، دیگر نیازی نیست تا برای تامین برق DV (مستقیم) تجهیزات و دستگاه‌ها از آداپتور و منبع تغذیه جداگانه استفاده نمود و توسط دو زوج از چهار زوج کابل شبکه (پین‌های 2-1 و 6-3) به راحتی می‌توان برق مستقیم مورد نیاز دستگاه‌ها را در اختیارشان قرار داد. و در نهایت انتقال داده و اطلاعات (رفت و برگشت) و همچنین انتقال برق از طریق کابل‌های شبکه به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.

ویژگی های پچ پنل POE:

  • این پچ پنل می تواند به طور همزمان با ارائه پورت های دیتا و POE تامین کننده ارتباط داده‌ای و توان مصرفی تجهیزات شبکه باشد. بدین ترتیب تجهیزاتی مانند سوئیچ و روتر می توانند از پورت‌های دیتا جهت ارتباط با شبکه استفاده کنند.
  • همزمان تجهیزاتی همچون دوربین های نظارتی، اکسس پوینت ها و یا تلفن های آی پی که به غیر از دیتا نیازمند توان مصرفی هستند، می توانند با استفاده از پورت های POE و بدون نیاز به برق و یا منبع تغذیه جداگانه، به آسانی به شبکه متصل شوند.
  • مدل دیگری از همین پچ پنل ها با امکان ارائه برق و توان مصرفی روی پورت های خود می توانند به تنهایی تامین کننده برق مصرفی برای تجهیزاتی مانند انواع دوربین، تلفن آی پی، اکسس پوینت ها و سایر تجهیزاتی باشند که باید بدون کابل کشی جداگانه و یا استفاده از آداپتور به برق دسترسی داشته باشند.

 

محل قرار گیری پچ پنل POE:

به دلیل اینکه این نوع از پچ پنل ها در اندازه U1 طراحی شده اند به آسانی در رک جای می گیرند و نیز به دلیل اشغال فضای کم، می توانند برق مورد نیاز همه تجهیزات داخل رک را تامین کنند. ضمن آنکه برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نمی‌خواهند از سوییچ‌های POE جداگانه استفاده کنند، این راهکار ویژه مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی های پچ پنل های POE می توان به ارائه توان ۱۳ واتی در صورت اتصال همه پورت ها و توان ۳۰ واتی درصورت اتصال کمتر از پنج پورت اشاره کنیم.

 

نمونه پچ پنل های POE:

  • پچ پنل PoE CAT6:

پچ پنل PoE CAT6 مطابق با استاندارد‌ کابل‌های CAT6 طراحی شده است و برای متصل کردن کابل‌های CAT6 به تجهیزات شبکه و همچنین ساماندهی و توزیع آنها استفاده می‌شود. به عبارت دیگر به جای اینکه بخش انتهایی کابل ها به پورت تجهیزاتی همچون هاب، روتر، سوئیچ و سایر موارد متصل شود، به پورت‌های درج شده در پچ پنل پی او ای وصل می‌شوند. از جمله شرکت‌هایی که محصولات خود را با توجه به این استاندارد طراحی و تولید می‌کنند، می‌توان به شرکت آلمانی (digital data communications) DDC اشاره کرد که اکثرا با نام برند EQUIP شناخته می‌شود.

  • پچ پنل PoE ایکوییپ:

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید تجهیزات شبکه به‌ویژه انواع پچ پنل، برند ایکوییپ به‌شمار می‌رود. برای درک بهتر ویژگی های پچ پنل های این برند، بهتر است به معرفی کامل یکی از این محصولات بپردازیم. برای مثال، پچ پنل ایکوییپ (equip) از 16پورت زوج برخوردار بوده که هر یک از این پورت‌ها شامل یک پورت پی او ای و یک پورت دیتا است.

کیستون PoE به دستگاه مربوطه متصل شده و ولتاژ برق را با پین‌های 4 و 5 (زوج سیم آبی رنگ)، 7 و 8 (زوج سیم قهوه‌ای) انتقال داده و داده‌ها را با استفاده از پین‌های 1 و 2 (زوج سیم نارنجی) و 3 و 6 (زوج سیم سبز رنگ) منتقل می‌کند. باتوجه به 16 پورت PoE تعبیه شده در این نوع دستگاه، قابلیت برق‌رسانی به 16 دستگاه مختلف را دارد. یکی از انواع پچ پنل EQUIP، مدل 328116 بوده که از 16 پورت RJ45 برخوردار است.

منبع: 

پچ پنل POE چيست



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP LSZH:

کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP از محصولات شرکت لگراند فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد. این کابل شبکه به صورت چهار زوج 100 اهمی و به هم تابیده شده اند که این کار آن را در مقابل کشش بسیار مقاوم می سازد. این کابل از جنس مس کامل و روکش آن به رنگ آبی است و در حالت کلی متراژ این کابل 500 متری می باشد. همچنین دارای سرعت انتقال اطلاعات 1 گیگابایت بر ثانیه است.

مشخصات فنی کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP:

  • گروه کابل : CAT6A
  • نوع کابل : SFTP
  • تعداد زوج سیم ها: 4 زوج
  • طول کابل شبکه : 500 متر
  • فرکانس: 500 مگاهرتز
  • نوع روکش : LSZH
  • رنگ روکش : زرد

 

تاییدیه‌ها و استاندارد‌های کابـل شبکه لگراند CAT6A SF/UTP:

  • ANSI/TIA 568-C.2
  • EN 50173-1
  • EN 50288-6-1
  • ISO/IEC 11801
  • IEC 61156-5
  • +IEEE 802.3at : PoE

 

ویژگی های محیطی کابل کابـل شبکه لگراند CAT6A SF/UTP:

  • دمای ذخیره سازی و انتقال داده: 0 تا 50 درجه سانتی گراد
  • دما هنگام استفاده از کابل: -20 الی 60 درجه سانتی گراد
  • مقاوت در برابر آتش: IEC 60332-1 , UL VW-1

 

هنگام خرید کابل شبکه با برندها و قیمت های مختلفی رو به رو خواهید شد زیرا کابل شبکه در مدل‌ها و استاندارد‌های مختلفی ساخته می‌شود که بسته به سرعت شبکه برای انتقال داده و همچنین دستگاه مورد استفاده انتخاب می‌شود.از جمله بهترین کابل های شبکه می توان به کابل شبکه لگراند و کابل شبکه نگزنس اشاره کرد. اما به دلیل گران بودن این کابل ها متاسفانه جنس های تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است. به همین دلیل برای خرید کابل شبکه با کیفیت و اصل حتما فروشگاه های معتبر تجهیزات شبکه را انتخاب نمایید و یا حتی می توانید از برندهای ایرانی کابل شبکه استفاده کنید.

منبع: 

خرید کابل شبکه لگراند CAT6A SFTP LSZH 500m



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نمای پنل جلویی آی پی فون سیسکو  CP-8961-K9:

مشخصات و اطلاعات آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9:

آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 یک تلفن تصویری از سری 8900 کمپانی سیسکو است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد. تلفن 8961 سیسکو جهت ارتباطات ویدئویی طراحی شده است، کیفیت صدا و تصویر در گوشی های تلفن سیسکو عالی است. آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 مناسب مدیران اجرایی و مدیران ارشد می باشد. آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 دارای صفحه نمایش بزرگ و رنگی، پشتیبانی از صدای HD، پورت USB و موارد دیگر است.

 

معرفی آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 :

آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 کیفیت تصویر VGA، کد کردن و رمزگشایی تصویر تا 30 فریم در ثانیه ارائه می گردد. گوشی تلفن 8961 سیسکو توانایی ارائه تصویر با وضوح بالا، 5 اینچی، نور پس زمینه و کیفیت تصویر VGA را دارد. این تلفن سیسکو دارای 5 خط، 10 کلید نرم افزاری قابل برنامه ریزی، کیفیت صدای HD و اسپیکر فون دو طرفه است.

کلید های ثابت برای نگه داشتن، انتقال، تکرار و کنفرانس تماس و ال ای دی سه وضعیته باعث سهولت استفاده از آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 شده است. نبوغ سیسکو در طراحی پایانه های ارتباطی بار دیگر در این سری تلفن دیده می شود. کاهش 50 درصدی مصرف برق در ساعات خارج از زمان کسب و کار و طراحی قالب پلاستیکی با امکان بازیافت نمونه ای از اندیشه های سبز سیسکو برای محیط زیست و اقتصاد می باشد.

ویژگی های آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9:

  • آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9 از 4 خط پشتیبانی میکند
  • ۴نرم کلید و توگل اسکرول بار
  • دوربین فیلم برداری با توان فیلمبرداری ۳۰فریم در ثانیه
  • نمایشگرLCD ۵ اینچی، رنگی، پشت روشن، با ژرفای رنگ ۱۶ بیت و رزولیشن ۶۴۰ در ۴۸۰
  • پشتیبانی از پروتکل هایSIP و SCCP
  • پشتیبانی از کد های صوتی722, G.729a, G.729ab, G.711u, G.711a, iLBC
  • پشتیبانی ازPOE
  • دارای دو پورت اترنت۱۰Base-T/100Base-TX/1000Base-T
  • آی پی فون سیسکو CP-8961-C-K9  دارای بلوتوث
  • Co-branding
  • Deep-sleep option
  • بلندگوی دوبلکس
  • کنترل ولوم صدا
  • پایه دو حالته
  • سازگار با گوشیار/سمعک
  • جنس بدنه پلاستیکABS
  • قابلیت بازیافت در طبیعت
  • ابعاد: 10.4 × 1.9 × 9.2 اینچ
  • وزن: 6 اونس
  • پورت های شبکه: 2 x اترنت 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T
  • پروتکل های شبکه: TFTP، پروتکل کشف سیسکو (CDP)، DNS
  • PoE: بله

منبع: 

خرید آي پي فون سيسکو CP-8961-C-K9



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K:

هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K از محصولات کمپانی اچ پی بوده که دارای فرم فاکتور 2.5 اینچی از نوع SFF می باشد که در حال حاضر در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این هارد سرور دارای ظرفیت 1 ترابایت حافظه بوده و از نوع هارد دیسک داخلی (Internal) می باشد. ظرفیت بالای این هارد برای سرورهایی که که نیاز به هارد بالایی دارند مناسب می باشد. سرعت چرخش دیسک این هارد سرور اچ پی 7200 دور در دقیقه تعیین شده است که نشان دهنده سرعت پاسخگویی بالای حافظه هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K می شود. همچنین نوع رابط هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K از نوع SAS با سرعت  12G می باشد.

 

مشخصات فنی هارد سرور اچ پی 1TB 12G SAS 7.2K:

  • نوع هارد : اینترنال
  • ظرفیت هارد : 1 ترابایت
  • فرم فاکتور : 2.5 اینچ ازنوع SFF
  • نوع رابطSAS 12Gb/s : 
  • سرعت چرخش دیسک : 7200 دور در دقیقه

منبع: 

خرید هارد سرور اچ پي مدل 1TB 12G SAS 7.2K



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G

مشخصات و اطلاعات رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G:

رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G یک دستگاه پیشرفته با بدنه کاملا ضد آب در فرکانس 60 گیگاهرتز می باشد، که مناسب برای برقراری ارتباط های وایرلس با سرعت فیبر در شبکه های محلی می باشد. با توجه به اینکه امروزه اکثر اتصالات بی سیم در فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز بسیار شلوغ و غیر قابل اعتماد می باشند و همچنین اغلب این تجهیزات شبکه در این فرکانس ها قادر به ارائه بازدهی حداکثری خود نمی باشند این رادیو میکروتیک یکی از بهترین انتخاب ها برای غلبه بر محدودیت های فرکانسی و رسیدن به سرعت فیبر از طریق ارتباط وایرلس در محیط های کارگاهی و شبکه های محلی در مسافت های کوتاه با کمترین هزینه ممکن می باشد.

 

معرفی رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G:

این رادیو برای کار در فرکانس 60 گیگاهرتز و استاندارد بی سیم 802.11ad آماده شده است و با توجه به سطح دسترسی تعیین شده Level 3 در سیستم عامل این رادیو (Router OS) از آن می توانید در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه (با مدل مشابه حداکثر 200 متر) و یا با تجهیزات دیگر در همین رنج فرکانس استفاده نمائید. همچنین در صورت نیاز می توانید از این رادیو به عنوان تجهیزات سمت کاربر یا کلاینت در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه بهره گیری نمائید.

در این حالت شما می توانید محصول wAP 60G AP و یا wAP 60Gx3 را خریداری و به عنوان بخش مرکزی شبکه قرار داده و سپس با توجه به تعداد نقاط خود (حداکثر 8 دستگاه) از این دستگاه را به عنوان تجهیزات سمت مقابل استفاده نمائید. لازم به ذکر است حداکثر فاصله ای که این دستگاه قادر به برقراری ارتباط می باشد 200 متر است.

رادیو وایرلس میکروتیک wAP 60G جهت کار در فرکانس 60 گیگاهرتز و استاندارد بی سیم 802.11ad آماده شده است. این فناوری برای سرعت فوق العاده بالا اما با برد بسیار پائین کاربرد دارد. این پروتکل به طور کامل خود را از باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتزی جدا کرده و بر روی فرکانس 60 گیگاهرتز کار می کند.

این دستگاه از لحاظ سخت افزاری شامل 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه، پردازنده 4 هسته ای مدل IPQ-4019 با معماری ARM 32 bit با سرعت پردازنده 716 مگاهرتز برای هر هسته و مقدار ذخیره گاه حافظه 256 مگابایت (RAM)، 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH می باشد.

این رادیو قابلیت پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec، زاویه تابش 60 درجه، حداکثر توان مصرف انرژی 5W، ابعاد 185x85x30 میلی متر و قابلیت کار در شرایط دمائی 40- تا 70+ درجه سانتیگراد اشاره نمود. همچنین برای نصب آسان و اصولی محصول یک کیت نصب بر روی دیوار، یک بست کمربندی برای نصب بر روی لوله یا دکل و یک پایه رومیزی در جعبه محصول موجود می باشد که بنا به صلاحدید خود می توانید از آن استفاده نمائید.

ویژگی رادیو میکروتیک wAP 60G:

  • رادیو میکروتیک wAP 60G مناسب برای استفاده در ارتباط های وایرلس نقطه به نقطه (حداکثر تا مسافت 200 متر با محصول هم نام خود)
  • مناسب برای استفاده به عنوان تجهیزات سمت کاربر یا کلاینت (CPE) در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه
  • فرکانس 60 گیگاهرتز
  • استاندارد بی سیم 802.11ad
  • زاویه تابش آنتن 60 درجه
  • 1 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه (با قابلیت PoE IN سازگار با استاندارد 802.3af/at)
  • حداکثر نرخ انتقال داده در بستر بی سیم 1 گیگابیت بر ثانیه
  • پردازنده 716 مگاهرتز چهار هسته ایی
  • 256 مگابایت مقدار ذخیره گاه حافظه (RAM)
  • 16 مگابایت فضای ذخیره سازی Storage با استاندارد FLASH
  • سطح دسترسی Level 3 در سیستم عامل Router OS
  • پشتیبانی از شتاب سخت افزاری IPsec
  • دارا بودن گواهینامه ها و تائیدیه های بین المللی CE, FCC, IC, EAC, ROHS
  • ابعاد 185x85x30 میلی متر
  • قابلیت کار در شرایط دمائی 40- تا 70+ درجه سانتیگراد

منبع: 

خرید راديو وايرلس ميکروتيک wAP 60G



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP

مشخصات و اطلاعات پچ پنل لگراند Cat6 SFTP 24 Port:

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP از محصولات شرکت Legrand فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد. این پچ پنل همانطور که از نامش پیداست قطعه ای مستطیل شکل و به رنگ مشکی است و دارای 24 عدد پورت بوده که می توان 24 عدد کیستون شبکه RJ-45 را به آن متصل کرد.

این پچ پنل ها از کلیه کابل های لگراند مدل Cat6 SFTP پشتیانی می کند. همچنین این پچ پنل ها از نوع لودد هستند به این معنا که کلیه لوازم که شامل ریل، کیستون شبکه و … می شود بر روی آن نصب می شود. درون جعبه پچ پنل لگراند Cat6 SFTP 24 Port پیچ و مهره جهت نصب سریع وجود دارد. این پچ پنل دارای قابلیت free tools می باشد به این معنا که بدون نیاز به پیچ گوشتی یا آچار نصب می گردد.  این محصول در ابعاد 70cm×10cm×10cm موجود می باشد و فضایی برابر 1 یونیت را اشغال می نماید.

دلایل استفاده از پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP:

امکان ارتقای شبکه و همچنین افزایش تعداد کاربران در شرکت ها و مؤسسات از دغدغه های همیشگی مدیران IT و حتی مدیران شرکت ها می باشد. از این رو در هنگام کابل کشی سعی بر آن است همواره تعدادی سوکت شبکه بیشتر از تعداد کاربران فعلی در مجموعه ایجاد شود تا در هنگام نیاز به شبکه اضافه شوند. استفاده از پچ پنل این مشکل را به راحتی رفع می نماید.

به این صورت که تمامی کابل ها وارد رک شبکه شده و سپس در پچ پنل شماره گذاری می شوند تا در هنگام افزایش تعداد کاربر هر کدام از سوکت ها را با یک پچ کورد شبکه به سوئیچ متصل نمایند. در واقع پچ پنل ها راه ارتباطی بین کابل شبکه و تجهیزات شبکه مثل سوئیچ، سرور، روتر و … می باشد.

 

منبع: 

خرید پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 SFTP



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I:

سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I یکی محصولات پرطرفدار کمپانی cisco است که مسئولیت کنترل و مدیریت و ارسال بسته ها و داده ها را بر عهده دارد. با استفاده از این دستگاه میتوانید بین تجهیزات شبکه ارتباط برقرار کنید. سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I از سری سوئیچ های 2960 است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

از نظر سخت افزاری، این محصول شامل 48 پورت اترنت است که سرعت های گیگابیتی (پشتیبانی از سرعت 10، 100 و 1000) را برای اتصال سایر دستگاه های POE+ مانند تلفن های IP، دوربین ها و … با توان 370 وات بر روی پورت های معمولی فراهم می کند.

دارای 4 پورت SFP، یک پورت کنسول نوع RJ-45، دو پورت USB، یک پورت USB mini نوع B، یک پورت مدیریتی برای اتصال ماژول های فیبر نوری با سرعت 1G و از دو سی پی یو با ظرفیت 512 مگابایت استفاده می کند. DRAM و 128 مگابایت حافظه فلش را دارد.

 

ویژگی های برجسته سوئیچ های سری 2960X و 2960XR سیسکو:

  • دارای 24 یا 48 پورت اترنت Gigabit با سرعت خطی (line-rate) در عملکرد انتقال
  • 4 uplinks فیبر نوری گیگابیت اترنت ثابت Small Form-Factor Pluggable) SFP) یا 2 عدد 10G SFP+ uplinks
  • قابلیت پشتیبانی از +PoE ( توان قدرتی تا 740W و PoE دائمی)
  • دارای سیستم عامل های LAN Base ،LAN Lite و IP Lite هستند.
  • مدیریت دستگاه با استفاده از Web UI، دسترسی over-the-air از طریق بلوتوث، Command-Line Interface (CLI) ،(Simple Network Management Protocol) SNMP و  پورت کنسول دسترسی RJ-45 یا USB
  • مدیریت شبکه با Cisco Prime ،Cisco Network Plug and Play و Cisco DNA Center
  • Stacking با FlexStack-Plus و FlexStack-Extended
  • ویژگی های لایه 3 با دسترسی مسیریابی Open Shortest Path First) OSPF)، مسیریابی استاتیک و پروتکل Routing Information) RIP)
  • نمایش نام دامنه سیستم به عنوان یک منبع معتبر Name System as an Authoritative Source) DNS-AS) و جریان شبکه ی (NetFlow) کامل (انعطاف پذیر)
  • برخورداری از امنیت با استاندارد 802.1X، تحلیلگر پورت سریال (SPAN) و Bridge Protocol Data Unit (BPDU) Guard
  • قابلیت اطمینان با (میانگین زمان متوسط ​​بین شکست) MTBF
  • قابلیت انعطاف پذیری با دو تا منبع تغذیه قابل تعویض اختیاری

ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I:

  • سوئیچ سیسکو WS-C2960XR-48LPS-I با قابلیت عملکرد در لایه 2
  • سیستم عامل iOS IP Lite
  • دارای 48 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت گیگابیت (سرعت 10 و 100 و 1000)
  • قابلیت +PoE در پورت های اترنت به منظور تغذیه دستگاه های دیگر (حداکثر توان POE معادل 370 وات)
  • دارای 4 عدد پورت SFP در قسمت Uplink جهت اتصال ماژول های فیبر نوری با پشتیبانی از سرعت 1G
  • دارای 1 عدد پورت کنسول USB mini-Type B
  • دارای 1 عدد پورت USB Type A
  • دارای 1 عدد پورت RJ-45 جهت Management
  • نرخ ارسال پکتهای دیتا 107.1Mpps
  • پهنای باند ارسال 108Gbps
  • پردازنده دو هسته‌ای با سرعت 600 مگاهرتز
  • ظرفیت سوئیچینگ 216Gbps
  • مقدار ذخیره گاه حافظه RAM معادل 512MB
  • حافظه Flash memory معادل 128MB
  • دارای یک منبع تغذیه ثابت و قابلیت افزودن یک پاور اضافه (Redundant)
  • پشتیبانی از قابلیت استک (حداکثر تا 8 سوئیچ سری 2960XR با پهنای باند 80Gbps)

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C2960XR-48LPS-I



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP: 

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP از سری محصولات شرکت نگزنس فرانسه بوده که همینطور که مشخص است از نوع SFTP می باشد یعنی یک شیلد بافته شده به دور کابل پیچیده شده است که باعث می شود نویز و تداخل های الکترومغناطیسی کاهش پیدا کند. این کابل شبکه به صورت 4 زوج سیم در رنگ های مختلف می باشد که به صورت دو به دو در هم تنیده شده اند.

یک شبکه برای اتصال و پیکربندی بین دستگاه هایی مانند پرینتر، کامپیوترها، روتر، سوئیچ شبکه و دیگر دستگاه های مورد استفاده در شبکه، نیاز به کابل شبکه دارد. کابل های شبکه با توجه به توپولوژی هر شبکه خریداری می شود و هر یک از کابل ها عملکرد و تکنولوژی متفاوتی دارد و شما می توانید با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری نمایید.

تفاوت کابل ها در نحوه انتقال سرعت، پهنای باند و طراحی و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. به صورت کلی کابل ها به سه دسته کواکسیال (Coaxial)، زوج بهم تابیده (Twisted Pairs) و فیبرنوری (Fiber Optic) تقسیم می شود که هر کدام از آن ها عملکردی متفاوت دارد.

 

معرفی کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP:

 کابل شبکه Nexans از سری کابل های CAT6 بوده که اطلاعات را در پهنای باند 250 مگاهرتز با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهد که به آن ها کابل های اترنت 10 گیگابایتی نیز گفته می شود. جنس روکش آن PVC و ضد حرارت و رطوبت طراحی شده است که شما می توانید در محیط های مختلف از آن ها استفاده کنید.

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP از نوع SFTP می باشد یعنی یک شیلد بافته شده به دور کابل پیچیده شده است که باعث می شود نویز و تداخل های الکترومغناطیسی کاهش پیدا کند. این کابل ها به صورت 4 زوج سیم در رنگ های مختلف می باشد که به صورت دو به دو در هم تنیده شده اند.

 این مدل از کابل شبکه در بسته بندی هایی در وزن 46 کیلوگرم طراحی شده است که در دور یک قرقره پیچیده شده است و متراژ کابل آن برابر با 500 متر می باشد. این کابل با ضخامت 23AWG توسط کمپانی نگزنس طراحی شده است و در رنگ نارنجی تولید شده است.

یک کابل زوج بهم تابیده از نوع SFTP می باشد که جنس روکش آن PVC بوده و ضد حرارت و رطوبت طراحی شده است که شما می توانید در محیط های مختلف از آن ها استفاده کنید. این مدل از کابل شبکه در بسته بندی هایی در وزن 46 کیلوگرم طراحی شده است که در دور یک قرقره پیچیده شده است و متراژ کابل آن برابر با 500 متر می باشد.

کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP 500m با ضخامت 23AWG در رنگ نارنجی تولید شده است. کابل LAN نگزنس در پهنای باند 350 مگاهرتز تست شده است و از برنامه های کلاس E و کدهای رنگی TIA/EIA ,568-C.2 پشتیبانی می کند و با استانداردهای EN 50173-1 ,EN 50288-4-1 ,IEC 60332-3 ,IEC 61156-5 ,ISO/IEC 11801 سازگاری دارد.

 

اجزای تشکیل دهنده کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP:

  1. مغزی مسی 
  2. روکش پلی اتیلن
  3. جداکننده
  4. فویل ALU/PET
  5. روکش فویلی مشبک
  6. روکش LSZH یا PVC

 

مشخصات فنی کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP:

  • نوع: کابل شبکه نگزنس CAT6 SFTP
  • نوع کابل: 4 زوج تابیده بدون روکش UTP
  • جنس پوشش: PVC یا LSZH
  • جنس مغزی: مس
  • سرعت انتقال دیتا: 100Mbps
  • پهنای باند ورودی: 300MHz
  • نوع بسته بندی:در حلقه‌های 500 متری
  • سطح مقطه هر رشته:24
  • رنگ:نارنجی
  • قطر: 23AWG
  • وزن: 46 کیلوگرم
  • استاندارد: EN 50173-1 ,EN 50288-4-1 ,IEC 60332-3 ,IEC 61156-5 ,ISO/IEC 11801
  • دمای عملیاتی: 20- تا 60 درجه سانتی گراد

منبع :

خرید کابل شبکه نگزنس مدل CAT6 SFTP



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³

مشخصات و اطلاعات روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³:

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ یکی از، ایمن‌ترین و قدرتمندترین گزینه ها به عنوان یک اکسس پوینت خانگی بی‌سیم یا با سیم است که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این دستگاه دارای پیشرفته ترین سیستم عامل موجود در بازار یعنی RouterOS7 عرضه می‌شود تا امکانات جدیدی را به کاربران خود ارائه دهد.

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ یک‌ روتر اکسس پوینت جدید، با قدرت پوشش‌دهی فوق‌العاده و بسیار کارآمد با خروجی‌های گوناگون برای کاربران است که امکان استفاده از وای‌فای را برای تمامی کاربران در فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز به‌صورت هم‌زمان در موقعیت‌های داخلی یکسان فراهم می‌کند.

روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ دارای 5 پورت اترنت گیگابیتی با حافظه 256 مگابایت رم و سی پی یو 4 هسته‌ای است. این محصول با پشتیبانی از POE، می‌تواند انرژی موردنیاز خود را تأمین کند و یا از طریق دستگاه‌های دیگر (آداپتور) تغذیه کند. در این محصول یک NAND 128 مگابایتی و یک پورت USB وجود دارد که شما می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره‌ساز داخلی استفاده کنید. روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³، قدرتمندترین دستگاه AX میکروتیک با بهترین پوشش شبکه بی‌سیم تاکنون است. این دستگاه همچنین دارای یک CPU چهار هسته ای مدرن ARM با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و حافظه کافی  برای بیشتر کارها می‌باشد.

داشتن قابلیت‌هایی همچون قوانین فایروال، رمزگذاری سخت افزار، IPsec ،BGP ،Wireguard، مسیریابی پیشرفته، چندین تانل VPN از راه دور، پخش چند جریانی به شما کمک می‌کند تا با سرعت و قدرت بیشتری بدون اتلاف وقت کارهای خود را انجام دهید. زیرا قدرت پردازش کافی برای همه فعالیت‌های کاربران وجود دارد. در این  رورتر اکسس پوینت همچنین یک پورت USB3 و یک مودم LTE برای اهداف ذخیره سازی شما وجود دارد.

  1. ورودی منبع تغذیه Wifi
  2. کلید ریست دستگاه
  3. 5 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه
  4. پورت USB TYPe A
  5. کلید MODE دستگاه
  6. دو عدد آنتن کوچک

 

نحوه نصب روتر میکروتیک hAP ax³:

قبل از شروع نصب دستگاه دستعورالعمل نصب را با دقت بخوانید.

  1. آنتن‌های موجود در این دستگاه را متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که ISP شما اجازه تغییر در سخت‌افزار را می‌دهد و یک آدرس IP صادر می‌کند.
  2. دستگاه را به منبع برق وصل کنید، اتصالات لازم بر روی رایانه شخصی، تلفن همراه خود باز کنید و شبکه بی‌سیم MIKROTIK را جستجو کنید و به آن وصل شوید.
  3. پیکربندی باید به‌وسیله شبکه بی‌سیم و با استفاده از یک مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه انجام شود. از طرف دیگر نیز می‌توانید از ابزار پیکربندی WINBOX استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله نرم‌افزار winbox میکروتیک را مطالعه نمایید.
  4. پس از اتصال به شبکه بی‌سیم آدرس https://192.168.88.1 را دیگر مرورگر خود باز کنید تا پیکربندی آغاز شود، یک نام کاربری به طور پیش‌فرض برای شما انتخاب شده ولی رمز عبور به‌صورت پیش‌فرض انتخاب نشده است. در هنگام استفاده از برنامه تلفن همراه، راه‌اندازی سریع را انتخاب کنید تا شما را برای تنظیمات به‌آسانی راهنمایی کند
  5. در این مرحله گزینه «بررسی بروز رسانی» که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید و نرم‌افزار Router os خود را به آخرین نسخه خود آپدیت کنید.
  6. برای شخصی‌سازی شبکه بی‌سیم خود، SSID را می‌توانید در فیلدهای “نام شبکه” تغییر بدهید.
  7. همچنین کشور محل زندگی خود را در سمت چپ صفحه در قسمت “کشور” انتخاب می‌کنید تا مقررات کشور اعمال و تنظیم شود. در قسمت “رمز عبور WIFI” باید یک رمز حداقل هشت کلمه‌ای یا علامت باشد همچنین رمز عبور روتر خود را در قسمت پایینی “Password” در سمت راست تنظیم کنید و آن را در قسمت “Confirm Password” تکرار کنید، دفعه بعد برای ورود به سیستم استفاده خواهد شد.
  8. و در آخر برای ذخیره تغییرات روی “اعمال پیکربندی” کلیک کنید.

 

ویژگی های روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک C53UiG+5HPaxD2HPaxD:

  • یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این محصول پشتیبانی از سرعت سخت‌افزاری، IPsec که دارای تأییدیه و گواهی‌نامه بین‌المللی CE ،FCC ،IC ،EAC ،ROHS است.
  • پوشش‌دهی مناسب WIFI در فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتز به طور هم‌زمان برای کاربران اداری، خانگی در محیط داخلی.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ توانایی کار در دمای محیطی 40- تا 70+ درجه سانتی‌گراد را دارد.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ می‌تواند بیشترین مساحت قابل پوشش در حدود 100+ متر را داشته باشد.
  • بیشترین توان مصرف انرژی روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ در صورت بهره‌گیری از اتصالات 38w است.
  • همچنین بیشترین توان مصرف انرژی روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ در صورت عدم بهره‌گیری از اتصالات 15w است.
  • این محصول دارای 128 مگابایت حافظه و فضای داخلی ذخیره‌ساز با استاندارد NAND و 256 مگابایت حافظه داخلی RAM است.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax3 یک آنتن خارجی بی‌سیم قدرتمند با بهره بالا (3 – 5.5 dBi) است.
  • روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک hAP ax³ دارای ابعاد 39*129*251 است.

منبع : 

خرید روتر اکسس‌ پوينت ميکروتيک مدل hAP ax³



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کارت ماژول سیسکو HWIC-1FE

اطلاعات و مشخصات کارت ماژول سیسکو HWIC-1FE:

کارت ماژول سیسکو HWIC-1FE بر روی روترهایی با خدمات یکپارچه سیسکو پشتیبانی می شود و یک گزینه عالی برای مشتریان کسب و کارهای کوچک و بزرگ و دفاتر شعب سازمان ها برای اضافه کردن پورت های مسیریابی شده لایه 3 با ویژگی های پیشرفته از جمله (QoS (quality-of-service و قابلیت های محدود کننده سرعت است.

اپلیکیشن ها:

HWIC های جدید پورت های اضافی مسیریابی شده لایه 3 را ارائه می دهند که دارای ویژگی هایی معادل با مادربرد روترهای با خدمات یکپارچه می باشد. این رابط های Fast Ethernet را می توان برای جداسازی LAN فیزیکی، ایجاد یک منطقه DMZ یا به عنوان یک رابط WAN استفاده کرد. مشتریان Broadband می توانند از آنها برای اتصال به یک ارائه دهنده جایگزین که سرویس را در یک پورت اترنت ارائه می دهند، استفاده کنند.

ماژول سیسکو مدل HWIC-1FE

 

کارت ماژول HWIC Fast Ethernet تک پورت سیسکو در دفاتر شعب، uplink broadband با سرعت بالا را ارائه می دهند.

 

ماژول سیسکو مدل HWIC-1FE

 

قابلیت های کارت ماژول سیسکو HWIC-1FE:

پورت های Fast Ethernet مسیریابی شده بر روی کارت ماژول های HWIC دارای مشخصات و ویژگی هایی مشابه رابط های LAN onboard برای پلتفرم های روترهای با خدمات یکپارچه هستند. این کارت ماژول همراه با اتصالات لایه 3 مانند لیست کنترل دسترسی در هر پورت (ACL)، مسیریابی و آدرس دهی IP، عملکردهایی معادل با پورت های مسیریابی شده Fast Ethernet ارائه می دهند. در زیر لیستی از ویژگی های پشتیبانی شده در نرم افزار IOS سیسکو برای کارت ماژول های Fast Ethernet HWIC قرار داده شده است:

 

ـ ویژگی های VLAN و اترنت

  • استاندارد 3 با پروتکل تبلیغات خدمات (SAP) استاندارد IEEE802.2
  • استاندارد 3 با استاندارد IEEE802.2 و پروتکل دسترسی به زیر شبکه (SNAP)
  • برچسب گذاری VLAN استاندارد IEEE 802.1Q
  • سنجش خودکار، تشخیص خودکار و Auto-MDIX
  • آدرس واحد MAC (با رابط های دیگر بر روی روتر به اشتراک گذاشته نشده اند.)، تخصیص آدرس MAC به رابط و زیر رابط
  • ویژگی های مدیریت شبکه
  • CiscoWorks
  • پشتیبانی از پروتکل مدیریت ساده شبکه
  • Cisco NetFlow accounting

ـ ویژگی های QoS

  • (Weighted Random Early Detection (WRED
  • نگاشت و تنظیم اولویت (p1)
  • (Committed access rate (CAR
  • لیست کنترل دسترسی
  • فیلتر آدرس MAC
  • لیست کنترل دسترسی گسترده
  • ویژگی های صدا و QoS بر روی هر سیستم عامل و برای هر نرم افزار IOS سیسکو

 

ـ ویژگی های اضافی

 

  • پروتکل مدیریت گروه سیسکو و پروتکل مدیریت گروه اینترنت (IGMP) برای multicasting
  • دسترسی پذیری بالا، پشتیبانی از پروتکل (HSRP (Hot Standby Router Protocol، پروتکل VRRP و پروتکل GLBP
  • ویژگی های MPLS پشتیبانی شده در هر پلتفرم
  • (Generic routing encapsulation (GRE
  • IPv6
  • امنیت ((IP (IP Security (IPsec
  • نسخه 3 پروتکل تونل سازی لایه 2 (L2TPv3)
  • سرور و کاربر پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP)
  • ترجمه آدرس شبکه (NAT)
  • (Generic Traffic Shaping (GTS
  • اتصال پروتکل کنترل دروازه رسانه (MGCP)
  • ویژگی های IBM
  • کاربر (PPPoE (Point-to-Point Protocol over Ethernet
  • Bridging

منبع : 

خرید کارت ماژول سيسکو HWIC-1FE



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک آماد ایستاده 27 یونیت عمق 80

مشخصات و ویژگی های رک آماد ایستاده 27 یونیت عمق 80:

رک آماد ایستاده 27 یونیت عمق 80 با عرض 60 از جمله تجهیزات پسیو هستند که در دیتا سنترها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از این رک ها برای سازماندهی تجهیزات شبکه اعم از سوئیچ شبکه، سرور، روتر و غیره استفاده می شود. به این صورت که اجزای شبکه به خوبی درون آن جا گرفته و محیط مرتب تری را ایجاد کرده است. رک آماد ایستاده 27 یونیت عمق 80 سانتی متر می باشد. ارتفاع تقریبی هر یوینت 44.45mm است.

این رک ایستاده دارای دارای ۴ چرخ و چهار پایه ثابت است. استفاده از هر یک بستگی به شما و نحوه استفاده از آن دارد. اگر بخواهید رک آماد ایستاده 27 یونیت عمق 80 را جابجا کنید بهتر است چرخ ها را جایگذاری کنید. از آن جایی که برق زیادی درون این رک شبکه جریان دارد بهتر است از زمین فاصله داشته باشد که از این رو استفاده از پایه های ثابت مورد توجه قرار می گیرد.

با قرارگیری تجهیزات درون رک ها گرمای زیادی تولید می شود که برای خنک کردن آن باید از فن استفاده شود. زیرا گرما می تواند عملکرد تجهیزات شبکه را مختل نماید. شما می توانید فن و پاور مورد نیاز خود را به طور جداگانه از سایت مسترشبکه خریداری نمایید.

مشخصات فنی رک آماد ایستاده 27 یونیت عمق 80:

  • استاندارد 19 اینچ
  • رک 27U با عرض 60cm و عمق 80cm
  • مجهز به درب فریم دارجلو و شیشه 4mm سکوریت یا درب مشبک همراه با قفل ریتال
  • مجهز به درب پشت تمام فلزی همراه با قفل سویچی
  • لولای فنری برای سهولت جدا سازی درب رک
  • پنل بغل همراه با ضامن پنل وقفل سویچی در طرفین رک
  • دارای چند دریچه با ابعاد مختلف جهت عبور کابل در سقف، کف
  • ریل عمودی در طرفین رک با قابلیت جابجای به موازات عمق رک
  • رنگ پودری الکترو استاتیک
  • دارای سینی فن همراه با یک عدد فن و جک برق ورودی
  • دارای یک بسته پیچ و مهره، مهره ریلی و واشر پلاستیکی 16 عددی
  • چرخ دوبل قفل دار و ساده
  • بسته بندی در کارتن

منبع : 

خرید رک آماد ايستاده 27 يونيت عمق 80



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 UTP

مشخصات و اطلاعات پچ پنل لگراند Cat6 UTP 24Port:

پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 UTP از محصولات شرکت Legrand فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد. این پچ پنل همانطور که از نامش پیداست قطعه ای مستطیل شکل و به رنگ مشکی است و قطعه یا بردی است که به رک نصب می شود و اتصالات فیبر نوری را در خود نگه می دارد و در نوع های دیواری، رکمنت و ضد آب می باشد. پچ پنل معمولا کامپیوترهای مختلف را از طریق اتصال پنل های مختلف به هم ارتباط می دهد و شبکه محلی (LAN) را به یک شبکه گسترده (WAN) یا اینترنت متصل می نماید.

پچ پنل لگراند Cat6 UTP 24Port دارای 24 عدد کیستون است که بر روی آنها هر دو استاندارد سربندی کابل T568A و T568B علامت گذاری شده است، در قسمت پشتی پچ پنل شبکه قسمتی به عنوان نگه دارنده و هدایت کننده کابل های متصل به کیستون ها قرار دارد. پچ پنل لگراند بر اساس استاندارد رک 19 اینچ (عرض 60 سانتی متر) طراحی شده و ارتفاع آن یک یونیت (1U) است. می توان در کنار پچ پنل لگراند Cat6 UTP 24Port از پنل خالی (Blank PANEL) و پنل مدیریت کابل (Cable Management) برای آرایش رک شبکه استفاده کرد.

ویژگی های پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 UTP:

  • نصب سریع و آسان
  • دارای 24 پورت ورودی RJ-45
  • نوع پورت UTP / بدون شیلد و فویل
  • دارای نگه دارنده کابل در پشت پچ پنل
  • دارای 4 قسمت 6 تایی برای نصب کیستون Cat6 UTP
  • اتصال سریع و آسان به سیستم Earth
  • دارای برچسب های رنگی برای شماره گذاری پورت ها
  • مطابق با استاندارد 19 اینچ
  • ارتفاع یک یونیت (1U)
  • نوع بسته بندی کارتنی

منبع:

خرید پچ پنل لگراند 24 پورت Cat6 UTP



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

خرید کابل شبکه ارزان

کابل شبکه ارزان:

اهنمای خرید کابل شبکه ارزان یکی از مهم ترین مسائلی است که در هنگام خرید تجهیزات شبکه باید در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشیم. خرید کابل شبکه ارزان و مناسب به همین سادگی که شما کاربران فکر میکنید نیست. چرا که کابل های شبکه پایه و اساس یک شبکه هستند و عملکرد این کابل ها بسیار مهم است. در واقع مهم ترین مسئولیت یک شبکه یعنی انتقال داده و اطلاعاتی که با کمترین مصرف اینترنت انجام بگیرد در نتیجه در هنگام خرید باید سعی کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کابل های شبکه ارزان آشنا کنیم تا خریدی راحت و بهتر داشته باشید.

 

فاکتور های مهم قیمت کابل شبکه:

از مهم ترین فاکتور هایی که بر روی قیمت کابل شبکه تاثیر میگذارد میتوانیم به نوع شیلد کابل، استاندارهای یک کابل، نوع روکش و جنس مغزی کابل اشاره کنیم.

  • استاندارد کابل شبکه:

 کابل شبکه ارزان بر اساس استاندارهایی که دارند به گروه هایی به نام CAT طبقه بندی میشوند که در ایران اصولا از استانداردهای CAT5E تا CAT7 مورد استفاده قرار میگیرد.

  • نوع شیلد کابل شبکه:

باید بدانید که کابل های شبکه بر اساس نوع شیلد به دو دسته STP که شیلددار و محافظ در برابر نویز و کابل UTP بدون شیلد تقسیم بندی میشوند. همچنین وجود شیلد در کابل های شبکه سبب افزایش قیمت آن کابل نیز میشود.

  • نوع روکش کابل شبکه:

اصولا روکش های کابل شبکه از جنس PVC و یا روکش های ضد حریق LSZH هستند. همانطور که مشخص است کابل های دارای LSZH از کابل های شبکه دیگر که دارای روکش PVC هستند گرانترند. به علاوه کابل های شبکه دیگری نیز وجود دارد که مناسب استفاده در فضاهای خارج ساختمان مناسب است.

  • جنس مغزی کابل شبکه:

مهم ترین بخش یک کابل شبکه مغزی آن است. این مغزی میتواند از جنس های گوناگون آلومینیوم، آلیاژهای گوناگونی باشند. بهتر است بدانید که جنس مس در میان جنس مغزی های دیگر از بالاترین قیمت برخوردار است.

کابل شبکه ارزان موجود در بازار:

  • کابل شبکه بلدن CAT5 UTP:

کابل شبکه بلدن CAT5 UTP یکی از کابل های برند معروف آمریکایی است که طرفداران زیادی نیز دارد. کابل های شبکه دارای روکش PVC فاقد شیلد و در دسته بندی های CAT5 قرار میگیرند. این نوع کابل ها میتوانند اطلاعات و داده ها را با سرعت 100 مگابیت در ثانیه با فرکانس 100 مگاهرتز و تا 100 متر را انتقال دهد. همچنین کابل شبکه بلدن CAT5 UTP دارای کیفیت خوب و قیمت مناسبی برخوردار هستند.

 

  • کابل شبکه بلدن CAT5E SFTP CCA:

کابل شبکه بلدن CAT5E SFTP CCA به عنوان کابل شبکه ارزان قیمت شناخته میشود که دارای کیفیت ساخت عالی و قیمت مناسب است. این کابل شبکه از شیلد برخوردار است که در برابر نویز محافظت میکند و در طبقه بندی CAT5E قرار دارد. کابل شبکه بلدن قابلیت انتقال دیتا با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه را با فرکانس 100 مگاهرتز دارد.

به علاوه مغزی این کابل از جنس آلومینیوم بوده که دارای روکش مسی است. نکته مهم، کابل شبکه Cat5e با حداکثر طول 100 متر می‌تواند از حداکثر فرکانس 350 مگاهرتز پشتیبانی کند.

 

  • کابل شبکه نگزنس CAT5e UTP:

کابل شبکه نگزنس CAT5e UTP یکی از پرفروش ترین و با کیفیت ترین کابل شبکه در بازار تجهیزات شبکه است که دارای قیمت مناسبی نیز میباشد. این کابل شبکه نگزنس فاقد شیلد است و در طبقه بندی CAT5e قرار دارد. همچنین این کابل می‌تواند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه، با فرکانس 100 مگاهرتز، انتقال دهد.

 

  • کابل شبکه رفسنجان CAT6 SFTP:

کابل شبکه رفسنجان CAT6 SFTP از دیگر کابل های شبکه ارزان قیمت است که علاوه بر کیفیت ساخت بالا، دارای قیمت بسیار مناسبی می‌باشد. این کابل شیلد دار در برابر نویز مقاومت میکند و در دسته بندی CAT6 قرار میگیرد. این کابل که در دسته‌بندی کابل شبکه CAT6 قرار دارد، قابلیت سرعت انتقال 1 گیگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 250 مگاهرتز را برای کاربران فراهم میکند. بهتر است بدانید کابل شبکه Cat6 با حداکثر طول 37 متر می‌تواند از سرعت انتقال 10 گیگابایت را پشتیبانی کند.

 

  • کابل شبکه بلدن CAT6 SFTP:

کابل شبکه بلدن CAT6 SFTP یکی دیگر از کابل‌های کمپانی بلدن می‌باشد. که با توجه به قیمتی که این کابل شبکه دارد جزو کابل های ارزان قیمت محسوب میشود. کابل شبکه بلدن CAT6 SFTP دارای شیلد (حفاظت بیش‌تر در برابر نویز) و در دسته بندی CAT6 قرار دارد. همچنین کابل شبکه بلدن می‌تواند سرعت انتقال 1 گیگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 250 مگاهرتز را برای افراد فراهم کند.

 

  • کابل شبکه لگراند CAT6 UTP:

کابل شبکه لگراند CAT6 UTP از برند معتبر و معروف فرانسوی، یکی از پرطرفدارترین کابل‌ها در ایران می‌باشد. چرا که با توجه به ویژگی و کیفیت ساخت بالایی که دارد، از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد. کابل شبکه لگراند از نوع بدون شیلد و در دسته بندی CAT6 قرار دارد که می‌تواند سرعت انتقال 1 گیگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 250 مگاهرتز فراهم کند.

 

  • کابل شبکه اشنایدر CAT5e UTP:

کابل شبکه اشنایدر CAT5e UTP از جمله کابل‌های با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب می‌باشد که در بازار طرفداران زیادی دارد. یکی از ویژگی های اصلی این مدل از کابل شبکه مغزی از جنس مس آن است؛ چراکه با استفاده از این آلیاژ یعنی مس، سرعت انتقال داده در این کابل بسیار بالا است. این کابل شبکه فاقد شیلد و در دسته بندی ‌CAT5e قرار دارد که می‌تواند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه با فرکانس 100 مگاهرتز، منتقل نماید.

بهترین های کابل شبکه:

  • کابل شبکه لگراند:

کمپانی لگراند در زمینه تولید انواع تجهیزات پسیو شبکه و اکتیو، یکی از بزرگترین برند ها در این زمینه تجهیزات شبکه به شمار می‌آید. محصولات این کمپانی فرانسوی از تنوع بالایی برخوردار است و کابل‌های شبکه خود را در گروه بندی های Cat5 Cat5e ،Cat6 ،Cat6a و Cat7 ارائه و به فروش میرساند.

  • کابل شبکه نگزنس:

شرکت نگزنس از کشور فرانسه، یکی دیگر از برندهای پرآوازه در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه است. کابل شبکه نگزنس یکی از باکیفیت ترین کابل‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند. بسیاری از افراد متخصص شبکه در کابل کشی شبکه‌های بزرگ، از این نوع کابل استفاده می‌کنند زیرا قدرت انتقال بالایی دارد و دریافت نویز آن کم است.

  • کابل شبکه بلدن:

شرکت بلدن (Belden) یک برند معتبر جهانی است که در سال 1902 در ایالت میسوری آمریکا تأسیس شده است و در زمینه ساخت انواع کابل‌های شبکه و تجهیزات شبکه و الکتریکی فعالیت دارد. کابل شبکه بلدن در انواع بدون شیلد UTP و شیلد دار SFTP و با استانداردهای Cat5e و Cat6 تولید می‌شوند و همگی از عملکرد و کیفیتی بالا در کنار قیمت مناسب بهره می‌برند.

  • کابل شبکه رفسنجان:

کابل شبکه ایرانی رفسنجان یکی از برترین تولیدات داخلی است که امروزه در بسیاری از شبکه های کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌شود. این شرکت در سال 1360 تأسیس شده است و به تولید انواع کابل فیبر نوری، خودنگهدار، مخابرات و شبکه می‌پردازد.

  • کابل شبکه اشنایدر:

اشنایدر یک شرکت فرانسوی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1836 تأسیس شده است. همچنین علاوه بر کابل LAN به تولید سایر تجهیزات شبکه همچون پچ کورد شبکه، ترانکینگ و متعلقات و … نیز می‌پردازد.

  • کابل شبکه شهید قندی:

از دیگر کابل های شبکه پر فروش در ایران، کابل‌هایی است که توسط شرکت ایرانی شهید قندی به بازار عرضه می‌شوند. این شرکت در سال 1363 تأسیس شده است و در زمینه تولید انواع کابل فیبر نوری، کابل مسی، کابل های انتقال دیتا و شبکه فعالیت می‌کند.

این کابل‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند و در شبکه‌های بزرگ و کوچک می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین قیمت کابل شبکه شهید قندی نسبت به سایر کابل‌های خارجی موجود در بازار پایین تر است. به همین دلیل آن را به عنوان بهترین کابل شبکه ارزان می‌شناسند.

نکات مهم هنگام خرید کابل شبکه ارزان:

در هنگام خرید کابل شبکه ارزان حتما باید به نکات قبل از خرید آن دقت نمایید. در این قسمت از مقاله قصد داریم به شما نکات مهم را آموزش دهیم.

  • پهنای باند قابل دستیابی برای شبکه: تمام کابل شبکه های موجود در دنیای تجهیزات شبکه از پهنای باند و سرعت انتقال اطلاعات گوناگونی هستند. به همین دلیل جهت ایجاد بستر انتقال داده ها باید پهنای باند شبکه مناسب و درست را ایجاد کرد.
  • فاصله اجزای شبکه: در انتخاب کابل شبکه باید به فاصله بین اجزای شبکه مثل: کامپیوترها، سوئیچ ها روتر ها و … توجه کنید چرا که باید از یک کابلی استفاده شود که این فاصله مورد نظر را پشتیبانی کند.
  • مسیر عبور کابل شبکه:  باید به میزان تداخل کابل شبکه با میدان‌های مغناطیسی توجه داشت. میدان‌های مغناطیسی سبب ایجاد مشکلاتی در انتقال درست سیگنال عبوری و تخریب آن می‌شوند. در انتخاب کابل شبکه باید به مسیر کابل کشی توجه کنید چرا که اگر در مسیر کابل کشی، تجهیزاتی مانند کابل برق فشار قوی، چال آسانسور، موتور برق صنعتی و… وجود داشته باشد میدان مغناطیسی قوی تولید می شود. به همین دلیل باید از کابل شبکه با استاندارد ضد تخریب بالا استفاده کرد.

منبع: 

خريد کابل شبکه ارزان



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کابل شبکه لگراند CAT6 UTP LSZH

مشخصات و اطلاعات کابل شبکه لگراند Cat6 UTP LSZH:

کابل شبکه لگراند CAT6 UTP LSZH از محصولات شرکت لگراند فرانسه بوده که از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد. این کابل های شبکه به صورت چهار زوج به هم تابیده شده اند که این کار آن را در مقابل کشش، بسیار مقاوم می سازد. کابل شبکه لگراند CAT6 UTP LSZH از جنس مس کامل و روکش آن به رنگ آبی است و در حالت کلی متراژ این کابل 305 متری می باشد. همچنین کابل شبکه لگراند CAT6 UTP LSZH دارای سرعت انتقال اطلاعات 1 گیگابایت بر ثانیه است.

به طور کلی کابل های شبکه لگراند به 4 دسته تقسیم می شوند :

1ـ بدون شیلد UTP

2ـ فویل آلومینیومی FTP

3ـ شیلد دار STP

4ـ فویل و شیلد دار SFTP

کابل شبکه لگراند CAT6 UTP LSZH دارای روکش LSZH بوده و همان طور که مشخص است از نوع UTP می باشد به این معنا که در زیر روکش لایه ی دیگری وجود ندارد.

شما با استفاده از این کابل و سوکت RJ45 می توانید پچ کورد CAT6 را در متراژ مورد دلخواه خود ایجاد نمایید. کابل های شبکه UTP دارای استانداردهای متعددی بوده و به صورت گروه های (Categories) n قرار گرفته اند. این کابل ها به صورتCat5e , Cat6 ،Cat7 وجود دارند.

نوع بسته بندی کابل های لگراند به صورت کارتنی و حلقه ای می باشد.

 

کابل های Cat6 :

از مزایای کابل های CAT6 این است که با دیگر کابل ها سازگار می باشد. استفاده از این کابل ها نیاز  به روز رسانی را در زمان های نزدیک از بین می برد.

کابل شبکه از اجزای مهم در زمان راه اندازی شبکه محسوب می شود. از جمله مواردی که در خرید کابل باید در نظر گرفته شود سرعت انتقال، طول کابل و همچنین نوع آن می باشد. از این رو می توان گفت کابل های شبکه CAT6 می تواند گزینه مناسبی برای خرید کابل باشد.

یافتن کابل شبکه مناسب در زمان راه اندازی یک شبکه بسیار مهم و ضروری است. انتخاب یک کابل مناسب تفاوت های زیادی ایجاد می کند. سرعت شبکه، طول کابل و نوع کابل از عوامل مهم به هنگام خرید کابل به شمار می آیند. برای ارتقاء یک شبکه، کابل Cat6 بسیار مناسب است، این نوع کابل برای بروز رسانی در آینده بسیار مناسب است.

 

منبع : 

خرید کابل شبکه لگراند مدل CAT6 UTP 305m



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

تأثیر نویز روی کابل شبکه

راه اندازی یک شبکه نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد تا بتوان از عملکرد بهینه آن اطمینان کامل حاصل کرد. اگر تنها یک عامل به درستی فعالیت نکند، در کار یک شبکه اختلال ایجاد کرده و به دنبال آن می تواند در فرآینده های تجاری آن شرکت و یا سازمان تاثیر منفی بگذارد. از میان مسائل مختلفی که می‌تواند یک شبکه را تحت تأثیر قرار دهد، یکی از رایج‌ترین و چالش‌ برانگیزترین آن می توان به مدیریت نویز شبکه پهنای باند اشاره کرد. پس در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با تأثیر نویز روی کابل شبکه و نحوه برطرف کردن آن بیشتر بدانیم.

نویز چیست؟

در اصطلاح ساده، نویز شبکه به سیگنال‌های ناخواسته اضافی اشاره دارد که ترافیک عادی سیگنال‌های داده مورد نظر را در یک شبکه مختل می کند. نویز شبکه با محتوای اطلاعاتی در حال انتقال، تداخل می کند؛ به طوری که گیرنده ممکن است تنها بخشی از اطلاعات را دریافت کند یا در موارد شدید  هیچ اطلاعاتی را دریافت نکند. به همین دلیل نویز شبکه یکی از دلایل اصلی اختلال در عملکرد شبکه است.

در واقع نویز می تواند با سیگنال های آنالوگ و دیجیتال تداخل ایجاد کند. با این حال، میزان نویز لازم برای تأثیرگذاری بر سیگنال دیجیتال بسیار بیشتر است. این به این دلیل است که سیگنال‌های دیجیتال با استفاده از مجموعه‌ای از پالس‌های الکتریکی مجزا برای انتقال «بیت‌ها» ارتباط برقرار می‌کنند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، آن پالس های الکتریکی به نویز زیادی نیاز دارند تا با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

برعکس سیگنال های دیجیتالف سیگنال های آنالوگ بصورت نامحدود مقادیر ممکن را در یک بازه تعیین شده نشان می دهند؛ مانند 4-20 میلی آمپر یا 0-10 ولت. در این حالت، هر گونه افزایش ولتاژ یا جریان ناخواسته باعث نوسان در پیام ارسالی می شود. تغییرات جزئی در امتداد سیگنال های آنالوگ، به ترتیب میلی ولت یا میکرو آمپر، معمولاً منجر به یک اختلاف قابل توجه (یا حتی محسوس) نمی شود. سطوح بالای نویز الکتریکی می تواند تغییرات زیادی ایجاد کند و منجر به اختلافات قابل توجهی شود که ارتباط بین دستگاه های کنترل فرآیند را کاملا غیرممکن می کند.

نویز سیگنال تزریق شده به ارتباطات الکتریکی، مقدار سیگنال مورد انتظار را اضافه یا کاهش می دهد. در شرایط صنعتی که فرآیندهای حیاتی به طور خودکار بر اساس اندازه گیری آن سیگنال کنترل می شوند، هر گونه تغییر می تواند منجر به نتایج غیرقابل پیش بینی و بالقوه مضر شود.

 

علل ایجاد نویز در کابل شبکه:

برای حل کردن نویز در کابل های شبکه، ابتدا باید عامل ایجاد کننده آن را شناسایی کرد. به طور کلی عوامل ایجاد کننده نویز در شبکه به دو دسته عوامل داخلی و خارجی تقسیم می شوند. علل خارجی، عواملی هستند که در شرایط خارج از شبکه پهنای باند ایجاد می شوند. در مقابل، عوامل داخلی هستند که در نتیجه مسائل ذاتی در شبکه اتفاق می افتند.

ـ عوامل خارجی شامل:

  • تداخل الکترومغناطیسی: نزدیکی سیم‌های مسی یا فیبر نوری یک شبکه با سایر تجهیزات الکتریکی مانند کابل های برق، ژنراتورها یا موتورها می‌تواند سیگنال‌های شبکه را مختل کند.
  • تداخل فرکانس رادیویی: سیم‌های مسی بدون پوشش می‌توانند امواج رادیویی را دریافت کرده و آنها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کنند و در نتیجه در یک شبکه نویز ایجاد شود.
  • نویز هم شنوایی یا Cross Talk: این زمانی است که سایر کابل‌ها یا هادی‌های مجاور سیگنال‌ها را در سیم‌های یک شبکه پهن باند فعال می‌کنند. برای جلوگیری از این تداخل می توان از کابل های Twisted-pair، کابل های دارای شیلد و همچنین فاصله دادن کابل ها از یکدیگر استفاده کرد.
  • عوامل محیطی: ارتعاشات فیزیکی و همچنین افزایش دما می تواند باعث ایجاد نویز شبکه پهنای باند شود. 

ـ علل داخلی:

  • ایراد در طراحی: اتصالات معیوب، اتصالات نامناسب در سوئیچ های شبکه یا مدارهای بد شبکه می تواند باعث ایجاد نویز اضافی در پهنای باند یک شبکه شود.
  • عدم رعایت استانداردهای کابل کشی: روش‌های ضعیف سیم‌کشی شبکه، مانند استفاده از سیم‌کشی بدون محافظ، می‌تواند منجر به نویز الکتریکی اضافی شود.
  • عدم اتصال درست به زمین: اگر سیم ها به درستی به زمین متصل نباشند، حلقه های اتصال به زمین می توانند سیگنال های ناخواسته و اضافی در یک شبکه را ایجاد کنند.
  • محافظت ناکافی: اجزای شبکه ای که به درستی محافظت نمی شوند، تمایل بیشتری به دریافت سیگنال های اضافی از منابع خارجی دارند.

به طور کلی، اگر نویز شبکه به موقع تشخیص داده نشود و اصلاح نشود، می تواند منجر به کاهش عملکرد کلی شبکه شود:

  • کاهش سرعت انتقال داده: تداخل سیگنال در نتیجه نویز شبکه می تواند سرعت انتقال داده را در شبکه کاهش دهد.
  • تضعیف سیگنال: نویز شبکه می تواند قدرت سیگنال ها در پهنای باند شبکه را ضعیف کند. هر چه نویز در یک شبکه بیشتر باشد، سیگنال ها بیشتر کاهش می یابد.
  • از دست دادن بسته های داده: نویز شبکه می تواند باعث از بین رفتن بسته های داده در مسیر رسیدن به مقصد شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، برخی یا تمام اطلاعات به گیرنده منتقل نمی شود.

 

راهکارهای از بین بردن نویز در کابل شبکه:

گام اولیه مقابله با نویز در پهنای باند یک شبکه، شناسایی علت آن است که البته زمان بر هم هست. کل شبکه باید به طور کامل بررسی و همچنین آزمایش شود تا منبع ایجاد نویز در شبکه مشخص شود. علاوه بر این، محیط خارجی نیز باید برای محرک های بالقوه ای که می تواند منجر به نویز شبکه شود، بررسی شود. پس از شناسایی نوبت به روش های رهایی از نویز در شبکه می رسد.

ـ استفاده از کابل شبکه شیلددار:

یکی از عوامل تاثیرگذار محافظت در برابر نویز، وجود شیلد در کابل های شبکه است که سیم های درونی آن را پوشش می دهد. در نتیجه تداخل امواج تا حد زیادی کاهش یافته و از اختلالات مغناطیسی جلوگیری می کند. پس در ادامه انواع کابل را مشاهده می کنید:

  • کابل شبکه UTP: این کابل ها فاقد فویل و شیلد هستند به همین دلیل نسبت به نویز و تداخل امواج هیچگونه مقاومتی ندارند. به همین علت می توان گفت این کابل ها نسبت به سایرین دارای قیمت پایین تری هستند.
  • کابل شبکه FTP: این کابل دارای یک لایه فویلی است که می تواند تا حدی در مقابل نویز مقاومت کند.
  • کابل شبکه STP: این کابل ها از یک محافظ شیلد با ساختار مشبک ساخته شده اند که می تواند از تداخل امواج مغناطیسی محافظت کند، می توان از این کابل در محیط هایی که نیاز است کابل شبکه در کنار کابل برق قرار گیرد استفاده کرد.
  • کابل شبکه SFTP: این کابل ها تا حد زیادی نسبت به دریافت نویز مقاوم هستند. این کابل ها دارای فویل و شیلد بوده و دارای قیمت بالایی نیز می باشند.

ـ استفاده از کابل شبکه با کتگوری بالا:

کابل های شبکه براساس پهنای باند، کیفیت انتقال، سرعت و نویزپذیری به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که به آن ها رده و یا Category گفته می شود. امروزه کابل های شبکه در گروه های Cat۵ ،Cat۵e ،Cat۶ ،Cat۶a ،Cat۷،Cat۷a و Cat۸ به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند. هرچه عدد مقابل Cat بزرگ تر و گروه کابل بیشتر باشد، کابل شبکه کیفیت بیشتری دارد و نویزپذیری آن بسیار کمتر می شود.

 

لینک مطلب : 

تأثير نويز روي کابل شبکه



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو سری 2960:

سوئیچ سیسکو سری 2960 از جمله سوئیچ های شبکه لایه 2 کمپانی سیسکو است که در انواع مختلفی تولید شده اند و مناسب مشاغل کوچک، متوسط ​​و شعب یک سازمان هستند.

این سوییچ‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند یک ارتباط اترنت گیگابیتی را پیاده‌سازی کرده و از سرویس‌های پیشرفته‌ای که این سوییچ‌ها برای شبکه‌های lan ارایه می‌کنند استفاده کنند.

این سوئیچ سیسکو در مدل 3 لایه ای سیسکو در لایه Access مورد استفاده قرار میگیرد. به این معنا که سیستمهای کاربران، دوربین های مداربسته و دیوایسهایی که نیاز به برقراری ارتباط با شبکه را دارند به این نوع سوئیچ متصل میشوند، در حقیقیت نقطه اتصال کاربران به شبکه همین سوئیچ 2960 سیسکو میباشد.

ویژگی سوییچ سیسکو سری 2960:

  1. این سوئیچ ها دارای 8،12، 24 و 48 پورت گیگابیت اترنت هستند.
  2. قابلیت stack نمودن سوئیچ‌ها تا ۸ عدد
  3. پشتیبانی از POE بوسیله استاندارهای ۸۰۲.۳at و ۸۰۲.۳af
  4. در سوئیچ های 2960 دارای Uplink  می‌توان از دو ماژول +SFP که سرعت ۱۰G دارد استفاده کرد و یا چهار پورت گیگابیت SFP.
  5. پشتیبانی از یک سری از قابلت‌های لایه ۳

انواع سوئیچ سیسکو 2960:

قیمت سوئیچ سیسکو 2960:

سوئیچ های 2960 در مدلها و قیمتهای مختلفی تولید و در بازار تجهیزات شبکه موجود هستند. شما می توانید بر حسب نیاز خود مدل مورد نظر را جستجو کرده و جهت خرید سوئیچ شبکه از طریق سایت اقدام نمایید.

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو سري 2960



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S یکی از پرکاربردترین سوئیچ‌های برند سیسکو (Cisco) است. از ویژگی های برجسته این سوئیچ میتوانیم به قابلیت بهره مندی از استک که به صورت اختیاری بوده و با تهیه ی ماژول مورد نیاز می توانید از این ویژگی بهترین استفاده را ببرید اشاره کنیم.

سوئیچ های سری سیسکو 3650 امکان اتصال کامل سیمی و بی سیم را بر روی یک پلت فرم سوئیچ چندلایه فراهم می کنند. به این معنا که با در نظر داشتن StackWise-160 به عنوان یک گزینه، می توانید چندین سوئیچ سری 3650 را روی هم قرار دهید تا به عنوان یک واحد سوئیچینگ با پهنای باند انباشته 160 گیگابیت بر ثانیه عمل کند و مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بیشتری به شما بدهد.

 

معرفی سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S:

سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S دارای 24 پورت 10/100/1000 از نوع اترنت PoE و ماژول شبکه می باشد و از 4 عدد پورت یک گیگ به صورت SFP برخوردار است. این سوئیچ شبکه در ابعاد 44.5×44.5×4.4 سانتیمتر و با وزن 6.87 کیلوگرم تولید شده که با بدنه ی مقاوم از جنس فلز عرضه می گردد و مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد.

پهنای باند استک این دستگاه برابر با 88Gbps گیگ است. CPU قدرتمند سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S کاملا این اطمینان را به شما خواهد داد که هیچ وقفه و مشکلی در نحوه ی ارسال ها پیش نخواهد آمد. این سوئیچ  قابل استفاده در شرکت ها ادارات، سازمان ها و حتی کارخانه جات می باشد و تمامی نیاز های آن ها را برطرف میکند. همچنین سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S یک سوئیچ مدیریتی است که کاربران میتواند در بازار بزرگ تجهیزات شبکه تهیه نمایند.

این سوئیچ شبکه با پهنای باند 160 گیگابیت بر ثانیه قادر به انتقال اطلاعات می باشد و از حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه فلش 2 گیگابایت بهره می برد. این سوئیچ 24 پورتی و با استاندارد IEEE 802.1D این قابلیت را برای شما فراهم می کند تا با اطمینان بتوانید آن را خریداری کنید.

این سوئیچ از درگاه خروجی POE نیز بهره برده است که تعداد آن به 24 عدد می رسد. قدرت مورد نیاز برای پورت +POE حدود 390 وات می باشد. علاوه بر این ها دو پورت USB (Type-B) ،Ethernet (RJ-45) نیز بر روی این سوئیچ قدرتمند قرار داده شده است.

 

مشخصات کلی سوئیچ سیسکو WS-C3650-24PS-S :

  • ابعاد : 44.5×44.8×4.4 سانتیمتر
  • وزن : 7.26 کیلوگرم
  • نوع سوئیچ : مدیریتی
  • فرم فاکتور : 1 یونیت
  • کل پورت ها : تعداد 24
  • رابط : 24×10/100/1000 + 4x1G SFP
  • پورت : USB (Type-B), Ethernet (RJ-45)
  • ظرفیت سوئیچ : 88 گیگابیت در ثانیه
  • پهنای باند : 160 گیگابیت در ثانیه
  • حافظه رم سوئیچ شبکه سیسکو : 4 گیگابایت
  • حافظه فلش : 2 گیگابایت
  • برق مصرفی : 240 تا 100 ولت
  • استاندارد : IEEE 802.1D
  • قابلیت پشتیبانی از مدل های : 3700, 3600, 3500, 2600, 1600, 1260, 1140, 1040

منبع: 

خرید سوئيچ سيسکو مدل WS-C3650-24PS-S



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2640 V3

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon E5-2640 V3:

سی پی یو اینتل Xeon E5-2640 V3 در خانواده نسل سوم پردازنده های شرکت اینتل قرار دارد. پردازنده اینتل Xeon E5-2640 V3 یکی از کاربردی ترین محصولات ساخت اینتل  است که برای سرور و سیستم های پردازشی بهینه سازی شده است و از قابلیت نصب بر روی سوکت FCLGA 2011 و حافظه ECC پشتیبانی می نماید. این محصول از نمونه پردازنده های میانی کمپانی اینتل می باشد، اما این بدان معنا نیست که ضعیف است.

 

ویژگی های کلی پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2640 V3:

  • این سی پی یو سرور دارای فرکانس 2.4GHz می باشد.
  • دارای حافظه پنهان L3 CACHE ،20 MB است.
  • تعداد هسته های این پردازشگر8 می باشد.
  • پاور مصرفی این CPU، 90 W است.
  • حافظه (DDR3 MEMORY) آن 1866 است.
  • دارای سرعت لینک 8GT/S می باشد.

مشخصات پردازنده های سری Intel Xeon E5 V3:

سری جدید پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v3 با توجه به نیازهای آینده در زمینه زیرساخت، حمایت از رشد کسب و کار و توانایی سرعت بخشیدن به خدمات جدید، برای ارائه برنامه های جدید در شرکت، در زمینه های محاسبات فنی، ارتباطات، ذخیره سازی و cloud پاسخگو باشد.

این نسل جدید از پردازنده ها، با حمایت از یک زیرساخت مبتنی بر نرم افزار (SDI)، قادر به استفاده از انعطاف پذیری بیشتر با سطح بالایی از اتوماسیون و ارکستراسیون (تنظیمات و همگام سازی) هستند و مراکز داده های قدرتمند و هوشمند را فعال می کنند. علاوه بر این، پردازنده های سری Intel Xeon E5-2600 v3 مزایای قابل توجهی در عملکرد، بهره وری قدرت، مجازی سازی و امنیت ارائه می دهند. ترکیب این مزایا با هزینه پایین و کیفیت محصول همراه است که این سری از پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v3 را به عنوان راه حلی مناسب برای هر سازمانی ارائه می کند.

 

ـ عملکرد چند منظوره با بهبود تا 2/2 برابر

پردازنده های Intel Xeon Processor E5-2600 v3 نسبت به پردازنده های نسل قبلی، 50 درصد هسته و حافظه پنهان (cache) بیشتری را ارائه می دهند. همچنین شامل بسیاری از مزایای سخت افزاری دیگر مانند Intel Advanced Vector Extensions 2) Intel AVX2) و Intel Quick Path Interconnect link) QPI) می باشند، این نوآوری ها تا 2.2 برابر عملکرد بیشتری در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی ارائه می دهند تا به طور قابل توجهی خروجی را در مجموعه گسترده ای از حجم کار انجام و افزایش دهد. پردازنده های سری Intel Xeon Processor E5-2600 v3 افزایش تراکم مجازی سازی را بر اساس قابلیت های مهم در مرکز داده تا 1.6 برابر نسبت به نسل قبلی افزایش می دهد.

 

ـ عملکرد عالی برای حجم کاری مختلف

با ارائه 4 هسته در هر سوکت، 10 مگابایت حافظه کش (cache) در آخرین سطح (LLC) و پشتیبانی از نسل بعدی حافظه DDR4، پردازشگر Intel Xeon E5-2630 v3، توانسته پیشرفت قابل توجهی در تمامی صنایع از جمله کسب و کارهای کوچک تا بزرگ در شرکت ها و محاسبات فنی، ارتباطات، ذخیره سازی و Cloudهای خصوصی ارائه دهد.

 

ـ عملکرد بالاتر تا 1.9 برابر برای کارهای سازمانی با Intel AVX2

اینتل AVX2 با دستورالعمل جدید Fused Multiply-Add) FMA) در سری پردازنده های Intel Xeon Processor E5-2600 v3، دو برابر شدن نسبت عملیات نقطه شناور (Flops) را در مقایسه با نسل اول Intel AVX ارائه می دهد و همچنین حجم دستورات عددی vector به 256 بیت را دو برابر می کند که موجب گسترش مزایای محاسبات سازمانی با Intel AVX2 می شود.

 

ـ مجازی سازی توزیع شده بر سرعت سخت افزاری

ساختار کنترل ماشین مجازی اینتل (Intel VMCS Shadowing) امتیاز نظارت ماشین مجازی (VMM) را به یک VMM میهمان می دهد که باعث می شود سیستم عامل، برنامه های کاربردی، نرم افزار امنیتی و دیگر کد هایی که در پلتفرم پشتیبانی نمی شوند در Root VMM سیستم اجرا شود.

 

ـ حالت P هر هسته

حالت های p جدید هر هسته (PCPS) به طور پویا، به ارائه ی سازگاری و بهبود قدرت برای هر هسته می پردازد، در نتیجه پردازش حجم کاری، بهینه سازی می شود.

 

ـ بنیاد اعتماد و امنیت

تامین امنیت و حفاظت از داده ها برای همه سازمان ها بسیار مهم و حیاتی است. فن آوری های امنیتی پیشرفته اینتل در پردازشگرهای سری Intel Xeon Processor E5-2600 v3 از داده ها و سیستم عامل ها، از طریق ایزوله کردن، اجرای سیاست های امنیتی و رمزنگاری سریعتر داده ها به خوبی محافظت می کند.

 

ـ رمزگذاری و رمزگشایی 2 برابر سریعتر

فناوری حفاظت از داده های اینتل با استفاده از دستورالعمل های استاندارد جدید رمزگذاری اینتل (Intel AES-NI) توانسته است سرعت رمزگذاری داده ها و رمزگشایی را تا 2 برابر سریع تر از نسل قبلی سری Intel Xeon Processor E5 ارائه دهد.

با توجه به حجم زیاد کار Cpu، رمزگذاری و رمزگشایی AES-NI اینتل عموما برای منابع سیستم شفاف است. با تولید تصادفی Secure Key اینتل، همراه با تکنولوژی حفاظت از داده های اینتل، این سری از پردازشگرها به طور قوی تری از داده ها محافظت می کنند.

 

ـ حفاظت قوی در برابر حملات به پلت فرم

فن آوری حفاظت از پلتفرم اینتل با Intel OS Guard و BIOS Guard، تله ای برای تماس های خارجی برای ربودن کد سیستم مدیریت (SMM) در سیستم عامل است و حفاظت از BIOS ایستگاه کاری را در هنگام به روز رسانی FLASH از طریق حفاظت از احراز هویت عامل، ارائه می دهد.

 

ـ تکنولوژی حفاظت از پلت فرم اینتل

تکنولوژی IntelTrusted Execution)Intel TXT) از سیستم عامل پلتفرم و هسته سیستم عامل، در برابر حملات قبل از بوت (pre-boot) حفاظت می کند. اکنون TXT از ماژول Trusted Platform Module 2.0) TPM 2.0) با قابلیت های رمزنگاری قوی تر پشتیبانی می کند.

 

ـ نوآوری با ساده سازی مرکز داده

نرم افزار SDI) IT) به دنبال افزایش کارایی در تنظیم و ارکستراسیون (orchestration)، مدیریت مرکز داده و مجازی سازی با رشد Cloud خصوصی و ترکیبی در شرکت، افزایش تقاضا برای خدمات را تعریف می کند. پردازشگرهای سری Intel Xeon Processor E5-2600 v3 دارای چندین نوآوری، شامل مدیریت نود اینتل (Intel Node Manager 3.0) است که به شما کمک می کند تا سطوح کارآیی بیشتری را در اختیار IT قرار دهید و سریعتر به نیازهای کسب و کار پاسخ دهید. سایر نوآوری های کلیدی که تاثیر قابل توجهی در بهبود مراکز داده و افزایش کارایی و عملکرد خواهند داشت شامل DDR4 و کنترلر اینتل سری Intel Ethernet Controller) XL710) می باشد.

 

ـ پهنای باند حافظه تا حداکثر  1.4X 

در تکنولوژی حافظه نسل بعدی DDR4، بهبود عملکرد پلتفرمی در حجم کار بالا و حافظه با پهنای باند 1/4 برابر بالاتر نسبت به پلتفرم نسل قبل می پردازد. تصویب DDR4 راه حل هایی را برای پاسخگویی به نیازهای انرژی مورد نیاز مرکز داده فراهم می کند.

 

ـ بهبود تنظیم و ارکستراسیون (orchestration) مرکز داده و اندازه گیری (telemetry) پلت فرم

Node Manager 3.0 می تواند داده های اندازه گیری (telemetry) در زمان واقعی را در مورد قدرت سرور، حرارت و استفاده از سرور ارائه دهد. IT ممکن است از این داده ها که مؤلفه های اصلی تنظیم و ارکستراسیون (orchestration) و یک مرکز داده بسیار کارآمد هستند، برای پیاده سازی سیاست هایی برای بهبود کارایی و استفاده از پاور مرکز داده، استفاده کند.

 

ـ استفاده از زیرساخت

نظارت مداوم بر حافظه پنهان (Cache)، اندازه گیری قابل اطمینان و استفاده از LLC اجازه می دهد تا کنترل حجم کار و متعادل کردن بار در سراسر زیرساخت های مشترک در محیط مجازی ارائه شود.

 

ـ زمان تاخیر پایین I / O (ورودی / خروجی)

پیشرفت های I/O (ورودی / خروجی) داده های پردازشگر اینتل امکان استفاده از LLC برای ترافیک I/O ( ورودی / خروجی ) را هدف قرار می دهد و بدون اصابت (hitting) به حافظه، کنترل LLC را به هسته های خاص واگذار می کند. این کار باعث عملکرد بالای LLC و کاهش زمان تاخیر در  I/O (ورودی / خروجی) می شود.

منبع: 

خرید پردازنده اينتل مدل Xeon E5-2640 V3



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رم سرور اچ پی PC4-2400T 32GB

مشخصات و اطلاعات رم سرور اچ پی PC4-2400T 32GB:

رم سرور اچ پی PC4-2400T 32GB تحت نظر کمپانی HP بوده و دارای حافظه 32 گیگابایتی می‌باشد که در بازار تجهیرات شبکه به فروش می رسد. رم برای نگهداری اطلاعات موقت است و زمانی که سیستم عامل در حال بوت شدن است و همه برنامه های آن درحال اجرا می‌باشند، ابتدا روی این حافظه‌ ذخیره شده تا سرعت پردازش افزایش یابد و در دسترس CPU قرار گیرد.

RAM توانایی سریع خواندن و نوشتن دارد و به سرور، قدرت بالای دسترسی سریع به اطلاعات مورد نظر را می‌دهد و باعث می‌شود تا CPU سرور با سرعت بیشتری دستورات را دریافت و همچنین پردازش کند. به‌ طور کلی می‌توان گفت تمامی عملیات برنامه‌ها و دستوراتی که باید ازطریق CPU پردازش شوند در RAM در انتظار می‌مانند. در این پردازش میزان رم بر سرعت پردازش اطلاعات نیز تاثیر دارد.

رم اچ پی PC4-2400T 32GB چهارمین نسل از فناوری DDR SDRAM بوده که رشد زیادی در پهنای باند و کاهش 70 درصدی مصرف برق نسبت به نسل قدیمی خود (رم سرور DDR3) داشته است. در رم سرورها عموما یک بلاک اضافی قرار داده می شود.

و وظیفه این قسمت آن است که خطایابی نموده و رفع آن را نیز انجام دهد. همچنین این نوع از رم سرورها را از نوع ECC می دانند. این به معنای رم سروری است که جهت تصحیح کد خطا طراحی شده است. این موضوع تفاوت رم خانگی و رم سرور را مشخص می کند چرا که رم خانگی عموما از نوع NON-ECC هستند.

یکی دیگر از نکاتی که در خرید رم سرور که باید به آن دقت داشته باشید. پشتیبانی سی پی یو سرور از باس رم می‌باشد. به این صورت که هر سی پی یو از باس رم مشخصی پشتیبانی می‌کند برای مثال سرور اچ پی نسل دهم HPE که از پردازنده های سری Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کنند. این رم سرور از سی پی یو های سری Intel Xeon Scalable GOLD Series Gen 1 و Intel Xeon Scalable Platinum Series Gen 1 از باس رم DDR4-2666 پشتیبانی می‌کند.

 

ویژگی های رم سرور اچ پی PC4-2400T 32GB:

  • برند: HP
  • سرعت: 2400MHS
  • ظرفیت:32GB
  • فناوری: DDR4 SDRAM
  • تعداد ماژول: 1x 32GB
  • فرم فاکتور: 288-Pin DIMM
  • نوع حافظه: Memory Module
  • مدل سرور: HP ProLiant
  • روش اصلاح خطا:ECC
  • نسل: DDR4 (PC4-2400)
  • سازگار با سیستم: HP ProLiant G9 Servers
  • سازنده: HP ،HPE

منبع : 

خرید رم سرور اچ پي PC4-2400T 32GB



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

روتر میکروتیک +CCR1009-8G-1S-1S

مشخصات و اطلاعات روتر میکروتیک +CCR1009-8G-1S-1S:

روتر میکروتیک CCR1009-8G-1S-1S Plus، یک روتر قدرتمند از این شرکت می‌باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این روتر از اقتصادی ترین محصول های سری CCR است که برای مسیریابی و کنترل شبکه در شبکه‌های متوسط جهت تبادل اطلاعات تا یک میلیون بسته در ثانیه تولید شده است. این روتر دارای Router OS با سطح دسترسی بالای Level 6 License مخصوص کمپانی میکروتیک می‌باشد.

در این دستگاه براکت‌های مخصوص جهت نصب در رک (Rackmount) گنجانده شده است، بنابراین می‌توان از آن بر روی میز، قفسه یا داخل رک دیواری استفاده کرد. در این روتر 8 پورت اترنت آن، به دو گروه 4 تایی تقسیم شده که 4 پورت آن می توانند در مد سوئیچ پیکربندی شوند.

از دیگر امکانات این دستگاه بهره‌مندی از دو منبع تعذیه است که موجب Redundancy منبع تغذیه و پایداری سرویس دهی روتر می‌شود که در صورت بروز مشکل برای منبع تغذیه اول، منبع تغذیه دوم وارد مدار می‌شود و از خاموشی دستگاه جلوگیری می‌شود و یا با استفاده از دو منبع تغذیه می توان از دو بستر برق متفاوت (UPS و برق شهری) استفاده نمود.

این روتر دارای یک صفحه نمایش LCD می‌باشد که نمایش آن رنگی است و به صورت لمسی عمل می‌کند، این صفحه نمایش برای نمایش یک‌ سری کانفیگ‌های لازم و همچنین مشاهده وضعیت دستگاه و میزان ترافیک عبوری ارائه شده است.این دستگاه برای احراز هویت از یک کارت هوشمند استفاده می‌کند که این کارت هوشمند جهت ذخیره کردن Private key مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین از یک درگاه حافظه برای نگهداری طولانی مدت آمارها و اطلاعات روتر بهره می‌برد.

 

ویژگی های اصلی روتر میکروتیک CCR1009-8G-1S-1S Plus:

 

  • دارای 8 پورت گیگابیت اترنت
  • بهرمندی از پردازنده 1.2GHz با 9 هسته از نوع TLR4-00980CG-10CE
  • دارای یک پورت +SFP که از سرعت 10G برخوردار است. (ماژول فیبر)
  • دارای یک پورت SFP که از سرعت 1G برخوردار است. (ماژول فیبر)
  • دارای حافظه 2 گیگابایت
  • قابلیت نصب در رک 1U
  • دارای یک پورت سریال جهت مدیریت

منبع: 

خرید روتر ميکروتيک CCR1009-8G-1S-1S Plus



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60

مشخصات و اطلاعات رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 آماد:

رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 آماد از تجهیزاتی است که به صورت معمول مورد نیاز کاربرانی است که دارای شبکه هستند. رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 اصولا جهت محافظت از تجهیزات شبکه به کار می روند. به این صورت که یک محفظه ای فلزی با داشتن فن و تهویه مناسب به گردش هوا و خنک شدن تجهیزات شبکه کمک می کند.

از این رو عملکرد این سیستم بهبود پیدا می کند. شرکت آماد سیستم انواع رک دیواری آوت دور را در اندازه های متنوع در اختیار شما قرار می دهد تا شما با توجه به نیاز خود بتوانید از آن ها استفاده کنید. رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 آماد نمونه ای از محصولات این کمپانی است.

رک آوت دور (outdoor) چیست:

در برخی از شبکه و پروژه ها، تجهیزاتی که احتیاج است باید بیرون از فضای بسته و در فضای آزاد نصب شوند. این تجهیزات باید در محلی نگه داری شوند که از آسیب دیدن از باد و باران، دسترسی افراد متفرقه و … در امان باشند. به همین علت این تجهیزات اکتیو یا پسیو شبکه در محفظه ای فلزی به نام رک شبکه نگه داری می شود و از آن جایی که در فضای بیرون قرار دارد به آن رک اوت دور می گویند.

استفاده از رک شبکه سبب ایمنی تجهیزات و مرتب و منظم بودن تجهیزات پسیو و اکتیو شما میشود. همچنین جنس رک های معمولی اصولا فلز بوده و برای ساخت رک های آوت دور از گالوانیزه استفاده می شود. با توجه به نحوه ساخت، برای استفاده در شرایط جوی مختلف مناسب می شوند. این رک شبکه آماد در طور زمان نه تنها فرسوده نمی شوند بلکه باعث افزایش عمر تجهیزات می شوند که درون آن ها نصب شده است.

 

رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 آماد دارای قابلیت های گوناگونی است که عبارتنداز:

  • رک اوت دور را می توانید به دیوار نصب کنید، زیر سقف قرار دهید و یا آن که به صورت ایستاده از آن استفاده نمایید.
  • رک اوت دور قفل الکترونیکی دارد و امنیت تجهیزات داخل خود را بالا می برد.
  • رک اوت دور مجهز به پنل روشنایی
  • مجهز به سیستم خنک کننده و فن و تهویه
  • مجهز به هیتر برای رمان سرد سال
  • رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 مجهز به پاور ماژول
  • مجهز به سینی داخلی

 

مشخصات رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 آماد:

  • رک دیواری آوت دور (outdoor) 9 یونیت عمق 60 آماد دارای استاندارد 19 اینچ
  • رک 9U با عمق 60cm
  • مجهز به درب فریم دارجلو و شیشه 4mm سکوریت همراه با قفل سویچی
  • لولای فنر ی برای سهولت جدا سازی درب رک
  • پنل بغل تک لنگه همراه با ضامن پنل در طرفین رک برای سهولت دسترسی به داخل رک
  • مجهز به پاور چهار پورت
  • دارای دریچه عبور کابل در سقف، کف و پنل پشت
  • ریل عمودی در طرفین رک برای نصب تجهیزات
  • طراحی جذاب درب جلو با قاب فلزی شیشه ای به منظور افزایش مقاومت و زیبایی ظاهری
  • رنگ پودری الکترو استاتیک
  • دارای محل نصب یک عدد فن درسقف رک
  • دارای یک بسته پیچ رول پلاک
  • بسته بندی در کارتن

منبع: 

خرید رک ديواري آوت دور (outdoor) 9 يونيت عمق 60 آماد



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پاور ماژول رک

پاور ماژول چیست:

پاور ماژول رک شبکه یکی تجهیزاتی است که دارای چند نوع خروجی متفاوت است . از این دستگاه به عنوان توزیع برق در رک ها استفاده میشود.  پاور ماژول جریان برقی را که در یک دیتا سنتر قرار دارد را کنترل و مدیریت میکند. پاور ماژول رک جزو تجهیزات پسیو شبکه است و می‌تواند در رک نصب شود.. در رک‌ها دو نوع پاور قابل استفاده است یکی به جریان برق شهر و دیگری به جریان برق UPS متصل میشود. ابزارهای رک به PDU مختلف وصل شده و دارای قابلیت های گوناگونی است.

کاربرد پاور ماژول رک شبکه:

همان طور که می‌دانید تجهیزاتی که درون رک قرار میگیرند با استفاده از برق کار میکنند. برای تامین برق این تجهیزات درون رک اگر قصد داریم به طور مجزا هر یک از دستگاه را به پریز برق وصل کنیم، برای تمامی تجهیزات جا و پریز برق کم می آید. همچنین برای استفاده از پریزهای مجزا ظاهر زیبایی ندارد و شبکه را بهم ریخته و نامنظم نشان میدهد و به طبع عملکرد آن با مشکل روبرو خواهد شد. با پیچ کردن پاور ماژول داخل رک شبکه همه تجهیزات فعال که داخل رک نصب شده‌اند تغذیه می‌شوند.

انواع پاور ماژول رک شبکه:

پاور ماژول شبکه انواع مختلفی دارد که عبارتند از:  رک اوت دور، رک ایستاده،رک دیواری، رک مخابراتی و رک شبکه اشاره کرد. جریان برق به وسیله های تابلوهای برق به ورودی پاور ماژول ها متصل میشوند. پاور ماژول رک شبکه تغذیه همه تجهیزاتی که از آن در شبکه خود استفاده میکنید مانند: سوئیچ، مودم، سرور و … را انجام می‌دهد. به طور کلی میتوانیم پاور ماژول را از اصلی‌ترین قسمت‌های یک رک شبکه بدانیم. از جمله  وظایف مهم پاور ماژول می‌توان به تغذیه تجهیزات موجود در رک‌های دیواری و ایستاده وحتی OUTDOOR اشاره کنیم. پاور ماژول انواع بسیاری دارد و همچنین در موارد بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد. تفاوت اصلی پاورهای ماژول در تعداد پورت و یونیت آ‌ن‌ها است. تفاوت پاورهای ماژول در تعداد پورت‌ها با یکدیگر است. در اینجا پراستفاده ترین پاور ماژول ها را به شما بگوییم که شامل:

  • پاور ماژول با ۳ پورت
  • پاور ماژول شبکه با ۶ پورت
  • پاور پاژول ۸ پورتی
  • پاور ماژول ۹ پورتی پرکاربرد

 

انواع دیگر پاور ماژول رک شبکه:

پورت‌های تعبیه شده بر روی پاور ماژول قابلیت تغذیه  یک دستگاه را به صورت استاندارد دارند. اگر داخل رک ایستاده مصرف‌کنندگان بیشتر باشند به همان نسبت به پاور ماژول‌هایی با پورت بیشتر و یا چندین پاور احتیاج پیدا می‌کنند. در اکثر موارد روی محفظه پاور یک کلید نصب شده است که از آن برای قطع و وصل کردن دوباره جریان برق در مواردی که خیلی ضروری است، استفاده می‌شود. در بین بسیاری از پاورهای ماژول از برخی از آن‌ها برای حفاظت از سلامت افراد که با وسایل رک شبکه کار می‌کنند استفاده می‌شود و بعضی دیگر هم به طور کامل دارای جنس بدنه متفاوت هستند. پاور ماژول در اکثر موارد در رک‌های ایستاده تقریبا قسمتی با یک یونیت را می‌گیرد.

همان طور که در قسمت بالا گفته شد پاور ماژول انواع بسیاری دارد و پرکاربردترین آن‌ها را برای شما بیان کردیم. پاور ماژول‌ها با توجه به کمپانی تولید کننده، تعداد پاورت، نوع پورت، دارا بودن کلید قطع و وصل جریان برق، داشتن سیم ارت، داشتن فیوز و همچنین ارتفاع متفاوت هستند. ارتفاع پاور متناسب با ارتفاع رک مشخص می‌شود. تولید کننده پاور ماژول، پاور ماژول را با توجه به استاندار  ۱۹ اینچ رک طراحی و تولید می‌کنند. در ادامه دیکر پاورهای ماژول را برای شما آورده‌ایم:

  • پاور ماژول ۳ پورتی یک یونیتی ارت‌دار با بدنه آلمینیومی
  • پاور ماژول ۵ پورتی یک یونیتی ارت‌دار با بدنه آلمینیومی
  • پاور ماژول ۶ پورت یک یونیتی ارت‌دار با بدنه آلمینیومی
  • پاور ماژول ۸ پورت یک یونیتی ارت دار با بدنه از جنس آلمینیومی
  • پاور ماژول ۸ پورتی، یک یونیت بک تو بک، با بدنه‌ آلومینیومی
  • پاور ماژول 9 پورت یک یونیتی با بدنه‌ آلومینیومی
  • پاور ۱۹ پورتی زیر، یونیت عمودی تولید شده با فیوز مینیاتوری تولید و دارای جنس بدنه‌ آلومینیومی
  • پاور ماژول 23 پورتی زیر با یونیت عمودی ساخته شده با فیوز مینیاتوری و جنس بدنه‌ آلومینیومی
  • پاور ماژول 31 پورت زیر با یونیت عمودی تولید شده با فیوز مینیاتوری تولید و بدنه آلومینیومی
  • پاور ماژول دارای 33 پورت زیر، یونیت عمودی با استفاده از فیوز مینیاتوری تولید شده و بدنه‌ آلومینیومی

منبع : 

خرید پاور ماژول رک



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

نحوه IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو

زمانی که به اتصال در شبکه فکر میکنیم؛ اولین دستگاهی که احتمالا به ذهن ما خطور می کند روترها و سوئیچ های شبکه هستند که نقش بسیار مهمی در امکان برقراری ارتباط در یک شبکه را بر عهده دارند. در واقع اصلی ترین نقش برای سوئیچ ها این است که ترافیک ورودی / خروجی را گرفته و آن را به سمت جلو و مقصد نهایی خود منتقل میکند.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا نحوه IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو را یاد بگیرند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله اطلاعاتی را در مورد چگونگی مشاهده تمامی رابط‌ها، تخصیص آدرس IP به رابط Fast Ethernet روتر سیسکو، چگونگی تخصیص دادن آدرس آی پی به رابط سریال روتر سیسکو و همچنین آی پی دادن به سوئیچ سیسکو را به شما آموزش دهیم. در نتیجه اگر قصد دارید نحوه آی پی دادن به روتر و سوئیچ سیسکو را یاد بگیرید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

نحوه مشاهده رابط ها:

برای اینکه تمامی رابط های مربوط به یک روتر سیسکو را ببینید بهتر است بدانید برای انجام اینکار باید طبق دستور العمل زیر عمل کنید.

UPAAE > enable

UPAAE # show ip interface brief

خروجی ای که از این دستور دریافت میکنید به صورت کلی به شکل زیر است. همچنین این نکته مهم را در نظر بگیرید که در مواقع اجرای دستور بالا حتما باید در حالت های Enabale قرار داشته باشد.

نحوه IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو

 

تخصیص آدرس آی پی به رابط Fast Ethernet روتر سیسکو:

در این بخش از مقاله آموزش IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو، قصد داریم به تخصیص آدرس IP به رابط Fast Ethernet روتر سیسکو بپردازیم. این نکته را در نظر داشته باشید که در حالت کانفینگ سراسری، تخصیص آدرس IP به پورت fast Ethernet انجام می‌شود.

در حقیقت باید از عبارت و ترکیب interface fa 0/0 جهت تخصیص آدرس IP استفاده کنید. یک دستور در قسمت زیر وجود دارد که در این دستور fast Ethernet برای تمامی پورت‌های سریال و اترنت یکسان عمل میکند. همانطور که در دستور زیر می بینید بعد از عبارت fast Ethernet عبارت FA را مشاهده می‌کنید. دقت داشته باشید که عبارت FA برای تعیین نوع رابط می‌باشد.

در حقیقت وجود FA در این عبارات تعیین میکند که شما قصد تخصیص پیکربندی رابط اترنت یا رابط سریال را دارید. بخش سوم مربوط به (پورت/رابط) است. همانطور که میبیند در دستور interface fa 0/0 پورت/اترنت (0/0) می‌باشد.

UPAAE > enable

UPAAE # configure terminal

UPAAE (config) # interface fa 0/0

UPAAE (config-if) # ip address 10.1.1.2 255.0.0.0

# UPAAE (config-if)

# exit UPAAE (config)

نحوه IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو

 

نحوه تخصیص آدرس IP به رابط سریال روتر سیسکو:

رابط‌ سریال روتر سیسکو اصولا جهت اتصال دو روتر به شکل محلی یا اتصال به WAN استفاده می‌شوند. در ارتباط با تخصیص آدرس IP به رابط‌های سریال نکته مهمی وجود دارد که باید به آن دقت کنید. در هنگام اتصال دو روتر، یکی باید به عنوان DTE و دیگری باید به عنوان DCE عمل کند. در این موقعیت یکی از روترها با فرمان clock rate سیسکو پیکربندی شده و به نام دستگاه ارتباط دهنده داده (DCE) شناخته می‌شود.

ترکیب نحوی دستور پیکربندی رابط سریال شبیه به پیکربندی رابط اترنت است، اما تنها تفاوت این است که متغیرهای موجود در این فرمان متفاوت هستند، همچنین ساختار فرمان به شکل interface serial 0/0 است. برای اطلاع دقیق تر از شماره‌های پورت سریال روتر سیسکو ابتدا دستور show ip interface brief را در وضعیت enable mode اجرا کنید. مراحل تخصیص آدرس آی پی به یک رابط سریال در شکل زیر نشان داده شده است.

نحوه IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو

مراحل انجام این کار:

UPAAE > enable

UPAAE # configure terminal

UPAAE (config) # interface serial 0/0/0

UPAAE (config-if) # ip address 151.136.116.22 255.255.0.0

UPAAE (config-if) # exit

UPAAE (config) #

دقت داشته باشید بعد از پیکربندی موفقیت‌آمیز رابط روتر سیسکو، باید آن رابط را فعال کنید تا قابل استفاده باشد. همانطور که در تصویر زیر میبینید، تمام رابط‌های روترهای سیسکو به شکل پیش‌فرض مدیریتی و غیر فعال میباشند.

نحوه IP دادن به روتر و سوئیچ سیسکو

 

تجهیزات DTE و DCT چیست:

به تجهیزات پایان دهنده داده ها، تجهیزات DTE گفته میشود که این عبارت مخفف واژه Data Terminating Equipment است. بهتر است بدانید این تجهیزات پایان دهنده به مشتری تعلق دارد و در محل مشتری مستقر میشوند. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که این تجهیزات چه وظیفه ای دارند؟

باید بگوییم تجهیزات DTE دیتا و اطلاعات را به سیگنال هایی جهت انتقال تبدیل می کند. از سوی دیگر در هنگام دریافت، این سیگنال‌ها را برای کاربر به داده های قابل فهم تبدیل میکند. برای مثال میتوانیم به دستگاهایی چون روتر و کامپیوتر اشاره کنیم.

توجه داشته باشید تجهیزات DCE به تجهیزاتی گفته می‌شود که روند تبدیل و رمز گذاری سیگنال‌ها را انجام می‌دهند. این نکته را در نظر داشته باشید تجهیزات DCE همان تجهیزات پایانی مدار داده‌ها است که مخفف عبارت Data Circuit Terminating Equipment می‌باشد.

همچنین تجهیزات DCE بین خط ارتباطی/رسانه ارتباطی و DTE قرار داده می‌شود. شاید بهتر باشد به این نکته هم اشاره کنیم که تجهیزات DCE بخش جدایی ناپذیر از تجهیزات DTE است. در انتها بهتر است بگوییم که هر تجهیزات و دستگاهی که موجب تنظیم ساعت مابقی دستگاه‌ها شود به عنوان دستگاه DCE شناخته می‌گردد.

 

نحوه IP دادن به سوئیچ سیسکو:

به طور کلی سوئیچ های سیسکو فریم های اترنت را بدون هیچگونه پیکربندی ارسال میکند. منظور از این جمله این است که شما میتوانید یک سوئیچ سیسکو را خریداری کنید و کابل های ارتباطی متصل به دستگاه را به سوئیچ ها وصل و آن را روشن کنید، میبیند که سوئیچ شما بدون هیچ مشکلی کار میکند. اما به طور کلی جهت انجام یکسری از وظایف مدیریتی یا به کارگیری پروتکل های شبیه به پروتکل SNMP سوئیچ باید یک آدرس IP داشته باشید.

آدرس IP تحت یک رابط منطقی که دامنه مدیریتی یا VLAN شناخته و تنظیم می‌شود. به‌طور پیش‌فرض، VLAN 1 شبیه به کارت شبکه سوییچ و برای اتصال به شبکه محلی با هدف ارسال بسته‌ها عمل می‌کند. به‌طور مثال، فرض کنید در نظر داریم یک آدرس آی پی تحت عنوان VLAN 1 را برای سوییچی پیکربندی کنیم، برای انجام این‌کار بر مبنای الگوریتم زیر رفتار می‌کنیم:

  1. به وسیله فرمان پیکربندی سراسری interface vlan 1 به وضعیت پیکربندی VLAN1 وارد می‌شویم‌.
  2. به وسیله از زیرفرمان رابط ip address IP_ADDRESS SUBNET_MASK یک آدرس آی پی تخصیص می‌دهیم.
  3. رابط VLAN1 را به وسیله فرمان رابط no shutdown فعال می‌کنیم.
  4. (اختیاری) از فرمان پیکربندی سراسری ip default-gateway IP_ADDRESS برای پیکربندی گیت‌وی پیش‌فرض استفاده می‌کنیم.
  5. (اختیاری) از فرمان پیکربندی سراسری ip name-server IP_ADDRESS برای پیکربندی سرور سامانه نام دامنه (DNS) استفاده می‌کنیم.

منبع :

نحوه IP دادن به روتر و سوئيچ سيسکو



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

کیستون شبکه باریک لگراند Cat6 SFTP

کیستون شبکه چیست؟

کیستون (Keystone) یا پریز شبکه یکی از پر مصرف ترین انواع تجهیزات پسیو می باشد. همانطور که هر اتصال کابلی نیاز به یک سیستم نر و مادگی دارد، در شبکه سوکت کابل نقش نری (Male) و کیستون نقش مادگی (Female) را ایفا می کند و اتصال بین تجهیزات را برقرار می کند. شرکت مسترشبکه انواع کیستون شبکه را در دسته بندی های زیر ارائه می کند:

کیستون (Keystone) یا پریز شبکه یکی از پر مصرف ترین انواع تجهیزات پسیو می باشد. همانطور که هر اتصال کابلی نیاز به یک سیستم نر و مادگی دارد، در شبکه سوکت کابل نقش نری (Male) و کیستون نقش مادگی (Female) را ایفا می کند و اتصال بین تجهیزات را برقرار می کند.
 
منبع : 


:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

رک دیواری آوت دور 7 (outdoor) یونیت عمق ۴۵

مشخصات و اطلاعات رک دیواری آوت دور 7 (outdoor) یونیت عمق ۴۵ آماد :

رک دیواری آوت دور 7 (outdoor) یونیت عمق ۴۵ آماد یکی از محصولات برند آماد سیستم است که در بازار تجیهزات شبکه به فروش میرسد. این رک دارای عمق 45 و عرض 60 سانتی متر است که قابل استفاده در مکان ها و فضاهای باز بدون کوچکترین مشکل و اختلالی برای تجیهزات شبکه شما است. در هنگام خرید رک شبکه باید با توجه به نیاز خود رک را انتخاب کنید و باید بدانید که چه رک های آوت دور برای شما مناسب است.

به طور کلی رک ها باید تمام تجهیزات شبکه شما را در یک مکان مرتب و منظم کند و شما با توجه به این موضوع باید رک انتخابی خود را خریداری کنید. عمق و عرض رک های آوت دور از بیرون اندازه گیری میشود و از این رو اگر شما دارای تجهیزات زیادی هستند باید سایز آن ها را دقیق اندازه گیری کنید و به تجهیزات داخل رک هم توجه داشته باشید چرا که هر کدام فضایی را اشغال می کنند.

 کاربرد رک دیواری آوت دور 7 (outdoor) یونیت عمق ۴۵ آماد:

این رک شبکه آماد همان طور که از اسمش پیداست برای استفاده در فضای بیرونی است و‌ مشخصات آن برای حفاظت از تجهیزات شبکه در شرایط جوی سخت تعبیه شده است. کمپانی آماد سیستم بهترین متریال خود را برای ساخت این نوع رک ها و نوع رک های دیگر استفاده می کند. به طور کلی رک ها برای افزایش عملکرد سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و از طرفی نمی توان تجهیزات را بدون محافظ در فضای بیرونی قرار داد چراکه به سادگی فرسوده شده و از بین می روند.

رک ها با جنس مقاوم خود در برابر شرایط مختلف از آن ها مراقبت می کنند. رک دیواری آوت دور 7 (outdoor) یونیت عمق ۴۵ آماد در برابر رطوبت و گرد و غبار غیر قابل نفوذ هستند، این ویژگی باعث افزایش طول عمر تجهیزات شبکه شما می شود.

 

ویژگی رک دیواری آوت دور 7 (outdoor) یونیت عمق ۴۵ آماد:

  • استاندارد 19 اینچ و امکان نصب تجهیزات 19 اینچ
  • دارای استاندارد IP55 منطبق بر استاندارد IEC529
  • مجهز به 4 عدد ریل عمودی با امکان جابجای ریل ها در عمق رک همراه با قفل سویچی
  • مجهز به دو عدد فن و فیلتر در سقف رک
  • سقف دوم شیب دار جدا شونده جهت جلوگیری از نفوذ اب
  • درب جلو تمام فلزی به همراه قفل ریتال با هواکش مخصوص وفیلتر
  • فوم درب جهت حفاظت در مقابل ورود اب و ذرات معلق
  • مجهز به پاور چهار پورت
  • دارای دریچه عبور کابل در کف
  • دارای درپوش در دو مدل ساده و پانچ دار مخصوص گلند
  • رنگ پودری الکترو استاتیک دو رنگ (7035 RAL)
  • دارای یک بسته پیچ مهره رک
  • بسته بندی در کارتن
  • وزن محصول: 33.300

منبع : 

خرید رک ديواري آوت دور 7 (outdoor) يونيت عمق ۴۵ آماد



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوکت شبکه

سوکت شبکه در واقع قطعاتی هستند که به انتهای سیم ها و کابل ها وصل میشوند تا بتوانند اطلاعات و داده را انتقال دهند و اتصالی مناسب با هر یک از دستگاه های تجهیزات الکتریکی را برای کاربران فراهم کند. سوکت ها در اتصالات شبکه چه در سطح خانگی چه در سطح وسیع تر نقش بسیار مهمی را در عملکرد شبکه ایفا میکند به صورتی که سرعت و میزان انتقال اطلاعات به وجود سوکت ها وابسته است و کاربران باید در انتخاب درست سوکت ها دقت کنند. امروزه در عصر تکنولوژی، به صورت روز افزون نیاز به استفاده از قطعات الکترونیکی و الکتریکی بیشتر و بیشتر احساس می شود. هر کدام از این تجهیزات، اتصالات منحصر به فرد خود را نیاز دارند که این امر موجب می‌شود انتخاب کابل شبکه و سوکت مناسب آن برای این برقراری این اتصالات در اولویت قرار بگیرد.

 

انواع سوکت شبکه:

سوکت ها دارای پین های مسی هستند که تعداد و قطر آن ها، انواع سوکت را به وجود می آورد. به این پین های مسی کانکتور RJ نیز گفته می شود. RJ مخفف کلمه Registered Jack است که دارای انواع گوناگونی است از پرکاربردترین سوکت های شبکه میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سوکت RJ۱۱
  • سوکت RJ۴۵
  • سوکت RJ۴۸
  • سوکت های فیبرنوری ST و SC
  • سوکت F
  • سوکت USB

سوکت RJ۱۱

سوکت RJ۱۱ جزوه سوکت های نسل اولیه سوکت های شبکه میباشند. این نوع سوکت معمولاً دارای ۲، ۴ یا ۶ پین است و در شبکه های مخابرات و سازمان و …کاربرد دارد. سوکت RJ۱۱ کابل های مخابراتی تا ۴ زوج را پشتیبانی میکند. همچنین در به کارگیری این سوکت محدودیت رنگی نیز وجود ندارد.

سوکت RJ۴۵

این مدل سوکت از ۸ پین مسی برخوردار است. سوکت RJ۴۵ برای کابل های شبکه استفاده می شود و رنگ بندی داخل این سوکت بسیار مهم است که هر کدام از استانداردی خاصی بهره میبرند که به ترتیب عبارتنداز:

  • سبز
  • سفید/سبز
  • آبی
  • سفید/آبی
  • قهوه ای
  • سفید/قهوه ای
  • نارنجی
  • سفید/نارنجی

سوکت RJ۴۵ در دو نوع UTP و SFTP تولید و به بازار عرضه می شود. سوکت SFTP از بدنه فلزی برخوردار است و کابل های شیلد دار و فویل دار در داخل آن قرار می گیرد. اما سوکت UTP از بدنه پلاستیکی است که کابل های شبکه بدون فویل و شیلد در آن جای می گیرند. از انواع سوکت RJ۴۵ در شبکه های کوچک و بزرگ استفاده می شود.

سوکت RJ۴۸

این سوکت شباهت زیادی به سوکت RJ۴۵ دارد ولی دارای ۱۰ پین مسی است. سوکت RJ۴۸ دارای رنگ بندی متفاوتی است و تنوع کاربرد آن بیشتر میباشد.

سوکت های فیبرنوری ST و SC

در شبکه های فیبرنوری دو رشته سیم، یکی برای ارسال و دیگری برای دریافت اطلاعات و داده ها وجود دارد و برای برقراری اتصال از سوکت های ST و SC استفاده می شود.

سوکت F

ازسوکت F شبکه به صورت سراسری در اتصالات ماهواره استفاده می شود و تا فرکانس 1 گیگاهرتز را پشتیبانی میکند.

سوکت USB

این سوکت ها برای اتصال بیشتر 127 نوع دستگاه مانند کیبورد، ماوس، پرینتر و … استفاده می شوند.

پانچ کردن انواع سوکت شبکه به کابل

برای استفاده از کابل شبکه  احتیاج است که بر روی آن عملیات سوکت زدن رو انجام دهید. برای بهتر انجام دادن این کار باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • بهتر است که برای سوکت‌ها روکش تهیه کنیم تا باعث افزایش عمر اون و استحکام کابل شبکه بشود. دقت داشته باشید که روکش قبل از مرحله سوکت زنی باید بر روی کابل قرار بگیرد.
  • توجه داشته باشید که کابل و سوکت هر دو از یک نوع باشند، به این معنا که برای کابل Cat5 باید سوکت شبکه Cat5 تهیه کنیم. اگر این هماهنگی بین کابل و سوکت وجود نداشته باشد سرعت انتقال اطلاعات در کابل به مشکل بر میخورد و اطلاعات با سرعت و پهنای باند استاندارد خیلی پایین‌تر انتقال داده میشود.
  • با توجه به استانداری که گفته شد رنگ های کابل باید به ترتیب در پین سوکت قرار بگیرند. و اگر ینطور نباشد کابل به خوبی عمل نمیکند.
  • اگر سوکت زدن کابل شبکه کار سختی به نظر میاد و در اون تخصصی ندارید، بهتر است که پچ کورد مورد نظراتان را تهییه کنید.

در کارخانه های تولید پچ کورد شبکه، هر دوسر کابل شبکه سوکت میخورند و دارای اندازه مشخصی است. در این صورت شما به راحتی می‌توانید پچ کورد مورد نظر را استفاده نمائید. برای مثال، به جای پانچ کردن یک سوکت و کابل Cat6 40 متری از پچ کورد cat6 برندهایی مانند امپ یا … استفاده کنید.

 

منبع : 

خرید سوکت شبکه



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات ریل کیت سرور اچ پی DL380 G9:

ریل کیت سرور اچ پی DL380 G9 یا Rail Kit از مهم ترین قطعات در رک شبکه است که به وسیله کمپانی اچ پی طراحی و تولید شده است. این دستگاه سبب میشود تا سرور در جای خود ثابت بماند و با توجه به نوع ریل میتواند یک سرور قابل دسترس با بهترین و بالاترین کارایی را داشته باشید.

رک های سرور، دارای یک محفظه‌ی فلزی هستند که، کابل ها، و دیگر اجزای شبکه درون آن قرار می‌گیرد. معمولاً قطعات سبک و کوچک شبکه به‌دلیل وزن کم با تجهیزاتی نظیر سینی درون رک قرار می‌گیرند اما تجهیزات سنگین و بزرگ مانند خود سرور نیاز به یک قطعه برای نگه‌داری مطمئن و ایمن دارند، به‌همین خاطر براساس نوع سرور احتیاج به ریل کیت است.

وظیفه اصلی ریل کیت سرور اچ پی DL380 G9:

وظیفه‌ی اصلی ‌ریل کیت سرور HP نگه‌داری از اجزای سنگین سرور در رک است. این قطعه‌ی سخت‌افزاری از دو جزء تشکیل می‌شود، قطعه‌ی اول که به صورت ثابت به پایه، بدنه یا شاسی سرور متصل می‌شوند و قطعه‌ی دوم به رک متصل شده و سرور به‌صورت کشویی داخل آن قرار می‌گیرد.

ریل کیت علاوه بر این‌که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از حداقل فضای کافی استفاده بهینه داشته باشند، به‌دلیل این‎‌که متناسب با سرور طراحی شده‌اند، در نگه‌داری امنیت لازم را تأمین می‌کنند. همچنین مدل و نوع سوراخ ریل کیت سرور اچ پی با توجه به نوع سرور طراحی می‌شود. یعنی هر سرور و رک دارای یک ریل کیت مخصوص بوده که در هنگام خرید ‌ریل کیت سرور HP باید به آن دقت کنید.

 

انواع ریل کیت سرور اچ پی :

ریل کیت ها به دو دسته ریل های ثابت و ریل های کشویی تقسیم می شوند:

  • ریل های کشویی: این امکان را فراهم می کند که سیستم خود را به طور کامل از رک خارج کنید، در نتیجه می توانید سرور را بدون نیاز به خارج کردن از رک سرویس دهی کنید.
  • ریل های ثابت: این نوع از ریل ها امکان سرویس دهی آسان مانند ریل های کشویی را فراهم نمی کنند، اما انعطاف پذیری بیشتری با انواع رک ها دارند.

منبع : 

خرید ريل کيت سرور اچ پي مدل DL380 G9



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 45:

رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 45 از جمله رک هایی دیواری شرکت اچ پی آسیا که شرکتی پیشرو در زمینه تولید رک های دیواری، ایستاده و همچنین متعلقات رک در کشور می باشد. این شرکت رک های دیواری خود را در اندازه های 12، 9، 6 و 4 یونیت و با عمق های 60 و 45 سانتی متری تولید و به بازار تجهیزات شبکه عرضه می کند.

رک دیواری 9 یونیت عمق 45 HPA در بین رک های تولید شده توسط این شرکت به عنوان رک های سایز کوچک جای می گیرد که برای شبکه های کوچک مناسب است. این رک شبکه قابل نصب بر روی دیوار است و ارتفاع آن در حدود 9 یونیت بوده و تجهیزاتی نظیر سوئیچ شبکه، روتر و غیره بر روی آن نصب می شود.

بدنه این رک ها دارای درب های بازشو بوده و درب جلویی آن شیشه ای می باشد. برای تهویه هوای داخل رک و خنک کردن آن، این رک شبکه از یک فن خنک کننده برخوردار بوده و برای جداسازی تجهیزات قرار گرفته درون رک، یک سینی ثابت نیز عرضه شده است. این محصول همراه با یک پاور ماژول 4 پورت که برای برق رسانی به اجزای داخلی رک مورد استفاده قرار می گیرد.

رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 45

 

ساختار رک دیواری 9 یونیت عمق 45 اچی پی آسیا:

رک HPA دیواری 9 یونیت عمق 45 دیواری دارای سه درب است که امکان دسترسی به تجهیزات درون خود را فراهم می کند. اما لازم به ذکر است که پشت رک هیچگونه دربی ندارد. درب اصلی از یک فریم فلزی به همراه شیشه های نشکن و ضد خش سکوریت ساخته شده است. اما در کناره های آن دو عدد پنل جانبی وجود دارد که دارای دکمه فشاری (Push Bottom) هستند و می توان روی این پنل ها قفل سوییچی نیز نصب کرد.

یک عدد فن به صورت پیش فرض بر روی این رک نصب شده است اما در صورت نیاز، امکان افزودن یک فن دیگر نیز وجود دارد (تنها در رک های با عمق 45 سانتی متری). همچنین دو دریچه 16*5 متری در بالا و پایین رک وجود دارند که جهت عبور کابل و تهویه هوای درون رک نصب شده‌اند.

 

مشخصات فنی رک دیواری 9 یونیت عمق 45 HPA:

  • نوع رک : دیواری
  • ارتفاع : 9 یونیت
  • عمق : 45 سانتیمتر
  • رنگ بدنه : مشکی
  • رنگ پودری الکترواستاتیک
  • سینی ثابت : دارد
  • فن خنک کننده : دارد
  • سایر امکانات : دارای پاور ماژول 4 پورت، درب های بازشو در کنار و جلو، قفل پنل کناری، پیچ گوشتی و یک بسته پیچ و مهره

منبع : 

خرید رک HPA ديواري 9 يونيت عمق 45



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

مشخصات و اطلاعات پچ کورد فیبر نوری نگزنس FC-LC سینگل مد 1m:

پچ کورد فیبر نوری نگزنس FC-LC سینگل مد 1m از جمله پچ کوردهای فیبرنوری نگزنس است که دارای کانکتورهای FC به LC می باشد. این پچ کورد فیبر نوری نگزنس داپلکس دارای طول 1 متر می باشد. استاندارد این کابل OS2 بوده و از نوع سینگل مد است. LC مخفف کانکتور لوسنت (Lucent) است. این نوع کانکتور از یک بدنه پلاستیکی و فویل با اندازه دقیق 1.25mm برخوردار است. در مقابل کانکتور FC دارای بدنه فلزی و ساختار پیچشی است. پچ کورد فیبر نوری سینگل مود، سیگنال ها را با سرعت بالا و کمترین ضریب تضعیف منتقل می کند.

به طور کلی پچ کورد ها برای ایجاد ارتباط بین تجهیزات و قطعات در شبکه فیبر نوری به کار برده می شود.

ویژگی های پچ کورد فیبر نوری نگزنس FC-LC سینگل مد یک متری:

  • نوع کانکتور: FC-LC
  • طول کابل: 1 متر
  • رنگ کابل: زرد
  • استاندارد کابل: OS2
  • نوع فیبر: سینگل مد
  • روکش کابل: LSZH

منبع : 

خرید پچ کورد فيبر نوري نگزنس FC-LC سينگل مد 1m



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()