فروش انواع پچ کورد فيبر نوري با قيمت مناسب:
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

پچ‌ کورد فیبر نوری

خرید مطمئن انواع پچ کورد فیبر نوری:

پچ‌کورد فیبرنوری، کابل فیبر نوری است که دو سر آن به کانکتور فیبرنوری متصل می‌شود. نوع کانکتور در هر انتهای پچ کورد می تواند متفاوت باشد یا اینکه یکسان باشد. انواع مختلفی پچ کورد فیبرنوری وجود دارد و می توان آنها را به طور عمده توسط انواع کانکتور و کابل تقسیم بندی نمود.

پچ کورد های فیبر نوری که در برخی از منابع از آن با نام optic jumper cable یاد می شود در دو انتها توسط کانکتور ها بسته می شوند. با توجه به اینکه پچ کوردهای فیبرنوری می تواند داده های بیشتری را به طور مؤثر انتقال دهند، آنها نقش مهمی در ارتباطات از راه دور و شبکه های رایانه ای ایفا کرده و در مکان های گوناگون از آنها استفاده می شود.

انواع کانکتور فیبر نوری به هر دو انتهای کابل های نوری متصل شده و اتصال و عدم اتصال آنان را آسان تر می نمایند. البته لازم به ذکر است علاوه بر نوع کانکتور نحوه اتصال آن با فیبر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید به روشی استاندار نصب شود تا ارتباط نوری برقرار گردد.

در کل، نزدیک به 100 کانکتور فیبر نوری (Fiber Optic Connectors) در بازار وجود دارد ، اما فقط تعداد محدودی از آنها مانند کانکتور LC ، کانکتور SC ، اتصال ST ، اتصال FC اغلب در بازار استفاده می شود.

انتخاب پچ کورد فیبرنوری:

در مورد انواع پچ کورد فیبرنوری باید دقت داشته باشید که پچ پنل فیبر نوری را باید متناسب با فیبر نوری انتخاب کنید.

به عنوان مثال patch cord سینگل مود برای فیبر سینگل مود و پچ کورد مالتی مود برای فیبر مالتی مود مناسب است. انواع متنوع پچ کورد فیبر نوری با انواع مختلف کانکتورها، مانند LC، FC، SC، ST، MU ، MTRJ و E2000 و غیره موجود هستند. پچ کوردهای فیبرنوری شباهت زیادی با پیگتیل های فیبر نوری دارند.

انواع پچ کورد فیبرنوری:

پچ کوردهای فیبرنوری بر اساس نوع کابل به دو دسته سینگل مد و مالتی مد تقسیم می شوند که درباره هر کدام به صورت مختصر صحبت می کنیم.

ـ پچ کورد‌ فیبرنوری سینگل مد یا Single Mode (SM):

پچ کورد فیبر نوری سینگل مد در دو مدل (OS1, OS2)، زرد رنگ بوده و قطر آن بین 8 تا 10 میکرومتر است و به دلیل ساختاری که دارند قابلیت انتقال سیگنال نوری در یک مد داشته و به همین دلیل می‌توانند سینگال‌ها را با سرعت بیشتر و با کمترین ضریب تضعیف انتقال دهند.

ـ پچ کورد‌ فیبرنوری مالتی مد یا Multi Mode (MM):

پچ‌ کورد‌ فیبر نوری مالتی مد، در مدل‌های OM1 و OM2، به رنگ نارنجی و در مدل‌های OM3 و OM4، به رنگ سبز-آبی، تولید و عرضه شده‌اند و لذا به راحتی می‌توان، بدون نیاز به دانش و تجربه خاصی، هرکدام از آن‌ها را شناسایی کرد. این پچ کورد های فیبرنوری دارای قطر بزرگتر و در اندازه‌های 50 میکرومتر و 62.5 میکرومتر، تولید و عرضه شده‌اند و توانایی انتقال بیش از یک حالت سیگنال نوری را دارا می‌باشند. در نتیجه از پچ‌کوردهای فیبرنوری مالتی مد، برای مسافت‌های بسیار کوتاه‌تر استفاده می‌شود.

کاربرد پچ کورد فیبر نوری:

  1. شبکه های کامپیوتری و مخابرات
  2. اتاق های ارتباطی
  3. فضاهای دریافت و ارسال اطلاعات مهم و حساس
  4. این پچ کورد قابلیت انجام مجدد و تکرار کار را دارد.

قیمت پچ­ کوردهای فیبرنوری:

پچ ­کورد های فیبرنوری در انواع و برندهای مختلفی تولید می شوند که شما می توانید مناسب با نیاز و بودجه خود پچ ­کورد فیبرنوری مناسب خود را خریداری نمایید.

خرید پچ کورد فیبر­نوری:

همانطور که گفته شد پچ کورهای فیبرنوری در برندهای مختلف و در سایزهای مختلفی تولید می شوند که شما می توانید بر حسب نیاز خود یا از طریق سایت مسترشبکه و یا از طریق شماره 62913-021 خرید خود را انجام دهید.

منبع : 

خرید پچ کورد فیبرنوری





:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: