هر آنچه در رابطه با سوئیچ های سیسکو small business باید بدانید
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

سوئیچ های سیسکو small business

سوئیچ های اسمال بیزینس سیسکو:

با سوئیچ های سیسکو small business یک شبکه قوی بدون نیاز به مدیریت پیچیده و متناسب با کسب و کارهای کوچک داشته باشید. برای مثال اگر تجارت خود را یک ساختمان در نظر بگیرید، شبکه آن پایه و اساس ساختمان خواهد بود و سوئیچ های مدیریت شده اسمال بیزینس سیسکو در هسته قرار دارند و ترکیبی عالی از قابلیت تنظیم، سرعت و پایداری را برای هموار نگه داشتن شبکه شما ارائه می دهند. در واقع در یک شرکت شرایط ایده آل داشتن حداقل سخت افزار با بهترین عملکرد و مناسب ترین قیمت ضرورت محسوب می شود.

این سری سوئیچ های سیسکو امکاناتی از قبیل ساختاری ساده، شبکه ای امن و قابل اطمینان اما با قیمتی مناسب را برای کسب و کارهای کوچکی که به یک سوئیچ با امکانات بالا اما قیمیت مقرون به صرفه نیاز دارند، عرضه می کنند.

اگر شما دارای یک شرکت کوچک با کارمندانی محدود هستید بدیهی است که استخدام کارمندان متخصص متعدد برای تنظیمات و پیکربندی های تخصصی سوئیچ ها هزینه زیادی برای شما به همراه دارد. با این سوئیچ ها درست مانند سوئیچ های مدیریت شده، بدون اینکه به کارمندان IT و یا دانش فنی لازم برای پشتیبانی از چنین وسیله گسترده ای نیاز داشته باشید، یک شبکه قدرتمند خواهید داشت. سوئیچ های هوشمند small business عملکرد شبکه ای شبیه به سوئیچ های مدیریت شده، بدون پیچیدگی های مدیریتی ارائه می دهند.

 

سوئیچ های سیسکو small business دارای مزایای زیر می باشند:

 

  • انعطاف پذیری:

این سوئیچ ها به دلیل داشتن انواع مختلف پورت با سرعت گوناگون به شما این امکان را می دهند که متناسب با نیاز خود و قیمت و عملکرد مورد نیازتان، بهترین محصول را داشته باشید. سوئیچ های اسمال بیزینس صرفنظر از سایزی که دارند عملکرد جالب توجهی را ارئه می دهند.

 

  • امنیت:

این سوئیچ ها با داشتن ویژگی های امنیتی پیشرفته و اجازه دسترسی فقط به کاربران مجاز، شبکه و داده های شما را امن نگه می دارند.

 

  • قابلیت اطمینان:

این سوئیچ های مدیریت شده با داشتن ویژگی هایی شبکه شما را بهینه می کنند و به شما این اطمینان را می دهند که در شبکه خود مشکلات و نقص اتصال نداشته باشید.

 

  • گسترش پذیری:

سوئیچ های مدیریت شده از ویژگی ها و پروتکل هایی قدرتمند پشتیبانی می کنند که ممکن است در وهله اول فکر کنید به آنها نیازی ندارید. اما وقتی که بیزینس شما رشد کرد و به تجهیزات شبکه پیشرفته تری نیاز پیدا کردید، این ویژگی ها برای مدیریت آنها به شما کمک می کنند.

 

  • سادگی عملکرد:

تنظیم دستگاه خود را با فرآیند پیکربندی توسط یک رابط کاربری آسان و مبتنی بر مرورگر، ساده کنید.

سری های جدید این سوئیچ ها شامل مدل های  550X ، 350X، 350 و 250 جایگزینی برای  سری های 500 ، 300 و 200 هستند. در ادامه برخی ویژگی های کلی سری 350، 300، 100 و200 این سوئیچ ها را بررسی می کنیم.

 

آشنایی با انواع سوئیچ های سیسکو small business:

 

ـ سوئیچ های سری 100:

این سری از سوئیچ ها برای نصب و پیکربندی به نرم افزارهای خاصی نیاز ندارند و به گونه ای طراحی شده اند که با تمام دستگاه های موجود در شبکه شما مطابق هستند، این سری از سوئیچ های اسمال بیزینس سیسکو از دستگاه های با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه Mbps) 100 مگابیت در ثانیه و حداکثر 1 گیگابیت در ثانیه) پشتیبانی می کنند.

 

ـ سوئیچ های سری 200:

سوئیچ های سری 200 سیسکو می توانند کارمندان را دردفاتر کوچک را به یکدیگر و به سایر سرورها، پرینترها و دستگاه های مورد استفاده و با ایمنی بالا متصل کنند. این اتصال با کارایی بالا و امکان انتقال سریع همراه می باشد. همچنین این سوئیچ ها با پشتیبانی از ویژگی های امنیتی نظیر،Power over Ethernet (PoE) ،Auto Smartports ،VLAN و QoS ، یک زیر ساخت مناسب برای اضافه کردن وایرلس به یک شبکه ارائه می دهند.

 

 

ـ سوئیچ های سری 300 :

سوئیچ های سیسکو سری 300 اسمال بیزینس دارای قابلیت راه اندازی و استفاده آسان می باشند و ترکیبی ایده آل و مقرون به صرفه برای قابلیت های کسب و کارهای کوچک فراهم می کند و به شما کمک می کنند تا یک شبکه کارآمد ایجاد کنید.

سایر مدل های این سری دارای 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و از 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet هستند و انعطاف پذیری مطلوب را برای ایجاد زیرساخت دقیق شبکه و مناسب با کسب و کار شما فراهم می کنند.

سوئیچ های سری 350:

 

سوئیچ های سری 350 سیسکو درهر سوئیچ Gigabit Ethernet در مقایسه با مدل های قدیمی تر این سوئیچ ها پورت بیشتری ارائه می دهند و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری برای قدرتمندی کسب و کار فراهم می کند. این سوئیچ ها با مدل های گیگابیت اترنت 28 تا 52 پورت در مقایسه با انواع 24 یا 48 پورت با چهار پورت مشترک که در بازار رایج هستند امکانات بهتری را ارئه می دهند. سیسکو سری 350 همچنین دارای اسلات (mini-GBIC)  است که به شما امکان اضافه کردن اتصال فیبر نوری یا Gigabit Ethernet uplink به سوئیچ شبکه را می دهد.

 

منبع: 

هر آنچه در رابطه با سوئيچ هاي سيسکو small business بايد بدانيد





:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: