سوئیچ سیسکو
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

نکات مهم در خرید سوئیچ سیسکو :

یکی از مهمترین تجهیزات شبکه، سوئیچ شبکه می باشد که در این خصوص سوئیچ سیسکو پر آوازه ترین برند در این زمینه می باشد و هر زمان که شما در جستجوی سوئیچ شبکه باشید بی شک اولین گزینه ای که به شما معرفی میشود سیسکو خواهد بود.

کمپانی سیسکو با تولید و عرضه انواع سوئیچ شبکه در مدل ها و ویژگی های مختلف، تمام نیازهای کاربران را پاسخگو بوده، بدین معنی که اگر شما به دنبال یک سوئیچ برای شبکه خود بگردی بی شک شرکت سیسکو چندین مدل در این خصوص دارد.

انتخاب سوئیچ شبکه مناسب:

به طور کلی شرکت ها به لحاظ تعداد کاربر و وسعت کار به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام از آنها نیازهای مختلفی دارند که به اختصار درباره هر یک توضیح خواهیم داد:

مدل سه لایه ی سیسکو یک طراحی بسیار گسترده در صنعت برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی معتبر، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه می باشد.

کمپانی سیسکو با طراحی این مدل مشکلات پیچیده را حل و مدیریت شبکه را برای ما آسان تر می نماید. سه لایه سیسکو شامل لایه Core، Distribute و Access می باشند.

1ـ شرکت های بزرگ:

همانطور که از نامشان مشخص است این ها شرکت های بزرگی هستند که دارای تعداد زیادی کاربر بوده و حجم کاری بالایی دارند به همین دلیل به شبکه قدرتمندی نیاز دارند. به عنوان مثال این شرکت ها بهسوئیچ های سیسکوسری 6500 و 4500 در لایه Core، به سوئیچ های سری 3700 و 3800 در لایه Distribute و به سوئیچ های سری 2960 و یا سوئیچ های سری 3700 و 3800 در لایه Access نیازمندند.

2ـ شرکت های متوسط به بالا :

این شرکت ها نه مانند شرکت های بزرگ بوده و کوچک اما باز هم دارای تعداد زیادی کاربر هستند که می توان برای آنها ز سوئیچ های سیسکو سری 3850 در لایه Core، سوئیچ های سری 3850، 3750 و سوئیچ سیسکو 9300 در لایه Distribute و در نهایت از سری 2960 در لایه Access استفاده کرد.

3ـ شرکت های متوسط به پایین:

این شرکت ها نیازمند وجود سوئیچ های 3850 در لایه Core ، 2960 و یا 3750 در لایه Distribute بوده که البته می توان در لایه Access نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

4ـ شرکت های کوچک :

در این شرکت ها لایه Distribute تنها لایه ایست که حذف شده و در لایه Core از 3750 و 3850 استفاده می شود. البته در لایه Access نیز می توان هم از سوئیچ های سری 2960 و هم از 3750 استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالا پیشنهاد می شود که از همان سوئیچ های 2960 استفاده شود.

5ـ شرکت های SOHO( خیلی کوچک) :

این شرکت ها تا حدی کوچک هستند که اصلا نیازی به ایجاد لایه بندی در ساختار سوئیچ شبکه ندارند. سوئیچ های 2960 معمولی هم می توانند به راحتی نیازهای شبکه این شرکت ها را برطرف نمایند اما اگر باز هم شرکت تمایل داشته باشند می توانند از سری های 3750 و 3850 نیز استفاده نمایند.

 

منبع : خرید سوئیچ سیسکو





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: