DNS Spoofing چیست
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

وقتی می خواهید به سایتی مثل گوگل دسترسی پیدا کنید، قبل از هرچیز باید به سرورهای گوگل وصل شوید و این امر با وارد کردن نام گوگل در آدرس مرورگر مد نظر خود اتفاق می افتد اما در حقیقت سرورها و روترهای موجود در شبکه، شما را با یک IP به سرور مد نظر وصل می کنند و از آدرس های دامنه مثل Google.com استفاده نمی کنند بلکه از آدرس IP آن مانند 4.2.2.4 استفاده می کنند.

آدرس های مد نظر ما چگونه به یک IP قابل فهم برای سرور تبدیل می شوند؟ این اتفاق توسط DNS می افتد. DNS آدرس را دریافت کرده و سپس آن را به IP تبدیل می کنند و یا IP را دریافت کرده و آن را به آدرس تبدیل می کند. روتر، نام آدرس را برای DNS ارسال می کند و سپس اطلاعاتی را از DNS دریافت می کند و درنتیجه شما را به آدرس سایت مورد نظرتان هدایت می کند.

اگر هکرها یا حمله کننده ها بتوانند به DNS آسیب برسانند و یا اطلاعات را به اشتباه وارد کنند شما به جای وصل شدن به آدرس مقصد، به سرور تقلبی متصل می شوید و در این صورت به سیستم یا سرور شما حمله می شود. ما در ادامه این مقاله درباره DNS Spoofing چیست و انواع حملات آن و روش های جلوگیری از حملات DNS را بررسی خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

منبع: خرید DNS Spoofing چیست

 

 





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: